“Am ajuns din nou in timpurile cand Credinta noastra scumpa ne va costa!”

22-02-2010 Sublinieri

Arhimandritul Ioil Konstantaros:

Cuvânt la Duminica Ortodoxiei

Una dintre cele mai mari sărbători care vibrează în inimile credincioşilor şi evlavioşilor creştini-ortodocşi, este şi sărbătoarea Ortodoxiei noastre. A fost stabilită de Biserica noastră pentru a sărbători Înălţarea Sfintelor Icoane după groaznica furtună a iconomahiei care o anticipase. Fără îndoială că fiecare credincios ar trebui să studieze şi să cunoască acest capitol important al Istoriei noastre Bisericeşti pentru a vedea prin ce ispite şi pericole a trecut corabia Bisericii noastre, dar şi pentru ca în acelaşi timp să conştientizeze că această corabie nu a cunoscut şi nici nu va cunoaşte vreodată naufragiul.

Însă într-o percepţie mai generală s-a impus ca în prima Duminică din Postul Mare să se prăznuiască biruinţa Credinţei noastre Ortodoxe împotriva eresurilor. Dar ce va spune cineva despre Ortodoxie şi cum va lăuda nevoinţele şi luptele “norului” Sfinţilor noştri, care şi-au dat viaţa tocmai pentru această credinţă, într-o epocă atât de superficială ca şi a noastră? Cum va lăuda cineva după vrednicie toate aceste suflete, care pentru dragostea lui Hristos şi pentru slava Sfintei noastre Biserici, au dispreţuit lumea şi cele ale lumii şi s-au ciocnit cu sinistrul diavol şi cu nenorociţii lui slujitori? Totuşi, laudele acestor chipuri nemuritoare, există! Există învistierite şi scrise în imnologia noastră, în istoria şi în diamantele textelor patristice pe care le deţinem şi pe care astăzi unii vor atât de mult să le facă dispărute de pe faţa pământului sau să le răstălmăcească.

Dar în punctul acesta, iubiţii mei, ni se înfăţişează întrebarea inevitabilă. Ne străduim astăzi să păstrăm în esenţă această credinţă vie pe care am primit-o sau ne limităm doar la anumite cuvântări de laudă?

Experiem Ortodoxia ca Ortopraxie sau ne mulţumim doar cu procesiunea sfintelor icoane, care, în lipsa unei lupte conştiente, sfârşesc într-un folclor care-L mânie pe Dumnezeu?

Am conştientizat ce este Ortodoxia sau gândim că Biserica noastră este şi Ea una dintre multele “biserici” care există în lume?

Există în inima noastră capitolul cel mai de bază al învăţăturii dogmatice, că „în afara Bisericii (Ortodoxiei) nu există mântuire” sau taifunul blestematului ecumenism a distrus centrele sensibile ale credinţei, cu consecinţa de a se auzi voci rău-slăvitoare (kakodoxe) că “un plâmân al Bisericii este Biserica Ortodoxă, iar altul este Occidentul, cu Papa în frunte”.

Din nefericire, fraţii mei – şi să acceptăm asta, desigur nu ca să deznădăjduim, ci ca să ne trezim – din nefericire, a venit timpul în care, nu doar nevoinţele şi luptele Sfinţilor noştri Părinţi sunt necunoscute, ci – vai! – aceste chipuri sunt calomniate şi bârfite, cum că chipurile “au divizat Biserica şi acum se află la judecata lui Dumnezeu!” (aşa s-a exprimat cu ani în urmă actualul Patriarh ecumenic – n.tr.). Doamne, miluieşte!…

Trăim în epoca în care unii se ruşinează să mărturisească unicitatea Credinţei noastre, ca să nu displacă ereziarhului papă şi întregii gloate a kakodoxiei şi a perversităţii protestantismului. Şi am ajuns ca în cadrul sărbătorilor oficiale (la marile hramuri) să-l vedem pe Papa înveşmântat, dându-şi “bine-cuvântarea” («ευλογία»), mai bine zis, ne-cuvântarea (αλογία), într-o biserică ortodoxă creştinilor ortodocşi (?) şi pe sărmanii psalţi cântându-i imnul şi polihroniul… (aşa s-a întâmplat la vizita papei în Fanar –n.tr.) Slavă îndelung răbdării Tale, Doamne! Slavă Ţie!

Cu siguranţă, faptul că acestea nu constituie Dogma şi Morala Ortodoxă, faptul că toate acestea sunt un teatru al absurdului, mai degrabă al diavolului, şi nu au nici măcar o legătură cu curata noastră Ortodoxie, nu e nevoie ca cineva să dispună de deosebite harisme pentru a înţelege. Când însă, ajungem în punctul de a vedea monahismul “mutant (preschimbat)“, care târăşte în tribunale pe mirenii evlavioşi şi bine-credincioşi şi condamnându-i, deoarece aceştia se opun teatrului ecumenist, atunci, fraţii mei, înţelegem clar că am ajuns din nou în timpurile când Credinţa noastră scumpă ne va costa. Ne va costa de acum înainte poziţii, reputaţie, libertate… şi chiar însăşi viaţa noastră!

Deci, aşa! O ştim. Să o afle clar „copiliţele Papei”, după expresia Sfântului Marcu Evghenicul. O ştim şi suntem pregătiţi.

“Să orăcăie broaştele” ecumenismului şi „să se agite ca nebunii cocoşeii” sincretismului religios. Să pregătească „în ascuns şi în taină” înţelegeri secrete care nesocotesc Sfânta Predanie a Credinţei noastre.

Noi, ca nişte copii adevăraţi ai Ortodoxiei noastre, în ciuda lipsurilor noastre, prin harul lui Dumnezeu ne vom lupta să rămânem întăriţi şi neclintiţi pe crenelurile Credinţei noastre.

Faruri veghetoare, cler, monahism şi poporul credincios al Domnului, chiar dacă în aparenţă puţini, vom înălţa steagurile Ortodoxiei noastre şi când în cadrul întâlnirilor obscure se “va întinge condeiul hotărârii”, noi, cu glas puternic, “într-un singur trup şi cu o singură gură”, vom cânta şi vom mărturisi victoriosul imn al Credinţei noastre:

„Nu ne vom lepăda de tine, iubită Ortodoxie! Nu vom minţi ţie, Cinstire, de-Părinţi-predanisită. Întru tine ne-am născut, întru tine trăim şi întru tine vom şi adormi! Şi dacă vremea o va cere, şi de mii de ori vom muri pentru tine!”

Fie, fraţilor! Amin”.

(tradus din greacă: ierom. Fotie)


Categorii

1. Slider, Arhimandritul Ioil Konstantaros, Biserica la ceas de cumpana, Duminica Ortodoxiei, Mari duhovnici, preoti si invatatori, Marturisirea Bisericii, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

18 Commentarii la ““Am ajuns din nou in timpurile cand Credinta noastra scumpa ne va costa!”

  1. Ecumenişti’şi fac dovda
    Cu argumentele minciunii
    Cu bucurii sentimentale
    Şi-n cele ce-s pe placul lumii

    Prezintă etic Adevărul
    Speculativ şi în morală
    Ce are ţintă umanismul
    Şi-un bine-n lumea actuală.

    Sunt foarte receptivi la titluri
    La cinstea’naltă, la avere
    La culturalul plin de patimi
    L strălucire şi putere.

    Impun prin legile’ascultării
    Supunerea bisericească
    Eliminând toţi oponenţiii
    Ce îndrăznesc să-i stânjenească.

    Duhovnicescu-i la vedre
    Sentimental şi umanist,
    Bazat pe populism şi rituri
    Şi pe limbajul comunist.

    Sinodul hotărăşte-n taină
    Tottimpu’n unanimitate,
    Şi’ n el o şoaptă nu s-aude
    Care-ar lupta pentru dreptate.

    Nici pomeneală de asceză,
    De nevoinţă-n isihie
    Totu-i pe muzica modernă
    Şi pe …savanta teorie.

    Nu fac dovada de trăire
    Necompromisă cu lumescul,
    Cu înşelarea modernistă
    Şi cei care slujesc ersul.

    Sfinţii părinţi citaţi adesea,
    Ca argument convingător
    Se iau doar numai cu ce merge
    Ca să susţină scopul lor.

    Totu-i pe muzică modernă
    Şi pe ce merge şi ce place
    Fără o luptă cu păcatul
    Cu care se’voiesc în pace.

    Şi sigur că această formă
    Este primită de popor’
    Că’mpacă marile contrarii
    Făcând pe placul tuturor’

    Că nu arată niciodată
    De ce se face vinovat,
    Ereticul nici sodomeanul
    Şi nici politicul în stat.

    Nu se atnge de minciuna
    Şi media manipulare
    De îngrădirea libertăţii
    Şi mondiala înşelare.

    E clar că cu acestea totate
    Ecumenia-i împăcată
    Şi nu deschide nici o luptă
    Cu ei şi demonii vre-o dată

    Ecumenia ne conduce
    Spre noua ordine a lumii
    Uniţi întru diversitate
    Şi-n bucuriile minciunii

  2. Patriarhul Bartholomew nici macar nu reprezinta vocea credinciosilor pe care “ii are in paza”. Sfintii parinti spun ca atunci cand cineva aluneca in erezie se separa singur de corpul bisericii lui Hristos.

    Mai jos sunt secvente el la Vecernia la Duminica Ortodoxiei (incepe la min 4 dupa prezentari) de la catedrala Sf Sophia, Washington DC. Au participat aprox 30 de preoti de la bisericile ortodoxe autocefale din diaspora: Romaneasca, Rusa, Sarba, Ucrainiana, Greaca, Antiohiana si Biserica Orthodoxa Americana. S-a cantat in toate limbile de mai sus. O atmosfera sfanta incheiata cu o predica f indrazneaza a Prof. Dr in teologie Harry Boosalis care a atras atentia asupra crizei interioare a omului contemporan care s-a departat de Dumnezeu si cauta raspunsuri in fel de fel de curennte ideologice umaniste, sectariste, erezii si chiar aspira la o Noua Ordine Mondiala, cand de fapt raspunsul este unul: intoarcerea la Dumnezeu si adevarata credinta: Ortodoxia. Multumim Domnului pt acesti marturisitori.

    http://vimeo.com/9636408

  3. Pingback: Război întru Cuvânt » CUVINTE ACTUALE PENTRU DUMINICA ORTODOXIEI
  4. Doamne ajuta si ne intareste in credinta si ravna sfanta de aparare si marturisire a ei,pentru ca s-a “reajuns”la vremea luptei pentru neamestecare impura.Sa fim precum a fost altadata,Sfantul MARCU AL EFESULUI-PIATRA DE POTICNIRE, si VULTUR APARATOR COMORII LUI DUMNEZEU,ORTODOXIA.STALP DE REZISTENTA AL BISERICII LUI HRISTOS SI MUSTRATOR ERESULUI.SINGUR,IMPOTRIVA TUTUROR CELOR CARE AU COMPLOTAT “ALIANTE” de interese meschine.Patriarhului tradator,i-a dat raspuns,la cererea acestuia,de a semna si el, pentru compromitatoare unire cu romano-catolicii,(deoarece RAMASESE SINGURUL CARE SE IMPOTRIVISE),ca “Nu se cade a face pogoraminte ori a sovai in privinta Credintei.”
    Iubind pe Dumnezeu cu adevarat,drept nimic socotit-ai ispitele ce le-ai rabdat pentru slava marelui Imparat,caci avand gand smerit si bland,de partea de-a stanga te-ai izbavit si-n partea cea dreapta a ta ravna te poarta,careia fa-ne si pe noi partasi.Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh,si acum si pururea si in vecii vecilor.Amin!

  5. Pingback: Război întru Cuvânt » IPS TEOFAN marturisind despre necesitatea apararii credintei si de catre mireni
  6. Pentru ca am gasit multe comentarii la spam, unele dintre ele din cauza linkurilor pe care le contineau, va rugam ca atunci cand trimiteti comentarii cu linkuri incluse si nu le vedeti aparand nici dupa cateva ore, sa ne semnalati pe e-mail. Va multumim si va rugam sa ne iertati!

  7. Pingback: Război întru Cuvânt » Duminica Ortodoxiei. CE INSEAMNA SA FIM CU ADEVARAT ORTODOCSI?
  8. Pingback: DUMINICA ORTODOXIEI, BIRUINTA ICOANELOR. Jean-Claude Larchet ne explica ce este icoana si care este rolul ei: ICONARUL SI ARTISTUL -
  9. Pingback: Predicile Sfantului Luca al Crimeei la Duminica Ortodoxiei despre ERETICI, SCHISMATICI si ICONOCLASMUL DE IERI SI DE AZI -
  10. Pingback: PASTORALA SFANTULUI SINOD: Duminica Ortodoxiei este sarbatoarea biruintei adevarului revelat asupra schimonoselilor mincinoase ale ereziilor - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  11. Pingback: PARINTELE STANILOAE despre ORTODOXIE versus catolicism si protestantism: “Biserica Ortodoxa n-a stirbit adevarul coborat de sus, n-a diluat vinul ceresc cu apa sfatoseniilor omenesti” -
  12. Pingback: DUMINICA ORTODOXIEI. Predici ale Sfantului Ioan de Kronstadt in prima duminica din Postul Mare. NOI SUNTEM ORTODOCSI IN CARE NU ESTE VICLESUG? -
  13. Pingback: INTALNIREA IN ADANC SI DESCHIDEREA CERULUI. Talcuirea Evangheliei din Duminica Ortodoxiei – chemarea lui Filip si Natanael -
  14. Pingback: PREDICI AUDIO-VIDEO la DUMINICA ORTODOXIEI: “Hristos trebuie sa se faca ICOANA IN NOI! Ortodox – asta inseamna la urma urmei: sa poti sa privesti pe cel de langa tine ASA CUM HRISTOS TE PRIVESTE PE TINE“ | Cuvântul Ortodox
  15. Pingback: Arhim. Nichifor Horia: FARA DREAPTA CREDINTA SE SPURCA TOT, PRECUM UN GRAM DE BALEGAR STRICA TOATA APA CURATA/ IPS Teofan – predici audio trezitoare in prima saptamana de Post/ “ORTODOXIA NOASTRA NU-I MUZEU, CI VIATA”/ SFINTII 40 DE MUCE
  16. Pingback: Cuvintele Cuviosului Ioan Krestiankin la SARBATOAREA ORTODOXIEI | Cuvântul Ortodox
  17. Pingback: Păzind dreapta credinţă, te sârguieşti tu să vieţuieşti după regulile acestei sfinte credinţe? | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Articole Recomandate

Carti recomandate