Teologul DIMITRIOS TSELENGHIDIS isi retrage semnatura de pe SCRISOAREA DESCHISĂ-MĂRTURISIRE DESPRE SINODUL DIN CRETA. Motivul revocarii: NU ESTE DE ACORD CU INTRERUPEREA SOLITARA A POMENIRII EPISCOPILOR

8-10-2016 1 minut Sublinieri

tseleggidis

Cucernici și iubiții mei Părinți,

Prin Epistola mea de față declar că îmi revoc semnătura de pe SCRISOAREA DESCHISĂ-MĂRTURISIRE DESPRE SINODUL DIN CRETA*.

Concret, revocarea semnăturii mele vizează paragraful care se referă la „Întreruperea -pomenirii” (pp. 7-8).

Și aceasta deoarece nu vreau să se considere că prin cele scrise în acest paragraf încurajez, acopăr sau că sunt de acord cu cei care solitar au trecut la întreruperea pomenirii Episcopului lor.

Vă cer și judecata Voastră limpede.

Cu respect și prețuire, Dimitrios Tselenghidis

Sursa: romfea.gr

Traducere pentru Cuvantul Ortodox de m.l.

*Nota: Este vorba despre o scrisoare recenta a Sinaxei clericilor si monahilor din Grecia despre Sinodul din Creta.

*

*

*


Categorii

"Marele Sinod Panortodox" (de la Creta - inainte si dupa), 1. DIVERSE, Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., Traduceri

Etichete (taguri)

, , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

4 Commentarii la “Teologul DIMITRIOS TSELENGHIDIS isi retrage semnatura de pe SCRISOAREA DESCHISĂ-MĂRTURISIRE DESPRE SINODUL DIN CRETA. Motivul revocarii: NU ESTE DE ACORD CU INTRERUPEREA SOLITARA A POMENIRII EPISCOPILOR

  1. Drept era daca publicati si traducerea textului scrisorii deschise, ca sa stim de pe ce anume si-a retras semnatura. Pana atunci, lucrurile raman neclare, macar pentru cei care nu stiu greaca.

  2. Domnul Tseleneghidis nu si-a revocat semnatura de pe textul Sinaxei de la Volos, asa cum gresit s-a inteles ci numai de pe paragraful 7-8, nu este deacord cu cei care intrerup pomenirea episcopului locului fara discernamant, acolo unde episcopul nu e eretic, unde cei care intrerup pomenirea nu au maturitate duhovniceasca, ci o fac din teribilism, asa mi-a confirmat domnul Dimitrie Tselenghidis prin telefon azi. Si eu sunt deacord cu colaboraterul meu apropiat, domnul Dimitrie Tselenghidis in ideea ca intreruperea pomenirii nu se face din teribilism si pentru scopuri patimase, ci numai in caz de erezie! Urmeaza ca domnul Tsleneghidis sa arate clar pozitia sa, care in nici un car nu este imptriva intreruperii pomenirii, ci arata pericolul folosirii acestei arme de catre oameni neduhovnicesti!
    protoprezbiter Matei Vulcanescu

    Domnul Tslenghidis cere ca titlul folosit de “cuvantul ortodox” si alte siteuri sa fie schimbat pentru ca nu exprima realitatea!

  3. Nu stiam ca o scrisoare se semneaza pe paragrafe si nu integral.

    Este, insa, foarte clar, din PROPRIILE CUVINTE ale domniei sale, traduse intocmai aici de pe Romfea (care e sursa originara a stirii), care este motivul RETRAGERII semnaturii d-lui Tselengidis si nu e necesar niciun alt adaos al altor terte persoane, care sa dea la intors prin interpretari proprii. Nu am observat nicio actualizare si nicio stire oficiala pe Romfea sau pe alte siteuri grecesti astfel incat sa actualizam, la randu-ne. Speram ca ilustrul teolog poate exprima mai departe singur ceea ce are de spus si nu prin intermediari lipsiti de orice credibilitate.

  4. Dată fiind înalta specializare a domnului Prof.Univ. Dimitrios Tselenghidis, precum și preocuparea sa constantă pentru relațiile Ortodoxiei cu eterodocși [(vezi 1 iunie 2010, Constanța, conferința „Importanța dogmei in dialogurile pentru unitatea in Hristos cu eterodocșii”)] îmi exprim regretul că în ciuda evidențelor a trecut cu vederea rolul determinant, pe care îl poate avea Porunca din Psalmul 109 în reglementarea acestor relații.
    Dată de Dumnezeu-Tatăl și revalidată de Fiul (Mt.22,42-46 sau Lc.20,41-44), porunca prevede pentru Preoția Fiului rânduiala lui Melchisedec, adică rânduială cu pâine și Potir prezentă în Biserica Primară (http://teologie.net/data/pdf/PP_Anafora-Barcelona.pdf) și păstrată de Biserica Ortodoxă până astăzi.
    Or, o rânduială poruncită de Dumnezeu-Tatăl și reafirmată de Dumnezeu-Fiul reprezintă rânduiala unității noastre, acea rânduială UNA și numai UNA, ce se cere a fi respectată, în primul rând de toți cei care cred în Iisus Hristos.
    Fiindcă rânduiala poruncită este veșnică ea este și universală. Ca urmare această mare poruncă din Psalmul 109 are menirea de a reglementa și relațiile interreligioase.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare