Recensamant 2011 – articolele saptamanii: O MARLANIE EUROPEANA CU IZ SECURISTIC. Mai mult de o treime din statele lumii recenzate in 2011

22-10-2011 7 minute Sublinieri

Anul 2011 e unul deosebit, sub aspect statistic: nu mai puţin de 73 de ţări ale lumii derulează la nivel naţional recensământul populaţiei şi al locuinţelor sau gospodăriilor. Adică aproape 36% din totalul de 204 state suverane înregistrate în 2011. De azi, gata, s-a dat şi la noi semnalul de plecare la evenimentul statistic numărul 1 al anului, recensământul populaţiei, al veniturilor de te miri unde, al proprietăţilor, al stării de sănătate, al numărulului găurilor din posterior şi al negilor de pe fese ş.a.m.d.

Numărul detaliilor asupra cărora se apleacă acest chestionar din 2011 este copleşitor şi pentru un neavizat în domeniu ca mine. Multe întrebări par a fi pur şi simplu inutile, la prima vedere. De pildă, la formularul pentru locuinţe, punctul referitor la numărul de camere utilizate numai în scopuri profesionale, comerciale etc., cel cu privire la materialele utilizate la ferestre, termopan, lemn sau altă naţie de materie ce ţine de fizica solidelor. La fiţuica pentru persoane, întrebările referitoare la eventuale dificultăţi de memorie sau concentrare, deficienţe de auz sau de comunicare sau dificultate în îngrijirea proprie mi se par demne de un răspuns… “de mamă” şi nu cred că de vină e numai firea mea de răsculat. Şi totuşi, de vină pare a fi tot cucoana Europă, căci se pare că abundenţa informaţiilor solicitate e prezentă şi în formularele de pe alte meleaguri ale vechiului continent. Frenezia cu care guvernele europene bagă pe gât populaţiei abuz după abuz e din ce în ce mai evidentă.

Totuşi, pentru prima dată, în acest an, avem de a face cu intruziunea vădită a statului, după modelul totalitarismului comunist, în vieţile private ale cetăţenilor. Modelul “universal european” care se vrea a fi introdus din acest an bagă în corzi, fără doar şi poate, bunul simţ, fiind un atentat făţiş la decenţă.

Nemulţumiţii sunt nu numai în România, căci nu numai noi avem cârcotaşi.

În Germania, de exemplu, Padeluun, alias Rainer Schäffner, un artist şi activist feroce pentru protecţia informaţiilor cu caracter privat ale populaţiei, a înaintat o acţiune la Curtea Constituţională Federală împotriva actului normativ ce reglementează recensământul 2011. Cu toate acestea, vocile împotriva demersului guvernamental sunt întrucâtva diminuate faţă de situaţia de la ultimul recensământ din Germania Federală, din 1980, când s-au înregistrat sute de acţiuni împotrivă ale societăţii civile, ale asociaţiilor profesionale, sindicatelor, bisericilor, sprijinite de Partidul Verde şi de tineretul liberal din FDP (Freie Demokratische Partei).

Şi populaţia din Marea Britanie manifestă reticenţă faţă de noul tip de recensământ şi chiar se revoltă împotriva unor detalii intime pe care cenzorii sunt împuterniciţi să le ceară prin întrebările deochiate din formulare. Una din ele – care sună cretin de-a binelea – se referă la numele, sexul şi data de naştere ale amanţilor – “overnight visitors”.

Pe de altă parte, furia multora e dată şi de măsurile punitive draconice care pot fi aplicate, potrivit reglementărilor legale ale recensământului 2011, împotriva celor care refuză să coopereze şi care riscă amenzi de până la 1000 lire sterline. De asemenea, au fost înregistrate proteste şi vizavi de implicarea diviziei britanice a companiei Lockheed Martin, cel mai mare producător mondial de armament, în organizarea tehnică a recensământului, despre care se afirmă între altele că, nefiind o entitate britanică, nu va avea nici o problemă în a da cu flit complexelor vizavi de confidenţialitatea datelor procesate.

Nici în Cehia recensământul nu pare a fi foarte apreciat de populaţie. Proteste făţişe nu s-au înregistrat, dar o anumită reticenţă a populaţiei se simte, după cum afirmă ziarele pragheze care au testat opinia publică. Şi aici sunt amenzi pentru neimplicare, care pot merge până la 500 dolari americani.

Ungurii manifestă şi ei o serie de temeri vizavi de protecţia datelor, dar altfel atmosfera e paşnică şi vocile împotrivă nu se fac simţite ca la noi.

Cât priveşte organizarea recensământ naţional din România, sigur că e perfect normal să fie organizată periodic o asemenea campanie de strângere a datelor despre populaţie şi gospodării, despre industrie, servicii şi agricultură; orice ţară civilizată utilizează statistici în proiectarea politicilor sociale, economice, în elaborarea strategiilor de dezvoltare. Apropierea alegerilor dă însă naştere unor suspiciuni de folosire a datelor şi în scop electoral.

Pe de altă parte, nivelul de intimitate atins de întrebările din chestionare, dublat de isterizarea în masă, prin mass media şi internet, a populaţiei – deja sătulă până peste cap de contraperformanţele ultimelor guvernări – ridică numeroase semne de întrebare cu privire la buna credinţă a utilizării datelor cu caracter personal. S-a vorbit şi se vorbeşte mult despre obligativitatea comunicării codului numeric personal, vestitul CNP, cu privire la care există temeri că poate fi “furat” şi folosit la tot felul de nelegiuiri. Formularele recensământului nu sunt însă singurul loc de unde această informaţia poate fi extrasă de potenţiali răuvoitori sau răufăcători.

La o adică, la modul profund defectuos în care funcţionează societatea românească de după 1989, nu garantează nimeni că o şpagă mică nu “rezolvă” situaţia chiar de la birourile de evidenţă a populaţiei ori de la bănci. Ce rămâne, atunci? Rămâne nesimţirea sau lipsa de consideraţie a celor care au conceput un formular cu întrebări atât de intime şi a celor care au aprobat aşa ceva. Cred că e cazul ca aceşti indivizi să-şi mai vadă lungul nasului şi să revină cu picioarele pe pământ.

Şi mai cred că, înainte de a se grăbi să numere bobocii, un guvern responsabil ar trebui să se asigure că aceştia mai mişună încă, deci au hrană, apă şi ce le mai trebuie. Căci de dat ordine e mai uşor decât să fii tu însuţi un bun gospodar, nu-i aşa?

Ion SCUTARU

Aproape 30 de mii de vrânceni au răspuns, ieri, chestionarelor prezentate de recenzori la primul recensământ organizat după intrarea României în Uniunea Europeană. Mai rău ca pe vremea Securităţii, oamenii trebuie să ofere informaţii, cât mai corecte, despre rudele plecate în străinătate sau despre sursele de venit pe care le au. Deşi ar trebui să fie o activitate cu un rezultat statistic, care va oferi o imagine globală despre populaţie, proprietăţi, România este singurul stat din Uniunea Europeană care cere CNP-ul la efectuarea acestui recensământ.

Recensământul care a început vineri ascunde încălcări ale unor drepturi consacrate ale cetăţenilor României. Românilor le este furată identitatea, iar drepturile şi libertăţile cetăţeneşti sunt încălcate prin întrebările trecute în formulare. Mai rău ca pe vremea comunismului, oamenii trebuie să prezinte informaţii despre rude, dacă sunt plecate din ţară, unde, dacă trimit bani acasă, ce lucrează. De asemenea, statul vrea să afle cât şi unde muncesc oamenii sau dacă au aer condiţionat în locuinţe. Nu în ultimul rând, chestionarele conţin întrebări referitoare la gradul de confort al locuinţei, numărul de metri pătraţi ai camerelor, destinaţia lor. Culmea, cei care le completează răspund de conformitatea informaţiilor şi trebuie să semneze pentru aceasta. Sunt formulare cu 96 de întrebări, iar completarea lor durează circa 45 de minute.

Deşi ar trebui să fie o activitate cu un rezultat statistic, care va oferi o imagine globală despre populaţie, proprietăţi, România este singurul stat din Uniunea Europeană care cere CNP-ul la efectuarea acestui recensământ. Social democraţii au acuzat că solicitarea CNP-ului la recensământ arată teama PDL-ului că va pierde puterea.Decizia aceasta, de a obliga cetăţenii României să-şi dezvăluie CNP-ul, din punctul nostru de vedere este o măsură scandaloasă, care anulează securitatea datelor personale. Deja devine o regulă ca PDL să arate că este în stare de absolut orice pentru scopul definit, pe care îl declară public fără nicio reţinere, acela de a rămâne la putere. În aceste condiţii, românilor le este furată identitatea, iar drepturile şi libertăţile cetăţeneşti sunt încălcate grosolan“, au arătat reprezentanţii PSD.

De altfel, Eurostat dă dreptate acuzaţiilor aduse de PSD şi precizează că nu există reglementări europene privind recensământul. Ofiţerul de presă al Eurostat a declarat că fiecare stat membru a Uniunii Europene poate organiza recensământul după propriile reguli. „Legislaţia recensământurilor realizate în Uniunea Europeană permite statelor membre să organizeze recensământul după propriile reguli. Eurostat nu dispune de informaţii detaliate pentru fiecare ţară privind organizarea recensământurilor“, a spus Louise Corselli-Nordblad, reprezentantul biroului de presă al Eurostat, în urma unei solicitări a Ziarului Financiar.

Atenţie la declaraţii

Recenzorii vor bate la uşi până la 31 octombrie iar dacă, nu vă găsesc acasă de trei ori consecutiv, sunteţi obligat să mergeţi la primărie, la Comisia locală de recensământ. Din cauza complexităţii declaraţiilor care trebuie completate de cetăţeni există chiar şi riscul greşelilor în cazul persoanelor care completează şi declaraţii de avere. Dacă există diferenţe între cele două documente, există posibilitatea răspunderii penale. Site-ul luju.ro îi atenţionează pe cetăţeni să aibă grijă ce completează „să nu se lase păcăliţi, să aibă grijă ce semnează pentru că statul s-a dovedit mai întotdeauna cel mai mare hoţ, cel mai fără de cuvânt, şi e posibil să vă treziţi cu repercusiuni din partea autorităţilor când vă e lumea mai dragă.  Nu există un mijloc de control asupra anonimizării imediate şi nici nu există o modalitate prin care cetăţeanul să dovedească faptul că recenzorul nu a păstrat confidenţialitatea datelor din chestionarul cetăţenilor de care s-a ocupat“, scriu redactorii de la luju.ro.

Zeci de recenzori s-au retras de la recensământ

Aproape 50 de recenzori din Vrancea s-au retras de la recensământ în ultimele zile, a declarat directorul Direcţiei Judeţene de Statistică, Rodica Negruţ. Este vorba despre persoane care s-au retras fie din motive medicale, fie deoarece erau pensionari, şomeri sau mame în concediu de creşterea copilului şi nu aveau voie să obţină alte venituri. Directorul Negruţ a afirmat că, deocamdată, nu au fost semnalate probleme deosebite în prima zi de recensământ. „Persoanele recenzate nu au fost reticente să ofere codul numeric personal, am avut şi cazuri în care unii au cerut lămuriri suplimentare privind înscrierea CNP în formular, iar în urma răspunsurilor date de recenzori au acceptat să-şi ofere datele. Dacă vor fi persoane care vor refuza să ofere codul numeric, atunci se va apela la recenzorul şef, iar dacă nici acesta nu îi va convinge, atunci se va menţiona în formular că nu doreşte să ofere CNP-ul“, a afirmat Rodica Negruţ.

Datele Institutului Naţional de Statistică arată că, în Vrancea, sunt estimate 154.818 locuinţe. Ieri au fost recenzate 11.392 de gospodării, respectiv 27.547 persoane.

(…) . Raspund chestionarului impus persoanele care au varsta de peste 15 ani. Ce ascunde insa aceasta forma de recensamant? O incalcare a unor drepturi consacrate. Si asta pentru ca se cer date care nu au legatura cu recensamantul, cum ar fi informatii despre tot felul de rude, inclusiv soacre si nepoti, daca sunt plecate, in ce tara, daca acolo au loc de munca, daca trimit bani in tara, cat de des, daca persoana cu care locuiti lipseste unde este ea plecata temporar, cine va intretine, din ce, ce lucreaza, precum si date despre gradul de confort al locuintei, numarul de metri patrati ai camerelor etc. Chestionarele sunt o culegere de informatii mai complexa decat orice raport pe care il facea un securist despre dumneavoastra inainte de ’89, si culmea, sunteti obligati sa raspundeti si sa mai si semnati de conformitate. Cele sase formulare adresate persoanelor la recensamant totalizeaza 96 de intrebari, iar durata completarii lor este de 45 de minute.La usa fiecarei locuinte va bate, incepand de joi dimineata, 21 octombrie, pana in 31 octombrie, un recenzor. Daca nu va va gasi acasa de trei ori consecutiv, atunci sunteti obligati sa va duceti la Comisia locala de recensamant si sa raspundeti acolo la un chestionar extrem de detaliat, in care mai ca nu spuneti si ce mancati dimineata, la pranz si seara. Recenzorul care se ocupa de strada pe care locuiti va fi cel care va primi chestionarul completat si va centraliza datele din cuprinsul acestuia. Dupa ce raspundeti la puzderia de intrebari, va trebui sa semnati. Chestionarul acesta este cum mult mai detaliat decat orice forma de declaratie de avere a existat pana acum, asa ca atentie, cei care ati fost obligati sa completati declaratii de avere, este posibil ca in urma acestui asa-zis recensamant, sa va treziti ca nu bat datele semnate de dumneavoastra, deci asumate, cu cele din declaratia de avere personala sau a sotului/sotiei. Ceea ce pe viitor ar putea atrage raspunderea penala, intrucat semnatura pe care o dati pe chestionar atesta corectitudinea informatiilor culese de recenzor. Desi se spune ca aceste chestionare sunt, ulterior, anonimizate, Lumeajustitiei.ro stafuieste cetatenii sa nu se lase pacaliti, sa aiba grija ce semneaza pentru ca statul s-a dovedit mai intotdeauna cel mai mare hot, cel mai fara de cuvant, si e posibil sa va treziti cu repercusiuni din partea autoritatilor cand va e lumea mai draga. Nu exista un mijloc de control asupra anonimizarii imediate si nici nu exista o modalitate prin care cetateanul sa dovedeasca faptul ca recenzorul nu a pastrat confidentialitatea datelor din chestionarul cetatenilor de care s-a ocupat. Si apoi, ce folos sa se stearga numele intervievatului, cand CNP-ul acestuia ramane, pentru a fi comparat cu baza de date de la Evidenta Populatiei?!

La aceasta ora, Romania are 23 de milioane de CNP-uri active.

(…)


Categorii

Era Big Brother, Recensamant 2011, Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)

, , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

17 Commentarii la “Recensamant 2011 – articolele saptamanii: O MARLANIE EUROPEANA CU IZ SECURISTIC. Mai mult de o treime din statele lumii recenzate in 2011

  1. Ar fi interesant de notat si faptul ca, dincolo de balbailelile directorului Institutului National de Statistica si incercarile de legitimizare a legalitatii recensamantului, mai stau unele fapte cel putin curioase. Curious and curiouser, ar zice Alice, aflata in tara minunilor, Romania…

    Pentru cei care nu stiu, legea invocata este “Legea 170/2011 privind aprobarea OUG 34/2011 pentru modificarea si completarea OG 36/2007 privind efectuarea recensamantului populatiei si al locuintelor din Romania in anul 2011. Lege nr. 170/2011“.

    OUG 34/2011 a fost data la apa (adica publicata in Monitorul Oficial) in 6 APRILIE 2011, ea fiind promulgata de guvern in 30 MARTIE.

    Insa, legea 170/2011 privind APROBAREA OUG 34/2011, a fost publicata in Monitorul Oficial in data de…17 OCTOMBRIE 2011. Cu NUMAI 3 zile inainte de inceperea recensamantului! Oare de ce?

    Sa vedem ce spune legea 170/2011 deci sa deschidem “file-ul” (a la V. Stan, asa). Are un singur articol, o sa vedeti, nu e cazul sa va plictisiti:

    “Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Articol unic
    Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34 din 30 martie 2011 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2007 privind efectuarea recensamantului populatiei si al locuintelor din Romania in anul 2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 240 din 6 aprilie 2011, cu urmatoarea completare:
    La articolul unic, inaintea punctului 1 se introduce un nou punct, cu urmatorul cuprins:
    „Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    «Art. 2
    (1) Persoanele prevazute la art. 3 sunt obligate sa furnizeze, pe propria raspundere, persoanelor care efectueaza inregistrarea in formularele de recensamant datele si informatiile prevazute in programul de recensamant.
    (2) Nerespectarea prevederilor alin. (1) atrage raspunderea contraventionala a celor vinovati.»”

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata. “

    De ce a fost nevoie de aceasta completare? Tocmai pentru a se putea acoperi, intre altele, ilegalitatea obligativitatii comunicarii anumitor date personale (CNP-ul, de exemplu) de catre recenzat!

    In acest context, revedeti campania de presa desfasurata in mass-media (presa, TV, online) si priviti cu atentie titlurile amenintatoare, manipularea prin frica (frica-incertitudine-indoiala sau FUD, in limbajul manipulatorilor de sorginte vestica) de amenzi uriase sau speculand obedienta fata de lege a unor anumite categorii sociale (nu va imaginati ca jumatate de veac de comunism a ramas fara urmari) etc…cercetati deci in ce gazete si la ce televiziuni a avut loc sarabanda manipularii si veti observa foarte usor CUM se procedeaza la manipulare, CE metode si tehnici sunt folosite si PRIN ce canale si organe de presa se disemineaza mesajul.

    Va fi un exercitiu interesant si, una peste alta, va va obisnui cu genul de analiza si reactie rapida la manipulare.

    Una este sa te supui stapanirilor dand Cezarului ce este al Cezarului, perfect de acord!…insa alta este sa te lasi prostit, din lenea de a te informa, sau sa cazi in nepasare si desnadejde din cauza marimii Goliatului ce iti sta in fata!
    Si prostia, si nepasarea, si indiferenta, si lasitatea, si frica, si desnadejdea…si acestea sunt pacate, dragii mosului.

  2. but wait.. there is more!
    http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?den=act2_1&par1=3#t3c1s3a78

    ARTICOLUL 78
    Legea se publică în Monitorul Oficial al României şi intră în vigoare la 3 zile de la data publicării sau la o dată ulterioară prevăzută în textul ei.

    Întrebare întrebătoare.. când a intrat în vigoare legea care reglementează recensământul de pe 20-31 octombrie?

    Răspuns: pe 20 :))

  3. Legea 677/2001

    Prelucrarea unor categorii speciale de date

    Art. 7. –
    (1) Prelucrarea datelor cu caracter personal legate de originea rasiala sau etnica, de convingerile politice, religioase, filozofice sau de natura similara, de apartenenta sindicala, precum si a datelor cu caracter personal privind starea de sanatate sau viata sexuala este interzisa.

    (2) Prevederile alin. (1) nu se aplica in urmatoarele cazuri:
    a) cand persoana vizata si-a dat in mod expres consimtamantul pentru o astfel de prelucrare;
    b) cand prelucrarea este necesara in scopul respectarii obligatiilor sau drepturilor specifice ale operatorului in domeniul dreptului muncii, cu respectarea garantiilor prevazute de lege; o eventuala dezvaluire catre un tert a datelor prelucrate poate fi efectuata numai daca exista o obligatie legala a operatorului in acest sens sau daca persoana vizata a consimtit expres la aceasta dezvaluire;
    c) cand prelucrarea este necesara pentru protectia vietii, integritatii fizice sau a sanatatii persoanei vizate ori a altei persoane, in cazul in care persoana vizata se afla in incapacitate fizica sau juridica de a-si da consimtamantul;
    d) cand prelucrarea este efectuata in cadrul activitatilor sale legitime de catre o fundatie, asociatie sau de catre orice alta organizatie cu scop nelucrativ si cu specific politic, filozofic, religios ori sindical, cu conditia ca persoana vizata sa fie membra a acestei organizatii sau sa intretina cu aceasta, in mod regulat, relatii care privesc specificul activitatii organizatiei si ca datele sa nu fie dezvaluite unor terti fara consimtamantul persoanei vizate;
    e) cand prelucrarea se refera la date facute publice in mod manifest de catre persoana vizata;
    f) cand prelucrarea este necesara pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in justitie;
    g) cand prelucrarea este necesara in scopuri de medicina preventiva, de stabilire a diagnosticelor medicale, de administrare a unor ingrijiri sau tratamente medicale pentru persoana vizata ori de gestionare a serviciilor de sanatate care actioneaza in interesul persoanei vizate, cu conditia ca prelucrarea datelor respective sa fie efectuate de catre ori sub supravegherea unui cadru medical supus secretului profesional sau de catre ori sub supravegherea unei alte persoane supuse unei obligatii echivalente in ceea ce priveste secretul;

    h) cand legea prevede in mod expres aceasta in scopul protejarii unui interes public important, cu conditia ca prelucrarea sa se efectueze cu respectarea drepturilor persoanei vizate si a celorlalte garantii prevazute de prezenta lege.
    (3) Prevederile alin. (2) nu aduc atingere dispozitiilor legale care reglementeaza obligatia autoritatilor publice de a respecta si de a ocroti viata intima, familiala si privata.
    (4) Autoritatea de supraveghere poate dispune, din motive intemeiate, interzicerea efectuarii unei prelucrari de date din categoriile prevazute la alin. (1), chiar daca persoana vizata si-a dat in scris si in mod neechivoc consimtamantul, iar acest consimtamant nu a fost retras, cu conditia ca interdictia prevazuta la alin. (1) sa nu fie inlaturata prin unul dintre cazurile la care se refera alin. (2) lit. b)-g).

    Prelucrarea datelor cu caracter personal avand functie de identificare

    Art. 8. –
    (1) Prelucrarea codului numeric personal sau a altor date cu caracter personal avand o functie de identificare de aplicabilitate generala poate fi efectuata numai daca:
    a) persoana vizata si-a dat in mod expres consimtamantul; sau
    b) prelucrarea este prevazuta in mod expres de o dispozitie legala.
    (2) Autoritatea de supraveghere poate stabili si alte cazuri in care se poate efectua prelucrarea datelor prevazute la alin. (1), numai cu conditia instituirii unor garantii adecvate pentru respectarea drepturilor persoanelor vizate

  4. art. 2 alin. 1 modificat din OG 36/2007 este pasibil de a anulare in caz de contestatie la Curtea Constitutionala…si art. 75 din codul civil nou…

  5. Pingback: DECLARAREA CNP-ULUI LA RECENSAMANT NU E OBLIGATORIE!
  6. In concluzie, cei care ati studiat mai bine problema cred ca ar fi util sa formulati un scurt ghid de atitudine. Ceva de genul: noi aia nu am spune, etc. Nu credeti? Eu unul nu am avut timp sa studiez problema si nu prea stiu ce voi face.
    Acest mesaj poate ramane nepostat.

  7. Pana ieri citeam tot aici ca, daca nu sunt gasit acasa de recenzor, nu-i nicio problema. Acum citesc ca, daca nu sunt gasit acasa de 3 ori consecutiv, sunt obligat sa ma duc singur la Comisia de recensamant, sa completez un chestionar si mai amanuntit.
    Deci, cum e de fapt? Azi nu m-a gasit acasa.

  8. @George:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/10/22/declararea-cnp-ului-la-recensamant-nu-e-obligatorie/

    Intr-adevar, informatiile sunt contradictorii in mod deliberat. Ceea ce reiese, pana la urma, este ca amenda se doar in cazul refuzurilor explicite si repetate.

  9. @Cristian:

    Fiecare poate sa isi faca o idee proprie, citind materialele de aici, despre ce anume considera drept legitim in a furniza informatii si ce nu. Noi am aratat ca e un abuz sa se ceara CNP-ul si informatii despre rude plecate afara sau despre vecini. Acum, ca ultima noutate, au renuntat chiar ei la a cere CNP-ul: http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/10/22/declararea-cnp-ului-la-recensamant-nu-e-obligatorie/

    Cat priveste informatiile despre rudele plecate sau despre vecini, pe acelea nu au cum sa oblige pe cineva sa le divulge.

  10. Dar care este practic minimul de date care poate fi declarat?
    Eu de exemplu am de gand sa imi declar religia, etnia,limba si cam atat,ce trebuie sa mai declar,stie cineva?
    Ocupatia, studiile vi le declarati?

  11. Am vorbit azi cu o prietena pe la care a trecut recenzorul si pe ea nici nu a intrebat-o ceva de rude plecate in strainatate…

  12. Am spus si-ntr-un mesaj privat catre fratii admini ca recensamantul nu a fost asa amanuntit numai in Europa anul acesta ci a fost la fel si pe alte continente.
    Este uluitoare solidaritatea ideatica cu care se actioneaza contra prostimii de pretutindeni si e clar ca au un plan cu lumea-ntreaga, nu numai cu cea europeana.
    Si daca in Ro intreaba de rudele plecate in strainatate, oare ce mai vrea statul roman si ce marsavie mai pune la cale?
    Nu pot sa uit ca dupa ce ca am plecat dinr-o mare absenta si indiferenta a statului fata de familiile tinere din anii ’95-2000, ni s-au mai cerut si bani seriosi ca sa predam buletinele inapoi statului…Acum ce vor sa stie de la parintii pe care-i avem acolo? E onorant ca au alungat atata romanime, e onorant ca se trimit bani in tara ca sa supravietuiasca cei ramasi? Mai ai si puterea morala sa faci ancheta ca sa iasa mai bine in evidenta handicapul de care suferi tu, stat roman?

  13. La mine a fost ieri – 22.10.2011 – recenzoarea; oricum aveam nervi pe ea (pe ei – in general!) si, dupa ce am legitimat-o…i-am spus verde in fata ca la intrebari cretine nu voi raspunde chiar daca i se pare curios sau hilar!

    M-a privit ca pe o ciudatenie spunandu-i ca nu-i declar CNP-ul si singurul comentariu pe care l-a facut a fost: ‘treaba Dvs.dar sa stiti ca o sa fiti chemata la Primarie – pana una/alta…la semnatura spuneti ca n-ati vrut sa furnizati CNP-ul’; eu i-am raspuns: ‘ei si?! Paguba-n ciuperci…s-astepte pana o-ntarca mutu’iapa!’ (nu va ‘citiseram’ INCA cu privire la informatiile referitoare la neobligativitatea furnizarii CNP-ului); credeti ca ea (recenzoarea) nu stia?! Ba da! Dar cati stiu/cunosc…de pe net sau de oriunde altundeva…cred ca romanii sunt superficiali si obedienti (cand nu trebuie si cu cine nu trebuie).

  14. E posibil sa nu fi stiut. La mine a venit azi, si a zis ca nu stie deloc ultimele noutati ref. la recensamant. Ce-i drept, m-a crezut pe cuvant.

  15. Pingback: 10 MINCIUNI DESPRE CNP
  16. Cata bataie de joc. Deja vorbim de un atac frontal si pe fata la adresa umanitatii, a ceea ce ne obisnuisem sa credem ca era normal si cat de cat urmarit de mai marii omenirii.
    Dar Dumnezeu ingaduie asa nedreptati nu numai pentru pacatele noastre stiute, ci si pentru cele nestiute si pentru cele care au sa vina sau ar putea sa vina. Evident, Dumnezeu considera ca lucrurile stau mai rau decat credem noi. Deci sa priveghem si sa ne rugam!

  17. Pingback: DECLARAREA CNP-ULUI A REDEVENIT OBLIGATORIE? Incredibilele suceli ale INS!
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare