LINȘARE mediatică a ÎPS TEODOSIE și INCITARE LA URĂ pe rețelele de socializare împotriva PĂRINȚILOR ce și-au împărtășit copiii/ REACȚIE NEINSPIRATĂ a purtătorului de cuvânt al Patriarhiei/ Cum s-a transformat CONSULTAREA ierarhilor privind chestiunea împărtășaniei în DECIZIE a Sfântului Sinod?/ “Dacă cedăm acum, VOR CERE ȘI MAI MULT, ca setea lor sa fie satisfacută”
IPS Teodosie a îndrăznit să împărtășească la liturghia ținută astăzi câțiva copii. Atât a trebuit presei covidiene din țara noastră, sponsorizată oficial de guvernul care aplică legi emise de un comitet necenzurat, practic, de nimeni.
Imediat, presa vigilentă a reacționat. Cuvântul de ordine: SFIDARE. IPS Teodosie a SFIDAT regulile impuse de stat și recomandările Patriarhiei, pentru a cita Hotnews. Celelalte trompete… pardon, surse, nu s-au lăsat mai prejos, folosind fix același cuvânt:
O observație: G4media citează documente pe care le-a consultat despre decizia Sfântului Sinod de a opri împărtășania colectivă până pe 1 iunie. Problema e că nu a existat o ședință a Sinodului. A existat doar o consultare trimisă fiecărui ierarh în parte, ceea ce e altceva. În documentul transmis ierarhilor de către Cancelaria Sfântului Sinod nu se afirmă nicăieri că această consultare ține loc de Sinod. Era necesară formularea clară, fără echivoc, în cadrul documentului, a faptului că, având în vedere circumstanțele, are loc o sesiune de vot extraordinară pentru o decizie a Sinodului, pentru ca fiecărui ierarh să-i fie limpede că participă la o astfel de decizie. Or, documentului de consultare îi lipsește o asemenea claritate. Câți dintre ierarhii BOR consideră și își asumă, în aceste condiții, o asemenea decizie ca fiind una sinodală? Așadar, cum s-a transformat o consultare – care nu a conținut și o procedură propriu-zisă de vot – într-o decizie a Sfântului Sinod?
De altfel, IPS Teodosie ieșise cu declarații tranșante în EVZ, inclusiv pe tema consultării despre poziția BOR, folosind expresia din documentul transmis ierarhilor, evitând să afirme că a fost vorba despre o decizie a Sinodului:
(vezi de la min. 29)
Biserica Română a anunţat că, începând cu data de 17 mai, peste tot în ţară Sfânta Liturghie va fi organizată cu participarea credincioşilor în curţile lăcaşelor de cult, credincioşii neputându-se împărtăşi. Reprezentanţii Bisericii au anunţat că va fi amânată Sfânta Împărtăşanie până ce Bisericile Ortodoxe vor pica de acord asupra unei soluţii, în contextul epidemiei de coronavirus, așa suna un anunț difuzat zilele trecute. Numai că în cadrul emisiunii difuzată la EvZ TV, ÎPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, a lămurit și poziția sa și a celorlalți membrii ai Sfântului Sinod, fiind întrebat de jurnalistul Radu Popa, realizator „Piața Ideilor”:
„Cred că sunteți greșit informat. Eu știu că Patriarhul ne-a consultat ca să consolidăm împreună o poziție. Și vreau să vă spun că m-am consultat în fiecare mitropolie cu cineva. Noi am mers, nu știu dacă în unanimitate, dar în majoritate zdrobitoare, că în cazul acesta nu se poate schimba modul Sfintei Împărtășanii. Astfel, noi gândim la fel. Pentru că nu putem gândi altfel! Noi nu avem o dreptate personală. Dreptatea este a lui Dumnezeu. Noi am primit rânduiala de la Dumnezeu și așa o vom ține pentru totdeauna!”
Poziția sa vine în acord cu cea a ÎPS Teofan, mitropolitul Moldovei care se a militat pentru revenirea cât mai rapidă la această rânduială, fiind de părere că schimbarea rânduielilor bisericeşti este nepotrivită, creându-se, astfel, un precedent nedorit pentru schimbări şi mai mari. Referitor la unele cazuri de slujitori ai Bisericii cărora li s-a impus folosirea linguriței de unică folosință în unele țări din Occident, ÎPS Teodosie a spus în direct la EvZ TV:
„Sfânta Împărtășanie este socotită de neatins și cu adevărat Hristos este prezent real, doar în Biserica Ortodoxă. Celelate Bisericii nu au învățătura atât de puternică, atât de categorică, față de Sfânta Împărtășanie. Episcopul Europei de Nord Macarie mi-a spus că va respecta Sfânta Împărtășanie așa cum este ea în Biserica Ortodoxă.”
