ACUZATII DURE LA ADRESA RUSIEI, INVINOVATITA PENTRU DOBORAREA AVIONULUI MALAYESIAN/ Basescu vrea sa puna “DEGETUL PE RANA”/ “Jefuirea mortilor” sau TOTI SUNT VINOVATI

19-07-2014 6 minute Sublinieri

malaesiaFoto: AFP/The Guardian

Dupa declaratiile presedintelui Obama de ieri, mai degraba generale, ce vizau responsabilitatea indirecta, dar certa, a Rusiei in sprijinirea rebelilor din Donetk si, astfel, in doborarea avionului civil malayesian, SUA a facut acuzatii mai precise si mai detaliate in cadrul ONU. Astfel, la Consiliul de Securitate convocat de urgenta, ambasadoarea SUA, Samantha Power, a acuzat faptul ca separatistii ar fi fost reperati joi dimineata cu sistemul de rachete sol-aer Buk, incriminand in mod direct Rusia:

“Avand in vedere complexitatea sistemului SA-11, este improbabil ca separatistii au putut sa o foloseasca intr-o maniera eficace fara personal calificat. Nu se poate exclude posibilitatea unui ajutor tehnic din partea rusilor” (cf. Le Monde).

Intre timpucrainienii au adus noi presupuse inregistrari care ar demonstra o astfel de teza (vezi mai jos).

Dificultatea principala a acestei acuzatii consta in faptul ca, daca racheta ar fi fost realmente trasa de pe un astfel de sistem si inca cu asistenta personalului calificat rus, atunci probabilitatea confundarii unui avion civil cu unul militar este extrem de redusa (conform unui specialist citat de Le Monde, doborarea unui avion civil printr-un astfel de sistem nu se poate face decat deliberat; altii, insa, considera ca se pot face erori si cu astfel de sisteme – desi tezele lor nu sunt foarte convingatoare).

In acest caz, insa, se pune intrebarea: ce folos ar fi tras Rusia, sau chiar rebelii, de la doborarea unui avion civil? Caci, in mod evident, cei care pierd foarte mult din acest eveniment sunt rusii. Nu putine comentarii au aratat ca Putin se afla acum intr-o situatie in care are putine optiuni:

sa sprijine, in continuare, fortele rebele din estul Ucrainei, izolandu-se inclusiv de tarile europene (care, pana acum, nu au insotit SUA in demersurile sale antirusesti – tocmai recent SUA a aplicat sanctiuni mult mai dure rusilor) si reducandu-si radical optiunile de reactie catre cele “hard” (militare),

sau

– sa dea inapoi din Ucraina, inregistrand o infrangere rusinoasa pe plan intern si un posibil inceput al declinului puterii sale (optiunile lui Putin sunt descrise succint de Stratfor).

Autoritatile de la Kiev, totodata, sunt foarte vehemente in acuzatiile aduse Rusiei, inclusiv pentru a masca propria lor responsabilitate: aprobarea rutei avionului civil deasupra zonei Donetkului este dubioasa, la fel si recomandarea de a zbura aproape de limita inferioara a zonei aeriene interzise (cf. themalaymailonline.com). Greu de crezut ca va fi posibila vreo investigatie completa a cazului (rebelii deja sunt acuzati ca distrug probe – vezi mai jos).

Ceea ce este, insa, cert, e ca doborarea avionului marcheaza inca un punct de cotitura in conflictul din Ucraina, prin agravarea si tensionarea pana aproape de limita a situatiei. Avand in vedere ca Putin, cel mai probabil, nu va ceda (si nici nu pare ca rusii ar putea veni cu ceva convingator care sa impuna o alta versiune a evenimentului), vom asista, aproape cert, la o precipitare intensa a situatiei de conflict din Ucraina, cu consecinte urate pentru intreaga lume si, mai ales, pentru noi.

Apropo de noi – presedintele Traian Basescu tocmai a anuntat ca va face declaratii complete pe subiect si ca… va pune “degetul pe rana”. Toata chestiunea e ca degetul pe care-l va pune nu este al lui, ci al Romaniei.

razbointrucuvant

 

Kievul a anuntat, sambata dimineata, ca membrii “grupului de contact” format din Ucraina, Rusia si reprezentanti ai OSCE au ajuns la un acord cu separatitsii pro-rusi pentru instituirea unei zone de securitate pe o raza de 20 de kilometri in zona prabusirii avionului Malaysia Airlines, potrivit AFP. Zeci de anchetatori si observatori internationali au ajuns la Kiev si asteapta sa li se permita accesul in zona tragediei aviatice. Tot sambata, o echipa formata din 62 de experti malaezieni era asteptata la Kiev, in speranta ca va putea examina locul tragediei. Intre timp, un reprezentant al Ministerului rus al Apararii a declarat ca niciun sistem de rachete Buk sau alte echipamente militare ale fortelor armate ruse nu a trecut frontiera ruso-ucraineana: “Este imposibil sa faci acest lucru pe ascuns”, a declarat el, denuntand informatii potrivit carora autoritatile de la Kiev ar fi retinut doi specialisti, cetateni rusi, care ar fi fost insarcinati cu “corectarea traiectoriei rachetelor Buk”.

———————————-
Ora 14:30 O echipa de investigatori din randul organizatiei internationale de cooperare a fortelor politiniesti Interpol si din partea omologului sau european Europol se va deplasa duminica dimineata la Kiev pentru a contribui la eforturile de identificare a victimelor accidentului aviatic de joi din regiunea Donetsk, a anuntat sambata Europol, potrivit Reuters.

Organizatia de politie a UE a precizat ca va contribui cu un membru la echipa internationala formata din 7 persoane. Purtatorul de cuvant al Europol a refuzat sa precizeze daca organizatia a a primit asigurari ca i se va permite accesul la locul accidentului.

Ora 13:55:
Echipele Ministerului ucrainean pentru situații de urgență au explorat 18 kilometri patrati din totalul de 25 de kilometri patrati ai locului unde s-a prăbușit avionul și au găsit 186 de cadavre, a anunțat sâmbătă purtătorul de cuvânt al Consiliului pentru securitate și apărare națională de la Kiev, Andrei Lîsenko, potrivit Reuters.

Ora 13:38: OSCE denunta faptul ca rebelii “limiteaza accesul la la locul epavei avionului”, in pofida acordului cu acestia anuntat sambata de Kiev, privind instituirea unei zone de securitate pe o raza de 20 de kilometri in zona prabusirii avionului. Un purtator de cuvant al OSCE a declarat sambata ca accesul la locul accidentului este limitat de rebeli, oamenii inarmati, care trag focuri de arma in aer, controland in continuare zona, potrivit BBC.

Ora 13:02:Kievul ii acuza pe rebelii pro-rusi ca au incercat sa distruga dovezi ale unor “crime internationale” la locul prabusirii aeronavei Malaysia Airlines, mutand 38 de cadavre la o morga din Donetk si incercand sa transporte in Rusia epava avionului, anunta BBC.

Ora 12:30: Autoritatile ucrainene ii acuza pe rebeli de jafuri la locul accidentului, potrivit CNN. Rebelii pro-rusi ar fi furat bijuterii, bani si carduri de credit de la locul accidentului.

Acordul cu separatistii incheiat sambata are drept scop ca “‘Ucraina sa isi atinga obiectivul esential: recuperarea trupurilor neinsufletite si trimiterea lor familiilor victimelor”, a declarat Valentyn Nalyvaitchenko, seful serviciilor de securitate din Ucraina. OSCE anuntase vineri dimineata ca separatistii pro-rusi au fost de acord sa permita anchetatorilor internationali accesul in siguranta si fara restrictii in Ucraina, la locul unde a cazut joi avionul malaezian.

Premierul malaezian Najib Razak a declarat vineri seara ca a discutat la telefon cu presedintele rus Vladimir Putin si a insistat asupra necesitatii unei anchete obiective si fara obstacole. […]/ integral pe hotnews.ro

  • Mediafax:

HAOS la locul prăbuşirii avionului: Rebeli beţi caută obiecte de valoare şi trag FOCURI de avertisment. Kievul ACUZĂ că se distrug dovezi cu susţinerea Rusiei. Malaysia: Este un “act de TRĂDARE” – FOTO

[…] UPDATE 13:37 Malaysia denunţă distrugerea dovezilor în cazul avionului, considerând că este un “act de trădare”

Malaysia avertizează că dovezi esenţiale în cazul prăbuşirii avionului în estul Ucrainei au fost distruse de insurgenţi, considerând că acesta este un “act de trădare” faţă de cele 298 de persoane decedate.

“Integritatea locului prăbuşirii a fost compromisă; există informaţii că indicii esenţiale au fost distruse. Orice interferenţă asupra locului catastrofei riscă să afecteze întreaga anchetă”, afirmă ministrul malaysian al Transporturilor, Liow Tiong Lai, care sâmbătă se va deplasa în Ucraina. […]

Haos la locul prăbuşirii avionului: rebeli beţi caută obiecte de valoare, trag focuri de avertisment

Insurgenţi proruşi aflaţi în stare de ebrietate trag focuri de armă în aer, blochează accesul experţilor internaţionali la locul prăbuşirii avionului malaysian şi sustrag obiecte ale pasagerilor decedaţi, afirmă surse locale, citate de Kyiv Post. […]/ integral pe mediafax.ro

Rusia: Acuzaţiile SUA privind implicarea rebelilor în doborârea avionului, ABERANTE. Statele Unite sunt responsabile pentru conflictul din Ucraina

Acuzaţiile Administraţiei Statelor Unite privind implicarea separatiştilor ruşi în prăbuşirea avionului de pasageri relevă “percepţia aberantă” a Washingtonului despre situaţia din estul Ucrainei, afirmă Serghei Riabkov, adjunct al ministrului rus de Externe. […]/ integral pe mediafax.ro

Moscova: Niciun sistem de rachete Buk nu a trecut frontiera dintre Rusia şi Ucraina. “Este imposibil să faci acest lucru pe ascuns”

Niciun sistem de rachete Buk sau alte echipamente militare ale forţelor armate ruse nu a trecut frontiera ruso-ucraineană, a declarat vineri seara un reprezentant al Ministerului rus al Apărării, după prăbuşirea avionul Boeing 777 în estul Ucrainei, relatează agenţia RIA Novosti. “Este imposibil să faci acest lucru pe ascuns”, a declarat el, denunţând informaţii potrivit cărora autorităţile de la Kiev au reţinut doi specialişti, cetăţeni ruşi, care ar fi fost însărcinaţi cu “corectarea traiectoriei rachetelor Buk”. […]/ integral pe mediafax.ro

Băsescu: Uciderea a 298 de nevinovaţi într-un ACT TERORIST nu trebuie să treacă fără consecinţe. Am de nuanţat unele poziţii, voi pune degetul pe rană

Preşedintele Traian Băsescu a declarat, sâmbătă, referindu-se la catastrofa aviatică din Ucraina, că uciderea a 298 de nevinovaţi într-un act terorist nu trebuie să treacă fără consecinţe, el precizând că va face declaraţii detaliate pe acest subiect de la Palatul Cotroceni. […]/ integral pe mediafax.ro

  • Gandul:

NOI ÎNREGISTRĂRI ale serviciilor secrete din Ucraina, care ar dovedi că separatiştii proruşi au primit lansatorul de rachete BUK din Rusia. TRANSCRIPT

Serviciul secret al Ucrainei (SBU) a dat publicităţii o nouă înregistrare în care susţine că separatişti proruşi din regiunea Doneţk discută cu ofiţeri ai GRU, serviciul secret al armatei Rusiei, despre cum au intrat în posesia lansatorului de rachete sol-aer BUK, cu care se crede că a fost doborât avionul Malaysia Airlines. Anterior, SBU a publicat de asemenea şi imagini cu lansatorul transportat pe un trailer. Din înregistrare, reiese că lansatorul ar proveni din Rusia.

Serviciul secret ucrainean SBU a dat vineri seara publicităţii o nouă înregistrare din care ar reieşi că separatiştii proruşi din regiunea Doneţk au primit lansatorul de rachete sol-aer BUK din Rusia.

SBU crede că sistemul BUK a fost introdus în Ucraina în jurul orei 1 dimineaţa, pe 17 iulie, lângă oraşul Sukhodolsk şi că ar fi ajuns la Doneţk la 9 dimineaţa, apoi a fost mutat la Pervomaisk. După ce avionul Malaysia Airlines a fost doborât, serviciul secret al ministerului de Interne ucrainean ar fi filmat cum sistemul BUK era transportat pe un trailer, înapoi către graniţa cu Rusia. “Analizăm informaţiile. Credem că este vorba de acelaşi BUK care a tras asupra avionului de pasageri”, a declarat ministrul de Interne Avakov, conform Kyiv Post. […]/ integral pe gandul.info

Lelia Munteanu: Jefuirea mortilor

[…] N-au trecut decât treizeci de ore. Toată lumea dă vina pe toată lumea. A început distrugerea probelor. Se întâmplă ce e mai dezgustător: o jefuire a morţilor de dreptul lor postum de a se şti de unde li s-a tras. Jefuirea morţilor de adevărul propriei morţi.

Nu există inocenţi. Toţi sunt vinovaţi. Ucraina, pentru că avionul s-a prăbuşit pe teritoriul său. Pentru că putea să anunţe că, necontrolând Donbasul, nu garantează siguranţa zborurilor şi că acestea ar trebui redirecţionate – cum s-a întâmplat abia astăzi. Vinovată e Rusia, care a declanşat şi întreţine conflictul. Rusia, care a furnizat bateria de rachete, în cazul în care miliţiile separatiste n-au confiscat-o chiar din unităţile militare ale ucrainienilor. În cazul acesta, ucrainienii sunt încă o data de vină, fiindcă nu au semnalat că le lipsesc nişte arme extrem de periculoase. (Un avion aflat la înălţime de croazieră nu poate fi doborât cu lansatoare de umăr). […]

Unii spun că am trăit al doilea 11 septembrie. Noi l-am trait, cei 298 l-au murit. Dar teroriştii din 2001 şi-au luat drept ţintă civili nevinovaţi, pe când teroriştii de-acum au tras din greşeală amestecată cu prostie. (Deşi, ca să mânuieşti un armament atât de complicat, îţi trebuie un dram de minte şi un ordin).

Până când cutiile portocalii vor fi şterse de funingine, dacă vor fi şterse vreodată (deocamdată înţeleg că au fost găsite şi rebelii vor să le ducă ofrandă ruşilor), rămâne o întrebare ca un urlet: de ce i s-a repartizat avionului malaezian (şi altora, cu mai mult noroc, care vor fi trecut prin zonă), acel culoar de zbor de deasupra Donbasului?

În seara în care întreaga lume privea şocată tragedia din Ucraina, premierul Netanyahu, iscusit, a declanşat ofensiva terestră în Gaza. […]/ integral pe gandul.info


Categorii

1. DIVERSE, Al treilea razboi mondial, America, Opinii, analize, Rusia, SUA versus Rusia, Ucraina

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

67 Commentarii la “ACUZATII DURE LA ADRESA RUSIEI, INVINOVATITA PENTRU DOBORAREA AVIONULUI MALAYESIAN/ Basescu vrea sa puna “DEGETUL PE RANA”/ “Jefuirea mortilor” sau TOTI SUNT VINOVATI

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. “Ce folos ar fi tras Rusia, sau chiar rebelii, de la doborarea unui avion civil?” Dar ce folos a tras URSS din catastrofa nucleara de la Cernobil? Atunci era sa piara un oras intreg – care, de fapt, si-a incetat existenta in urma acelui eveniment – iar acum, “doar” un avion cu vreo 300 de oameni. Un rus beat o fi gresit vreo manevra si a fost destul. N-ar putea fi si asta o explicatie, si inca una destul de plauzibila, stiindu-i pe rusi?

  2. @Dan:

    Eroarea umana e putin probabila. Sistemul de rachete Buk e ceva complex si trebuie mai mult decat un rus beat pentru a declansa tirul asupra unui avion civil.

    Nu se poate compara Cernobal cu avionul din Ucraina, spete cu totul diferite.

  3. Pe Basescu il vad tot mai mult ca pe un batranel din ala care, aflat prin piata, cauta atentia lumii iscand conflicte printre tarabe.

  4. Mie mi se pare evident faptul ca rebelii rusi sunt cei vinovati pentru doborarea avionului (asta daca intr-adevar a fost doborat). De ce ? Pai simplu: din aceasta treaba, Putin este cel care are cel mai mult de pierdut. Deci, daca ar avea cea mai mica dovada cum ca nu rebelii ar fi cei vinovati, ar fi lansat-o cu siguranta pana acum. Daca nu a dat-o public inseamna ca nu o are => intr-adevar, rebelii sunt cei vinovati.

    Din punctul meu de vedere, principala vina a lui Putin este ca a a gandit pe sistemul “scopul scuza mijloacele”. Adica, pentru a-si atinge scopurile militare in Ucraina a apelat la ultimele sucursuri de mercenari pe care, iata, a ajuns acum sa-i scape din mana, reusind astfel sa-si puna in cap toata comunitatea internationala (pe buna dreptate).

  5. Poate ca intentionat a fost doborat avionul ca sa dea apa la moara militarilor si politicienilor din ambele tabere. Niste victime colaterale nu are importanta pentru strategi

  6. McCain spunea ca incidentul e un “game changer”. Prilej pentru a trimite arme si suport militar Ucrainei. Unii deja vorbesc de august 1914.

  7. La intrebarea: ce are de cistigat Rusia din punerea la pamint a unui avion civil plin de civili din tarile europene, MEMBRE NATO ba plin si cu copii, ca sa fie incarcatura emotionala mai mare? raspunsul ultra evident este: nici una! Dar absolut nici una! Din contra. Are totul de pierdut. Daca in cazul 9-11 Septembrie se mai putea presupune (asta in ciuda multor evidente) ca teroristii Qaida ar fi putut face un astfel de gest care avea o oarecare logica din punct de vedere terorist (adica sa imprastie teroarea)aici nu este cazul. Putin nu este un terorist orbit de ura, nu este un jihadist fanatic care asa si pe dincolo (ca sa cintam la piculina mainstream). De altfel s-a si vazut pina acum ca Putin a incercat sa tina o balanta foarte foarte dificil de tinut prin care: 1. sa arate ca Rusia nu este deloc slaba si n-are deloc de gind sa cedeze din sfera de influenta vitala 2. dar nici nu are de gind sa inceapa un razboi cu multa usurinta si ar fi dispusa la negocieri, etc.

    Deci chestia asta cu avionul nu are nici o logica din perspectiva ruseasca. Ea in schimb are foarte multa logica din punctul de vedere al celor care au inceput totul in Ucraina, a celor care doresc conflictul sau haosul acolo: cei care au iesit in strada (Maiadan) luaind ca pretext nesemnarea tratatului cu UE. In fond ei au experienta in chestia cu avioanele: 9-11 Septembrie….de ce sa nu-l repete intr-un context chiar mai permisiv.

  8. De data asta este randul rusilor s-o incaseze. Miroase a actiune CIA de la o posta si bineinteles cu concursul Ucrainei.Rebelii pro-rusi au mai mult ca sigur infiltrati in randul lor agenti straini si au fost intoxicati si prostiti cu informatii false.
    Ceva asemanator cu tintele alea UFO de la revolutia din ’89 de la noi.
    “Vin teroristii!”…si dai si trage…
    Daca interesul o cere, ce conteaza vietile a cateva sute de oameni nevinovati?
    Amerlocii au o expresie pentru asta:”wrong time in the wrong place”.

  9. http://www.dcnews.ro/mh17-avion-prabu-it-in-ucraina-cutiile-negre-un-adevarat-mister_449147.html

    ce sa vezi, nici una dintre parti nu e foarte interesata sa se afle ce s-a petrecut… acuzele in schimb curg garla.

  10. @ GeluS

    Dar rusii sunt asa, niste momai care-si lasa zonele de interes (si mai ales cele asa incandescente cum este estul Ucrainei) sa fie infiltrate la discretie de agentii CIA ? Si, mai mult, infiltrate intr-un asemenea grad incat agentii repsectivi sa poata pune la cale asa o tragedie chiar sub nasul lor ?!

    Pai atunci inseamna ca sunt total batuti in cap si si-o cam merita, iarta-ma …

  11. @Lucian:

    Da, intr-adevar, Putin s-a incurcat in propriul “joc” (folosirea fortei armate in estul Ucrainei) si reactiile sale arata ca rusii nu au nimic solid cu care sa conteste varianta occidentala. Cel putin pana acum. Insa pe mine logica ma duce la alta concluzie:

    – rebelii au doborat avionul

    – sistemul folosit era unul complex cu radar care identifica clar avionul civil vs avionul militar

    – rebelii si rusii nu aveau niciun interes sa doboare avioane civile ca sa se compromita in mod ireparabil si definitiv

    – Kievul a trimis avionul malayesian in zona de razboi dandu-i, in plus, coordonate de zbor cat mai joase

    – Kievul castiga cel mai mult din aceasta situatie

    Avand in vedere toate aceste lucruri, ma gandesc serios la fenomenul numit: http://en.wikipedia.org/wiki/Radar_jamming_and_deception

  12. @Lucian
    Asa este,insa pe de alta parte rusii nu pot fi nici atat de infantili sa savarseasca o asemenea greseala,mai degraba cred ca este eseu marcat de CIA.
    Pai n-au facut-o agentii,ei doar au creat cadrul necesar…
    Nu cred ca rebelii nu au randul lor nici un ins capabil sa lanseze o racheta intr-un avion considerat “foarte periculos”.

  13. @ admin

    Da, e o varianta. Dar, legat de punctul 1, rebelii rusi, teoretic, nu aveau niciun interes sa doboare avionul numai ca genul asta de oameni, odata scapati din mana, pot deveni extrem de imprevizibili si lipsiti de scrupule.

    E posibil, la o adica, sa fi jucat chiar ei direct cu americanii in ideea vreunor promisiuni financiare pentru mai stiu eu ce lider d-asta dezaxat de-al lor (ca il vor recunoaste de “jupan” in zona sau altceva de acest gen).

    Astia n-au mama, n-au tata, cum se zice in popor. D-aia cred ca Putin si-a supraevaluat de data asta capacitatile de persuasiune si a fost “facut” de insii astia … Din ce am mai citit, rebelii au inceput sa fure de prin bagaje si sa profaneze locul accidentului.

    Adica, Doamne iarta-ma, daca Putin ar mai avea vreun control asupra lor banuiesc ca macar acum, in ceasul al 12-lea, si l-ar exercita macar pentru a evita genul acesta de barbarii care nu fac altceva decat sa-i creeze probleme dupa probleme cu comunitatea internationala …

  14. @Lucian:

    Nu as crede ca Putin a lucrat cu oameni incontrolabili de o asemenea maniera intr-o speta considerata de rusi vitala pentru securitatea lor nationala. Chiar americanii si ucrainienii zic ca liderii rebelilor sunt ofiteri GRU…

  15. @admin

    Asa ar fi normal, intr-adevar. Dar se pare ca realitatea indica si in aceasta directie …

  16. Dupa felul in care reactioneaza concertat atat mass media atlantista, cat si lideri politici (vezi Ponta si Basescu, amandoi foarte vehementi), dupa incarcatura emotionala si rezultatele care se vad, este clar ca autorii sunt americanii si ucrainenii. Fie ca avionul a fost efectiv doborat de ucraineni, fie ca a fost doborat din greseala de rebelii pro-rusi, cert este ca el nu avea ce cauta deasupra unei zone de razboi si ca autorii morali ai crimei sunt cei care l-au dirijat pe acolo – Kievul. Sunt aproape siguir ca totul a fost planificat, ca sa dea o lovitura Rusiei, ca sa inflameze lucrurile, ca sa socheze opinia publica si asa mai departe.

  17. De acord cu Gelu S – este o operatiune marca CIA.

  18. http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/jul/20/mh17-malaysian-airlines-ukraine-ceasefire-russia-way-forward

    The Russian defence ministry, for its part, points the finger at the Ukrainian armed forces, saying that they have deployed Buk systems in the parts of Donbass which Kiev controls. While Ukrainian and western experts note that the separatists have recently downed several Ukrainian military aircraft, including transport planes, and suggest that they may have mistaken the Malaysian Boeing for a Ukrainian IL-76, Russian experts point to Ukraine possibly preparing to shoot down Russian aircraft in case of a war between the two countries, and “pushing the wrong button” while practising. Indeed, many in Kiev a week ago believed that 15 or 16 July would be the date of a large-scale Russian military invasion of Ukraine.

    The MH17 tragedy raises the wider issue of responsibility in armed conflicts. If, indeed, the missile that downed the Malaysian airliner has been fired by the rebels supported by Russia, Moscow will not escape its share of the blame. It has been giving various kinds of support – political, moral, and material – to militants fighting the elected authority in Kiev. It has also been in constant contact with the leaders of the self-proclaimed republics. If it becomes established that it provided them with the Buk system which downed the passenger plane, the self-inflicted blow to Russia’s international position in the west and Asia will be enormous. Moscow would have to accept full responsibility for placing powerful weaponry in the hands of a non-state actor, and exercising no control over its use.

    The context which Putin focuses upon is no less important, however. The west fully supports a Ukrainian government which originated from a revolution that toppled an elected – if obviously corrupt – president. True, the new president, Petro Poroshenko, has a solid popular mandate. Yet the referendums held in Donetsk and Luhansk two weeks prior to the presidential poll – and no less illegal than the Maidan revolution in Kiev – reflected a very high degree of dissatisfaction in eastern Ukraine with the deal they were getting from central government.

    The legitimacy of the “people’s republics” is questionable, of course, but the Ukrainian government’s “anti-terrorist operation”, resulting in an ever-rising toll of civilian lives, does not do much to endear Kiev to the easterners. The west’s tendency to treat one’s allies more leniently than one’s adversaries – while sticking to the same high principles throughout – can and does backfire.

    In Ukraine, a lot is at stake today. First, for the Ukrainians themselves, wherever they may live. The fate of their country remains in the balance – not just because of the armed conflict in the east, but as a result of the dire economic situation and an uncertain political future. Russia, too, is profoundly affected. Having clashed with the United States over Ukraine, it is now facing increasingly serious consequences in a number of areas – above all, in economy and finance.

    For Europe, Ukraine represents a security risk far higher than the one it faced in the Balkans in the 1990s. In the US, Russia may have come to be seen as a nasty nuisance rather than a worthy competitor or a real threat. Yet there is an impression that the punishment already administered is not supported by a realistic strategy leading to a credible goal. If so, it could lead to a very different outcome from the one that the US might desire.

  19. http://adevarul.ro/international/rusia/video-vladimir-jirinovschi-prevestit-catastrofa-aviatica-ucraina-va-doborat-avion-pasageri-1_53ca81f60d133766a8923872/index.html

    Conform site-ului din Republica Moldova, deschide.md, Jirinovschi a mai declarat tot atunci că „ una dintre metodele de a tensiona situaţia este distrugerea unui avion deasupra teritoriului ucrainean. Iată că în toamnă avem un Maidan uşor, iarnă un Maidan mai serios, deja cu coktailuri Molotov, în februarie – cotitură şi preşedintele fuge. În martie – Crimeea. În aprilie-mai – încep să se lupte în Doneţk şi Lugansk şi în iunie deja borbardează. Acum şi asta e puţin, trebuie doborât un avion. Adică toate acestea reprezintă un scenariu şi nu este deloc o aventură . Totul este făcut de Kiev şi de trupele speciale ale statului ucrainean. Se lucrează după un scenariu stabilit de SUA: să se agraveze situaţia“.

  20. Si eu merg pe aceeasi idee….a insurgentilor scapati de sub control.
    @admin
    Tu spui ca Putin nu s-ar sprijini pe insurgenti dezaxati si tampiti. Ei as ! ai vazut din materialul postat de mine ”with hate, from Rusia” pe ce tip de descreierati se sprijina lideri politici din duma de stat. Sau in Serbia pe ce tip de descreierati s-a sprijinit Milosevici (vezi Raznatovici si suporterii fanatici transformati peste noapte in ucigasi cu singe rece). Sunt de acord cu tine ca nu SE SPRIJINA PE EI ci doar SE FOLOSESTE DE EI…..ca doar nu o fi tampit sa-si arunce in focul luptelor elita lor ofitereasca. E normal ca Putin hartuieste Ucraina cu cateva batalioane de dezaxati pe care oricand ar fi dispus sa renunte la ei sau sa-i sacrifice.
    Legat de intrebarea asta care-i framinta pe majoritatea, inclusiv pe admin :
    – CINE SI DE CE A AUTORIZAT AERONAVA SA TREACA PRINTR-O ZONA DE CONFLICT ??
    Pai vad ca ati omis un amanunt scris chiar si de admin, notat chiar si de media (Realitatea tv), anume ca acesta nu a fost singurul zbor international ce a tranzitat spatiul ucrainian ci au fost mute astfel de zboruri. Dealtfel companii precum Lufthansa ori altele au anuntat oficial in ziua tragediei ca vor sista zborurile lor pe culoarul Ucrainean. Deci intrebarea ar fi, cine si de ce a autorizat atitea zboruri internationale ale atitor companii aeriene printr-o zona de conflict.
    Si iarasi notez stupoarea oarecum copilareasca a unora (dar vadit intentionata a propagandistilor dughinisti) in ceea ce priveste sistemul de identificare al aeronavelor si sistemele sofisticate de teleghidare a rachetelor :
    – REBELII PRORUSI NU AVEAU CUM SA DISPUNA DE UN ASEMENEA SISTEM SOFISTICAT PENTRU A DOBORI UN AVION CIVIL….DECI CINE L-A DOBORIT ????
    In afara de propagandistii dughinisti carora le inteleg intentiile disperate, totusi vreau sa cred ca ceilalti au glumit cu o asemenea intrebare…..sau ca au fost naivi……sau ca au picat in butoiul cu brambureala. Pai daca rebelii astia nevinovatei care stau si ei si trag cu prastia pe acolo nu dispuneau de un asemenea sistem incat sa doboare un avion civil, atunci cum Doamne iarta-ma au reusit sa doboare zilele trecute cateva AVIOANE MILITARE ucrainiene ….si culmea, se mai si laudau raportand doborirea acelor avioane ????? sau pe alea le-a distrus tot ucrainienii ??? sau americanii ???? sper ca nu s-a facut toata lumea pe aici dughinista.
    Bun…..intrand acum in sfera amuzamentului (ca doar nu ai cum sa iei in serios asemenea ineptii), am ras ”cu lacrimi triste” citind cateva gogomanii cu putoare dughinista :
    – Deci la incepera conflictului din Ucraina, disperatii propagandisti scriau fie pe aici fie pe blogurile-gheena-antisistem ca nemernicii din spatele conflictului sunt americanii.
    – Peste putin timp aceiasi disperati scriau ca Europa satanista este raspunzatoare de conflictul din Ucraina.
    – Cand Ucraina a avut ‘indrazneala’ sa-si miste fundul ca sa se apere castigandu-si inapoi teritoriile, ce sa vezi……ABRACADABRA FOCUS POCUS…..de vina este Ucraina caci este nazista , fascista si plina de ura.
    – Peste iarasi putina vreme ce sa vezi…..toata vina pentru acest conflict, o poarta cu siguranta Ucraina care este talibanica dom-le…..arde biserici ortodoxe ruse si crucifica copiii rusi :))
    – Acum cu ocazia busiturii avionului malaysian, aceiasi baieti disperati , dupa ce si-au inghitit medicamentele s-au linistit complet si cu ochii dati peste cap vin sa ne anunte cu durere in suflete : de fapt vinovati de tot ce se intimpla acolo sunt SIONISTII…EVREII :)) mai mult ca sigur ca racheta va fi fost lansata din Tel Aviv.
    Bai baieti ! nu pe bune acuma, voi mai puteti ? stiti ce ma ingrijoreaza pe mine cel mai mult ? nu gunoaiele pe care le duhniti pe bloguri, intoxicarile si porcariile voastre, nu, nu acestea. Cel mai mult ma ingrijoreaza faptul ca vorbiti limba romana si ca deci, sunteti romani. Ca doar rusii urasc limba romana, stim asta din modul cu care in Republica Moldova ei calca in picioare vorbitorii de limba romana. Deci rusi nu aveti cum sa fiti. Voi sunteti romani din Republica Moldova si bineinteles stilisti din Romania care fac propaganda tarii ce coordoneaza toti stilistii, adica Rusia. Asta doare cel mai tare. Ma gandesc de multe ori ca poate chiar si rusii se mira si se minuneaza vazandu-va acrivia cu care le pupati spinarile si totodata dispozitia voastra de a face absolut orice pentru interese straine.

  21. Si tot din sfera amuzamentului dughinist :
    -De vina pentru tragedia din Ucraina este fatidica data de 7-17 si toate derivatele lor matematice.
    Deci carevasazica pina acum era de vina fatidica data de 11 si tot ceea ce era legat de aceasta cifra…..ritualuri talmudice, mesaje sioniste etc. Acum ce sa vezi, astia au schimbat data ritualurilor inlocuind 11 cu 7-17. Si bineinteles nu putea fi trecuta cu vederea inca o mare dilema :
    -De ce exact in aceasta perioada cand Israelul a invadat fasia Gaza, s-a prabusit avionul malaysian deasupra Ucrainei ?????
    Pai ca sa le dau acestor baieti inca si mai mult de gandit, am sa-i intreb ce data era cand dezaxatii prorusi au doborat avionul acela militar cu 40 si ceva de militari aflati la bord, morti cu totii ? o alta data fatidica, evident. Sau ce data era atunci cand surprinzator, o aeronava ce transporta demnitari polonezi la comemorarea a nu stiu cati ani de la asasinarea a mii de ofiteri polonezi de catre rusii bolsevici ……deci aeronava poloneza s-a prabusit in Rusia si aproape toti pasagerii si-au pierdut viata (repet, demnitari si presedinte polonezi), iar supravietuitorii accidentului fiind impuscati la locul acidentului de persoane fara identitate. Deci ce data era atunci si ce semnificatie avea ???????? tare curios as fi. Nu mai intreb si de muuuuulte alte date negre din istoria contemporana a Rusiei, cred ca e de ajuns atit.

  22. Curat murdar! Ieri citeam ca rebelii au mutat dintr-o parte intr-alta cadavre si bucati din avion existand astfel riscul ca ancheta sa fie compromisa. Acum citesc ca nici cutiile negre nu mai exista. Deci se lasa ceata la fel ca in cazul lui MH370?

    In rest nu prea cred in varianta ca puterea din Ucraina ar fi cea care se afla in spatele evenimentului si asta pentru ca pana la tragicul accident armata ucraineana reusise sa avanseze tot mai mult in estul tarii recuperand o serie de teritorii si obiective importante. Prin urmare, aflandu-se in avantaj, nu va de ce puterea de la Kiev ar fi recurs la un asemenea scenariu cu doborarea unui avion de linie. As putea accepta un astfel de scenariu cu CIA si restul doar in cazul in care tinta nu a fost atat avionul cat unele persoane care se aflau la bordul lui.
    Apoi, in ultima vreme, rebelii pareau tot mai slabiti si in acelasi timp ignorati de catre Rusia, ei insasi plangandu-se de faptul ca Putin nu le ofera ajutorul promis. Deci fiind in dezavantaj si cu moralul cazut, rebelii ar fi putut recurge la un asemenea act pentru a atrage atentia lumii.

    Pe langa asta ar am fi trei intrebari la care inca nu am gasit raspuns:
    1. Cine a dat OK-ul ca avionul sa zboare pe acel traseu care este asemenea unei rulete rusesti?
    2. Exista inregistrari din satelit care sa fi surprins evenimentul de vineri? Pana acum nu a fost facuta publica nicio imagine.
    3. Cine au fost cei doi ucrainieni si acel rus care s-au aflat la bordul Boeingului MH370 disparut fara urma in primavara acestui an? Atat timp cat Rusia ramasese sa investigheze cazul iar de atunci si pana acum oficialitatile ruse nu au mai dat nicio informatie vizavi de cei trei, am dreptul sa cred ca ar exista o legatura intre MH17 si MH370?

  23. ^Iar dincolo de toate conspiratiile, ramane teoria ca a fost o eroare umana si nimic mai mult. Rebelii au comis-o incurcand avioanele iar acum incearca sa stearga din urme/dovezi pentru ca sa-si salveze fundul.

  24. Prabusirea avionului malaezian e o zi a infamiei. Si vom mai avea din acestea. Pana va veni acea zi a infamiei.
    Deocamdata e un razboi de public relations. Si se intampla ca in maxima lui Tucidide: ” cei puternici fac ceea ce pot, iar cei slabi sufera ceea ce trebuie sa sufere”
    “S-ar putea sa nu te intereseze razboiul, dar tu il interesezi pe el”

    http://www.librarie.net/p/11091/Razboi-anti-razboi-supravietuirea-zorii-secolului-XXI-Alvin-Toffler

  25. Foarte straniu! Am auzit de stirea asta inainte cu citeva ore sa fie postata in celalalt link si primul instinct a fost ca insurgentii au facut o greseala si nu l-au doborit intentionat. Insa daca nu au tehnologia, cum ar fi putut? Nici eu nu cred ca rusii l-au doborit, si-ar face prea multe probleme cu asta. Dar atunci ramine posibilitatea ca ucrainienii l-au doborit ca sa ii “set up” pe rusi.

    Si acum cu Jirinovschi prevestind tragedia, tot ma gindesc ca rusii nu ar fi atit de timpiti sa prevesteasca o tragedie si dupa aia sa comita acea crima. Multe intrebari raman in aer, inclusiv CINE SI DE CE a trimis avionul pe ruta aia, si cred ca asta este cel mai important de aflat… Poate nu vom afla niciodata adevarul.

    Imi aduce aminte de scenariul cu Siria in care US a fost f. grabita sa declare prin Kerry ca US “stie” ca pres. Siriei a comis acea crima cu arme chimice impotriva civililor si erau gata de US intervention. Mai tirziu s-a demonstrat ca de fapt insurgentii au folosit armele chimice, dar desigur, asta a fost “ok”… Este f. straniu ce se intimpla sub ochii nostri si parca lumea s-a obisnuit cu stiri din astea si nici nu se mai mira prea tare, nici nu mai reactioneaza. Parca a fost partial anesteziata.

  26. Nu stiu de ce cazul acesta al avionului doborat parca are ceva contrafacut…Oare nu o fi o iluzie ca sunt doua tabere care se bat cap in cap? Oare nu o fi aceeasi mana cea care trage sforile? Iar opinia publica sa traiasca cu iluzia ca unii sunt buni si altii rai? Nu zic, ceva adevar o fi la mijloc, dar este, cu siguranta atat de invaluit, mai ales prim propaganda ,,binefacatoare” a televiziunilor si internetului. Situatia asta ma face sa imi aduc aminte de interviul cu Yuri Bezmenov:

    http://www.youtube.com/watch?v=A-ZQbJHagx4

    Ne vor face sa nu mai stim ce sa credem. Oare accidentul cu celalalt avion de la Malayesia Airlines a fost intamplator?
    Domnul sa ne miluiasca!

  27. @Marian:

    Pentru primul comentariu: exagerezi si nu stiu ce bine crezi ca faci cu argumente trase de par. Da, nu fusese chiar singurul zbor aprobat, insa majoritatea companiilor evitau zona, iar coorodnatele de zbor pe care avionul zbura la indicatiile Kievului erau cel putin bizare. Apoi, ce sa zic, daca si alde Dungaciu, Hurezeanu sau Lelia Munteanu sunt dughinisti pentru ca isi pun aceleasi intrebari ca noi, atunci si noi suntem in aceeasi oala.

    Cred ca, totusi, am fost clar si nuantat in a expune ce scartaie si ce nu in versiunea faptelor. Chestiunea vinovatiei e complicata, aici as fi de acord cu Stratfor: http://www.stratfor.com/geopolitical-diary/reflections-unforgiving-day#axzz380A94IQy

  28. Părerea mea este ca se pleaca de la o premisa gresita:de unde stim noi ca racheta a fost trimisa de pe teritoriul Ucrainei? Pentru ca, teoretic si practic ea putea fi trimisa inclusiv din SUA!

  29. @menumoroot:

    Nu e chiar asa, rusii imediat ar fi sarit cu dovada. E imposibil sa americanii sa trimita rachete intr-un spatiu apropiat de Rusia fara ca ei sa stie.

  30. Toata lumea vorbeste de o racheta trimisa de pe pamant(sol-aer),dar s-a gandit cineva ca,la tehnologiile de astazi,a unor tari”avansate”,putea fi trimisa din “cer”?(satelit sau vriun avion de lupta ce poate zbura la 22 km.inaltime).DOAMNE AJUTA!

  31. Game changeryl are deja efecte deja are efecte.

    The Russian Aggression Prevention Act of 2014, adopted by the US Congress, provides major non-NATO ally status for Ukraine, Georgia, and Moldova (during the period in which each of such countries meets specified criteria) for purposes of the transfer or possible transfer of defense articles or defense services. The congress said the act was adopted in order to prevent further Russian aggression towards Ukraine and other sovereign states in Europe and Eurasia

    http://www.messenger.com.ge/issues/3161_july_18_2014/3161_ani.html

    U.S. to expand military, technical aid to Ukraine due to Russia’s aggression:
    http://www.nrcu.gov.ua/en/148/571451/

    Cam cum arata proiectul de lege in mai 2014 si ce urmeaza sa faca USA:

    Russian Aggression Prevention Act of 2014 – Directs the Secretary of Defense (DOD) to submit to Congress a strategic framework for U.S. security assistance and cooperation in Europe and Eurasia.

    https://beta.congress.gov/bill/113th-congress/senate-bill/2277

  32. @Gheorghe:

    Am raspuns la asta si lui menumoroot. Nu e o ipoteza realista, rusii sunt si ei o tara avansata la capitolul asta.

  33. Malaysia Airlines (MAS) said tonight that it was told to fly low over Ukrainian airspace by ground controllers, putting it at 33,000 feet, just skimming 1,000 feet above restricted altitude. – See more at: http://m.themalaymailonline.com/malaysia/article/ukraine-traffic-controllers-instructed-mh17-to-fly-lower-mas-says

  34. Bag de seama ca, cel putin din anumite puncte de vedere, Rusia incepe sa se asemene tot mai mult cu SUA: “Russia to introduce universal fingerprinting of foreigners” http://rt.com/politics/173748-russia-fingerprinting-foreigners-border/

  35. @ioan35:

    Linkul fusese dat in textul din postare.

  36. admin
    De acord, comentariile mele cam agresive. Dar argumentele nu cred ca sunt trase de par.
    Vad ca iarasi se insista pe intrebarea DE UNDE A FOST LANSATA RACHETA CARE A LOVIT AERONAVA CIVILA ?
    Iar eu insist cu intrebarea DE UNDE AU FOST LANSATE RACHETELE CARE AU DOBORAT AVIOANELE MILITARE UCRAINENE ? adica vreti sa spuneti ca insurgentii dispun de rachete capabile sa loveasca avioane militare dar saracutii nu au sisteme de doborare a avioanelor civile……..de parca ar exista si asa ceva.
    Parerea mea e ca insurgentii au facut-o lata punindu-l chiar pe Putin intr-o situatie delicata. Ca rusnacii trag in ceva anume ucigand 300 de oameni fara sa le pese prea mult……imi pare rau dar si-au castigat faima astfel de foarte multa vreme. Nu ar fi o noutate la ei.

  37. Nu are atata importanta cine a trimis racheta, ci cine a indrumat avionul pe acolo. Cert este ca rebelii daca sunt ei cei care au doborat avioinul, nu au facut-o intentionat, nu aveau niciun ninteres. Dimpotriva, ucrainenii aveau tot interesul sa o faca. La 10.000 metri un avion de linie cred ca poate fi confundat cu un avion militar de transport. Problema este ca a fost trimis intentionat pe deasupra zonei de razboi. Si asta au facuit-0o ucrainenii. Deci este clar cine este autorul acestei tragedii si este clar ca s-a facut intentionat.
    Ca o comparatie: cine este mai vinovat: cineva care ar impinge pe altcineva in fata unei masini, sau soferul masinii ?

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare