Maica Domnului – BUCURIA LUI DUMNEZEU SI NADEJDEA NOASTRA

8-09-2007 Sublinieri

lrg-9723-icoane_nasterea_maicii_domnului_000040_.jpg

Am adunat, in aceasta zi preamarita de praznuire a Nasterii Maicii Domnului, cateva marturii din Sfanta Traditie Ortodoxa despre Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu, singurul om prin care s-a putut duce la implinire “sfatul cel din veac al lui Dumnezeu”, singura Preacurata si Preasmerita care si-a putut face trupul lacas sfant lui Dumnezeu-Omul. Intelegem, astfel, ca acest praznic este mai mult bucuria nespusa a lui Dumnezeu, decat a noastra, pentru ca, dupa multe intristari facute Tatalui ceresc, de ingerii cei cazuti si de oamenii neascultatori si invartosati, iata, se iveste cea care Il iubeste pe El si se lasa in voia Lui. Adica se iveste cea care face posibila Intruparea Domnului nostru si prin ea, mantuirea noastra.

Aceasta bucurie o resimtim mai greu, noi, cei cu evlavia stinsa, cei care avem prea multa cenusa in sufletele noastre. Dar la ea suntem chemati si suntem incredintati ca, prin mijlocirea Maicii noastre, Maica Vietii si Maica Luminii, e posibila si aprinderea ravnei celei dintai. Sa ne rugam, asadar, Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu, sa aprinda candela credintei fierbinti in sufletele noastre si sa ne ajute sa fim păstoriţi de cei ce Il iubesc cu adevarat si bine-plac Fiului său cel Unul-Născut!

————————————————————————————————————————————-

– Sfantul Nicodim Aghioritul, Razboiul Nevazut: 0701_sv_nikodim_svetogorets_bw.jpg

“Daca cele noua cete ale ingerilor ar cadea din cer si ar deveni demoni, daca toti oamenii ar deveni rai, daca toate fapturile, cerul, luminatorii, preotii, animalele s-ar lepada de Dumnezeu, toate aceste rele ale fapturilor, comparate cu plinatatea Sfinteniei Nascatoare de Dumnezeu nu ar fi posibil sa-l intristeze pe Dumnezeu. Deoarece numai Stapana noastra, Nascatoarea de Dumnezeu a fost in masura sa-l multumeasca pe Dumnezeu in toate. Numai aceasta stand intre Dumnezeu si oameni, pe Dumnezeu L-a facut Fiul omului, iar pe oameni i-a facut fii ai lui Dumnezeu. Fara mijlocirea ei, nimeni, nici inger, nici om, nu poate sa se apropie de Dumnezeu, deoarece numai ea singura este granita unica intre firea cea creata si cea necreata. Numai ea este dumnezeu, imediat dupa Dumnezeu si este asezata pe locul doi, dupa Sfanta Treime, ca fiind Maica adevarata a lui Dumnezeu. Aceasta singura este nu numai camara tezaurului intregii bogatii a Dumnezeirii, ci si cea care imparte tuturor, ingerilor si oamenilor, toate darurile duhovnicesti si dumnezeiesti si stralucirile cele mai presus de fire, pe care Dumnezeu le daruieste creatiei. Si nu este cineva care sa o cheme cu credinta si sa nu fie ascultat cu milostivire. Insusi Fiul lui Dumnezeu si Fiu iubit al Fecioarei a dat pe Maica Sa mama noua tuturor si aparatoare pentru a ne ajuta la mantuire. Ea singura L-a iubit fara asemanare mai mult decat toate. Numai ea mai mult decat toate s-a supus vointei Lui. Caci numai ea s-a facut vas incapator si primitor de toate cele firesti, voite si suprafiresti daruri, imparite de Dumnezeu intregii zidiri. Pe scurt, ea s-a facut o a doua lume, incomparabil mai buna decat toata lumea vazuta si inchipuita. Era deajuns pentru a slavi totdeauna pe Facatorul din frumuseata si bogatia darurilor ei, mai mult decat zidirea totului.

Nascatoarea de Dumnezeu din cele zise se aseamana, cum zice Sf. Grigorie al Tesalonicului, in “Cuvantul I la Botez si in Cuvantarea la Nasterea lui Hristos”, cu livada plantata pentru a da pomi si care mai incolo dau rod; tot astfel lumea vazuta si fizica in intregime, a fost facuta in acest scoppentru Doamna Nascatoare de Dumnezeu, iar Ea s-a nascut pentru Domnul nostru Iisus Hristos.

Astfel s-a implinit sfatul cel de demult si intaiul scop al lui Dumnezeu, caci toate s-au incheiat in Hristos, s-a unit zidirea cu Ziditorul, nu in modul firesc, nu prin invoire, nici dupa har, ci dupa Insusi Ipostaza Dumnezeiasca, cea mai inalta treapta a unirii, si nu va mai fi una mai inalta.”

Sfantul Simeon Noul Teolog:

symeon.gif“La facerea de odinioara a stramoasei Eva, Dumnezeu a luat coasta insufletita a lui Adam si a zidit-o ca femeie. De aceea n-a mai suflat in ea ca in Adam, suflare de viata, ci a facut partea pe care a luat-o din Adam trupul intreg al femeii si parga Duhului, pe care au luat-o impreuna cu trupul insufletit, a facut-o suflet viu deplin, facand deodata amandoua partile omului. La fel, luand trup insufletit din Sfanta Nascatoare de Dumnezeu si pururea Fecioara Maria, ca o mica parga din framantatura firii noastre, adica din suflet si trup, Facatorul si Ziditorul Dumnezeu a unit-o cu dumnezeirea Sa necuprinsa si neapropiata. Mai bine zis unind fiintial cu fiinta noastra intreg ipostasul dumnezeirii Lui, a unit fiinta noastra in chip neamestecat, cu aceea, adica fiinta omeneasca si fiinta Sa, zidind fiinta omeneasca ca templu sfant Siesi. Astfel Insusi Facatorul lui Adam s-a facut om desavarsit in chip neschimbat si neprefacut.

Fiul lui Dumnezeu si Dumnezeu, intrand in pantecele Preasfintei Fecioare si luand trup din ea si facandu-Se om, s-a nascut om desavarsit si Dumnezeu desavarsit, fiind acelasi amandoua in chip neamestecat.

O data ce nasterea noastra in stricaciune s-a facut prin femeia Eva, trebuia ca nasterea noastra duhovniceasca si nasterea noastra din nou sa se faca prin barbat, adica prin al doilea Adam si Dumnezeu. Priveste potriveala rationala a lucrurilor: samanta celui stricacios a nascut si naste fii stricaciosi si muritori; iar Cuvantul nemuritor si nestricacios al Nemuritorului si Nestricaciosului Dumnezeu a nascut si naste pururea fii nestricaciosi si nemuritori; dupa ce S-a nascut El Insusi din Fecioara, prin Duhul Sfant.

Potrivit acestora, Maica lui Dumnezeu este Stapana si Imparateasa si Doamna si Maica Tuturor sfintilor, iar sfintii toti sunt slujitorii ei, precum Maica este a lui Dumnezeu. Pe de alta parte sunt fiii ei, intrucat se impartasesc din preacuratul trup al Fiului ei”.

Sf. Ambrozie al Mediolanului:sf-ambrozie.jpg

Maica Domnului ,,nu era fecioara numai cu trupul, ci si cu sufletul si smerita cu inima, atenta in vorbe, inteleapta, putin vorbareata, iubitoare de lectura… harnica, neprihanita in vorbire. Regula ei era sa nu raneasca pe nimeni, sa fie binevoitoare cu toti, sa-i respecte pe cei mai batrani, sa nu-i pizmuiasca pe cei egali, sa evite laudarosenia, sa gandeasca sanatos, sa iubeasca virtutea… N-avea nimic aspru in privire, nimic necugetat in privire, nimic indecent in actiuni: miscarile trupului ei erau smerite, pasul usor, vocea domoala; asa ca aspectul ei trupesc era expresia sufletului, personificarea puritatii. … In discutiile cu altii, Ea isi pastra intotdeauna buna cuviinta, nu radea, nu se indigna si, mai ales, nu se mania; absolut lipsita de artificialitate, nu se gandea deloc la Sine si, straina de orice alintare, se distingea prin smerenia Ei deplina. In privinta straielor pe care le purta, se multumea cu culoarea lor naturala, lucru pe care si acum il dovedeste sfantul Ei acoperamant. Pe scurt, in tot ceea ce facea Ea se vadea un har deosebit.”

EPIFANIE MONAHUL SI PREOTUL („Cuvant despre viata Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu si anii ei“, in Trei vieti bizantine ale Maicii Domnului, Ed Deisis, Sibiu): viatamaiciidomnului-copertacartephp.jpg

„Caci ele (mironositele) au intrat si au iesit toata noaptea de la mormant vestind apostolilor cele intamplate, de aceea nu s-au intamplat sa vada cele mai multe minuni care au insotit Invierea. Ea insa, care a sezut nedezlipita de mormant, a vazut toate limpede, dar nu le-a adus la lumina si nu le-a vestit indata, ci dupa acestea. Caci cum ar fi putut vedea frumos femeile care plecau si iarasi veneau, in acelasi timp cutremurul si pogorarea dintr-o data a ingerului, rostogolirea pietrei, amortirea strajerilor si trezirea lor din nou, precum si intoarcerea unora din ei in cetate? Dar e limpede ca Ea, care a sezut necontenit cu o afectiune materna aprinsa si a stat treaza cu duh fierbinte, a vazut toate exact asa cum au fost. Ea care nu s-a departat catusi de putin de mormant, pana ce nu a vazut de viata purtatoarea Inviere.

Caci piatra rostogolita si ingerul sezand pe ea au fost vazute si de celelalte femei, dar cand si cum s-au lucrat acestea ele n-au cunoscut deloc, ci numai Ea care a sezut acolo a vazut in chip exact. Se pare deci ca Ei celei dintai i s-a dat vestea cea buna a Invierii si ca atunci Ea s-a facut, pe cat ii era cu putinta, vazatoare a stralucirii Fiului…

Si daca acestea n-au facut nici o pomenire despre Ea in cuvintele Invierii, au facut astfel temandu-se ca nu cumva marturia mamei sa arunce vreo banuiala si sa nu trezeasca neincredere din pricina familiaritatii Ei cu Fiul ei.

Iar dupa ce a primit inlauntrul Ei cu privirea si cu ochii Invierea copilului Ei, Nascatoarea de Dumnezeu a locuit in casa ucenicului iubit asteptand vremea Inaltarii lui Hristos. (…) Iar purtarea Ei era aceasta: serioasa in toate, vorbind putin, repede la ascultare, placuta la vorba, lipsita de indrazneala fata de orice om, fara sa rada, netulburata, fara sa se manie, inchinatoare, respectuoasa, cinstind si inchinandu-se oricarui om, astfel incat toti se mirau de intelegerea si vorba Ei”.

Sfantul Maxim Marturisitorul:icon_top3.jpg

“Mai mult decat toate, sufletul ei sfant era plin de iubire de oameni si de compatimire, si, prin urmare, mai mult decat orice plin de imitarea harului si iubirii de oameni a Fiului sau, pasnic si smerit cu cugetul, […], incat intr-adevar era Imparateasa mai presus de fire, prin fapta, cuvant si cuget; caci urma sa se faca Maica adevaratului Imparat a toate Care S-a facut pe Sine atat de sarac si S-a smerit pentu noi pana la moarte si inca moarte pe cruce (Flp 2,8). Astfel, aceasta fericita si slavita pururea Fecioara era saraca si smerita cu sufletul, potrivit Fericirii rostite de Domnul (Mt 5,3).

Era supusa preotilor, grijulie la slujire si respectata de toti, caci era nascuta prin harul lui Dumnezeu si avea sa dea nastere Imparatului ingerilor si al oamenilor. (…) In vazul tuturor, ea s-a facut toata plina de har, ba chiar, am putea spune, si cinstita mai presus de orice har, intelegatoare prin privire si cuvant, avand inauntrul ei vedenii dumnezeiesti, cu totul straina de tulburare, manie si flecareala, frumoasa la suflet si la trup si potrivita la inaltimea staturii, plina de toate podoabele si de faptele bune. Or, prin fire era atat de sfanta si cu adevarat fecioara, incat nu era catusi de putin atinsa cand dorinta vreunei patimi venea sa tulbure sfintenia ei duhovniceasca“.

nasterea-maicii-domnului.jpg

Ascultati:


Categorii

Maica Domnului, Nasterea Maicii Domnului, Sfantul Maxim Marturisitorul, Sfantul Nicodim Aghioritul, Sfantul Simeon Noul Teolog, Sfinti Parinti, Sfintii - prietenii lui Dumnezeu, prietenii nostri

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

25 Commentarii la “Maica Domnului – BUCURIA LUI DUMNEZEU SI NADEJDEA NOASTRA

  1. Maică pururea Fecioară, tu care-n cer străluceşti
    mai frumos decât toţi sfinţii şi oştile-negereşti,
    tu, ce eşti comoară sfântă şi sălaş dumnezeiesc,
    toţi creştinii te imploră, toţi din suflet te cinstesc.

    Tu, ce eşti o floare scumpă cu un preadulce miros,
    tu, carea-i purtat în braţe pe Slăvitul Domn Hristos,
    tu, care ai fost aleasă scară pentru Dumnezeu,
    îţi cinstim cu bucurie NUMELE CEL SFÂNT al tău.

    Tu, de-acolo, ocroteşte neamul nostru creştinesc,
    să trăiască dupa voia Tatălui celui Ceresc!
    Roagă-te, Măicuţă Sfântă, roagă-te şi pentru noi,
    primeşte tu ruga nostră şi ne scapă din nevoi!

    Pentru mila ta cea mare, laude îţi înălţăm
    şi, cu-o inimă smerită, într-un glas cu toţi strigăm:
    BUCURĂ-TE PREACURATĂ, BUCURĂ-TE MUNTE SFÂNT,
    ÎNGERII DE SUS ÎŢI CÂNTĂ, noi îţi cântăm pe pământ!

    Amin!

    SLĂVIT SĂ FIE DOMNUL!

  2. BINECUVÂNTATĂ MAICA CELUI CARE-L ADORĂM!

    Binecuvântată Maica
    Celui Care-L adorăm,
    pentru-a ta chemare sfântă,
    NOI TE BINECUVÂNTĂM.

    Preacinstită fii tu, Maica
    Celui ce ne-a mântuit,
    nimeni pe pământ ca tine,
    pe IISUS n-a mai iubit!

    Mulţi au mai crezut în FIUL
    după ce L-au cunoscut,
    dar tu ai crezut nainte,
    până nici nu L-ai născut.

    Mulţi au mai slăvit pe DOMNUL,
    marile-I minuni văzând,
    dat tu L-ai slăvit când încă
    El era copil plăpând.

    Mulţi L-au mai slijit în urmă,
    când El ca STĂPÂN cerea,
    dar tu L-ai slujit când încă
    El neputincios părea.

    Mulţi şi-au mai jertfit o parte
    din viaţă pentru El,
    dar tu ţi-ai jertfit-o toată,
    într-un sfânt şi unic fel.

    Mulţi vor fi pe veci în Slavă
    lângă EL, ce-L adorăm,
    ÎNSĂ NIMENEA CA TINE…
    Noi, TE BINECUVÂNTĂM!

  3. DACĂ ÎNGERUL CEL TARE…

    Dacă îngerul cel tare de la Dumnezeu trimes
    ţi-a grăit sfântă urare şi ţi-a spus “UN VAS ALES”
    şi-a zis: “PLECĂCIUNE ŢIE, suflet preacurat şi blând!”
    şi noi azi, SFÂNTĂ MĂRIE, te cinstim cu el, cântând:

    Bucură-te Preacurată!,
    Vas ales şi fericit,
    Maică Binecuvântată
    A Hristosului Slăvit!

    Şi cum îngerii Măririi au cântat “Osana”-n cor
    pentru dragostea venirii Scumpului Mântuitor
    Cuprinzându-te-n cântare şi pe tine cu Hristos,
    Şi noi BINECUVÂNTARE, ÎŢI-NĂLŢĂM în cor frumos:

    Cum păstorii din câmpie au îngenuncheat şi-au spus:
    “BINECUVÂNTARE ŢIE, MAICA DOMNULUI IISUS!”
    Şi cum magi din depărtare ţi-au cântat cu glas pios,
    Şi noi BINECUVÂNTARE ÎŢI DĂM, MAICA LUI HRISTOS!

    AMIN!

    SLĂVIT SĂ FIE DOMNUL!

  4. O, MAICA JERTFEI SALVATOARE

    O, Maica Jertfei Salvatoare,
    ca-n preacuratele-ţi priviri,
    nici fericirea, nici durerea
    atât de-adânci nu-s nicăiri.

    Binecuvântată, Binecuvântată
    Fii Tu, PREACURATĂ, Maica lui Hristos,
    cu iubire mare, cu iubire mare,
    îţi-nălţăm rugare numelui frumos!

    Ca-n chipul tău, pe lume unic
    de umil şi de glorios,
    nici bucuria, nici tristeţea
    nu strălucesc mai luminos.

    Îmn Viaţa Ta, cumm nici o mamă
    din lumea asta n-a avut,
    e-o pace negrăit de dulce
    Şi-un ZBUCIUM nepătruns de mut.

    E-o umilinţă-atât de-a adâncă
    Pe-un NIMB atât de-MPĂRĂTESC,
    Cântarea cea mai îngerească
    Şi PLÂNSUL CEL MAI OMENESC.

    În Preţul Jertfei Salvatoare
    ŞI Tu CE MARE PARTE-AI PUS!
    În Veci TE VOM CINSTI, căci TU EŞTI
    Şi MAICA NOASTRĂ prin IISUS!

    AMIN!

  5. Pingback: Război întru Cuvânt » Nasterea Maicii Domnului - izbavirea de intristarea cea de moarte a lumii
  6. Pingback: Război întru Cuvânt » DIN PATERICUL MAICII DOMNULUI (2) PENTRU PRAZNICUL NASTERII PREACURATEI MAICII LUI DUMNEZEU
  7. Pingback: Praznicul Nasterii Maicii Domnului! Lumina lina… « Sfinxul
  8. Pingback: Război întru Cuvânt » “In Maica Domnului avem in cer o inima de mama”. NASTEREA NASCATOAREI DE DUMNEZEU, NADEJDEA CELOR DEZNADAJDUITI. Nu lasa, maicuta, sa pierim pe cale!
  9. multumesc Bunului Dumnezeu caci cei care mai inainte imi faceau rau, se foloseau de mine, ma puneau in pacate, radeau de pacatele mele, nu ma lasau sa fac nimic bun , nu ma lasau sa aduc bucurie parintilor mei, cinste numelui de crestin,
    nu mai pot sa imi faca nici un rau
    Slava Tie Doamne

  10. multumesc Doamne ca ai auzit rugaciunea si cererea mea
    multumesc Maica Domnului

  11. Pingback: NASTEREA MAICII DOMNULUI. Predica Parintelui Sofian Boghiu: „Astazi este inceputul mantuirii noastre”.
  12. Pingback: PARINTELE CONSTANTIN VOICESCU - 14 ANI DE CAND A FOST CHEMAT LA CERURI. Ultimul sau cuvant: predica la NASTEREA MAICII DOMNULUI, tinuta la MISLEA, in chiar ziua in care avea sa fie ucis, intr-un accident bizar
  13. Pingback: MINUNILE MAICII DOMNULUI (extrase)
  14. Pingback: PARINTELE SOFIAN DESPRE MAICA DOMNULUI si ajutorul ei minunat in inchisoare: “Cand ai un necaz mare sa te rogi Maicii Domnului!” (VIDEO) -
  15. Pingback: NASTEREA MAMEI LUI HRISTOS-DUMNEZEU SI A NOASTRA. Preasfanta Maica si Fecioara… -
  16. Pingback: “Adevarul Ortodoxiei fata de Catolicism”: MAICA DOMNULUI. Unde ratacesc catolicii in cultul Preacuratei Fecioare? Ce sunt “profetiile” de la Fatima? -
  17. Pingback: Predici audio la NASTEREA MAICII DOMNULUI (IPS Bartolomeu Anania si altii)/ PARINTELE STEINHARDT ne explica in chip unic DE CE CINSTIM CRUCEA SI PE MAICA DOMNULUI -
  18. Pingback: NASTEREA MAICII LUI DUMNEZEU SI A NOASTRA, milostiva mijlocitoare a celor pacatosi si nadejdea cea ne-rusinata in neputinte si nevoi -
  19. Pingback: Predica Parintelui Iachint Unciuleac, staretul Putnei (†1998) la NASTEREA MAICII DOMNULUI. Astazi s-a nascut Maria! -
  20. Pingback: NASTEREA MAICII DOMNULUI, “Nasterea bucuriei a toata lumea”. Cuvintele Sfintilor Ioan Maximovici si Ioan Damaschin -
  21. Pingback: Predica PS IGNATIE despre MAICA CELOR SMERITI, a celor singuri si a celor cuprinsi de “viforul scarbelor”, TRAIREA VIETII LUI HRISTOS si TRAIREA VIETII CELORLALTI, in adevarata smerenie si dragoste: “Cand mimezi dragostea, e sentimentali
  22. Pingback: Cuvinte la Paraclisul Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu: CE PUTERE ARE RUGACIUNEA MAICII DOMNULUI? | Cuvântul Ortodox
  23. Pingback: Predica PS IGNATIE despre MAICA CELOR SMERITI, a celor singuri si a celor cuprinsi de “viforul scarbelor”, TRAIREA VIETII LUI HRISTOS si TRAIREA VIETII CELORLALTI, in adevarata smerenie si dragoste (AUDIO + TEXT) | Cuvântul Ortodox
  24. Pingback: UNDE ESTE MAICA DOMNULUI? “Maica Domnului este printre fiii ei; ȘTERGE LACRIMILE, ALINĂ DURERILE, CULEGE RUGĂCIUNILE şi apoi le înalţă la Fiul ei”. “Aşa cum L-a purtat pe Fiul său, NE POARTĂ PE FIECARE ÎN PARTE” –
  25. Pingback: “Si numai chemarea numelui ei e dulce inimii…” – PENTRU CINE SI PENTRU CE SE INTRISTEAZA MAICA DOMNULUI? Cum devenim “fiii lacrimilor” sale? “PURCELUSII” MAICII DOMNULUI SI COPILASII EI ASCULTATORI – C
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Articole Recomandate

Carti recomandate