Teologul DIMITRIOS TSELENGHIDIS isi retrage semnatura de pe SCRISOAREA DESCHISĂ-MĂRTURISIRE DESPRE SINODUL DIN CRETA. Motivul revocarii: NU ESTE DE ACORD CU INTRERUPEREA SOLITARA A POMENIRII EPISCOPILOR
Cucernici și iubiții mei Părinți,
Prin Epistola mea de față declar că îmi revoc semnătura de pe SCRISOAREA DESCHISĂ-MĂRTURISIRE DESPRE SINODUL DIN CRETA*.
Concret, revocarea semnăturii mele vizează paragraful care se referă la „Întreruperea -pomenirii” (pp. 7-8).
Și aceasta deoarece nu vreau să se considere că prin cele scrise în acest paragraf încurajez, acopăr sau că sunt de acord cu cei care solitar au trecut la întreruperea pomenirii Episcopului lor.
Vă cer și judecata Voastră limpede.
Cu respect și prețuire, Dimitrios Tselenghidis
Sursa: romfea.gr
Traducere pentru Cuvantul Ortodox de m.l.
*Nota: Este vorba despre o scrisoare recenta a Sinaxei clericilor si monahilor din Grecia despre Sinodul din Creta.
*
- INTRERUPEREA COMUNIUNII – O MASURA DE LUAT IN ULTIMA INSTANTA/ Talcuirea Canonului 31 Apostolic despre NEPOMENIREA EPISCOPULUI
- BASILICA se transforma in AGENTIA DE PRESA A FANARULUI, preluandu-i AGENDA PROVOCATOARE? Siteul Patriarhiei popularizeaza in mod iresponsabil opinia unui teolog slugarnic al PATRIARHIEI ECUMENICE care cere CATERISIREA, respectiv AFURISIREA marilor teologi ZISIS si TSELENGIDIS si a altor patru clerici, invocand articolul 22 al documentului ecumenist CRETAN!
- In Grecia se poate: SIMPOZION TEOLOGIC PE TEMELE FIERBINTI ALE BISERICII, cu participarea STARETULUI EFREM VATOPEDINUL/ In Biserica noastra, cu putine exceptii, PARE A SE REFUZA DEZBATEREA LIBERA PE MARGINEA SINODULUI DIN CRETA, iar clericilor “razvratiti” li se inchide gura prin MASURI DISCIPLINARE DURE de tip “administrativ-discreţionar”, fara nicio preocupare reala de DIALOG PARINTESC: “Aroganţa de a crede că poţi interzice oamenilor să îşi spună părerea alimentează doar argumentele extremiste”
- SA PAZIM UNITATEA FAMILIEI BISERICII, tinand si marturisind credinta ortodoxa CU INTELEPCIUNE SI CU DRAGOSTE, “nu cu isterie si cu condamnari irevocabile ale altora”! CINE SE RUPE DE BISERICA, ACELA MOARE! “Slavă lui Dumnezeu, că nu ne întreabă PE NOI pe cine să mântuiască, fiindca ar fi pustiu raiul!” (CUVINTE AUDIO SI TEXT)
*
- “Nu ştiţi, oare, fiii cărui Duh sunteţi?” ISPITA “ULTIMATUMURILOR” si PRECIPITAREA RAVNEI FARA CHIBUZINTA/ De ce se pomeneste episcopul la Liturghie?/ SFANTUL SI MARELE SINOD… DIN LAUNTRUL NOSTRU ABANDONAT/ Litera si Duh in aplicarea canoanelor de catre duhovnic. DARUL DEOSEBIRII care nu “sparge capetele”
- “O, de ar fi trăit atunci oarecare super-zeloţi şi super-ortodocşi contemporani! Ar fi aruncat defăimarea de TRĂDĂTOR în obrazul marelui SFÂNT FOTIE”.Fericitul parinte marturisitor EPIFANIE despre PERICOLUL SCHISMEI CARE INCEPE CU NEPOMENIREA EPISCOPILOR si necesitatea rabdarii si ICONOMIEI in chestiunile critice care privesc UNITATEA BISERICII: “Să nu ne grăbim, fratele meu!”
- SA PAZIM UNITATEA FAMILIEI BISERICII, tinand si marturisind credinta ortodoxa CU INTELEPCIUNE SI CU DRAGOSTE, “nu cu isterie si cu condamnari irevocabile ale altora”! CINE SE RUPE DE BISERICA, ACELA MOARE! “Slavă lui Dumnezeu, că nu ne întreabă PE NOI pe cine să mântuiască, fiindca ar fi pustiu raiul!” (CUVINTE AUDIO SI TEXT)
- Asociatia Christiana despre RISCUL SFASIERII BISERICII in urma TULBURARILOR GENERATE DE SINODUL DIN CRETA, nevoia de dialog real IN INTERIORUL ORTODOXIEI si despre atitudinile DUSMANOASE SI ULTIMATIVE la adresa IPS Teofan:“Cele 4 Biserici care nu au venit in Creta si episcopii greci (vezi Hierotheos) care nu au semnat, N-AU AMENINTAT PE NIMENI si AU PASTRAT COMUNIUNEA”
- “Şi noi ce facem, încă o dezbinare, încă o schismă, încă o grupare care se va crede de zilele viitoare ‘adevărata Biserică Ortodoxă’?…”
- Oameni si… demoni travestiti in salvatori: “CRUCIADA” IMPOTRIVA RAULUI (din afara) a “LUPTATORULUI ORTODOX” PANA LA… MACELARIREA FRATILOR: “Cain l-a ucis pe Abel pentru că nu a ucis păcatul DIN PROPRIA INIMĂ. Patima luptei cu Sistemul e de neoprit şi fraţii încep să devină trădători ai Ortodoxiei, dușmani camuflați…”
*
Drept era daca publicati si traducerea textului scrisorii deschise, ca sa stim de pe ce anume si-a retras semnatura. Pana atunci, lucrurile raman neclare, macar pentru cei care nu stiu greaca.
Domnul Tseleneghidis nu si-a revocat semnatura de pe textul Sinaxei de la Volos, asa cum gresit s-a inteles ci numai de pe paragraful 7-8, nu este deacord cu cei care intrerup pomenirea episcopului locului fara discernamant, acolo unde episcopul nu e eretic, unde cei care intrerup pomenirea nu au maturitate duhovniceasca, ci o fac din teribilism, asa mi-a confirmat domnul Dimitrie Tselenghidis prin telefon azi. Si eu sunt deacord cu colaboraterul meu apropiat, domnul Dimitrie Tselenghidis in ideea ca intreruperea pomenirii nu se face din teribilism si pentru scopuri patimase, ci numai in caz de erezie! Urmeaza ca domnul Tsleneghidis sa arate clar pozitia sa, care in nici un car nu este imptriva intreruperii pomenirii, ci arata pericolul folosirii acestei arme de catre oameni neduhovnicesti!
protoprezbiter Matei Vulcanescu
Domnul Tslenghidis cere ca titlul folosit de “cuvantul ortodox” si alte siteuri sa fie schimbat pentru ca nu exprima realitatea!
Nu stiam ca o scrisoare se semneaza pe paragrafe si nu integral.
Este, insa, foarte clar, din PROPRIILE CUVINTE ale domniei sale, traduse intocmai aici de pe Romfea (care e sursa originara a stirii), care este motivul RETRAGERII semnaturii d-lui Tselengidis si nu e necesar niciun alt adaos al altor terte persoane, care sa dea la intors prin interpretari proprii. Nu am observat nicio actualizare si nicio stire oficiala pe Romfea sau pe alte siteuri grecesti astfel incat sa actualizam, la randu-ne. Speram ca ilustrul teolog poate exprima mai departe singur ceea ce are de spus si nu prin intermediari lipsiti de orice credibilitate.
Dată fiind înalta specializare a domnului Prof.Univ. Dimitrios Tselenghidis, precum și preocuparea sa constantă pentru relațiile Ortodoxiei cu eterodocși [(vezi 1 iunie 2010, Constanța, conferința „Importanța dogmei in dialogurile pentru unitatea in Hristos cu eterodocșii”)] îmi exprim regretul că în ciuda evidențelor a trecut cu vederea rolul determinant, pe care îl poate avea Porunca din Psalmul 109 în reglementarea acestor relații.
Dată de Dumnezeu-Tatăl și revalidată de Fiul (Mt.22,42-46 sau Lc.20,41-44), porunca prevede pentru Preoția Fiului rânduiala lui Melchisedec, adică rânduială cu pâine și Potir prezentă în Biserica Primară (http://teologie.net/data/pdf/PP_Anafora-Barcelona.pdf) și păstrată de Biserica Ortodoxă până astăzi.
Or, o rânduială poruncită de Dumnezeu-Tatăl și reafirmată de Dumnezeu-Fiul reprezintă rânduiala unității noastre, acea rânduială UNA și numai UNA, ce se cere a fi respectată, în primul rând de toți cei care cred în Iisus Hristos.
Fiindcă rânduiala poruncită este veșnică ea este și universală. Ca urmare această mare poruncă din Psalmul 109 are menirea de a reglementa și relațiile interreligioase.