Protest fata de interzicerea de catre Patriarhie a difuzarii revistelor “Lumea credintei” si “Lumea monahilor”

25-04-2010 2 minute Sublinieri

(facsimil primit pe adresa noastra de la un anonim)

” (…)

In timpul Saptamanii Luminate, Administratia Patriarhala se gandea la binele parohiilor si manastirilor, care sufera din cauza problemelor financiare. Luni se dadea ucazul prin care se purcede la scoaterea revistelor Lumea Credintei si Lumea Monahilor din pangarele bisericilor, vinovate de aceasta situatie grava. Deci nu ziarul Lumina, un ziar indigest dar care este bagat cu forta pe gatul parohiilor si manastirilor din Romania este cauza, ci doua reviste care se se sustin singure, doua initiative ale laicatului crestin-ortodox. Unanim recunoscute ca fiind extrem de obiective – considerate prea precaute chiar in opinia unor credinciosi mai combativi, ca sa ma exprim eufemistic – revistele mentionate nu fac decat sa informeze si, acolo unde pot, sa zideasca sufletele celor ce le citesc.

Nu birurile directe sau indirecte, de care se plang preotii de parohii fara sa fie auziti decat de bunul Dumnezeu, dintre care unele merg la sustinerea trustului Basilica, ci initiativele private cu pricina sunt cauza “poblemelor de ordin financiar” din parohii si implicit din B.O.R. Cum pot doua reviste unde au fost publicati cei mai mari duhovnici ai acestei tari, ganditori crestini sau simpli credinciosi, unde au fost povestite minuni si s-au combatut erezii bigote sau zelotiste, care ne prezinta inclusiv starea ortodoxiei in lume – chestiuni pe care media secularizata le desfide sau le ocoleste daca nu au doza de senzationalism si/sau de potential scandal – reviste care, dupa vanzarea din pangare, lasa un procent semnificativ din pret acelor parohii sau manastiri, deci care contribuie, subliniez, contribuie, adauga la banul parohiei si a manastirii, si nu iau, cum pot acestea sa creeze probleme financiare? Sa fie un mister sau cel mai pur cinism cu putinta? Despre binecuvantarea Patriarhiei nu cred ca are rost sa mai vorbim. Sub patriarhatul vesnicului de pomenire P.F. Teoctist, atatia ani de zile, revistele au fost prezente la pangare. Deci au avut girul si binecuvantarea Patriarhiei. De ce nu o mai au acum? Au fost publicate articole care sa fi lezat ortodoxia? Daca da, atunci sa fie aratate. Daca nu, atunci inseamna ca este doar un pretext, tot atat de relevant ca si problema financiara a parohiilor.

Aceste masuri de centralism autoritar, pe care Romania le-a cunoscut pana in dec. 1989, sa fie remanente in B.O.R.? Nu se doreste decat o presa controlata la maximum si indepartarea laicatului ortodox ca voce din Biserica? Deja noul statut al B.O.R. facuse ca vocea laicatului sa fie inlaturata din deciziile sinodale; acum se suprima “ultimile ramasite” ramase prin pangare? Ce urmeaza? Care ar fi urmatoarele masuri pentru ca sa asistam la victoria totala asupra laicatului din B.O.R. si pentru ca apetitul de control absolut sa fie satisfacut iar monopolul Patriarhiei fara rest? Care ar fi limita acestor masuri? Urmeaza sa fie scoase din pangare cartile editurilor crestin-ortodoxe asupra carora Patriarhia Romana nu detine controlul, asa cum deja se zvoneste?

Pana cand se va raspunde la aceste intrebari si pana cand revistele mentionate nu vor fi repuse in drepturile lor la pangare, propun tuturor credinciosilor ortodocsi sa se alature acestui boicot impotriva trustului de presa Basilica, prin neparticiparea la emisiuni si/sau prin refuzul de a publica in presa scrisa ce apartine acestui trust media. Daca lucrurile nu intra pe un fagas normal, firesc, de comuniune, atunci propun ca organizatiile Laicatului Ortodox sa se adune in FOR si sa dezbata situatia creata, pentru a se hotari masurile ce urmeaza a fi luate in contracararea acestei anomalii din relatia dintre Patriarhia Romana si credinciosii laici ai Bisericii.

Am scris aceste randuri nu dintr-o fronda juvenila (nici nu prea ar mai putea fi cazul, in ceea ce ma priveste), nici din dorinta de a intra in conflict cu actuala Administratie Patriarhala – departe de mine acest gand, ci doar datorita faptului ca mi se pare cu totul inacceptabila aceasta fractura din cadrul BOR, aceasta lipsa totala de comunicare dintre ierarhie pe de o parte si preoti plus credinciosi pe de alta parte, sciziune pe care actualele decizii, complet arbitrare, nu fac decat sa le adanceasca.

Orice madular responsabil al Bisericii nu poate ramane impasibil in fata unei asemenea perspective. Mai ales ca vremurile ce se anunta, agresivitatea manifesta a secularismului asupra cetatii, a familiei si a persoanei, nu ne permit ca sa inlocuim iubirea cu subjugarea in relatiile dinlauntrul Bisericii.

Iubirea te face puternic, subjugarea te slabeste. Iar subjugarea nu are legatura cu smerenia, pe care o arata pururi Hristos Bisericii Sale”.

Legaturi:


Categorii

Apeluri, Opinii, analize, Pagini Ortodoxe

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

64 Commentarii la “Protest fata de interzicerea de catre Patriarhie a difuzarii revistelor “Lumea credintei” si “Lumea monahilor”

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Va mira? Nu are de ce.
    De cind e lumea si pamintul cel care face abuzul pune ca fatada ideea de bine.
    Clasa politica prin asemenea abuzuri conduce, iar filomondialistii din Biserica copiaza metoda. De fapt sunt doua fete ale aceleiasi monede.
    Ideea de sobornicitate, care trebuie sa existe nu doar in sinoade (nu ca ar mai exista acolo), este inlaturata prin sistemul piramidal de conducere, sistem in care toti asculta de unul. Masonii si catolicismul sunt utilizatorii si propagandistii acestui sistem.
    O sa vina vremea cind o sa va sileasca sa afisati pe site faptul ca nu aveti binecuvintarea patriarhului (cardinalului ascuns).
    P.S. La alegerile din orasul meu pentru delegatii in adunarea nationala bisericeasca, au fost alesi doi oameni de afaceri care nu au cu biserica locala in comun decit ca o finanteaza. Nu spun ca sunt imorali, dar nu mai sunt oameni de cultura care sa reprezinte si sa conduca Biserica? Ce naiv sunt: Vulcanescu este de mult in ceruri…

  2. Sincer va marturisesc ca acum cand citesc aceste randuri am un fior rece pe spinare si lacrimi in ochi. Pina unde vor cade cei de la Patriarhia Romana, ca de cateva vreme dansii sunt in cadere libera si vad ca nici macar nu incearca sa se agate de ceva sa nu se prabuseasca ci se duc si mai in jos cu viteza mare.

    Cum putem sprijini protestul? Ca vad ca pur si simplu suntem trecuti cu vederea. Multe glasuri de credinciosi se ridica impotriva actiunilor lor dar este un fel de “cainii latra, caravana trece”.

    Doamne lumineaza-le mintile si sufletele, nu-i lasa Doamne sa alunece in intunericul cel mai de jos.

  3. chiar asa : cum putem sprijini protestul ? Cele doua publicatii ” aur ” si este pacat sa dispara .

  4. Azi preasfinţiţii noii ordini
    Ne’mpodobesc în Dumnezeu,
    Cu noutăţile moderne
    Ce le-au votat la CMB-eu.

    Moderni, luxoşi şi plini de slavă
    De titluri şi de instruire,
    De pe poziţie înaltă,
    Merg credincioşi către unire.

    Intoleranţi cu cei din turmă,
    Sunt toleranţi către străini.
    Sunt fraţi deschişi şi blînzi cu’apusul
    Iar pentru turmă duri stăpâni.

    Î-şi fac din toleranţă dogmă
    Lărgită şi înoitoare,
    Care accept tot păcatul
    Dar nu acceptă neascultare.

    Iubirea lor este deschisă
    -firesc spre orice păcătos-
    Dar mai primeşte şi păcatul
    Şi rătăcirile’n Hristos.

    Un singur adversar rămâne
    Acestui nou tip de păstor
    Neascultarea şi revolta
    Şi lupta DIN INTERIOR.

    Ortodoxia lor, cultivă
    Umanizează şi desfată,
    Ajută social şi public,
    Nu cum era mai… altădată.

    Biserica se’mbracă-n aur,
    În fast şi mare strălucire,
    Deşteptăciune, libertate
    şi toleranţă în…. iubire.

    Şi tot frumosul şi cultura
    Se dăruieşte lui Iisus,
    Şi unităţii mondiale
    Ornamentate în apus.

    Habotnicii şi rigoriştii
    Ce luptă din interior,
    Cu practica medievală
    Sunt adversarii tuturor.

    Că ei, nebunii şi smintiţii
    Nu vor această înoire,
    Unire şi nici toleranţă,
    Şi ,,nu’nţeleg noua iubire’’.

    Doar ei sunt răul şi povara
    Şi lupta’nalţior prelaţi
    Că-n CNB nu se acceptă
    Habotnicii înapoiaţi.

  5. ADMIN ,
    Voi, cei care detineti aceste bloguri ortodoxe aveti o misiune extraordinara.
    Voi sunteti ”STRAJERII” care avertizeaza cetatea.Dar indiferent cat de socanta este o informatie, incepand cu a doua zi ,incet-incet se estompeaza din memorie deoarece vin altele si altele, la fel de socante .Iar noi nu suntem altceva decat consumatori de informatie si nu facem niciodata nimic.Noi urmarim in continuare blogurile ca sa vedem ce s-a mai intamplat .Aflam,ne lamentam si ei merg mai departe nestanjeniti.Si noi facem parte din aceasta ”mamaliga”uriasa care nu prea explodeaza.Insa noi putem exploda altfel Si sunt informatii care nu trebuiesc puse la” arhiva ”si trebuie sa ramana de”prima pagina”. Cu litere mari. Initiaza aici la tine pe blog o actiune cum n-a mai fost.Va trebui sa faci o selectie mai atenta a celorlalte informatii inainte de postare [numai cele f.f.importante ]in asa fel incat aceasta sa ramana in prim plan pana cand va fi preluata si de celelalte bloguri si cu indemn la actiune si anume ; rugaciunea .Haide domnule sa ne rugam pt el!Dar cu ritm,frate! Cu ritm ! Putina lume stie ca Dumnezeu nu actioneaza impotriva cuiva decat atunci cand rugaciunea o faci avand mila de persoana respectiva. Pt ca e vrednic de mila .Formula este ; DOAMNE, IISUSE HRISTOASE, FIUL LUI DUMNEZEU ,MILUIESTE-l PE daniel, SI NU-L PIERDE PE el!

  6. Hristos a inviat!
    PROTESTUL nostru sa fie ABONAMENTUL pe cate un an la reviste, nu doar vorbe si semnaturi, ca se vede treaba, nu mai pot ei de protestele noastre.
    P.S. Daca le interzic pe acestea, sa li se schimbe numele, dar sa ramana continutul!

  7. Cine are rude care lucreaza la Posta Romana poate sa spuna ca oficiile postale nu stiu ce sa mai faca cu tonele de ziare luminoase publicate aiurea si pe care preotii nu se sinchisesc nici sa le ridice de la posta pentru ca oricum nu da nimeni doi bani pe ele. Astfel, potentialii clienti ai acestui ziar, pot oricum sa le ia pe gratis, chiar cu bratul de la oficiile postale, de aceea nu se vinde pe bani.

  8. Ah! se pune problema sa fie retrase din pangare, nu sa fie interzisa publicarea…
    Chiar si asa, ABONAMENTUL tot mi se pare o solutie. M-am informat pot face abonamentul prin sms – aprox 22 eur/an pt ambele. As fi preferat totusi printr-un factor postal.

  9. Hristos a inviat!

    Concret ce trebuie sa facem ? Pozitie trebuie sa luam ! Sunt intru totul de acord cu aparitia celor doua publicatii !

  10. Daca nu facem asta , atunci si noi facem parte din categoria celor care ”au infatisarea adevaratei credinte dar tagaduim puterea ei ” II Tim. 3,5

  11. Raspunsul este simplu:CONCURENTA
    aceste reviste sunt o concurenta ptr ziarul Lumina.2 strategii de marketing diferite;lUMINA -ZIAR IMPUS OBLIGATORIU PREOTILOR SI NU NUMAI.
    Cele 2 reviste sunt neimpuse, benevole , subiecte de actualitate etc.

    asta ca si prim obiectiv
    Al 2-la obiectiv ar fi controlul informatiei.A vazut cineva in ziarul Lumina vreo critica obiectiva asupra unui episcop(vezi cazul CORNEANU)?
    Dar ne-am obisnuit deja,,ADEVARUL ” este detinut numai de corifeii de la Patriarhie(Stoica, Iordache etc), noi,poporul,suntem doar masa docila de stors bani.
    Ne mai mira ceva cand preotul este transformat in agent de vanzari si perceptor de taxe?

  12. Mie nici nu-mi place revista Lumea credinţei . De ce? http://uncrestinortodox2.wordpress.com/2009/12/21/lumea-credintei-si-mircea-geoana/
    În plus are multe articole ecumeniste de prin 2008 încoace. Ca mai bună revistă rămâne “Familia Ortodoxă”, fosta “Presa Ortodoxă”.

  13. 🙂 Nisip in ochi !
    Concluzionez :
    Voi cei care detineti o publicatie ortodoxa si vreti sa o distribuiti in biserici si manastiri nu aveti voie pentru ca nu aveti “binecuvantarea “.
    Pentru cine nu a observat , este pur si simplu o manevra specifica manegement-ului patriarhal . Adica , Lumina sau Candela sau alta publicatie “cu binecuvantare” sunt introduse obligatoriu cu abonament in aceleasi parohii si manastiri sarace. V-ati prins nu ?
    Binecuvantarea nu mai e o binecuvantare nici macar in DEX , ci o arma eficace in dosul careia se ascund cerberii patriarhali, rezultand in cele din urma , neascultarea noastra !
    Hotul striga hotii !

  14. @ Un creştin_ortodox:

    Si noi am criticat de cateva ori “Lumea credintei” si… am fi putut s-o facem inca de mult mai multe ori (mai ales de cate ori am fost ironizati pe acolo), dar am preferat sa si trecem cu vederea; nu avem o parere buna despre directorul ei, dar asta nu inseamna ca nu sunt si oameni de mare isprava acolo si subiecte foarte bune si ziditoare. Iar Lumea monahilor chiar merita toata lauda, Cristi Curte face o treaba extraordinara.

    Dincolo de opiniile noastre, ramane acest abuz moral, care marcheaza doar inceputul vazut al unui monopol si al unei cenzuri editoriale draconice preconizate de catre mana forte din varful Dealului.

  15. Cica Geoana si Daniel, spune http://uncrestinortodox2.wordpress.com, fac parte din aceeasi loja. Dupa aia, Razvan Bucuroiu face parte iar din loja cu ei. Mai apoi, Patriarhul Daniel interzice la difuzare in intreaga Arhiepiscopie Lumea credintei si Lumea Monahilor ca au scris “pro-ecumenist”, adicaterelea impotriva iubitului Drincec, aghesmuitorul cu greco catolicii laolata, si Nicolae Corneanu, care ne invata sa mergem cu totii la Sf Iosif sa ne imparatsim cu vitejie ca nu-i deloc pacat. Capsali, acum, ar face parte dintr-o loja oculta care poate ca e impotriva Familiei ortodoxe aparand Lumile. Vom fi infranti cu totii, asta e sigur,dupa cum punem problema….

  16. @ Callatis12:

    Intelegem ironia, dar nu credem ca fratele crestinortodox2 merge pana acolo. Speculatiile astea cu lojile chiar nu-si au rostul si, intr-adevar, si riscul de a cadea in scenarii paranoice e mare.

  17. HRISTOS A INVIAT!

    “Cuvintele noastre ortodoxe sunt ca armele care îi apără pe ai noştri şi îi lovesc pe eretici. Aceste cuvinte nu îi lovesc pentru a-i doborî, ci pentru a-i ridica după ce au căzut. Acesta este scopul luptei noastre: să îi ajutăm şi pe vrăşmaşii noştri să se mântuiască.” (Sf. Ioan Gură de Aur).

    Si eu sunt o cititoare fidela a revistelor “LUMEA MONAHILOR”,”LUMEA CREDINTEI” si abonata revistei preferate “FAMILIA ORTODOXA.Drept pentru care ma aliez celor care protesteaza, fata de interzicerea difuzarii acestor reviste ce informeaza si documenteaza, despre Biserica noastra cu toate sarbatorile si sfintii ce ne incalzesc viata.

    FRATI SI SURORI,HRISTOS IN MIJLOCUL NOSTRU! AMIN!

  18. Am fost o cititoare fidela a celor doua reviste, dar cand am vazut ca niciuna nu spune un cuvant despre cipuri, am renuntat la ele. Le ocolesc pur si simplu pt. ca nu suport lipsa de coloana vertebrala a celor care le editeaza. Nu ma bucur ca patriarhia le mazileste, dar vad aici si o pedeapsa de la Dumnezeu pt. lasitatea lor.Degeaba imi vorbesc mie despre mari duhovnici, daca nu ne avertizeaza de pericolul pecetluirii.

  19. @Aurora – Of, nu se poate sa reducem totul la cipuri. E ca si cum nu mai avem alta preocupare decat cipurile… In plus, in Lumea monahilor a aparut un interviu cu avva Iulian in care se punea si problema asta. Acum, nu a zis nimeni ca Lumea credintei e un stalp al marturisirii ortodoxe si ne-am spus deja parerea despre directorul ei si despre linia imprimata de el. Dar simplul fapt de a se interzice pangarelor aceste publicatii ortodoxe in care au aparut, de-a lungul timpului, atatea materiale valoroase, ar trebui sa ne ingrijoreze profund.

  20. Daca acele publicatii sunt bune, Ortodoxe, (oricum mai bune ca altele care se impun de catre patriarhie) atunci nu ar trebui sa existe nici un motiv canonic pentru a nu primi binecuvantarea.

    Daca acele publicatii se mai si autosustin (oamenii le cumpara), si mai si ajuta financiar parohiile si manastirile, atunci nu exista nici un motiv financiar pentru a fi interzise ci ele ar trebui incurajate, nu sabotate.

    Ma gandesc ca ar trebui protestat cuviincios, cerandu-se explicatii din partea patriarhiei, pentru acest comunicat impotriva celor doua publicatii, care nu are nici un sens dpdv spiritual/financiar. Probabil ca protestul ar trebui facut de cele doua publicatii, cu strangere de semnaturi. Nu se poate accepta un astfel de raspuns, ofensiv pentru bunul simt, si gata. Ma gandesc chiar, daca oamenii se simt in stare, ca pot spune chiar ca nu pricep comunicatul si sa vanda in continuare publicatiile, pana se da un nou comunicat, mai pe inteles, ca asta n-are nici un sens. Asta in baza principiului ca in Biserica lui Hristos (nu a patriarhiei), care slujeste pentru Adevar, si prin adevar, nu poti sa minti, cu atat mai mult chiar asa pe fata, zicand ca zapada alba e verde. Daca trecem pragul asta, nu mai suntem intr-o societate libera, ci suntem inapoi pe vremea dictaturii si a publicatiilor de tip ‘radio Erevan’.

    Se pare insa ca exista alte considerente pentru care aceste publicatii nu sunt agreate…

    (ma mai gandesc ca, in ultima instanta, oamenii pot vinde aceste publicatii si in afara bisericilor, ca sigur sunt destui care le cumpara si merg la slujba, asa ca pot sta afara cu schimbul, mai ales pana pe la inceput si dupa sfarsitul Liturghiei, si sa vanda in continuare…, si mai pot si sa nu mai cumpere deloc ceea ce li se baga pe gat, cum nu ‘cumparau’ nici ce se spunea la televizor acum 21+ de ani)

  21. Doresc sa ma abonez la ambele publicatii,plus Familia ortodoxa.Astept informatii.

  22. Dragii mei frati si surori,

    asa cum spuneau si administratorii acestui site, aici este o problema de principiu. Riscam sa nu vedem padurea din cauza pomilor. Nici eu nu am fost permanent pe aceeasi lungime de unda cu aceasta revista. Sunt sensibilitati care uneori difera, nuante care nu ne lasa sa fuzionam intotdeauna, umori, lipsa de comunicare. In aceasta chimie complexa care reprezinta empatia dintre oameni sau idei, sunt si sincope sau chiar rupturi. Important este sa nu ne prinda dimineata cu supararile noastre. Am publicat cate un articol in fiecare revista, unul in privinta ereziei mitropolitului Corneanu, celalalt, o amintire lagata de Rohia lui Nicolae Steinhardt. Nu am actiuni la aceste reviste, nu am legatura cu politica lor redactionala. Nu sunt nici macar un cititor constant al acestora. Dar asta nu ma impiedica sa ma revolt asupra acestei ostracizari cu dedesubturi atat de transparente. Si atat de rudimentar acoperite – trebuie sa recunoastem – dintr-un motiv extrem de simplu: lor nu le mai pasa ce spune credinciosul sau ce isi doreste. Pur si simplu, nu mai conteaza.

    Cine ma cunoaste stie ca nu ma abtin sa spun ceea ce cred, cu riscul de a-mi supara partenerul de dialog. Dialog care, uneori, capata accente polemice. O stie si Razvan Bucuroiu, si Claudiu Tarziu, o stiu si fratii de la Razbointrucuvant. O stiu si alti crestini mai mofluzi de felul lor, care nu mai scapa de lipitoarea de pe suflet. Nu am resentimente fata de nimeni. Pot sa ma imbratisez cu oricine am avut vreun neajuns. Dar aici, in acest caz, sa incepem sa despicam firul in patru este extrem de pagubos. In acest caz este simplu: doua reviste care au continut crestin sunt scoase din pangare, ca sa faca loc monopolului patriarhal. Despre aceasta este vorba. Ca intr-una nu s-a scris despre cipuri, ca in alta nu s-a scris despre mai stiu eu ce, nu cred ca este relevant in context. Si tin sa le multumesc fratilor de la Razbointrucuvant ca au inteles acest fapt atat de simplu in aparenta, dar atat dificil de practicat. Solidaritatea crestina trebuie sa treaca peste amanunte si sa retina esentialul. Ceea ce cred eu ca este acest “esential”, am scris in articol. Dar ce cred ca este deasupra vorbelor scrise este faptul de a fi impreuna. Dumnezeu si Maica Domnului sa ne puna laolalta si sa ne tina asa!

  23. @ Silviu

    Nu stiu daca poti vinde la portile bisericii ceva ce “este interzis” de catre “putere”. O vreme o vei putea face cu binecuvantarea parintelui respectiv dar nu mult timp, se vor sesiza unii “binevoitori” iar preotul/preotii bisericii vor fi “admonestati”. Si uite asa va incepe prigoana a caror muguri ii vedem deja inflorind in increngatura administratiei bisericesti.

    Da, trebuie sa ne rugam pentru Patriarh cu “durere si dragoste”.

  24. Am descoperit ieri acest anunt. Care mi s-a parut, pe rand, ireal, stupefiant, intristator. Faptul in sine putin conteaza, in ultima instanta. Cumparand de la chiosc ambele publicatii, admirabile prin pastrarea focului viu al credintei, prin calitatea de invatatori a trairii ortodoxe, nelinistea ar fi minima. Mi se pare insa teribila racirea unor suflete ale capilor BOR. Nu despre loji este vorba, nici de ecumenism ci despre cioburile unei oglinzi ca cea din “Craiasa zapezilor” care au patruns adanc in ochiul si in inima unor semeni ce se pretind pastori.
    In rest, sa nadajduim ca Domnul ii va lumina si vor sti sa revina la gestul firesc.
    Doamne ajuta!

  25. „Aşa cum noul globalism este pasul următor după comunismul ateu, tot aşa şi un nou evoluţionism „spiritualizat” este pasul următor după darwinismul vechii şcoli. În acest punct ştiinţa se va combina cu religia spre a forma o sinteză universală evoluţionistă. Anticreştinismul comunismului marxist şi evoluţionismul darvinist slujesc doar ca o pregătire pentru ceva mult mai rău: un creştinism antitradiţionalist care să amăgească, de va fi cu putinţă şi pe cei aleşi »
    Serafim Rose (+1982)

  26. @Nu prea intelegem care e legatura cu subiectul? Sau suntem oare super-corecti? 🙁

  27. Hristos a inviat!
    DOINA, gasiti informatii despre ABONAMENT pe site-urile revistelor, si cred ca si pe coperta de la sfarsitul lor. Prin SMS la nr 7676, din vodafone si orange.
    SILVIU, chiar credeti ca mai trebuie pierdut timpul cu semnaturi pe care nu le ia nimeni in seama? Credeti ca patriarhia nu stie care este parerea noastra? Ei stiu ca Ziarul Lumina nu este citit de nimeni, dar nu ii intereseaza, de vreme ce isi primesc banii pentru el.
    Ca sunt sau nu bune revistele??? De vreme ce deranjeaza patriarhia, sunt suficient de bune!!!

  28. Traim o perioada a inmultirii smintelilor,a dezbinarilor,a aratarii cu degetul spre greselilor celorlalti,etc.Vremurile sunt grele,cu greu putem deosebi adevarul de falsul adevar,marturisirea credintei de scopurile ascunse ale asa zisilor marturisitori care nu fac altceva decat sa sfasie haina ortodoxiei.Si eu ma alatur cu tristete celor care sufera aceasta nedreptate prin interzicerea celor doua publicatii.Totusi inima ma sfatuieste sa cerem ajutorul lui Hristos si sa nu ne pripim in indemnuri de boicotare.Sa-I urmam lui Hristos si avem atatea pilde despre cum mustra Domnul pe mai mari templului,pe arhierei si carturari, atunci cand vedea nedreptatea lor si jugul pe care il puneau poporului.A mustrat spunandu-le adevarul despre faptele lor,dar pasnic, smerit,fara rautate,intr-un cuvant spre ai indrepta nu spre ai osandii, desi faptele lor erau vrednice de osanda.Fara rugaciune nu putem lupta impotriva nedreptatilor. Am fi ca soldatul ce-si pune nadejdea in arma,dar uita ca arma nu are putere de la sine sa-l apere ci de la Dumnezeau.Domnul sa ne lumineze si nadajduiesc ca lucrurile sa se rezolve dupa cum va randui Dumnezeu.AMIN

  29. @mircu corina: Nu vedem rautatea din luarea de atitudine a lui Iulian Capsali. Dimpotriva, a pus problema intr-un mod duhovnicesc, asa cum arata si reactia sa ulterioare de aici. Referitor la boicot, poate suna mai impresionant, dar se refera, de fapt, la un lucru relativ simplu – anume, la a sanctiona prin neparticipare la actiunile trustului patriarhal o atitudine samavolnica. Cu siguranta nici trustul si nici patriarhul nu o sa moara de foame din cauza acestui “boicot”. Ceea nu e valabil reciproc: daca se mentine interdictia asupra LC si LM si daca se extinde asupra altor carti ale editurilor care nu apartin trustului patriarhal, cum sunt Sophia, Predania, Egumenita, si toate celelalte, atunci vom avea multi muritori de foame si multa seceta duhovniceasca…

  30. Pentru mine cea mai buna revista crestin-ortodoxca, in care suntem avertizati asupra prirmejiilor ce ne pas la tot pasul in ziua de azi este Credinta Ortodoxa. Presupun ca a fost de mult timp scoasa de prin pangare.
    Are mai putin interviuri cu monahi si cu duhovnici, dar trateaza mai bine realitatile lumii apostate.

    http://www.credinta-ortodoxa.ro

  31. Revistele se vor gasi la magazinele editurii Sophia.

  32. @ Romeo2110:

    Si noi avem aceeasi parere si s-a vazut si in recomandarea ei pe site (sperand si ca acolo nu se va continua colaborarea cu ce cazut in grava deriva schismatica). In pangare… nici nu a fost vreodata, credem (decat prin exceptie, pe te miri unde, pe la vreo manastire), ca sa aiba de unde sa fie scoasa. Dar asta nu are legatura cu problema de principiu, a controlului si cenzurii totale de catre o singura persoana a tot ce misca editorial pe partea bisericeasca, ortodoxa. Iar revistele ortodoxe, fiecare cu linia si cu stilul sau, sunt complementare, nu exclusive. Avem nevoie si de cuvinte duhovnicesti, si de reportaje, si de atitudini clare la problemele de actualitate. O sa vedeti cum se va simti cand se va trece la incercarea de a omori Sophia si toate editurile importante ortodoxe.

  33. Va admir curajul dar am o intrebare. De ce nu spuneti nimic despre protestul ortodocsilor din Cipru sau despre actul cu monofizitii despre care scria si Apologeticum?
    Sunt lucruri carora nu ar fi bine sa le oferim prea multa importanta, nu aveti cunostinte in domeniu etc…?
    Nu doresc sa il postati ci doar va intrebam, prieteneste.

  34. Asta da reclamă la reviste! Subscriu! Iote, dom’le, ce îi jenează pe dânşii! E de-a dreptul jenant! Chiar nu simt cât sunt de penibili?

  35. Prietene (hai sa zicem asa, desi nu cred ca ne cunoastem),

    1. Nici macar nu e vorba aici de curaj, e un gest firesc.

    2. Nu stim ce a mai postat Apologeticum in ultimele zile fiindca efectiv am dorit sa ne dezintoxicam si sa ne linistim, macar pana nu ne semnaleaza cineva sa fi aparut ceva demn de atentie acolo.

    3. Acum cateva zile am postat asta: http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2010/04/22/arhiepiscopul-ciprului-vrea-sa-pedepseasca-implacabil-eventuala-opozitie-a-bisericii-fata-de-vizita-papei-incitare-la-schisma-din-partea-unui-episcop-filo-papistas/ nu stiu daca ai vazut-o.

    De asemenea nu stim daca stii toate postarile noastre pe tema dialogului de la Paphos de anul trecut, cand am reflectat evenimentul cu lux de amanunte, pe aceasta pagina. Gasesti cateva linkuri doar (cu trimiteri insa in interiorul lor) chiar la finalul postarii indicate mai sus. De asemenea, cele mai multe texte referitoare la problemele teologice ridicate de documentul de la Ravenna tot aici le gasesti. Daca asta arata lipsa de interes sau de cunostinte fata de acest gen de probleme, ne asumam. Dupa aceea, va trebui insa sa-ti asumi si fratia ta lipsa de buna credinta si caracterul provocator, ca sa nu zicem ispititor. Fariseii si securistii (+ turnatorii) se ocupau cu din astea.

    3. Avem in draft o alta traducere a parintelui Leontie legata insa nu de Cipru, ci de greci si de ce va fi anul asta la Viena. Avem in draft inca si alte postari. Multe nu sunt finalizate, nu sunt editate, din lipsa de timp si din cauza ca trebuie sa ne impartim in n directii. Nici pentru pagina principala nu mai reusim sa tinem ritmul obisnuit. Cine nu are si alte treburi, nu munceste altceva, nu are familie, eventual mai e si platit sa faca un blog, probabil ca reuseste sa fie foarte prompt cu toate.

    4. Probabil ca, impartial fiind, ati pus problema si la blogul la care va raportati cu admiratie de ce nu au scos niciun cuvintel in cazul grav al smintelii lansate de pr. Lucian Grigore (“lingurita de impartasanie”) si, de asemenea, de ce, dupa ce au strigat din toti rarunchii ca vor inregistrarea conferintei lui D.V. de la Oradea, cand a aparut, au tacut iarasi malc.

    5. Despre monofiziti ni s-a semnalat ieri un articol mai mult decat scandalos in “Lumina”, pe care avem de gand sa-l abordam la urmatorul calup de stiri.

    6. Nu avem de gand sa dam curs provocarilor celor care nu doresc decat sa loveasca in Biserica noastra, cu gandurile cele mai ticaloase si mai murdare, impotriva cuvantului oricarui duhovnic al nostru si facand ascultare numai de kaghebistii de la Chisinau sau de aici. Da, noi nu vom instiga oamenii la schisma, daca asta era, de fapt, intrebarea.

    7. Si din partea noastra o intrebare, la final, daca permiti:
    Cat de prieten esti, de fapt, cu cei care vor sa puna de-o “mica” schisma in BOR?

  36. In abordarea pe care am avut-o in cazul celor doua reviste scoase din pangare, am atras atentia asupra clivajului tot mai pronuntat dintre ierarhie vs. preoti si laici, pe care aceste hotarari arbitrare il adanceste. Atrag atentia cu ingrijorare ca aceast tip de comportament abuziv da apa la moara celor care incearca din motive “binecuvantate” – chiar daca pretind ca au acoperire duhovniceasca au cauze mai apropiate de patimile si de micimile omenesti – sa faca “binele” Bisericii noastre ortodoxe prin distrugerea unitatii acesteia. Aceste periculoase si inconstiente miscari schismatice vor fi alimentate de completa lipsa de comunicare a unor ierarhi care-si instapanesc viziunea proprie in dispretul celorlalti credinciosi. Iar slabirea si – Doamne fereste! – ruperea Bisericii nu face decat sa bucure dusmanii vazuti si nevazuti ai ortodoxiei si ai acestui neam. Cui prodest?

  37. Romeo2110,
    Editura Sophia nu isi poate permite librarii in toate orasele tarii. La mine in oras, au dat faliment, desi atat cat am putut si noi, i-am ajutat…Acum cumparam carti de la magazinul episcopiei, si evident de acolo vom lua ceea ce vrea patriarhia.
    Sa ne rugam pt acesti frati ai nostri care lucreaza la aceste edituri, pentru ca sunt intr-adevar buni crestini, multi tineri cu copilasi mici.

  38. Am citit asa zisul comentariu facut pe apologeticum la articolul pro-monofizism din LUMINA. Comentariul este semnat: Cu respect, Staretu Stefan, student anul II, Istorie, Iasi. Nu stiu, nu am auzit de Staretu Stefan, dar comentariul sau este prolix, incoerent, cu multe erori de exprimare, de logica, gramaticale, etc. Groaznic comentariu!!! Se recunoaste de la o posta modul stilistilor de a anatematiza la tot pasul si a arunca in mod abundent cu expresii precum curvii, adunari satanice, etc. Un singur citat din nemaipomenitul comentariu este de ajuns:

    “Se numesc randuielile din predania Duhului Sfant iarasi asemanatoare cu cele diavoleste. Unde este asemanarea intre Duhul Sfant si diavol? Se spune despre curviile lor ca sunt Sfinte Taine, si ca pot exista Sfinte Taine care sa se asemene. Exista un singur set de Sfinte Taine, cele ortodoxe, iar altceva e curvie. Cum se numeste cununie curvia? Si mirii lor au mai multa participare decat noi la curvie, daca au ceva mai mult, nu in ortodoxie. Pentru ca ei au numai participare la curvie, iar noi avem numai la har. Deci sa fie anatema”

    Daca a inteles cineva ceva din citatul de mai sus, bravo lui. Sunt altele si mai incurcate si comice decat acesta… Pacat ca se compromite lupta impotriva monofizismului cu asemenea aberatii. E infinit mai convingatoare, de exemplu, cartea ACCEPTAM UNIREA CU MONOFIZITII?, scrisa de Ion Vladuca ;i cei doi colegi doctoranzi. Am citit-o cu placere, si am fost intr-adevar convins de pericolul unirii cu monofizitii in urma citirii ei.

  39. …dar cartile editurilor crestine au fost scoase de la pangar de cel putin un an de zile… nu-i de acum, ma mir ca nu ati sesizat!

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare