MAREA BATAIE DE JOC A DIGITALIZARII EDUCATIEI. “REFORMISTII” SCOLII AU REUSIT SA OMOARE SI ABECEDARUL CA SA PUNA IN LOC O GROZAVIE DADAISTA. In lipsa manualelor si a solutiilor pentru copiii saraci, PONTA vine cu TABLETIADA: RETETA SIGURA PENTRU TAMPIREA IREMEDIABILA A NOILOR GENERATII/ Parada tinutelor din prima zi de scoala si prea discretii profesori-eroi/ REMUS PRICOPIE, noul Funeriu care ne face de ras scoala

16-09-2014 19 minute Sublinieri

ponta-tablete-samsung

Nicio altă persoană nu este mai potrivită să dirijeze decăzutul învăţământ românesc în anul de graţie 2014, ca ministrul Remus Pricopie. Spre deosebire de predecesorii săi – Andrei Marga, Ecaterina Andronescu sau Daniel Funeriu, ca să-i enumăr pe cei mai notorii -, acest politician tânăr este produsul standard al interminabilei şi icontinentei  reforme în domeniu. După 1990, a studiat Chimia, timp de cinci ani, apoi şi-a luat licenţa, dar n-a profesat niciodată în domeniul în care s-a pregătit. În schimb, a intrat în administraţie şi la şcoala de politruci, SNSPA,  unde a cules un doctorat şi câteva titluri universitare, de la modestul lector până la supremul rector al amintitei şcoli superioare, şase ani fiind junele decan de la Comunicare şi Relaţii Publice. Ocupat cu facultatea, ministerul şi partidele, dl Pricopie a publicat 28 de articole de specialitate, a lucrat la şase volume, s-a strecurat în nu mai puţin de 16 comisii şi a făcut, între 1997-2012, când a ocupat diverse funcţii în Ministerul Educaţiei, 36 de „vizite de studiu/lucru relevante”, cum scrie în CV-ul său, toate, aşa cum e şi firesc, pe banii contribuabililor. Cu toate acestea, dl Pricopie nu pare să fie altceva decât un impostor, adică un individ cu pretenţii de specialist, care nu se pricepe la nimic, un ins cu ifose de doct, în care se ascunde un incult, un as al comunicării, prin care vorbeşte un agramat. „Reforma” în Educaţie e mai varză decât pe vremea protectoarei sale, Ecaterina Andronescu, româna vorbită de dl ministru îşi pierde acordurile pe drum, iar de gemenii întemeietori ai Romei, Romulus şi Remus, s-a îngrijit o vulpe, după ştiinţa fostului rector al SNSPA.

Faptul că 15 septembrie a venit fără manuale şcolare la clasele întâi şi a doua, dar cu colegii „terţiare” în cadrul universităţilor, pentru picaţii la bac este rezultatul unui management dezorganizat şi al unei gândiri superficiale, care-şi propune să vopsească faţada, în timp ce edificiul se dărâmă. Şi aici, ministrul Pricopie să-l ia de mânuţă pe celălalt impostor, premierul Victor Ponta, care nu ştie „dacă mai e vreun copil chiar şi în clasa întai care să nu aibă, sau să  nu ştie să umble pe computer, ori să nu aibă un telefon legat la internet”. În consecinţă, s-ar impune digitalizarea manualelor, dar duşmanii politici sunt răi şi nu vor, vorbeşte, fără jenă, gura premierului. Şi-atunci cum se face că numai 54 la sută dintre români, conform unui raport Gemius, au acces la Internet, faţă de 96 la sută în Cehia, de exemplu? Ori restul îl ţin de bibelouPoate dl Pricopie îşi mai auduce aminte o cifră – 18 la sută, rata abandonului şcolar din România -, să i-o şoptească şi lui Victor Ponta, ca să nu mai spună prostii. Sărăcia fiind principala cauză a abandonului, este logic să tragem concluzia că aceşti copii nu au nici computer, nici mobil. Au nevoie de mai mult ca să nu dispară în gaura neagră a ignoranţei. Dar strigătul lor e mut.

Sunt convinsă că cei mici ar fi fericiţi s-o cunoască pe albinuţa Zufi, însă, din păcate, nu toţi vor avea acasă un ecran, pe care să înveţe cititul, din zbor. Indispensabil rămâne tot manualul pe hârtie, cel pe CD fiind, deocamdată, doar un moft cu iz electoral, desene animate să-i ţină ocupaţi pe copii, până votează părinţii. Digitalizarea, aşadar, nu este acelaşi lucru cu alfabetizarea, cum greşit ne învaţă dnii Pricopie şi Ponta, acest cuplu de pixeli vorbitori.

627x0

  • Adevarul:

Cum arată Abecedarul care nu a mai ajuns la elevi

Texte puerile, dar cu multe nume şi termeni puţin uzitaţi, îndepărtate de tradiţia românească. Aceasta ar fi concluzia unei prime analize sumare, pe paginile unuia dintre cele două Abecedare selectate ca fiind câştigătoare de Ministerul Educaţiei.

Este vorba de Manualul de comunicare aparţinând consorţiului Litera-Siveco, obţinut de Adriana Săftoiu, care a vrut să vadă ca părinte şi politician care a lucrat în comisia ca raportor pentru noile manuale cum arată Abecedarul de pe care vor învăţa cei mici, după ce licitaţia se va încheia definitiv.

Până atunci, aceste manuale selectate de minister, şi cel de la Litera, şi cel propus de CD Press, sunt ţinute secrete, nici părinţii nu ştiu de ele, deşi le-am solicitat pentru analiză. Ele vor deveni publice după semnarea contractelor şi postate şi pe manuale.edu.ro.

Săftoiu: „Abecedarul dadaist cu larice“

„Cum sunt textele din Abecedarul declarat câştigător de minister? Probabil că nu l-aţi văzut. Eu nu puteam să nu îl caut. Fiecare literă are o strofă care să ajute copilul de şcoală să se deprindă cu citirea literei. Dar sensul strofelor e terifiant“, explică Adriana Săftoiu, pe blogul său de pe adevarul.ro.

