Cand intunericul ia chipul Luminii sau cum este NECINSTIT Sfantul Nicolae de catre ortodocsii “de scoala noua”

7-12-2007 Sublinieri

lumina.jpg

In cotidianul Lumina, autointitulat „primul cotidian crestin”, gasim in numarul de ieri, 6 decembrie, un articol de prezentare a vietii Sfantului Nicolae care ne-a pus serios pe ganduri si ne-a dat (pe langa un gust foarte amar) si prilejul de a face cateva observatii. Titlul este foarte frumos: Sfântul Nicolae, întruchiparea dărniciei lui Dumnezeu, dar ce este dincolo de “gardul vopsit pe dinafara”?

lumina_trinitas.jpg

1. Prevalenta surselor documentare certe fata de informatiile ce provin din Traditie. Avand in vedere ca este un ziar „crestin” (deci nu ortodox, nu-i asa?), nu intelegem de ce articolul despre Sfantul Nicolae incepe prin a pune la indoiala veridicitatea informatiilor despre viata sa. Intr-un stil scientist de factura pur protestanta, de prevalare a surselor bilbiografice si a documentelor „autentice” fata de informatiile provenite din Traditie se spune nici mai mult nici mai putin decat: „Viaţa Sfântului Nicolae este foarte puţin cunoscută. Nu există o biografie detaliată a vieţii sale, întrucât mai toate elementele biografice au apărut târziu şi nu au putut fi demonstrate“. Prin urmare, iubiti frati, luati aminte: astazi vietile sfintilor nostri, faptele si minunile savarsite de ei e necesar a fi “demonstrate”, iar daca nu se gasesc date stiintifice, informatii si probe istorice riguroase noi nu mai credem in ele! Care “noi”? Noi, “crestinii de scoala noua“, bineinteles… Care este aceasta scoala vom intelege mai departe…

2. Confuzia terminologica si dogmatica intretinuta deliberat in scopul proslavirii ecumenismului. Sfantul Nicolae este prezentat ca un sfant cinstit de intreaga crestintatate, pana si de protestanti, ni se spune, desi nu este nicio asemanare intre cinstirea data unui sfant in traditia ortodoxa si faptul ca exista in mentatul colectiv al unor popoare protestante referinta Sfantului Nicolae (in protestantism oricum nu exista sfintenie si cinstirea sfinteniei asa cum o intelege dreapta credinta). Ni se inocluleaza ca Sfantul Nicolae ar fi nu numai al dreptei credinte ortodoxe, ci al tuturor crestinilor. Este foarte frumos ca mai exista resturi de evlavie fata de bine-placutii lui Dumnezeu si in alte parti care nu au darul ortodoxiei, insa asta nu scuza deloc manipularea pe care confuzia terminologica o intretine si o transmite – toti suntem crestini si toti cinstim pe Sfintul Nicolae.

O alta confuzie intentionata este data de „ecumenicitatea” sfantului. Pr. Dan Sandu, lector la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae” din Iaşi inoveaza surprinzator, afirmand ca „Sfântul Nicolae este cel mai ecumenic sfânt pentru că ţine de Biserica nedespărţită, adică Biserica Sinoadelor ecumenice, aşa cum o numeşte PS Kallistos Ware“.

In fata acestui fals istoric, dogmatic si acestei grave sincope de evlavie, putem preciza ca:

– Nu am auzit pana acum de categoria sfinti “ecumenici”, mai mari sau mai mici. Toti sfintii sunt la fel de “universali”, intrucat Biserica (Ortodoxa, am adauga pentru precizie – dar deja sintagma este un “pleonasm”, cum spune p. Rafail, pentru ca Biserica nu este decat Biserica Ortodoxa!) este “universala”, dar niciun sfant nu este “ecumenist”, asa cum de fapt se doreste a se insinua perfid la adapostul ambiguitatii terminologice. Am auzit in schimb de Parinti dumnezeiesti care au participat la Sfintele Sinoade Ecumenice, printre care si Sfantul Ierarh Nicolae, si ale caror predanii au fost pastrate nestirbite NUMAI de Biserica Ortodoxa. Se spune: „Este ecumenic şi pentru că este un sfânt cinstit în toată creştinătatea.” Intelegem clar de aici, ca „ecumenicitatea” este folosita nu in sensul real si ortodox, ci in sensul sau actual, eretic si pervertit de ecumenism. Sensul care se da acestui termen arata ca autoarea articolului vrea sa spuna de fapt „cel mai mare sfant ecumenist” deformand grav pilda vietii Sfantului Nicolae.

– Biserica “este UNA”, intreaga si nedespartita si ea este Biserica Ortodoxa. “Informatia” se gaseste in Crezul Ortodox, rostit in fiecare liturghie de crestinul ortodox. Biserica Ortodoxa este Biserica Sfintelor Sinoade Ecumenice. Cine nu asuma acest lucru se leapada si Sinoadele Ecumenice, si de sfinti care le-au pecetluit, si de predania si invatatura lor. “Biserica nedespartita” nu este doar Biserica de dinainte de schisma (1054), pentru ca asta ar insemna ca acum Biserica numai exista ca unitate decat in virtualitate sau in trecut, prin urmare ar insemna ca Hristos este facut mincinos, pentru ca “portile iadului” ar fi reusit sa biruie si sa “desparta” Biserica Sa, iar Biserica “una, sfanta, soborniceasca, apostoleasca” marturisita in Crez ar fi iarasi inexistenta in prezent in realitate, reprezentand numai o amintire si un deziderat.

– Sfantul Nicolae este luat drept pretext, in mod samavolnic, pentru perpetuarea ideii de “unitate a crestinilor” si de ignorare a diferentelor esentiale intre dogma adevaratei credinte si ratacirile eretice ale catolicilor si mai ales ale cultelor protestante.

3. Rescrierea vietii sfintilor si instrumentarea – prin falsificare grosolana – a pildei acestora, pentru a legitima “trend”-urile si “modele” bisericesti de astazi. Se face in articol si o afirmatie de o rea-credinta si de un ridicol absolut: „[Sfantul Nicolae] era un episcop foarte pragmatic, care intervenea ori de câte ori era nevoie, lucru care arată şi vocaţia socială a Bisericii“. Este de prisos pentru orice credincios de bun-simt a spune ca sfintii numai pragmatici nu au fost si ca nu aveau preocupari “manageriale” (nici macar nu erau obligati, ca astazi, la studii inalte, la masterate si doctorate) care sa ii ajute in pastorire, asa cum nici Iisus si nici Sfintii Apostoli nu au avut si nu asta au predat ca păstorire. “Vocatia sociala” a sfintilor venea firesc din spiritul lor jertfelnic spontan, din chemarea vie a Duhului, si nu avea nicio legatura cu “programele sociale” de astazi, cu calculele contabile, cu spiritul antreprenorial si cu strategiile de management si marketing… Iar “pragmatismul” are in comun cu “sfintenia” si cu “duhovnicescul” tot atat cat are Lumina lui Lucifer cel cazut cu Lumina Duhului Sfant, sau cat are ambitia cinica cu smerenia si jertfa. Termenul de “pragmatic” este tot ce poate fi mai opus duhului autentic crestin, care inseamna daruire dezinteresata, fara socoteli viclene, in timp ce “pragmatismul” inseamna interes pentru profit, inseamna planificare rationala rece, adesea cinica, orientata spre succesul in sine al unei actiuni, in dispret pentru sufletul oamenilor implicati in ea. Dar slujbasii zelosi ai Institului Cultural-Misionar Trinitas au sarcina precisa sa “legitimeze”, prin manipularea “pragmatica” a numelor Sfintilor, pe langa ecumenism, si “necesitatea” de a fi astazi “bun manager” in Biserica si de a practica umanismul caritativ secularizat al vastelor programe sociale. Asa ca nu se rusineaza sa-l transforme si pe Sfantul Nicolae in sfant “pragmatic” si “ecumenist”, adica sa-i schimonoseasca chipul din icoana pentru a-l face dupa chipul si asemanarea lor…

4. Stricarea monahismului prin promovarea falselor modele, a duhului lumesc si prin presiunea explicita spre re-educarea monahilor intru ecumenism. Finalul apoteotic al articolului finalizeaza opera promovare a inovatiilor ecumeniste prin utilizarea (iarasi!) ca pretext a Praznicului Sfantului Nicolae:

<<Monahismul românesc, distins cu „Trandafirul de argint al Sfântului Nicolae”. Sfântul Nicolae este un sfânt ecumenic şi pentru faptul că el a devenit acum simbolul unităţii creştinilor. La 6 decembrie 2005, cu ocazia comemorării Sfântului Ierarh Nicolae, Institutul pentru Studii Ecumenice al Universităţii Fribourg, din Elveţia, a întemeiat „Die Silberne Rose des heilige Nikolaus von Fribourg” – „Trandafirul de argint al Sfântului Nicolae de la Fribourg”. Acestă „tradiţie” a fost inspirată din „die Goldene Roze”- Trandafirul Auriu, pe care papa, începând cu secolul al XI-lea, în a treia duminică a Sfintelor Paşti îl binecuvânta şi apoi îl consacra „persoanelor care, în viaţa lor, asemeni Sfântului Nicolae” s-au străduit pentru a ajuta Biserica…. Anul acesta, distincţia a fost oferită monahismului românesc, reprezentat de stareţa Mănăstirii Văratic, din judeţul Neamţ, stavrofora Iosefina Giosanu. Maica Iosefina a primit această distincţie pe 5 septembrie, în cadrul simpozionului „Monahismul românesc, în trecut şi în prezent”, organizat la Sibiu cu ocazia Adunării Ecumenice, când a susţinut conferinţa cu titlul „Praxis şi Teosis în monahismul românesc”. Cu această ocazie, s-a tipărit o felicitare în 8.500 de exemplare, în interiorul căreia apare fotografia maicii stareţe Iosefina cu distincţia primită, precum şi o rugăciune către Sfântul Nicolae pentru unitatea creştinilor. Acestea au apărut în română, germană, franceză şi italiană, cerându-se ca fiecare monah şi fiecare monahie din Biserica Ortodoxă (au fost impresionaţi de numărul mare de ortodocşi monahi), să citească această rugăciune pentru unitatea creştinilor.>>

Ne intrebam daca cererea adresata monahilor nu a fost cumva un ordin militaresc prevazut cu canoane si pedepse. Ne mai intrebam daca nu cumva noile “ascultari” date calugarilor vor fi pe directia aceasta, adica de promovare si de asimilare a tezelor si sloganelor ecumeniste. Este extrem de grav ca monahismul romanesc incepe sa fie incununat pentru contributii aduse ecumenismului! (Desigur, nu monahismul unui parinte Iustin de la Petru-Voda, si nici cel al unui parinte Eftimie de la Huta. Acestia sunt „premiati” de prigonirile inovatorilor si rezista prin purtarea de grija a lui Dumnezeu si prin rugaciunile drept-credinciosilor pentru ei). Este la fel de grav ca se incearca re-educarea calugarilor prin orice mijloace, oricat de lumesti si de penibile ar fi, inclusiv prin felicitari cu rugaciuni ecumeniste si prin promovarea ca modele reprezentative pentru monahism a staretilor celor mai dedicati politicii ecumeniste! Totodata, trebuie sa amintim ca se foloseste si “ascultarea” calugareasca ca mijloc parsiv pentru a li se face acestora o noua formare, in duhul opus Sfintilor Parinti, uitandu-se ca ascultarea are sens numai intrucat slujeste lui Hristos si ca nu este valabila pentru erezie si pacat. Dar unde s-a mai auzit pana acum de “felicitari” bisericesti cu chipul unei calugarite ortodoxe in viata? Acestea sa fie noile noastre icoane? Si care calugar ortodox adevarat s-ar bucura de asemenea “distinctii”, care ar fi fericit sa fie premiat si laudat pentru asemenea “merite”?

CONCLUZII:

Intelegem din toate acestea ca acesti functionari “ortdocsi” (si nu ne referim doar la cei dinauntrul acest trust mediatic TRINITAS, ci si la alti preoti, teologi, ziaristi, chiar episcopi care au acelasi tip de discurs) aflati in slujba Noii Religii Mondiale nu se dau inapoi de la nici o deformare grosolana a adevarului si nu ezita sa faca, din ce in ce mai agresiv si mai “pe fata”, ceea ce s-ar numi re-scrierea Traditiei si a istoriei Bisericii in conformitate cu ideologiile “politic corecte” de astazi.

Se pot face mai multe paralele intre ceea ce se petrece acum si ceea ce se intampla in timpul comunismului. Asa cum in vremea comunismului se folosea un limbaj de lemn specific si inclusiv Biserica isi ‘adaptase’ discursul pentru a fi pe plac Stapanirii, tot asa si astazi asistam la crearea unui nou limbaj de lemn, “modernist”, slugarnic, mincinos, antiduhovnicesc si, in ciuda osanalelor aduse „studiilor”, vaditor al unor grave sincope intelectuale si de gandire. Asa cum in vremea comunismului, orice tema ai fi tratat, trebuia sa cinstesti prin ea Partidul si Conducatorul iubit, iar istoria intreaga era rescrisa pentru a justifica marxismul si comunismul, tot asa si astazi suntem indoctrinati si intoxicati si in Biserica cu ecumenismul, cu umanismul “filantropic” sau pragmatismul “social”, prin folosirea temelor bisericesti drept pretexte si drept “cal troian” prin care sa ne fie introduse, pe usa din dos, toate invataturile cultivate de masonerie. Astazi, orice sarbatoare a Bisericii a devenit – pentru lupii in piele de oaie din Biserica, pentru “furii” care s-au asezat pe locul Păstorului – simple pretexte pentru “celebrarea” si propovaduirea desantata a duhului antihristic. Acesti slujbasi ai Intunericului cu masca de slujitori ai Luminii n-au niciun scrupul din a face din toti sfintii Bisericii precursori ai tuturor modelor si ideologiilor contemporane.

Dumnezeu sa ii ierte pe cei care au necinstit pomenirea Sfantului Ierarh Nicolae cu astfel de “inovatii” strigatoare la cer, care falsifica, batjocoresc si hulesc intr-un mod ticalos chipul si invatatura Sfantului. Dar suntem convinsi ca, daca ar fi si trupeste de fata, astfel de neo-arieni ar primi din partea Sfantului Nicolae exact ce a primit si Arie, stramosul lor in duh…

Palmuirea lui Arie.JPG

**** *** ***

balcescu.jpg

Update:

Din pacate, stirile proaste legate de ceea ce slujitorii Bisericii valorizeaza astazi continua. Insusi Patriarhul Daniel, de praznicul Sfantului Nicolae, a ales sa participe la o ceremonie de dezvelire a unei statui a revolutionarului pasoptist Nicolae Balcescu. Patriarhul a elogiat memoria revolutionarului si a dat cateva citate care ar fi dovedit inspiratia crestin-ortodoxa a lui Balcescu.

Adevarul istoric si intelectual este insa cu totul altul. Este bine de stiut urmatoarele lucruri:

Nicolae Balcescu a facut, ca toti pasoptistii, parte din Francmasonerie. Acest lucru este ultra-cunoscut si cat se poate de oficial. Evident, e foarte posibil ca apartenenta lui Balcescu sa fi fost motivata mai degraba ideologic si sa fie atins mai putin de scopurile malefice si ascunse ale organizatiei. Acest lucru nu schimba insa cu nimic gravitatea faptului ca „fondatorii” statului roman sunt revolutionari masonici.

– Ideile crestine citate de patriarh poate ca sunt de inspiratie aparent crestina, insa cu certitudine nu ortodoxe. Cine cunoaste scrierile si gandirea promovata de Nicolae Balcescu stie ca acesta preia ideile revolutionare franceze cele mai radicale (iacobine) fiind practic un precursor al revolutionarilor bolsevici. Nu este deloc o desoperire ca exista in opera lui Balcescu referinte aparent crestine. In acea perioada existau foarte multi socialisti si comunisti (deja existau, da) care imbinau metodele si scopurile enuntate – in unele cazuri, mai tarziu – de Marx cu teme evanghelice. Balcescu face parte din aceasta categorie ca si Saint-Simon si alti socialisti utopici. Ei au dat o turnura luciferica (din pacate) crestinismului, transformand principiile evanghelice in mijloace revolutionare de a instaura societati utopice pe pamant.

Ideea insasi de “Revolutie” este incompatibila cu crestinismul ortodox. Niciodata revolutionarii radicali nu au fost asumati de Biserica. Nicolae Balcescu participa la revolutia din 1848 din Franta, unde se afla printre randurile din fata ale revoluionarilor. Balcescu este un ideolog radical care cunoaste bine opera anarhistului Proudhon. In tara militeaza pentru o varianta radicala a momentului 1848.

Aceste observatii nu se doresc a fi o critica la adresa revolutionarului Nicolae Balcescu, ci la adresa celor care cred ca poate fi asumat un ideolog mason inspirat de anarhistii socialisti si de iacobinii francezi de catre Biserica Ortodoxa. Doar daca nu cumva gestul se doreste a face parte din aceeasi strategie de credibilizare a structurilor masonice, asa cum poate nu intamplator exista o statuie a masonului notoriu si prigonitorului domnitor Al. I. Cuza tocmai pe Dealul Patriarhiei… Este simptomatic faptul ca aceeasi figura revolutionara era folosita de si comunisti pentru justificarea “idealurilor” lor si rescrierea istoriei.

Si la fel de simptomatic este si faptul ca stirile Radio Trinitas de ieri de la pranz incepeau cu aceasta stire si abia apoi pomeneau de faptul ca “astazi crestinii il sarbatoresc pe Sfantul Ierarh Nicolae”… ca si cum Nicolae Balcescu era mai important, iar Sfantul putea usor sa treaca in plan secund…

00015d_nicolae1.jpg


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Meditatii duhovnicesti, Noua ordine mondiala/ Masonerie, Portile Iadului, Razboiul nevazut

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

52 Commentarii la “Cand intunericul ia chipul Luminii sau cum este NECINSTIT Sfantul Nicolae de catre ortodocsii “de scoala noua”

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Sfinte Ierarhe Nicolae, roaga-te lui Dumnezeu pentru noi!
    Citat din Acatistul Sfantului Nicolae: Bucura-te, intarirea Ortodoxiei!
    (Icosul 1)

  2. E clar ca trustul Trinitas are rolul de a amesteca valorile ortodoxe cu cele ecumenice, interesanta ar fi de urmarit evolutia acestui trust, cu multiple ramificatii, in urmatorii 4-5 ani. IPS Daniel e prea inteligent (si doar atat) ca sa urneasca de acum masina ecumenica. E o parere…

  3. Ce sa facem fratilor, cum a fost arie in vremea Sfantului Nicolae, sunt si altii asemenea lui si in zilele noastre, eu unul cred ca datoria noastra e sa nu ii judecam ci sa ne doara inima pentru ei, sa ne rugam, sa postim fiecare, pentru ca daca ii judecam, noi cadem de-a dreapta si ei de-a stanga si astfel se face voia vrasmasului. Sa stam bine, sa stam cu frica, sa luam aminte, sa nu ne agitam, sa fim tari, Mantuitorul i-a mustrat pe apostoli cand era furtuna pe mare si eu s-au speriat ca o sa se inece, asa nici noi nu trebuie sa ne speriem de comploturi masonice si altele.

    Doamne ajuta!

  4. Pingback: Cum este NECINSTIT Sfîntul Nicolae de către “ortodocşii” “moder « Popas Alternativ
  5. E un mare curaj sa postezi asa un articol azi. Bravo! Nu am cuvinte. Nu stiu daca eu as avea acest curaj. Simt nevoia sa ma solidarizez cumva. Daca pot ajuta cu ceva, as fi bucuroasa sa o fac. Doamne ajuta!

  6. mda…o sa fie vai de capul nostru…ce sa mai zic, trebuie sa avem grija maxima de sufletele noastre ca e jale.sincer eu nu pot sa inteleg cum se suporta astfel de oameni care isi deraiaza trairile autentice de la mersul normal al sufletului.am senzatia ca sunt niste monstri care se captusesc cu chip de lumina falsa,transfigurata.trebuie sa aiba o viata de infern oamenii astia care intra in organizatii din astea si accepta transformarea gresita.sunt convinsa de asta.mi-e mila de ei la modul cel mai sincer.ei nu au odihna si pace. sunt niste oameni chinuiti, chiar daca au bani.Ca sa nu mai vb de cei care accepta invataturile lor asa…de curiozitate ….sau ca asa trebuie …ca sa se adapteze la societate, ca altfel devin niste paria, niste neadaptati pe care nu o sa-i angajeze nimeni si cu care nu o sa vb nimeni (in conceptia lor). E destul de greu sa intelegi astfel de oameni. EI NU CUNOSC IUBIREA CEA ADEVARATA pe care o cauta ,dar intr-o directie gresita.ASTA E. Doamne ajuta!

  7. …Dumnezeu sa ne ierte…si sa ne trezim in ultima clipa a vietii noastre pe Pamant si sa ne cerem iertare si sa ne pocaim, e trist dar sa avem nadejdea ca nimeni nu ne poate lua din inima credinta adevarata…Doamne ajuta!

  8. DACA CREDEM CU ADEVARAT NU SE INTAMPLA ABSOLUT NIMIC. DACA CREDEM CU ADEVARAT N-ARE DE CE SA NE FIE FRICA. NICI O VIETATE DE PE PAMANT NU POATE SA NE FACA NIMIC.MERGEM PANA LA MOARTE. DOAMNE AJUTA!

  9. Iubitilor,
    e plin de curaj articolul de mai sus,dar ma intreb de ce nu semneaza si de ce nu-si asuma cineva acest articol;cel care a scris trebuie sa spuna sus si tare ceea ce crede si sa marturiseasca deschis ;nu inteleg de ce exista atata
    teama de a vorbi.Nu mai suntem pe timpul comunismului,desi nici in acel timp nu ar fi fost scuza,frica.Ortodoxia trebuie marturisita deschis.
    Daca e cineva care greseste,trebuie sa se indrepte de la greseala fara suparare.Iar cel care atentioneaza sa o faca cu smerenie si dragoste frateasca,nu judecand.De cine ne temem cand ne ascundem in spatele unor mesaje? Daca Hristos este in mijlocul nostru asa cum a promis,de cine sa ma tem? Daca urmaresc Adevarul care este Hristos,cine imi va sta impotriva?va putea cineva?
    Revin,asuma-ti frate,punctul de vedere,e al tau si e normal sa nu fii de acord sau sa vezi lucrurile mai bine decat mine sau altul.Dar spune deschis:asta sunt si asta cred,daca gresesc indreptati-ma fratilor.

    Iertare pt. deranj! pr.ion,un oarecare.

  10. Iubite Parinte (?) Ion,

    1. Daca Dvs. sunteti Pr. Ion, puteti sa socotiti ca si noi suntem Ion, Vasile si Grigore 🙂 Prin urmare se pare ca ne asumam la fel de mult identitatea si avem la fel de mult… curaj. Ne-am bucura daca am avea la fel de multa sinceritate unii si altii.

    Mesajul Dvs. ne-a inseninat aceasta seara tarzie macar si numai pentru ca ne-a dat prilejul sa ne amintim de niste pasaje evenghelice foarte frumoase. Cum ar fi, de exemplu, Ioan 7, 1-7: http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=35&cap=7

    2. Motivele principale pentru care nu ne facem publice numele au fost precizate la sectiunea “despre noi” si nu le vom mai relua. Secundar, sunt si alte motive, care se regasesc in respectivul fragment evanghelic.

    3. Nu suntem pe timpul comunismului, dar comunismul nu a murit defel, ba chiar renaste pe zi ce trece mai mult. Cu siguranta cel putin securismul este foarte sanatos, vioi si infloritor. Inclusiv pe ici, pe colo, prin “aparatul” administrativ al BOR… Rautatea, ura, teroarea si prigoana celor incomozi sunt insa realitati care exista dintotdeauna, de la Cain incoace si nu vor pieri decat dupa A Doua Venire a Mantuitorului Iisus Hristos.

    4. Ne bucuram daca este foarte importanta si pentru Dvs. marturisirea Ortodoxiei cum este si pentru noi si nadajduim ca doriti a o face si a o sutine la fel de mult pe cat doriti marturisirea numelor noastre. Dar va schimba faptul ca ne veti sti numele continutul de adevar al celor spuse? Va servi la ceva? Da, va putea servi la nevoie tocmai acelora care din foaaaarte multa dragoste 🙂 vor cauta razbunare… In ce ne priveste n-am atacat persoane, ci politica unor institutii de presa si un anumit gen de discurs prezent in ultima vreme in biserica la toate nivelurile.

    Daca sunteti preot, frecventati internetul si inima va arde pentru marturisirea dreptei-credinte, cu mult drag asteptam sa va citim textele si, eventual, sa le promovam pe site, daca doriti, cu numele Dvs. real si complet (din moment ce sunteti adeptul acestei modalitati).

    5. Daca cineva vrea sa se indrepte din greselile sale, se indreapta recunoscand adevarul, indiferent cine il spune. “De voieste cineva sa-I faca voia, va cunoaste despre invatatura aceasta daca ea este de la Dumnezeu sau Eu de la Mine Insumi graiesc. cel care graieste de la sine isi cauta propria lui slava…” (Ioan 7, 17-18).
    Dar noi nu ne facem iluzii ca ceva sau cineva se va indrepta, insa dorim sa prevenim credinciosii asupra unor fenomene, pentru a nu lua intunericul drept lumina si minciuna drept adevar, doar pentru ca se prezinta sub o forma “oficiala”.

    6. Si a te arunca in ispita este pacat, dupa cum a mai spus Domnul: “Iată Eu vă trimit pe voi ca pe nişte oi în mijlocul lupilor; fiţi dar înţelepţi ca şerpii şi nevinovaţi ca porumbeii. Feriţi-vă de oameni, căci vă vor da pe mâna sinedriştilor şi în sinagogile lor vă vor bate cu biciul“(Matei, 10, 16-17). Sinedristii traiesc si astazi 🙂

  11. Exista atata fatarnicie, Doamne…………. Iar adevarul despre mega constructia mediatica TRINITAS este ca are ca destinatie sa fie un organism de PROPAGANDA si indoctrinare ECUMENISTA, sub acoperirea “misiunii”!!! Nu va lasati inselati! Asa a fost si Radio Trinitas pana caum… Degeaba avem nu stiu cate organe de presa bisericeasca, radio si TV, daca in ele se amesteca adevarul cu minciuna, daca din ele invatam ca nu mai exista sectanti, ci ca si ei “sunt crestini, la fel ca si noi”, ca nu mai sunt eretici, ca asa e moda acuma! Pai asta inseamna propaganda pentru secte, nu misiune pentru ortodoxie! Ca mai sunt si lucruri bune, da, dar tocmai ele sunt nada, mreaja… Cine are discernamant stie sa aleaga, dar cine n-are musca momeala! Urmariti si-o sa vedeti daca nu e asa si mai ales de-acum incolo sa te tii ce va fi. Totul e o vrajeala bine pusa la punct si ambalata frumos, dar daca stai s ate uiti mai bine vezi ce se ascunde. SCOPUL ESTE CA TREPTAT OAMENII SA SE OBISNUIASCA SA VADA UNIREA CU CATOLICII, PROTESTANTII SI ALTE RELIGII CA CEVA NORMAL! IAR SCOPUL FINAL ESTE PREGATIREA LUI ANTIHRIST, CUM AU SPUS ATATIA SFINTI PARINTI! DESPRE ACESTE ADEVARURI PROFETITE DE SFINTI N-O SA CITITI NICIODATA IN LUMINA SAU N-O SA VEDETI/AUZITI LA TRINITAS!

  12. ei, nu zau! asculta si ai sa auzi la trinitas despre profetii… e normal sa comentati, nu aveti ce face… ingrijiti-va de sufletele voastre, ca mai mult vi le schimonositi, incercand sa le conturati pe ale altora. iertare!

  13. Oare se numeste curaj marturisitor a fi ascuns sub pseudonim si a critica ierarhia, referitor la cele spuse de preotul de mai sus? Cum ar fi fost ca pr. Calciu pe care vi l-ati luat ca model sa fi propovaduit pe furis, pss-ind dupa perdea? Oare chiar credeti ca ar avea cineva cu voi, ca v-ar persecuta cineva, ca un blog ar fi incomod pentru “oculta”? Sa ne pastram capul limpede fratilor. Va va rasplati Hristos ca l-ati marturisit criticand ierarhii pe ascuns, in genul barfei? Sa stim cu cine avem de-a face, caci altminteri n-avem nicio siguranta ca voi sinteti crestini ortodocsi-practicanti, cu viata induhovnicita. Nu prin asta au fost mari cei din care citati, tocmai prin faptul ca l-au asumat public pe Hristos,in fata stapanirilor, nu criticand la adapostul anonimatului, pe ascuns, caci stim noi cine lucreaza pe ascuns? Din pacate ne lipseste azi curajul marturisitor al sfintilor parinti. Nu vreau sa va critic, dar e atat lipsa de curaj astazi…

  14. 1. Va multumim sincer pentru decenta si calitatea comentariului Dvs. E o adevarata bucurie sa vorbesti civilizat si spunem asta pentru ca au fost si reactii (din aceeasi “zona”)care cochetau cu isteria si cu mahalaua. Evident, a trebuit a fi sterse.

    2. Asa cum am mai raspuns deja, tot asa il ispiteau si rudele (“fratii”) Domnului pe Acesta, cu viclenie, sa iasa la aratare, “ca nimeni nu face ceva intr-ascuns, ci cauta sa se faca cunoscut; daca faci acestea, arata-te lumii..” (Ioan 7, 4). “Deci le-a zis Iisus: vremea Mea inca n-a sosit; dar vremea voastra intotdeauna-i gata. Pe voi lumea nu va poate uri, dar pe Mine Ma uraste, pentru ca Eu marturisesc despre ea ca lucrurile ei sunt rele” (cf. Ioan 7, 6-7).

    3. Curajul inseamna in primul rand a spune cu buna-credinta adevarul, a spune ceea ce lingusitorii vor mereu sa oculteze. Ca sa iesi la aratare si cu numele e nevoie de o chemare speciala, deosebita si de binecuvantare pentru aceasta. Fiti siguri ca atunci cand le vom avea si cand va veni vremea, o vom face. Inca nu avem chemarea si harul ce i s-a dat parintelui Gheorghe Calciu, pentru a-si expune viata, familia, santatatea, locul de munca si mai ales slujirea. Asa este, el prin aceasta a fost mare, si prin aceea ca a fost prigonit. Noi nu suntem mari si masura noastra nu este aceasta, dar il urmam atat cat putem. Multi, foarte multi preoti si calugari exista si acum in Biserica dintre cei care gandesc aceleasi lucruri, dar nici ei nu au deocamdata dezlegarea sa se expuna si sa iasa in fata. Ca nu vor fi consecinte asupra lor daca deshid gura asta este – iertati cuvantul dur – o minciuna, pentru ca oricine are un minimum de cunoastere a situatiei “din interior” stie, de fapt, foarte bine cum stau lucrurile.

    4. Faptul ca judecatile noastre nu poarta un nume asta nu inseamna ca se imputineaza cu ceva valoarea de adevar a celor scrise. Cine este de buna-credinta, asta va cauta si dupa asta va judeca, primind sau respingand in functie de ceea ce scriem sau transcriem si dupa aceasta va vedea si cat de ortodocsi suntem. Tot asa cum, degeaba scrie pe un ziar ca este “crestin”, daca prin continutul sau tradeaza acest nume. Nu etichetele dau seama despre gradul de ortodoxie al cuiva. Daca eu va spun ca ma numesc Adrian, de pilda, cum va garanteaza aceasta ca “sunt crestin-ortodox practicant, cu viata induhovnicita“?!?! Sau exista vreo lista nationala cu numele “crestin-ortodocsilor practicanti cu viata induhovnicita” si nu stim noi?! 🙂 Am mai spus, primiti-ne mai bine ca pe asina lui Valaam, daca nu reiese din tot ce publicam aici ca gandim si simtim ortodox, ca avem duhovnici, ca mergem la Biserica, ca primim Sfintele Taine, ca avem evlavie si suntem in ascultare de parinti induhovniciti.

    5. Daca n-am fi incomozi pentru unii (nu pentru “oculta”, ci pentru cineva mai de jos) n-am starni atatea strigate disperate, unele de-a dreptul isterice. E incomod oricine striga ca Imparatul e gol, indiferent ca e anonim sau nu. Pur si simplu pentru ca sunt lucruri care trebuie sa ramana tabu, ca lumea sa nu stie decat versiunea “oficiala”.

    6. Barfa inseamna cand colportezi informatii fara acoperire ca sa defaimi pe cineva. Noi n-am atacat pe nimeni personal, am analizat si am criticat niste idei si niste fapte obiective prezentate intr-un articol, dand citatele negru pe alb si niste fapte de care iarasi am auzit pe canalele oficiale. Am exprimat niste puncte de vedere judicios argumentate, demontand niste falsuri si aratand incotro conduc anumite idei, coroborand si cu alte date pe care le avem. N-am auzit pe nimeni sa conteste argumentele, sa arate daca am gresit in afirmatii si rationamente. Ceea ce ne confirma ca atunci cand cineva e deranjat de adevar, cauta sa se lege de persoana celui care ataca, neavand altceva. Pe noi nu ne intereseaza CINE spune sau face ceva gresit (si cred ca trebuia sa inlocuim cu initiale acel nume de preot, pentru ca nu ne interesa acel nume – ne asumam aceasta vina -; de altfel numele autoarei articolului l-am trecut sub tacere, pentru ca nu ne razboim cu persoane, ci cu invataturi gresite, indiferent cine le profereaza, chiar si oameni de buna-credinta pot sa fie). Am apreciat in mod deosebit anumite discursuri (printre care si cel de la intronizare) ale PF Daniel si am si aratat-o pe site. Noi n-avem un ‘cui’ impotriva cuiva, iar in privinta persoanelor dorim sincer mantuirea fiecarui suflet, dar nu vom ezita sa sanctionam ceea ce nu este conform cu cugetul Bisericii, cu invatatura si practicile Sfintilor Parinti, ceea ce poate sa duca in ratacire si in iad pe frati. Nu din rautate, ci pentru a preveni ca oamenii sa urmeze ceva gresit.

    Asta este tot ce incercam sa facem.

    7. “Din pacate ne lipseste azi curajul marturisitor al sfintilor parinti. Nu vreau sa va critic, dar e atat lipsa de curaj astazi…” De acord cu dvs. si va invitam sa ne dati aceasta pilda, daca va este daruit de Sus acest har al curajului dus pana la ultimele consecinte si sa marturisiti precum Sfintii Parinti, impotriva stapanirilor, acolo unde este nevoie.

    Cu dragoste in Hristos,
    Adrian

  15. Pingback: » Necinstirea Sfantului Nicolae de catre ecumenisti
  16. Buna ziua
    Mi-a placut foarte mult articolul referitor la Sf.Nicolae.Va multumesc foarte mult si va doresc in continuare multa ravna duhovniceasca ca sa ne luminati si pe noi pacatosii.
    Sarbatori fericite

  17. Doamne ajuta!
    Citesc pentru prima data acest site…si am vazut discutia pro si contra in urma articolului cu Sf. Nicolae.

    Datu’ cu parerea nu e prea mantuitor pentru sine, dar poate incuraja sau descuraja pe cei ce se straduiesc sa duca lupta cea buna.

    Nu inteleg de ce ar fi rau sa atragi atentia asupra unor invataturi gresite la modul general sub protectia anonimatului. La vremea potrivita, cand va fi nevoie, poate, vor face acest lucru fatis.

    In timp ce citeam comentariile, ma gandeam ca si Stalin si-a lichidat rand pe rand toti oponentii ptr ca puteau fi un pericol candva. Ori daca, acestia lucrau mai pe ascuns, la momentul potrivit, ar fi putut lupta fatis toti uniti, iar azi nu am fi citit despre milioanele de victime facute de Stalin. Doar un gand…

    Si dorinta unora de a sti numaidecat identitatea unor oameni care nu le impartasesc ideile pare destul de ciudata. Nu ajuta cu nimic. Pe mine de ex, ca simplu cititor, nu ma ajuta cu nimic.

    Cele bune sunt bune cu adevarat daca se scriu cu gandul cel bun. Ori daca se scriu ca sa stie si altii, care nu au timp sa citeasca si sa vada tot ce misca in tara asta, si nu cu duhul fricii, atunci poate fi de mult folos cele scrise.

    Ma gandeam acum ca, poate, si Sf. Parintii (Sf. Nicolae, Sf. participanti la Sf. Sinoade) stiau multe din invataturile gresite propovaduite de heterodocsi din auzite, de la cei ce se nelinisteau cu “nelinistea cea buna” si nu strabateau toata lumea pentru a le auzi din gura heterodocsilor. Asa si acum, unii vorbesc despre idei gresite propovaduite de prin lume, iar cei care chiar au putere, pot sa tina Biserica pe drumul cel bun. Totusi, barfa e departe de intelesul celor spuse aici. Sa fie doar cu binecuvantare!

    Numai bine!

  18. Mergeti mai departe cu marturisira dvs, fratilor! Deunazi am fost la o conferinta unde un cunoscut preot ii numea pe cei ce se declara anti – ecumenisti si cei care vin cu citate din invataturile Sfintilor Parinti “talibani” si “fundamentalisti”! Am mai citit pe undeva pe-aici mesaje de indignare pe tema asta, si ma gandeam ca o fi fost vreo exagerare a unui frate, dar cand am auzit declaratia preotului respectiv, mi-am schimbat parerea. Trist, foarte trist. Dupa duhul acestei “iubiri” afisate de multi, probabil ca Sfantul Nicolae ar fi trebuit sa se imbratiseze cu Arie, nu sa-i traga o palma. Hristos sa ne mantuiasca!

  19. Va multumim pentru incurajari, Renate, Ioan si Andra!

    Andra@:
    Banuiesc ca esti din Bacau si ca te referi la conferinta pr. Vasile Mihoc? La el ne refeream si noi, in principal, dar nu e singurul.

  20. Doamne ajuta!
    Da, despre conferinta cu pricina e vorba.

  21. Ar fi timpul ca oamenii sa inteleaga ca ziarul “Lumina” este de orientare masonica, nu numai ecumenica.
    Daca urmariti articolele ce se publica si orientarea politicii redactionale veti observa usor spre ce bat stapanii acestei publicatii antiortodoxe.

    In el au fost proslaviti masonii, parintii Europei unite, ai revolutiilor ai drepturilor omului etc.

    Intreg trustul TRINITAS (radio, ziar, televiziune) la ora actuala slujeste interese straine Bisericii Ortodoxe. Si aceeasi orientare va avea si noua agentie de stiri a Patriarhiei.

    Ziarul “Lumina” este o otrava pentru suflet.

  22. Un articol excelent.
    Dumnezeu sa va aiba in paza pe dvs. si pe noi toti!

  23. Asemenea puncte pe I ne sunt de folos. Doamne ajuta!

  24. bravo voua. multe oi vor pastori pe altii ptr ca pastorii ori nu vor putea ori au prea mare grija de locul de munca (painea cea de toate zilele) ori urmeaza un dictator, trup si suflet, constient ori incostient.
    nu pot deocamdata dar nu cred ca vor tacea f f mult. daca Sf. Ierarh Ncolaie din ravna ptr credinta a facut ce a facut atunci inseamna ca si acum se vor gasi foarte multi sa-L urmeze pe Hristos fatis sau in taina. intristarea mare este ca am stat de vorba cu cativa stareti de manastiri si parinti care sint convinsi ca facand ascultare de mai marii nostri nu au cum sa greseasca si chiar cautau sa ma otraveasca cu toate ideile ecumeniste cum ca este f f bine sa ne unim…………. ar fi bine sa ne unim, dar nu fara Hristos. deci daca aveti duhovnici si tineti o stansa legatura cu ei faceti f bine ce faceti. duhul cu care ati scris pana acum nu-i de razvratire, nici de neascultare, nici de barfa, numai sa aveti grja in continuare. prin cea ce faceti Il propovaduiti pe Hristos si ar fi bine ca toti sa ia aminte la aceste cuvinte, e ca un beculet rosu ce se aprinde….. dar nu degeaba. daca veti tacea voi vor vorbi pietrele, dar sa nu fie prea tarziu, treziti din amorteala pe cei multi care cu mare ravna slujesc pe balaurul cu multe capete chiar cu o palma (de cuvinte) daca nu cu o cana de apa rece de la isvorul cel pururea cugator care ne adapa cu apa invataturi bune pe toti ca sa nu mai insetam niciodata. cat despre nume stati linistiti asta nu deranjeaza, nu le faceti pe plac celor cu ganduri negre. sa fiti tari, statornici, echilibrati si in permanenta legatura cu Dumnezeu.

  25. Va multumim din suflet, Parinte, pentru cuvintele deosebit de calde si de intaritoare!

    Din pacate se pare ca astazi re-educarea – despre care am tot discutat pe site-ul nostru – cunoaste o noua etapa, perversa si insidioasa, folosindu-se abuziv de ideea “ascultarii”, acolo unde ea si-a pierdut complet caracterul ei duhovnicesc si unde oamenii au uitat ca limita ei este erezia si pacatul…

    In ceea ce ne priveste, ne socotim a fi nimic altceva decat acele pietre care vorbesc. Fara smerenie falsa, de fatada, chiar asa ne simtim… Si asta nu inteleg cei care ne tot bateau la cap sa ne dezvaluim numele, ca sa arate ca daca nu suntem niste “nume mari” nu am avea, vezi Doamne, nici o cadere sa vorbim. Pai chiar nu suntem decat niste pietre care vorbesc atunci cand cei care ar trebui s-o faca tac. (Si noi nadajduim ca numai pana la o vreme…) Si chiar au ajuns sa faca investigatii dupa noi, sa gaseasca niste nume si apoi sa incerce un fel de santaj cu ceea ce gasisera… Daca ar fi dupa noi, ne-am bucura sa scriem numai cuvinte si pilde despre viata duhovniceasca din Sf. Parinti sau chiar sa stam linistiti si retrasi, dar se pare ca vremurile ne cheama la altceva. Si atunci cand este chemare si ascultare… Si inca mai este ceva greu de inteles pentru unii: ca se poate sa nu vrei nici macar sa-ti faci un nume si sa-ti faci reclama, batandu-te cu pumnii in piept ca tu, x. sau y., esti marele teolog sau marturisitor… Pur si simplu vrem sa punem inaintea oamenilor Cuvantul lui Dumnezeu, iar nu sa ne propovaduim pe noi insine folosindu-ne de El, asa cum este moda.

    Va multumim mult si va recomandam sa cititi, apropo de… “Intunericul”:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/01/17/lumina-sau-intuneric-semne-rele-anul-are/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/12/16/la-18-ani-de-libertate-ranile-comunismului-in-noi-sau-lumina-ce-ni-se-vara-pe-gat-cu-sila/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2008/01/24/cum-se-rescrie-istoria-si-cum-se-ataca-ortodoxia-stiri-recomandari-comentarii/

  26. Va multumesc ptr recomandari. Am sa caut aceste adrese. Ma bucur f mult ca multi tineri il cauta pe domnul cu inima deschisa, dar pacat ca multi lupi in pi.ei de oi ii prind pe acesti miei ai lui Hristos si-i aduc jertfa lui satan. Ma uitam la Sibiu cat suflet au pus la acea adunare ecumenica ptr ca duhovnicii lor le-au sugerat ca il slujesc pe Hristos… dar poate se vor trezi acei duhovnici. Daca aveti caini rai pe urmele voastre rugati-va ptr ei pilda; aveti pe Arhidiaconul Stefan si multi alti… sa mergeti numai si numai cum ne-a dat pilda si invatatura Insusi Mantuitorul si toti care I-au urmat. Daca va chinuie trupeste nu-i nimic, dar sa aveti grija mare de suflet sa nu fie vatamat nici de ura, pisma, invidie … tot ce suferiti primiti ca din mana lui Dumnezeu – cu cat va chinuie, mai mult iubiti-i, mai mult doriti-le mantuirea. Sa stiti ca multi au suferit ptr credinta in inchisori sau altfel si noi le suntem datori ca inca mai suntem ortodocsi, dar noi ce facem acum? Calcam in picioare tot ce au construit ei cu sudori, lacrimi, osteneala si mult sange. Nu Dan Puric ar trebui sa ridice glasul ci toti preotii si episcopii, dar daca nu o fac ei care au datoria atunci cinste lui si celor putini care ridica glasul lor sau folosesc condeiul sau alte mijloace ptr apararea ortodoxiei chiar daca nu sunt mari teologi…. Folositi calea de mijloc! Dumnezeu sa va aiba in paza!

  27. Doamne ajuta!

    Am fost si eu la acea conferinta cu pr Mihoc… a fost frumoasa in prima parte. Dar cand am intrebat despre ce atitudine trebuie sa luam fata de ecumenism… s-a schimbat treaba. Conferinta a devenit foarte acida si tensionata. Nu pot intelege cum de nu le este frica de Dumnezeu sa apere ecumenismul… Mai ales ca pr. Mihoc nu e un preot oarecare si ar trebui sa stie mai multe 🙁

  28. Doamne ajuta!
    Va rog sa ma iertati as vrea sa va intreb, daca un indivd este catolic si vrea sa vina la noi dupa voi trebuie botezat sau cum scrie in molitfelnic lepadarile si mirungerea? Multumesc mult.

  29. PARINTII DE LA ATHOS…spun ca DA!

  30. Prin iconomie, din cate stiu, nu se repeta neaparat Botezul savarsit in numele Sfintei Treimi (nu doar cel catolic), ci e suficient sa se faca lepadarile si mirungerea. La Athos se merge mai mult pe acrivie, ceea ce nu e gresit, dar nici obligatoriu, din cate stiu. Sunt binevenite si alte pareri avizate.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate