NEVINDECATA RANA A ECUMENISMULUI: ”saptamana de rugaciune pentru unitatea crestina” sau FARISEISMUL IUBIRIST

18-01-2013 3 minute Sublinieri

Biroul de presă al Patriarhiei Române ne informează:

În a treia săptămână a lunii ianuarie a fiecărui an (18 – 25 ianuarie), Bisericile creştine din întreaga lume organizează seri de rugăciune pentru unitatea creştină. Tema Săptămânii de Rugăciune pentru Unitatea Creştină din anul 2013 este Cu ce mă voi înfăţişa înaintea Domnului? inspirată din textul scripturistic de la proorocul Miheia VI, 6-8. În Bucureşti, Săptămâna de Rugăciune pentru Unitatea Creştină (18-25 ianuarie 2013) se va desfăşura după următorul program: – Vineri, 18 ianuarie 2013, orele 16.00, la Catedrala patriarhală din Dealul Mitropoliei; – Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, orele 17.00,  la biserica armeană Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavriil din bulevardul Carol I, 43; – Duminică, 20 ianuarie 2013, orele 17.00, fiecare Biserică va face rugăciuni pentru unitatea creştină în cadrul slujbelor obişnuite; – Luni, 21 ianuarie 2013, orele 17.00, la biserica evanghelică din strada Luterană 2; – Marţi, 22 ianuarie 2013, la biserica greco-catolică Maica Domnului din strada Sirenelor 39; –  Miercuri, 23 ianuarie  2013, orele 17.00, la biserica reformată Calvineum din strada Luterană 13 bis; – Joi, 24 ianuarie 2013, orele 17.00, la biserica anglicană din strada Arthur Verona 3; – Vineri, 25 ianuarie 2013, orele 17.00, la Catedrala romano-catolică Sfântul Iosif din strada General Berthelot 19.

Patriarhul Daniel i-a îndemnat pe credincioşi, în mesajul adresat cu ocazia Săptămânii de Rugăciune pentru Unitatea Creştinilor (18 – 25 ianuarie), să fie făcători de pace şi de unitate, ca împlinitori ai rugăciunii Domnului Iisus Hristos “ca toţi să fie una” (Ioan 17,21), ceea ce înseamnă mai mare apropiere şi reconciliere între creştini. Potrivit unui comunicat al Patriarhiei Române, în a treia săptămână a lunii ianuarie a fiecărui an, Bisericile creştine din întreaga lume organizează seri de rugăciune pentru unitatea creştină. Tema Săptămânii de Rugăciune pentru Unitatea Creştină din anul 2013 este “Cu ce mă voi înfăţişa înaintea Domnului?”, inspirată din textul scripturistic de la proorocul Miheia VI, 6-8, scrie Agerpres. “Cuvintele proorocului Miheia adresate poporului lui Israel ‘Cu ce mă voi înfăţişa înaintea Domnului?’  (Miheia 6, 6), care constituie tema de reflecţie a Săptămânii de Rugăciune pentru Unitatea Creştinilor, din anul 2013, au, în acelaşi timp, o profundă semnificaţie socială şi eshatologică. Evenimentul crucial în istoria umanităţii, înomenirea Fiului lui Dumnezeu, pe care l-am sărbătorit de curând în întreaga Creştinătate, a reprezentat începutul vindecării umanităţii aflate în suferinţă spirituală din cauza păcatului, precum şi o permanentă reînnoire şi creştere duhovnicească în iubirea faţă de Dumnezeu şi aproapele”, afirmă Patriarhul în mesajul citat. Întâistătătorul BOR consideră că la întrebarea “Cu ce mă voi înfăţişa înaintea Domnului?” va răspunde fiecare om nu atât prin cuvinte, cât prin lumina iubirii milostive pe care o are în suflet când se află în faţa lui Dumnezeu. “Această lumina este însăşi prezenţa harului divin în sufletul omului credincios, rugător şi solidar cu oamenii aflaţi în suferinţă, sărăcie şi singurătate, dar şi făcător de pace şi lucrător pentru unitate. Luând aminte la cuvintele proorocului Miheia, care a prevestit naşterea lui Hristos – Mesia in Bethleem (Miheia, 5,1-3), să ne străduim şi noi să fim făcători de pace şi de unitate, ca împlinitori ai rugăciunii Domnului Iisus Hristos ‘ca toţi să fie una’ (Ioan 17,21), ceea ce înseamnă mai mare apropiere şi reconciliere între creştini, mărturisind credinţa în Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, şi participând la viaţa şi misiunea Bisericii lui Hristos în lume, spre slava Preasfintei Treimi şi mântuirea oamenilor”, mai afirmă Patriarhul Daniel. În Bucureşti, Săptămâna de Rugăciune pentru Unitatea Creştină (18-25 ianuarie 2013) se va desfăşura după următorul program: vineri,18 ianuarie, ora 16,00, la Catedrala patriarhală din Dealul Mitropoliei, sâmbătă, 19 ianuarie, ora 17,00 la Biserica armeană Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavriil; duminică, 20 ianuarie, ora 17,00, fiecare biserică va face rugăciuni pentru unitatea creştină în cadrul slujbelor obişnuite, luni, 21 ianuarie, ora 17,00, la Biserica evanghelică din strada Luterană 2, marţi, 22 ianuarie, la biserica greco-catolică Maica Domnului din strada Sirenelor 39; miercuri, 23 ianuarie, ora 17,00, la biserica reformată Calvineum din strada Luterană 13 bis, joi, 24 ianuarie ora 17,00, la biserica anglicană din strada Arthur Verona 3 şi vineri, 25 ianuarie, ora 17,00, la Catedrala romano-catolică Sfântul Iosif din strada General Berthelot 19.

Legaturi:

***


Categorii

1. DIVERSE, Ecumenism, Patriarhul Daniel

Etichete (taguri)

, , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

21 Commentarii la “NEVINDECATA RANA A ECUMENISMULUI: ”saptamana de rugaciune pentru unitatea crestina” sau FARISEISMUL IUBIRIST

  1. Din pacate acesta e doar inceputul! Caci de multe ori, in spatele intentiilor bune se ascunde cel viclean! Iar acest ecumenism incepe sa influenteze turma si sa se insinueze cu viclesug in sanul Bisericii! Sa-i dea Domnul Patriarhului Daniel, Duhul trezviei si al intelepciunii! Doamne ajuta!

  2. Chiar ca nevindecata rana, desi a primit o lovitura de moarte dupa cazul Corneanu, de cand sunt interzise rugaciunile in comun. Totusi nu-i lasa din brate pe eretici. Murim cu ei de gat,dar sa murim. Bineinteles ca nu noi, crestinii, ci capii nostri.
    Ce-o fi insemnand unitatea crestina in viziune oficiala? Probabil ca pact cu ciuma, cu cancerul, cu hulitorii. Of. Vai de cei care merg la aceste “slujbe”.
    Pe langa necazurile economice trebuie sa fie nelipsite si schiopatarile in credinta.

  3. Din Ortodoxie cade numai ce e putred, adica ecumenistii. “Recolta” se evidentiaza in aceasta saptamana de prostituare, sau curvie spirituala.
    Doamne pazeste-ne de cursele vicleanului!

  4. “Tema Săptămânii de Rugăciune pentru Unitatea Creştină din anul 2013 este Cu ce mă voi înfăţişa înaintea Domnului?”
    Oamenii care participa la aceste intalniri ori nu isi pun aceasta intrebare, ori si-o pun dar sint inselati.

  5. “Ca toţi să fie una, după cum Tu, Părinte, întru Mine şi Eu întru Tine, aşa şi aceştia în Noi să fie una ” Sfânta Evanghelie după Ioan cap 17

    http://bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=35&cap=17

    Ceea ce in mod sectar si viclean uita ecumenistii sa spuna,este ca Dumnezeu a spus…după cum Tu, Părinte, întru Mine şi Eu întru Tine, aşa şi aceştia în Noi să fie una.

    Sau poate i se pare patriarhului si acestora ca Tatal spune ca Hristos este Capul Bisericii iar Fiul spune ca papa este capul ei ? Adica se contrazic ?

    Sau Tatal condamna relatiile homosexuale iar Fiul nu ar face-o ? ( vezi anglicanii )

    Sau Fiul are mai multe trupuri,intr-unul fiind nevoie de preoti,in altul nu,iar in altul episcopii putind fi si femei ?

    Sau daca Fiul este Adevarul,ar inseamna ca Tatal nu poate fi si El Adevarul,precum si ecumenistii afirma lucruri contrare ?

    Doamne iarta-ma pentru aceste cuvinte!

    Sa nu fi auzit acestia de cele 7 sinoade ecumenice,sa nu aiba cunostiinta de viata Bisericii,sa nu-i cunoasca invatamintele si hotarele,sa nu fi auzit macar de Sfinti….zici ca au coborit acum un secol de pe planeta Marte,cu cite 2 antene pe cap,si fac propavaduirea lui “Ca toţi să fie una ” din manualul de functionare al farfuriei lor zburatoare.

    Are dreptate Sfintul Iustin Popovici cind spune despre acestia ca sint desavirsirea in erezie,dupa Judecata de Apoi,probabil ca or sa ocupe nivelul cel mai de jos al intunecimilor,batjocura tuturor,sarmanii.

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/09/04/sf-iustin-popovici-despre-ecumenismul-ca-dialog-al-minciunii/

    “Să nu ne înşelăm. Există şi “un dialog al falsităţii”, atunci când cei ce discută se mint unii pe alţii în mod conştient sau inconştient. Acest tip de dialog este propriu “tatălui minciunii”, diavolul, “căci este mincinos şi tatăl minciunii” (Ioan 8, 44). Este, de asemenea, un lucru obişnuit pentru colaboratorii săi conştienţi ori inconştienţi să-şi atingă “adevărul” lor cu ajutorul minciunilor atunci când ei vor să-şi împlinească binele lor prin rău. Nu poate exista nici un “dialog al dragostei” fără dialogul adevărului. Altminteri, acest dialog nu este adevărat şi nu este firesc. Ca atare, porunca Apostolului cere ca “dragostea să fie nefăţarnică” (Rom. 12, 9)”

    ……

    Unirea Bisericilor sau, mai precis, unirea heterodocsilor cu Biserica noastra cea Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca este de dorit si de către noi, ca sa se poate implini rugaciunea Domnului, … ca toti una sa fie (Ioan 17:21). În orice caz, intelegem si asteptam potrivit intelegerii Ortodoxe. Precum ne aduce aminte Profesorul Ioannis Romanides, „Hristos se roaga aici ca ucenicii Sai si ucenicii acestora sa poata deveni, in aceasta viata, una in vederea slavei Sale (pe care El o are prin fire de la Tatal) atunci cand vor deveni madulare ale Trupului Sau, Biserica…” Pentru aceasta, de fiecare data cand crestinii heterodocsi ne viziteaza, în vreme ce le oferim dragoste si ospitalitate intru Hristos, suntem constienti cu durere ca suntem despartiti in credinta si, din această pricină, nu putem avea o comuniune ecleziastica.

    ….
    Protestul Sfintei Chinotite a Sf. Munte Athos la adresa Acordului de la Balamand Scrisoarea catre Patriarhul ecumenic/ 8 decembrie 1993

  6. Doamne ajuta ! Oameni buni ,este timpul fiecaruia dintre noi,cu mic cu mare .Toti care santem in CORABIA ADEVARATA A DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS ,sa-i informam ,sa-i trezim pe cei de la sate . Unde aici ,sant f. multi care nu cunosc ,nu sant informati ce se intampla cu TRADITIA NOASTRA CRESTINA ,dar chiar si in orase . Oameni santem destui ,dar lipseste initiativa si UNIREA INTRU HRISTOS ,in rest toate vor veni de la sine . Multi misionari ,nu au curajul sa informeze poporul ,nu au incredere ,nu exista comuniune intre noi ,mirenii si ei ,castigand F. mult DIAVOLUL .

  7. INCA ceva oameni buni ,SA NU PARTICIPAM ,la asemenea slujbe ,banuiesc ca este si mare ,,PACAT,,.DAR singuri prin prezenta noastra , ne vom distruge ORTODOXIA …..!

  8. Mesajul patriarhului este f. frumos dar este adresat partii gresite.

    Ortodoxia in general sau BOR in particular nu are ce sa “re-concilieze” cu nimeni intrucat Ortodoxia nu a nedreptatit pe nimeni, nu a acuzat pe nimeni si nu a persecutat pe nimeni.

    Reconcilierea ar putea veni, eventual, din partea celor care au acuzat Ortodoxia de diverse si au si actionat in consecinta, producand schisme (gen catolicii sau greco-catolicii). De neo-protestanti sau protestanti nici nu mai vorbim, care isi maresc “turma” tocmai aruncand cu fecale in Ortodoxie. Deci, ce sa reconcilizei cu asemenea oameni ?

  9. Pingback: PILDA SFANTULUI MAXIM MARTURISITORUL: Avem nevoie de marturisire -
  10. Aș vrea să prezint un comentariu pe care l-am găsit pe bloguri (dau si sursa)și care m-a durut mai tare decat o amputare pe viu.Din cauza aparentei lui obiectivități, a aparentei realități pe care o exprimă.
    La prima citire, am fost tentat să-l aprob în integralitate, să subscriu fără restricții și condiții.
    Aș vrea să nu fie așa cum spune autorul;aș vrea c aacesta să se înșele;să fie o exagerare ideea respectivă.
    Mi se pare că tăcerea din Biserică pe tema aceasta e mai mult decît asurzitoare ! Cred că o dezbatere pe această temă; cel puțin la nivelul celei pentru actele cu cip încorporat; e mai mult decât necesară: fie și numai în blogosferă.
    Iată textul:

    Chemare la Prohodul Neamului Romanesc

    Fratilor…Fratilor…Fratilor ….ni se stinge neamul
    Iesiti in graba la bisericile voastre si nu plecati de acolo pana nu induplecati pe Dumnezeul nostru ,dormiti pe treptele bisericii …cersiti indurare pt neamul nostru care se stinge ….ridicati o cruce mare ,Crucea Neamului umpleti crucea cu icoanele sfintilor neamului ….SA NU SE MAI OPREASCA RUGACIUNILE din fata ei,veniti pe rand preoti si popor si plangeti …nu va fie rusine …ca va vede lumea …oricum slujiti acum ,ultima data
    …psaltilor ,cantaretilor la strana bisericii rugati pe Dumnezeu sã va daruiasca cantarea Prohodul Neamului Romanesc …sã-l inmormantam cum se cuvine
    ..Femeilor, faceti coliva si impartiti saracilor pe la colturi …rugati cersetorii sã trimita rugaciunea in inalt in numele Neamului Romanesc
    stins fara lumina stramosilor la care a renuntat de bunavoie…singur…fara lupta
    Am inteles toti ca e judecata dreapta a Celui Preadrept …da !,dupa dreptate ne stingem ….ne-am omorat copii in avorturi …inca o Romanie este sub pamant, tara a orbilor caci nu are lumina botezului….toti copii nostri orbi si fara nume ..

    Si cu putinii copii ramasi ce facem …ii vindem strainilor ,care se asigura prin casele de copii, ca nu sunt botezati ….Fratilor.. Fratilor …

    Da fratilor …drept este sã ne stingem fara lumina Adevarului ,ca niste orbiti de galbenii ce ni sa-u pus deja pe ochi ca la mortii paganilor.

    Ne-am gonit tinerii din tara lor ,si mor ca mustele in tari straine de prea multa munca …aceiasi tineri puteau cladi inca o Romanie cum nici comunistii nu au putut visa….

    iar acum… ne vindem pamantul de sub picioare sã ne asiguram ca nu se vor mai putea intoarce …ca nu vor mai gasi mormintele parintilor lor …mormintele noastre, acelasi pamant imbibat de sange al parintilor nostri…..vaai
    Toata bogatia tarii ,mostenirea copiilor nostri o vindem pe nimica, in loc sã o licitam unor firme care sã exploateze ,nu sã detina resursele si care sã fie platite din profit.Sau altfel spus sã angajam..firmele .
    Cati am iesit in strada sã le spunem conducatorilor ,nu va dam voie sã vindeti bogatia copiilor nostrii… vrem nationalizarea resurselor…
    APA,pamant,resurse subterane fara exceptie.
    Iara si iara suntem complici tacuti la martirizarea adevaratilor romani ca Eminescu …UCIS pt ca a indraznit sã se lupte si pentru Neinstrainarea Pamantului Romanesc ,ca a luptat pentru ca Strainii sã Nu aiba drept de a cumpara pamant la noi.
    Aceiasi complicitate tacuta …ca atunci cand treceam nepasatori si lasi pe langa ferestrele cu gratii care tineau inchisi pe cei mai buni dintre noi ,Sfintii inchisorilor comuniste, pe care doar pamantul golgotei I-ar fi meritat …si a caror singura vina era aceea ca erau praticanti in taina ai rugaciunii inimii ..invatata in Legiune sau la Rugul Aprins….
    Si acum avem o gaura in loc de suflet ..pt ca am lasat sufletul intreg sã ne moara la Gherla ,Doftana ,Aiud… si suntem natia cu o gaura in steag pentru ca am refuzat sã o punem acolo pe Maica Domnului ….ocrotitoarea Romaniei ,..acum avem o stema sparta in regiuni ca sã aratam tuturor spre ce ne indreptam…
    Fratilor…Fratilor…Fratilor ….ni se stinge neamul
    Iesiti in graba la bisericile voastre si nu plecati de acolo pana nu induplecati pe Dumnezeul nostru ,dormiti pe treptele bisericii …cersiti indurare pt neamul nostru care se stinge ….ridicati o cruce mare in fiecare oras ,Crucea Neamului umpleti crucea cu icoanele sfintilor neamului ….sã nu se mai opreasca rugaciunile din fata ei,veniti pe rand preoti si popor si plangeti …nu va fie rusine ca va vede lumea …oricum slujiti acum ,ultima data
    .psalti ai bisericii rugati ,cu post ,pe Dumnezeu sã va daruiasca cantarea Prohodul Neamului Romanesc …sã-l inmormantam cum se cuvine ..sotiilor faceti coliva si impartiti saracilor pe la colturi …rugati cersetorii sã trimita rugaciunea in inalt in numele Neamului Romanesc sã nu se stinga fara lumina..
    .si nu uitati….
    ca de ar fi gasit Domnul doar….. zece drepti in toata tara,nu s-ar intamplat acestea…..:……….
    Dumnezeu sã ne miluiasca!
    Intelegeti ca si cei neinbisericiti din tara au avut aceasta intuitie
    cand au iesit pe strazi impotriva sistemului,si au impiedicat politicul sã le fure protestul….hai dar la crucea noastra cu lumanari si cu icoane ,cu colaci ,cu coliva….o de s-ar termina graul din tara de atata coliva …o de s-ar termina ceara de atatea lumanari arse in rugaciune …
    Autor Pelerinul Român 6 Apr 2012, preluat de pe blogul Graiul Ortodox

  11. Ca rasplata pentru dragostea pe care o arata patriarhul nostru catolicilor, ne servesc si ei o portie de iubire:
    http://www.arhiblog.ro/catolicii-slujba-odihna-sufletului-sergiu-nicolaescu/

  12. Cand capul Bisericii propune si gazduieste asemenea rugaciuni ce incredere pot sa mai am eu ca “oaie” a turmei in el ca pastor? Chiar daca in timpul anului ia si anumite pozitii in conformitate cu canoanele Ortodoxiei, de unde sa stiu ca in alte nenumarate randuri nu propovaduieste – “subtil”, pentru o “oaie” – ecumenismul? Cum pot sa mai cred in ceilalti pastori subordonati ai lui ca ar propovadui dreapta invatatura?
    Doar Harul Lui Dumnezeu ne va pazi daca si noi il vom chema in rugaciuni sincere.

  13. Săptămâna de rugăciune împotrivă*

    (Denumirea oficială este Săptămâna de Rugăciune pentru Unitatea Creştină şi înseamnă în fapt săptămâna de urâtă unire pentru rugăciune neîngăduită a creştinilor ortodocşi cu ereticii.)

    Biroul de presa al Patriarhiei ne anunta cu seninatate un lucru mai mult decat trist: In saptamana 18-25 ianuarie, Patriarhia organizeaza rugaciuni si slujbe impreuna cu cohorte de eretici din toate tagmele.

    Papistasi de diverse rituri greco-romane, anglicani, luterani, calvini, monofiziti armeni s-au dus la Catedrala patriarhala ortodoxa si au participat la slujbă, fiind mintiti in faţă în numele “iubirii” despre lucruri fundamentale ale conditiei lor soteriologice. Li s-a spus ca si ei sunt “Biserici”, ca sunt slujitori ai misiunii Bisericii lui Hristos, ca sunt frati crestini cu ortodocsii si altele asemenea, in general sugerandu-li-se indirect falsa idee ca ei nu se afla in inselare si, prin urmare, nu trebuie sa se intoarca la Adevar.

    Zilele urmatoare continuandu-se periplul pestriţ prin cladirile cultice ale celorlalţi, cu rugaciuni si ritualuri straine de Adevarul lui Hristos si de Traditia revelata a Bisericii celei Una. Toate acestea impachetate publicitar, deci mincinos in termeni gaunos-sentimentali, prefacut-lacrimogeni, dar mai ales politic corecti, precum: iubire, unitate, pace, rugaciune, cooperare, reconciliere, apropiere, fratietate.

    Intalnirea are ca motto textul „Cu ce mă voi înfăţişa înaintea Domnului?” din Miheia VI, 6 organizatorii mizand pe raspunsul dat in acelasi capitol, doua versete mai jos „dreptate, iubire şi milostivire şi cu smerenie să mergi înaintea Domnului Dumnezeului tău!”, dar neluand in seama sensul conextului care indemna (sub amenintarea unor grele pedepse) neamestecarea cu randuilele si faptele viclene si patimase ale rau credinciosilor vremii (Omri si Ahab [1]): „Căci voi aţi luat aminte la rânduielile lui Omri şi la toate faptele casei lui Ahab şi v-aţi purtat după sfaturile lor, ca să vă dau pustiirii şi pe locuitorii tăi, batjocurii. Pentru aceasta veţi avea în sarcina voastră ocara poporului Meu!”

    Sa ne rugam sa nu cada acele blesteme pomenite in cartea porocului Miheia [2], asupra tarii sau asupra organizatorilor acestui nefericit eveniment. Nadajduim ca printre ei sunt multi oameni luati de val care nu au facut acestea din convingere.

    *) Împotriva cui ? A Sfintei Tradiţii, a Sfinţilor Parinţi şi a Sfintelor Canoane.

    Acestea nu le zic dupa ureche sau din ranchiuni personale, ci sunt pornite din spaima ce mi-a pricinuit-o anuntul acestor manifest si discrepanta intre principiile ce ii motiveaza pe organizatori si principiile statornicite de Dumnezeu prin glasul sfintilor de-a lungul veacurilor, ce a ramas mereu acelasi :

    Canonul 10 al Sfintilor Apostoli: “Daca cineva s-ar ruga, chiar si in casa cu cel afurisit (scos din comuniune) acela sa se afuriseasca.”
    Canonul 45 al Sfintilor Apostoli: “Episcopul, presbiterul sau diaconul, daca numai s-ar ruga impreuna cu ereticii, sa se afuriseasca, iar daca le-a permis acestora sa savirseasca ceva ca si clerici (sa savirseasca cele sfinte), sa se cateriseasca.”
    Canonul 64 al Sfintilor Apostoli: “Daca vreun cleric sau laic intra in sinagoga iudeilor sau a ereticilor ca sa se roage, sa se cateriseasca si sa se afuriseasca.”
    Canonul 6 al Sinodului V local de la Laodiceea (343): “Nu este ingaduit ereticilor a intra in casa lui Dumnezeu daca staruie in eres.”
    Sfîntul Efrem Sirul (+379): “Vai acelora care se întineazã cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjocoresc Dumnezeiestile Scripturi! Vai de cei cîti murdãresc sfînta credintã cu eresuri sau încheie vreo întelegere cu ereticii! […]Sã fugi de purtarea familiarã fatã de schismatici si eretici! ”
    ”Pe eretici, ca pe niste blasfemiatori si vrãjmasi ai lui Dumnezeu, Scriptura nu i-a numit oameni, ci cîini si lupi si porci si antihristi, dupã cum zice Domnul: Nu dati cele sfinte cîinilor! (Matei 7:6). Si Ioan zice cã multi antihristi s-au arãtat (I Ioan 2:18). Pe acestia deci, nu se cuvine sã-i iubim, nici sã ne întretinem cu ei, nici sã ne rugãm împreunã cu ei, nici sã mîncãm împreunã, nici sã-i primim în casã, nici sã-i salutãm, ca sã nu ne facem pãrtasi faptelor lor celor viclene.”
    Sfîntul Grigorie Teologul (+389): “Unde este evidentã necredinta, trebuie sã preferãm mai bine focul si sabia si situatiile critice si mîinile tiranilor – si toate cu dãruire – decît sã luãm parte la aluatul pãcatului si sã ne unim cu cei care bolesc în credintã… De mii de ori este mai bunã dezbinarea care se face pentru cuvintele bunei credinte ortodoxe decît pacea, cînd aceasta este unitã cu patimile.”
    Sfintul Cuvios Teodosie de la Pecerska (+1073): “Pãzeste-te, fiule, de cei cu credintã strîmbã si de toate discutiile lor, cãci si pãmîntul nostru s-a umplut de ei! Numai cel ce trãieste în Credinta Ortodoxã îsi va mîntui sufletul. Fiindcã nu existã o altã credintã mai bunã, decît curata si sfînta noastrã Credintã Ortodoxã … De asemenea, fiule, nu se cade sã lauzi o credintã strãinã. Cine laudã o credintã strãinã face la fel ca si cel care-si huleste propria credintã. Cine laudã credinta sa si pe cea strãinã e un fãtarnic si apropiat de erezie … Dacã cineva îti spune: “Credinta noastrã si a voastrã este de la Dumnezeu”, atunci, fiule, rãspunde-i asa: “Fãtarnicule! Cum pot fi amîndouã de la Dumnezeu? Nu stii ce spune Scriptura: Este un singur Domn, o singurã Credintã, un singur Botez. (Efeseni 4,5) Asadar, fiule, fereste-te de acestia si întotdeauna apãrã-ti credinta ta! Nu te înfrãti cu ei, ci fugi de ei si întãreste-te în credinta ta prin fapte bune! … Fiule, chiar dacã va trebui sã mori pentru credinta ta sfîntã, du-te cu îndrãznealã la moarte! Asa au murit si sfintii pentru Credintã, iar acum vietuiesc întru Hristos.”

    Sfîntul Chiril al Alexandriei (+444): “Atunci se mãreste numele pãcii, cînd nu ne vom împotrivi pãrerilor Sfintilor, nici nu vom fãptui împotriva hotarelor acelora.” (Migne, PG 68-77)
    Sfîntul Maxim Mãrturisitorul (+662): “A tãinui cuvîntul adevãrului înseamnã a te lepãda de el. Bine este sã trãim în pace cu toti, dar numai cu aceia care cugetã aceleasi despre buna credintã ortodoxã. Si este mai bine sã ne rãzboim, atunci cînd pacea lucreazã conglãsuirea cãtre rãu”.
    Sfîntul Teodor Studitul (+826): “Atunci cînd Credinta e primejduitã, porunca Domnului este de a nu pãstra tãcere. Dacã e vorba de Credintã, nimeni nu are dreptul sã zicã: “Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un cîrmuitor? Nici acesta nu doreste sã aibã vreun amestec. Sau un sãrac care de-abia îsi cîstigã existenta? Nu am nici cãdere, nici vreun interes în chestiunea asta.” Dacã voi veti tãcea si veti rãmîne nepãsãtori, atunci pietrele vor striga, iar tu rãmîi tãcut si dezinteresat?”
    Sfîntul Grigorie Palama (+1340): “Cei ce sunt în Biserica lui Hristos apartin adevãrului, iar cîti nu apartin adevãrului, nu sunt nici în Biserica lui Hristos.”

    Sfîntul Marcu Eugenicul (+1444): “Credinta noastrã este dreapta mãrturisire a Pãrintilor nostri. Cu ea, noi nãdãjduim sã ne înfãtisãm înaintea Domnului si sã primim iertarea pãcatelor; iar fãrã de ea, nu stiu ce fel de cuviosie ne-ar putea izbãvi de chinul cel vesnic. Toti Dascãlii, toate Sinoadele si toate dumnezeiestile Scripturi ne îndeamnã sã fugim de cei ce cugetã în mod diferit si sã ne îndepãrtãm de împãrtãsirea cu ei.”
    ” Învãtãturile dascãlilor apuseni nici nu le cunosc, nici nu le primesc, încredintat fiind cã sunt înselãtoare. În materie de credintã ortodoxã nu existã concesie. Distrugerea credintei obstesti este pierzarea de obste a tuturor. Chestiunile credintei ortodoxe nu admit iconomia. Niciodatã nu s-au îndreptat cele bisericesti prin solutii de mijloc. Între luminã si întuneric poate cineva sã spunã cã existã ceva de mijloc, numit înserare sau amurg; dar intermediere între adevãr si minciunã nu poate nimeni sã gîndeascã, oricît s-ar strãdui. Mijloc de împãcare între adevãr si minciunã nu existã! În problemele de credintã nu încape pogorãmîntul si iconomia, deoarece pogorãmîntul provoacã împutinarea credintei. Asta ar fi egal cu a spune: Taie-ti capul si du-te unde vrei.”
    ” Noi pentru nimic altceva nu ne-am despãrtit de latini, decît pentru cã sunt nu numai schismatici, dar si eretici. Pentru aceasta nu trebuie nicidecum sã ne unim cu ei!”
    “Acela care îl pomeneste pe papã ca arhiereu ortodox este vinovat si latino-cugetãtorul trebuie considerat ca un trãdãtor al credintei. Prin urmare, fugiti de ei, fratilor, ca si de împãrtãsirea cu ei, pentru cã unii ca acestia sunt apostoli mincinosi, lucrãtori vicleni. Nu este altceva de mirare dacã si ispititorii lui Satana se preschimbã în îngeri ai dreptãtii, al cãror sfîrsit va fi dupã faptele lor.”
    Sfîntul Cosma Etolianul (+1779): „sã vã bucurati si sã vã veseliti de mii de ori, cã v-ati învrednicit sã fiti crestini ortodocsi, si sã plîngeti si sã vã tînguiti pentru cei necinstitori de Dumnezeu, necredinciosi si eretici, care umblã în întuneric, în mâinile diavolului.”
    “Evreul îmi spune cã Hristosul meu e un copil din flori si Preasfînta Fecioara a mea e o desfrînatã, iar Sfînta Evanghelie îmi spune cã acest lucru e de la diavolul. Mai am acum ochi sã mã uit la evreu? Dacã un om mã ocãrãste, îmi omoarã mama, fratii, copiii, dupã care îmi scoate ochii, ca si crestin am datoria sã-l iert. Dar sã-L ocãrascã ei pe Hristosul meu si pe Preacurata Fecioara a mea! Eu nu vreau sã-i mai vãd, dar domniile voastre cum vã rabdã inima si mai faceti afaceri si tocmeli cu evreii?
    De ce v-am spus acestea, crestinii mei? Nu ca sã-i omorîti pe evrei si sã-i prigoniti, nu, ci ca sã-i plîngeti cã L-au lãsat pe Dumnezeu si s-au dus cu diavolul. V-am spus ca sã ne cãim acum pînã mai avem vreme, ca sã nu se întîmple sã se mînie Dumnezeu pe voi si sã ne lase din mîna Lui si sã pãtim si noi ca evreii si chiar mai rãu.”
    “Pe papa Romei sã-l blestemati, fiindcã el e cauza. […] Noi avem o poruncã ce spune sã anatematizãm pe oricine adaugã sau nu crede în ceva mic din cele pe care le-au legiuit Pãrintii Bisericii noastre.”
    Sfîntul Iustin Popovici (+1979): “Conform gîndirii unitare a Pãrintilor si a Sinoadelor, Biserica este nu numai una, ci si unica… Biserica este una si unica, pentru cã ea este trupul Unuia si Unicului Hristos. Unde nu este Dumnezeul-Om, acolo nu existã Bisericã, iar unde nu existã Bisericã, acolo nici Euharistia nu existã. În afara acestei identitãti, adicã a Bisericii si a Euharistiei, se aflã erezia, falsa bisericã si antibiserica. Biserica, prin dumnezeiasca Euharistie, este unitate soborniceascã si unirea lui Hristos cu credinciosii si a credinciosilor cu Hristos. Si în Euharistie si în Bisericã, Dumnezeul-Om Hristos este Unul si, de asemenea, este “toate si întru toti.” (Col. 3:11). Din unica si nedespãrtita Bisericã a lui Hristos, în diferite timpuri, s-au desprins si s-au tãiat ereticii si schismaticii, care au si încetat sã fie mãdulare ale Bisericii. Unii ca acestia au fost… romano-catolicii si protestantii si unitii si toatã cealaltã legiune ereticã si schismaticã. Ecumenismul e numele de obste pentru toate pseudo-crestinismele, pentru pseudo-bisericile Europei Apusene. În el se aflã cu inima lor toate umanismele europene cu papismul în frunte, iar toate aceste pseudo-crestinisme, toate aceste pseudo-biserici nu sunt nimic altceva decît erezie peste erezie. Numele lor evanghelic de obste este acela de “pan-erezie” (erezie universalã). De ce? Fiindcã în cursul istoriei, felurite erezii tãgãduiau sau denaturau anumite însusiri ale Dumnezeului-Om Hristos, în timp ce ereziile acestea europene îndepãrteazã pe Dumnezeul-Om în întregime si pun în locul Lui pe omul european. În aceastã privintã nu e nici o deosebire esentialã între papism, protestantism, ecumenism si celelalte secte, al cãror nume este “legiune”.”
    Pãrintele Dumitru Stãniloae (+1993): “Eu nu prea sunt pentru ecumenism; socotesc cã ecumenismul este produsul masoneriei; iarãsi vor sã relativizeze credinta adevãratã. A avut dreptate Biserica zicînd cã nu prea suntem uniti. Ecumenismul este pan-erezia timpului nostru. Biserica Romano-Catolicã si Biserica Ortodoxã nu sunt douã surori. Nu existã decît un singur cap al Bisericii, Iisus Hristos. Nu poate exista decît un singur trup, adicã o singurã Bisericã. Deci notiunea de Biserici surori este improprie.”

    Pãrintele Arsenie Boca (+1989): “Ecumenismul? Erezia tuturor ereziilor. Cãderea Bisericii prin slujitorii ei. Cozile de topor ale apusului. Numai putregaiul cade din Biserica ortodoxã, fie ei: arhierei, preoti de mir, cãlugãri sau mireni. Înapoi la Sfînta Traditie, la Dogmele si Canoanele Sfintilor Pãrinti ale celor sapte Soboare Ecumenice, altfel la iad cu arhierei cu tot. Fereascã Dumnezeu!”
    Arhimandit Gheorghios Kapsanis, egumenul M-rii Grigoriu, Athos: “Ce este ecumenicitatea? Bisericile Ortodoxe din întreaga lume sunt organizate, din punct de vedere administrativ, în Biserici locale sub conducerea unor sinoade locale, respectiv patriarhii. Toate bisericile locale sunt organizate la rîndul lor sub forma unui sinod ecumenic din care fac parte reprezentanti ai tuturor Bisericilor Ortodoxe locale. Ce este ecumenismul? Ecumenismul în schimb, este o formã institutionalã prin care, sub numele pãcii si al unitãtii, sunt adunate la un loc toate religiile lumii precum evrei, musulmani, budisti care nu cred în Iisus Hristos ca Fiu al lui Dumnezeu, si unde se dezbat probleme economice, politice, sociale, culturale etc. Ecumenismul cautã prin toate acestea sã se impunã ca noua religie a viitorului. Cu certitudine, Biserica Ortodoxã este ecumenicã adicã soborniceascã. Una este însã ecumenicitatea si alta este ecumenismul. Biserica Ortodoxã este ecumenicã, dar nu ecumenistã. Ea rãmîne ecumenicã atîta vreme cît nu cade în ispita ecumenismului. Ecumenicitatea constituie expresia deplinãtãtii Bisericii si se propune si celorlalti, fãrã sã se împartã sau sã se ajusteze dupã conceptiile omenesti. Asadar Biserica noastrã Ortodoxã este ecumenicã si deoarece întreaga lume are nevoie cu adevãrat de ecumenicitatea ei, este necesar ca ea sã se mentinã ecumenicã si sã nu cadã în ecumenism. Iar aceasta nu numai pentru a-si pãstra ecumenicitatea ei, ci si pentru a ajuta cu adevãrat lumea. Un rol important în miscarea ecumenicã îl are teoria ramificatiilor care este o erezie eclesiologicã promovatã în cercurile teologice asa-zis moderniste, a cãrei esentã este cã toate confesiunile crestine existente în momentul actual sunt vãzute ca ramuri egale ale unei singure Biserici a lui Hristos si care detin în mod egal harul Sfîntului Duh si Adevãrul Divin. La baza acestei învãtãturi eretice stã interpretarea incorectã a procedurilor canonice privind primirea în Bisericã a ereticilor si schismaticilor.”
    Pãrinte Gheorghe Calciu: “Întelegerea ecumenicã de unire si armonie a lumii este de fapt o formã a miscãrilor internationaliste pe plan religios, în care se încearcã desfiintarea natiunilor, instituirea unor guverne mondiale, pe care nimeni nu le-a uns si care urmãresc doar gloria lor, buna lor viatã si satisfacerea dorintei de a conduce popoarele. Ecumenismul acesta este în sine o actiune diabolicã si sunt de acord cu unii teologi greci care spun cã ecumenismul este cea mai mare erezie a secolului nostru… Am sperat cã România va fi urmãtoarea tarã care va iesi din ecumenism.”
    Mitropolitul Hieroteos Vlachos de Nafpaktos: “Poate fi spus cã de este o mare erezie astãzi, este asa-numita erezie eclesiologicã, care se confruntã mai ales cu pãstorii Bisericii. Este o mare confuzie astãzi despre ceea ce este Biserica si care sunt adevãratii ei membri. Se confundã identitatea Bisericii cu alte traditii umaniste si se gîndeste cã Biserica este fragmentatã si despãrtitã, dar mai mult se ignorã singura cale de mîntuire a Bisericii.” “Papistasii nu au preotie nici taine… Vaticanul nu este bisericã, ci un sistem politico-economic situat în afara Bisericii, iar papa cu toti “clericii” Vaticanului nu sunt urmasi ai Apostolilor, nu au predania si succesiunea apostolicã… Papistasii sunt francolatini, iar pe deasupra si eretici. Papismul se aflã în afara Bisericii…, si pentru cã în afara Bisericii nu existã Taine, pentru aceasta clericii papistasilor si însusi papa, pentru noi ortodocsii, nu au preotie, adicã au fost tãiati de la succesiunea apostolicã. Dacã se va pierde Credinta Ortodoxã, atunci nu va mai exista nici Bisericã, nici Dumnezeiasca Euharistie… Pãrintii Bisericii din veacul al VIII-lea observaserã cã papismul, sub influenta francilor, a schimbat teologia ortodoxã si astfel nu mai fãcea parte din Biserica Ortodoxã care pãzea în întregime adevãrul revelat. De aceea, papa nu mai era pomenit în Diptice.”

    Note:

    [1] Omri a fost rege israelit care a tolerat inchinarea la zeitatile pagane si si-a insurat fiul, pe Ahab care i-a urmat la tron, cu Izabela. Aceasta, cu permisiunea sotului sau Ahab, a construit in Israel un templu inchinat lui Baal. Orice asemanare, cat de vaga, cu situatiile ecumenismului recent (nu) este intamplatoare.

    [2] Miheia VI, 12-15: “Că bogaţii din cetate sunt plini de silnicie şi locuitorii grăiesc cuvinte mincinoase şi limba lor este numai viclenie în gura lor. Si Eu am început să te bat şi să te pustiesc din pricina păcatelor tale. Vei mânca, dar nu te vei sătura şi foamea va roade lăuntrul tău; vei pune la o parte, dar nu vei putea scăpa nimic, şi ceea ce vei scăpa, voi trece prin ascuţişul sabiei. Tu vei semăna, dar nu vei secera; vei călca în teasc smochine, dar nu te vei unge cu untdelemn; vei face must, dar nu vei bea vin.”

    Mircea Puşcaşu

  14. Stie cineva ce s-a intamplat anul acesta de Botezul Domnului, daca s-a mai intors Iordanul inapoi cand patriarhul a aruncat crucea in apa?

    Cei de la Ierusalim nu sunt ecumenisti, Dumnezeu inca le da acest semn.

  15. @ Voicu:
    Nu stim, dar nici nu ne indoim de Dumnezeu.

    Cine sunt “cei de la Ierusalim” care nu sunt ecumenisti? 🙂

  16. O rana la fel de nevindecata ca ecumenismul este sectarismul sau duhul schismatic, izbitor de similar (pentru ca inrudit ca duh) celui stilist. Exista, mai nou si… mai “vechi”, o serie de bloguri “anti-sistem” sau de “marturisire” isterica ortodoxa care fac liste negre de ierarhi si preoti care, practic, sunt considerati fara har din cauza participarii la evenimente ecumeniste. Mai rau este ca sunt chiar unii preoti care incurajeaza aceasta atitudine de iesiti din minti si de obraznica trufie de a se substiui ei BISERICII, de a imparti anateme si de a “caterisi” cu de la sine putere ierarhi si preoti!

  17. Pingback: CIRCUL ECUMENISMULUI, acum si la propriu. "Slujba" ecumenista la Circul de la Monaco cu participare ortodoxa - inclusiv romaneasca... [VIDEO+FOTO] - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  18. Pingback: “SAPTAMANA DE RUGACIUNE PENTRU UNITATEA CRESTINA” cu tema: “Oare s-a impartit Hristos?” continua sa propovaduiasca RATACIREA grava a TEORIEI RAMURILOR (a “BISERICILOR” CRESTINE DESPARTITE), talcuind eretic Scriptura. Pa
  19. Pingback: Interviu cu Pr. Prof. Theodoros Zisis in “Lumea credintei” despre IUBIREA FALSA A ECUMENISMULUI si CONSECINTELE MINIMALISMULUI DOGMATIC: “Fara adevar, iubirea este minci­noasa. Aceasta perioada este cea mai grea dintre toate. Nu stiu da
  20. Pingback: “Saptamana de rugaciune pentru unitatea crestinilor” si PROPAGANDA IDEOLOGIEI ECUMENISTE: “Vor sa faca parte din aceeasi biserica” sau “VOR ELIMINAREA POLEMICILOR DINTRE BISERICI”? - Recomandari
  21. Pingback: NEXT LEVEL SAU NO LEVEL? PATRIARHIA ROMÂNĂ schimba ”randuiala” SAPTAMANII DE RUGACIUNE PENTRU UNITATEA CRESTINILOR. Catedrala patriarhala nu va mai gazdui evenimente de acest gen, se ocolesc diplomatic RUGACIUNILE IN COMUN | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare