Merita macar putina atentie si opinia unui MUCENIC real al zilelor noastre? PARINTELE DANIIL SASOEV despre actele biometrice, pecetluire si Antihrist. SE POATE REEDITA IN ROMANIA FENOMENUL SECTAR DE LA PENZA, LA O SCARA MULT MAI MARE?

9-09-2010 Sublinieri

“Atunci când va veni antihristul adevărat, toate aceste persoane care se tem de primirea pecetei vor primi adevărata pecete de bunăvoie. Deoarece vor căuta pecetea nu acolo unde va fi ea”.

Cine sunt parintele Daniil Sâsoev si Iurii Maximov?

Parintele rus Daniil Sâsoev este, probabil, cel mai nou preot martir al Bisericii Ortodoxe (din cate se cunoaste). A fost asasinat anul trecut, pe 18 noiembrie, în biserica Apostolului Toma din Moscova, de catre un musulman mascat. In viata sa el a implinit unul din darurile printre cele mai rare pentru preotii timpurilor noastre: apostolica misiune de convertire a necredinciosilor la adevarata credinta. In timpul misiunii sale a botezat aproximativ 500 de neoprotestanti si mai mult de 80 de musulmani.

Inceputurile misiunii sale printre islamici au fost provocate chiar de musulmani, care l-au invitat la o dezbatere organizata de ei. Parintele a fondat inclusiv o scoala de misionari cu binecuvantarea Patriarhului Alexie al II-lea, si preda misiologia la Seminarul Teologic Nikolo-Perervinskii. Toata viata sa parintele Daniil si-a daruit-o misiunii si ingrijirii turmei sale duhovnicesti, ceea ce l-a si dus la moartea sa martirica. In ziua mortii sale, dupa liturghie, a botezat un copil, a alaturat Bisericii Ortodoxe o persoana care se ratacise in ocultism si a tinut obisnuitele sale dezbateri biblice. Dupa ce a vorbit pana noaptea tarziu cu toti cei care il solicitau, a intrat in altar, de unde a iesit pentru a il intampina pe ucigasul sau, ce intrase in biserica tragand si strigand: “Unde este Sâsoev?”

Iurii Maximov este profesor la Academia Teologica din Moscova de la Man. Sfantul Serghie Radonej. A fost, timp de 10 ani, partenerul de conferinte si de misionariat al parintelui Daniil Sâsoev. Specialist in patristica, studii islamice, hagiografie, istorie bizantina etc.

In perioada urmatoare vom reproduce, pe larg, cu ajutorul lui Dumnezeu, amanunte privind viata Fericitului martir si alte convorbiri importante din cartea nou aparuta la Editura Sophia.

Pana atunci, puteti (re)citi, pentru a va apropia in duh de acest parinte nou martir, urmatoarele materiale:

Orice credincios sincer si cu minima bunavointa poate face usor diferenta intre credibilitatea cuvantului unui  preot sfant, marturisitor, care nu a trambitat vorbe multe despre mucenicie si nici nu i-a impins pe altii la moarte, ci s-a jertfit zi de zi, clipa de clipa si a marturisit el insusi pana la moarte, si alti preoti rusi dubiosi, suspendati din slujire, despre care s-a facut vorbire in alte parti.

Credem ca este de meditat foarte serios asupra celor semnalate de Pr. Daniil, dar fara a intelege insa, din accentele pe care le-a pus parintele mucenic, ca trebuie sa cadem cu vreun milimetru in extrema nepasarii sau a minimalizarii pericolelor grave ale inrobirii noastre electronice (si nu numai).

Dar ar fi foarte util sa intelegem cam care este duhul si care sunt originile, fundamentele si consecintele reale ale celeilalte extreme, a supralicitarii acestui pericol, pana la psihoza, si pana la constituirea de grupari sectare.

Reamintim cu aceasta ocazie si avertismentele parintelui Arsenie Papacioc, de care altii, care fac altminteri mult caz de “marii duhovnici”, refuza sa tina seama, deliberat, ca de niste cuvinte care ard:

“- Parintele Mihail: Unii spun ca ar fi chiar lepadare de Hristos daca primesti actele cu cip.

– Parintele Arsenie: Parinte draga, lepadare inseamna lepadare. Nu este insa departe lepadarea despre care spuneti. Lepadarea e: eu nu cred in Domnul Hristos, asta e lepadarea.

– Parintele Mihail: Da, o marturie anti-Hristos.

– Parintele Arsenie: Anti-Hristos. Sa nu fim cu conceptia asta antihristica…

(…) – Parintele Mihail:...si apoi mai spun si ca preotii care au acele acte, unii pot sa fie chiar in strainatate, zice ca au pierdut harul, nu mai au Taine valide.

– Parintele Arsenie: Vai de mine, ce usor ne bagam in Iad. Ce usor ne lepadam de haruri.

– Parintele Mihail: Asta sa fie totul?

– Parintele Arsenie: L-a costat atat de mult pe Mantuitorul ca sa intelegem dreapta judecata a lucrurilor”.

(…) –Trebuie atentie ca sunt ravne necontrolate si se pot sa faca greseli. Se grabesc, si orice graba in momentul asta, in sensul asta, iese in castig vrajmasul. La astfel de emanare – cine are cip, cine nu stiu ce – ei i-au dat drumul si urmaresc cum se reactioneaza.

(…) – Voce: Zic unii ca tainele preotilor ecumenisti n-ar mai fi valide.

– Parintele Mihail: Adica unii preoti, care mai au pareri ecumeniste, zice ca nu mai savarsesc tainele valide.  Dintre preotii ortodocsi.

– Parintele Arsenie: Nu, e o mare greseala asta. Draga, nu ne jucam cu preotia”.

 

***

“— Următoarea întrebare este despre ispitele contemporane de la noi. In Serbia a început introducerea paşapoartelor biometrice, şi există ispita în rândul oamenilor că prin primirea unui nou paşaport se renunţă la Hristos şi se primeşte pecetea lui antihrist.

– Iurii Maximov: Aceasta este înşelarea drăcească şi una dintre capcanele tradiţionale ale diavolului. Este uşor de observat după istoria Rusiei. La noi, când nu demult au fost schimbate paşapoartele sovietice cu paşapoarte ruseşti, oamenii spuneau că cei care primesc paşapoarte ruseşti nu mai sunt creştini şi nimic nu îi mai poate salva, nu trebuie să acceptăm noile paşapoarte, ele sunt de la antihrist, trebuie să păstrăm paşapoartele vechi, sovietice, „bune”. Asta, în timp ce cu patruzeci şi ceva de ani în urmă, când au fost introduse aceste paşapoarte sovietice „bune” pe scară largă în întreaga ţară, tot astfel de oameni spuneau că ele sunt de la antihrist şi că nu trebuie acceptate. Chiar mai mult decât atât, încă mai devreme, înainte de Revoluţie, pe timpul ţarului, au existat oameni care spuneau că nu trebuie să acceptăm paşapoartele ţariste, deoarece acestea sunt de la antihrist.

– Părintele Daniel: Sfântul Dimitrie al Rostovului a scris că în secolul al XVIII-lea, atunci când au apărut primele paşapoarte şi primii bani de hârtie, erau persoane care susţineau că acestea sunt pecetea lui antihrist.

– Iurii Maximov: Care este sensul acestui truc? Sensul este de a forţa oamenii să privească nu la Hristos, ci la unele lucruri exterioare. Paşaport, card, un oarecare cod de bare. Dar o persoană nu poate sluji la doi stăpâni. Aşa se dovedeşte că noi nu ne mai uităm dacă suntem sau nu împreună cu Hristos, dacă îndeplinim sau nu îndeplinim poruncile Lui, daca ţinem credinţa lui Hristos sau nu o ţinem, ci ne uităm la faptul dacă am primit sau nu paşaportul, dacă ambalajul are cod de bare sau nu. Adică oamenii încetează să se uite la esenţă şi sunt abătuţi de la ea.

— Persoanele care au aceste puncte de vedere cu privire la noile paşapoarte etc., fac referire la cuvintele stareţilor, Paisie Aghioritul şi alţi câţiva despre care eu nu ştiu nimic, în afară de ceea ce este scris despre ei pe Internet. Cum să înţelegem acest lucru?

– Părintele Daniel: Noi ştim că şi Sfinţii Părinţi făceau greşeli, atunci când ne învăţau contrar doctrinei Sfintei Tradiţii. După cum spunea Sfântul Vincentiu de Lerin, Sfânta Tradiţie este ceea ce au învăţat toţi, întotdeauna şi peste tot.

In orice caz, această teorie a pre-peceţii — la noi, în Rusia, a fost inventat acest termen — este o învăţătură care a apărut abia de curând. Aşa ceva nu a existat înainte. De fapt, acest punct de vedere este greşit şi în sensul teologic. Iurii Valerievici a vorbit despre semnificaţia spirituală, iar eu voi vorbi despre cea teologică. Adevărul este că pentru noi principalul lucru este legământul oamenilor cu Hristos. Noi suntem în acord cu Dumnezeu, iar Dumnezeu – cu noi. Şi, după cum a spus Domnul, nimeni nu ne va răpi din mâinile Tatălui Ceresc, deoarece Tatăl nostru este mai mare decât oricine. Domnul a spus că „din mâna Mea nu fură nimeni”.

Şi pecetea lui antihrist, care este descrisă în Apocalipsă, în capitolul al treisprezecelea, după cum este interpretată de Părinţii Bisericii — Sfântul Ipolit Romanul, Sfântul Andrei al Cezareei, Sfântul Irineu de Lyon —, aceasta este o chestiune de acord personal cu antihrist. Acesta este, de asemenea, un legământ, dar diferit. Nu în zadar Sfântul Andrei al Cezareei spune că, aşa cum noi primim pecetea Duhului Sfânt prin miruire, la fel şi antihrist va da pecetea cea rea, necurată. Şi aici problema nu este de mijloace tehnice – asta este o gândire îndreptată în direcţie greşită. Pentru că o pecete poate fi aplicată şi cu o mână obişnuită, cu orice. Sensul acestei peceţi nu constă în mijloacele tehnice, ci în faptul că oamenii de bunăvoie trec de partea duşmanului. Acest lucru este foarte important!

Mulţi oameni cred că antihristul nu va reuşi să identifice persoanele fără pecete, dar în antihrist va trăi satana, după cum se menţionează în Epistola către Tesaloniceni, că el va acţiona prin acţiunile lui satana, iar satana are autoritate asupra tuturor duhurilor viclene. Duhurile viclene merg după noi şi ne compromit. La fel cum e descris în istorisirea despre trecerea fericitei Teodora prin vămile văzduhului, ele înregistrează fiecare faptă rea pe care o facem noi. Oare îi va fi greu antihristului să cheme duhurile şi să le întrebe unde se află cineva? Ba îi va fi foarte uşor să le întrebe. Pentru aceasta el nu are nevoie să ne urmărească. Antihristul nu va fi interesat să afle unde se află persoana, cu ce se ocupă, ce vinde. Pentru el va fi important ca persoana să încheie acordul cu el. Să intre în uniune cu el. El o să ne şantajeze prin foame, de aici interdicţia asupra comerţului, şi principiul va fi simplu – nu te vei închina la mine, te voi extermina cu foamea. Aceasta este logica, înţelegeţi?

La noi a avut loc o substituire, care a fost realizată de către sectanţi. Ideile că INN [CNP, n. n.] şi paşapoartele biometrice, şi paşapoarte în general sunt pecetea lui antihrist provin din mediul disidenţilor. Despre paşaport au inventat disidenţii. La început disidenţii ruşi, vechii credincioşi, apoi alergătorii – a existat o astfel de sectă, după cum a spus şi Iurii Valerievici. Iar în ceea ce priveşte INN, această idee a venit de la adventiştii de ziua a şaptea. Şi anume, în 1970 una dintre predicatoarele adventiste a avut o „viziune” cu un spirit, care i-a spus că aceasta este o pecete a lui antihrist – înţelegeţi din ce surse confuze provin toate aceste lucruri?

Dar pentru ce răspândeşte satana toate aceste lucruri? Pentru că, atunci când va veni antihristul adevărat, toate aceste persoane care se tem de primirea pecetei vor primi adevărata pecete de bunăvoie. Deoarece vor căuta pecetea nu acolo unde va fi ea. Ei vor căuta pecetea în mijloacele tehnice, care de fapt nu sunt necesare pentru antihrist. Diavolul doreşte să facă în aşa fel, încât atunci când va veni duşmanul adevărat, oamenilor să nu le mai fie frică.

Dar Sfântul Ipolit spune aşa:

„Ce vor spune oamenii, primind pecetea antihristului? Ei vor spune – eu renunţ la Dumnezeu, Creatorul cerului şi al pământului, la Unicul Său Fiu Iisus Hristos, la Duhul Sfânt, la Sfânta Biserică şi singur mă predau ţie”.

Iată că Sfântul Ipolit a avut dreptate. Principalul lucru acum este prin ce câştigă teren – prin renunţarea la crearea universului. Oare evoluţia nu este o pregătire pentru venirea lui antihrist? Desigur că este o pregătire, evoluţia teistă în special. Atunci când se afirmă că Dumnezeu a creat cu ajutorul răului, al morţii – aceasta duce la antihrist. Afirmaţia că Hristos nu este singura cale spre Dumnezeu, acesta este calea spre antihrist. Afirmaţia că există mântuire în afara Bisericii – aceasta este calea spre antihrist. Afirmaţia că rostul nostru este aici, pe pământ, după cum spune Apostolul Pavel, atunci când se va spune că e pace şi siguranţă, atunci va veni dezastrul — iată, aceasta este calea spre antihrist. În ideologie este drumul spre antihrist, nu în tehnologie. Aceasta este într-adevăr o substituire diabolică — să înlocuieşti cu dispozitivele tehnice problema reală a acordului.

Eu spun aşa, că în sens spiritual mulţi oameni au împărtăşit deja ideile lui antihrist. Ideea că există un singur Dumnezeu, dar sunt multe căi – aceasta deja este o idee antihristă. Dar împotriva acestei idei nu scrie nimeni. Nu se luptă nimeni împotriva acestui lucru. Se luptă împotriva unor lucruri care au fost de mult timp depăşite. (…)

Şi indiciul aici este foarte simplu – reţineţi, cu cât începe să se implice mai mult o persoană în lupta cu INN [CNP la noi] sau cu paşapoartele biometrice, cu atât ea devine mai iritabilă, agresivă, furioasă. Oare asta este de la Duhul Sfânt? Oare Duhul Sfânt este Dumnezeul confuziei? După cum a spus Apostolul Pavel, Dumnezeul nostru nu este un Dumnezeu al confuziei, ci al păcii. Iar eu nu am văzut încă nici măcar un om liniştit şi paşnic care să fie implicat activ în lupta cu INN. Toţi sunt isterici. A fost la noi, într-o mănăstire mare, un arhimandrit cu autoritate, nu voi menţiona numele lui, pentru a nu-l dezonora, care se lupta activ cu INN, iar în consecinţă a înnebunit, în sensul propriu al cuvântului. El a început să alerge gol prin mănăstire, să strige absurdităţi, apoi a ajuns într-o casă de nebuni. Aceasta este o confuzie spirituală care l-a vătămat pe om în totalitate. La noi oamenii au început să meargă în peşteri. Cunoaşteţi istoria din Penza?* Este rezultatul aceleiaşi ispite. Oare asta este de la Dumnezeu? Nu, este de la satana. Şi este acest lucru de la satana tocmai pentru că diavolul vrea să păcălească oamenii. I-a păcălit în aşa fel, încât ei au uitat de Hristos şi îşi amintesc doar de diavol.

Aţi vorbit despre părintele Paisie, iar eu mi-am amintit o poveste pe care o ştiu din surse directe, în anii ’80 au venit la stareţul Paisie Aghioritul nişte pelerini şi au început să-l întrebe când va veni antihrist. Iar el i-a întrebat:

„Dar ce, voi îl aşteptaţi aşa de tare?”

– O altă întrebare despre viaţa duhovnicească. Ce este necesar pentru a rezista ispitelor contemporane, care este virtutea cea mai importantă?

–  Părintele Daniel: Increderea în Dumnezeu este cea mai importantă. Dacă noi nu avem încredere în Dumnezeu, atunci rugăciunea noastră va deveni o regulă chinuitoare. Duhovnicul va deveni un psihanalist. Toate celelalte lucruri vor deveni neimportante. Trebuie să existe încrederea personală în Dumnezeu. Trebuie să ţinem minte că suntem sub Dumnezeu şi Dumnezeu este cu noi. Dumnezeu ne ţine într-adevăr în mâinile Lui. Şi nimeni nu ne va despărţi de El, după cum spune Apostolul Pavel: cine ne va despărţi de dragostea lui Dumnezeu în Iisus Hristos? Într-adevăr, dacă noi vom fi cu Dumnezeu, toţi ceilalţi „binefăcători” vor renunţa. Rugăciunea va deveni comunicarea cu Dumnezeu, Care este cu noi. Ascultarea va deveni capacitatea de a auzi Cuvântul Lui cel Sfânt, de a-L auzi în zgomotul acestei lumi. Ascultarea de duhovnic va deveni capacitatea de a vedea în el o icoană vie a lui Hristos şi privirea Domnului prin el. Duhovnicul este cel care duce spre Dumnezeu, şi nu cel care stă şi acordă el însuşi smerenie. Acelaşi lucru este valabil şi pentru smerenie. Dar o smerenie nu în sensul că eu sunt un om rău, prost, nu înţeleg nimic, ci capacitatea de a înţelege că fără Dumnezeu nu poţi face nimic, iar cu Dumnezeu poţi face foarte multe. Apropo, smerenia are o a doua parte -îndrăzneala -, atunci când o persoană îşi dă seama de talentele de care va răspunde mai târziu. Blândeţea este legată în acelaşi timp cu curajul, pentru că blândeţea fără Dumnezeu este laşitate, iar cu Dumnezeu aceasta este curaj. Şi aşa este în toate. De aceea trebuie să umblăm înaintea lui Dumnezeu, în toate zilele. Şi în zilele moderne, şi în cele antice – întotdeauna”.

(in: Martiriul unui apologet al ortodoxiei. Pr. Daniil Sâsoev. Iurii Maximov, Ed. Sophia, 2010)

***

Comentariu Razboi intru Cuvant:

Membrii gruparilor sectare de la Penza s-au retras sub pamant, in catacombe, asteptand Apocalipsa propovaduita de liderii lor. Un astfel de sef sectar, un oarecare inginer Piotr Kuzneţov, numit de adepţi „Tata Piotr“, nu si-a urmat adeptii sub pamant, explicandu-le ca mai are si alte misiuni de indeplinit pe pamant. Sectele afirmau ca pasapoartele sunt satanice si nu consumau alimente ce proveneau de la animale inregistrate cu cip. De asemenea, refuzau ingrijiri medicale si nu isi lasau copii la scoala. Nu frecventau Biserica, deoarece considera ca ei sunt “adevarata biserica ortodoxa”, si unii dintre ei pastrau cultul unui pustnic local. Desi membrii sectelor au fost putin numerosi (cateva familii), scandalul mediatic a fost urias, de talie internationala, lucru lesne verificabil la o simpla cautare pe internet.

Datele esentiale ale acestor secte sunt aproape identice cu acele grupari declarat extremiste de la noi care indeamna lumea sa vanda totul, sa “iasa din sistem” si sa se retraga  deja in munti, pesteri,  in ascunzisuri. Acestea, daca vor “decreta”, asa cum dau toate semnele acum, ca primirea actelor cu cip este lepadare de Dumnezeu si pierdere a harului, atunci sunt si deja la un pas de ruperea totala de Biserica.

De altfel, o parte dintre ei si afirma deschis, pe langa niste manipulari grave pe care le-am demontat AICI:

Crestinismul este extremism. Prin definitie data actualmente acestui cuvant. Recititi tot ceea ce ne citeste preotul duminicile din Sfanta Scritpura. Daca aplicam in viata de zi cu zi doar o mica parte din cele ce le gasim acolo, deja deveniti niste „ciudati” intr-o lume de „normali”. Asadar, ori alb ori negru. Crestinismul n-are nici o legatura cu griul caldicel. Ci cu fiebintele.

Asta denota, din pacate, o intelegere extrem de saraca, ca sa nu zicem de-a dreptul inselata a Ortodoxiei, din cauza abordarii in spirit protestant si LITERALE (dupa buche!) a Scripturii si a necunoasterii invataturilor  si talcuirilor Sfintilor Parinti. Este ceva extrem de grav, cata vreme intreaga Traditie a Bisericii ne invata exact invers: crestinismul inseamna inainte de toate tocmai DREAPTA SOCOTEALA (si FUGA DE EXTREME despre care stim de la Parinti ca sunt “de la draci”) inseamna calea imparateasca. Confuzia sau viclenia de a incurca “griul caldicel” cu “masura dreapta” este cu adevarat ingrijoratoare prin consecintele incalculabile care decurg din aceasta interpretare aberanta.

Tot necunoasterea grava a Ortodoxiei ii face sa confunde “cugetul Bisericii”, despre care noi am vorbit, cu “majoritatea preotilor si ierarhilor de astazi”, care, asa dupa cum stim, extrem de rar  mai gandesc dupa “cugetul Bisericii”. Acesta inseamna cu totul altceva, inseamna duhul si invatatura acceptate soborniceste in Biserica, “stalpul si temelia adevarului”. Cum spune chiar in cuvantul de mai sus Fer. Daniil, noul mucenic:

Noi ştim că şi Sfinţii Părinţi făceau greşeli, atunci când ne învăţau contrar doctrinei Sfintei Tradiţii. După cum spunea Sfântul Vincentiu de Lerin, Sfânta Tradiţie este ceea ce au învăţat toţi, întotdeauna şi peste tot“.

De asemenea, insusi Cuviosul Paisie Aghioritul, atat de des invocat de “extremisti”, tocmai in legatura cu buletinele noi din Grecia (care NU erau cu cip, ci cu codul de bare continand 666 – “detaliul” esential care scapa de fiecare data “cunoscatorilor”!), spune foarte raspicat, ceva ce ramane vesnic valabil:

Parinte, lumea intreaba ce sa faca in legatura cu noile buletine de identitate.

– Atunci cand va intreaba, voi cel mai bine sa le spuneti oamenilor sa intrebe pe duhovnicii lor si sa faca rabdare sa vada cum va actiona Biserica, pentru ca multi pun intrebari, dar putini inteleg raspunsurile.

Asadar nici parintele Paisie nu s-a pus pe sine – si nu avea cum sa o faca! – mai presus de Biserica, orice parere ar fi avut despre unii sau altii dintre membrii Sinodului. La fel a facut si parintele Arsenie Papacioc, care, subit, nu mai este nici  auzit, nici ascultat, atunci cand spune lucruri in favoarea unitatii Bisericii si a supunerii fata de ierarhie [pana la erezie, se intelege]:

Conducatorii aia de care spuneti, cu corabia, ierarhul e conducator si daca ar fi sa judecam dupa randuieli, nu-i conducerea fara voia lui Dumnezeu. E aparent ca va muri. Dar daca el e conducator, e inspirat, el e ajutorul. Deci El nu lucreaza sa salveze corabia printr-un corabier, ci printr-un conducator. Ca de-aia e conducator. Mata esti in familie, casatorit cu o nevasta (poveste asa, in general – da o pilda – n.n.) rea. Copii au nevoie de un sfat. Il dai dupa cum salvezi unitatea familiala, familia, nu dupa agitatia si nervozitatea muiereasca. Desi are dreptate, dar nu i se da dreptatea. Nu exista conducator decat de la Dumnezeu. Mai ales unde e vorba de viata si moarte.

Iar contextul in care noi vorbeam despre “cugetul Bisericii” era legat tocmai de deosebirile de pareri intre duhovnicii cu bun nume si cu viata sfanta din perioada contemporana pe anumite subiecte sensibile, noi sugerand ca ar fi necesar un “sobor”, un  “sfat al batranilor” si al  arhiereilor vrednici de incredere. Aceasta este o chestiune. Iar alta, la fel de importanta, este RAMANEREA IN BISERICA PANA LA CAPAT, chiar si daca “majoritatea preotilor si ierarhilor” sunt asa cum sunt, atata vreme cat harul ramane in Biserica.

Numai ca aici intervine problema. Si, asa cum remarca si fratele Gigel Chiazna

Pentru ca, urmarind trambitele autodeclarate ale luptei anti-cip si anti-antihrist, putem vedea unde trag: la rupere. Deja nu se mai vorbeste de cadere sau de racire … ci de pierderea harului, ceea ce implica vrand-nevrand schisma si prin aceasta putem intelege si ce doreste diavolul prin acest cal troian care este cipul: decimarea noastra. Mai intai dupa o lupta cruncena si indelungata cu cipul, ideea salvoatoare – neprimirea cipului – ni se arata precum un cal troian, un trofeu al victoriei: frumos, maginific, salvator. Incet-incet patrunde in minte o idee si pe masura ce o acceptam si simturile noastre bune (adica minimul bun-simt) se lasa imbatat, dusmanii pe care ii poarta in ea (semintele schismei) ne vor deschide portile sufletului la dusmanii din afara cetatii (toti fiii mandriei care duc la erezie) care ne vor distruge inainte sa apucam sa ne inchinam lui antihrist (adica ne vor rupe de Biserica).

Si mai departe, Saccsiv ne confirma, foarte direct, ceea ce noi am tot spus pana acum:

“a indemna oamenii sa moara cu zile si sa provoace inutil autoritatile, punandu-i sa isi vanda bunurile, casa, sa iasa din sistem, sa refuze ingrijirea medicala, sa scoata copii de la scoala, sa se retraga aiurea (nici macar la sate), in munti si pesteri”.

Pai, a refuza actele, intr-un final, cam asta inseamna … Desi nu neaparat toate la un loc si sigur nu dintr-o data. Asta e, insa. Asa stau lucrurile. Deci daca nu accepti actele, accepti consecintele. Daca nu accepti consecintele, atunci nu mai mintii [ce cuvant e asta, n.n.?!] ca nu accepti actele.

Sa ne rugam cu totii sa nu se ajunga la o asemenea uriasa ratacire si sminteala, precum cea de la Penza!

***


Mai multe informatii despre secta de la Penza, in materialele urmatoare:

In Rusia a fost descoperita o noua secta, la nici doua luni dupa ce o alta s-a blocat intr-un subsol in asteptarea Apocalipsei. Un grup de 20 de persoane s-a baricadat intr-o casa din Penza, in vestul Rusiei, anunta Russia Today. Printre aceste persoane se afla femei si barbati cu varste cuprinse intre 45 si 50 de ani. Liderii acestei secte sunt un politist si un informatician. Alaturi de ei se afla si Aleksandr Zhukov, in varsta de 52 de ani, cunoscut ca parintele Rafail. Casa in care s-au baricadat membrii sectei a apartinut pustnicului religios Aleksiy care a murit in urma cu patru ani. Neobisnuit insa este faptul ca acestia refuza sa mearga sa se roage in biserica. In schimb, fac ritualuri la mormantul pustnicului Aleksiy. Printre altele ei refuza sa isi faca pasaport din cauza ca seria indica numarul Satanei. Si produsele care au ambalaje cu cod de bare sunt interzise, pe motiv ca acesta este semn satanic.

La 650 de kilometri de Moscova, in regiunea Penza, membrii unei secte a Apocalipsei s-au ascuns sub pamant in asteptarea sfarsitului Lumii, care sustin ei ar veni in mai 2008. Sunt cel putin 29 de persoane, printre care se afla si copii, si au petrecut deja o saptamana intr-un tunel caruia i-au zidit intrarile. Singura lor legatura cu lumea, gurile de aerisire, pe unde, de altfel, mai multi preoti rusi au incercat sa negocieze, duminica, cel putin salvarea copiilor. Autoritatile se tem ca acestia vor muri de frig si de foame in interiorul tunelului. Cel mai mic dintre copii are doar un an si jumatate. Incercarea preotilor nu a avut insa succes, si nu este exclusa, luni, interventia fortelor de ordine ce ar putea utiliza gaz somnifer pentru a-i salva pe copiii, care spun autoritatile, sunt tinuti in captivitate de grupul de sectanti. Locuitorii tunelului au amenintat ca isi vor da foc daca vor fi obligati sa iasa de acolo si au scris o scrisoare autoritatilor locale din regiunea Penza in care afirma ca s-au mutat sub pamant din vointa proprie. Ei sustin ca Dumnezeu le-a spus sa reactioneze astfel si ca vor fi singurii supravietuitori de pe Glob. Sectantii si-au facut provizii suficiente cat sa le ajunga sa treaca de momentul ”Apocalipsei”. Ei spun ca sunt adevaratii slujitori ai credintei ortodoxe. Tunelul are o lungime de patru kilometri si a fost compartimentat, de sectanti, care au construit si o bucatarie. Locul este incercuit de politie, de teama ca li se vor alatura si alti adepti ai sectei din alte regiuni ale Rusiei. Presa rusa avertizeaza ca daca trupele speciale vor recurge la aceeasi substanta folosita in 2002 la teatrul Dubrovka din Moscova, rezultatul va fi asemanator. Atunci au fost „ neutralizati” peste 129 de civili, in afara de comandoul cecen care a luat ostatici aproximativ 900 de persoane. Sectantii s-au instalat in satul Poganovka din regiunea Penza in urma cu un an si jumatate. Oamenii nu lucrau nicaieri, iar pe copii nu-i lasau la scoala. Conducatorului sectei este Piotr Kuznetov. El isi spune Parintele Piotr, dar nu si-a urmat discipolii in subteran. A fost retinut si risca pana la trei ani inchisoare.

Penza, 11 aprilie, 2008 — Un episcop al Bisercii Ortodoxe Ruse crede ca fanaticii religiosi care s-au auto-izolat de cateva luni intr-o pestera situata intr-un sat din Rusia in asteptarea sfarsitului lumii, sunt de fapt parte a unei conspiratii orchestrate din strainatate si indreptate impotriva tarii si a Bisericii. Treizeci si cinci de membri apartinand sectei s-au baricadat intr-o pestera din satul Nikolskoie, regiunea Penza, incepand din luna noimebrie 2007.  Sapte dintre ei au iesit afara de buna-voie in 28 martie ca urmare a discutiilor purtate cu autoritatile. Alti 14 au parasit pestera in 1 aprilie dupa prabusirea tavanului a doua dintre camerele pesterii iar trei altii au iesit la suprafata in 2 aprilie. 11 oameni au ramas inca in pestera. Unul dintre barbatii care au iesit la suprafara au declarat ca doua femei au murit in pestera dar acest fapt nu a fost inca verificat de autoritati. “Acestia sunt oameni rataciti ca urmare a lipsei de catehizare, a analfabetismul religios, care caracterizeaza epoca post-sovietica. Simt si cred ca avem de-a face cu o actiune indreptata in mod intentionat impotriva Bisericii Ortodoxe Ruse si impotriva tarii” a declarat agentiei Interfax, Filaret, arhiepiscopul de Penza si Kuznetk. Intrebat fiind pe cine suspecteaza de complot, Filaret a spus: “Ar putea fi organizatii straine. S-ar putea ascunde in spatele unor organizatii neguvernamentale, non-profit sau filantropice. Nu cred ca Piotr Kuznetov, liderul sectei, ar fi putut el insusi sa scrie toate acele carti.” “Se lucreaza la surparea Ortodoxiei si a modului de viata ortodox actionandu-se de  dinauntru” a spus episcopul. “Organizatiile pseudo-religioase aduc in Rusia lucruri mai grave decat drogurile (…) “Mai degraba e o incercare, un test pentru tara noastra.”
O sursa din interiorul serviciilor de asigurare a ordinii a declarat Interfaxului ca se verifica un raport conform caruia, inainte ca cei 35 de membri ai sectei sa se baricadeze in pestera, zeci de mii de dolari ar fi fost transferati din strainatate intr-un cont bancar apartinand unei rude de-a lui Kuznetov care traieste in aceeasi localitate. Interfax nu a reusit insa sa obtina confirmarea oficiala a acestei afirmatii.

Vezi, pe subiectul sectei de la Penza, si:

***

Cititi si:


Categorii

"Concentrate" duhovnicesti, Biserica la ceas de cumpana, Cipuri, acte electronice, carduri, Fericitul Preot Martir Daniil Sasoev, Marturisirea Bisericii, Mucenici ai vremurilor noastre, Noua ordine mondiala/ Masonerie, Portile Iadului, Razboiul nevazut, Talcuiri la Apocalipsa

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

163 Commentarii la “Merita macar putina atentie si opinia unui MUCENIC real al zilelor noastre? PARINTELE DANIIL SASOEV despre actele biometrice, pecetluire si Antihrist. SE POATE REEDITA IN ROMANIA FENOMENUL SECTAR DE LA PENZA, LA O SCARA MULT MAI MARE?

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 2 / 6 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Multumesc. Un om care spune “nu avem solutii omenesti” (Par. Justin) este evident ca exclude varianta sapaturilor pentru barlog gen fenomenul Punza (eu nu cred niciodata in oamenii care au evolutii spectaculoase gen liderul de acolo; evident e totul impachetat). Cine propovaduieste isteria, vinderea caselor s.a.m.d. nu a inteles o iota din mesajul Parintelui Justin. Mentalitatea ortodocsilor autentici din sec VI, XVII, XXI nu poate fi diferita de cea a celor din primele secole. Nu pot sa folosesc cuvinte mari si pentru aceasta folosesc un cuvant profan: mucenicia este conjuncturala. Cine vrea sa fie mucenic e un inselat!

  2. @Ioan-Florin Florescu: v-am aratat motivele pentru care ne intristeaza afirmatiile parintelui Teofil. Acum, ca o durere provoaca enervarea cuiva, asta ni se pare noua ca arata ca problema e la cel nervos.:) NU am scris jignitor nici fata de parintele Teofil, nici fata de dvs., ca sa aveti justificare pentru iritare.
    Iertati-ne pentru supararea provocata!

  3. @Ioan-Florin Florescu

    Ati scris:
    mai duhovniceşte era să daţi ce-a spus părintele, fără comentariile VOASTRE şi fără reluarea articolele injurioase la adresa sa.

    As vrea sa va amintesc ca, daca ati citit pana la sfarsit articolul cu P. Teofil (desi baza era chiar inregistrarea audio), puteati sa gasiti si cuvintele scrise de admin:
    Doar atat: Dumnezeu sa-l ierte pe parintele Teofil! Noi resentimente nu am avut niciodata, dar ramanem cu durerea si cu teama…

    Sa-mi fie cu iertat, dar nu vad nici un fel de “căinarea” a P. Teofil. Si insusi faptul ca nu au lasat sa fie facute tot felul de comentarii, tocmai pentru acest lucru, spune ca nu este cazul…

    Si mai imi permiteti o observatie: a spune cuiva ca este incult teologic nu dovedeste decat ca …dispuneti de cunostinte superioare de teologie. Ori astfel fiind, cu siguranta trebuie sa stiti ca pana si diavolul poate fi teolog. Ori se vede treaba ca nu aceasta este esential pentru mantuire. As putea chiar spune ca singura cunoastere mantuitoare este cunoasterea de Dumnezeu, iar pe aceasta trebuie sa o dobandim prin smerenie si cu ajutorul milei Domnului. Dar sa nu-L ispitim pe Dumnezeu in milostivirea Sa…

  4. @ Pfm:

    Cine propovaduieste isteria, vinderea caselor s.a.m.d. nu a inteles o iota din mesajul Parintelui Justin. Mentalitatea ortodocsilor autentici din sec VI, XVII, XXI nu poate fi diferita de cea a celor din primele secole. Nu pot sa folosesc cuvinte mari si pentru aceasta folosesc un cuvant profan: mucenicia este conjuncturala. Cine vrea sa fie mucenic e un inselat!

    Asta merita spusa mai tare si de mai multe ori 🙂

  5. @admin- duhul IPS Mitrolit nifon al targovistei va odihneste?

  6. @admin -acest p.florescu e filo catolic. cititi disputa sa cu p. aldea pe blogul p. savatie la “vizita papei in cipru”.

  7. @ Victor:

    1. ABSOLUT DELOC.

    2. Stim. Am urmarit. Stim si ce a scris despre pr. Iustin si despre pr. Mihai Valica. Urat, foarte urat… Pacat. Trufia si agresivitatea indeparteaza mai mult pe oameni de un preot si de Biserica decat simplitatea si ignoranta. Mai mult nu vrem sa mai spunem. Gata.

  8. @admin -va rog nu mai folositi cuvantul “isterie” .l-am vazut si la p. stanciu;”mitinguri isterice”. daca e sa se faca un miting , se poate face si un “mars al tacerii”. 2-mesajul lui pfm sa-l trimiteti “mai tare si de mai multe ori” si sf. efrem sirul care a proroocit unde se vor mantui crestinii ultimelor timpuri.

  9. “a indemna oamenii sa moara cu zile si sa provoace inutil autoritatile, punandu-i sa isi vanda bunurile, casa, sa iasa din sistem, sa refuze ingrijirea medicala, sa scoata copii de la scoala, sa se retraga aiurea (nici macar la sate), in munti si pesteri”.
    Sa inteleg sa saccsiv si-a schimbat repertoriul? HaHa HaaaaaaaaA!!!!!!!! Adica uite neagra unde-i alba? El care pana de curand – la toata isteria creata de unii pe acel blog cu “sa fugim in paduri, in munti, etc” – in cel mai bun caz aproba tacit? El care de cateva ori chiar a indemnat oamenii sa-si paraseasca duhovnicii care nu se opuneau noilor buletine? Oau!!!! El care in cel mai bun caz cenzura punctele de vedere ce erau opuse parerilor sale, iar in cel mai rau isi lasa, ori incuraja prin neluare de masuri, comentatorii sa-l terfeleasca prin noroi pe cel care gandea altfel???? (ori poate sub cateva ID-uri se ascundea chiar el, reusind astfel sa refuleze :D)
    Mda… si pun pariu ca peste putin timp va veni cu texte ca: “v-am spus eu ca nu e bine a indemna oamenii sa moara cu zile…” etc.
    Eh, scoala golaneasca: “uite alba, nu e neagra, care-i neagra, unde-i alba?” Si pe urma pozeaza in profet. Fraier e cine-l crede.

  10. @DM
    Eu nu sunt defel pentru primirea cipurilor. Dar problema este cum o să facem lucrul acesta. Din câte se vede, e destul de dificil. Ca dovadă, am să punctez anumite aspecte din cele afirmate de dvs.:
    Şi eu am sugerat că chiar cipurile ar putea avea un efect nociv asupra noastră prin faptul că ne facem părtaşi la o orânduire nu tocmai curată.
    Pentru ca toţi creştinii ortodocşi să refuze – trebuie să fie un consens. Acest consens l-ar da Sinodul sau, în extremis, o hotărâre ad-hoc între toţi ortodocşii, pe altă cale. Ceea ce mi se pare cam utopic. Plus că motivul neluării actelor trebuie să fie unul temeinic şi teologic, nu din isterii sau neîntemeiat, doar din frică. Asta ar însemna laşitate, nu mărturisire.
    Eu nu am pomenit nimic de soluţii lumeşti. Deşi aş fi de acord ca oamenii să se retragă chiar din societate, dar nu haotic, ci tocmai pentru a se redescoperi pe ei înşişi în afara lumii şi problemelor veacului acesta. Dar asta se face dintr-o concepţie mai înaltă şi înălţătoare.
    Tocmai pentru că sunt şi o sumedenie de alte motive onorabile pentru a refuza cipurile, de aceea trebuie refuzate. Prin cipuire se ajunge la un stat poliţienesc, în care este doar sancţionată infracţiunea. Într-o astfel de lume vrem să trăim? Sau în una condusă de educaţie, de formarea omului socială, profesională, familială, etică… şi nu în ultimul rând duhovnicească, creştinească? Infracţiunea este eradicată nu prin frică, ci prin formare, în primul rând prin lupta cu păcatul.
    Tocmai că refuzarea cipurilor este de competenţa Bisericii, care are grijă de sufletele oamenilor nu doar să nu se piardă, ci să se şi înfrumuseţeze, să se înduhovnicească.
    În fine, nu ştiu de ce mi-aţi adresat mie întrebarea. Eu am punctat doar un aspect în comentariul anterior, nu am comentat problema per ansamblu. Dar sper că am adus unele lămuriri.

  11. @victor: 1. citeste comentariile de pe blogurile saccsiv si apologeticum. Vei vedea un spirit comun al celor care ii sustin neconditionat (nu toti cititorii lor sunt insa si fanii lor). Cu multe litere mari, cu multe semne de exclamare, cu adresari strigate catre cei care nu se afla pe linia impusa de idolii lor. Cum se numeste asta? Nu isterie? Apoi, nu exista deloc, asa, riscul unor miscari extremiste, bazate pe agitatie si tulburare sufleteasca sau chiar psihica? La asta s-a referit si p. Mihail Stanciu, la asta ne referim si noi. Nu folosim cuvantul isterie decat fata de manifestarile respective, nu fata de orice, nu oricum.
    2. Sf. Efrem Sirul, ca si celelalte profetii referitoare la vremurile de sfarsit, descriu realitatile din timpul stapanirii concrete a lui antihrist. (a se vedea aici: http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/01/28/sfantul-efrem-sirul-despre-inselaciunea-perversa-si-insidioasa-a-antihristului-si-despre-durerile-cele-din-urma/ ) Noi ne raportam acum la timpul prezent. Oricat de aproape ne aflam noi de vremea stapanirii lui antihrist, nu ne aflam in ea, fie si pentru ”simplul” motiv ca antihrist inca nu a aparut public.

  12. acum inteleg atitudinea voastra ferma fata de sacciv, ca inainte nu o intelegeam. dupa capul meu ziceam, da, aveti dreptate, este intelept asa, dar nici sacciv n-are ce sa faca rau, nu cred sa fie multi sa o ia pe camp. Mai rau se indarjesc commentatorii de o parere sau de cealalta, sau in dorinta de a va impaca.

  13. http://100.sapte.ro/?p=236

    ştirea asta chiar este interesantă, iar întrebarea şi mai interesantă… oare de ce sapă ăia ca nebunii?

  14. @ Emanuela:

    Nu stim daca nu ati inteles cumva invers. Dar daca sunt cumva nelamuriri, va propunem sa le discutam pe mail. Si sa nu exageram nici noi cu speculatiile, fiindca putem gresi, si cu sarcasmele, fiindca nu ne este de folos. Iertati-ne!

  15. c.c.
    Daca Petru nu stia ca se leapada, de ce a plans cu amar? Era suficient sa zica ceva in genul: imi pare rau, nu am stiut!

    Mandria este cea care il va stapani pe antihrist in primul rand, caci in el se va salaslui insusi satana, asa ca va vrea sa i se inchine oamenii in mod constient (sa-si satisfaca mandria), altfel, pt el nu ar avea nici un farmec, daca imi permiteti sa ma exprim astfel.

  16. @admin
    stiti foarte bine ca nu sunt incoerent, se pare ca din acest moment se aplica si la voi Pilda Semanatorului, va puteti considera in orice ipostaza a semintei, dar nu in cea a celei care ca cazut in pamant bun si a dat roada. Ati facut multe lucruri bune, iar acum diavolul va cerut sa va cearna, pacat ca ati cazut, din comentariile mele se intelege foarte clar ca totul e o strategie draceasca, bine pusa la punct, daca ne unim toti atunci putem face fata, daca nu atunci e de rau. Si voua va e frica de cipuri, de aceea doriti sa convingeti lumea ca nu e lepadare, stiti bine ca e lepadare, dar faptul ca o sa mai convingeti pe cativa sa le primeasca asta va linisteste, numai ca aici nu merge ca la catolici, pe principiul ca cei mai multi detin adevarul. Ar fi interesant sa aflam cum sa facut infiltratii si la voi, cu ce ati fost amenintati, etc, dupa ce a vb Pr Arsenie acum cativa ani despre masonerie sa trezit cu o gramada de masini cu tipi inalti la costum, care au venit sa intimideze, tot acestia au venit si la voi?

  17. @cc: frate, ar fi fost bine sa fii doar incoerent. Ce spui tu acolo este aberant deja, sa avem iertare. Ne-am spus pozitia noastra fata de cipuri si am spus, alaturi de p. Arsenie Papacioc, ca ele nu sunt lepadare. Nu mai reluam, oricine e de buna credinta stie ce am avut de spus si, de asemenea, stie care este ispitirea de-a stanga cu aceste acte noi dar si ispitirea de-a dreapta. Sanatate si mantuire!

  18. @victor Nu a eliminat nimeni posibilitatea ca marturisitorii sa ajunga in pesteri, sa marturiseasca pana la mucenicie. Insa acum suntem indemnati sa marturisim mai mult ca oricand “intr-o unire”, una a iubirii. Cea mai inalta vocatie a unui crestin pe acest pamant este monahismul. Aceasta cale ingereasca se reazama pe vrerea omului de a muri lumii. Mucenicia este un dar dumnezeiesc si nu se reazama pe vointa omeneasca. Eu cred ca ramanand in dragoste si marturisind langa semenul tau reprezinta o mentalitate muceniceasca si pe aceasta o tinteste Parintele Justin. Parintele Justin nu ne-a indemnat la mucenicie fizica (aceasta poate fi o consecinta, nu zic nu). Acum cred ca e vremea marturisirii din iubire. Nu accept cu ajutorul lui Dumnezeu pentru a nu lasa o mostenire insuportabila urmasilor mei, pentru a intelege ca numai intr-o unitate putem birui. Imi este de prisos ca eu sa beau apa de izvor, in padure, iar semenul meu sa se prapadeasca de sete. Oare sa fie mucenicia confundata cu istetimea de a reactiona la timp? Acestea sunt gandurile mele Victor.

  19. @ Victor, Fanu et comp.

    Faptul că sunt civilizat, politicos şi, mai ales, cinstit cu semenii mei nu înseamnă că sunt filo-catolic. De altfel, dl Fanu mă acuză că aş fi filo-protestant :). Nu pot fi şi filo-catolic, şi filo-protestant, şi… preot ortodox. Aşa că, hotărîţi-vă, domnilor.

  20. @ Admin
    Îmi cer scuze că m-am aprins. L-am cunoscut foarte bine pe Părintele Teofil şi i-am cunoscut gîndirea. Nu spun decît atît: Dă, Doamne, să ajung în acelaşi loc în care e acum şi părintele meu Teofil.
    Cît despre acuzaţia sau insinuarea că aş fi filo-catolic, eu aş zice să fiţi mai prudent. Ar fi păcat să vă pierdeţi plata duhovnicească pentru că aţi judecat un preot pe care nu-l cunoaşteţi. Pe mine are cine mă judeca. Şi aici (episcopul), şi dincolo (Hristos). Cui din ei vă substituiţi?
    Oricum, e remarcabil că mi-aţi publicat mesajele. Doamne ajută.

  21. cata dezbinare,ce-si mai rade in barbuta stiti voi cine!

  22. “Nu poti sluji la doi stapani, si lui Dumnezeu, si lui Mamona”
    Nu poti sluji la doi stapani, la doi stapani spirituali

    Dăi Cezarului ce e al Cezarului si lui Dumnezeu ce e al lui Dumnezeu
    aici avem doi stapini diferiti unul lumesc ( Cezarul ) si unul divin ( D-zeu )

    Astazi Cezarul este condus direct de fortele intunericului iar introducerea actelor cu cip este primul pas catre robia noastra . Putem spune ca Cezarul este supus diavolului , dar inca nu este el insasi diavolul . Cand Anticristul se va urca pe tronul din templu atunci Cezarul va deveni diavolul si din stapan lumesc se va transforma in stapan spiritual . Atunci citatul : Dăi Cezarului ce e al Cezarului si lui Dumnezeu ce e al lui Dumnezeu –
    nu se va mai aplica pentru ca va deveni : “Nu poti sluji la doi stapani, si lui Dumnezeu, si lui Mamona” ( Cezarul devenind Mamona )

    Se mai poate spune ca atunci diavolul chiar va imparati efectiv pe pamant si oamenilor nu le mai ramane decat sa aleaga intre pecetluirea anticristului sau ramanerea in Cristos .

    Sigur ca acuma noi nu stim exact cum va fi atunci si cum va fi facuta pecetluirea , dar prin introducerea actelor cu cip se pregateste terenul pentru robia nostra iar cipuirea este unul din compromisurile pe care astazi Cezarul ni le implementeaza . Doresc sa mai adaug ca cipul este un adevarat cal Troian menit sa stea ascuns in constinta noastra si la un momendat sa deschida portile sufletului nostru spre lepadarea nostra .

    Dumnenzeu sa ne ajute .

  23. Ioan-Florin-Florescu

    Pe fiecare dintre cei de-aici care au comentat ii va ‘judeca’ – la randu-le – duhovnicul iar apoi la JUDECATA CEA MARE Insusi Hristos!

    Faptul ca l-ati cunoscut BINE pe Pr.Teofil Paraian si daca sunteti cinstit pana la capat atat cu Dvs.cat si cu semenii – asa cum afirmati – TOCMAI datorita calitatii de preot si din dragoste de Hristos (care trebuie sa fie mai mare decat iubirea pentru aproapele, inclusiv fata de Pr.Teofil) ar fi trebuit sa sesizati erezia si alte lucruri aberante sustinute de Pr.Teofil iar nu sa va invartosati pe administratori ori pe altcineva pentru ca, nu din spirit de JUDECATA (ad-litteram) au facut-o ci din mila si strangere de inima!

    Inchei si eu dupa o atare JUDECATA cu ‘Doamne ajuta’ dar nu pentru ceea ce-ati sustinut/sustineti cu cerbicie si nici din ipocrizie ca sa indulcesc mesajul ci, DOAMNE AJUTA si DOAMNE FERESTE zic din toata inima pentru toti cei care au gandit/gandesc INCA precum Pr.Teofil Paraian!

  24. Deja sunteţi penibil domnule iar atitudinea dvs neruşinată mă face să am îndoieli cu privire la statutul dvs ca preot ortodox.

    Nu cred că un preot ortodox se poate preta la un astfel de limbaj şi la o astfel de atitudine ironică emfatică şi persiflatoare faţă de administratorii acestui site ORTODOX.

    Or căutaţi aiurea n tramvai să aduceţi dezbinare între ortodocşi ori prin pornirile ecumenice de care daţi dovadă sunteţi “prins” de vremuri.

    Cu preoţi ecumenici elogiatori ca dvs, care stârnesc critici şi atrag îndoieli, nu aş vrea să am a face vreodată…

    @Ioan-Florin Florescu

  25. @ Fanu, Magda:

    Dorim sa ne oprim aici cu subiectul legat de parintele Teofil si cu polemica directa cu pr. Ioan Florescu, fiindca aici subiectul este cu totul altul. Iar cearta asta, o stim de pe blogul p. Savatie, nu duce la nimic, decat la o enervare si indarjire suplimentara a fiecaruia si la sporirea unei atmosfere de tulburare generala. E o prostie sa credem ca ne vom convinge unii pe altii, fie ecumenistii pe noi, fie noi pe ecumenistii inversunati. Pozitia noastra e foarte clara, neschimbat anti-ecumenista, insa nu degeaba nu am dorit sa lasam comentariile pe marginea inregistrarii cu p. Teofil. Asadar, sa ne rugam pentru toti, vii si adormiti, binecredinciosi sau inselati. Va multumim!

  26. @ C.C.
    Dragă frate, dacă vorbim de lepădarea lui Petru, eu o înţeleg altfel şi cred – cu tărie- că Dumnezeu ne-o pune înainte spre a înţelege bine unde vine ea, spre luare aminte, spre învăţătură şi spre folosul nostru. Socot că atunci când ai găsit cel mai convingător argument acolo – pentru frăţia ta şi pentru alţii – folosindu-l ca arumentare pentru ce susţii , nu ai avut în vedere mai întâi contextul care lămureşte fără dubiu motivul lepădării . În sfînta evanghelie de la Matei v. 31 scrie: ,, Voi toţi vă veţi sminti întru Mine în noaptea aceasta, căci scris este: Bate-voi păstorul şi se vor risipi oile turmei.

    Apoi la v. 33 ,, Iar Petru răspunzând ia zis: Dacă toţi se vor sinti întru Tine, EU NICIODATĂ nu mă voi sminti.

    Iar mai apoi la v. 35 ,, Petru I -a zis: Şi de ar fi să mor împreună cu Tine, nu mă voi lepăda de Tine. Şi toţi ucenicii au zis la fel.

    Pe ce s-a bizuit Petru când a rostit acestea ? Socot că pe sine, pe puterea şi convingerile sale, aşa cum şi noi ne bazăm tot pe convingerile personale pe faptele, mintea şi puterea noastră.
    Aici avem o mare lecţie. Socot că ni se dă un mare răspuns în privinţa lepădarii de care se discută acum şi de care se va discuta poate şi în viitor, cumva pe alte coordonate. Dacă ne bizuim pe ce credem – la nivelul duhovnicesc pesonal – , pe ce credem că putem face noi prin noi înşine, având în veredere credinţa ce o trăim…..etc , vom tăia,,urechea’’ câtorva slijbaşi ai sistemului urmând negreşit drumul lui Petru până la al treielea cântat de cocoş. Oare Dumnezeu este nedrept ? Va lăsa ca lepădarea să fie făcută în subtilităţi tehnice fără ca fiecare om să fie conştient de ceia ce cu proprie voinţă primeşte ? Oare nu va fi pe faţă alegerea ? Sau uităm despre cine şi despre ce este vorba ? Alegem înte un lucru oarecare şi altul sau între veşnicia cu Dumnezeu şi osânda veşnică ? Că suntem mai proape de sfârşit o simte oricine, că puterea pământească se bazează se bazează nu pe libertate ci pe încătuşarea persoanei o ştim cu toţii, aşa cum ştim şi vedem că stăpânirile o şi fac cât mai pe faţă şi mai deştept cu putinţă. Dar încătuşarea este una iar lepădarea este alta. De noi depinde dacă suntem liberi lăuntric sau înrobiţi. Dacă suntem încătuşaţi cu Hristos sau am primit cu bucurie încătuşarea, înrobiţi de şi prin, ofertele lumii de astăzi. Nu susţin ne lupta împotriva acestei încătuşări, de care lumea nu va scăpa, ci dimpotrivă, dar când fără voia mea voi fi încătuşat,nu cred că Domnul va socoti că m-am lepădat de El . Momentul alegerii cred că va fi pe faţă, astfel ca fiecare să fie conştient de ce face, de ce î-şi asumă înaintea lui Dumnezeu şi a oamenilor, de vina şi consecinţele acestei alegeri, altfel judecata nu ar fi cinstită.
    Petru era cel mai matur şi mai râvnitor , cel mai sigur de sine, mai îndrăzneţ şi mai dispus la scrificiu.Se simţea puţin deasupra celorlalţi şi s-a bazat pe sine se socotea vrednic de a împlini cele ce le-a rostit . Dar ce amarnic s-a înşelat. Ce amarnic ne putem înşela şi noi dacă nu luăm aminte la aşa pildă , la ce consecinţe grave pot avea faptele noastre când ne asumăm –cu o râvnă ca a lui Petru – o misiune la care nu avem certitudinea că am fost chemaţi de Domnul Hristos ci de părerile de sine. Aşa înţeleg eu frate c.c. lepădarea lui Petru şi îmi cer irtare că am înrăznit să inervin cu acest comentariu, frăţiei tale şi tuturor.

  27. Ruben,

    Pronuntia corecta este Hristos nu ‘Cristos’. Daca nu ma crezi incearca sa te pui la punct cu ultimele cercetari de filologie greaca. Pe vremea Mantuitorului se vorbea dialectul (mai degraba forma) numita ‘kini’ (intentionat nu am scris ‘koine’), forma de care este foarte apropiata limba greaca actuala, pronuntia fiind identica (de cel putin 2000 de ani). Pronuntia cu C ii apartine umanistului catolic Erasmus, care a trait 15 sec. mai tarziu decat Mantuitorul si nu e intamplator ca la noi cei care pronunta cu ‘C’ sunt si filopapistasi. Daca vrei sa fi consecvent cu Erasmus (si totodata penibil) te invit sa pronunti Iesus nu Iisus, haleluia in loc de aliluia etc. Stramosii nostri au fost contemporani cu Mantuitorul si totodata, in veacurile ce au urmat, mai ales pana la aparitia slavilor, in contact direct cu cultura greaca. Macar in ei sa ai incredere ca au auzit pronuntia corecta si nu una teoretica, a unor ‘iluminati’.

    Extrapoland, se poate ajunge si la problema de fata – cea a cipurilor si a abordarii ei. Nu e de mirare la ce extreme se ajunge, cand diletanti si incepatori in ale credintei de genul lui saccsiv ajung formatori de opinie. E buna ravna dar nu e de ajuns ca sa se mentina cineva pe linie ortodoxa. As zice ca vina o poarta si cei care l-au incurajat. Ma rezum la acesta observatie si ca sa nu ma lungesc afirm doar ca subscriu pozitiei exprimate de fratii de la ‘Razboi intru Cuvant’. Parintele Paisie Aghioritul avertizeaza ca ‘amathia’ (neinvatarea), combinata cu mandria, genereaza probleme serioase in Biserica.

  28. @ Gh. Bumbescu:

    As zice ca vina o poarta si cei care l-au incurajat.

    De acord, ne asumam inca o data asta si ne cerem tuturor iertare.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate