Ipocrizia si substratul real al discursului “ANTICORUPTIE”: Institutiile europene si companiile americane NU URMARESC INDEPENDENTA JUSTITIEI, CI DEFINIREA REGULILOR JOCURILOR COLONIALISTE ALE FOAMEI

6-02-2014 8 minute Sublinieri

europeanhypocrisy

Trăim vremuri paradoxale ale anticorupţiei. E plin de anticorupţie în media şi în discursurile politice, dar preşedintele ţării se găseşte brusc să „contrazică” ideea că corupţia din România ar fi sistemică şi endemică. Preşedintele, primul anticorupt al ţării, se mîndreşte cu rezultatele campaniei anticorupţie, pe de altă parte le spune magistraţilor că nu mai are cine să îi apere din clasa politică. Şi continuă pe aceeaşi linie schizoidă cu corupţia care este şi nu este, spunîndu-le că raportul CE despre justiţia din România arată „cum ne vedem, nu cum suntem”.

Condamnările s-au accelerat într-adevăr într-un ritm extraordinar. Pe de altă parte, ele nu par să descurajeze pe nimeni, DNA începe mereu noi anchete pentru fapte comise acum, după aceste condamnări, nu cu un an sau doi în urmă. Şi mai bizar, aceste condamnări nu par să aducă prea multă bucurie nici în rîndul celor mai mari fani ai anticorupţiei, iar încercările încăpăţînate ale guvernării USL de a controla justiţia şi de a pune capac campaniei anticorupţie încep să producă reacţii tot mai slabe ale marilor apărători ai justiţiei din Europa şi America.

Cum amenajăm contradicţiile ăstea? Poate nu chiar aşa de greu cum pare. În ciuda condamnărilor spectaculoase şi a noilor anchete declanşate în fiecare zi, anticorupţia a eşuat deja. Nu se poate face anticorupţie împotriva întregului sistem, nici măcar cu sprijinul preşedintelui şi al lumii bune, orice om raţional îşi poate da seama de asta. Politicienii şi afaceriştii îşi continuă afacerile de corupţie liniştiţi tocmai pentru că ştiu asta, pentru că cele cîteva zeci de condamnări importante sînt spectaculoase faţă de nimicul din trecut, dar faţă de aisbergul corupţiei sînt foarte puţin. Sigur, acum există şi un mic risc, dar este unul mic şi, mai ales, el va fi redus în continuare. Situaţia nu a basculat şi nici nu va bascula decisiv.

Anticorupţia ca instrument al luptei politice interne este doar un aspect al problemei. Anticorupţia este, în primul rînd, un mijloc de a recolta nişte energii politice interne şi de a formata într-un anumit fel relaţia cu Occidentul. De aia nici nu interesează pe nimeni foarte mult rezultatele ei concrete, nici pe Băsescu, nici pe patronii lui occidentali. E nevoie de relaţiile de putere create de acest discurs, nu de rezultate practice. Discursul standard al ambasadorilor „facem presiuni externe pe justiţia din România pentru că investitorii noştri au nevoie de justiţie” e aberant şi cinic. Presiunile sînt pentru a ţine România la locul ei, cît mai la periferia dominaţiei economice şi politice, nu pentru a crea cu adevărat neîncetat invocatul stat de drept. A arunca în spatele corupţilor tot ce e rău într-o ţară e ceva minunat, pentru că îi deculpabilizează pe toţi ceilalţi. De aia nici nu e bine ca anticorupţia să funcţioneze, continuarea relelor din societate după succesul ei nu ar mai putea fi explicată şi ar apărea probleme.

Revenind la discursul ambasadorilor, în mod evident, nici Bechtel şi nici Chevron nu au nevoie de justiţie imparţială în România: aşa ceva ar fi un dezastru pentru ei. Nici măcar Coca-Cola, să zicem, care nu are contracte dubioase gen Bechtel şi nu face exploatări dubioase gen Chevron, nu are nevoie de justiţie. De la stînga la dreapta, de sus pînă jos şi din politică pînă în cultură, tot spaţiul e dominat de obsesia totală de a ţine investitorii în puf şi de a le satisface cea mai mică dorinţă. Cine se atinge vreodată de investitorii străini, ca să aibă nevoie de justiţie imparţială?? Marile companii zburdă cel mai bine cu justiţie venală, nu cu justiţie imparţială. Anticorupţia concretă a fost o distracţie de-o vară. Discursul anticorupţiei e cu totul altceva, iar justiţia independentă, din nou, cu totul altceva.

Anticorupţia nu este acelaşi lucru cu justiţia. Cu toate condamnările politice, justiţia e clar de partea statului împotriva cetăţeanului: jandarmeria poate să facă orice, în Piaţa Universităţii sau la Pungeşti (sau la summitul NATO din 2008; cei care i-au agresat grav pe protestatarii paşinici de atunci tocmai au primit NUP), imunitatea ei e aproape perfectă, iar anchetarea corupţiei politice maschează ignorarea completă a corupţiei economice ca atare sau a imensei evaziuni economice.

Un singur lucru mai rămîne: cine va fi de vină? Preşedintele pregăteşte intens terenul pentru un „am fost înfrînt de sistem” şi, din păcate, lamentaţia asta fără sens pică bine pe aspiraţiile unei mari părţi din lumea bună. E ca şi cum ai da vina pe „sistem” că există; ceea ce e, desigur, inutil şi stupid. În politică, cel puţin, responsabilitatea revine destul de simplu celui care a eşuat. În cazul ăsta, eşecul urmează să fie dus şi mai departe. Avîntul anticorupţiei se va contabiliza la Mişcarea Populară suficient, probabil, pentru a o băga în Parlament şi a mai întreţine încă o tură de vise pseudo-civice inutile.

Iar dacă MP va dobîndi în timp mai multă putere, lupta cu sistemul va continua la fel de stupid ca pînă acum, şi în partid, şi în afara lui, în eventualitatea unei guvernări: aşa cum din PDL-ul iniţial s-au separat politicienii de carieră şi intelectualii dezorientaţi dar buni la discursuri, şi din MP-ul viitor se vor separa iar politicienii maculaţi şi din nou intelectualii purişti, într-un ciclu repetitiv fără sens.

Ţepele din Piaţa Victoriei chiar au existat, şi chiar anticorupţia a fost una din cele mai mai mari dintre ele. Atîta tot, că nu era pentru corupţi.

Din primul raport anti-coruptie la nivel european intocmit de Comisia Europeana, facut public luni, se poate afla ceea ce demult se sti in intreaga UE: coruptia este larg raspandita, iar oile negre sunt Romania si Bulgaria. Folosindu-se de modul in care a fost redactat raportul, presa internationala titreaza ”Marii contravenienti ai raportului UE asupra coruptiei: Romania si Bulgaria” (Christian Science Monitor). S-ar putea deduce chiar ca pierderile de peste 120 de miliarde de euro anul (echivalentul bugetului anual al UE) se produc numai in Romania si Bulgaria.

Practic, raportul Comisiei Europene nu face decat sa intareasca ca Romania si Bulgaria trebuie sa ramana sub monitorizarea MCV si ca, pe langa vechile metehne de la Bucuresti, acum si presa din Romania este „adesea influențată de interesele specifice și de afilierile politice ale proprietarilor unor societăți de media, incluzând uneori intimidarea magistraților sau a unor persoane implicate în combaterea corupției. Limitările libertății presei au redus și mai mult accesul la informații la nivelul întregii țări. Această situație este agravată de faptul că România are cea mai scăzută rată de acoperire a internetului din UE.”

Preanevinovatele mari companii

Putine sunt publicatiile (din tarile mult mai putin corupte decat Romania, potrivit raportului) care au sesizat ca rezumatul raportului este redactat intr-un mod usor neobisnuit: aici nu sunt numite tari si nu se dau nume. Surse citate de Euractiv au precizat ca unele state UE nu au dorit acest lucru, iar Comisia Europeana s-a conformat. Mai mult, autorii raportului au intrebat marile companii cum le influenteaza coruptia in mod negativ afacerile, nu si cum le influenteaza pozitiv...Intrebata despre aceasta scapare, comisarul pentru afaceri interne, Cecilia Malmstrom a spus: ”Cred ca aveti dreptate. Cred ca multe companii fac afaceri profitabile prin contracte corupte.”

Sa fie acesta motivul pentru care, dupa cum se intreaba cei de la biroul bruxellez al Transparency International, din raport lipsesc cazuri notorii de coruptie precum mita de peste 20 de milioane de euro oferita de compania finlandeza de armamnent Patria pentru guvernul din Slovenia, prin intermediul reprezentantului Patria in Austria…Si astfel Finlanda ramane o tara din care aproape ca lipseste coruptia, in timp ce la Ljubljana guvernul lui Janez Jansa a trebuit sa demisioneze dfin cauza ca era corupt. La fel, lipsesc referirile la mitele uriase primite de un fost ministru grec al Apararii care facea afaceri cu companii din Germania. Ministrul este condamnat la 20 de inchisoare, iar Germania este printre cele mai necorupte tari din UE…

Revenind la modul in care a vost redactat rezumatul raportului. Putem afla doar generalitati nerelevante: ”in unele state membre” vulnerabilitatea la coruptie in achizitiile publice este marea problema, iar ”in altele” finantarea partidelor politice nu este transparenta; ”intr-un stat membru sunt cazuri numeroase de finantare ilegala a partidelor, legata de crima organizata” (fara a se specifica ca este vorba de Italia); se mentioneaza ”investigatii care implica un fost trezorier al unui partid” (fara a se spune ca este vorba despre Spania si partidul aflat la guvernare, ce aplica ascultator masuri dure de austeritate).

Preacinstita Comisie

Insa poate cel mai important element ce lipseste din raport este coruptia la nivelul institutiilor UE. Situatia este foarte controversata: in 2011, cand acest demers a fost initiat, Comisia a anuntat ca va analiza si coruptia la nivelul institutiilo UE, dar a renuntat brusc la idee.

Iata explicatia total netransparenta a purtatorului de cuvant al comisarului Malmstrom, transmisa prin email siteului Euobserver: Comisia ”si-a dat seama ca este un lucru asupra caruia va trebui sa revenim intr-un viitor raport anti-coruptie al UE, pentru a fi siguri ca evaluarea va fi satisfacatoare si obiectiva”. Purtatorul de cuvant spune ca pentru moment nu se pot evalua in mod obiectiv practicile institutiilor UE, pentru ca nu exista organisme independente care sa o faca. ”Nu avem nici prea multe studii academice asupra coruptiei la nivelul institutiilor UE”, mai spune purtatorul de cuvant Michele Cercone.

Cu alte cuvinte, Comisia Europeana nu a avut suficient timp din 2011 si pana in 2013 sa puna la punct un mecanism de monitorizare a propriei activitati. In acest caz, ne putem intreba daca oficialii de la Bruxelles considera ca functionarii CE sunt printre putinii cetateni incoruptibili ai statelor din care vin.

Un motiv pentru care ar trebui monitorizate si institutiile UE

Comisarii europeni, cei care vor să fie promotorii transparenţei, atât la Bruxelles, dar mai ales în ţări precum Romania, nu se supun deloc regimului pe care îl impun altora. Comisarii europeni şi înalţii funcţionari de la Bruxelles nu au făcut publică niciodată declaraţia lor de avere, pentru că nu sunt obligati de nicio directivă. Pe site-ul Comisiei putem citi doar declaraţiile de interse, din care aflăm că Jose Manuel Barroso deţine două apartamente în Lisabona (specificarea valorii nu este obligatorie), mai are proprietăţi în Valpacos, Peso da Regua. În rest, nicio acţiune la vreo companie şi doar o soţie casnică.

Dacă în România pare, de vreme bună, un lucru absolut normal, declaraţia publică de avere a fost şi este încă văzută ca un afront şi un atentat la adresa vieţii private în majoritatea societăţilor occidentale. Rămânând la cazul Franţei, doar preşedintele are obligaţia de a declara public averea. În rest, elitele politice aveau dreptul la discreţie, pana in 2013 cand legea s-a modificat.

În Belgia, în inima UE, aleşii trebuie să depună o declaraţie de avere, însă ea nu poate fi consultată decât de un judecător de instrucţie, în cadrul unei anchete.

În Germania, ţara rigorii fiscale şi bugetare, miniştrii şi parlamentarii nu sunt obligaţi să îşi publice declaraţiile de avere, ci doar veniturile. Se publică doar declaraţiile de interese.

În Ungaria, declaraţiile de avere ale aleşilor şi ale miniştrilor se rezumă doar la proprietăţile imobiliare.

În Italia, declaraţiile de avere sunt considerate drept partiale de către Transparency International.

În Danemarca, este la libera alegere a deputaţilor şi miniştrilor dacă publică sau nu declaraţiile de avere, la fel şi în Finlanda.

In acest context, putem spune ca masurile anti-coruptie impuse de CE in Romania au transformat tara intr-un poligon de incercare a unor legislatii ce până mai ieri erau de neconceput în societăţile occidentale.

*

[…]

Statele „paria” ale U.E.

Cât de importantă este această dimensiune a puterii ne putem da seama din modul în care sunt tratate ţările răsăritene în Uniunea Europeană. Grecii sunt supuşi unui adevărat asediu mediatic şi diplomatic, în care sunt definiţi ca un popor de leneşi şi evazionişti, care profită de U.E. şi de instituţiile financiare mondiale pentru a înghiţi în neştire miliardele de euro prezentate ca „planuri de salvare” de la faliment a ţării. Realitatea este cu totul alta:miliardele de euro nu sunt necesare grecilor, ci băncilor occidentale (mai ales germane), care au expunere mare în Grecia şi care, dacă ar da faliment, ar înceta plăţile oneroase către creditorii internaţionali şi ar stopa măsurile antisociale ale austerităţii; la rândul lor, statisticile arată că grecii muncesc mult mai mult decât germanii.

Ce folos că aceasta e realitatea? Pe planul confruntării nevăzute, Grecia este culpabilizată pentru starea sa de stat „balcanic, ortodox şi primitiv”, este pusă la colţ şi somată să se „reformeze” urgent, mai ales pe planul mentalităţilor, să-şi condamne poporul la foamete şi sărăcie, să-şi vândă toate avuţiile naţionale! Toate acestea nu ar fi putut să se desfăşoare cu asemenea pregnanţă dacă raportul dintre Grecia şi Europa nu ar fi fost definit astfel pe agenda internaţională şi dacă nu ar fi existat atâtea cozi de topor din sânul acestei naţiuni ortodoxe, care să clameze aceleaşi neadevăruri.

România şi Bulgaria sunt, în ce le priveşte, definite drept statele europene cele mai înapoiate, nedemocratice şi nereformate, adevărate paria ale Uniunii Europene, zice-se cu carenţe grave ale statului de drept. În consecinţă, cele două ţări sunt supuse şi în prezent unui umilitor mecanism de monitorizare, adevărat instrument de intruziune şi de degradare a statutului celor două ţări la masa negocierilor între statele membre ale U.E. Este vorba despre vestitul „Mecanism de Cooperare şi Verificare” (MCV), prin care se face, chipurile, analiza reformelor din justiţie şi din alte domenii-cheie. Cine are curiozitatea să citească aceste rapoarte va descoperi afirmaţii care nu au nici o legătură cu realitatea din teren, fie atunci când acuză carenţe, fie atunci când laudă. Totul este o mistificare a realităţii, care serveşte intereselor eurocraţilor şi slugilor lor din aceste state.

Bineînţeles, la fel ca grecii, românii şi bulgarii sunt chemaţi să se „reformeze”, să aplice politicile antisociale cele mai dure, să-şi vândă avuţiile naţionale şi să-şi schimbe mentalitatea „estică” – legată, indisolubil, de Ortodoxie, văzută de atâţia drept factor de înapoiere civilizaţională. Săracii din est nu trebuie să-şi ridice ochii din pământ în faţa stăpânilor din vest: la acest principiu se reduce războiul nevăzut dus, în Uniunea Europeană, împotriva popoarelor răsăritene. Evident, fără cozi de topor, fără Iude constituite în adevărate reţele de demobilizare, reeducare, deconstrucţie a prestigiului naţional, a identităţii şi a sensului apartenenţei la acest neam ortodox, răsăritean, această operaţiune de cucerire şi colonizare nu ar putea fi dusă cu atât succes. O astfel de reţea a fost şi I.C.R.-ul condus de D-l Patapievici.

Să reţinem, aşadar, că problema deconstrucţiei istoriei şi identităţii nu este doar una teoretică – şi, dacă acuzăm demitizarea, nu o facem doar pentru că se găsesc unii să spargă canoanele istoriei naţionale ca să fie interesanţi. Problema este una ce ţine de putere şi de politică, de exploatare, de robie nevăzută, ce are corespondent în robia economică şi geopolitică văzută a ţării noastre. Este o problemă ce se răsfrânge în sărăcirea ţării, în dezorientarea generală a oamenilor din popor, în hemoragia neîntreruptă a României, adică acest groaznic fenomen al emigraţiei prin care populaţia activă merge să îngraşe dosurile puhave ale vesticilor, lăsându-şi ţara în paragină pentru că nu au învăţat de la nimeni ce înseamnă că sunt români.

Deconstrucţia identitară a României nu a fost niciodată doar un proces intelectual, ci întotdeauna a fost însoţită de aplicarea unei agende care, sub numele „reformei şi modernizării”, a jefuit sistematic ţara în favoarea unei „oligarhii de aventură, cum o numea Caragiale.

[…]


Categorii

1. DIVERSE, Articolele saptamanii, Justitie, Razboiul impotriva Romaniei, Stat politienesc, Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

27 Commentarii la “Ipocrizia si substratul real al discursului “ANTICORUPTIE”: Institutiile europene si companiile americane NU URMARESC INDEPENDENTA JUSTITIEI, CI DEFINIREA REGULILOR JOCURILOR COLONIALISTE ALE FOAMEI

  1. “robia economică şi geopolitică văzută a ţării noastre”,
    “aplicarea unei agende care, sub numele „reformei şi modernizării”, a jefuit sistematic ţara în favoarea unei „oligarhii de aventură””.
    Dacă aceasta este realitatea cu apartenena României la UE (si asa este), atunci ce rost mai are sa participam la construirea UE? Logic este sa iesim urgent din UE cu orice risc. Se vede ca pentru Grecia actuala (populatia lucratoare) iesirea din UE ar stopa saracirea populatiei si ar crea probleme de scadere a profitului pentru companiile multinationale si bancile Occidentale (care au imprumutat Grecia si beneficiaza de actualele “planuri de salvare”). Singurul vot semnificativ de azi este unul pentru iesirea Romaniei din UE in cadrul unui referendum. Toate celelalte voturi “legitimeaza” fortele economice si politice care dezmembreaza statul ROMÂNIA si sarecesc POPORUL ROMÂN.

  2. @Nicolaie:

    Am mai explicat si aici care e ideea:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2014/02/05/parlamentul-european-a-adoptat-raportul-lunacek-nu-mai-trebuie-sa-toleram-homofobia-in-europa-un-cunoscut-publicist-ortodox-candideaza-la-europarlamentare/#comment-254376

    Pentru a iesi din UE trebuie sa ai DECIDENTI care sa puna problema asta. Pentru a infrunta UE inclusiv in structurile sale trebuie sa ai DECIDENTI care sa o faca pe terenul ei. Si pentru a iesi din UE trebuie sa votezi oameni cu agende OPUSE UE. Altfel poti sa faci cate referendumuri vrei. Au votat ele natiuni mari puternice decat cea romana, ca francezii si olandezii, IMPOTRIVA UE, si degeaba, pentru ca elita lor politica era PRO.

  3. Nu exista si nici nu va exista vreun om politic promovat de media care sa sustina iesirea din UE. Daca la alegerile pentru parlamentul european nu s-ar prezenta nimeni in afara familiilor candidatilor ar fi un semnal puternic. Nu se va intampla asta intrucat marea majoritate a populatiei ce ocupa teritoriul romanesc nu mai este romaneasca, ci este doar o populatie. Traim in vremea celei mai dure ocupatii din istoria neamului romanesc.

  4. @emilian

    Nu perpetuaţi vă rog sintagma asta: nu avem popor, avem doar o populaţie!

    Este fals! Suntem după toate standardele pe care le doriţi a le alege un popor, cu toate ţiglele pe casă (statal, identitar, cultural, economic etc). Dvs nu înţelegeţi ce înseamnă populaţie de vreme ce faceţi trimitere cu asemenea uşurinţă la astfel de termeni. Populaţie avem prin Africa subsahariană şi cea meridională, de pildă, cu forme de organizare cvasi-tribale, iar noi, oricât de rău am sta, suntem la ani lumină de a deveni “o populaţie”!

    Suntem însă un popor dezechilibrat şi menţinut în această stare de confuzie, cu probleme extrem de grave, cu ţiglele pe casă dar cu bordeiul şubred şi în pragul risipirii etc., însă suntem extrem de dârzi în neputinţele noastre, poate de neînţeles pentru neromâni, iar primul pas spre îndreptare constă în a şti exact cum stă treaba, fără exagerări de o parte sau de alta. Ţara asta a fost mereu “sub vremi”, poporul la fel şi cred că trebuie să păstrăm aceste aspecte în minte când ne comparăm cu popoarele “civilizate”.

    Să ne păstrăm un pic de sânge rece, să fim bărbaţi şi să ne vedem de nădejdea noastră!
    Iertaţi-mi intervenţia! Doamne, ajută!

  5. Iesirea din ue se poate decide doar in parlamentul Romaniei! Eu nu am auzit vreo formatiune politica sau macar un candidat independent care sa vina cu acest slogan. In Romania nu exista opozitie, alegerile de pana acum dovedind acest lucru. Cand o sa vina cineva cu acest slogan de abia atunci vom avea opozitie dar si aia doar pe hartie pana la punerea in practica a sloganului.

  6. Utzu@

    Foarte de acord! Binevenita interventia!

  7. Da, nu este esential un referendum pentru iesirea din UE. Interesele statului ROMÂNIA si ale POPORULUI ROMÂN se apara numai in interiorul granitelor statului nostru si in Parlamentul României. Clar si simplu: in alegerile locale si pentru Parlamentul României sa votam numai pe candidatii care sunt impotriva UE. Participarea la alegerile pentru instututiile UE este apostazie: te unesti cu necuratul ca sa-ti satisfaci interese ori “pina treci puntea”(cum zice o vorba din popor). Acestea sunt (priviti acestea ca) fapte nu (procese de) intentii. Doamne ajuta-ne.

  8. @Nicolaie:

    Ce ne mai place sa vanam si sa vedem peste tot – si cu cata siguranta! – apostati si apostazii… Inseamna deja ca la Judecata pe dumneavoastra o sa va puna pe tron Hristos, daca stiti deja ca dl Iulian e apostat si i-ati deja sentinta – sa ne iertati…

    Doamne fereste-ne pe toti de osandire, de obtuzitate, de surzenie si autism spiritual!

  9. “…stiti deja ca dl Iulian e apostat si i-ati deja sentinta… ”

    Stiu nimic despre dl.Iulian, nu ma refer si nu fac procese de intentie la persoana dansului sau altei persoane. Constat niste fapte din prezent(este obligatoriu sa fii “political correct=nici o referire la Mantuitorul” in UE) si vad cu multa siguranta ca se aseamana cu unele din trecut(ars tamaie la idoli). Trag concluzii despre cum ar trebui sa actionez in prezent. Doamne iarta-ma ca judec ce vad in lume.
    Amin.

  10. @utzu : intotdeauna citesc cu bucurie, si indraznesc zice cu o ‘gura’ de optimism mesajele Dvs. Si sper mereu sa fie inca romani care isi pastreaza curajul de a crede in noi ca popor.

    cat despre UE, scartzaie din toate incheieturile, si nu m’ar mira sa crape cu zgomot mare, ca orice casa cladita pe nisip.Dar pana acolo, atentia si frica vine din proximitatea cu focarele de razboi din Gagauzia, Transnistria si nici Kievul nu’i chiar departe.

  11. Vă mulţumesc pentru gândul bun. Dar despre UE gândul îmi spune că totul este sub control, în sensul că evoluţiile viitoare, chiar spre dezmembrare, ţin mai mult de o alegere atent gândită decât de o fatalitate sistemică. Dacă va exista zgomot mare, acesta va fi artificial, creat anume pentru o inerţie populară în vreun sens dorit de elitele eurofile. Părerea mea este însă că UE nu va claca, că avem de trăit cu acest leviathan, iar toată agitaţia asta panicardă este instrumentată. Nu acestea ar fi reacţiile normale în pragul unui cataclism de amploarea desfiinţării UE. E doar un joc de fum şi oglinzi. Zic şi eu.. 🙂

  12. Pingback: REVOLTA SOCIALA SI HAOS in Bosnia-Hertegovina [VIDEO]. Privatizarile, somajul si saracia au dus la MANIFESTATII VIOLENTE si la ASEDIEREA institutiei presedintelui - Recomandari
  13. Nici vorba, la coruptie Romania sta mult mai bine decat alte state europene.
    Iata cele mai corupte tari europene:
    1. Rusia
    2. Ucraina
    3. Belarus
    4. Kosovo
    5. Moldova
    6. Bosnia
    7. Albania
    8. Serbia
    9. Grecia
    10. Bulgaria
    11. Romania
    12. Muntenegru
    13. Georgia

    http://www.businessinsider.com/europe-corruption-2011-10#tied-11-romania-10

    Putem sa ne mandrim cu faptul ca suntem printre cei mai cinstiti ortodocsi, doar Georgia si Muntenegru ne depasesc.

  14. Pingback: DISOLUTIA PRIN SUSPICIUNE SI MAREA FRAGMENTARE: sau despre starea natiunii la ceas de cumpana/ RAPORTUL SUA DESPRE CORUPTIA DIN ROMANIA sau cum suntem luati de prosti de americani - Recomandari
  15. Pingback: Meanwhile, in Georgia, independence of Justice… SUA sare in apararea lui SAAKASVILI, INCALCAND BRUTAL independenta Justitiei - Recomandari
  16. Pingback: NOUA JUSTITIE PENTRU NOUA LUME, noii STAPANI AI TARII si “consolidarea” noului SISTEM AL FRICII. De la “statul de drept” catre “statul (in pozitie) de drepti” trecand prin EXEMPLARITATEA DOSARULUI TRANSFERURILOR - Recom
  17. Pingback: Biden la Bucuresti: “SACROSANCTE” ASIGURARI DE SECURITATE, ASCUTIREA “LUPTEI ANTICORUPTIE” sub comanda DNA si ANI, GAZE DE SIST SI … HOMOSEXUALI!/ “Tacerea” suspecta a Rusiei si MEGACONTRACTUL incheiat de GAZPROM
  18. Pingback: ROMANIA TREBUIE SA SE DESCURCE SINGURA. Concluziile analizelor Stratfor despre ROLUL ROMANIEI in CORDONUL SANITAR anti-Rusia. Friedman: “Interventia [americana] vine mult mai tarziu, DACA VINE VREODATA” - Recomandari
  19. Pingback: SECURISMUL MAFIOT DIN SPATELE “ANTICORUPTIEI”. Scandalul BERCEA MONDIAL – BASESCU MIRCEA – opinii. Incuscrirea elitelor cu interlopii/ “Anticoruptia” prinsa in “frangrant”/ Presedintele STIETOT isi face SELF
  20. Pingback: CRIMINALIZAREA SARACIEI: “Vom vedea curând câteva milioane de săraci în cătuşe”. Cazurile pensionarilor care s-au SINUCIS din cauza ANCHETELOR DNA [video] - Recomandari
  21. Pingback: PROFESORUL MENCINICOPSCHI: CONDAMNAT LA 8 ANI DE INCHISOARE in procesul ICA – Voiculescu. VICTIMA COLATERALA in razboiul dintre securistii mafioti. Ultimul sau cuvant [video], plin de smerenie si demnitate: “Sunt impacat pentru ca sunt nevinov
  22. Pingback: PUSCARIA SALVEAZA ROMANIA? Cazul Voiculescu – semnificatie, implicatii - Recomandari
  23. Pingback: CE CAUZEAZA CORUPTIA? - Recomandari
  24. Pingback: CIOLOS LA BERLIN. Frau Merkel ne tine in afara Schengenului sub acelasi pretext al CORUPTIEI (Video). Cateva posibile explicatii/ IOHANNIS A RENUNTAT LA MOLDOVA | Cuvântul Ortodox
  25. Pingback: ”Sîntem mai răi decît romanii necreștini de acum două mii de ani care aveau obiceiul de a grația la sărbători”. IACOBINISMUL TICALOS SI BUCURIA JOSNICA IN FATA SUFERINTEI UMANE. Scopul mascaradei arestarilor pe modelul CIA-italian “M
  26. Pingback: Votam …DNA? ABOLIREA DEMOCRATIEI IN NUMELE ANTICORUPTIEI | Cuvântul Ortodox
  27. Pingback: ATAC LA SUVERANITATE. Rezolutie a PE si Raport MCV care ataca „legile justitiei” in complet dispret fata de deciziile CCR, ale Parlamentului României si realitatii/ IOHANNIS reuseste o premieră absolută în UE: declara România „TOTAL NEPREGATITA
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare