Problemele reale din scolile romanesti: VIOLENTA EXACERBATA si ABANDONUL SCOLAR RECORD (video). In timp ce Ministerul Educatiei are o singura mare grija: MANUALELE DIGITALE

11-09-2014 5 minute Sublinieri


VIOLENTA IN SCOALA a explodat periculos… par medialert

Violenţa din şcolile României bate anul acesta încă un record. Aritmetica desprinsă din statistică ne dă un rezultat halucinant: La fiecare 10 minute, un elev este agresat în clasă, pe hol sau în curtea instituţiei care ar trebui să îl educe.

Directorii ascund incidentele pentru ca şcoala să nu îşi piardă reputaţia.Aşa se face că în şcolile din România apar tragedii, de la traume care îi marchează pe copii, până la vieţi pierdute.


Adolescent bătut pâna la comă de 2 baieti de 13… de medialert

Un adolescent de 15 ani a fost bătut pâna la comă de prietenii de joacă. Mai întâi, l-au provocat la bătaie! Dar el a refuzat. Atunci a încasat lovituri de moarte! Era în vacanţa de vară, la bunicii din Galaţi, când a fost atacat

L-au lăsat inconştient. Un băiat de 15 ani făcut knock-out de prietenii lui. Nu era un joc, ci o bătaie barbară, aplicată, din senin, de doi băieţi de 13 ani.

[…]

E un adolescent model. Un elev care trecuse de evaluarea naţională cu 9,85. Intrase la un Colegiul Naţional de Informatică de prestigiu, din Bucureşti.

Cazul şocant arată de ce fenomenul de tip bullying aruncă România pe primul loc în Europa, potrivit unui studiu recent al UNICEF. Şase din 10 copii până în 15 ani sunt hărţuiţi fizic sau psihic alţi copii.

Jumătate dintre elevii români au recunoscut că şi-au lovit colegii. Într-un clasament realizat de UNICEF, România este pe primul loc în ceea ce priveşte violenţele între minori. Autorităţile nu consideră însă că adolescenţii noştri sunt mai bătăuşi decât cei din alte state, dar admit că agresiunile sunt tot mai frecvente.

Imaginile deosebit de violente în care o elevă din Brăila este lovită, înjurată şi umilită de o altă adolescentă, au şocat opinia publică în octombrie 2012. Cele două fete s-au certat din cauza unui băiat.Tot în Brăila, doi elevi s-au bătut pe holul şcolii, în faţa colegilor care se amuzau şi îi filmau.

În ceea ce priveşte violenţa între copii, un raport UNICEF arată că România este pe primul loc. Asta în ciuda faptului că de zece ani există o lege clară care interzice orice formă de violenţă asupra minorilor.

Există diferenţe între datele centralizate de autorităţile române, de la poliţie şi inspectorate şi cele folosite de UNICEF care sunt primite de la Organizaţia Mondială a Sănătăţii.

Şi informaţiile Poliţiei arată că, în Bucureşti, numărul cazurilor de violenţă în şcoli a crescut considerabil în ultimii patru ani.

Psihologii susţin că la baza unui comportamanet agresiv stau suferinţe mai vechi. Ministerul Educaţiei şi inspectoratele şcolare vor să supravegheze şi mai atent şcolile pentru a preveni violenţele. În curând va apărea un regulament îmbunătăţit în acest sens.


România are cea mai mare rată a abandonului… de medialert

Un copil din cinci abandonează şcoala în anii de liceu. Sunt cele mai recente date UNICEF care pun România pe primul loc în ţara Uniunea Europenă din punct de vedere a ratei de abandon şcolar: 19%, faţă de o medie europeană de 15%, în cazul elevilor cu vârste între 15 şi 18 ani. Pedagogii şi sociologii spun că, în majoritatea cazurilor, de vină este sărăcia.

Ana Maria ar fi trebuit să înceapă clasa a XI-a în această toamnă, la un liceu din Bucureşti. Nu a mai fost de doi ani la şcoală şi dă vina pe părinţii ei şi pe scandalurile care au forţat-o să plece de acasă.

„M-am certat cu tata, fiind beat tot timpul, nu puteam să învăţ, să citesc, să fac ce îmi place. A trebuit să mă mut”, a spus Ana Maria.

O perioadă a locuit cu bunica ei, într-o garsonieră, alături de o mătuşă, un unchi şi mai mulţi verişori. A şi lucrat, ca să se poată întreţine.

”Am lucrat la o shaormerie pe aici, pe la Vâltoare. Bine, ilegal. Fără contract, fără nimic. Eu lucram 12 ore pe 600 de lei, în fiecare zi”, a spus Ana Maria.

În situaţii similare se află 19% dintre adolescenţi români cu vârste între între 15 şi 18 ani. La nivel european, procentul este mai mic de 13%.

„Pe aceşti adolescenţi care sunt în afara şcolii i-am găsit în mare parte în zone rurale, în familii sărace, în familii de romi. Şi pe lângă asta, sărăcia este o problemă. Sunt cazuri în care familiile nu îşi permit să îşi trimită copiii la şcoală şi au nevoie ca adolescenţii lor să meargă să muncească, să câştige nişte bani”, a spus Sandie Blanchet, reprezentant UNICEF România.

„2% din copiii pe care i-am identificat ca fiind în afara sistemului de educaţie au propriu-zis un loc de muncă şi primesc salarii. Majoritatea sunt, însă, lucrători neremuneraţi în agricultură sau oferă ajutor familial, fie în mica afacere a familie, fiei în gospodărie”, a spus Ciprian Fartușnic, directorul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei.

Familia este, în majoritatea cazurilor, de vină pentru că adolescenţii renunţă la şcoală. Dar nici şcoala nu este pregătită să-i ajute pe aceşti copii, sunt de părere sociologii.

„La nivel şcolar sunt, pe de o parte, metodele de predare, care nu sunt adaptate copiilor în risc sau care au absentat şi uneori ei nu fac faţă. Repetenţia este iarăşi o cauză ce duce de cele mai multe ori la abandon şcolar şi la părăsire timpurie a şcolii. Deci, practic, copiii nu au fost din timp ajutaţi să treacă peste acest handicap”, a precizat sociologul Luminiţa Costache. […]/ integral pe digi24.ro

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, spune că în 15 septembrie elevii din clasele întâi şi a doua vor avea şi manualele digitale, urmând ca până atunci să fie rezolvate toate contestaţiile, el precizând că ceilalţi elevi vor învăţa tot după vechile manuale, transmite corespondentul MEDIAFAX.

”Dacă vorbim despre manualele de la clasa a III-a la clasa a XII-a nu sunt modificări, adică din păcate venim tot cu manuale vechi, unele de 10-12 ani. Dacă vorbim de manualele pentru clasa întâi şi clasa a doua, conform procedurilor legale suntem obligaţi să aşteptăm decizia Consiliului Naţionale pentru Soluţionarea Contestaţiilor. Eu cred că ne apropiem de momentul la care CNSC va da verdictul. De fapt, ştiţi bine că sunt mai multe solicitări la CNSC din partea unor editori, una a fost deja respinsă, mai sunt 17 dacă nu mă înşel, care au fost conexate. E o decizie dată de instanţă, nu ne putem pronunţa înainte de această instanţă. Eu cred că vom merge în direcţia bună şi că vom avea manuale pe 15 septembrie, evident în format digital. Dacă decizia este pozitivă, atunci manualele vor putea fi încărcate pe internet imediat ce se semnează contractele”, a declarat Pricopie, vineri, la Constanţa.

El a precizat că se intenţionează ca în următorii ani să crească numărul materiilor opţionale, în special pentru ultimii doi ani de liceu.

”Nu sunt materii noi la învăţământul primar, sunt materii opţionale noi şi este normal şi o să creştem numărul de opţionale nu numai pe primar, ci pe toate ciclurile. De fapt, în anii următori va trebui să avem o reaşezare, în special la nivelul liceului. Cu ocazia noilor planuri cadru şi programe aprobate vom încerca să creştem numărul de opţionale pentru elevii de liceu, în special pentru clasele a XI-a şi a XII-a. Este normal să-i dai posibilitatea elevului în urma discuţiei cu părinţii, evident, să se orienteze către o disciplină sau alta”, a mai afirmat ministrul Educaţiei. […]/ integral pe mediafax.ro

Presedintele Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), Bogdan Lehel Lorand, a declarat pentru HotNews.ro ca institutia pe care o conduce a luat o hotarare, in privinta licitatiei pentru manuale digitale, dupa ce a primit 11 contestatii. “3 contestatii au fost admise in tot, 6 au fost admise in parte si 2 au fost respinse. S-a dispus ca Ministerul Educatiei sa reevalueze ofertele in termen de 10 zile. Nu am amanat pronuntarea, noi ne-am pronuntat in cursul zilei de ieri: am obligat MEN sa reevalueze ofertele”, a declarat pentru HotNews.ro presedintele CNSC, Bogdan Lehel Lorand.

Bogdan Lehel Lorand a explicat pentru HotNews.ro ca reevaluarea ofertelor, la care este obligat Ministerul Educatiei, inseamna ca autoritatea “sa evalueze din nou toate ofertele operatorilor economici care au participat la licitatie, au depus contestatii si carora li s-au admis contestatiile, in parte sau in tot. Trebuie sa li se reevalueze ofertele, pentru ca s-au gasit anumite nereguli“. Oficialul a precizat ca nu poate spune care sunt neregulile, pentru ca nu a facut parte din comisia care a analizat acest caz.

Intrebat daca reevaluarea poate duce la desemnarea de catre Ministerul Educatiei a altor castigatori ai licitatiei pentru manuale digitale, presedintele CNSC a raspuns: normal. Asta poate duce la schimbarea castigatorilor sau se poate ca ei sa ramana aceiasi. Se poate, ca urmare a reevaluarii, sa desemneze acelasi castigator sau altii “. “Decizia de reevaluare a ofertelor inseamna ca aspectele invocate de operatorii economici au fost intemeiate, deci acele critici tebuie clarificate“, a declarat pentru HotNews.ro Bogdan Lehel Lorand.

Oficialul a explicat pentru HotNews.ro care este procedura, in continuare:Ministerul Educatiei trebuie sa reevalueze ofertele in termen de 10 zile de la comunicare. Daca primeste astazi decizia CNSC, ministerul are obligatia ca incepand de astazi in 10 zile calendaristice sa reevalueze ofertele. Poate sa faca aceasta evaluare si in 2 zile. Dupa care dau o noua comunicare si desemneaza un nou castigator“.

Si acei castigatori pot fi contestati la CNSC. “Se pot face contestatii, insa cu platirea din nou a acelei garantii de buna conduita“, care este de 1% din valoarea contractului, a precizat Bogdan Lehel Lorand. Acesta a precizat ca “nu mai putem spune ca operatorii economici fac contestatii de dragul de a face contestatii, pentru ca nimeni nu este nebun sa plateasca o suma foarte mare, cat este aceasta garantie de buna conduita“. “Legal, operatorii economici au posibilitatea sa conteste din nou, dar trebuie sa plateasca din nou. Noi ne-am pronuntat deja ieri, astazi se comunica partilor – Ministerului Educatiei si celor 11 contestatori, cu motivarea aferenta. MEN sau orice alta persoana poate ataca decizia noastra la Curtea de Apel in termen de 10 zile“, a declarat pentru HotNews.ro presedintele Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor. […]/ integral pe hotnews.ro


Categorii

1. DIVERSE, Documentare/ Reportaje, Educatie, Scoala romaneasca, Video

Etichete (taguri)

, , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

17 Commentarii la “Problemele reale din scolile romanesti: VIOLENTA EXACERBATA si ABANDONUL SCOLAR RECORD (video). In timp ce Ministerul Educatiei are o singura mare grija: MANUALELE DIGITALE

  1. un alt aspect este decenta profesorilor, invatatorilor, adica in per ansamblu cadrele didactice, de ex.: am fost ca sa-mi inscriu si eu fetita la gradininita, iar in ceea ce priveste anumitor educatoare cel putin de acolo decenta lor lasa ft. mult de dorit, in special vestimentatia, deoarece acestea vin ft. sumar imbracate, si cu un machiaj ft. strident, asemeni unor prostituate, conducerile acestor institutii ar face bine ca sa puna piciorul in prag si macar intr-o astfel de unitate sa apara decent imbracate, acestea din pacate prezinta un exemplu pt. copii nostri

  2. Scoala a devenit o gluma proasta in Romania, iar facultatile au devenit fabrici de diplome. Numai Universitatea Babes-Bolyai mai are curajul sa traha un semnal de alarma asupra sistemului de indobitocire in masa pus la cale de guvernanti!

    Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca “isi exprima dezacordul deplin” cu privire la metodologia care lasa universitatile sa primeasca absolventi fara bacalaureat. “Nu credem ca orientarile europene sunt in acest sens. (…) Atentionam ca, in anumite universitati, sub cupola colegiilor, urmeaza a se inmatricula ‘cursanti’ fara bacalaureat care vor detine mediat, prin mecanismul recunoasterii de credite, un statut de veritabil student”, se arata in raspunsul Universitatii, la solicitarea HotNews.ro. Avertismentul vine dupa ce unele universitati private au anuntat deja ca, daca un cursant ia bacalaureatul dupa primul an de colegiu, il trec direct in anul II de Facultate.
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18084894-universitatea-babes-bolyai-atentionam-anumite-universitati-sub-cupola-colegiilor-urmeaza-inmatricula-cursanti-fara-bacalaureat-care-vor-detine-mediat-prin-mecanismul-recunoasterii-credite-statut-verit.htm

  3. Daca se poate “si fara” bacalaureat, nu mai vad rostul bacalaureatului in sine!Cel putin, asa reiese logic.O concesie va atrage si altele ( daca nu ia bacul dupa primul an de colegiu, poate il ia dupa al doilea sau la final, cand deja va fi prea “specializat” ca sa mai aibe nevoie de recunoasterea oficiala a cunostintelor generale etc). Sau, mai rau, daca nu va lua bacul dupa primul an de colegiu, va ramane “in aer”, si fara bac, si cu banii dati pe un an de studiu la colegiu, care nu-i va folosi la nimic…
    Cat priveste violenta in scoli, subiect de ingrijorari false in media, mi se pare extrem de ipocrit acest subiect tratat din cand in cand pur statistic si mediatic, atat timp cat stim ce desene animate vad copiii de la 1, 2, 3 ani deja, cat stim ca nu mai exista adavarata disciplina in scoli, iar nivelul de snobism imbecilizant in scoli a crescut alarmant ( de la renuntarea la uniforme si numere matricole la dat cu tifla pana si profesorilor sau chiar amenintarea lor, mizand pe functiile parintilor sau situatia lor materiala), iar interventia prompta e blocata de legi tot mai aspre care protejeaza, chipurile, copilul.
    E curios cum, totusi, cand isi dau copiii la karate, de exemplu, toti parintii stiu ca acolo e disciplina si ca trebuie sa asculti de ‘sensei” ( “ca asa e in sport”)!!! Pai, da, “sensei” mai stie si “oleaca de bataie” si s-ar putea sa iti piara cheful de fite cu el, iar ca sa devii ca el, in viitor, trebuie sa asculti… Deci, de profii de mate, romana etc nu e nevoie sa asculti, ca oricum ajungi unde vrei, cu sau fara cunostinte…S.a.m.d

  4. Are dreptate antecomentatorul Cora in privinta ipocriziei tratarii acestui subiect ca o simpla statistica, nestiind in realitate cat este manipulare mass-media din continutul acestor informatii si cat este realitatea cruda…

    Ceea ce este cert insa, independent de statisticile nationale sau internationale, este fenomenul ingrijorator al violentei, care ia amploare pe zi ce trece…

  5. Fenomenul violentei in scoliile romanesti a existat din todeauna sa ne amintim (care am trait)anii comunismului incorsetati intr-o uniforma scolara cu nr. mat. comunist cu stema si ciocan si cravata de pionier.daca acum bietii prof. se tem de elevi atunci erau bietii elevi care erau redusi de prof. la stadiul de- pahar-cit priveste mediocritatea crasa al eleviilor si studentiilor, -pai ce? nu exista prof. univ. manelisti?s-au studenti care in anii de liceu prezentau salbe de corigente si uite ca au servicii bune si uni loc bun de munca asigurat.Cit priveste manualele elect. ma inspaimint ,in occident lumea se da in vint dupa carti, la noi la romani ….(sa spargem ghiata)ma intreb unde-s parintii?

  6. @ alibaba

    Nu stiu la ce “stadiu de- pahar-” va referiti, asta e o “noutate”, mai ales ca eu chiar am prins anii comunismului, ba am terminat chiar facultatea in anul “de gratie” 1989 si , in afara de presiunile plicticoase cu cravata de pionier si adunarile, cand si cand, UTC, nu as zice ca am fost oprimati, ca elevi. Numarul matricol, obligativitatea unei uniforme care nu lasa loc de epatari intre elevi ( cei mai instariti dand cu tifla celor mai saracuti), teama de a te afla pe strazi in timpul orelor de curs ( puteai fi luat la intrebari de militieni despre motivul pentru care nu esti la scoala),nu cred ca ne-au tampit sau abrutizat.Iar ca sa intri la facultate, cred ca va amintiti bine toti care ati prins perioada, chiar aveai de invatat si uneori trebuia sa dai doi, trei, patru ani la rand admitere, ca sa intri. Mai ales la facultatile foarte cautate, gen Medicina, Drept sau la cele de arta.
    Inca un aspect: practica agricola, multhulita practica agricola de la inceput de an scolar/universitar. desi ne era groaza la toti, mai ales cei crescuti la oras, care habar nu aveam de agricultura, totusi, acolo ne distram cel mai bine, invatam sa lucram in echipa si, mai ales, dadeam si noi cu nasul de legume si zarzavaturi si aflam cat de greu se recolteaza si cat se lucreaza pana la recolta…multi cred acum ca, conopida e un fruct care creste in tarile calde , in pomi!

  7. eu am terminat un lic agricol chiar in 89 si nu pot sa uit nici acum traumele prin care am trecut (ne dadeau sa mincam slanina cu viermi vii puneau brom in ceai ne scoteau fortat obligat din camin sa ne duca cu forta la lucru la spalat pe jos in camine culturale. Nu m-ai spun de practica agricola iti dadeau cota si pina la 4 5 amiaza erai pe cimp mort de foame cu un botoi de apa incalzit de soare prof profitau si directori(care de la unul din ei in anul 4 de lic mi-a dat o palma peste cap (si nu eram singura ))de faptul ca parintii nu erau prezenti .Numai cine n-a trait in epoca aceea in comunitati strinse nu stia ce-s abuzuriile.Si ce conditii de invatat ca de 2 ori pe sapt. se lua curentul .Cit despre calitatea inv. de atunci stiai carte multa dar practica ioc .lumea atunci avea frica sa divulge acele abuzuri si fereasca sfintul Dumnezeu sa mai fi ci copil de la orfanotrofio asa ca…

  8. Numai cind ma gindesc cum s-au scurs cei mai frumosi ani ai adolescentei ma doare sufletul poate ca alti n-au fost abuzati ca mine si stiu ca multi( fosti colegi d-aimei si prin alte lic) au suferit abuzuri unii chiar strigatoare la cer). cit priveste uniforma (am uitat sa scriu) pana acolo au mers cu ABUZURIILE ca ne-au obligat sa venim si la balul de adio imbracati in uniforma. halal liceu Pacat de unii din fostii mei profesori, cu mare drag imi aduc aminte de ei,caci au tratat copii oameniilor cu demnitate ,cinste si respect (lucru pe care il datorez si lor) pe noi si in extensie pe parintii nostri, care si-au pus increderea in ei,Stiu ca acest site nu este un confesional dar am descris(in parte) fotografia acelor vremuri, din acel liceu. .

  9. centrele de plasament au ajuns acum in zilele noastre adevarate surse de oameni ai strazilor, multi care pleaca de acolo cand implinesc varsta majoratului ajung in strada

  10. Pingback: MAREA BATAIE DE JOC A DIGITALIZARII EDUCATIEI. In lipsa manualelor si a solutiilor pentru copiii saraci, PONTA vine cu TABLETIADA: RETETA SIGURA PENTRU CREAREA ANALFABETILOR FUNCTIONALI/ Parada tinutelor si profesorii eroi - Recomandari
  11. Pingback: TARA INVATAMANTULUI DIGITALIZAT: copii care invata la lumina lumanarii si invatatoare care si-au transformat sufrageria in SCOALA [reportaj VIDEO]/ UN RASPUNS PE TEMA RELIGIEI IN SCOLI - Recomandari
  12. Pingback: DEVASTATOAREA SARACIE CARE DUCE LA INCHIDEREA GRADINITELOR SAU LA ABANDON SCOLAR/ Cazul impresionant al Ralucai-Mihaela Gălăţeanu, premianta din “GHETOU” - Recomandari
  13. Pingback: Ministrul Pricopie: TABELE IN SCOLI INCEPAND DE ANUL VIITOR - Recomandari
  14. Pingback: MANUALELE DIGITALE ADUC HAOS IN SCOLI. ”Transformăm nişte copii în generaţii de sacrificiu … Vorbim de manuale în format electronic, însă avem copii care vin flămânzi la şcoală” - Recomandari
  15. Pingback: O tema esentiala, ignorata “politic”: DEGRADAREA DELIBERATA A AUTORITATII SI STATUTULUI PROFESORULUI. Fenomenul agresiunilor asupra cadrelor didactice, reduse la conditia de “fiii ploii” si “GENERATIA REVENDICATIVA” a e
  16. Pingback: “ARMATA DE PSIHOLOGI” care a impus metodele de (non)educatie “liberala” A GENERAT O PROBLEMA DE GENERATIE pe care acum o diagnosticheaza clinic (GRESIT), pentru a o rezolva… la cabinetele lor?/ MITUL EDUCATIEI FARA PEDEPSE si
  17. Pingback: “ARMATA DE PSIHOLOGI” care a impus metodele de (non)educatie “liberala” A CREAT O PROBLEMA DE GENERATIE pe care acum o diagnosticheaza clinic (GRESIT), pentru a o rezolva… la cabinetele lor?/ MITUL EDUCATIEI FARA PEDEPSE si L
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare