Intre bravada si smerenie/ BISERICA BULGARA DIN NOU LA INALTIME: BOICOTEAZA DIALOGUL ECUMENIST DE LA VIENA SI LUPTA PENTRU A PREDA RELIGIA IN SCOLI/ Papa se roaga sa-i acceptam primatul, iar reprezentantii Bisericii Ruse vorbesc categoric despre dezacordurile cu catolicii si despre revizuirea documentului de la Ravenna!/ UIMITOR: “ZIARUL LUMINA” SCRIE DESPRE “EREZIA FILIOQUE”!/ Despre nervozitate, akedie si fuga de sine/ AM CUNUNIILE LEGATE?/ Copiii si rugaciunea (STIRI SI RECOMANDARI RELIGIOASE 18-24 SEPTEMBRIE 2010)

25-09-2010 7 minute Sublinieri

In fruntea marsului de protest s-a aflat Patriarhul Bulgariei care a oficiat o slujba religioasa pentru copiii bulgari si pentru introducerea religiei in scolile din aceasta tara.

  • Pelerin ortodox:

BULGARIA – CLOPOTELE TUTUROR BISERICILOR VOR SUNA PENTRU EDUCAŢIA CREŞTINĂ

Patriarhia Bulgariei spune „NU” dialogului cu catolicii


PAPA DESPRE DIALOGUL DINTRE ORTODOCŞI ŞI CATOLICI LA VIENA

Declaraţia papei arată graba cu care vrea să se deplaseze spre falsa unire între toţi „creştinii botezaţi”. Însă nu întrevedem nicio intenţie de pocăinţă sau de respingere a ereziei în declaraţia papei. Dimpotrivă, în mod superficial, papa încearcă acum să întemeieze „unirea Bisericilor” pe faptul că toţi suntem botezaţi!

FOTO-REPORTAJ: RUGĂCIUNE ÎN COMUN A ORTODOCŞILOR ŞI CATOLICILOR ÎNAINTE DE ÎNCEPEREA LUCRĂRILOR COMISIEI MIXTE DE DIALOG LA VIENA

Reprezentanţii Bisericii Ortodoxe Ruse la Dialogul cu catolicii de la Viena

„Am ajuns aici cu binecuvântarea Sanctităţii Sale Kiril, Patriarhul Moscovei şi al toată Rusia, ca să particip la întrunirea ordinară a Dialogului dintre ortodocşi şi romano-catolici. Acest dialog nu evoluează foarte uşor, pentru că se discută teme care ne despart şi constituie de multe veacuri piatră de sminteală în relaţiile dintre ortodocşi şi romano-catolici. În acest dialog, fiecare reprezentant al Sfintei Biserici Ortodoxe este chemat să susţină poziţia Bisericii, aşa încât fraţii noştri romano-catolici să cunoască asupra căror puncte nu suntem de acord cu ei”, a spus ierarhul, referindu-se la scopul vizitei sale la Viena.

Mitropolitul de Messinia din nou agresiv

PE 24 SEPT. 1815, UN COPIL DE 14 ANI, PRIMUL MUCENIC AMERICAN, A FOST TĂIAT BUCĂŢI DE UN IEZUIT CATOLIC. (ÎN ATENŢIA COMISIEI MIXTE DE DIALOG LA VIENA)

SFÂNTUL MARCU EVGHENICUL ÎMPOTRIVA PAPEI (ÎN ATENŢIA COMISIEI MIXTE DE LA VIENA)

Panaghiotis Simatis: SFÂNTUL IUSTIN POPOVICI: „DIALOGURILE MINCIUNII” (I)

MITROPOLITUL AUGUSTIN DE FLORINA: TRĂDAREA CREDINŢEI ORTODOXE (XI)

  • Theologhia:

Fotografii de la intrunirea Comisiei Internaţionale Mixte pentru Dialog Teologic între Biserica Catolică şi Biserica Ortodoxă de la Viena 2010

Papa îndeamnă credincioşii la rugăciune pentru lucrările Comisiei de dialog teologic catolico-ortodox în curs la Viena

[Este interesant sa vezi cat de multe sperante isi pun catolicii in aceasta intalnire teologica, spre deosebire de ortodocsi. Au si de ce: este in discutie primatul papal, este asteptata adoptarea unei rezolutii comune care sa intregeasca textul de la Ravenna şi Paphos (in favoarea catolicilor), intalnirea se desfasoara pe teritoriul catolic, iar in tabara ortodocsilor parerile sunt impartite cu privire la forma si intelesul primatului universal. Interesul catolicilor in aceasta chestiune se observa acum mai ales prin promovarea acestei intalniri chiar de Papa Benedict de pe balconul sau din piata San Pietro in auzul a mii de credinciosi catolici, pe cand la noi, de exemplu, in contrast cu aceasta, a fost postata pana acum doar o simpla stire informativa pe trustul de presa patriarhal. In rest nicio declaratie, nicio parere despre acest subiect. Nimic!… – dan.camen.]

Biserica Ortodoxă Rusă participă la dialogul catolico-ortodox de la Viena

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Ruse, în şedinţa de lucru din 26 iulie 2010, desfăşurată la Lavra Peşterilor (Pecerska) din Kiev (Ucraina), a decis să trimită o delegaţie oficială la sesiunea Comisiei mixte internaţionale pentru dialog teologic între Biserica Ortodoxă şi Biserica Romano-Catolică, ce se va desfăşura anul acesta la Viena, timp de o săptămână (20-27 septembrie). Arhimandritul Kirill Hovorum, vicepreşedinte al Comitetului pentru Educaţie din Patriarhia Rusă, face parte din aceasta delegaţie.

– Care sunt cele mai importante probleme care vor fi discutate la întrunire?

– Documentul “Krytskyj” (Ravenna) va fi revizuit. Biserica Ortodoxă Rusă nu a participat la elaborarea acestui document. Vom examina în mod substanţial acest document, care diferă foarte mult de eclesiologia ortodoxă.

Care este poziţia Bisericii Ortodoxe Ruse cu privire la aceste întâlniri?

Înainte de toate, o poziţie echilibrată în ceea ce priveşte întrebarea privind întâietatea în Biserică trebuie acceptată. Trebuie să ajungem la un consens inter-ortodox asupra acestei chestiuni. Această sarcină nu va fi uşoară, pentru că nu exista o învăţătură pozitivă despre primat în Biserica Ortodoxa.

Cat de diferite sunt poziţiile ortodocşilor în privinţa primatului papal?

Diferenţele nu se referă atât de mult la primatul pontifului, ci mai ales la primatul (supremaţia) în cadrul Bisericii Ortodoxe. Pe de-o parte, primatul este parte integranta a tradiţiei Bisericii. Toţi recunosc faptul că primatul ar trebui să fie şi să funcţioneze în Biserica Ortodoxă. Pe de altă parte, nu este înţeles cum trebuie el să fie. Şi de aceea exista diferite argumente. Toţi ortodocşii însă au aceiaşi atitudine cu privire la primatul roman: primatul, în înţelegerea ortodoxa, nu poate fi la fel cu primatul papal.

Şi care este pozitia traditiei ortodoxe in privinta primatului?

Haideti sa o spunem in felul urmator: printre teologii ortodocsi exista momentan (cel putin) doua pareri privind suprematia (primatul) in traditia ortodoxa. Conform primeia, primatul exista in mod nominal: adica primul in onoare, care, in afara de aceasta cinste, nu mai indeplineste si alte functii în Ortodoxia Ecumenica. Toate bisericile autocefale sunt absolut suverane, asemenea suveranitatii statelor nationale. Astfel, orice incercare de a “intrupa” primatul de onoare în domeniul relatiilor inter-ortodoxe este perceputa drept o interventie in treburile interne ale bisericii nationale – similara amestecului în afacerile interne ale unui stat. În opinia mea, o astfel de atitudine fata de primat este inspirata de actualul model al statelor suverane, care au apărut dupa Revolutia Franceza.

Cealalta pozitie vine din ideea ca primatul in traditia ortodoxa a fost mereu ceva real, care a avut mecanisme specifice de aplicare in practica. O alta problema este aceea ca in istorie a existat un spectru foarte larg de mecanisme care au putut asigura suprematia. Cateva dintre aceste mecanisme nu ar fi fost acceptate acum, ca, de exemplu, amestecul Sf. Ioan Hrisostom în treburile interne ale unor eparhii. Prin urmare, nu exista un consens intre adeptii acestei pozitii cu privire la ce putere specifica ar putea sa aiba primatul in aceasta situatie. Ei sunt de acord, totusi, că modelul federativ al bisericilor nationale, care exclude posibilitatea unui primat real, nu este traditional sau acceptat.

Ar fi o exagerare sa spun ca Biserica Ortodoxa Rusa sprijina prima pozitie, în contradictie cu Constantinopolul, care o mentine pe cea de-a doua. Biserica Ortodoxa Rusa are destui teologi care au certitudinea ca primatul in Biserica ar trebuie umplut cu continut real (nu doar de forma – n.m.). Apropo, o astfel de parere o impartaseste si Pr. Valentin Asmus, care va lua parte la discutiile de la Viena. M-as include, de asemenea, si pe mine în aceasta categorie. As vrea sa subliniez inca o data ca nu vorbim acum despre primatul pontifului (papal – n.m.), ci despre primatul din mediul ortodox. Toate gruparile de teologi ortodocsi sunt de acord cu ideea ca primatul, în sensul ortodox, difera in mod substantial de primatul papei in general si cum este formulat acela, in mod particular, la Consiliul I Vatican.

Dupa ce negocierile dintre Biserica Ortodoxa si cea Catolica au inceput, a aparut si un conflict intre delegatiile patriarhiilor din Constantinopol si Moscova asupra chestiunii participarii la intruniri a delegatiei Bisericii Ortodoxe Estoniene aflata sub tutela Patriarhiei  Ecumenice. S-au imbunatati relatiile dintre cele doua patriarhate, mai ales dupa recenta vizita a patriarhului Bartolomeu la Moscova si vor afecta aceste conflicte negocierile cu catolicii?

Anterior, în Chambessy, la Consiliul inter-ortodox, s-a convenit că bisericile autonome pot sa ia parte la evenimentele ortodoxe importante (generale – n.m.) doar prin trimiterea de membri delegati in delegatiile bisericilor chiriarhale. Astfel, intrebarea legata de posibilitatea participarii Bisericii Ortodoxe Estoniene a Patriarhiei Ecumenice la astfel de evenimente a fost rezolvata. Acum putem vorbi despre o armonizare a relatiilor dintre patriarhiile Moscovei si a Constantinopolului si cred ca acest lucru este foarte important pentru toti cei implicati in Ortodoxia Ecumenica. Acest lucru este, de asemenea, la fel de important si pentru dialogurile inter-crestine, inclusiv pentru dialogul cu Biserica Romano-Catolica. Sper ca vom ajunge la un acord privind intelegerea ortodoxa a primatului in Biserica.

Sunt si alte aspecte discutabile care urmează sa fie revizuite ca, de exemplu, Filioque?

Nu, aceasta chestiune nu va fi dezbatuta. Discutia se va focaliza asupra textului, dedicat rolului primatului papei in primul mileniu al crestinatatii.

Stiti care va fi urmatoarea tema care va fi examinata de catre Comisie? In opinia dvs., cat de mult timp credeti ca pot tine aceste negocieri?

Din cate am inteles, dupa primul mileniu trebuie mers mai departe la al doilea, unde, de asemenea, va fi examinat rolul episcopului Romei in aceasta perioada, mai ales ca atunci acest primat a cauzat o divizare in biserica ecumenica. Aceasta intrebare este mult mai complicata decat cea pe care o discutam acum. De aceea, nu voi anticipa cat de mult vor tine negocierile sau daca acestea vor fi de succes.

Ce parere aveti despre formatul discutiilor neoficiale dintre catolici si ortodocsi in cazul in care oameni de stiinta, teologi si persoane interesate de diferite denominatiuni discuta chestiuni legate de primat, precum si alte probleme discutabile, pentru a se cunoaste astfel mai bine unul cu celalalt şi cu scopul de a ajunge la un consens. Este vreun beneficiu in astfel de discutii pentru relatiile Bisericii cu exteriorul in general?

Cred foarte mult in formele alternative de dialog, in special in acelea care nu se desfasoara intre functionari ai Bisericii, ci intre oamenii de stiinta. Un exemplu de un astfel de dialog este grupul format în cinstea Sfintei Irina Lionskyi, care are drept scop unirea carturarilor ortodocşi cu cei catolici. Ultima reuniune a acestui grup international, a avut loc anul trecut în Kiev la Lavra Pesterilor. Am abordat atunci contextul istoric al Conciliului I Vatican şi am făcut progrese substanţiale în înţelegerea acestei chestiuni. Nu sunt sigur dacă acest lucru ar fi fost posibil si in dialogul defasurat la nivel oficial.

  • Lumina:

Simbolul de credinţă în Apusul creştin: Tâlcuiri apusene ale Crezului

Chiar dacă începând cu secolul al VI-lea, Apusul creştin a început să fie atins de erezia Filioque, acest aspect nu demonstrează că ar fi existat anterior probleme privind apărarea credinţei corecte. Atât Fericitul Augustin, Rufin de Aquileia şi Sfântul Ambrozie cel Mare au oferit tâlcuiri interesante ale diverselor variante ale Simbolului de credinţă şi nu au avut în nici un moment tentaţia de a schimba ceva din articolele acestuia.

Filioque – dispută religioasă sau politică?: Conflictul dintre franci şi bizantini

În numeroase cazuri, disputele religioase au fost utilizate pentru a masca interese politice ambiţioase. La finalul secolului al VIII-lea, într-o perioadă în care dinastia carolingiană îşi începea progresul în Apus, eroarea dogmatică a termenului Filioque a devenit un subiect folosit drept paravan pentru disputa viitorului Imperiu al Francilor şi Imperiul Bizantin.

Adaos apusean în Crez: Istoricul termenului „Filioque“

(…) Chiar dacă Sfântul Ambrozie însuşi sau Fericitul Augustin merg mai departe afirmând explicit purcederea Duhului de la Tatăl şi de la Fiul, totuşi ei nu au susţinut niciodată termenul de Filioque aşa cum a fost explicat şi utilizat mai târziu de teologia romano-catolică. “Nici unul dintre aceştia nu face o reflecţie suplimentară asupra modului de purcedere a Duhului Sfânt. Toţi sunt preocupaţi să sublinieze egalitatea fiinţială a Persoanelor Sfintei Treimi şi toţi mărturisesc că doar Tatăl este sursa Fiinţei divine” (The Filioque: A Church-Dividing Issue? An Agreed Statement of the North American Orthodox-Catholic Theological Consultation, St. Vladimir’s Theological Quarterly 48:1 ş2004ţ, p. 98). Prin urmare, Filioque poate fi considerat drept un termen cu istorie patristică, dar în nici un caz nu poate fi interpretat şi utilizat aşa cum a făcut-o teologia catolică ulterioară Sinodului de la Toledo din anul 589. (…) Observăm că termenul Filioque a fost introdus în Crezul niceo-constantinopolitan datorită unui anumit istoric anterior şi a unei conjuncturi care a favorizat acest aspect în Apus. Nu putem considera o erezie faptul că reprezintă un adaos la Crez, deoarece, dacă lucrul acesta ar fi adevărat, atunci ultimele cinci articole ale Crezului niceo-constantinopolitan reprezintă ele însele o inovaţie (asa sa fie oare? – n.n.). Eroarea sa este de natură strict dogmatică deoarece denaturează adevărata relaţie intra-trinitară dintre Persoanele Sfintei Treimi. Duhul Sfânt nu poate purcede decât de la Tatăl, iar nu şi de la Tatăl şi de la Fiul. Vom observa mai multe critici aduse acestui concept în opera părintelui Stăniloae atunci când ne vom ocupa de acest aspect. În următorul articol însă, ne vom îndrepta atenţia asupra disputei existente asupra termenului Filioque în vremea împăratului franc Carol cel Mare.

  • N-am cuvinte:

Noi, nu! Niciodată! Noi, nu!” – Între bravadă şi smerenie

Viaţa însăşi, viaţa toată este o luptă, dar scopul ei depinde de ţinta noastră, depinde spre ce îndreptăm această luptă, căci e foarte posibil ca osteneala noastră să fie în zadar. Unii se ostenesc foarte mult pentru cauze “nobile”, cel mai adesea pentru idei, uneori care devin adevărate obsesii – unele idei pornesc de la o samânţă bună, însa prin lucrarea conjugată a celui rău, cu vointa liberă a omului, aceste idei se pervertesc, deturnându-li-se sensul lor spre altceva decât spre adevăratul folos duhovnicesc şi obştesc; astfel, intervin orgolii personale, lupte care în loc să fie împotriva păcatului, devin contra fraţilor sau contra căror ştie ce obsesii.

Referitor la adevărata mucenicie, Sf. Nicolae Velimirovici spune: “Le-am spus oamenilor: voi toţi sunteţi martiri, dar nu de un singur fel de mucenicie. Mucenicii pentru adevărata credinţă nu sunt aceiaşi cu martirii pentru o credinţă falsă. Cu adevărat oasele lor se aseamănă, dar nu sufletul. Căci sufletul dă forţă şi slăbiciune chiar şi oaselor. Voi, care suferiţi pentru adevărata credinţă, pătimiţi pentru ceea ce observă vederea voastră duhovnicească. Voi, care suferiţi pentru o falsă credinţă, pătimiţi pentru ce văd ochii voştri trupeşti. Voi, cei dintâi, suferiţi pentru credinţă în realitate şi adevăr; voi, ceilalţi, suferiţi pentru un vis şi o închipuire“ (…)

În acelaşi timp, constatăm cu durere că, ori firea noastră, ori de-a dreptul diavolul – duşmanul mântuirii noastre – ne trag atenţia de la cele folositoare, ridicându-ne ochii nu către Domnul, ci către stele, nu spre cele veşnice, ci spre cele pieritoare, deturnând sensuri, calomniind, minţind, făcându-ne să acceptăm de bunăvoie acestea ca fiind ale noastre. Şi cu adevărat, nu ne putem feri de gândurile astea decât călcându-ne în picioare mândria, decât prin ascultare de duhovnic, decât prin supunere. (…)

Pocăinţa şi rugăciunea tămăduiesc stresul şi nervozitatea! Şi ce n-ar tămădui ele…

  • Cristian Stavriu:

Paza, Curătirea si Străpungerea INIMII!

Ne este teamă să vedem defectele noastre si fugim de sinele nostru!… Arhim.Simeon Kraipoulos

  • Roman ortodox in Franta:

Mânia

Akedia si tamaduirea ei

  • Ramura inflorita:

Despre suferinta si lucrul cu adevarat important

Orice limitare, orice autoîngădire, orice frică străină nu ne este firească nouă, creştinilor – Cuviosul Sofronie Saharov


Calauza- desene animate (VIDEO)

  • Familia ortodoxa:

„Simt în suflet o foame şi o sete de Dumnezeu”

Cum putem trata gelozia fraternă

  • Apostolat:

Copiii şi rugăciunea

„E violent şi nu mai vrea să meargă la biserică”

Aş putea să am cununiile legate?

  • Crestinortodox:

Copilul, bun la toate

Plansul de neinteles

Ortodoxia in Kenya

Sa nu invatam teologie de la talk-show

Despre mintea omeneasca si lucrarea ei in viziunea filocalica


  • Parintele Savatie:

TV Tiraspol. Originile antiromânismului ambasadorului britanic la Chișinău, Keith Shannon

Amintiri dintr-o copilărie ateistă (fragment de roman)

Amintiri dintr-o copilărie ateistă (2). Cum a ajuns tata ateist și cum am vrut să-l înțeleg

  • Marturie crestin-ortodoxa:

„Sfântul Antim Ivireanul, slujitor al Bisericii, prin cuvânt şi faptă” – simpozion organizat la Mănăstirea Antim cu prilejul hramului

Predici rostite la Înălțarea Sfintei Cruci – 14.09.2010

Cateheza ”Sfânta Cruce – Iubire și creativitate” – Sorin Dumitrescu – 16.09.2010

Cateheza „Viața creștină în Biserica” – Recapitulare – 20.09.2010


Categorii

Ecumenism, Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., Pagini laice, Pagini Ortodoxe, Papa (Papism)

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

71 Commentarii la “Intre bravada si smerenie/ BISERICA BULGARA DIN NOU LA INALTIME: BOICOTEAZA DIALOGUL ECUMENIST DE LA VIENA SI LUPTA PENTRU A PREDA RELIGIA IN SCOLI/ Papa se roaga sa-i acceptam primatul, iar reprezentantii Bisericii Ruse vorbesc categoric despre dezacordurile cu catolicii si despre revizuirea documentului de la Ravenna!/ UIMITOR: “ZIARUL LUMINA” SCRIE DESPRE “EREZIA FILIOQUE”!/ Despre nervozitate, akedie si fuga de sine/ AM CUNUNIILE LEGATE?/ Copiii si rugaciunea (STIRI SI RECOMANDARI RELIGIOASE 18-24 SEPTEMBRIE 2010)

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Un articol foarte interesant , ceva se intampla . Am impresia ca un bulgare mic a inceput sa se rostogoleasca si in curand o avalansa il va urma . Sper din toata inima ca noi Crestini Ortodocsi sa iesim mai intariti sufleteste .

  2. Prea Fericite, credeţi că papismul aparţine Bisericii divizate, aşa cum spune Mitropolitul Messiniei, sau că este erezie?

    http://graiulortodox.wordpress.com/2010/09/25/prea-fericite-credeti-ca-papismul-apartine-bisericii-divizate-asa-cum-spune-mitropolitul-messiniei-sau-ca-este-erezie/

  3. @ Pr. Ioan Florin-Florescu:

    Parinte, cu parere de rau, dar nu va mai aprobam comentariile. Am aflat ca sunteti acelasi cu “Vasile” care scrie pe blogul lui Saccsiv, luandu-ne apararea in chestiunea cipurilor intr-un mod pe care noi nu il agream, si promovand si invataturi gresite, ecumeniste si nu numai. Nu ne-ati adus deloc vreun serviciu cu modul in care ati scris acolo si nici nu va intelegem intentiile. Va respectam preotia, dar ne despartim irevocabil in privinta cugetarii ortodoxe, dar si a zelului neobisnuit si a atitudinilor ciudate manifestate pe acel blog.

    Va dorim toate cele bune!

    Doamne, ajuta!

  4. Admin

    “IFF – Va respectam preotia”

    Un ultim mesaj, înainte de a mă duce la canon. Nu trebuie să îmi “respectaţi preoţia” printr-o declaraţie. Căutaţi în cuvintele mele – şi dacă e ceva de respectat, respectaţi. Dacă nu, – nu aveţi nimic de respectat. Vă rog să publicaţi acest mesaj, ca răspuns al meu faţă de acuzaţiile pe care mi le aduceţi.

  5. Unii se intreaba, nu stim cu ce intentii, dar e important de clarificat: RUGACIUNEA COMUNA cu CATOLICII (sau alti eretici) este ASPRU PEDEPSITA de canoane. Dar pare ca la putini le pasa … Propunere de dezbatere: CE-I DE FACUT?

    Rugaciunile comune sunt abateri canonice, dar se fac de mult, din pacate, fara ca asta sa fi determinat totusi pe vreunul macar dintre duhovnicii nostri cu viata sfanta sa considere ca este un motiv pentru a iesi din biserica sau pentru a opri pomenirea ierarhilor. Trebuie respinse, combatute ferm, contestate, dar trebuie sa respingem, in acelasi timp, si cantecele de sirena ale schismaticilor care cauta astfel de pretexte pentru a decreta “caderea” Bisericii..

    Apropo, blogul Hristofor/Popas Alternativ, ca si portalul Mdn (Moldova noastra) – tribune (pro)stiliste deja “consacrate”, care s-au remarcat mai ales prin atacarea ierarhilor, a siteului nostru si prin sustinerea data lui Danion Vasile, sunt in stransa legatura, de rudenie chiar… de sange 🙂 cu deja celebra Asociatie Sfanta Matrona de la Chisinau (cea care are si revista si siteul Toaca, care, fara sa fie o secta, manifesta insa vadite tendinte provocatoare spre destabilizarea Bisericii, spre schisma, atat dincolo, cat si dincoace de Prut. Andrei Kuraev o avea el excentricitatile, ratacirile si prostiile lui, fara discutie, dar unele lucruri le mai stie si el… Macar ca unul care e din interior. Nu tot ce zboara se mananca, si nu tot ce se cheama miscare traditionalista, antiecumenista, anti-cip, anti-vaccin, pro-religie in scoli, pro-canonizarea sfintilor romani ai inchisorilor (toate teme mai mult decat corecte, importante si necesare) este si ceea ce se pretinde a fi. Raul nu izbandeste niciodata mai usor decat cand ia chipul binelui, cand il paraziteaza, il capuseaza, ii confisca temele… Mai ales profitand de slabiciunea si de tacerea celorlalti sau cautand sa-i compromita pe cei care ar putea sa-i “concureze” de pe culoarul cinstit. Asta se intampla astazi la tot pasul. Oamenii se incanta teribil ca in sfarsit cineva “are curajul sa marturiseasca adevarul”, dar…. nu vede ce este in spatele pretextelor si unde tintesc ele, de fapt.

    Dar sa cercetam…

    In luna mai a acestui an, aceasta grupare a initiat o scrisoare deschisa catre Sinodul Bisericii Ruse, in care, atentie…

    anunta delimitarea unui grup de credinciosi ortodocsi din Moldova de comuniunea cu patriarhul Kiril, in cazul in care acesta nu se va pocai si nu va recurge la iesirea Bisericii Ortodoxe Ruse, pe care o conduce, din Consiliul Mondial al Bisericilor.

    http://savatie.wordpress.com/2010/05/31/24-de-clerici-si-352-de-mireni-din-mitropolia-moldovei-se-delimiteaza-de-actiunile-patriarhului-kiril/

    Acum, unul dintre cei care promoveaza stilismul prin comentarii pe bloguri (dardala), scrie negru pe alb care este urmarea acestui demers:

    Cu ajutorul lui Dumnezeu, curînd va fi încetată pomenirea eresiarhului [patriarhul Kirill, n.n.] în aceste parohii din Moldova.

    Ruperea comuniunii cu Patriarhul Rusiei inseamna evident schisma. Prin urmare lucrurile acestea deja se intampla. Probabil de aceea exista si precipitarea extraordinara pentru derularea mai rapida a unor evenimente si la noi? Poate de aceea “lupta de clasa” sa se fi ascutit mai abitir in ultimele doua luni si loviturile impotriva blogurilor anti-stiliste s-au intetit, ajungand la o intensitate si la o perversitate a minciunilor fara precedent? Agenda strategilor are dead-line-uri care nu prea mai sufera amanare?
    Cum bine zicea cineva:

    totul e ca într-un sistem torţionar de spălare pe creier prin minciuni şi violenţe chiar făţişe. Pot să ducă de nas doar pe necunoscători.

    Liderul asociatiei, Viorel Benedict Ciubotaru, implicat puternic mai multi ani la rand in structurile bancare internationale si in cele politice locale, la cel mai inalt nivel (Rep. Moldova) – asa cum el insusi o declara – a fost promovat si in Romania, foarte recent, chiar in aceasta vara, printr-o carte-interviu realizata de… Danion Vasile, carte care nu a mai primit binecuvantarea PS Galaction, precum celelalte de la Egumenita:

    http://alleccssa.wordpress.com/2010/07/28/impotriva-curentului-botezul-unui-intelectual-in-rusia-sovetica-benedict-ciubotaru/

    Cartea, care se pare ca plagiaza intens trama romanului “Audienta la un demon mut” al p. Savatie, contine si o afirmatie mincinoasa foarte grava menita sa sustina stilismul. Anume ca Parintele Iachint, fostul mare staret al Putnei, i-ar fi spus lui Benedict cum ca trebuie sa pastram vechiul calendar. Aceasta minciuna apare si pe site-ul lui Danion. Ucenici de zeci de ani ai parintelui Iachint au ramas stupefiati de acest lucru si, desigur, nu este in duhul parintelui Iachint, care a facut deplina ascultare de Biserica.

    A se vedea apoi si: http://www.mdn.md/index.php?view=viewarticle&articleid=4979 – interviu dat revistei… AXA, revista ortodoxa nationalista care pornise promitator, dar care are o agenda a solutiilor lumesti, politic-revolutionare (“haiducesti”), acolo unde scria constant pana de curand domnul Danion (care o si dadea gratuit la conferintele sale) si unde a publicat cele mai virulente atacuri la adresa ierarhilor romani, promovand calendarul vechi si “biserica din catacombe”.

    De altfel, si domnul Viorel Benedict Ciubotaru are, pura coincidenta!, aceleasi preocupari tematice privind calendarul, precum si fiul sau ori precum discipolul din Romania:

    http://mdn.md/index.php?view=viewarticle&articleid=4295
    http://rafaeludriste.blogspot.com/2009/01/cele-dou-calendare-dou-timpuri.html

    Din interviul pt. AXA aflam, printre altele, despre domnul in cauza:

    funcţionar public la nivel de primărie a Chişinăului (1990-1991), vicedirector general al Departamentului de Stat pentru privatizare (1991-1993), director al cabinetului preşedintelui RM (1993-1994), Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare (1998-2000). În martie 1994, ca urmare a alegerilor din acel an îşi dă demisia şi activează în calitate de director, consecutiv, la câteva companii de consultanţă economică şi de drept economic. S-a specializat în management strategic, globalizare, strategii de comunicare socială.

    http://www.mdn.md/index.php?day=1929

    deci sînt autor şi coautor la două strategii naţionale, ţin cursul de management strategic la ULIM pentru masteranzi şi cursul de strategii economice la ASEM. De zece ani particip la diferite elaborări de strategii, inclusiv pentru corporaţii străine. Atunci cînd apare o problemă în societate, se face analiza strategică, după care se aplică anumite proceduri şi se capătă o strategie, urmată de un plan de acţiuni, astfel, încît să se atingă obiectivele prestabilite.

    Deci domnul nostru este strateg… profesionist, cu patalama si cu experienta “inclusiv pentru corporaţii străine”. Sa retinem ocupatia sa: ELABORAREA DE STRATEGII IN SOCIETATE! Nimic rau in asta, doar… foarte interesant, nu?

    De altfel, aceasta este persoana despre care se cunoaste ca l-a sprijinit din toate punctele de vedere si care ii este ca un fel de mentor domnului Danion. Fiul domniei sale, Hristofor, este cel care detine blogurile cu agenda stiliste mai sus pomenite.

    Partenerul sau in asociatie si in actiuni provocatoare (asa-zis “marturisitoare”) este pr. Anatol(ie) Cibric.

    Printre actiunile cu care s-au remarcat mai pregnant in ultima vreme a fost promovarea unui monah zelotist, extrem de dubios, asa-zis pustnic (!) athonit care umbla prin orase si tine conferinte, Rafael Berestov. Dupa ce aceasta grupare a atacat in nestire pe IPS Vladimir (mitropolitul Moldovei de peste prut, tinand de rusi), facand orice acuza posibila, de la stransul mainilor unor monofiziti pana la punerea unor covoare cu cruci in catedrala, mitropolitul care aparea pana ieri apostat este prezentat acum drept mare aparator al credintei si pozeaza cu parinti radicali ca acest Rafail Berestov. Interesant este faptul ca “intoarcerea” lui Vladimir are loc exact in momentul cheie in care Republica Moldova a iesit de sub sfera politica de influenta a Moscovei si a intrat in cele ale Bucurestiului. De atunci a devenit Vladimir mare aparator al ortodoxiei, tot de atunci face poze si conferentiaza alaturi de Danion Vasile si Rafail Berestov si deodata este persoana agreata si de toaca.md.

    Berestov sugereaza, practic, ruperea Bisericii Ortodoxe Ruse, pe motiv de ecumenism (anticipand catastrofice caderi iminente ale Bisericii, fara sa astepte sa vada daca se vor si intampla sau, mai bine zis, cand), printr-o scrisoare deschisa publicata in revista Toaca si pe blogurile lui Danion si Apologeticum, printre altele:

    http://toaca.md/?&page=news&row_id=135
    http://www.danionvasile.ro/blog/2010/07/01/un-nou-marturisitor-impotriva-apostaziei-avva-rafail-aghioritul/
    http://apologeticum.wordpress.com/2010/07/24/nu-vizitei-papei-in-romania-pustnicul-rafail-berestov-avertizeaza-rusia-de-vinderea-ortodoxiei-la-viitorul-sinod-talharesc-valabil-si-pentru-ierarhia-bor/

    La acest ultim link am citit si amenintarea halucinanta:

    Sabia Ortodoxiei trebuie scoasa, sa se vada ca este ascutita, iar de va fi nevoie vom taia si din capete! Traim un moment istoric”

    Mai apoi, monahul Berestov s-a remarcat si prin alte aparitii fulminante in aceasta vara:
    http://www.toaca.md/?page=news&row_id=150
    http://toaca.md/?&page=news&row_id=136
    http://apologeticum.wordpress.com/2010/08/08/pustnicul-rafail-berestov-din-muntele-athos-intreaga-ortodoxie-este-intr-un-pericol-nemaiauzit-despre-al-optulea-sobor-ecumenic-cel-talharesc-si-actele-cu-cip/

    Lucrurile deci par ca se leaga foarte tare intre ele si cercul se strange tot mai evident. Ramane sa mai urmarim si viitoarele lor miscari.

    Revenind la intrebarea de mai sus, iata ce ne raspunde, printre altii, parintele Selafiil de la Noul-Neamt:

    “Părintele spunea că vremea este aproape. O să înceapă mare învălmăşeală în Biserică, eu n-o s-o prind, dar voi o s-o prindeţi. Mai spunea că e aproape timpul cînd cărţile ortodoxe vor fi nesemnate şi se vor răspîndi din mînă în mînă. Atunci vor propovădui femeile, ca pe vremea sfinţilor apostoli, deoarece preoţii nu o vor putea face. Dreapta credinţa va fi păstrată prin epistole răspîndite printre credincioşi, deoarece partea oficială a Bisericii nu va mai propovădui adevărul.

    Cu toate acestea, părintele spunea să mergem aşa înainte, fără să ne rupem de episcopi.

    (Parintele Selafiil de la Noul Neamt, “Dragostea care nu cade niciodata”, Editura Cathisma)

  6. Intamplator un forumist de pe alt blog punea un link catre o pagina web in care apare – Bishop of Bruges, Roger Vangheluwe – . Ce ma frapat pe mine este echipamentul care zici ca este de la circ , dungi curbate de alb si de galben de zici ca este un ou de gaina . Ma gandesc cum ar arata o slujba ecumenica cu fel si fel de echipamente preotesti , poate ar arata ca defilarea scolilor de samba pe sambadrom . Daca gresesc Dumnezeu sa ma ierte ca nu am facut-o cu rea intentie .

    http://www.english.rfi.fr/node/46634

  7. admin “Apropo, blogul Hristofor/Popas Alternativ, ca si portalul Mdn (Moldova noastra) – tribune (pro)stiliste deja “consacrate”,”

    Nu stiam de Mdn ca este un blog stilist.

    Nu stiu ce folos poate avea vreun crestin ortodox sa citeasca vreo stire de pe blogurile stiliste, ecumeniste, sectare etc anti ortodoxe. A fost o perioada cand am citit blogul saccsiv la recomandarile voastre, cu toate ca acolo niciodata nu m-am simtit bine.

    Deci care sunt blogurile site-urile de care e bine sa stam deoparte? Apologeticum, Danion, Saccsiv, Mdn, Hristofor, Toaca, mai completati voi caci ne sunt de folos sa stim.

    PS: Nu inteleg care este pozitia lui Rafael Udriste de aici http://rafaeludriste.blogspot.com/2009/01/cele-dou-calendare-dou-timpuri.html

    Doamne ajuta

  8. Sfat: ceea ce ati scris despre Viorel Ciubotaru, increngaturile si legaturile cu Danion, Hristofor, miscarea sf. Matrona, etc, ar fi bine sa-l postati ca articol de sine statator. Este mult prea important ca sa ramina doar ca raspuns.

    Si uite-asa, incet, incet ies la iveala si radacinile miscarii stiliste car si-a scos capul si pe la noi. Interesant ca ea are trasaturi comune si la noi si in Rusia. Cei care promoveaza stilismul, promoveaza si atacurile furibunde la adresa bisericii oficiale, apropo de ecumenism (capii bisericii sint considerati gata cazuti….desi ei n-au cazut, indiferent de ce alte pacate au), dar si atitudinile social-sinucigase, apropo de cip-uri. La asta s-ar mai adauga o atitudine apocaliptica de parca Antihrist e deja aici (fara ca de fapt sa se stie ..nimic despre individ), se dau pronosticuri de o asemenea natura ca arunca insasi profetiile din Apocalipsa intr-un ridicol de tip sectar- peste 3 ani va veni antihristu’ sau peste 5 ani va veni sau….dindu-se evident diverse exemple de “profetii” din diversi parinti…..cam ca “profetiile” despre cutremur.

    Asa ca….promovati-l ca pe articol de sine statator sa-l vada si altii mai bine si sa inteleaga.

  9. @ Ina:

    Scopul nu e sa facem “liste negre”, ci sa fim extrem de atenti si de prevazatori, sa cercetam cu luare aminte si sa fim in cunostinta de cauza cand vedem ca apar anumite semnale din astfel de directii.

    Moldova noastra nu e propriu-zis stilista – apartine, oricum, basarabenilor care au ramas, firesc, pe vechi – dar le promoveaza discret mesajele si este oricum una din platformele neoficiale ale Asociatiei, unde lucreaza cam aceiasi oameni. Dar are forma unui portal mai general de informare. Doar cateva linkuri relevante de pe Mdn, dintre care unele sunt preluari de pe alte pagini pur stiliste:
    http://mdn.md/index.php?view=viewarticle&articleid=5630
    http://mdn.md/index.php?view=viewarticle&articleid=5883
    http://mdn.md/index.php?view=viewarticle&articleid=5723

    Nu e pozitia lui R.U., e insa un articol preluat si la el.

  10. E interesant ca vor discuta la acel dialog despre Sf. Petru Aleutul, dar poate ar trebui sa dicute un pic si genocidul Vaticanului impotriva sarbilor din perioada razboiului mondial trecut, dupa cum e detaliat public la: http://www.reformation.org/holocaus.html

  11. Petra are dreptate, asta as sugera si eu insa desigur fratii admini cunosc mai bine situatia. Rezultatele miscarii stiliste se vad deja: discreditarea si slabirea Bisericii.

  12. @ Silviu:

    Nu se discuta la Viena despre Sf. Petru Aleutul (asta ar fi deja o minune!), ci era unul din textele propuse – simbolic, ca doar nu se citeste Pelerin ortodox la adunarea ecumenica – spre luare aminte acolo, mai mult un pretext de discutie pentru e lega praznuirea unui sfant de acest eveniment.

  13. Petra si Paula (echivalentul feminin al corifeilor Apostolilor :)),

    Nu stim cum e mai potrivit, fiindca nici nu mai dorim alte noi si noi scandaluri. Incercati si voi, fiecare, sa raspanditi informatia pe unde puteti, sa spuneti si altora.

  14. admin, multumesc pentru raspuns. Nu ma gandeam la liste negre, cu toate ca asa ar aparea daca i-ati insirui pe cei care-s pro stilism, ecumenism etc. Oricum, am observat ca este indeajuns sa citim 2-3 articole de pe un blog, ca sa intelegem pozitia lor.

    Doamne ajuta

  15. Interesant acel colaj cu ochi, … oglinda sufletului …

  16. Si din nou fratii admini se arata echilibrati prin raspunsul la rugamintea de a face un articol special despre website-urile stiliste. Ne este de ajuns sa citim niste articole de acolo ca sa realizam cam pe unde bat dansii.

    Nu zic, e interesant colajul cu ochi…Mi-e mi-a dat niste fiori pe spinare, m-am rugat la Domnul sa ne fereasca de nenea asta cat de mult se poate…si atunci mi-a venit un gand: un colaj cu ochi ai cuviosilor nostri, care mai sunt in viata sau care s-au mutat de curand la Domnul,unde sa se vada toata blandetea, seninatatea si dragostea.
    M-am dus cu gandul la parintele acela care la cateva ore bune dupa ce s-a stins a inceput sa zambeasca, inainte de inmormantare, parca era un bunicut care se juca de-a moartea cu nepotii. Poza aceea in ciuda faptului ca arata un om mort mi-a produs un sentiment de liniste, speranta, fericire duhovniceasca, nicidecum fiori reci….si uite asa se vad roadele fiecaruia.

    Deosebita este si poza cu fetita, care parca se ghemuieste la vederea unor lucruri…parca ar fi ortodoxia noastra, cu suflet curat ca de copil, modesta si cuminte care se uita cu parere de rau la copiii care merg in directii gresite.

  17. @admin,

    in situatia data, nu trebuie pus gaz peste foc. Doamne ajuta.

  18. “Iertarea” de la Saccsiv s-a transformat, la comentarii, intr-un nou prilej de linsaj colectiv la adresa noastra. Sunt si izbucniri aproape de patologic acolo, fata de noi, dupa mesajele provocatorilor stilisti Hristofor si (asa-zisul) Pr. Vasile, vechi cunostinte diversioniste de pe net, amandoi, alta coincidenta, sustinatori inversunati ai lui Danion Vasile. Sunt insa si comentatori, unii dintre ei chiar convinsi deja de propaganda starnita impotriva noastra, care incep totusi sa observe ca e pur si simplu necrestinesc ce se intampla acolo.

  19. “Linia” este foarte subtire si se poate cade oricand . Fie poti cadea in plasa tolerantismului comod predicat in numele pacii , al dragostei , fie poti trece drept zelot sau partizan al stilismului . Si pentru ca niciodata omului nu-i este suficient sa arate doar faptele ( pentru ca fiecare , in duhul sau , sa faca diferenta si asteapta “mura-n , gura” ) , inevitabil se pomeneste si faptasul ( Dumnezeu sa ne ierte pe toti cei care Ii gresim ! ) . Asta pentru ca doar pomenirea faptei nu impresioneaza suficient dar adaugarea faptasului garanteaza succesul actiunii . Nu mai este suficienta fabula si a ei morala , vrem “negru pe alb” . De ce oare ?! Unii spun : este opera vrajmasului , diavolul danseaza cand vede cearta , cand vede dezbinare . Personal , cred ca pentru a ne indreptati noi , pentru gandurile noastre fariseice . Dupa ce dezvaluim si faptasul , ne uitam in oglinda si ne simtim mai bine dar ascundem la spate mana murdara de sange . Iarta-ne , Doamne , ca putrezi suntem !
    Cuvintele parintelui Selafiil de le Noul Neamt sunt inaltatoare . Atitudinea pe care ne indeamna sa o avem este in Duhul Pacii in timp ce noi suntem la nivelul furnicii , ne taram si ne murdarim in noroi . Ma gandesc la cuvintele parintelui si imi vine in minte un unumit episcop pro-ecumenist cu ale lui rugaciuni comune … Ma intreb ce as simti daca in biserica unde merg as fi nevoit sa-l pomenesc pe el ? Asta ar fi intrebarea pusa in duhul lumii , intrebare care pana acum cinci minute imi sfredelea mintea si care nu mai concorda cu ceea ce ne-a sfatuit parintele Selafiil , dar pentru ca Duhul sau avea alte intentii , trebuie sa ne rugam pentru episcopii nostri fie pentru ca Domnul sa le ierte greselile , fie ca sa-i fereasca pe dansii de asemenea caderi . Prin urmare ajungem tot la rugaciune : daca rugaciunea noastra pentru ei ar fi sincera , Duhul cel Sfant al Domnului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos nu i-ar lasa sa greseasca . Dar noi ne rugam putin , imprastiat si pentru noi dar sa mai facem si efortul de a ne ruga concentrat si insistent pentru episcopii nostri . ” Rugati-va neincetat ! ” a devenit o corvoada , un punct pe ordinea de zi , dupa multe altele , sau deloc .
    Suntem avizi dupa informatie , construim baricade , stabilim planuri de atac , studiem miscarea adversarului pentru a-i anticipa urmatoarea mutare dar … am uitat de Domnul , nu mai avem timp sa-l intrebam daca ceea ce facem este dupa Voia Sa .

    Doamne Iisuse Hristoase , Fiul lui Dumnezeu , miluieste-ne pe noi !

  20. @fane:

    Daca ne rugam unii pentru altii si ne ajutam reciproc, punand gandul cel bun si nevoindu-ne pentru a capata discernamant, putem avea nadejde ca Dumnezeu nu ne va lasa ci, pentru nelinistea cea buna si dragostea de frati, ne va calauzi in continuare.

    Pentru ca traim vremuri de mare confuzie si haos, in care vrajmasul pandeste orice miscare si aproape totul se intoarce in defavoarea ta – daca vorbesti nu e bine, daca taci e rau, daca pleci e gresit, daca stai pierzi. E foarte greu, si de multe ori, in astfel de circumstante unde, la masura noastra pipernicita, pentru pacatele noastre, bei amaraciunea in fiecare zi ca Iov, e greu si sa fii ajutat de prietenii moralizatori care nu prea inteleg ce se intampla cu acesta si, desi sinceri, ii adauga impovaratului poveri si adauga durerilor dureri. Multumim Domnului, dar si voua pentru toate!

    Dar poate n-ar strica, uneori, si ceva mai concret in sprijinul nostru, asta daca se considera ca mai este nevoie de o linie echilibrata, dar ferma, a Ortodoxiei traditionale aici, pe internet. De pilda, deranjeaza pe cineva ca unii raspandesc mai departe aceste calomnii si sminteli ingrozitoare, pentru a discredita tot ceea ce iese din sfera extremismului ortodox si mai are inca oarece influenta? Va inchipuiti ca circula asa ceva si nu am vazut pe nimeni care sa ia atitudine? http://vremuriledepeurma.wordpress.com/2010/09/18/parintele-proclu-amenin%C8%9Bat-de-razboi-intru-cuvant/

  21. @admin (comentariu 10.45),

    Nu va mai amarati, atata pot acei oameni…lasati-i in plata Domnului si Domnul va rasplati dupa faptele si dupa inima fiecaruia.

  22. Pingback: La cateva ore dupa ce si-au cerut iertare, RAZBOI INTRU CUVANT a inceput din nou sa scuipe « Saccsiv's Weblog
  23. PF Maxim al Bulgariei este un anti-ecumenist declarat care isi marturiseste credinta explicit ori de cate ori i se ofera ocazia.
    Vedem ca se poate si asa !

  24. @admin ,

    din varii motive , sincere sau mincinoase , partizanate exista peste tot . Daca la fiecare cuvant am aplica o replica , unde am ajunge ? Cui slujeste vorba multa ? De aceea exista esentialul , pentru a fi scurt , concis si la obiect . Exista indemnul Apostolului Pavel care ne spune ca CHIAR si in rugaciune sa nu ne pierdem in vorbe multe si fara rost ( pe principiul ” putin , dar bun ” ).
    Din ceea ce am observat , noi , traitorii timpurilor prezente , suntem ( sau ne pretindem ) autodidacti si , prin urmare , o opinie externa va fi primita ” din prima ” sau nu va fi primita deloc , oricate insistente si argumente se vor aduce . Aici ne-a adus mandria noastra , incat consideram ca de la ai nostri semeni nu mai avem ce invata . Daca apare o vorba inteleapta , imediat se cer referinte ( ” cine a spus asta ? ” , ” da-mi un link catre acel pasaj ” , … ) , cu alte cuvinte , ” Ah , daca asta a spus-o Bolintineanu , e ok , doar stiu cine este Bolintineanu , dar tu , cine esti tu ca macar sa ma gandesc daca ai dreptate sau ba ? ”
    Prin urmare degeaba vei incerca sa explici cuiva , cu argumente solide , ca lupta cu sistemul este ” vanare de vant ” ca , daca in mintea romanului asta a prins radacini , nu-l mai intorci . Ce conteaza ca nu mai ascultam de nimeni si de nimic atata timp cat ” constiinta ” noastra este curata ? Ce conteaza ca inainte de a intreba ” constiinta ” am uitat sa-L intrebam pe Cel ce Este de-a pururi ?
    De foarte multe ori am nesocotit rugaciunea , mai corect spus , nu i-am dat suficienta importanta puterii ei . Abia de curand am inteles ca rugaciunea este temeiul a toate si puterea ei , asa cum spune chiar si Mantuitorul , ” poate muta muntii ” . Sa ne rugam , asadar , pentru toti , ca Bunul Dumnezeu sa ne arate cele ce ne sunt de folos . Prin urmare , poate ca ar trebui sa luati in calcul inca un motto pentru site-ul fratiilor voastre :

    ” ROAGA-TE SI FA CE VREI ! ”

    Doamne , ajuta-ne !

  25. Pingback: Razboi întru Cuvânt » TAINE SI IERURGII COMUNE CU CATOLICII LA BOCSA MONTANA SI SIRET! Dar atentie si la glasurile de sirena ale celor care vor profita de aceste abateri pentru a rupe Biserica!
  26. Admin

    Cu iertare că intervin ultima dată în această problemă, dar aţi spus despre mine următoarele:

    “Parinte, cu parere de rau, dar nu va mai aprobam comentariile. Am aflat ca sunteti acelasi cu “Vasile” care scrie pe blogul lui Saccsiv, luandu-ne apararea in chestiunea cipurilor intr-un mod pe care noi nu il agream, si promovand si invataturi gresite, ecumeniste si nu numai.”

    Nu aş vrea ca cititorii dvs. să creadă că Vasile sau eu am postat injurii, calomnii, sau erezii pe blog la saccsiv. Într-adevăr – v-am luat apărarea şi l-am îndemnat pe Saccsiv să facă front comun cu dvs., întrucît aveţi acelaşi mod “dur” de a reprezenta ortodoxia. Eu nu împărtăşesc acest mod – asta îi spunea Vasile şi lui Saccsiv – dar e bine ca el să existe în Biserică. Îi mai spuneam lui Saccsiv că e bine, cînd scrie, să se sfătuiască cu un duhovnic cum aveţi dvs. EXACT AŞA AM SPUS – în arhiva lui saccsiv se mai află, poate, comentariul meu.

    Aşadar, CE NU AGREAŢI din cuvintele mele de mai sus? Ce am greşit?

    În rest, ceea ce a spus Florescu aici despre catolici, ecumenism etc., exact acelaşi lucru l-a spus Vasile pe blog la Saccsiv. Ba încă, pe el l-am tras de multe ori de urechi, deşi îmi este drag pentru că a suferit mult ca om. Pe dvs. nu v-am tras niciodată de urechi – deşi, uneori, aţi fi meritat-o.

    Am să vă cer permisiunea să postez acest mesaj şi pe pagina alăturată din blogul dvs. unde se discută tot despre mine – nu e vorba că omul Florescu interesează pe cineva, dar preotul Florescu trebuie să dea explicaţii.

    Toate cele bune

  27. Intrucat nu am incredere sa scriu comentarii direct pe site-ul Saccsiv si sa imi las numarul de IP de acasa la discretia lui si intrucat se pare ca urmareste comentariile de aici doresc sa ii transmit ceva in legatura cu “fetele din casa adminilor” (nu am inteles exact ce vrea sa spuna cu asta):

    1. Stau in Cluj si nu in Bucuresti (slava Domnului!).
    2. Pe admini nu i-am intalnit niciodata, tinem legatura prin e-mail.
    3. Nu sunt “o fata” (ma jigniti domnule) sunt o doamna la 41 de ani.
    4. Singurul ajutor pe care l-au avut adminii din partea mea au fost unele traduceri ocazionale.
    5. Sunt blocata in casa cu gripa de mai bine de o saptamana. De aceea stau asa de mult pe net.

  28. Ce conteaza ca nu mai ascultam de nimeni si de nimic atata timp cat ” constiinta ” noastra este curata ? Ce conteaza ca inainte de a intreba ” constiinta ” am uitat sa-L intrebam pe Cel ce Este de-a pururi ?

    La cine sau la ce te referi? Crezi sau nu ca constiinta este glasul lui Dumnezeu in om si ca nu e usor sa o cercetezi?

    Depinde si de rugaciune… Ce fel de rugaciune? Una formala si tipicara o fi de ajuns? Dar una pietista o fi buna? Multi inselati zic ca Dumnezeu le-a vorbit nu stiu ce traznai prin rugaciune… Depinde si daca se face sau nu ascultare, daca oamenii se spovedesc, se lasa indreptati, cauta pocainta, etc. Nu e de ajuns – desi e primordial – sa te rogi. Fara duhul cel bun si fara o calauzire vie… riscam mult de tot.

  29. ” ROAGA-TE SI FA CE VREI ! ”

    Cred ca mai degraba era: Iubeste si fa ce vrei. Parca Fericitul Augustin a spus-o.

  30. @admin ,

    chiar nu se vad ghilimelele de la ” constiinta ” ? Ati rupt bucatica respectiva din text si nu mai are deloc acelasi inteles . Si nu era nici aluzie , nici atac , nu inteleg de ce cititi totul in duh de cearta . Exact asa cum spuneam , toata aceasta disputa va macina atat de mult incat si fratiile voastre si ceilalti ati devenit atat de suspiciosi , incat va ” uitati peste umar ” la fiecare comentariu .
    Constiinta este glasul lui Dumnezeu doar daca Il si primim pe Dumnezeu , daca-l rugam sa vina sa ne lumineze , sa-si implineasca prin noi , Voia Sa . Daca nu , este doar eu-l , ego-ul nostru care inglobeaza multa mandrie , mult fariseism .
    ” Depinde si de rugaciune … ” -de acord . Dar mai departe nu pot fi de acord cu fratia ta pentru ca … esti chiar tipicar , daca nu chiar chitibusar .

    Doamne , ajuta-ne !

  31. @ Fane:

    Nu a fost cu intentie de cearta nici la noi. Pur si simplu voiam sa lamuresti, nu ni se parea chiar ok cum spui.

    Cu care parte nu esti de acord? Am vorbit la general, nu am acuzat nici noi, am spus doar ca nu acesta este criteriul suficient. Ce e chitibusar si ce e incorect in ce am scris?

  32. @ admin ,

    iertare , trebuia sa-l adaug pe ” zambarila ” , adica prea le vrei pe toate . Binenteles ca sunt anumite lucruri peste care nu poti trece adica , practicarea unei ortodoxii lucratoare , cu duhovnic , cu spovedanie , impartasanie , evlavie , milostenie … dar rugaciunea poate mult pentru ca nu este de la noi ci de la Duhul . Multe se pot inmulti , prin Duhul Sfant , in urma rugaciunii . Tot asa cum si multe ganduri rele pot sa dispara sau sa fie evitate , urmare a rugaciunii pentru ca mintea noastra va fi ocupata mai mult cu rugaciunea decat cu cartirea .

    Doamne , ajuta-ne !

  33. Ei, frate, ceea ce pentru fratia ta este “bineinteles”, pentru altii nu este, oricat de ciudat ti s-ar parea. Acest “bineinteles” este un fel de etc., un apendice de care ne putem dispensa, din pacate, tot mai mult, in ortodoxia virtuala in care se intampla ca multi sa traiasca. Nu vorbim teoretic, ci fiindca stim si am auzit de astfel de persoane care cred ca se pot ruga si singure, acasa, informa de pe net si… cam atat. Ca Biserica nu le place sau e cazuta sau… e prea greu sa mearga saptamanal la ea. Iar duhovnici… fie ca zic ca nu mai sunt, fie ca nici nu-i cauta. Problemele sunt multe, mari si de temelie. Iarta-ne!

  34. ” Problemele sunt multe, mari si de temelie ”

    Aici este problema , fratilor . O carte pot citi pe internet , o discutie pot purta cu un frate ortodox dar UNDE POT AFLA ADEVARATA FRUMUSETE A ORTODOXIEI , daca nu in casa Domnului meu ? Aici trebuie , fratilor sa insistati mai mult , pe trairea ortodoxiei . Sunt foarte multi printre noi care , candva , au procedat asemenea celor descrise de fratia voastra si n-au rezolvat nimic . Lipsea mereu ceva . In fiecare saptamana se hotarau in gandul lor ca duminica vor merge la biserica ( dar fara sa-L roage si pe Domnul sa le ajute la asta ) si in fiecare sambata sau duminica dimineata aparea cate ceva , o indispozitie , un drum de facut , o comoditate si trecea inca o saptamana fara sa puna inceput bun . Pana cand , vazand lupta lor , Duhul s-a milostivit de ei si au ajuns intre fratii lor , in biserica , inaintea Domnului si Mantuitorului .

    Trebuie sa gasiti modalitatea de a-i aduce pe ” ortodocsii internauti ” in Casa Domnului , la Sfanta Liturghie altfel o mie de vorba , un ban nu fac . Ortodoxie fara biserica , nu exista .

    Doamne , ajuta-ne !

  35. Cu privire la ultimul articol a lui Saccsiv, pe care il dedica celor de la Razboi intru Cuvant…

    Este clar ca e o noua cursa, reiesita din dorinta de a mentine isteria inceputa de acum mai bine de doua luni. Daca s-ar fi dorit sa fie pace si impacare este de la sine inteles ca nu s-ar fi procedat asa, si nu s-ar fi adoptat stilul can-can.

    Pe langa cliseele verbale de genul:”atacul e mai dur”,”se baga la greu venin” se mai strecoara abil si lovitura sub centura, “cireasa pe tort” din capitolul invinuiri nefondate (asa cum se vede si din comentarii).

    Interesant este ca si Apologeticum in articolul Socant, Parintele pustnic Proclu… a incercat sa aduca aceleasi insinuiri, folosind in schimb citate dintr-o anumita Biblie. (A se vedea si http://corortodox.blogspot.com/2010/09/cum-inteleg-eu-articolul-socant-de-pe.html)

    Caci daca nu pot sa-i prinda in cuvant pe cei de la Razboi intru Cuvant au trecut la alt capitol si anume: hai sa-i amenintam ca au anumite patimi, ca asa poate om reusi sa-i terminam cumva.

  36. Pentru ca observ ca puneti foarte mult la suflet si va amariti pentru ceea ce s-a intimplat in ultimul timp cu Saccsiv si cu cine o mai fi, stiut si ne-stiut de noi, eu zic ca in problema asta a cip-urilor (ca parca de la asta s-a pornit tevatura??)s-o lasati pur si simplu moarta. Adica, se face mai mult de un an de cind argumentati impotriva miscarii stiliste si mai bine de jumatate de an de cind tot echilibrati si contracarati elucubratiile celor de la apologetic, saccsiv si altii despre cip-uri si subiecte asisderea in zeci si zeci de materiale. In tot acest timp,au fost zeci si zeci si poate chiar sute si sute 9sau poate chiar mii) care v-au intrat pe site si care in mod sigur au citit cel putin odata materialele in cauza, argumentele si logica lor.

    Acuma, daca indivizii mai sus enumerati continua sa bata saua cu toate ca iapa a murit….este treaba lor, iar daca sint unii ne-convinsi de argumentele voastre…e din nou treaba lor….asta inseamna ca nu vor sa fie convinsi…daca mai sint si unii nehotariti, adica nu stiu ce sa creada, mai dati-le un raspuns, asa mai scurt si mai cu trimiteri la muultele articole deja existente sau, si mai bine, trimiteti-l la duhovnic (eu inca nu pot sa inteleg dom’le, cum de sint atitia ortodoxi pe net care pun intrebari care ar fi trebuit sa le puna duhovnicului lor de foarta multa vreme?!!) si in rest….incercati sa fiti putin mai “ne-simtiti” in aceasta privinta si sa va continuati munca pentru ca in viata sint alte probleme cu mult mai grave si cu mult mai mari si n-are sens sa va mai consumati energia. Ati facut, din punctul meu de vedere, cam tot ce ati putut ca sa lamuriti lucrurile. Articolele voastre impresioneaza prin echilibru, logica, justete, argumente solide. Nu va laud. Este parerea mea sincera. Dar nu va face bine sa va necajiti atit de mult si pe o perioada atit de lunga ca unii va ataca sau ca se spun minciuni la adresa voastra. Stiu ca pastila este foarte amara mai ales cind nu este meritata si este perfect uman sa reactionezi, si asta este o lectie pe care eu nu am invatat-o nici pina acum, cu toate ca va tin voua “predici”, dar mi se pare cel mai intelept daca puteti s-o puneti in practica. NU pentru altceva, ci pentru linistea voastra interioara, exclusiv!

  37. @ Fane:

    Vezi ca putem sa cadem de acord? 🙂

  38. @Roman Ortodox in Franta,

    ambele articole cu impacarea au fost curse. La primul li s-a dat frau liber provocatorilor ca apoi, cand adminii de pe razboi au incercat sa se apere, sa se spuna: vedeti cat sunt de veninosi?

    E cam ca si in situatia urmatoare (nu e cel mai fericit exemplu): X il injura urat pe Y. Y se revolta si il face ticalos pe X. La care X tipa in gura mare sa auda toata lumea ca Y l-a facut ticalos, intorcand situatia impotriva lui Y…

  39. Hopaaa!
    Stati putin!Adica ce vrea sa zica saccsiv cu “fetele care stau in casa unuia de la razboi”. hai ca-i distractiv de-a dreptul, mai ales daca oi fi si eu inclusa, si, nu stiu de ce, dar am asa de-o impresie ca as fi si eu una dintre “fete”(vai, saccsiv mersi pentru termenul de “fata”, m-ar maguli dom’le daca n-as fi deja maritata si as avea binisor peste 30 de ani).

    Calm down Saccsiv, e cam greu sa extinzi casa celor de la razboi pina in Grecia, chiar si virtual.

    Oricum, e mai bine, mai omule, sa nu mai faci afirmatii care frizeaza ridicolul. Las-o balta si las-o mai usor.

    Asta le-am spus pentru ca se pare ca Saccsiv citeste si raspunsurile de la voi. Poate l-o citi si p-asta.

  40. Stati asa! Ca am mai citit ceva in articolul cu pricina de pe Saccsiv, unde pe linga cei trei, fetele de la ei din casa, pustnicul digital (cine-o fi el) iata ca il aminteste si pe par. Mihail care il ataca “prin rotatie”.

    Saccsiv, hai sa-ti transmit ceva, si cu asta am incheiat discutia: parintele Mihail Stanciu se pregateste asiduu de plecarea in Grecia care va fi de la 1 octombrie, adica peste fix trei zile. Lasa la o parte, ca inca mai spovedeste pina in ultimul moment si mai are o gramada de treburi…asa ca exact sa te atace pe tine ii arde lui.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare