Studiu despre prăbușirea turnului WTC 7: nu INCENDIUL ar fi provocat colapsul clădirii, ci PRĂBUȘIRI SIMULTANE ale coloanelor de susținere/ 9/11 – evenimentul care a stat la baza impunerii noii SUPRAVEGHERI ORWELLIENE

11-09-2019 3 minute Sublinieri

Captură din studiul realizat de UAF

O cercetare finanțată de „Architects & Engineers for 9/11 Truth” și realizată de Universitatea Alaska Fairbanks, al cărui prim raport preliminar a fost dat publicității recent, arată că prăbușirea turnului WTC7, o clădire complexul turnurilor gemene, din 9/11 2001 nu a avut loc în urma incendiului, după cum sună varianta oficială a evenimentelor. Cercetarea a durat patru ani și s-a axat pe descoperirea factorilor care au cauzat efectiv prăbușirea turnului WTC 7. Varianta preliminiară este supusă dezbaterii publice, după care, la finalul anului, va fi publicată varianta finală a cercetării.

Potrivit studiului autorilor:

Echipa de cercetare a Univ. Alaska Fairbanks a folosit trei abordări pentru a examina raspunsul structural al WTC 7 la conditiile care s-au produs pe 11 sept. 2001. Întâi, am simulat răspunsul structural local la intensitatea focului care ar fi putut apărea sub etajul 13, unde cele mai multe incendii din WTC 7 au fost raportate. În al doilea rând, am suplimentat propria simulare examinând ipoteza initierii colapsului dezvoltată de Institutul Național al Standardelor și Tehnologiei. În al treilea rând, am simulat un anumit număr de scenarii în cadrul sistemului structural general pentru a determina ce tip de avarii locale și locațiile lor au putut provoca colapsul total.

După verificarea a nenumărate scenarii, autorii studiului, J. Leroy Hulsey, UAF, Zhili Quan, Bridge Engineer South Carolina Department of Transportation, și Feng Xiao, Ph.D., Associate Professor Nanjing University of Science and Technology Department of Civil Engineering, au concluzionat:

Incendiul nu a provocat colapsul WTC 7 pe 9/11, contrar concluziilor Institutului Național al Standardelor și Tehnologiei și a firmelor de ingineri private care au studiat colapsul. Concluzia secundară a studiului nostru este că colapsul WTC 7 a fost o avarie globală implicând avarii aproape simultane ale fiecărei coloane a clădirii.

Rezultatele acestui studiu nu pot fi ignorate și ele contrazic flagrant narațiunea dominantă despre evenimentele din 9/11, potrivită căreia prăbușirea clădirii WTC7 a fost cauzată de incendii.

Într-o altă acțiune, de această dată de natură juridică, mai multe organizații, „Lawyers’ Committee for 9/11 Inquiry”, „Architects & Engineers for 9/11 Truth”, și reprezentanții familiilor unora din victimele de la 9/11 au formulat o plângere împotriva FBI cu scopul de a obține dovezile despre care ar fi putut ști agenția federală și pe care le-ar fi ascuns Congresului, care ar putea explica prăbușirea turnurilor. Mai multe despre astfel de inițiative și contestări ale variantei oficiale despre evenimentele de la 9/11 aici.

***

Evenimentele de pe 9/11 au avut consecințe ample pe plan mondial și pe planul întăririi statului polițienesc. „Războiul terorii”, atacarea Afganistanului, din care americanii nu au reușit să plece nici astăzi, ducând negocieri chiar cu talibanii împotriva cărora au început războiul, și suita de legi – culminând cu US Patriot Act – care au instituit un control extins asupra populației americane și nu numai își au originea în acest eveniment care pe bună dreptate a fost considerat un punct de turnură în noua ordine socială și mondială. 

Pe plan intern, două inițiative au pavat drumul SUA către un tip de supraveghere orwelliană. Programul Departamentului de Justiție TIPS – Terrorism Information and Prevention System –  prevedea ca „milioane de șoferi, poștași, conductori de tren, căpitani de vase, angajați ai serviciilor de utilități, etc., să raporteze activitate suspectă de terorism”. TIPS-sterii erau persoane care „în timpul muncii lor cotidiene, se află într-o poziție unică de a sluji pe post de extra-ochi și urechi ai instituțiilor de pază și ordine”. Însă Departamentul de Justiție nu a dat indicații clare cu privire la ce înseamnă „activitate suspectă”. Unele organizații nu au dat curs – serviciul poștal american, de pildă, a refuzat programul. ACLU a criticat, de asemenea, programul: „acesta este un program în care activitățile, afirmațiile, naționalitatea, practicile religioase vor fi raportate de indivizi lipsiți de orice fel de antrenament sau legătură cu activitatea infracțională”. Deși, în cele din urmă, Congresul american a decis încetarea programului, același tip de implicare a cetățenilor în urmărirea și raportarea „activităților suspicioase” a fost folosit și de către administrația Bush, și de a lui Obama. Este exemplul clar de program ce implica 10 milioane de americani civili implicați în activități de supraveghere și raportare care înainte de 2001 nu ar fi putut fi conceput și prezentat publicului ca măsură legitimă de combatere a amenințărilor teroriste.

Pentagonul a inițiat propriul său program, Total Information Awareness. Sub auspiciile USA Patriot ACT, Total Information Awareness presupunea „detectarea, clasificarea și identificarea teroriștilor străini – și descifrarea planurilor lor – astfel încât SUA să poată acționa la timp și să prevină actele teroriste”. TIA presupunea descoperirea de conexiuni „între tranzacții – cum ar fi pașapoarte, vize, permise muncă, carnete de șofer, carduri de credit, bilete de avion, achiziționări de arme, de chimicale – și evenimente, cum ar fi arestările, activitățile suspecte ș.a.” În cele din urmă, scopul TIA era să adune cât mai multă informație despre oricine – pentru a permite, chipurile, guvernului să protejeze pe oricine de orice. Editorialistul de la NYT William Safire surprindea apariția noului sistem de supraveghere: „orice achiziție pe care o faci cu un card de credit, orice cumperi de la un magazin, orice rețetă medicală, orice site pe care îl vizitezi, orice email pe care-l primești și îl trimiți, orice depozit bancar, orice călătorie, orice eveniment la care participi – toate aceste tranzacții și comunicații vor fi introduse în ceea ce Departamentul de Apărare descrie drept o mare, centralizată și virtuală bază de date”. 

Oficialii administrației Bush au apărat programul TIA în fața criticilor aduse. Un oficial al DARPA, de care aparținea programul TIA, spunea clar că americanii trebuie să-și sacrifice intimitatea în numele securității. Până la urmă, în 2003, Congresul a abolit programul TIA. Până atunci, însă, DARPA contractase zeci de proiecte de cercetare private pentru a dezvolta componente pentru TIA. Deja era avansat la un stadiu la care nu mai era doar un „proiect de cercetare”. 

Așadar, acestea au fost momentele care au pus bazele mindset-ul intruziv, orwellian, care a dus la abuzurile NSA și a altor agenții secrete americane de mai târziu. 


Categorii

America, Opinii, analize, Stat politienesc

Etichete (taguri)

, , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare