Ed Murray, primarul homosexual al orașului american Seattle, ar fi abuzat sexual, în urmă cu peste 30 de ani, copilul pe care îl luase în plasament, conform unei investigații.
De asemenea, bărbatul, care este căsătorit cu un alt bărbat și e sprijinit politic de influenta organizație de lobby Gay & Lesbian Victory Fund, mai este acuzat de viol de alți cel puțin bărbați, acum adulți, dar faptele s-ar fi petrecut în timpul în care erau minori.
Delvonn Heckard afirmă că Murray l-a violat și molestat pe când era adolescent. Lloyd Anderson a formulat acuzații similare contra lui Murray în 2007. Jeff Simpson a declarat repetat că Murray l-a violat de la 13 ani, vreme de 3 ani, pe când era în grija politicianului (foster child = copil crescut temporar de o persoană care nu are calitate de părinte natural sau adoptiv, similar plasamentului familial din sistemul românesc, n. red.).
Atât Heckard cât și Simpson spun că Murray i-a plătit pentru sex. Simpson a adăugat că Murray i-a dat și stupefiante.
Murray, membru al Partidului Democrat și activist pentru „drepturile homosexualilor”, a fost ales în 2013 primar al orașului Seattle din statul Washington, aflat pe coasta de Vest a SUA. În septembrie 2017 el a anunțat că nu va candida pentru un nou mandat ca urmare a acuzațiilor aduse, iar pe 12 septembrie a demisionat.
„Primarul Murray molestează copii,” a declarat Simpson într-un interviu pentru postul TV regional Fox 12. „Cele mai rele lucruri la care vă puteți gândi, pe acelea mi le-a făcut Ed mie.”
Inițial, acuzațiile contra lui Simpson au fost cercetate de un investigator din partea organelor de protecția copilului din statul vecin Oregon în anul 1984, care sublinia că în niciun caz lui Murray nu trebuie să i se încredințeze copii pe viitor. Dosarele au fost însă crezute pierdute sau distruse, până acum.
„E nimic mai puțin decât un miracol”, a spus Simpson în interviul pentru Fox 12. „Dintr-o dată, nu doar că avem documentele dar am pus mâna pe toate înregistrările pe care le credeam distruse.”
În dosarul din 1984, se arăta că „În aprecierea profesională a acestui anchetator care a intervievat numeroși copii de toate vârstele și toate gradele de perturbare emoțională legată de abuz sexual, Jeff Simpson fusese abuzat sexual de Edward Murray.”
Raportul din 1984 a fost prezentat publicației The Seattle Times’ după retragerea din cursa politică a primarului, dar înaintea demisiei sale.
Murray a negat acuzațiile și a subliniat că procurorul nu l-a acuzat niciodată de nimic la vremea respectivă.
Cu toate acestea, The Seattle Times notează că nu validitatea acuzațiilor a fost cea care l-a împiedicat pe procurorul districtual să acționeze în 1984, ci „instabilitatea” lui Murray și faptul că acesta fugise și se ascundea.
„Nu am putut fi siguri că am atins nivelul înalt de dovezi cerute de un caz penal – o dovadă dincolo de orice îndoială rezonabilă și o certitudine morală”, a explicat funcționarul public. „Ceea ce nu înseamnă nicidecum că procuratura a decis că acuzațiile aduse de Jeff Simpson ar fi false.”
Fostul homosexual Joseph Sciambra scrie că este un lucru comun pentru bărbații homosexuali să fi fost abuzați sexual în copilărie. „Tipic, aproape toți au avut un prim iubit mai în vârstă, mai experimentat.”
Simpson, al cărui avocat a încercat fără succes să găsească documentele investigației din 1984, a declarat pentru The Seattle Times’ că se simte răzbunat și eliberat. „Mulțumesc, Iisuse”, ar fi spus el.
- Stiripentruviata: De la căsătoria homosexuală („din dragoste”) la dictatura homosexuală. Ca să evite „URA”, Spania vrea să instituie cenzURA – tot „din dragoste”
de Ştefania Armanca
Spania a fost prima ţară din UE care a legalizat căsătoria între persoane de acelaşi sex, în 2005. De atunci, această ţară a făcut paşi rapizi spre îngrădirea opiniilor şi valorilor conservatoare, o cale la capătul căreia pare a se afla dictatura ideologică, cenzurarea liberei exprimări şi poliţia gândirii.
În septembrie 2017, parlamentul spaniol va da votul final pentru proiectul legislativ nr. 122/000097, redactat de formaţiunea politică de extremă stângă Podemos şi supranumit „Legea Egalităţii”. Aceasta are ca obiectiv declarat apărarea minorităţilor sexuale şi de „identitate de gen” de orice pretinsă discriminare împotriva lor.
În realitate, dacă se votează, legea va transforma Spania într-o închisoare a conştiinţei şi o dictatură a ideologiei genului şi a promotorilor homosexualităţii. În spaţiul public nu va mai exista nicio dezbatere de idei şi nu se va mai putea auzi nicio opinie diferită de a ideologilor revoluţiei sexuale:
Simpla pronunţare a unei opinii care poate jigni minorităţile în cauză atrage o amendă de până la 3.000 de euro. Nimeni nu va mai putea spune nimic. Mai cu seamă experţii şi cei din mediile universitare nu vor mai putea scrie opinii experte care contrazic ideologia de gen sau afirmă că homosexualitatea este un comportament de risc. De fapt, orice poate fi considerat ofensă, nu doar astfel de afirmaţii, pentru că nu se oferă criterii obiective, ci evaluarea subiectivă a reclamantului despre cum l-a făcut să se simtă o afirmaţie sau alta.
Repetarea unei opinii care a fost etichetată drept jignitoare, postarea ei online şi refuzul de a o şterge îi pot atrage „făptaşului” o amendă de la 3.000 la 20.000 de euro şi interdicţia de a mai lucra la stat timp de până la un an de zile.
Activităţile considerate a „promova, încuraja sau incita, direct sau indirect, ura sau violenţa împotriva persoanelor homosexuale sau transsexuale etc”, publicarea repetată pe Internet a unor opinii ofensatorii poate atrage o amendă între 20.000 şi 45.000 de euro, şi închiderea activităţii timp de doi ani. Aceasta va însemna că toate organizaţiile pro-viaţă şi pro-familie îşi vor închide activitatea. Petiţiile, conferinţele, trainingurile pro-viaţă şi pro-familie nu vor mai avea loc. Practic, organizaţii precum CitizenGO s-ar închide de la sine sau ar fi închise treptat prin forţa acestei legi.
În opinia experţilor juridici, legea este extrem de problematică deoarece:
Se instituie subiectivitatea ofenselor reclamate, care nu pot fi dovedite şi evaluate în mod obiectiv, folosind concepte vagi precum „identitate simţită”, „identitate trans”, „realitate trans”, „gen autoidentificat”
Pârâtul nu beneficiază de prezumţia de nevinovăţie. Îi revine lui sarcina să se dezvinovăţească, în loc ca dovada vinovăţiei lui să cadă în sarcina reclamantului, ca la orice proces.
Se instituie cenzura opiniilor nepopulare şi a expresiilor considerate degradante sau jignitoare la adresa persoanelor LGBT – mijloacele de comunicare în masă sunt supravegheate în acest scop
Se abolesc drepturile parentale – adolescenţii au dreptul ca, de la 16 ani, să facă operaţie de schimbare de sex fără acordul părinţilor – posibil pe banii statului
Psihoterapia de reconversie a orientării sexuale este interzisă, chiar dacă se face la cererea pacientului.
Se instituie „poliţia gândirii”– necolaborarea cu anchetatorii se consideră ofensă
ALIANTA FAMILIILOR DIN ROMANIA
5 octombrie 2017
CASATORIILE HOMOSEXUALE SI DREPTUL LA ANORMALITATE
Continuam subiectul demarat acum o saptamina privind efectele toxice al casatoriilor homosexuale in societatea civila amintindu-va ca mai in vara cind Bundestagul german a pus la vot soarta casatoriilor homosexuale in Germania Merkel s-a impotrivit impreuna cu alti 226 de parlamentari. Si-a justificat votul pe motivul ca ele dauneaza copiilor, un argument pe care noi l-am facut si demonstrat printr-o sumedenie de studii de mai multi ani. Cu toate ca cea mai puternica femeie din lume agreaza cu noi, inca nu am depistat nici unde in presa Romaniei ori in dezbaterile televizate argumentul facut de ea ori de noi. Suntem martori la o intentionata tacere de mormint in Romania cind e vorba de prezentarea obiectiva a consecintilor negative ale casatoriilor homosexuale. Ni se pare ciudat ca nici macar presa ori intelectualii care se considera conservatori nu indraznesc sa scrie adevarul privind subiectului. La fel politicienii, cu mici exceptii. Ceea ce denota ca evident ne confruntam cu un razboi phihologic dezlantuit impotriva majoritatii covarsitoare a cetatenilor Romaniei care nu vor legalizarea casatoriilor homosexuale in Romania. Am mai zis-o si cu alte ocazii, dar se impune sa o zicem din nou. Materialul care l-am publicat acum o saptamina contine un volum vast de informatii privind efectele malefice ale casatoriilor homosexuale. El, la fel ca materialul care-l publicam astazi, denota ca noi toti putem fi (ori vom fi) victime ale casatoriilor homosexuale daca ele vor fi legalizate in Romania.
Dreptul la anormalitate
Saptamina trecuta discutam insistenta cu care homosexualii “casatoriti” cer recunoasterea in tribunale a unui drept la copiii altora. Fara indoiala un lucru anormal. Ceea ce dovedeste ca ne gasim in pragul unui nou asalt, recunoasterea unui drept la anormalitate. Asupra acestui subiect specific scriem astazi si il vom dovedi cu exemple care au parvenit din toata lumea in doar ultimele saptamini. Revolutia sexuala a generat multe “drepturi” care, am putea spune, pot fi ethichetate, in asamblu ca fiind un drept la anormalitate, adica de a nu fi ca restul lumii (am putea zice normal). Se cere un drept la anormalitate. Fiinte umane care au fost privite ca fiind stranii au existat din totdeauna si e de netagaduit ca multe dintre ele au fost persecutate ori discriminate. Ce diferentiaza insistenta unor segmente ale societatii moderne pentru recunoastarea unui drept la anormalitate de trecut, insa, este recunoasterea, pe linga dreptul de a fi ori a se comporta anormal, recunoasterea unui drept de a transforma intreaga societate in una anormala, un drept la indoctrinarea oamenii, in primul rind al copiilor, in a fi anormali si in prevenirea la reintoarcerea la normal a persoanelor care o doresc.
Simultan cu dreptul la anormalitate se contureaza dreptul de a nu fi ofensat, ceea ce e de inteles. Ce deranjaza, insa, este ca pe linga acest drept se cere si dreptul de a ofensa pe altii. “Minoritatile sexuale” cer ca societatea sa pedepseasca pe cei care ii ofenseaza, dar ei isi aroga dreptul de a ofensa pe altii. Fara exceptie toate articolele si comentariile pe care le scriu la adresa crestinilor sunt ofensatoare si deseori contin un limbaj vulgar. Pe linga acest drept e si dreptul de a fi tolerat si acceptat, dar si dreptul de a fi intolerant cu cei care dovedesc intoleranta fata de agenda si obectivele minoritatilor sexuale. Si dupa cum veti vedea mai jos, se pretinde si dreptul de a schimba teologia, de a crea si impune confuzie sexuala in mintile copiilor, de a schimba firescul in nefiresc, normalul in anormal, de a pune in inchisoare propovaduitorii evangheliei care condamna, pe baza Sfintelor Scripturi, homosexualitatea, dreptul de a intrezice traducerile autentice ale Bibliei care numesc sodomia pacat, si asa mai departe.
Dreptul la confuzie sexuala
Incepem turul international de orizont in Florida unde persoane care sufera de confuzie sexuala cauta sa o rasfranga asupra copiilor. E inceput de an scolar si o invatatoare a trimis a nota parintilor elevilor lor cu directiva ca nici elevii nici parintii sa nu o numeasca “Miss” (“domnisoara”) ori “Mrs” (“doamna”) ci “Mx”, “Mx” fiind o apelatie neutra inventata de invatatoare pentru a-si ascunde sexul. Invatatoarea e cunoscuta pentru activismul ei homosexual din Florida, iar confuzia de gen de care ea pare sa sufera cauta sa o transmita elevilor ei. Din fericire parintii au reactionat cum trebuie si invatatoarea a fost mutata la o alta scoala.
Statul Australian Victoria promoveaza confuzia sexuala la nivel de politica oficiala. Mai devreme in an aproape 300 de scoli publice din Victoria au adoptat un program desemnat sa faciliteze schimbarea sexului elevilor incepind cu varsta de sase (6) ani chiar si fara consimtamintul parintilor lor. Documentul cu pricina poate fi citit aici: http://www.education.vic.gov.
au/Documents/about/programs/ health/ GuideSupportingStudentAffirmTr ansition.pdf. Practica dovedeste ca se pretinde si un drept la promiscuitate si boli transmisibile. Luna trecuta Centrul pentru Controlul Bolilor din SUA (Center for Disease Control) si-a publicat raportul anual pe 2016. In 2016 au fost inregistrate in SUA peste 2 milioane de noi cazuri de boli venerice, numarul persoanelor infectate de clamidie, gonoree si sifilis crescind cel mai mult. Daca la aceste boli venerice sunt adaugate si alte boli transmise prin contact sexual ilicit, numarul total de persoane infectate in 2016 a fost de aproape 20 de milioane, adica intreaga populatie a Romaniei. Ati citit corect – 20 de milioane! [Detalii:http://thefederalist.com/2017/
10/03/americas-std-epidemic- much-bigger-news/] A fost un numar record. Explozia infectiilor venerice a atins proportii tragice la tinerii intre 18 si 24 de ani. Ce a cauzat-o? Printre altele aplicatiile disponibile tinerilor pentru a-si gasi parteneri sexuali online, fie de sex opus fie de acelasi sex. O mare parte a persoanelor care au contractat gonoree sunt homosexuali. E un aspect problematic pentru ca gonorea devine tot mai rezistenta la antibiotice si mai greu de vindecat. Deasemenea, majoritatea covarsitoare a noilor cazuri de infectii cu sifilis s-a inregistrat in rindul homosexualilor. Tragic, si copiii nou nascuti sufera. Peste 600 de cazuri de sifilis au fost inregistrate la copiii nou nascuti dintre care peste 40 au murit. Aceste date statistice ar trebui sa fie pe primele pagini ale marilor cotidiene ale lumii si in programele de televiziune din SUA. Dar nici pe departe, tirania tacerii fiind inca in toi.
Dreptul la o teologie anormala
Casatoriile homosexuale nu au mai lasat nimic sacru. Ele nu iau prizonieri. Ii executa. Religia si teologia crestina ramin doua tinte frontale pentru miscarea homosexuala. Anul trecut ILGA (organizatia umbrela a miscarii homosexuale mondiale) a emis un toolkit (un ghid) desemnat sa influenteze bisericile si teologia crestina pentru a deveni mai “tolerante” si agreabile cu ceea ce Biblia interzice in mod expicit – relatiile sexuale intre persoane de acelasi sex. Semne ale confuziei in teologie sunt peste tot. Saptamina trecuta, Justin Welby, Arhiepiscopul Bisericii Anglicane si liderul miscarii anglicane mondiale, a dat un interviu publicatiei GQ Magazine. Intrebat fiind daca homosexualitatea e pacat, a raspuns ca nu e sigur. (“You know very well that is a question I can’t give a straight answer to = e o intrebare la care nu pot da un raspuns direct”) Iar in cursul acestei saptamini, liderii Bisericii Anglicane din Anglia se strang pentru a discuta decizia Bisericii Scotiene de a permite casatoriile homosexuale. [Detalii: https://www.theguardian.com/
uk-news/2017/oct/02/justin- welby-unable-to-give-straight- answer-on-whether-gay-sex-is- sinful] Si ca si cind asta nu ar fi fost indeajuns, pe 4 octombrie s-a anuntat ca in Marea Britanie o persoana transgender a fost numita in functia de pastor intr-o biserica de homosexuali din Marea Britanie. [http://www.refinery29.com/ 2017/10/175234/non-binary- pastor-uk-church] Confuzia teologica a liderilor bisericesti britanici nu tocmai surpinde. E un rezultat actual al unei traiectorii de mai lunga durata. Bisericile anglicane deja traduc noi versiuni ale Bibliei care sunt gay-friendly si trans-friendly, adica folosesc un limbaj care nu “ofenseaza” homosexualii ori persoanele transgender. La fel imnurile bisericesti traditionale care au fost revizuite sa elimine referintele la sexele masculin ori feminin, “el” ori “ea”, “barbat” ori “femeie”. Bizarul insa atinge noi culmi. S-a ajuns la punctul in care casele de editura religioase din America au fost date in judecata pentru ca publica traduceri ale Bibliei care inca contin cuvintul “sodomie” si o numesc pacat. [Detalii https://www.gpo.gov/fdsys/pkg/
USCOURTS-mied-2_08-cv-12889/ pdf/USCOURTS-mied-2_08-cv- 12889-1.pdf] S-a ajuns departe, considerind ca doar in 1904 Curtea Suprema a Statului Georgia a numit sodomia, in cazul Herring v. State, “the abominable crime not fit to be named among Christians,” adica “o crima abominabila care nu e potrivit sa fi pomenita intre crestini”. Imaginati-va consecintele pentru cineva in zilele noastre care ar spune aceste cuvinte in public, din convingere: amenzi, penalizari, concediere de la lucru, boicot, inchisoare? Concediere, saptamina trecuta, in cazul unui invatator britanic care a postat pe facebook ca homosexualitatea e pacat. [Detalii BBC: http://www.bbc.com/news/uk-
england-south-yorkshire- 41487286] Tinta ultima – dreptul la abolirea casatoriei
Am spus-o din 2010 incoace: tinta ultima este abolirea casatoriei, ori de care fel ar fi ea. Pe 12 septembrie televiziunea australiana a tinut o dezbatere privind legalizarea casatoriilor homosexuale in Australia. Printre invitati au fost un filosof englez si un membru al Knesset-ului israelit. Ambii au argumentat pentru abolirea casatoriei, intrebind “la ce mai foloseste casatoria”? Femeia care reprezenta perspectiva feminista cerea abolirea casatoriei pentru ca e “un instrument faurit de barbati pentru a domina femeile cu scopuri reproductive”. Un alt comentator a cerut abolirea lor pentru ca nu dau “siguranta” copiilor. Un altul insista ca doar doi parinti nu sunt suficienti sa asigure bunastarea si siguranta copiilor si ca ar fi nevoie de mai multi (cu cit mai multi cu atit mai bine). Ori ca e nevoie de interventia permanenta a statului in familie pentru a asigura siguranta copiilor. Invitatii incurajau audienta sa “abandoneze vasul care se scufunda al familiei” si sa opteze pentru parteneriate civile ori alte feluri de convietuire care nu am nimic de a face cu familia si casatoria naturala.
Islanda pare sa fi abolit casatoria mai in intregime. La sfarsitul lui august CNN ne-a informat ca Islanda e pe cale sa aboleasca casatoria. 67% din copiii care se nasc in Islanda nu au parinti casatoriti, un lucru de care islandezii par a fi mandri. Cu o populatie de doar 320.000 de fiinte umane, Islanda e “cea ma feminista societate din lume”, dar si cea mai putin religioasa.
Iar saptamina trecuta, BBC ne-a informat ca homosexualii nu se casatoresc in Marea Britanie. Casatoriile homosexuale au fost legalizate acolo acum patru (4) ani, dar numarul homosexualilor care se “casatoresc” e in scadere pronuntata. Ei prefera parteneriatele civile care pot fi dizolvate mult mai usor decit casatoriile legale. In 2015, 925 de cupluri homosexuale britanice au incheiat parteneriate civile si 960 in 2016. Dar si parteneriatele civile isi pierd lustrul. Daca in 2016, 960 de cupluri homosexuale au incheiat parteneriate civile, 1.313 parteneriate civile au fost dizolvate tot in acelasi an. Diferenta de aproape 400 intr-un singur an denota ca moda parteneriatelor civile e si ea pe cale de disparitie, la fel ca moda casatoriilor homosexuale. [Detalii:http://www.bbc.com/news/uk-
england-41401613] […] Romania – vrei casatorii homosexuale?
Dorim noi oare, cetatenii Romaniei, sa ajungem in halul acesta? E indoielnic ca argumentele si informatiile care vi le-am transmis astazi le cititi in presa romana ori le auziti discutate in dezbaterile programelor de televiziune. Nu, casatoriile homosexuale nu sunt ceva cool si nu au nimic de a face cu egalitatea. Daca oamenii de bun simt si de buna credinta ai Romaniei nu doresc ca Romania sa devina Marea Britanie, o tara de oameni confuzi privind identitatea de gen, discriminati din pricina credintei ori marginalizati pentru ca nu agreeaza cu casatoriile homosexuale, mobilizati-va impotriva acestui flagel desemnat sa distruga societatea.
RECENZIE DE CARTE – PIATA DE SEX SI DEZUMANIZAREA FIINTEI UMANE
Exista o piata a animalelor, a produselor alimentare, a materialelor de constructie, printre multe altele. Dar o piata a sexului? Ne-am gandit vreodata la asta? O piata unde se vinde si se cumpara sex. Relatii sexuale contra cost. Daca va ganditi la prostitutie va inselati. E vorba de noua revolutie sexuala care bintuie printre tinerii americani intre 24 si 34 de ani si tine de casatorie. Aceasta e probabil cea mai importanta revelatie care o aflam din cartea tocmai iesita de sub tipar a sociologului american, profesor de sociologie la Universitatea din Texas (Austin), catolicul Mark Regnerus.
Mark Regnerus e bine cunoscut publicului din Romania datorita comentariilor noastre si a materialelor lui care le-am publicat deseori in buletinele de informare AFR de marti. Regenerus e crestin practicant, adept al valorilor crestine, si unul din cei mai respectati sociologi contemporani privind evolutia valorilor, sexualitatea, si familia in general. E cunoscut in principal pentru studiile lui numeroase si profunde privind impactul casatoriilor unisex asupra copiilor. Deja am publicat citeva comentarii pe marginea studiilor lui, toate confirmind ceea ce e evident: casatoriile homosexuale au un impact profund negativ asupra copiilor.
De data asta Mark Regnerus revine in publicistica cu o carte, nu un studiu. O carte care nu dezamageste. Ne-am obisnuit sa vedem in studiile lui Regnerus o documentatie de rigoare. Documentatia care sprijina teoriile principale din noua lui carte tocmai publicata e la inaltime si de o rigoare aparte. Ideile fundamentala ale cartii sunt usor de dibuit chiar din start, din titlul cartii: Cheap Sex: The Transformation of Men, Marriage, and Monogamy (Sexul ieftin: transformarea barbatilor, a casatoriei si a monogamiei).
Idea fundamentala a lui Regnerus este ca revolutia sexuala a comodificat sexul, l-a transformat intr-un produs care se vinde si se cumpara. Sexul a devenit atit de accesibil si ieftin astazi, incit putem vorbi de existenta unei adevarate piete a sexului. Trei parghii ori aspecte tehnologice au generat aparitia acestei piete: pornografia, contraceptivele si serviciile de dating online. Conform studiilor lui Regnerus, atit barbatii cit si femeile isi fac bine calculele inainte de a se lansa pe piata sexului. Femeile cauta barbati cu bani ori refuza barbatilor relatii sexuale doar daca li se promite ceva in schimb. Iar barbatii cauta femei care nu sunt interesate in a aduce pe lume copii ci de a fi dispuse sa intretina relatii sexuale. Piata asta a sexului isi are principiile ei. Din fericire pentru femei, zice Regnerus, exista o cerinta mai mare pentru femei din partea barbatilor decit a barbatilor din partea femeilor. Ceea ce duce la o consecinta evidenta: femeile isi negociaza disponibiliatea de a intretine relatii sexuale cu barbatii. Iar barbatii care nu pot plati pretul recurg la pornografie. Asta e tabolul familiei generatiei tinere americane intre 24 si 34 de ani.
Recomandam cartea lui Regnerus tuturor celor interesati de subiect. Nu stim de nici o alta carte care si-a propus, si a reusit, sa protretizeze atit de profund si documentat declinul familiei si casatoriei in lumea occidentala transformind casatoria intr-un contract fondat pe sex. Am ales, insa, ca in loc ca noi sa facem recenzia cartii Cheap Sex, sa traducem in romaneste o recenzie a cartii deja facuta de un profesor de drept american, Helen Alvare’, care si ea impartaseste concluziile si observatiile lui Regnerus. Traducerea a fost facuta de Parintele Emil Ember, AFR Baia Mare. Ii multumim. Versiunea in engleza a recenziei o puteti citi aici: https://ifstudies.org/blog/mapping-the-new-mating-market-a-review-of-cheap-sex
Cartografierea noii piete de imperechere: O recenzie la Cheap Sex
Sociologul Mark Regnerus in noua sa carte, Sex ieftin: transformarea barbatilor, a casatoriei si a monogamiei traseaza cu grija o harta a preferintelor si practicilor sexuale printre americanii cu varstele intre 25 si 34 de ani. Pentru acest demers, autorul a folosit baze de date recunoscute, cercetari si studii sau istorii personale colectate de la cercetatori renumiti, pe aceasta tema.
In zilele noastre, sunt nenumarate eforturi pentru a intelege sau a aborda variatele fenomene observate pe teritoriul activitatii sexuale, casatoriei si a paternitatii. Multi dintre noi sunt deranjati de aceste trenduri noi, in vreme ce altii le incuviinteaza, pretinzand doar un bun control pentru a pazi alegerea personala in materie de sex si a evita ranirea. Aceste practici includ: declinul „intalnirilor”, mai mult sex ocazional, cresterea concubinajului, amanarea casatoriei, un numar mare de copii crescuti in afara casatoriei si o mare rata de consum pornografic. Cartea lui Regnerus trebuie citita indiferent daca doar ne temem de aceasta evolutie sau doar dorim un mai bun control pentru a ocroti libertatea.
Mai departe, importanta aceste carti este intarita de remarcabilul fapt ca primul „girant” al ei este Anthony Giddens, cel mai renumit sociolog al secolului XX, si autorul reperului Transformarea intimitatii. Regnerus se bazeaza pe capodopera lui Giddens, care in 1992 descria profetic aparitia unor relatii sexuale alterate intr-o lume unde sexul este disociat de finalitatea sa procreativa. In acelasi timp, documentele lui Regnerus acorda o atentie deosebita consecintelor negative din prezent si viitor ale acestui nou stil de viata sexuala.
Sexul se ieftineste
In Sex ieftin, ipoteza lui Regnerus este ca actul sexual a devenit mai „ieftin”: „mult mai accesibil la nivel mondial, la un pret mai mic decat a fost vreodata in istoria umanitatii”, pentru ca (prin contraceptie sau avort), raportul sexual devine infertil sau sarcina poate fi curmata inainte de nastere. Mai mult, barbatii nu mai trebuie sa peteasca atat pentru a face sex si sexul solitar – masturbarea – „este acum, prin folosirea pornografiei digitale, capabila sa mimeze sexul in cuplu mai realist decat inainte”. Autorul evidentiaza trei factori de progres tehnologic care au facilitat sexul ieftin: contraceptia, pornografia si intalnirile online (care fac dobandirea de sex ieftin mai „eficienta”). El concluzioneaza ca sexul ieftin „inunda piata” si are „o influenta profunda asupra modului in care americanii, barbati si femei, relationeaza intre ei, care se rasfrange asupra altor domenii”.
Aceasta ipoteza, in schimb, depinde de pretentia ca barbatii si femeile se angajeaza sa isi „schimbe” comportamentul privind sexul. Autorul documenteaza din plin aceasta ipoteza, aratand ca barbatii si femeile au preferinte si limite diferite in materie de sex, in medie, barbatii dorind mai mult sex decat femeile. Un exemplu pe care il da este ca femeile nu platesc niciodata barbatii pentru sex. Femeile au ceea ce barbatii isi doresc in acest domeniu si de aceea sunt „portarii” sexului ; intr-o relatie consimtita, sexul se petrece, atunci cand femeia decide ca este momentul. Inainte vreme, cand femeile depindeau de situatia economica a barbatilor, acestea in general tindeau sa pastreze sexul pentru a asigura fidelitatea si casatoria. Azi, cand femeile ocupa 50% din piata muncii si peste 50% sunt absolvente de studii medii, nu mai exista motive pentru a amana sexul. Pur si simplu sexul devine „mai putin important”. De fapt, deoarece femeile sunt mai putin rare in „comertul pentru sex”, ele pot pretinde un „pret” mai mare si sa se simta mai dorite si mai apreciate – cel putin pentru un scurt timp. De asemenea, ele percep din ce in ce mai mult ca daca vor o relatie de lunga durata si eventual sa sa se casatoreasca este mai bine sa consimta la a avea raporturi sexuale pentru a incepe acest demers. In „comertul mariajului”, barbatii sunt mai rari, mai ales pentru ca ei nu sunt constransi de perioada fertilitatii ca si femeile.
Contraceptive, pornografie, dating online
Apoi, Regnerus examineaza relatiile intre contraceptie, pornografie, intalnirile online si comertul modern de imperechere. El explica cum contraceptia separa raportul sexual de gandul la casatorie. Din cauza diferentelor sexuale, aceasta inseamna ca sunt mai multe femei in partea celor pentru casatorie si mai multi barbati in cea pentru sex. Aceste cifre inseamna raritatea femeilor in prima tabara si cea a barbatilor in cea de-a doua tabara, ceea ce afecteaza „preturile”.
Privind pornografia, Regnerus subliniaza ca intr-o era digitala cu ecrane plate si sunet ambiental pornografia face sa dispara decalajul intre raportul sexual real si cel fals. Pornografia este de obicei insotita de masturbare, in special la barbati, care este extrema sexului ieftin. Autorul estimeaza ca pornografia este responsabila pentru retragerea a 9 pana la 15% de barbati de pe piata imperecherii si a mariajului, procentaj in crestere. Unii barbati inlocuiesc pornografia cu raportul sexual real si unii se simt nepregatiti sau nedemni pentru casatorie din cauza dependentei de pornografie. Femeile pot de asemenea sa refuze parteneriatul cu barbati care folosesc pornografia.
Regnerus identifica aspectul cel mai important al intalnirilor online este ca au capacitat oamenii sa aleaga mai eficient printre optiunile sexuale si romantice. Practic, a devenit „un sistem foarte eficient de livrare a sexului ieftin… Este ca un platou de oameni”. In consecinta, descurajeaza investirea intr-un partener care pare imperfect, si incurajeaza parteneriatele bazate pe sex, care se suprapun, pastrand deschise optiunile.
Victimele – copiii
Unele victime si consecinte ale sexului ieftin sunt familiare mentalitatii publice: 1) femei care vor sa se casatoreasca mai devreme, 2) copii – pentru ca stabilitatea parteneriatului parintilor este indeaproape asociat cu inflorirea pe termen lung si 3) mariajul in masura in care este asociat cu bunurile economice, emotionale si sociale variate. Ipotezele despre efectele secundare posibile lansate de Regnerus vor fi si mai controversate, pentru care ofera indicatii empirie si o analiza atenta. Aceste efecte posibile includ: posibilitatea ca piata de imperechere dificila sa determine din ce in ce mai multe femei sa incerce parteneriatele unisex; o mai scazuta preocupare in randul barbatilor pentru o mai buna educatie si pentru locuri de munca; si reducerea afilierii religioase. Atat aici cat si in descrierea noii piete de imperechiere, autorul este atent sa arate beneficiile pe care unii le percep atat in practica sexului ieftin cat si in efectele lui posibile.
Iar pentru viitor? Regnerus sugereaza ca sexul va fi in continuare perceput ca foarte legat de fericirea omului si de libertate, si probabil va deveni si „mai ieftin”. El crede ca mariajul va scadea si poliamoria, nu poligamia, va creste. Totusi autorul nu crede ca eforturile teoriei genului privind schimbul sexual din barbat in femeie si vice versa vor reusi. El insista ca acestea sunt adanc intiparite in natura omului, si nu sunt nicidecum artificii culturale.
Viitorul pietei de sex
Pentru cei fericiti cu noua piata de imperechere, Regnerus are vesti bune: „nu va temeti, noile realitati relationale nu dispar”. Pentru religii si reformatori care spera sa creasca pretul sexului, vestile sunt dificile. In timp ce credinciosii practicanti evita sexul ieftin, ei sunt departe de unitate in aderarea lor la invataturile relgioase. Bisericile crestine, pretinde autorul (bazandu-se in parte pe lucrarea sociologului Andrez Cherlin) sufera din cauza lipsei de cateheza, a tendintei catre un individualism terapeutic expresiv si un nou accent pe sprijinul impotriva membrilor provocatori. Si astfel este putin probabil sa fie inlaturat valul sexului ieftin.
Mai mult, argumenteaza autorul, femeile – „portarii” sexuali – se simt prizoniere ale unei dileme clasice, in care motivarea lor individuala de a respinge sexul ieftin este foarte slabita. Nu au mijloacele necesare pentru a forma un acord unitar despre cum sa creasca pretul sexului pentru a-si satisface preferintele mai des.
Pornografia si intalnirile online nu dau semne ca ar disparea. Si mai recent standardele personale pentru a contracta o casatorie – incluzand standarde mai inalte pentru venituri si pentru compatibilitatea emotionala si sexuala – sunt tinute pe scara larga.
Ganduri finale
Este foarte dificil sa critici harta lui Regnerus sau declaratiile sale atente privind trendurile viitoare. Pentru cei care spera sa limiteze sexul ieftin si efectele sale negative, cartea este o rama pentru actiunea viitoare. Religia – pe care autorul o identifica drept ultima institutie capabila sa lupte impotriva sexului ieftin – trebuie sa accepte realitatile relationale cu care se confrunta membrii bisericii si sa le vorbeasca mai franc si mai direct. Femeile care se opun sexului ieftin vor trebui sa gaseasca o cale de a coopera una cu cealalta si sa iasa la tribuna mai des. Barbatii – avantajati pe timp scurt de sexul ieftin, dar dezavantajati de-a lungul timpului – vor trebui sa isi adapteze comportamentul. Avocatii pentru copii – a caror structura familiala este de obicei stabilita in momentul actului sexual – vor trebui sa gaseasca o cale pentru a repune la loc gandirea centrata pe copil in mentalitatea despre sex. Legiuitorii din societatea pietei libere vor trebui sa faureasca un demers acceptabil si constitutional pentru a limita pornografia si sa reformeze educatia sexuala si programele de contraceptie pentru a furniza un consimtamant informat. Fiecare din aceste sarcini este mare si descurajanta.
Regnerus concluzioneaza acceptand ca nu toata lumea va fi de acord ca sexul ieftin inseamna ca „unele lucruri importante au fost pierdute sau se indeparteaza”. Dar spera ca „toti putem fi de acord in privinta a ceea ce se intampla in viata omului din punct de vedere social si sexual”. Aceasta carte este cea mai importanta incercare de a descrie fenomenul sexului ieftin in societatea americana si de aceea cadrul pentru orice cale viitoare.
Duminica avem un reportaj “din interior” pe Digi . Despre ce ? Despre medicii care incalca regulamentele “medicinei” si refuza sa faca avort. “Din pacate”,din ce in ce mai multi .
http://www.digi24.ro/emisiuni/din-interior/din-interior-avortul-intre-religie-si-medicina-745096
“În prezent, numai în oraşul de pe Bega profesează cel puţin 17 specialişti în obstetrică ginecologie care pun religia în faţa profesiei. Fenomenul a căpătat amploare, în ultimii ani. Potrivit unui raport, din anul 2013, întocmit de o organizaţie pentru drepturile femeilor, în postul Paştelui sau al Crăciunului, de exemplu, o femeie care cere un avort se poate lovi de un refuz, deşi acest serviciu medical este garantat prin lege.”
In aceeasi zi,In premiera prezinta un reportaj despre nepasarea statului cu privire la diabetul juvenil .
Nu meritam o bataie de la Dumnezeu?
Despre diabetul juvenil (genetica ,mediul inconjurator ,orice e de vina mai putin vaccinurile) :
https://www.scientificamerican.com/article/a-diabetes-cliffhanger/
https://vactruth.com/2013/07/22/vaccines-depression-type-1-diabetes/
http://www.chop.edu/centers-programs/vaccine-education-center/vaccines-and-other-conditions/vaccines-diabetes
http://www.diabetes.co.uk/causes-of-type1-diabetes.html
http://www.greenmedinfo.com/blog/attacking-ourselves-top-doctors-reveal-vaccines-turn-our-immune-system-against-us
http://www.nvic.org/vaccines-and-diseases/Diabetes/juvenilediabetes.aspx
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3662178/
https://www.activenews.ro/externe/Acuzat-ca-a-molestat-un-minor-actorul-Kevin-Spacey-spune-ca-este-homosexual.-Activistii-LGBT-il-acuza-ca-%E2%80%9Eperpetueaza-mitul-ca-homosexualii-sunt-o-amenintare-pentru-copii-.-In-2013-asociatia-Accept-a-invitat-un-apologet-al-pedofiliei-la-Bucuresti-147142