Ce se ascunde sub agenda casatoriilor homosexuale: TIRANIA BIOPOLITICA, DISTRUGEREA FAMILIEI SI CONTROLUL REPRODUCERII
Imposibilitatea casatoriei intre persoane de acelasi sex si amenintarea controlului biopolitic
Autor: John Milbank
Sursa: abc.net.au/religion
In spatele promovarii intensive a casatoriei intre homosexuali nu sta discutia despre drepturile homosexualilor sau a justitiei naturale, ci prelungirea unei forme de tiranie biopolitica. Face parte din actiunile statului indreptate catre obtinerea controlului asupra reproducerii.
In timpul dezbaterilor recente din Parlamentul Britanic asupra legalizarii casatoriei homosexuale, a devenit din ce in ce mai clar ca propunerea in sine este imposibila. Si aceasta deoarece legislatorii au recunoscut ca ar fi intolerabil ca sus-numita casatorie sa fie definita in termeni de “implinire”, sau sa se permita “adulterul” ca baza legala pentru divortul intre homosexuali.
Astfel, in ciuda prefacatoriei din cadrul multor discutii contemporane despre homosexualitate, care se indeparteaza in mod invariabil de la aspectele fizice, legiuitorii au fost obligati sa recunoasca in mod tacit natura diferita a sexualitatii si sociabilitatii homosexuale. Insa o asemenea marturisire distruge atat ipoteza aflata la baza legislatiei, cat si coerenta a ceea ce aceasta isi propune sa decreteze.
Ipoteza aflata la baza legislatiei consta in faptul ca “dreptatea” trebuie sa implice aplicarea drepturilor universale fiecarui individ in acelasi fel, indiferent de caracteristici. Insa ni se descopera ca, in cazul nostru, o astfel de aplicare s-ar dovedi foarte nedreapta, nepotrivita si nerealista.
Coerenta legislatiei depinde de stergerea distinctiei clare dintre uniunea civila (deja disponibila atat pentru cuplurile hetero cat si cele homosexuale [in Marea Britanie]), in primul rand, si a casatoriei in al doilea rand. Insa daca intarirea sau slabirea conditiilor [juridice] casatoriilor hetero si homosexuale sunt stipulate in mod diferit, atunci rezultatul este reinstaurarea respectivei distinctii.
Apare astfel suspiciunea ca legislatia propusa urmareste doar o schimbare fara continut a terminologiei – lucru sustinut de faptul ca delimitarea urmarita pentru casatoria homosexuala este atat de diluata, incat sa fie practic de nedeosebit fata de uniunea civila gay.
De ce, atunci, si-ar face griji crestinii, daca totul este doar o chestiune de terminologie? Nu putem oare trai cu definiri diferite ale casatoriei? Poate, pentru a proteja bisericile de presiunile de conformare normei, ar trebui sa acceptam o retragere a drepturilor acestora de agent al casatoriei civile. Aceasta ar oferi bisericilor posibilitatea de a afirma ca singura casatorie adevarata este cea naturala si sfintita, pe cand cea recunoscuta de stat nu este decat o uniune civila. Ar putea pacali secularizarea prin declaratia ca era casatoriei civile a fost doar un experiment esuat.
Aceasta ar putea fi directia de urmat pentru biserici. Totusi, frica legata de noua legislatie este aceea ca gandirea seculara nu va renunta atat de usor la drepturile absolut egale, bazate pe definitii identice. In acest caz, ne confruntam cu o perspectiva mult mai drastica. Nu numai ca vom vedea o redefinire a casatoriei pentru a include si casatoria homosexuala, dar aceasta va conduce inevitabil la redefinirea casatoriei heterosexuale in termeni homosexuali. Astfel, “implinirea” sau “adulterul” isi vor pierde relevanta in cazul unirilor sau al despartirilor heterosexualilor.
Multi ar putea privi acest fapt ca pe o noua excludere a intruziunii statale din viata personala, insa aceasta inseamna neintelegerea tuturor implicatiilor. In primul rand, ar insemna incetarea recunoasterii publice a importantei casatoriei ca uniune intre sexe diferite. Insa unirea si armonizarea perspectivelor asimetrice a celor doua sexe sunt cruciale atat pentru relatiile de inrudire, cat si pentru pacea sociala. Unde diferentele sexuale sunt negate, acestea se reinventeaza in feluri perverse – la fel ca supra-sexualizarea femeilor si incastrarea barbatilor intr-un macho-ism marginalizat.
In al doilea rand, ar insemna incetarea recunoasterii publice a realitatii sociale definite in termenii legaturii naturale dintre sex si procreare. Ca si consecinta directa, copiii naturali ai cuplurilor heterosexuale ar fi in mod legal copiii lor doar daca statul ar decide ca acestia pot fi “adoptati” de catre ei.
Si astfel am ajuns la miezul problemei. Nu a existat o cerere pentru “casatoria homosexuala” si situatia noastra nu are nimic de-a face cu drepturile homosexualilor. Mai degraba, avem de-a face cu o miscare strategica a statului modern in incercarea acestuia de a obtine controlul direct asupra reproducerii populatiei, trecand peste intalnirile noastre interpersonale. Nu este vorba despre justitie naturala, ci despre dorinta unei tiranii biopolitice de a distruge mariajul si familia ca institutie de mediere sociala fundamentala.
Reproducerea heterosexuala a constituit intotdeauna insasi “gramatica” relationarii sociale. Abandonarea acestei gramatici implica o societate scoasa de sub egida relatiilor de rudenie, introdusa sub egida controlului statal.
Pentru individ, experienta unei unitati natural-culturale este cel mai fundamental resimtita in sensul nasterii acesteia din actul interpersonal (deci si cultural) al intalnirii de dragoste – fie aceasta si doar de o noapte. Acest lucru ofera sentimentul ca radacinile biologice ale individului sunt invaluite intr-o naratiune interpersonala. Iarasi, slabirea acesetei“gramatici” ar insemna compromiterea celui mai adanc sentiment de umanitate pe care-l avem, riscand predarea puterii catre tirania pietei si a statelor, tiranie sustinuta de mituri despre natura pura umana, cat si despre artificiul tehnocratic.
De aceea practica mamelor surogat si donarea de sperma ar trebui respinse. Deoarece ruptura biopolitica urmarita de acestea este tradata de impasul irezolvabil caruia ii dau nastere. Din ce in ce mai multi copii nascuti din inseminarea artificiala isi cer dreptul de a-si cunoaste parintii naturali. Insa aceasta cerere este intolerabila pentru donatorii care si-a dat sperma sau uterul crezand ca fac o donatie anonima pentru binele public.
Reteta pentru confuzie psihologica, divizare familiala si conflict social este in cazul nostru mult prea evidenta si nu poate fi evitata. Ne aflam in punctul in care am intrat somnambulic in legalizarea unor practici a caror logica si implicatii nu au fost niciodata serios dezbatute.
Nu trebuie sa redefinim nasterea ca fiind esential artificiala si deconectata de la actul sexual – ceea ce nu inseamna ca fiecare act sexual trebuie sa fie deschis posibilitatii de procreare, numai ca aceasta legatura nu ar trebui rupta. Pretul platit consta in obiectualizarea nasterii de catre piata, controlul cvasi-eugenic al reproducerii de catre stat, si coruperea relatiei parinte-copil in favoarea uneia de proiectie narcisistica.
Aceste practici odata respinse, rezulta ca o relatie homosexuala nu poate fi calificata drept casatorie in termenii orientarii acesteia catre a avea copii, deoarece legatura dintre un act interpersonal si unul natural este cruciala pentru definitia si caracterul casatoriei. Faptul ca aceasta conditie optima nu poate fi indeplinita de multe dintre casatoriile heterosexuale este irelevant, deoarece acestea nu numai ca indeplinesc sus-mentionata legatura prin intentie, ci sustin si celalalt aspect al caracterului implicit heterosexual al casatoriei: diferenta sexuala.
– traducere pentru razbointrucuvant de B.D.-
- DEMONTAREA PONCIFELOR PRO-HOMOSEXUALITATE. Totalitarismul inversiunii si sfarsitul omenirii
- Dictatura confuziei: casatoria si adoptiile homosexuale vor duce la INTERZICEREA NORMALITATII
- TERORISMUL INTELECTUAL, batalia cuvintelor si STRATEGIA STIGMATIZARII oponentilor prozelitismului homosexual: ”Homofobul este fascistul de azi”
- RADACINILE FASCISTE ale organizatiilor PRO-GAY si ANTI-CRESTINE. Hitler:Casatoria traditionala este impotriva naturii
- TOTALITARISM HOMOSEXUAL: ceea ce doresc homosexualii nu este o egalitate in fata legii, ci un control al constiintei
- DIALOG CU UN HOMOSEXUAL: despre respingerea CELUILALT, indreptatire, autosuficienta si anti-civismul propagandei gay
- Blogul ActiveWatch ataca Razboi intru Cuvant: “VREAU RAZBOI, FARA SCRUPULE, FARA MILA”. Revista băsistă Kamikaze: “SOLUTIA CU CRESTINII HOMOFOBI: VIOLENTA, NU ARGUMENTE!”
- ActiveWatch vs. Razbointrucuvant (II). CORNEL VILCU insista in atacarea FLAGRANT NECINSTITA SI DIVERSIONISTA a siteului nostru, folosind CLASICA STRATEGIE A STIGMATIZARII TOTALITARE
http://www.agerpres.ro/media/index.php/international/item/196238-Chisinau-Actiune-publica-in-stare-de-rugaciune-a-crestinilor-ortodocsi-duminica-intru-apararea-valorilor-familiei-traditionale.html
Foarte interesant acest aspect: nimeni n-a cerut drepturi pentru homosexuali, sa li se acorde posibilitatea la mariaj şi li se da din oficiu. O fi vreun scop la mijloc, dar important este ca conducatorii (politici) sunt fara scrupule si fara morala, satanici. Duc lumea intr-o zona dezumanizanta.
Dar… dincolo de ce fac ei, durerea este ce facem noi, cei normali, in masura in care suntem normali (cu procese de constiinta). Intr-adevar, lumea este in stapanirea celui rau, el o coordoneaza, dar Hristos a spus: “Indrazniti!…”. Sigur ca nu putem indrazni decat in Hristos si nu suntem cu El ca sa avem indrazneala.
Se prefigureaza o lupta corp la corp, fara legi scrise, dura, in care cei mai multi sunt deraiati, abatuti din cale, nu duc aceasta lupta. Dar vreau sa zic o confruntare din ce in ce mai deschisa. Deocamdata dormim in papuci, suntem slabi, molai. Cel putin asa pare a sta situatia. ‘Om vedea. Oricum, parerea mea este ca tocmai asta se vizeaza, sa nu mai traim, sa nu mai reactionam deloc.
“…ceea ce nu inseamna ca fiecare act sexual trebuie sa fie deschis posibilitatii de procreare…”
Poate nu înțeleg eu corect, să-mi traducă cineva în limbaj ortodox.
dintr-o alta zona, de data asta genetica. dar tot despre agenda si control.
http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/marturia-angelinei-jolie-si-o-chestie-colaterala-myriad-93539.html
@ Liviu Nănău
Adica si cei care din diverse motive nu pot concepe copii se pot casatori (cu persoane de sex opus) si pot avea relatii sexuale. Si mai exista si cealalta interpretare a “actelor sexuale” nefiresti, care nu pot duce la conceptie. Pentru noi, ca ortodocsi, numai prima interpretare este legitima, mai ales ca acolo unde stiinta lumeasca constata neputinte, Dumnezeu lucreaza minunat, asa cum avem exemple si in Vechiul, si in Noul Testament. Ce a vrut sa spuna autorul nu stiu.
Mulțumesc Ana. Din păcate, darurile pe care Dumnezeu le-a făcut omului s-au pierdut aproape toate dar noi, în loc de pocăință, căutăm să argumentăm rațional de ce nu este bine altfel decât era până acum.
Cerul și-a pierdut culoarea albastră, plătim aerul ce-l consumăm, pământul s-a otrăvit, apele ni le-au luat. Libertate nu mai avem, nici liniște nici viață așezată.
Multe din femei nu mai pot ține sarcina sau nasc cu greu un bebeluș bolnăvicios pe care îl vor crește fără Dumnezeu.
Vom pierde dreptul de a avea copii pentru că nici nu i-am dorit. Nu unul sau doi ci toți sunt daruri de la Dumnezeu. Nu poți primi doi și respinge alți trei sau patru.
Dacă legătura trupească este binecuvântată în căsnicia creștină așa este și rodul acesteia.
Acum se leapădă copiii dar aproape că vremea a și venit când aceștia vor fi doriți cu disperare dar va fi prea târziu. Și încă mai credem că a avea copii e ușor și la îndemână?
Legătura de dragoste în căsnicie trebuie să fie permanent deschisă nașterii de prunci altfel trăim mincinos.
Activistă LGBT: legalizarea căsătoriilor între persoane de același sex este doar o diversiune. Noi vrem ca familia să nu mai existe
http://www.teologie.net/2013/05/19/casatorii-gay-diversiune-distrugere-familie/
Un calcul sumar: 400 avorturi pe zi, inmultit cu 365 zile = 146.000, nu?!
http://ro.stiri.yahoo.com/romania-primul-loc-topul-avorturilor-legatura-dintre-banii-164900711.html