Emisiunea de pe EvZ TV poate fi urmărită aici, de la minutul 29 fiind dezbătută această problemă.
L-am întrebat dacă în cadrul slujbei religioase va folosi aceeași linguriță. ÎPS Teodosie mi-a răspuns:
„Eu personal așa voi face, fiind convins că acesta este adevărul Bisericii, care nu trebuie ascuns, ci afirmat, căci dacă nu este mărturisit rămâne ascuns. Păcatele noastre mărturisite se petcetluiesc cu Sfânta Împărtășanie. De cel puțin nouă secole se împărtășește în acest fel, așa va fi dată și acum, așa cum e rânduiala Sfintei Biserici. Lingurița care este sfințită, face parte din acest complex, Sfântul Mir, Sfântul Potir și nu se poate fără lingurița unică, cu care-i împărtășesc pe toți. Eu așa voi face și nu voi abdica de la tradiția Bisericii”.
Revenind la scandalul împărtășaniei, Arhiepiscopia Tomisului a răspuns criticilor din massmedia cu un comunicat ferm:
- ”1. Actul de împărtășire a pruncilor nu este ilegal pentru că IPS Teodosie nu a încălcat nici o lege sau canon bisericesc, care ar interzice actualmente împărtășania.
- 2. IPS Teodosie, ca ierarh, a ținut o legătură intensă cu clerul și credincioșii în toată perioada de restricție și a făgăduit expres păstoriților săi că-i va aștepta la comuniunea cu Biserica, care se concretizează mai ales în sfânta împărtășanie, când se va relua accesul credincioșilor. Fiecare ierarh, în eparhia sa, are o anumită autonomie în păstorirea clerului și credincioșilor, prin urmare, având făgăduința dată deja credincioșilor, IPS Teodosie nu a putut să-i rănească sufletește, îndepărtându-i de la Sf. Potir. Aceasta este lucrarea lui Hristos în mijlocul credincioșilor, prin arhiereul care își exercită misiunea încredințată de Biserica lui Hristos.
- 3. Discuția asupra linguriței a pornit eronat în spațiul public, întrucât Biserica nu este unitate de alimentație publică, ci instituție de cult. Împărtășania nu este mâncare și băutură firească (adică aliment pentru trup) ci este hrana cea mai sfântă pentru viața veșnică, Hristos prezent real, întrând în alcătuirea făpturii noastre, prin care ne îndumnezeim. Prin urmare, este o delimitare categorică între Hristos-Dumnezeu și alimentele firești, iar împărtășania și dăruirea ei credincioșilor este atributul exclusiv al Bisericii”
Din nefericire, prin încă o intervenție neinspirată, Vasile Bănescu a dat apă la moară acestui linșaj mediatic comentând critic despre „ostentația” gestului împărtășirii – deși IPS Teodosie era obligat să slujească afară, unde orice binevoitor sau, mai ales, răuvoitor, poate filma oricând cu telefonul:
„Îndrumările bisericeşti ale Patriarhiei Române pentru perioada în care ne aflăm sunt clare, amănunţite şi publice. Fireşte că nu este vorba despre vreun pericol legat de împărtăşirea în sine, dar ostentaţia cu care înţeleg ca s-a procedat, după ce s-au făcut publice aceste îndrumări, nu onorează pe nimeni”.
Noi credem, dimpotrivă, că IPS Teodosie onorează Biserica și compensează lipsa de curaj și de viziune a altora…
Între timp, linșajul capătă pe Facebook, pe principalele relee de amplificare a propagandei de război contra covidului, proporții grotești, chiar dacă previzibile. Caramitru jr. cere ca IPS Teodosie să fie dus „la pușcărie”, iar Emil Moise îi promite arhiereului, la comentarii, încă un denunț penal. Iar comentatorii dezlănțuiți practică un discurs dezumanizant, încadrabil după toate criteriile la incitare la ură, atât împotriva IPS-ului, cât și a părinților creștini.
Acesta este …viitorul. Linșare mediatică a arhiereilor și preoților care îndrăznesc să împărtășească, amplificarea terorii pe rețelele de socializare. Și, când va fi posibil, inclusiv transformarea în realitate a acestor amenințări.
Iar în ceea ce privește tendința Patriarhiei de a face pe plac mass-mediei si autoritatilor, cu pretul lepadarii de propriile madulare marturisitoare. Impartasim in acest sens cuvintele gasite pe Facebook, apartinand lui Mihai Șomănescu:
„Nu cred că timpul e de partea noastră. Explic: cu cât trece timpul, atitudinea, sentimentul general anti Biserica se vor răspândi și mai mult. Dacă Biserica nu e ferma acum, când încă mai sunt destui care s o apere și masa neutrilor nu e încă f afectată de criza, se va pune in situația in care va fi țapul ispășitor al viitoarei crize, dar ne mai având cine s o apere. Și va face compromisuri și mai mari, dacă cedează acum. Ca tactică de negociere, măcar, ar fi bine sa se țină tare acum, când încă nu au curajul sa aresteze episcopi, ca să cedeze cât mai puțin când presiunea va fi maximă. Dacă cedăm acum, vor cere și mai mult, ca setea lor sa fie satisfacută.”
Rușine BĂNESCU. Dezamăgire totală. Cui slujesc ăștia? Bisericii lui Hristos sau lui Caramitru &Co.
Ostentative sunt declarațiile lor și abdicarea de la adevăruri elementare credinței.
Linșarea mediatică egal zero în fata creștinilor adevărați. De ce le pasa mai mult.de media decât de Dumnezeu? De ce caută lauda de la oameni?
Vedeți și articolul acesta https://ioanflorin.wordpress.com/2020/05/16/solutia-iesirii-din-criza-cateheza-euharistica-si-reinterpretarea-modelului-pastoral-istoric/
Video teologii au început atacul asupra linguriței.
Ce sa mai vorbim de atâtea puncte absurde care contrazic ortodoxia despre cinstirea icoanelor și a a sfintelor moaște. De ce nu exista un comunicat ferm de la teologi incercati și cu discernământ față de aberațiile din comunicatul BOR?
Iată cum cineva din BOR, video-teologi si tot felul ajung sa schimbe credință însăși.
Împărtășirea pruncilor și copiilor a ajuns catalogata de purtător de cuvânt BOR ostentativă? Ostentativa e declarația ta Banescule alaturi de comunicatele care impun discriminări fata de creștini.
Daca păcatele noastre ne-au ținut departe de Hristos, cum veți mai justifica tinerea departe de Hristos a pruncilor?
5. Şi cine va primi un prunc ca acesta în numele Meu, pe Mine Mă primeşte.
6. Iar cine va sminti pe unul dintr-aceştia mici care cred în Mine, mai bine i-ar fi lui să i se atârne de gât o piatră de moară şi să fie afundat în adâncul mării.
7. Vai lumii, din pricina smintelilor! Că smintelile trebuie să vină, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala.
Mulțumim Doamne pentru IPS TEODOSIE. Fie să învețe de el și mai marii lui! Vrednic este!
Zicea prin 2007 dl. Banescu (https://www.ceeol.com/search/viewpdf?id=25598):
“Hybris-ul antic a indicat constant aroganţa, depăşirea obraznică a limitei fireşti, sfidarea ţîşnită dintr-un imens orgoliu. (…)
Hybris-ul ecleziastic şi efectele lui îi bîntuie însă nemilos mai ales pe cei ce acced prin cocoţare şi onctuoase strategii ale suprimării propriei demnităţi în înaltele cercuri bisericeşti sau măcar în vecinătatea lor. (…)
Prinţi incontestabili ai administraţiei patriarhale, mitropolitane sau episcopale, personaje cu inconfundabil aer de „morminte văruite” ce practică dezinvolt performanţa slujirii simultane la doi stăpîni (Dumnezeu şi mamona), mai marii şi mai micii Patriarhiei se vor lamenta inutil şi pînă la Parusie în pustiul mass-mediei autohtone, nu că ei, ci că Biserica strămoşească, cu care defăimător se identifică, este mîrşav şi neîntrerupt atacată. (…)
Între timp, mulţi dintre înalţii ne-simţitori ai clerului şi ai unor mănăstiri mizează constant pe o indolenţă generalizată, dar şi pe existenţa unor oaze de bun simţ şi sfioşenie faţă de cele ale Bisericii, atunci cînd îşi permit să călărească încrederea credincioşilor, lăfăindu-se între înaltele ei cote relevate de sondaje, sau şocînd prin gesturi smintitoare uşor de enumerat. (…)
Revenind la monahism, fără să cred nici o clipă că e vorba despre un fenomen, ci doar despre cazuri reale, poate fi găsit oare un exemplu mai limpede de contradicţie în termeni decît „viaţa îngerească” a monahului (care exact pentru accederea la ea a intrat pare-se în mînăstire) şi sodomia nejustificată de absolut nimic? Există canoane limpezi referitoare la fireasca caterisire a celui care s-a întors împotriva firii, dedîndu-se unei „patimi de ocară”. (…) Acest lucru nu pare să îi impresioneze, totuşi, pe ierarhii BOR, încremeniţi în proiectul unei smintitoare acceptări a derapajelor morale din mănăstirile a căror linişte o tulbură de altfel ei înşişi, ori de cîte ori le asaltează cu înfometate delegaţii oficiale.
(Acelasi?) Banescu, acum vreo 2 ani, ne spunea urmatoarele (cf. https://evz.ro/laicul-imaginea-bisericii-ortodoxe-romane.html):
Dacă în cazul lui Pomohaci caterisirea a fost soluția, la fostul arhiereu de Huși sancțiunea a fost mult mai blândă. De ce? Vasile Bănescu taie nodul gordian și nu prea: „Statutul de episcop retras are urmări aproape identice cu cel al unui episcop caterisit, în sensul că el nu mai reprezintă oficial Biserica și că starea sa în cadrul BOR a devenit una de monah. Oricum amândoi se află azi în fața unor probleme penale”.
Dar ce sofism fin avem aici! Sa fie oare rodul studiilor, specializarilor si cercetarilor de prin
Germania si Elvetia? Sa fi uitat oare?
Matei 5.37. Ci cuvântul vostru să fie: Ceea ce este da, da; şi ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decât acestea, de la cel rău este.
https://doxologia.ro/sfintele-icoane-sfintele-moaste-lucrare-vindecatoare-harului-lui-dumnezeu?fbclid=IwAR2ka5OvZXv8aqwXKFwadlR8u7UMAMh1MfeMsQOjzDDLirDMu1epDQsNBkE
Hristos a înviat !!! Frumos spunea cineva că Patriarhia și ierarhii Bisericii Ortodoxe Române n-au obținut de fapt redeschiderea bisericilor ci a … curților bisericilor. Este fără îndoială o capcană, pentru ca, printre altele, dușmanii Bisericii să poată filma și alimenta internetul cu imagini de la Sfintele Liturghii în care se împărtășesc credincioșii ortodocși și copiii lor. Desigur, nu este o problemă, este ceva firesc pentru noi ortodocșii, dar iată că purtătorul de cuvânt al Patriarhiei este intimidat de opiniile presei mainstream, când ar fi putut pur și simplu să fie cinstit și drept și să spună exact ceea ce a spus și părintele Eugen Tănăsescu. De când Biserica ascultă de Andrei Caramitru și ciracii lui ??? Sau de Ho(i)tnews ??? Sau de Digi24 și/sau alte trompete ale presei miluite ??? Și cum de facebook nu ia nici o măsură de suspendare a contului lui Andrei Caramitru și a altor indivizi care instigă la ură ??? Iertare și Doamne ajută tuturor !!!
Am citeva intrebari. Cum s-a aflat ca IPS Teodosie a impartasit acesti copii? S-a intimplat asta pentru ca i-a impartasit afara in aer liber si a vazut cineva? Oare de aceea nu se da voie sa se faca Sf. Liturghie inauntru, ca sa priveasca spionii ce se intimpla si sa raporteze? Li se cere si musulmanilor sau altor religii sa se roage afara, asa, in vazul tuturor? Sint camere de supraveghere instalate linga Biserici. Cred ca nu este deloc intimplator ca politia va achiziționa sisteme de recunoastere faciala pentru supraveghere, taman acum.
Usile! Usile!
Hristos a Inviat!
Slava Domnului pt IPS Teodosie si pt toti slujitorii altarelor care marturisesc dreapta credinta in aceste vremuri. Am fost astazi la biserica, si la finalul slujbei i-am cerut parintelui parerea despre ultimul comunicat al Patriarhiei. Raspunsul lui a fost acelasi pe care probabil si fratiile voastre l-ati auzit de atatea ori: sa nu ii tulburam prea mult pe cei mai putin credinciosi… Ce sa zic, sunt cam dezamagit de raspunsul lui. Oare chiar nu constientizeaza cu adevarat situatia in care ne aflam. Si tare mi-e teama ca sunt foarte multi preoti care gandesc tot asa!
Cred ca fiecare ierarh ar trebui sa indemne credinciosii la post si rugaciune in aceasta perioada, in care credinta si Biserica e prigonita, pentru ca “acest neam de demoni nu iese decât cu rugăciune și cu post”.
Doamne miluieste!
este penibil ce s-a intamplat azi la biserici, Aia nu e Sf. Liturghie cu militieni si satanisti care filmeaza niste ‘banditi’ cu masti pe fata privind deznadajduiti spre Cruce. Pentru ce aceasta umilinta la cea mai demna si sfanta slujba? Este HULA sa stai in fata Imparatului cu fata acoperita ca banditii. Si pe Imparatul Savaot nu-l scoti afara ca asa vrei tu, cine esti TU? Nu avea lumea loc inauntrul casei lui Dumnezeu? S-a facut slujba pentru “cei chemati”? Au plecat “cei chemati” de pe garduri cand a strigat preotul? Nu? Atunci cum de a permis sa fie hulita Sf. Liturghine prin prezenta dracilor? Facem slujbe cu draci in numele diversitatii si tolerantei? Nu-L toleram pe Domnul Hristos IMparatul, il toleram pe satana cu slugile lui….
draga redactie, a fost pomenit sf. Iacob Putneanu mai ieri, puteti da blestemul pe care l-a pus pe capetele domnitorilor pentru prigoana impotriva poporului?
nu pot sa tac,
De ce purtau credinciosii masca in curtea bisericii? In spatiile deschise nu este obligatoriu.
L-am cunoscut de la distanță pe I.P.S. Teodosie pe cand slujea cu I.P.S. Teofan, in București, fiind amândoi episcopi vicari patriarhali, prin anii ’90.
Mă bucur că, peste atâta amar de ani, ei rămân consecvenți crezului cu care au ales să Îl slujească pe Hristos și Biserica Sa, adică pe noi, ceilalți.
Cine a spus la sfintirea celor doi “vrednic este!” nu a mințit. La sfințirea altora, se vede ce a cântărit.
Vasile Bănescu m-a dezamăgit definitiv. Nu brusc, dar eu încă speram să își revină.
Să ne ferească Dumnezeu de așa puncte de vedere; si eu înclin să cred că V. Bănescu e bolnav de la o vreme.
Imi pare rău de el, sper să aibă parte de pocăință. Păcat de el, sincer. Mie si de Iuda îmi pare rău, fiindcă e cel mai clar exemplu de ce poate omul care se bazează doar pe mintea lui.
Cu bucurie va spun ca la biserica unde am fost astazi la Sf. Liturghie, cu exceptia faptului ca s-a slujit in curte, T O T U L a fost NORMAL. Ati inteles, da?
@nu pot sa tac
Citez de pe net
„daca vreti sa va folositi de legi si de concepte exacte, faceti-o cu acuratete: Biserica este institutie de INTERES public dar de DREPT privat. Personal am alungat in mai multe ocazii maimutoi din astia autoinvitati cu camere din curtea bisericii si nu au zis nici pâs. Pt ca ei stiu legea, dar abuzeaza de tupeu si de nestiinta oamenilor.”
”GDPR deja protejează intimitatea prelaților, nu doar a credincioșilor, inclusiv în spațiul public. Și asta e foarte bine. Presa nu are dreptul să îi filmeze fără acord.
Inițial am pornit pe considerentul că au dreptul. Dar defapt nu îl au. Și e bine. Intimitatea merită orice sacrificiu.”
Dacă cei care filmează, inclusiv de pe stradă în curtea Bisericilor, nu sunt chemați acolo de ierarhi cu toate aprobarile consiliului parohial/manastire, oricare din credincioși poate sa-i amenințe/cheme poliția … înțeleg ca ar fi legi care ar trebui cunoscute mai bine și care ne protejează intimitatea …. spre rușinea mea nici eu nu le cunosc….
Fara tulburare, cu mila si rugaciune pentru cei intunecati care vor sa ne opreasca:
Ne spovedim la duhovnic, apoi cu binecuvintare de la el ne impartasim … toti care cred ca se impartasesc cu Trupul si Singele Domnului.
Haideti de acum sa ne impartasim cu binecuvintare de la duhovnic la fiecare Sfinta Liturghie la care putem participa.
Daca TOTI drept credinciosii se impartasesc cu binecuvintarea duhovnicului pe citi vor putea sa ii pedepseasca reprezentantii lui antichrist? Si chiar de ne vor pedepsi noi vom fi in mare cistig.
Doamne ajuta.
Mai grav este că BOR își prigonește proprii credincioși. Nu am văzut vreodată să fie scoasă femeia din biserică din cauză că nu are capul acoperit sau că poartă pantaloni mulați sau fusta prea scurtă, dar am trăit să o văd si pe asta, să fie alungat din curtea bisericii cineva care nu avea mască. Îngrozitor.
Oare cum au reușit grecii să obțină totul când înainte preoții nu aveau voie să slujeasca nici singuri? Au sânge în ei….
Este de apreciat gestul, făcut IPS Teodosie de a împărtăși cu aceeași linguriță copiii.
Trebuie sa mai fie și slujitori care sa apere credința ortodoxă și să fie pilde pentru credincioși.
Eu cred că, unii din așa ziși “teologi”, care tot dau comunicate sau pun la zid pe unii adevărați slujitori ai Domnului Iisus Hristos nu-l au în agenda lor pe Domnul nostru Iisus Hristos, ei promovează agenda unor hristoși mincinoși.
Credincioșii simpli, fără pregătire teologică, gândesc mai simplu, știu că în Sf. Potir se afla cu adevărat Sf. Trup și Sf. Sânge al Domnului nostru Iisus Hristos și nu ne este teamă să ne împărtășim cu aceeași linguriță folosita de Sf. Biserica.
Nu vrem potire și lingurițe de unica folosință.
Domnul și Maica Domnului să ne ocrotească pe toți și să-i înțelepțească pe toți cei care rătăcesc, necunoscând “Scripturile”.
N.Steinhardt:
“Nemarturisind la timp, omul va deveni incapabil sa mai marturiseasca vreodata”
IPS Teodosie face si el ce poate sa faca, lasat fiind singur.
Histos a inviat cu adevarat, dar a trecut muuulta vreme de atunci si lumea are nevoie sa i se improspateze amintirea.
@ nu pot sa tac: de acord. Eforturile de a recupera ce se mai poate sunt semnul infrangerii. Hristos a biruit prin sacrificiu. Biserica a biruit prin sacrificiul Sfintilor Apostoli. Compromisul este calea sigura catre iad.
Hristos a inviat …..!! In bisericile grecesti Sfintele Liturghii s-au desfasurat foarte frumos toata lumea mari ,mici s-au impartasit respectand toate masurile de precautie au pus si scaune afara fost linistit frumos si fara politie. Biserica Romaniei de ce este asa atacata trebuie marturisire pana la sange …..Mitropolitul Neofit in ultima omilie ,,Nu ma intrebati cand va incepe al 3 -lea razboi m. spune ca Sfantul Paisios a spus ca va interveni Hristos cu o putere foarte mare incat toti spun ca este a doua venire dar nu Hristos intervine ca sa trezeasca credinta unora necredinciosi parafrazez oare Sfantul sa referit la tot haosul ce se intampla in bisericile noastre??…
@ Rodica Buga:
Sarutmana, doamna preoteasa! Va multumim din suflet pentru ceea ce ati spus despre noi anul trecut in emisiunea de la Trinitas! (Ne-a semnalat unul dintre fratii de aici, la vremea respectiva). Domnul sa va rasplateasca si sa va bucure cu beslug de har, sa va izbaveasca de tot raul si necazul si sa va daruiasca vesnicele sale cununi! Va asteptam sa mai scrieti aici, cand puteti, in foarte putinul timp pe care il mai avem cu totii…
@ Ana:
Nici grecii n-au obtinut chiar totul, doar ca se tin inca tari cu cele legate de Sfintele Taine. In rest, nu prea sunt mari diferente, din ce am observat. Dar si la noi, totul depinde de constiinta preotilor. Unii fac exces de zel, altii dimpotriva, isi pastreaza ravna doar pentru cele duhovnicesti si pentru apararea credinciosilor. Acum se cern păstorii de năimiți.
Admin (22),
Realitatea este exact asa cum ati spus.
In episcopia noastra la mai multe biserici preotii au impartasit la momentul potrivit in timpul
Sf. Liturghii pe cei spovediti, care nu s-au temut de imbolnavire. Depinde f mult de episcop. Multi preoti nu se tem de amenzi si dosare penale, cat de oprirea de la slujire din partea ierarhilor.
Concluzia: din afara temeri, din launtru temeri si mai mari.
Pacat ca IPS Teodosie este lasat singur in lupta cu sacalii din masmedia.
@cititor 23.
Nu e singur vladica, Hristos si arhanghelii lupta alaturi de el.
Nu stiu cat a gresit IPS. Teodosie ,dar stiu cat a gresit BOR in comentariul pe care l-a facut Vasile Banescu ,pe care pana de curand il pretuiam,si inca cred ca a fost un ” accident” in cele declarate.Oricum nu a facuto fara aprobarea maimarilor.Cand ti se strica o roata la caruta nu o arunci,o scoti si o repari ,dupa care o pui la loc.BOR,n-o sa pomenesc de Banescu ,caci e ca si cum ar fi singurul inculpat,l-a parasit pe IPS Teodosie pt. a se pune bine
cu stapanirea ,ignorandu-l pe Domnul Iisus Hristos ,care a zis: “nu este iubire mai mare ca cea in care sa-ti pui sufletul pt. aproapele tau”.Si asa BOR s-a spalat pe maini ca Pilat din Pont,dovedind ca nu-s departe,uni din ei,totusi destul de multi pt.a inclina balanta ,de farisei care L-au rastignit pe Domnul.ARGINTII sunt de vina.DOAMNE AJUTA!
PS-CEse va intampla in viitor,cu Biserica noastra?,nu e greu de ghicit cu asemenea paznici
la stana(Biserica) Domnului.
Moca,
Aveti dreptate!
GHEORGHE,
IPS Teodosie a facut ceea ce at trebui sa faca orice arhiereu si orice preot ortodox din intreaga lume. Nu poate fi vorba de greseala aici.
@cititor,
greseala IPS.Teodsie a fost ca nu a dat afara, din curtea BISERICII, pe toti paparatii veniti cu intentia de a filma ,cu comentariile respective,sa-si faca numarul pentru care erau platiti.Era dreptul dinsului.
@ #11 Cristian, acolo este un pastor care stie ca raspunde pentru turma lui, d-aia a dat Impartasania. unde am fost eu s-a scos din Liturghie esenta, adica partea cu “apropiati-va”, am ramas uluit. Nu stiu daca am asistat la o sfanta Liturghie, a semanat cu o pacaleala pt gura casca care asteptau firimiturile, trist pana la lacrimi.
@ #9, r:- de prea mult televizor si prea multa mandrie de cetateni.
@ #12 Ingrid> vezi, toti gresiti: Biserica nu este institutie, in Cer nu exista institutii. este o pacaleala masonica ca au convins Biserica sa se inregistreze ca fundatie in registrul corporatiei statale! Biserica trebuia sa ramana vesnic o comunitate spirituala dar nejuridica, pentru ca Biserica nu are jurisdictie in lumea aceasta. Cine e in registrul statului e controlabil de stat.
Nimeni nu are voie sa filmeze in curtile bisericilor deoarece sunt private si legea interzice sa filmezi proprietatea.
@ Gheorghe:
Nu erau in vreo curte. Din pacate, era spatiu public.
@admin,
scuze.N-am stiut.
https://m.mediafax.ro/social/arhiepiscopia-tomisului-lingurita-de-impartasire-nu-este-penala-procurorii-au-clasat-plangerea-depusa-de-emil-moise-19152125
@ admin Parintele Ambrosie fost Mitopolit al Kalavritului a afurisit duminica asta pe Mitsotaki si inca alti 2 din 3 motive linkul este pe retelele de socializare…….sunt multi impotriva bisericii spune Parintele si il hulesc pe Domnul si Maica noastra ….