“Biserica” Anglicana va renunta la LEPADARILE DE DIAVOL din ceremonia BOTEZULUI. Unde duce secularizarea: la negarea existentei DIAVOLULUI si a PACATULUI
Biserica Anglicana este acuzata ca a diminuat botezul din cauza introducerii unor noi randuieli potrivit carora parintii si nasii nu mai trebuie sa se “pocaiasca de pacate” si sa “se lepede de diavol”
Biserica Anglicana a introdus o noua ceremonie a botezului care e lipsita de cerinta ca parintii si nasii sa se “pocaiasca de pacate” si sa “se lepede de diavol”. Criticii reclama faptul ca noua formulare, desemnata ca alternativa la practica liturgica curenta, “atenueaza” conceptele pacatului si pocaintei.
Noul text, sprijinit de Arhiepiscopul de Canterbury, Justin Welby (seful anglicanilor – n.n.) este deja folosit in 1000 parohii intr-un demers pilot ce va dura pana la Pasti.
In versiunea inca in uz, folosita din 1998, vicarii intreaba parintii si nasii daca “resping diavolul si orice razvratire impotriva lui Dumnezeu” si daca “se pocaiesc de pacatele care ne separa de Dumnezeu si vecini”.
Noile texte contin formulari prin care acestia sunt intrebari daca “resping raul si toate formele sale si toate fagaduintele sale goale”, fara vreo mentiune explicita a diavolului si pacatului.
Draftul, schitat de Comisia Liturgica, constituie un raspuns la temerile ca actuala formulare ar putea fi nepotrivita pentru cei care nu se duc la biserica regulat.
Rev. Stephen Platten, episcopul de Wakefield, care prezideaza comisia, a spus ca noua formulare contine inca cerinte implicite la pocainta, adaugand insa ca locul diavolului in text era “problematic din punct de vedere teologic”.
Totusi, rev. Michael Nazir-Ali, fostul episcop de Rochester, a avertizat asupra adoptarii noii formulari, spunand: “Nevoia nu este de a elimina aspecte cruciale ale invataturii, ci de a le explica.”
Un purtator de cuvant al Bis. Anglicane a spus: “Ceremonia botezului folosita in prezent in biserica a fost folosita de la Pastile anului 1998. Textul a fost amendat de Sinodul General in 2000 si 2005. In 2011 un grup de clerici din Liverpool a depus o motiune Sinodului cerand suplimentarea ceremoniei botezului astfel incat sa fie intr-un limbaj “accesibil si potrivit cultural”. Mai precis, motiunea cerea noi materiale care sa nu inlocuiasca ceremonia in uz ci care sa fie disponibile ca alternative pentru unele parti ale acesteia. Motiunea a fost aprobata de Sinod si, drept consecinta, comisia liturgica a adus modificarile aditionale ce vor fi supuse aprobarii finale Sinodului.”
traducere razbointrucuvant
Nota noastra:
Botezul anglicanilor nu este valid, fiind un botez al unei credinte eretice, insa tendinta ajustarii slujbelor din considerente “culturale” este reprezentativa pentru secularizare in general si pentru anumite curente modernizatoare care se fac simtite si in spatiul ortodox. Conceptul si realitatea “diavolului” si “pacatului” nu sunt contestate doar in Apus, ci si aici, pe la noi. Ar fi destui, mai ales din tagma celor care vor sa “cenzureze liturghia ortodoxa”, care sa aplaude astfel de modificari sau care sa le reclame si pentru Biserica Ortodoxa.
Legaturi:
Pai la noi s-au exclus Moliftele Sf Vasile !
locul diavolului in text era “problematic din punct de vedere teologic”.
“In text”?! 🙁
De la relativizare la negare nu era decat un pas… Sunt crestini care nu cred ca necuratul exista, dar sunt si altii care reclama public dreptul de a i se inchina public:
http://news.yahoo.com/group-unveils-satan-statue-design-oklahoma-224102124.html
Sunt cel putin cateva comentarii pe site-ul respectiv care se opresc exact la paradoxul care nu poate fi ocolit. Faptul ca nu este vorba “doar” de inca un cult, ci de ceva ce se defineste in opozitie explicita cu credinta altora.
Unul:
Satanism is funny. A satanist says, “I believe there is an all powerful God, and I am going to worship his enemy.”
I think that Satanists are really just Atheists trying to be ironic.
Altul:
I propose the legal argument that most satanists don’t actually believe in satan and pledge their allegance to evil, but rather, they are athiests that are explicitly anti-christian. On that basis, this should not be respected as a religious free speech issue, but should instead be classified as hate speech in a public forum.
Altul:
[…] censored images of Muhammad coming next.
Iertati-ma, fratilor, ca am dat buzna cu ce am scris. La multi ani binecuvantati tuturor celor care poarta numele de Ion sau Ioana, Sfantul Ioan Botezatorul sa ne ajute tuturor! Si celor care ratacesc in intuneric.
Mda, iar pe viitor n-o sa-i mai intrebe nici “daca resping raul si toate formele sale” ci daca “respecta drepturile omului, inculsiv pe cele ale minoritatilor sexuale”. De remarcat si felul in care s-au sincronizat cu Dalai Lama. Anglicanii proclama disparitia diavolului tocmai cand Dalai Lama vesteste sosirea iminenta a extraterestrilor. Stiu si eu, si-au luat masuri de precautie ca nu cumva sa-i confundam cu diavolii pe “fratii nostri”, asa cum ii numea nu demult un cleric de la Vatican.
Diavolul se declară minoritar şi face lobby să nu mai fie discriminat.
@ ioan:
Nu e chiar asa, nu s-au exckus, dar s-au reglementat oarecum mai strict, insa oricum se fac in multe locuri, inclusiv in noaptea dintre ani sau dupa Liturghia de Sf. Vasile s-au facut in destule biserici.
Cătălin M., acesta-i farmecul democrației, de a da drepturi egale tuturor. În final, să recunoaștem, el a rămas singurul discriminat. A muncit mult ca toți să aibă drepturi: feministele, adulterii, sodomiștii… ereticii, ateii și noi toți care am gustat din libertatea oferită de el. În tot acest timp a stat în umbră, așteptând ziua când lumea îl va recunoaște și i se va închina. O vreme, i s-a negat existența dar lumea acum este pregătită să-i acorde dreptul de a fi el însuși. Nu tolerat, marginalizat, mereu câutând o imagine sub care să se ascundă rușinat ci așa cum este. Copiii îl vor recunoaște primii căci l-au vâzut adeseori.
care ”biserica” anglicana domnilor?! de unde si pina unde acesti eretici biserica
vedem cum acestia oficializeaza casatorii gay, vedem cum la decesul cuiva acesti ordinari fac slujbe in cazul in care urmeaza a fi incinerati , si multe alte nelegiuirii care nau nimic in comun cu cele sfinte
@mihai:
Nu se vad ghilimele din titlu de paiul din ochi sau cum? Si de cand ne indreptateste dreapta credinta la un astfel de limbaj? (“ordinari”…).
da frate admin ai dreptate
ce putem sa mai zicem, vedm cum sunt promovate tot felul de ”credinte”cu tot felul de ”obiceiuri” s.a. grozavii de acest gen, si asta in detrimentul Ortodoxiei si al crestinismului in general
si nu in ultimul rand ami cer scuze pt. limbajul respectiv
Fii pierzarii au organizat o parada de moda in incinta bisericii Sf. Andrei din Londra
https://www.youtube.com/watch?v=hTP-JG_Uzpc