Adriana Săftoiu a analizat exemplele date în manual pentru studierea unor litere sau grupuri de litere. „Zeci de ouă ordonate,/ În octombrie ouate,/ În cuibar se odihnesc -/ În curând, puii sosesc“. „Ce a vrut să transmită autorul?“, se întreabă aceasta.
„Ceea ce mă surprinde în acest manual «alfabet» este numele personajelor: Iarin, Ona, Oli, Mira, Timotei, Stan, Cela, Lina ca să nu mai spun că «bunicul» şi «bunica» au devenit «tataia» şi «mamaia». Aici, recunosc, s-ar putea să interpretez subiectiv, fiind din Ardeal unde bunicul şi bunica sunt categoric apelativele decisive. La capitolul «recapitulare» găsim şi termenul «euro»: «Ioana are un euro» (atenţie ce daţi pe mâna copiilor!), iar «Nicu e morar» (meserie larg răspândită). Deci, Nicu nu are euro!“, a evidenţiat Adriana Săftoiu şi noile titulaturi alese de autori.
Aş plăti oricât doar ca primele lecturi ale copiilor noştri să fie frumoase, iar primele strofe pe care trebuie să le înveţe «pe de rost» să fie cu sens şi cu bucuria întâlnirii cuvântului scris.

Adriana Săftoiu, politician

Propoziţii puerile, fără sens

Expertul în educaţie Alexandra Anton, care a studiat ştiinţele educaţiei la Universitatea Turku din Finlanda, spune că, din pasajele văzute, noul Abecedar nu este atât de revoluţionar pe cât se aştepta.

„Sunt aceleaşi propoziţii fără sens care se regăseau şi în manualele după care am învăţat eu, de genul „oaia cuiva e maro“. Astea sunt propoziţii care nu au nicio legătură cu realitatea, un copil de 7 ani este capabil de propoziţii mai elaborate. De asemenea, manualul are o tentă patriarhală prin expresii de genul „furnica educatoare“ sau „reţete pentru fete“. Eu nu aş folosi acest abecedar la clasă, e prea pueril până şi pentru un copil de 7 ani, o să se plictisească“, este de părere Anton.

Şi Cornelia Popa, învăţătoare la şcoala 194 din Capitală şi vicepreşedinte la Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), spune că se aştepta ca paginile Abecedarului să introducă mai multe noutăţi în abordarea temelor. „Viziunea mă surprinde cumva, pentru că nu văd noutatea. După cum era noua programă şcolară, mă aşteptam să aducă elemente noi în predare, cum ar fi interdisciplinaritatea şi trimiterea către alte materii, precum matematică sau explorarea mediului sau trecerea către muzică şi mişcare, adică să-mi fie uşor să grupez tematicile mari. E bine că sunt pagini colorate, cu desene şi scheme şi exerciţii, dar nu e mare diferenţă“, explică învăţătoarea care a consultat la rândul ei câteva pagini din Abecedarul celor de la Litera şi Siveco.

Popa atrage atenţia la rândul ei asupra pierderii „specificului tradiţional, românesc“, prin inserarea numelor de origine străină, uzitate recent, cum ar fi Omar, Uma, Oni sau Cela. Din noul Abecedar a fost „exmatriculată” şi legendara propoziţie „Ana are mere”, care decenii la rând a fost prima propoziţie pe care o învăţau şcolarii.

Mai mult, într-o poveste despre Crăciun, folosită ca punct de plecare pentru învăţarea grupului „ci“, „au renunţat la specificul naţional“, este de părere Popa: mama coace o tartă cu ciocolată, tortul cu citrice e la rece, iar Lucian taie cotletele. De asemenea, arată învăţătoarea, introduc termeni noi în locul celor consacraţi, cum e bradul, utilizând cuvântul, necunoscut marii majorităţi, de „larice“ (brad roşu, brad de vară sau zadă – n.r., conform Dex).

Istoria Abecedarului românesc, între naivitate şi politică

Românii învaţă carte din Abecedare încă din 1867. La prima carte de „Scriere şi Cetire pentru usul clasei I primariă“ a lucrat inclusiv scriitorul Ion Creangă. La începutul secolului XX, Abecedarele nu erau destinate exclusiv copiilor din clasa I.

Existau Abecedare şi pentru soldaţi, intitulate „Cartea omului matur pentru a învăţa în numai treizeci de lecţiuni să scrie, să cetească şi să socotească“. Soldaţii învăţau mai întâi cifrele: „patru e ca un scaun, doi e ca o lebădă“ etc. Apoi literele, după care cuvinte şi fraze simple, până ajungeau să citească texte complexe, precum acesta: „Iacă un zid! Văd un inamic. Mă ascunz să nu mă vază. A! Nu e inamic. E un camarad. S’a ascuns de inamic. Mă ascunz şi eu. Acum văz un inamic venind. Nu e nimic! Să vie şi-o mie!“. […]/ integral pe adevarul.ro

Noile tehnologii, piatră de încercare pentru părinţi: de la ce vârstă poate primi copilul propriul telefon mobil

Pentru copilul care merge la şcoală, telefonul mobil este deja considerat o necesitate de părintele care doreşte să ştie în permanenţă ce face micuţul său. Însă dincolo de această dorinţă de a deţine controlul, adulţii ajung să le ofere copiilor acces la noile tehnologii de la vârste din ce în ce mai mici, uneori chiar şi de la doi ani.

Specialişti în futorologie, demografi şi sociologi au luat parte anul acesta la o conferinţă TEDx din SUA, în cadrul unor discuţii organizate la nivel mondial de organizaţia nonprofit devotată “Ideilor care merită a fi răspândite” (Ideas Worth Spreading-n.r.). Futurologul şi demaograful american Mark McCrindle a vorbit cu acest prilej de proiectul de amploare demarat pentru a stabili un termen definitoriu pentru generaţia născută după 2010, respectiv manuale-digitale-pentru-elevii-claselor-primare-din-toamna_01generaţia Alpha.

Această sintagmă descrie generaţia în cazul căreia se va observa cea mai mare influenţă a erei tehnologice, ţinând cont de faptul că aceşti copii au venit pe lume într-o etapă în care noile tehnologii s-au schimbat radical, inclusiv după apariţia ecranelor tactile, deci mulţi nu vor mai înţelege nici conceptul de telefoanele mobile cu tastatură (butoane). În cadrul seminarului s-a pus problema dacă adulţii nu ar trebui să-şi schimbe perspectiva asupra timpului pe care copiii din ziua de azi îl dedică noilor tehnologii şi asupra modului în care se raportează la ele, tocmai pentru că aparţin unei lumi în care reperele sunt altele. Dincolo de aceste încercări de a descoperi în ce măsură tehnologia trebuie privită ca parte integrantă şi esenţială în dezvoltarea şi formarea viitoarelor generaţii, rămâne dilema părintelui care se simte presat să ofere acces la gadgeturi care presupun un anumit grad de discernământ şi responsabilitate, ţinând cont de faptul că utilizarea lor implică anumite riscuri.

Vârsta primului telefon mobil, tot mai mică

Din punct de vedere al psihologului Ionuţ Ghiugan, telefonul este un instrument util şi indispensabil vieţii moderne şi tehnologia este cheia progresului şi dezvoltării fiinţei umane, cu o singură condiţie esenţială: să fie utilizată responsabil. “Copilul prin definiţie nu are această calitate, a responsabilităţii, el aflându-se în plin proces de formare şi dezvoltare la nivel biologic, dar şi psiho-social. Prin urmare, cu cât vârsta copilului este mai mică, cu atât capacitatea sa de a anticipa consecinţa comportamentului său este mai redusă, iar accesul la tehnologie poate avea urmări negative, atât în plan imediat cât şi în perspectivă”, observă Ghiugan.

Pentru a exemplifica mai concret ce înseamnă această scădere a vârstei la care copiilor li se permite accesul la noile tehnologii, un studiu realizat anul trecut de românii de la Bitdefender pe 2.000 de părinţi din SUA, România, Spania, Franţa, Germania, Brazilia, Portugalia, Italia şi Rusia a scos la iveală că în unele state, cum este Germania, copiii au început să primească telefoane mobile de la cinci ani, în timp ce vârsta de la care încep să folosească un astfel de aparat este şi mai scăzută, de 3 sau 4 ani. Unul din zece copii români intră în posesia unui telefon cu Android între 6 şi 9 ani, iar doi din zece înainte de a împlini 12 ani, dar nivelul de vârstă se află şi la noi în ţară pe un trend descendent. În urmă cu zece ani, la nivel internaţional, vârsta la care copiii primeau un telefon mobil era, în  medie, 13 ani, confrom unui studiu realizat de Mobile Phone Checker din Marea Britanie.

Acest acces timpuriu la telefonul mobil vine cu certe dezavantaje, dacă nu se întâmplă ţinând cont de anumite etape. Specialiştii Bitdefender observau cu ocazia studiului amintit că posesia unui astfel de telefon, mai ales cu Android, oferit de părinţi pentru a-şi controla mai eficient copii, se poate transforma într-o cale prin care micuţii pot deveni victime ale escrocheriilor, hărţuirilor, fraudelor şi virusilor informatici. Pentru a preveni astfel de probleme există în prezent soluţii software de control parental, programe care blochează conţinutul nepotrivit, SMS-urile şi apelurile periculoase, restricţionează accesul la Internet între anumite ore sau pe anumite pagini, ceea ce ajută părinţii să monitorizeze activitatea copiilor. Nu în ultimul rând, adulţii pot folosi opţiunea localizarii prin GPS disponibilă pe telefoanele cu Android şi pot urmări unde se află copiii prin intermediul unei hărţi interactive.

Riscuri reale, care trebuie conştientizate

Psihologul Ionuţ Ghiugan avertizează că părintele trebuie să-i ofere copilului un set de norme şi regului clar stabilite înainte de a-i delega anumite responsabilităţi, acesta fiind însuşit atât în mediul familial în primii ani din viaţă, cât şi în colectivitate şi mediul educaţional, pentru a funcţiona optim în lumea exterioară. “În absenţa adultului, copilul este mai puţin critic faţă de anumite comportamente şi vulnerabil la influenţa mediul extern, pentru că regulile şi normele nu sunt interiorizate şi asumate, aşa cum stau lucrurile în cazul unui adult. În situaţia adolescentului, regulile sunt interiorizate, însă lipsa de maturitate psiho-socială îl face să fie incapabil în anumite situaţii să-şi nuanţeze răspunsul afectiv şi emoţional”, spune specialistul.

Astfel, când vorbim de accesul copiilor la telefon mobil sau internet acesta trebuie atent supravegheat şi limitat de către adulţi, atrage atenţia Ghiugan. Psihoterapeutul consideră că în cazul copilului, chiar şi al adolescentului, nu se poate vorbi de o vârstă la care poate utiliza tehnologia nelimitat şi făra controlul autorităţii parentale, tocmai pentru că lipsa responsabilităţii şi maturităţii psiho-sociale îi face vulnerabili.

Monica R. din  Bucureşti este nemulţumită de faptul că de fiecare dată când fiica sa, care are acum 12 ani, a dorit un telefon mobil nou, mai performant, a cedat şi i l-a cumpărat. “Ştiu că nu procedez cum ar trebui şi că nu este normal ca un copil să fi schimbat trei telefoane mobile până la 12 ani, dar pe primul l-a pierdut, poate şi pentru că l-a primit când a început şcoala şi nu ştia să aibă grijă de el, iar pe celelalte le-am luat pentru că îşi dorea ce aveau şi colegii. Normal, pretenţiile au fost mai mari de fiecare dată”, spune Monica şi adaugă faptul că de fiecare dată a încercat să ştie cu cine discută fiica ei la telefon, chiar dacă adesea îi verifică telefonul fără ca aceasta să ştie.

Prin urmare, când vorbim de accesul copiilor la telefon mobil sau internet acesta trebuie atent supravegheat şi limitat de către adulţi, atrage atenţia psihologul Ionuţ Ghiugan.

Recomadarea este ca accesul copilului la telefon, indiferent de vârstă, să fie permisă doar în situaţii de urgenţă sub atenta supravegherea a părintelui. După vârsta de 14 ani, adolescentul poate utiliza telefonul mobil, dar adultul trebuie să monitorizeze activitatea. Tânărul mânat de curiozitate sau de influenţa mediului va utiliza telefonul pentru a accesa internetul, pentru jocuri sau diverse aplicaţii disponibile, va intra pe site-uri de socializare, va apela numere de telefon sau va răspunde la apeluri, îl va folosi acasă în timpul liber, dar şi la şcoală sau pe stradă etc, punctează psihologul.

Iar consecinţele unor astfel de acţiuni sunt uşor de prevăzut: copilul va intra în contact cu materiale nepotrivite vârstei, cu impact emoţional asupra dezvoltării sale, va stabili relaţii cu persoane necunoscute care pot avea intenţii şi motivaţii periculoase, va deveni vulnerabil faţă de o agresiune fizică pe stradă sau la şcoală ţinând cont de faptul că avem de-a face cu un obiect cu o anumită valoare materială.

Reguli pentru părinţi

În concluzie, copiii ar trebui să aibă, în primul rând, un exemplu pozitiv de urmat inspirat de părinţi. Adultul trebuie să-i arate că gadgeturile nu se folosesc fără limite, cum ar fi în timpul meselor cu familia, să nu-şi verifice e-mailurile în timp ce copilul îi vorbeşte, ingnorându-ul sau oferind absent răspunsuri etc. Bineînţeles, motivul pentru care copilul primeşte un telefon mobil ar trebui să fie justificat de ideea de securitate, nu de simpla dorinţă a copilului de a fi la modă şi de a ţine pasul cu ceilalţi colegi. Primul telefon mobil al copilului ar trebui să fie unul “de antrenament”, cu cât mai puţine funcţii, în niciun caz cu acces la internet, şi trebuie folosit în prezenţa adultului, după un program stabilit. Noaptea telefonul nu trebuie lăsat în posesia copilului, părintele trebuie să ştie ce numere se află în agenda telefonică, iar micuţul trebuie să discute cu părintele adăugarea fiecărui contact nou.

Şi în România, companiile mari de telefonie mobilă oferă pachete dedicate minorilor, iar părinţii pot decide care sunt cele mai potrivite alegeri pentru vârsta copilului lor, în funcţie de gradul de înţelegere al acestuia.

Premierul Victor Ponta a făcut o afirmație de-a dreptul halucinantă la Târgu Jiu acolo unde a fost prezent la festivitățile noului an școlar.

“Noi am luat decizia de a veni în secolul XXI cu manualele, de a trece la digitalizare. O astfel de reformă deranjează multe interese, unii o să piardă bani și au contestat reforma. Au sprijinitori în politică și în mass-media, că cine are bani are și sprijinitori de cumpărat. Nu știu dacă mai e vreun copil, chiar și de clasa I, care să nu știe să umble pe computer, să nu aibă telefon cu Internet. Nu putem rămâne cu manuale vechi din cauza celor care au bani să cumpere politicieni. Îmi pare rau că au blocat clasa I, dar școala românească are nevoie de o reforma, a declarat Victor Ponta.

67.000 de copii vor abandona şcoala anul acesta din cauza sărăciei

În vreme ce premierul vede telefoane cu Internet în buzunarul fiecărui copil, statisticile reale arată că mulţi elevi sunt nevoiţi să abandoneze şcoala, din cauza sărăciei.

ponta-tablete-elevi-3Costurile ascunse din învăţământ şi subfinanţarea acestuia produc în timp efecte nefaste asupra societăţii, generând abandon şcolar şi chiar analfabetism. Dintre cei peste 2,5 milioane de copii care au început şcoala, aproximativ 67.000 vor abandona cursurile până la sfârşitul anului şcolar 2014 – 2015, după cum arată un studiu realizat de organizaţia „Salvaţi copiii”, îngroşând astfel rândurile celor peste 260.000 de copii de vârstă şcolară care n-au frecventat niciodată vreo formă de învăţământ, scrie Curierul Naţional.

 „Abandonul şcolar sau, mai rău, decizia de a rămâne în afara sistemului de învăţământ sunt consecinţe directe ale nivelului de trai. Or, aşa cum arată raportul „Sărăcia şi excluziunea socială a copiilor din Europa”, publicat de organizaţia noastră în urmă cu trei luni, peste jumătate din copiii români sunt expuşi riscului excluziunii sociale, România fiind, alături de Bulgaria, ţara cu cei mai mulţi copii săraci din UE. Aşa-zisul sistem gratuit de învăţământ îi respinge pe aceşti copii, impunându-le, pe ascuns, costuri imense familiilor, descurajându-i şi privându-i, astfel, pe copii de şansa la educaţie”, afirmă Gabriela Alexandrescu, preşedintele executiv al „Salvaţi Copiii” România.

15 SEPTEMBRIE. Noul an şcolar începe cu stângul

Şcoala începe pe 15 septembrie, chiar dacă autorităţile nu şi-au făcut temele. Elevii de clasele I şi a II sunt aşteptaţi nu cu manuale ci doar cu promisiuni. Iar în loc de clase curate şi luminoase, mulţi copii vor învăţa în şcoli insalubre. Materia este la fel de îmbâcsită, iar profesorii vor încerca şi în acest an să supravieţuiască cu salarii de mizerie.

De la an la an învăţământul românesc se confruntă cu tot mai multe probleme. Prima zi de şcoală începe fără Abecedar la clasa întâi, după ce Ministerul Educaţiei a fost obligat să reia procedurile de licitaţie pentru manualele digitale. La toate celalte clase, de gimnaziu şi liceu, elevii vor învăţa după aceleaşi cărţi de acum 10-15 ani. Unele şcoli sunt încă un şantier.În plus, profesorii care se întorc la catedră vor preda şi în acest an pe aceleaşi salarii ruşinoase. În timp ce elevii vor fi nevoiţi să înveţe materii multe şi nefolositoare. Ministrul Educaţiei a uitat şi de bucătăriile care ar fi trebuit înfiinţate în şcoli şi licee, astfel că pe băncile copiilor vor ajunge din nou cornul şi laptele. Singura veste bună – noile microbuze şcolare, distribuite în judeţele din toată ţara, Dar nimeni nu vorbit despre suplimentarea fondurilor pentru carburant.

Elevii de clasa I, începand de astăzi si pentru ”o saptamana-doua”, vor face recapitularea notiunilor pe care le-au invatat la clasa pregatitoare, dupa care vor invata dupa fise, a anuntat ministrul Educatiei, Remus Pricopie. ”Elevii de clasa a II-a vor folosi manualele vechi pentru a parcurge programa”, a declarat ministrul, in cadrul unei emisiuni la TVR.

“O saptamana – doua in clasa se intampla lucruri normale: elevii fac recapitularea a ceea ce au invatat in clasa pregatitoare si incep sa intre in programa de clasa I folosind fise”. Asa a explicat ministrul Educatiei, Remus Pricopie, ce vor face elevii la clasa fara manuale. Cine va plati, insa, pentru printarea fiselor pentru fiecare elev in parte, intreaba invatatorii? Legal, primaria este cea care trebuie sa finanteze scoala. Ce se intampla, insa, in realitate? Va “hrani” criza manualelor de la primele clase industria auxiliarelor?

Luni, 15 septembrie 2014, este prima zi de scoala in care elevii claselor I si a II-a nu au manuale scolare noi, in conformitate cu programa dupa care invata. Ministerul Educatiei realizat in urma cu doi ani programe noi pentru primele doua clase de scoala, iar programa pentru clasa I a intrat in vigoare inca de anul trecut. Atunci, elevii au avut programa noua, manuale vechi – realizate conform altei programe. Anul acesta, intra la clasa programa noua si la clasa a II-a. Elevii nu mai au, insa, niciun manual, in conditiile in care licitatia pentru manuale scolare lansata de Minister in aprilie 2014 nu s-a finalizat pana la inceperea anului scolar. In acest context, ministrul Remus Pricopie a anuntat ca elevii de clasa I vor invata dupa fise, iar elevii de clasa a II-a vor folosi manualele vechi.

Experienta a aratat ca multi profesori au platit din banii lor pana si hartiile pe care au fost imprimate testele de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. Sau i-au pus pe elevi sa vina fiecare, de acasa, cu cate o coala de hartie pe care sa printeze aceste teste nationale.

Mai multi invatatori au declarat pentru HotNews.ro ca in aceeasi situatie se afla acum, cu aceste fise dupa care sunt indrumati sa le predea elevilor de clasa I, unde nu exista manuale in acest inceput de an scolar. “Va ganditi cati bani trebuie sa dau eu ca sa printez pentru fiecare copil o fisa, zilnic, si la Comunicare in limba romana, si la Matematica? Si luati in considerare ce salariu am, sa platesc si coli, si tusul”, a declarat sub protectia anonimatului o invatatoare pentru HotNews.ro.

O alta solutie ar fi ca pentru aceste fise sa plateasca parintii. Invatatorii nu le pot cere parintilor sa stranga bani pentru fisele pe care ei le fac, mai ales dupa scandalul de anul trecut cu banii din fondul scolii.

In acest context, la intalnirile din aceasta dimineata multi invatatori le-au propus parintilor sa le cumpere copiilor caiete ale elevilor si materialeremus-pricopie-si-victor-ponta-465x390 auxiliare, dupa care sa lucreze la clasa pana la aparitia manualelor. Exact auxiliarele pe care ministrul Educatiei, Remus Pricopie, le-a criticat in dese randuri. “O alta zona care are o dimensiune ilegala este vanzarea de carti, nu manuale, carti si auxiliare in scoli, vanzare care este sustinuta de unele edituri din Romania”, avertiza Remus Pricopie la inceputul anului.

Nu putem sa acceptam sa ne raportam si sa inclinam toti in fata intereselor comerciale ale editorilor, interese comerciale care stim ca uneori au avut chiar o forma ilegitima, prin vanzare de tot felul de produse avizate sau neavizate de Ministerul Educatiei, unele vandute in mod fortat prin diverse instrumente in scoli si neutilizate, vezi auxiliarele si multe alte lucruri”, a accentuat in aprilie ministrul (detalii aici).

Dupa ce presa a relatat pe larg cazul invatatoarei de la Scoala nr. 10 din Capitala care le cerea parintilor elevilor de la clasa bani pentru cadouri, pe 14 ianuarie 2014, Constantin Traistaru, inspector scolar general al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB), le-a prezentat directorilor scolilor din Capitala o lista cu activitatile care favorizeaza coruptia in sistemul de invatamant, scrie Mediafax. Printre activitatile indicate de inspectorul general sunt urmatoarele:

constituirea claselor la inceput de an scolar

transferul elevilor

activitatea Scoala dupa scoala

meditatii particulare cu elevii de la clasa

constituirea fondului comitetului de parinti

organizarea optionalelor

materialele auxiliare, respectiv culegeri distribuite in scoli, caz in care profesorii se transforma in agenti comerciali

concursuri cu plata (daca asociatiile de parinti sustin astfel de actiuni, atunci isi asuma responsabilitatea acestora)

Inspectorul general scolar Constantin Traistaru a declarat ca, din punctul sau de vedere, fondul clasei ar trebui desfiintat. Anterior, ministrul Remus Pricopie a avertizat ca “fondul clasei gestionat de profesor, de director, de invatator este ilegal“, dar ca “in acelasi timp este dreptul oricarui cetatean sa contribuie”. “Acest lucru trebuie facut numai prin asociatiile de parinti, cu chitanta, dar nici asociatia de parinti nu poate impune o suma“, a precizat ministrul Educatiei Nationale.

Pricopie a declarat ca “o alta zona care are o dimensiune ilegala este vanzarea de carti, nu manuale, carti si auxiliare in scoli, vanzare care este sustinuta de unele edituri din Romania“. “Profesorii nu au voie sa devina agenti pentru diferite edituri. Sunt parinte, dar cumpar din magazin, nu din scoala, si le cumpar cu factura“, a adaugat ministrul. Detalii aici

***

  • Digi24:

TEST DE SINCERITATE. Remus Pricopie, despre nașterea lui Romulus și Remus: „Nu cred că vulpea era cetățean…”

[…]

În ce oraș s-au născut Romulus și Remus?

Nu știu dacă s-au născut într-un oraș anume, pentru că ei au fost găsiți de cineva în padure, într-un cuib, cred că vulpea nu era cetățean….

Nu era vulpe, era lupoaică.

Lupoaică, da. Lupoaica nu era un cetățean … Roma a venit după.

Un manual de clasa a patra vă contrazice, spune că cei doi s-au născut în Peninsula Iberică.

M-ați întrebat în ce oraș.

Ați răspuns corect, manualul are o problemă.

Cât ați cheltuit pentru fiii dumneavoastră la început de an școlar? Anul trecut nu mi-ați dat un răspuns.

Cât am cheltuit și anul trecut.

[…]

Ministrul Educației, încurcat de limba română: „Aveţi una dintre cea mai frumoasă şcoală din Bucureşti”

Ministrul Edicaţiei a rămas corigent încă din prima zi de şcoală. În studioul Digi24, Remus Pricopie a fost pus în încurcătură de legenda lui Romulus şi Remus. Conform cunoştinţelor ministrului, aceştia au fost crescuţi de o vulpe. Iar la deschiderea unei şcoli din Capitală, responsabilul cu Educaţia a fentat gramatica cu un dezacord.

O întrebare legată de legenda întemeierii Romei l-a pus în dificultate pe ministrul Educaţiei Remus Pricopie. Invitat la emisiunea „Kilometrul 0” de la Digi24, acesta a declarat că Romulus şi Remus au fost crescuţi de o vulpe, nu o de o lupoaică, aşa cum spune celebrul mit, pe care copiii îl învaţă încă din clasa a patra.

Nici începutul de an şcolar nu l-a ferit pe ministru de o nouă gafă. În discursul susţinut la şcoala 311 din sectorul 6, Remus Pricopie a strecurat un dezacord.

Intervenţia mea se opreşte aici, aproape se opreşte aici, nu înainte de a vă spune dumneavoastră, copiilor şi părinţilor, că aveţi una dintre cea mai frumoasă şcoală din Bucureşti”, a spus Remus Pricopie.

Ministrul Educaţiei este autor și co-autor a 6 volume, dar şi autor a 28 de articole științifice publicate în jurnale de specialitate, după cum reiese din CV-ul publicat pe siteul Guvernului.

Prima zi de şcoală, ca pe covorul roşu. Parada modei la liceu

În şcolile unde învaţă copiii de bani gata, primul clopoţel a dat semnalul unei adevărate parade a modei. De la maşinile parcate cu mândrie la ținute de sute de euro şi accesorii pe măsură, nici un detaliu n-a fost neglijat de cei care au dorit să-şi impresioneze colegii. De fapt, unii dintre ei doar pentru asta au venit azi la şcoală.

Liceenii-au-făcut-parada-ţinutelor-EXTRAVAGANTECa în fiecare an, adolescenții celor mai prestigioase licee din țară s-au întrecut în a-și etalat ținutele care mai de care mai extravagante și mai scumpe.

Un elev de la liceul I.L. Caragiale a venit îmbrăcat doar în haine de firmă. Cu tot cu pantofi, ținuta a costat 1.700 de lei, spune el.

„Ținuta mea de astăzi este 1000 şi puţin”, spune un elev de la Jean Monnet, pentru digi24.

O elevă de la Jean Monet nu are idee cât a costat ținuta ei.

Nu știu cât costă pentru că tata le plăteşte”, spune ea.

Un elev, tot de la Jean Monnet, mărturisește că poartă un ceas de 5.000 de euro. Alții își etalează fie poșeta de 500 de lei, fie cureaua de 250 de euro.

„Sunt obișnuită! Așa mă îmbrac mereu. Nu le port doar la vreo ocazie specială”, spune o elevă de la Jean Monnet.

Astfel de situații nu sunt întâlnite doar în București. Și la Craiova o ţinută în trend este indispensabilă la şcoală.

„Blugii sunt un pic mai largi, dar i-am modificat, că nu se mai purtau aproape deloc. În general, caut haine în afară, că în România nu prea găsesc”, spune un elev de la Colegiul Național Carol I

Psihologii spun că nu este vorba despre o problemă ci despre ceva specific vârstei.

„Ei nu se îmbracă să arate bine sau să se simtă bine, se îmbracă pentru că așa au văzut că se îmbracă alții”, spune psihologul Adriana Rotaru.

Situaţia ar putea fi foarte simplu rezolvată, dacă reintroducerea uniformei, care poate fi adaptată de fiecare liceu în parte, ar redeveni obligatorie.

De ani buni, doi profi din Iași fac meditații cu elevii fără posibilitați materiale. După ce aceștia intră la facultate, vin și predau altor copii dornici să învețe. Toți dau o palmă celor 300.000 de odrasle care nu au auzit de Eminescu la BAC…

Nița și Mircea Nedea îs din Târgul Ieșilor. În tinerețe, au vrut să iasă doctori. N-a fost să fie. N-au disperat. S-au tras spre catedră. Profi de Biologie, Anatomie și alte alea. Când făcut-au ochii roată prin clasă au dat peste alți ochi, mari, întrebători, însetați, dorinici să cunoască, să știe. Dar sărmani. O rușine într-o lume în care puiul de om alege tableta la tăiatul moțului, într-o lume în care mobilul se face cadou în prima zi de școală iar “Golful 5” nu mai cadrează cu frontispiciul liceului…

Nița și Mircea cer doar o sală, la un liceu din urbea Copoului. Atât. Umplu tabla, o șterg, o completează iar. E sâmbătă dimineața, dar ei explică, se agită, trec cu buretele peste, iar pirogravează cu creta Domnului Trandafir. Nu cer bani, nu vor nimic. Știu că în cele două-trei bănci pline se află domnițe și cavaleri care le aspiră spusele: canale auditive, scăriță, nicovală, ciocănaș…Și mai știu că toți, fără nicio excepție, vor intra la Medicină. De unde, peste ani, se vor întoarce, aici, în sala liceului, într-o sâmbătă, pentru a-i ajuta pe alți împătimiți de lama ciuruită a etmoidului…

Ionițoaia zicea că astfel de oameni au obiceiuri de eroi. Nu asta-i interesează.Ei sunt cei care, an de an, dau o palmă celor 300.000 de odrasle care cred că “Mistrețul” e un porc cu plombele de argint, iar Augustin se trage din neamul Doi Nașilor...

  • Digi24 (2013):

Responsabili cu educaţia. Doi profesori din Iaşi, soţ şi soţie, oferă gratuit meditaţii pentru elevi săraci care dau examen la Facultatea de Medicină

Campania Digi24 „Responsabili cu educaţia” aduce exemplul a doi profesori din Iaşi, soţ şi soţie, care oferă gratuit meditaţii pentru elevi din familii sărace, care îşi doresc să urmeze Facultatea de Medicină. Şi reuşesc cu brio. Anul acesta, din cei 24 de elevi pregătiţi de ei, 16 au devenit studenţi, iar unii au fost admişi cu nota maximă.

Va trebui să cunoaşteţi corpul uman la milimetru, pentru că vârful bisturiului nu trebuie să atingă nici o structură care ar putea să provoace necazuri şi să afecteze sănătatea omului”, îşi prezintă doamna profesoară de biologie Niţa Nedea cursul de biologie. În tinereţe, şi ea, şi soţul Mircea Nedea visau că vor deveni medici. Destinul le-a trasat însă alt rost în viaţă.

Şi noi, în momentul în care am terminat liceul, am fi avut nevoie de ajutorul necondiţionat al unor profesori. De exemplu, şi eu şi soţul meu am fi dorit să fim medici astăzi.

„E o chestie simpatică: mulţi nu au înţeles şi încă nu înţeleg de ce eu şi soţia facem aceste meditaţii gratuite”, spune Mircea Nedea.

Azi, ei sunt profesori de biologie şi fac pentru elevii lor ceea ce nu au putut face alţii pentru ei – îi ajută să îşi vadă visele împlinite. Patru ore pe săptămână, sâmbătă de sâmbătă, Niţa şi Mircea Nedea îi ajută pe câţiva elevi de clasa a XII-a să se pregătească pentru Facultatea de Medicină. Nu cer bani. Îi primesc însă doar pe copiii ai căror părinţi nu şi-ar permite să investească în pregătirea lor.

Toamna trecută, au început meditaţiile gratuite cu 35 de copii de la liceele din Iaşi. Dar pentru că profesorii nu sunt doar generoşi, ci şi foarte exigenţi, până la admiterea la facultate au mai rămas în grupa de pregătire doar 24 de tineri, considerând că ceilalţi nu au evoluat suficient ca nivel de cunoştinţe.

Eu, spre exemplu, la şcoală n-am avut un profesor atât de ambiţios cum e domnul profesor Nedea. Dacă nu luai o notă mare, plecai acasă şi nu-ţi era locul aici”, povesteşte studentul la Medicină Andrei Pantea.

Din cei 24 de tineri, 16 au intrat la Facultatea de Medicină din Iaşi, unde au concurat trei candidaţi pe un loc. După un an de pregătire, Emil Gălbeniţă a reuşit să ia nota maximă. „Nota aceasta, pentru mine, e ca un nou început. Aş putea spune că am avut nevoie de această notă. Aş vrea să merg pe două ramuri, aş vrea să practic neurochirurgia şi, de plăcere, endocrinologia”, spune proaspătul student.

Noi eram foarte mulţumiţi dacă, din cei înscrişi, nu aveam un număr, dar dacă din cei înscrişi ar intra măcar un elev pe baza muncii noastre. Rezultatele sunt extraordinar de bune, satisfacţia este enormă, n-aş putea să vă explic, n-am cuvinte să vă spun”, se bucură domnul profesor Nedea, explicând că „se poate să realizezi acest lucru, mai ales dacă ajungi la concluzia că atunci când ai o maturitate spirituală, poţi să împarţi din bunul tău şi celor din jur.

Rezultatele tinerilor pregătiţi de soţii Nedea confirmă că efortul necondiţionat al celor doi dascăli nu este zadarnic. Iar gestul celor doi profesori face ca tineri din medii sociale defavorizate să primească o şansă egală la educaţie cu cei care provin din familii cu posibilităţi materiale, în condiţiile în care o şedinţă de meditaţii costă în jur de 80 de lei.

Soţii Nedea se pregătesc pentru o nouă selecţie de elevi peste doar câteva zile. Prin elevii lor, visul celor doi profesori merge mai departe.

Doi profesori din Iași oferă meditații gratuite pentru elevii nevoiași care vor să devină studenți la Medicină

Soţii Nedea visau în tinereţe să devină medici. Dar, destinul a vrut altceva pentru ei – au ajuns la catedră, profesori de biologie. Visul neîmplinit i-a urmat însă. Aşa s-au hotărât să-i ajute pe alţi tineri să-şi îndeplinească dorinţa de a deveni doctori. De trei ani fac meditaţii gratuite cu liceeni din ultimul an care nu au posibilăți materiale.

„Ne-am orientat către copiii aceştia pentru că şi noi provenim din familii defavorizate, nu ne este ruşine, vreau să o spun celor care trec prin încercări repetate în timpul vieţii că viața este făcută din încercări ca să ne întărească”, spune Niţa Nedea, profesor de Biologie.

„Intervine factorul sufletesc care domină factorul material, domină banul şi atunci sigur că au şi copiii încredere”, spune Mircea Nedea, profesor de Biologie.

Toamna trecută au început meditațiile cu 20 de copii, dar între timp, au rămas 12.

„Nu aş fi putut să îmi permit să fac meditaţii în particular şi chiar au fost o binecuvântare, au fost foarte bune”, afirmă Genţiana Biliuţă, absolventă.

Opt dintre tineri au fost admiși la una dintre facultăţile cu cea mai mare concurenţă din Iaşi – Medicină Generală.

9,43 este media pe care a obţinut-o Adina. O performanţă cu atât mai mare, cu cât fata locuiește într-un centru de plasament. Fără ajutorul profesorilor n-ar fi avut nicio şansă să studieze fără taxă.

„Este un lucru mare ca cineva să-şi pună încrederea în tine şi să spere şi să fie aproape convins, chiar mai convins decât tine că tu vei reuşi”, povestește Adina Jitariu, absolventă.

În cei trei ani de când au început proiectul, cei doi profesori au meditat gratuit 53 de liceeni. 38 dintre ei au devenit studenţi.

Anul acesta, ultima medie de admitere la Medicină, la locurile de la buget, a fost 9,01, iar pentru cele la taxă – 8,63.


Profesorii din Iasi care mediteaza GRATUIT …


Categorii

Articolele saptamanii, Bolile generatiei digitale, Educatie, Internet, New Media, Noile Tehnologii, Razboiul impotriva Romaniei, Scoala romaneasca, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

20 Commentarii la “MAREA BATAIE DE JOC A DIGITALIZARII EDUCATIEI. “REFORMISTII” SCOLII AU REUSIT SA OMOARE SI ABECEDARUL CA SA PUNA IN LOC O GROZAVIE DADAISTA. In lipsa manualelor si a solutiilor pentru copiii saraci, PONTA vine cu TABLETIADA: RETETA SIGURA PENTRU TAMPIREA IREMEDIABILA A NOILOR GENERATII/ Parada tinutelor din prima zi de scoala si prea discretii profesori-eroi/ REMUS PRICOPIE, noul Funeriu care ne face de ras scoala

  1. Cu multa durere constatam cum si la noi (ca si in alte parti) se repeta aceeasi “agenda” a digitalizarii invatamantului si inrobirii copiilor la mijloacele media.

    Ar fi absolut necesar ca fiecare parinte din Romania sa fie informat si sa actioneze dupa cum il indeamna constiinta legat de aceste device-uri care duc pana la urma la impatimire, “dementa digitala” si completa inadaptare la o viata fireasca si normala a copiilor. Sunt multe de spus, nadajduim sa putem traduce si distribui cartea Dr.Manfred Spitzer “Digital Demetia” care este unul din cei mai buni specialisti in domeniul invatarii si tratarii acestor probleme:

    Professor Dr. Manfred Spitzer is a German psychiatrist, psychologist and neuroscientist. He is (since 1998) Medical Director of the Psychiatric University Hospital in Ulm, Germany, and founder (2004) of the Transfer Center for Neurosciences and Learning (ZNL). A graduate of the University of Freiburg, he has additionally worked at Heidelberg, Harvard, and the University of Oregon. Widely published in neuroscience, learning, and psychiatry, author of numerous texts and a well-regarded speaker (in English as well as German). He is the father of six children.

    In 2012, Professor Spitzer published Digitale Demenz: Wie wir uns und unsere Kinder um den Verstand bringen (Digital Demetia: What We and Our Children are Doing to our Minds). Spitzer’s conclusions are stark: Digitalizing classrooms can have a negative effect on learning, especially in young children, undermining the neuroplastic capacity of their brains. And, in contrast, there are no independent studies “that unequivocally establish that computers and screens in the classroom make learning more effective.” Over time, leaning is stunted, and reliance on digital devices results in dependency. “In reality”, concludes Professor Spitzer, “using digital media in kindergarten or primary school is actually a way of getting children addicted.” And additionally, the multi-tasking that comes with smart phones, tablets and computers inhibits concentration and impedes the development of the right side of the brain.

  2. Astia(ii numesc asa fiindca nu au chip,sunt ascunsi dupa paravanul Ponta&co)scot bani si din piatra seaca.Cei care fabrica tehnologii ultra trebuie sa vanda,si unde?Intro tara supusa scalaviei,”democrata”, fara drept de replica,popor a carui cuvant nu este ascultat, indiferent de modul in care si-l expune.DOAMNE AJUTA!
    P.S.-Acum le mai scapa cate ceva,printre degete,in preajma alegrilor,dar peste cativa ani n-or sa mai dea nimic.

  3. Digitalizarea învățământului e calea sigura de izolare a copiilor de copii și mai ales de parinti. Ăsta se urmareste, scoaterea copiilor din familie si societate și înrobirea lor intr-o lume digitala condusă de antihristi.
    Doamne ajută!

  4. Chestia este deja în funcţiune în Danemarca. Acolo copilaşii nu mai au creioane, culori, pixuri, etc. Nu mai învaţă a scrie de mână. Iar rezultatul este înfiorător. În plus în şcolile daneze mai nou se practică doctrina suedeză (care a fost părăsită de suedezi) de a lăsa copiii liberi, în voia lor, de a nu-i admonesta în vreun fel. Încet dar sigur se creşte acolo o generaţie monstru, care la noi în România, cel puţin deocamdtă, nu este de conceput. Dea Dumnezeu ca să rămânem astfel, noi şi copiii noştri!

  5. Pe mine m-au impresionat pana la lacrimi cei doi profesori care dau meditatii copiilor fara posibilitati materiale. Minunat! Imi amintesc de profesorul care m-a meditat pe mine la matematica pentru admiterea la liceu. Nu complet gratuit, partial, dar pentru noi a insemnat enorm, caci nu ne puteam permite sa platim toate orele de care aveam nevoie. Iar profesorul o ducea greu de tot! Sotia lui fugise in strainatate iar el ramasese sa-si creasca cei 3 copii si mai si fusese dat afara din servici din cauza plecarii sotiei. Deci, singurul sau venit erau banii pe care ii lua din aceste meditatii. E o poveste lunga… Ii sunt profund recunoscatoare. Am intrat, atunci, cu cea mai mare nota la matematica. Ii pastrez o amintire calda. Dumnezeu sa-l aibe in paza!

  6. Din nefericire este foarte greu sa fii profesor in Romania de azi. De la an la an este mai dificil.

  7. Avantaje si dezavataje:

    – O carte in format pdf oboseste ochii, te expune la radiatiile monitorului.
    – Ai avantajul cautarii prin comanda Find, avantajul listarii la imprimanta a unor parti din ea.
    – Poti avea imagini de calitate foarte buna si ieftine – in special pt cei de l;a invatamantul de arta – stadarte ce nu putau fi visate inainte de 89.

    – Daca ai o carte in limba engleza, ai avantajul preluarii de pasaje, si o traducere automata – e adevarat nu de calitate prin google-translator.

  8. Invatarea digitala tampeste pentru ca nu da posibilitatea structurarii informatiei in memorie tocmai datorita modului facil de acces la ea. Digitalizarea permite asocierea mai multor informatii intr-un timp mai rapid, dar nu favorizeaza memorizarea lor si mai ales intr-o forma structurata, adica exact ceea ce este invatarea.

    Dar acum ce vreti, sa livram vestului oameni bine pregatiti, sa se teama britanicii pentru locurile lor de munca? Da’ wc-urile britanice cine sa le spele? De asta au nevoie ei de la noi.

  9. Pingback: TARA INVATAMANTULUI DIGITALIZAT: copii care invata la lumina lumanarii si invatatoare care s-au transformat sufrageria in SCOALA [reportaj VIDEO]/ UN RASPUNS PE TEMA RELIGIEI IN SCOLI - Recomandari
  10. Eu nu pot sa imi dau seama cum doarme o tara intreaga si nimeni nu face nimic, suntem condusi de niste idioti , sarmanu roman moare si nenorocitii de guvernanti ce fac? si noi ce facem? Unde este tineretul de la revolutie ????
    Nu mai este …. ca au avut grija guvernantii. Dar noi ce o sa facem???…. ce o sa raspundem in fata marelui judecator ?????

  11. Chiar bataie de joc cu digitalizarea.Copiii de clasa I abia tin in mana un stilou.Nu stiu sa scrie si sa citeasca, dar sa foloseasca o tableta digitala.Ar fi un calvar pentru bietul invatator.Eu una nu sunt adepta acestei super tehnologii in scoala.Tot cartea cu file este testamentul formarii unui om, asa cum spunea Arghezi intr-o poezie.Sper sa se revina la cum s-a invatat pana acum , adica manuale .Digitalizarea nu solicita gandirea copilului, ori numai prin efortul mintii se invata ceva nou.

  12. Pingback: Candidatii la presedintia României între STERGEREA IDENTITATII NATIONALE SI RELIGIOASE, circul diversionist de mahala si SFIDAREA NESIMTITA A ADEVARATELOR TEME SI PROBLEME ALE POPORULUI - Recomandari
  13. Pingback: MANUALELE DIGITALE ADUC HAOS IN SCOLI. ”Transformăm nişte copii în generaţii de sacrificiu … Vorbim de manuale în format electronic, însă avem copii care vin flămânzi la şcoală” - Recomandari
  14. Pingback: Ministrul Pricopie: TABELE IN SCOLI INCEPAND DE ANUL VIITOR - Recomandari
  15. Pingback: FINLANDA inlocuieste lectiile de SCRIS DE MANA cu cele de TASTAT - Recomandari
  16. Pingback: Marturiile credintei. O MENIRE SFANTA [Reportaj In premiera despre o familie de iconari - VIDEO]/ Confesiunile PARINTELUI ILARION DAN, fostul bancher [VIDEO]/ PARINTI DE CARIERA: profesorii care au renuntat la cariera profesionala pentru a INGRIJI COPII A
  17. Pingback: MANUALELE DIGITALE – UN EXPERIMENT APLICAT COPIIILOR DIN ROMÂNIA? Virgiliu Gheorghe despre efectele negative ale digitalizarii educatiei/ FACEBOOK PERVERTESTE RELATIA DINTRE PARINTI SI COPII. Umilirea parintilor prin expunerea pe internet/ Dependen
  18. Pingback: Psihiatrul Manfred Spitzer, autorul volumului DEMENTEI DIGITALE, despre cum utilizarea NOILOR TEHNOLOGII duce la DECLIN MINTAL (Video TVR). SMARTPHONE-ul, printre cei mai periculoși UCIGASI din istorie! In plus: Niciun studiu nu arată că folosirea comp
  19. Pingback: CONSILIUL NATIONAL AL ELEVILOR, structura lipsita de personalitate juridica, sustine introducerea EDUCATIEI SEXUALE si se opune INTERZICERII telefoanelor mobile in scoli/ Ecaterina Andronescu vrea TABLETE INTELIGENTE pentru elevii de gimnaziu si liceu. Ce
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare