“Stafia ateismului iconoclast se plimbă astăzi pe stradă. Astăzi este de bonton atacul la Biserica Ortodoxă!” – Raspunsul IPS CALINIC BOTOSANEANUL la halucinantul articol “TALIBANIZAREA ORASELOR ROMANIEI TREBUIE SA INCETEZE” semnat de Cristian Badilita

3-10-2015 4 minute Sublinieri

ps calinic

Am citit un articol intitulat „Talibanizarea oraşelor din România trebuie să înceteze”, semnat de Cristian Bădiliţă, „scriitor, teolog, doctor al Universităţii Paris IV Sorbona”, în care ameninţă „Sinodul Bisericii Ortodoxe Române şi pe fiecare preot în parte” că, dacă nu vor lua măsuri imediate pentru eliminarea sonorizării slujbelor care „sunt transmise pe sute, uneori mii de metri distanţă în afara lăcaşului de cult”, „se va adresa instituţiilor europene abilitate, care vor şti să aplice, și de această dată, legea în România”.

Dureros este faptul că ameninţarea vine, din păcate, din partea unui „teolog”. Dar, aşa cum spun părinţii Bisericii: „teolog este cel care se roagă, nu cel care studiază teologie”.

Din păcate, stafia ateismului iconoclast, care a bântuit până de curând prin bietele şcoli româneşti, se plimbă astăzi pe stradă, unde nu mai este stresată de icoane şi crucifixe, ci, acum, o intrigă „tupeul Bisericii Ortodoxe” de a fi părăsit tranşeul în care au închis-o pentru jumătate de veac tovarăşii regimului comunist şi care, acum, îndrăzneşte să se manifeste în spaţiul public, liturghisind sonorizat. Se pare că domnul „teolog” a preluat ştafeta de la domnii Moise şi Cernea – cei stresaţi de învăţământul religios din şcoli –, îmbogăţind strategia ASUR-ului, de luptă împotriva credincioşilor ortodocşi, acum și sub pretextul: „să apărăm liniştea publică!”.

După cum se ştie, sonorizarea slujbelor, de care se face atât de mult caz, nu este „un fenomen întâlnit doar în ţările musulmane”, cu atât mai puţin un „fenomen talibanic”, „o lipsă de bun simţ la adresa concitadinilor” sau „o profanare a propriei religii”, cum îi place domnului „teolog” greco-catolic să spună. Ea se întâlneşte în toate ţările şi la toate cultele, fie catolici, greco-catolici, protestanţi sau neoprotestanţi. Dacă există mijloace tehnice moderne, care înlesnesc comunicarea cu toți cei prezenți la o slujbă, așa cum sunt aceste staţii de amplificare, Biserica trebuie să le utilizeze, acolo unde este cazul (și cu decență, evident).

Domnul Bădiliță cunoaște, desigur, motivul pentru care Mântuitorul, „pe când mulțimea Îl îmbulzea, ca să asculte cuvântul lui Dumnezeu” (Luca 5, 1), a rugat pe Simon-Petru să-l primească în corabie și să o depărteze puțin de la țărm. Nu cumva pentru ca toată lumea să-l poată vedea și auzi? Așa cum Mântuitorul s-a folosit de amplificarea naturală a acelui inedit amfiteatru de pe malul lacului Ghenizaret, tot așa și noi folosim în biserică amplificarea artificială, atunci când cea naturală nu este posibilă. Chiar și predica de pe munte – la care face referire domnul Bădiliță în articolul său – a fost ținută de Mântuitorul dintr-un loc mai înalt, tocmai spre a putea fi văzut și auzit de toți.

Cum s-ar adresa Sfântul Părinte zecilor de mii de credincioşi, „Urbi et orbi”, din Piaţa Sfântului Petru, dacă nu ar avea sonorizare?! Am dat doar un exemplu din viaţa Bisericii din care dânsul face parte deoarece, după cum se ştie, din anul 2012, domnul „teolog” este fiul Bisericii greco-catolice, sub jurisdicţia episcopului greco-catolic de Oradea, Virgil Bercea, nepot al cardinalului Todea. Sigur, credințele se pot schimba ușor, caracterul omului, mai greu.

Trebuie cumva să înţelegem că misele papale oficiate în aer liber de Sfântul Părinte pot fi sonorizate, iar cele săvârşite de părinţii Bisericii Ortodoxe, nu?! S-a „talibanizat” oare Săveniul natal cu bisericile sale sonorizate până într-atât, încât să-l agreseze pe înţeleptul locului, până hăt departe, în Oraşul luminilor, unde îşi face veacul?!

Şi, dacă tot ne ameninţă cu Sublima Poartă, mă întreb, uitându-mă la multele titluri universitare, ce-i succed numele: „scriitor, teolog, doctor al Universităţii Paris IV Sorbona”, dacă n-ar fi fost mai util un protest adresat de domnia sa forurilor europene împotriva decibelilor de incultură şi dezmăţ, prin care atâtea spectacole de prost gust agresează fonic nu doar slujbele Bisericii Ortodoxe, duminica şi în sărbători, ci şi liniştea concitadinilor, până dincolo de straja a treia a nopţii?! Sau, de ce nu, un demers la Bruxelles privind numărul mare de infracţiuni din ţara noastră; numărul mare de sinucideri petrecute zilnic pe fondul sărăciei endemice; numărul mare de tineri care se droghează, de copii, de tineri şi de bătrâni abandonaţi de societate, care trăiesc prin canale şi pe străzi; numărul mare de copii care nu merg la şcoală şi de elevi care abandonează şcoala; numărul mare de şomeri şi de familii dezbinate şi nenumăratele lipsuri materiale prin care trece ţara. Acestea s-ar merita a fi neliniştile şi problemele ce-i frământă pe oameni de talia şi cu pretenţiile domnului „scriitor, teolog, doctor al Universităţii Paris IV Sorbona”, şi nicidecum sonorizarea slujbelor Bisericii.

Dar astăzi este de bonton atacul la Biserica Ortodoxă! După încercările de a scoate icoanele şi crucifixele din sălile de clasă, a urmat povestea cu ora de religie, ca în prezent să dezbatem desonorizarea slujbelor. Cineva ne iubeşte şi vrea să ne ţină în formă, mereu pe baricade!

Aşa cum Biserica rabdă urâţeniile lumii, livrate zilnic în spațiul public, tot aşa cei stresați de sonorizarea slujbelor ortodoxe ar trebui să fie mai îngăduitori cu cei peste 90% ortodocşi, permiţându-le, în aceste vremuri de libertate, să asculte mesajul lui Hristos, inclusiv prin mijlocirea sfintelor slujbe sonorizate. Aşa este democratic şi tolerant!

Noi îl asigurăm pe domnul „scriitor, teolog, doctor al Universităţii Paris IV Sorbona” că nu sonorizarea din biserică sau din curtea acesteia striveşte tainele divine, „excomunicându-L pe Hristos din viaţa Bisericii”, ci viaţa imorală (păcatul) îl scoate pe om din comuniunea şi comunicarea cu Dumnezeu-Treime şi cu Sfinţii Lui. Vă imaginaţi ce ar însemna o slujbă la Vatican sau la hramul de Sântă Mărie de la Cacica, fără sonorizare?! Sau ce-ar însemna o slujbă de sfinţire a unei biserici, fie la catolici, greco-catolici sau ortodocşi, la care participă sute şi chiar mii de oameni, fără sonorizare?! Ar fi o slujbă de care s-ar bucura doar un număr restrâns dintre cei mulţi care participă. Am întâlnit în foarte multe rânduri credincioşi care plecau de la slujbele bisericii, din cauza proastei sonorizări – dar nu am întâlnit niciodată oameni care să plece de la slujbă pentru că există o sonorizare ce înlesnește tuturor, dinăuntru sau din afara zidurilor, o bună percepție a rostirilor de la strană sau de la altar.

Un cititor bine intenționat ar putea crede, citindu-i articolul, că reacția domnului Bădiliță vine din prea multă grijă pentru Biserica Ortodoxă Română. Noi însă cunoaștem „dragostea” domniei sale pentru această Biserică (din care a făcut parte, până nu demult) și pentru ierarhii ei. Îl asigurăm că nu sonorizarea îi îndepărtează pe „tot mai mulţi ortodocşi de calitate” din Biserica Ortodoxă Română, ci altele sunt motivele pentru care ei pleacă; le cunoaşte, cu siguranță, domnul „teolog”, ca unul care se înscrie între cei „plecați”. Şi, fără a dezvolta subiectul, pot spune că motivele plecării respectivilor „ortodocşi de calitate”, cum îi numeşte eruditul domn Bădiliță, nu diferă cu mult de dorinţele deşarte ale ereziarhilor de altădată.

De fapt, nu-l obligă nimeni pe domnul „scriitor, teolog, doctor al Universităţii Paris IV Sorbona” să asculte „o slujbă creştină pe stradă sau în propria-i locuinţă”. Domnia sa poate să îşi pună căştile pe cinstitele urechi sau să tragă obloanele, dacă cumva sonorizarea slujbelor din ţara noastră ajunge până-n ţara adoptivă. Nici pe noi nu ne obligă nimeni să-i ascultăm conferinţele sonorizate sau să-i citim scrierile. Așa că îl rugăm să-i lase pe cei 90% dintre locuitorii României, care sunt creştini ortodocşi, să asculte slujbele Bisericii în tihnă şi să nu-i mai acuze de talibanism!

Aş vrea să închei într-o notă optimistă – deşi Sfinţii Părinţi recomandă a nu se sta la discuţie cu dracii arhiconi –, spunându-i acestui domn frustrat din varii motive că aşteptăm nerăbdători să propună, după desonorizarea bisericilor, interzicerea altor două elemente de poluare fonică: toaca şi, mai ales, clopotul. Prea sunt acestea talibane şi zgomotoase „vivos voco, mortuos plango, fulgura frango” („chem pe cei vii, plâng pe cei morţi, fulgerele frâng”)!

Să ne ierte distinsul domn „scriitor, teolog, doctor al Universităţii Paris IV Sorbona” dar, din fericire, nu putem transforma slujbele Bisericii Ortodoxe în pantomimă!

cbadilita


Categorii

Ierarhi romani, Raspunsurile Bisericii la problemele vremurilor, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului

Etichete (taguri)

, , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

11 Commentarii la ““Stafia ateismului iconoclast se plimbă astăzi pe stradă. Astăzi este de bonton atacul la Biserica Ortodoxă!” – Raspunsul IPS CALINIC BOTOSANEANUL la halucinantul articol “TALIBANIZAREA ORASELOR ROMANIEI TREBUIE SA INCETEZE” semnat de Cristian Badilita

  1. Ce-o facut cu el!!! 🙂
    Pe buna dreptate.

  2. Cred ca domnul de la Sorbona confunda crestinismul nostru ortodox cu talibanizarea, adica daca asculti o slujba ortodoxa intr-o sarbatoare in curtea bisericii sau in preajma ei esti taliban.Ma gandesc ca termenul taliban se refera la o persoana violenta , ori cand se asculta o cantare bisericeasca nu cred ca enoriasii se iau la bataie , sau cetatenii care trec pe langa biserica respectiva au vreun comportament violent.Oricum nu se aude in tot orasul , ca sunt si cluburi, baruri , concerte rock unde decibelii chiar ar putea strivi pe trecatorii din preajma.Daca este libertate pentru toata lumea, sa fie liber si crestinul sa auda cantarea bisericeasca in curtea bisericii ca asa sunt unele reguli.De exepmlu , am auzit ca o femeie care a facut un avort, sau nu numai o femeie, cineva care a facut un pacat mai greu , se spovedeste la preot si ii da canon sa asculte slujba din curtea bisericii, ori cum sa faca asta daca nu cu ceva boxe.Totusi suntem un popor crestin, asa cum am vazut intr-un alt articol in care se spune ca noi romanii in trecut ne-am indeletnicit cu sporirea credintei.Asa o fi de vreme ce am ajuns sa ascultam slujbe in curtea bisericii cu ajutorul tehnologiei.Numai unii sa beneficieze de tehnologie?

  3. In primul rand ca prostovanul asta cu pretentii de mare erudit nu este teolog. Sorbona IV nu are facultate de teologie de mai bine de 100 de ani. Este doctor in istoria crestinismului antic, ceea ce e altceva. Este cunoscuta pozitia sa stupida, antipatristica, de reabilitare a lui Iuda, trambitata si prin cursurile ce le tinea candva la o facultate de teologie! Statusurile sale de pe facebook ii dezvaluie nenumaratele frustrari, nimic nu-i convine, stramba din nas la orice, pune la punct lumea intr-un mod penibil, ca un camionagiu fara scoala.
    Badilita nu vrea decat putina notorietate, sa se auda de el, altfel se sufoca cu capul intre textele de greaca veche pe care el, doar el, le stapaneste ca nimeni altcineva. E plina tara de teologi prosti, el e destept, destept, cel mai destept, cum de nu ne dam cu totii seama, cum putem fi atat de orbi, de insensibili…

  4. N-am auzit pana acum de individul asta, insa si-a dat singur cu tesla-n cap…
    Foarte buna si oportuna luarea de pozitie a IPS Calinic,aceasta este solutia, nu tacerea “inteleapta”…Lupii nu se alunga tacand, ci infruntandu-i si dandu-te la ei, altfel ne mananca…

  5. Mi se pare slaba luarea de pozitie a episcopului. Condescendenta si fara impact. Pe de alta parte, sunt unele biserici unde slujbele se aud tare, foarte tare de afara la megafon iar biserica nu este deloc plina. Asta nu prea e ortodox. Ca de cele mai multe ori, adevarul este pe undeva pe la mijloc.

  6. @Ioan:

    Badilita e atat de strident si istericos anti-ortodox incat nu poate sa fie nimic la mijloc intre pozitia exprimata de el si…orice. In alta ordine de idei, un heterodox imi spunea, oarecum nedumerit, cum intr-un oras din Romania “multicultural”, biserica ortodoxa din centru a pierdut procese intentate de unii ca “teologul” sorbonard si nu are voie sa foloseasca megafoane, pe cand cea greco-catolica, din acelasi cartier, le foloseste nestingherita la exact acelasi volum.

  7. @Ioan Rosu
    Asa-i ca atunci cand auzi cantecele stranei sau pe preot la “megafoane”, parca te cearta oleaca constiinta sa mai speli sau sa faci alte pacate la orele respective?
    De ce nu se cere parerea locatarilor din vecinatatea bisericilor, cand mintea ne da astfel de damf-uri (ca de pilda domnului teolog, doctor etc etc, dar nu numai), nu de alta, dar ca sa ne pazim de judecata gresita/grabita.
    Poate ca la unele biserici este sunetul dat cam tare – sa semnalam preotului sau cuiva care are “intrare” la sfintia sa, dar cu grija, pt ca ce ni se pare noua tare, altora le este necesar.

    Altfel, sa primesti asemenea urecheala din partea unui Episcop, nu mi se pare deloc lucru mic. Oricum, este auto-exclus din Biserica. Ce sa-i fi facut mai mult?

  8. Păi dacă Dl. Bădiliță și-a făcut studiile în Franța, la Sorbona, ar trebui să știe că în Franța, care este declarat (prin Constitutie) SINGURUL STAT “LAIC” de pe Mapamond, musulmanii NU SUNT OPRIȚI de către autoritățile franceze ca să se roage PE STRĂZI și să CÂNTE la MEGAFOANE pe străzi.
    Iar francezii, care au o tradiție democratică mult mai veche și mai serioasă ca a românilor, NU OBIECTEAZĂ la astfel de practici religioase și la auzirea la megafoane a cântecelor islamice, ci acest lucru le-a devenit un fapt OBISNUIT pe care îl aceptă și “suportă” fără să reacționeze și obiecteze. Și chiar dacă ar obiecta, STATUL francez NU REACȚIONEZĂ împotriva unor astfel de practici și obicieiuri pe care le au musulmanii, de a se ruga pe străzi, fiindcă are în vedere VOINȚA MAJORITARĂ a acestora de a IMPUNE și MENȚINE în societatea franceză un astfel de obicei devenit PUBLIC și parte a societăți contemporane franceze.
    Că musulmanii se strâng uneori cu miile, cu zecile de mii sau chiar cu SUTE DE MII la astfel de rugaciuni, pe străzile Orașelor din Franța (și mai ales în Paris) sau prin parcuri, în aer liber și îi “impresionează” pe francezi până la “intimdiare”, ba chiar și pe forțele de ordine, încât aceștia nu mai îndrăznesc să spună și comenteze nimic (de frica unor revolte) asta este altă poveste, dar în principiu FRANȚA trebuie LUATĂ ca exemplu de țară în ÎNȚELEGEREA acestui SUBIECT și a acestei probleme a RUGĂCIUNILOR și SLUJBELOR care se aud INCLUSIV la megafoane în România, pe care le-a pus și adus în discuție Dl. Bădiliță în articolul său.
    Din contră ar fi fost de așteptat ca, dacă altcineva, în afară de Dl Bădiliță, ar fi scris și vorbit și adus în discuție, o astfel de chestiune batjocoritoare la adresa Bisericii și Creștinismului din România, să fi RĂSPUNS cu o REPLICĂ serioasă TOCMAI Dl Bădiliță, ca un veritabil “apologet”, căci dumnealui nu este numai un fin intelectual ci și TEOLOG, iar în APĂRAREA pe care ar fi trebuit s-o IA și s-o facă Bisericii, domnia sa ar fi trebuit să recurgâ inclusiv la ARGUMENTUL experienței sale pe care a avut-o în Franța, și a privilegiului pe care i l-a oferit Providența Divină de a cunoaște pe viu și la fața locului, realitățile sociale ale societății franceze, și inclusiv pe cele religioase.
    Or, pe mine tocmai asta m-a frapat și intrigat și anume că NU MĂ AȘTEPTAM ca tocmai un astfel de om, cu o astfel de pregătire universitară, și celebritate pe care o are în România, să ajungă să scrie un astfel de articol despre UN FAPT și o REALITATE SOCIALĂ care este cu adevărat specifică societății românești, DAR care ȘI în alte locuri și țări din Europa și mai ales în Franța cea LAICĂ, nu mai stârnește și nu mai generează nici o UIMIRE sau NEMULȚUMIRE socială, fiind considerat un FAPT normal care reflectă un un SPECIFIC pe care îl ARE MODUL DE VIAȚĂ a unei MARI și NUMEROASE mase de cetățeni francezi și nu în ultinul rând EUROPENI!
    Cu atât mai mult este de NEÎNȚELES reacția D-lui Bădiliță față de slujbele care se aud la MEGAFOANE în unele localități din România, la hramuri sau la sărbători Mari, cu cât societatea românească COMPORTĂ niște trăsături sociale, care o aseamănă cu societatea franceză din ziua de azi, societate pe care Dl Bădiliță o cunoaște destul de bine, din experiența unei interacțiuni de mai lungă durată.
    Respectiv prin faptul că românii MERG în număr MARE la Biserică în DUMINCI și în Sărbători sau la PELERINAJE unde se SLUJESTE în AER Liber Sf. Liturghie și se aud la MEGAFOANE cântările ritualului și programului relgios CREȘTIN ORTODOX, populația românească care este PRACTICANTĂ ortodoxă, SE ASEAMĂNĂ într-o anumită măsură cu populația actuală franceză în ceea ce privește RESPECTUL față de SACRU și față de TRADIȚIILE Religioase pe care le au cetățenii ambelor țări, iar în cazul Franței îi avem în vedere strict pe cetățenii de reliigie musulmană, care își RESPECTĂ cu abnegație valorile și tradițiile specifice religiei lor musulmane.
    De asemenea, prin faptul că în România LI SE PARE “NORMAL” oamenilor, adică cetățenilor români obișnuiți ca să audă bătând CLOPOTUL Bisericilor în ziua de Duminica sau Sărbători, sau să audă SLUJBELE BISERICII LA MEGAFOANE în zile de Hramuri sau alte Sărbători Locale, la fel cum li se pare francezilor să audă pe străzi cântările islamice de la megafoanele MOSCHEILOR din Orașele Franceze, iarași putem afirma că românii cei CREȘTINI se aseamănă cu francezii cei musulmani, în privința acceptării și receptării PASNICE a MESAJULUI pe care RELIGIA pe care o au fiecare dintre ei, îl adreseză lor și pe care mesaj îl RECAPITULEAZĂ constant la anumite intervale de timp, calendaristice.
    Asemănarea care există între românii CREȘTINI PRACTICANȚI și francezii musulmani practicanți, rămâne valabilă, chiar dacă în priviința DATULUI POLITIC și a SPECIFICULUI politic, societatea românească și statul român se DEOSEBESC net de societatea franceză și de statul LAIC francez.
    În alte cuvinte spus, chiar dacă există o DEOSEBIRE de ideologie politică și viziune politică, în priviința raportării la fenomenul relgios, între România și Franța, TOTUȘI, faptul că ÎN societatea românească care este MAJORITAR CREȘTINĂ oamenii CRED ÎN PROPORȚIE COVÂRȘITOARE în Dumnezeu și SE ROAGĂ chiar și ÎN PUBLIC la Dumnezeu (cum este cazul PELERINAJELOR AMPLE la Sfintele Moaște ale Sf. PARASCHEVA sau ale Sf. DIMITRIE BASARABOV, sau ale Sf. IOSIF Cel Nou de la Partoș și ale ALTOR Sfinți), așa cum în societatea franceză care este în curs de ISLAMIZARE, cetățenii acestui stat, SE ROAGĂ public în religia lor, iar autorițăților lor, NU LI SE PARE ceva “ANORMAL” ca slujbele relgioase islamice să se facă și în aer liber, și să se AUDĂ la Megafoanele amplasate în MINARETELE Moscheilor, iată că AVEM încă o asemănare FORMALĂ între două societăți de culturi diferite și de religii diferite!
    Iar DACĂ în Franța, care ESTE stat “LAIC” cetățenilor acestui stat, și autorițăților lor, NU LI SE PARE deloc ANORMAL ca slujbelele relgioase să se facă și în aer liber, și să se AUDĂ la Megafoanele Moscheilor, ATUNCI, CU ATÂT MAI MULT în România, care NU este un stat laic, această problemă NU TREBUIE să provoace nici o controversă sau reacție, nici din partea unor simpli cetățeni, cum este Dl Bădiliță, și nici din partea autorităților statului român, în priviința Slujbelor care se aud de la Megafoanele Bisericlor Ortodoxe, fiindcă NU POATE România să fie mai “DEMOCRATICĂ” și mai EUROPEANĂ decât Franța.
    Și dacă există în România cetățeni ca și Dl Bădiliță care NU SUPORTĂ astfel de manifestări religioase ale altor semeni de-ai lor, care au ACEEAȘI CETĂȚENIE ca și el, atunci SĂ ÎNVEȚE astfel de oameni și cetătățeni români, tocmai DE LA FRANȚA și de la cetățenii ei, în această priviință, respectiv cum să se raporteze la aceaste manifestări religioase ale ALTOR cetățeni care TRĂIESC în aceeași Țară ca și ei, dar care GÂNDESC ALTFEL DESPRE RELIGIE și despre MANIFESTAREA acesteia în socuetate.
    Iar în eventualitatea în care astfel de intelectuali români nu mai suportă specificul CREȘTIN și ORTODOX al societății românești în care s-au născut și au crescut, sunt liberi SĂ plece și să TRAIASCĂ în alte țări, inclusiv în țări precum este FRANȚA, și vor avea prilejul ca să învețe RESPECTUL pe care trebuie să-l aibă față de OPINIILE DOMINANTE ale unor LARGI mase de oameni, căci de când este lumea și pământul “LEGEA” o face MAJORITATEA, iar acest lucru îl știe toată lumea, păcât însă că Dl Bădiliță îl ignoră…!
    Fiindcă am amintit în acest comentariu despre RUGACIUNEA pe STRĂZI a cetățenilor francezi de religie musulmană, iată un link deosebit de semnificativ în acest sens:

    http://www.nasul.tv/milioane-de-musulmani-au-impanzit-strazile-din-apropierea-parisului-ca-sa-se-roage-imagini-incredibile/

    Dumnezeu să fie cu noi toti și cu întregul nostru popor român!
    Amin!

  9. Excelent răspuns la o ameninţare jalnic de penibilă şi absurdă, venită din partea unui papagal charlie înregimentat între năimiţii care se străduiesc a nimici România!

  10. Am trait s-a aud( citesc) si pe asta: Cristi Badilita( ca asa i se spunea) deranjat de statiile de amplificare din BOR. Individul asta, pe care il conosc de cand mergeam la sanie pe derdelus, la Saveni, si de care s-a dezis cu totul( nu aminteste mai nicaieri ca ar fi savinean, cel mult botosanean), mosteneste tare cumplite din neamul Badilita( nu vreau sa divulg aici chestiuni jenante, care l-ar smeri un’-doi, pentru ca vad cu cata cerbicie le ascunde-nedivulganu-le). Cum bine a scris un ante-comentator, omul este frustrat cu totul. In Stromatele lui, aceeasi greata, aceeasi atitudine de om deranjat de tarani, de orice era firesc si natural si da, mai putin “stilat” in poporul asta. Dar ma intreb si eu ca om banal si comun, oare maica-sa la Nichiteni( un sat parlit din Botosani) l-a invatat sa fie snob pana la dementa???Sa strambe din nas la orice?O fi maica-sa vreo doamna educata pe la nu’s ce facultati( nu ma gandesc la pension, sau alte scoli cu pretentii, la cate aere si importanta isi da Cristi), si nu stie lumea? L-o fi adus “stiinta asta de carte” in pragul nebuniei sau omul s-a prostit cu totul??? L-o fi invatat taica-su, intre doua raiduri la Herscu, de unde iesea pe trei carari, ifosele si pretiozitatatile cu care ne gratuleaza si care fac din el un nesuferit?!Nu! In nicun caz! Insa, omul a uitat cu desavarsire de unde a plecat si care ii sunt radacinile! Asta face din el un om demn de mila( nu dispret), mila, pentru ca sufleteste este un mutilat, un om care mocneste si icneste continuu, mereu morocanos, parca bolnav de hepatita( nu stiu de ce asociez hepatita cu invidia, boala sufleteasca devastatoare) si cu ficatul praf!Ce bine seamana in miorlaiala lui cu Patapievici- nici macar original nu e omul! Ca s-a dat la greco-catolici, treaba lui: oricum, in viata lui n-a calcat la biserica, asa ca, omul n-a facut decat ce fac toti astia care merg la cultele neoprotestante si care nu si-au cunoscut ortodoxia niciodata. Dar, de aici si pana la a ameninta cu para, deja e prea mult! Sper ca omul sa-si vina in fire, daca mai e vreo sansa si nadajduiesc in mila lui Dumnezeu asupra lui, pentru ca el oricum si-a pierdut mintile!

  11. “If there is no God, then there is no judgment. If there is no judgment, then there is no eternal punishment, and you can live freely without consequences. The reason an atheist cannot find God is the same reason a thief can’t find a policeman. They don’t want to find God because they know if they do, it will change the way they live.”
    – James Merritt

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare