Parintele Amfilohie de la Man. Diaconesti: “TRADAREA VINE DINLAUNTRU”

11-07-2008 Sublinieri

Parintele Amfilohie Branza, duhovnicul Manastirii Diaconesti:

– Noi ne rugam pentru pacea a toata lumea, pentru bunastarea sfintelor lui Dumnezeu biserici si unirea tuturor. Dar intru Una, Sfanta, Apostoleasca si Soborniceasca Biserica! Noi suntem pentru unitate, dar dupa invatatura Mantuitorului Hristos conform Crezului nostru niceo-constantinopolitan. Deci in sensul asta vedem noi ecumenismul, si e o necesitate, ne-am bucura ca toti sa ajunga la lumina cunostintei, la lumina adevarului, la Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica. Ne dorim lucrul acesta, este o necesitate, si vrem sa se realizeze aceasta unitate in spatiul eclezial.

ecu- Distingeti si aspecte negative ale ecumenismului?

Din pacate mai mult aspecte negative distingem. Pentru ca aceasta problema nu pleaca din partea unor oameni traitori, bine intentonati, ci mai mult din partea unor politicieni. Si chiar daca se trateaza aceasta problema si in spatiul eclezial, este politizata foarte mult. A devenit deja interesul unor cercuri de oameni. Ei si-or dat seama de influenta Bisericii in popor si vor sa instrumenteze aceasta forta a Bisericii in favoarea scopurilor lor politice. Nu se urmareste nici pe departe o unitate a oamenilor. Aceasta mondializare, aceasta globalizare, care desfiinteaza granitele natiunilor, care egalizeaza, intr-un mod nefast, valorile nationale, striveste specificul national, striveste persoana. Noi suntem pentru un ecumenism in care fiecare popor si fiecare natiune sa Il slaveasca pe Dumnezeu cu potentialul cultural, spiritual si tot ce ii sta la indemana specific poporului din care se trage. Noi nu strivim persoana, noi vrem o unitate in varietate, si o diversitate in unitate, fara sa distrugem persoana. Fara sa distrugem adevarul. De aceea noi trebuie sa pastram adevarul de credinta si fiecare ortodox sa urmareasca slujirea lui Dumnezeu, adica in Duh si in Adevar, si atunci nu o sa ne mai certam unii cu altii si nu o sa mai fie nicio problema de sovinism. Bulgarul sa Il cinteasca pe Dumnezeu in limba lui si in spatiul lui, noi la fel aici, si grecul la fel, si rusul la fel si nu o sa mai fie dezbinare.

Dar am spus… la ora actuala, modul in care se incearca acest ecumenism, de oameni care se numesc mai mult ecumenisti, nu da rezultate, dimpotriva, aduce tulburare. Este o graba sa se atinga aceste scopuri, se cam tulbura ca nu le reusesc aceste planuri, se izbesc in aceasta rezistenta crestina, care nu poate sa accepte aceste alunecari de la traditie… Si bineinteles, ne dam seama ca nu aceasta este calea prin care se ajunge la o unitate, ci printr-un mod de viata autentic, nu printr-o politica a ecumenismului si printr-o ecumenicitate traita, ecleziala, asa cum am invatat-o noi de la Sfintii Apostoli. Dar am spus, este moment in care se incearca o cucerire a spatiului ortodox din balcani. Si nu pot s-o faca fara sprijinul unor oameni din interiorul Bisericii. Va dau un exemplu simplu: la ora actuala, nici presedintele tarii, nici primul ministru, nici oricine altcineva nu ar putea sa adune intr-un ceas atatia oameni cati ar putea sa mobilizeze Patriarhul Romaniei. Frati crestini, tara trece printr-un moment de cumpana, noi vom posti trei zile, noi vom face o psaltire pe zi. Voua va cerem urmatorul lucru, frati crestini! Ar hui tara, a vorbit PreaFericitul, a dat prin episcopii, ar sari tara in picioare. Nu face, bineinteles. Dar ei isi dau seama de potentialul acesta de care dispune patriarhul si ierarhia. Si atunci de aia a cautat sa ii cucereasca, sa ii ademeneasca, eventual sa ii compromita ca sa ii aiba la mana in scopurile lor. Astazi a marturisi adevarul inseamna, in fond, sa te pregatesti de martiraj. Inca nu au ajuns sa elimine asa pe fata, ca altadata. Dar este si o lasitate mare…

Nu se poate sa ne lepadam de Hristos pentru niste pofte lumesti sau pentru niste amenintari. Eu cred ca asa, daca sunt unii compromisi asa cum sunt, daca ar avea o atitudine la ora actuala – da frati crestini, am gresit, aici si aici, asa este, dar tara este mai presus de interesele noastre, Biserica este sfanta, este lasata de Dumnezeu, nu putem, ne pare rau, dar marturisim pe fata ca trecem prin acest ceas de cumpana, acest ceas de incercare, unde ni se pune in fata cutare sau cutare… Nu acceptati, macar ca ne costa viata! Nu mai este tipul asta de vorbire, de marturisire, nu mai este un ierarh inchis, nu mai este un ierarh prigonit…Tara asta simte adevarul, il vede, dar il asteapta si din gura celor care trebuie sa il marturiseasca! Aia este…Deci, traim acuma un conflict de civilizatii care castiga teren in favoarea apusului pentru faptul ca sunt multi rasariteni care macar ca isi fac crucea ortodox, macar ca rostesc Crezul in biserica, adopta un mod de viata occidental si tanjesc de fapt dupa poftele si mofturile apusului. Si atunci tradarea vine dinlauntru.

– Parinte, ne-ati spus niste lucruri foarte interesante, serioase si grave. Nu va este frica?

Dragul meu, fricosii nu se mantuiesc! Iubiti adevarul si adevarul va va face liberi. Apoi, a spus Mantuitorul Hristos, cel ce va cauta sa scape sufletul sau il va pierde iar cel ce isi va pune sufletul sau pentru Mine si pentru Evanghelie acela il va dobandi. Eu cred ca una din caracteristicile monahismului contemporan este si aceasta lasitate, aceasta tacere, aceasta lipsa de marturisire, aceasta frica. Este inadmisibil sa ne fie frica! Cum va puteti imagina un preot fricos? Ii mai treci cu vederea ca a cruvit, ii mai treci cu vederea ca a furat, ca s-a imbatat, dar frica si lasitatea este inadmisibila pentru un preot. Desi si alea sunt pacate grave, opritoare, dar frica? Niciodata nu putem conjunga frica cu un crestin, dar cu preot, dar cu un calugar, dar cu un ierarh, sau patriarh…Deci teama aceasta, cum sa va spun, sa imi fie frica sa nu marturisesc adevarul, sa ma lepad de Hristos? Noi primim putere cand marturisim adevarul. Nu ne e teama, noi ne-am asumat moartea din momentul in care am intrat in manastiri. Pentru ce am intrat in manastiri? Daca mor la noapte ce fac? Unde ma duc? Nu se pune problema..frica nu exista, si sunt multi care nu au frica, sa stiti. Si vor fi si mai multi cand Dumnezeu va randui si oameni de curaj si pentru tara noastra, si pentru Biserica noastra, si pentru monahismul nostru. Iar oamenii, credinciosii astazi cred ca de la calugari asteapta mai mult curaj in marturisirea adevarului de credinta si mai multa traire, odata cu aceasta marturisire. Sa vada un calugar, un om care si-a ales un mod de viata constient, sa vada ca stie ce vrea si ca a dobandit ce si-a dorit, macar in parte, si sa reflecte prin spiritualitatea lui, prin forta slujbelor, prin puterea rugaciunilor, iata, intr-adevar, forta ortodoxiei. Calugarii trebuie sa fie caracterizati astazi mai ales de un spirit de sacrificiu, de un spirit de jertfa, de aceea, noi, pe timp de pace ne mortificam de bunavoie patimile, ne mortificam poftele si placerile, prin aceasta retragere, prin aceasta castitate, dar nu retragere din responsabilitati, fie ele sociale sau de alta natura. De aceea trebuie sa raspundem primii prezent cand este atacata fiinta Bisericii si fiinta neamului nostru sau soarta aproapelui nostru.

– Multumim, parinte, sa va ajute Dumnezeu.

– Asa sa ne ajute tuturor!”

prcalciu_2.jpg

  • Vedeti si:

Părintele Amfilohie Despre masonerie (2004) 1 Părintele Amfilohie Despre masonerie (2004) 2 Părintele Amfilohie Despre masonerie (2004) 3 Părintele Amfilohie Despre masonerie (2004) final


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Calugaria / viata monahala, Ecumenism, Mari duhovnici, preoti si invatatori, Marturisirea Bisericii, Parintele Amfilohie/ Manastirea Diaconesti, Portile Iadului

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

38 Commentarii la “Parintele Amfilohie de la Man. Diaconesti: “TRADAREA VINE DINLAUNTRU”

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Da, asa este. Lucrurile sunt atat de grave incat nu ne mai putem permite sa dormim…tocmai eu zic asta, dar astfel poate ma mai constientizez putin. Totul e asa de subtil ca daca nu suntem permanent cu atentia treaza nici nu realizam ce se afla in fata noastra. Intarire nu gasim oriunde, mai rar marturisitori ai Adevarului. In aceste momente de grea incercare pentru Biserica noastra Sfantul Marcu din Efes, Sfantul Maxim Marturisitorul si ceilalti sfinti, rugati-va lui Hristos Dumnezeu pentru noi toti!

  2. Am vazut pe unul pe strazile Parisului> Era du` p `la Botsani. Tot intreba pi trecatori> Nu asa ca nu exista eretici, draji parizieni? Nu asa? O la la la!… Ii o forma invechita, monigneur Badiltsa! Amu, poti sa te pricestuiesti un` vrei, aice, la noi…

  3. Parintele Filoteu, surpride foarte bine un pasaj controversat al PF Daniel, din cuvantul rostit la deschiderea sedintei Sf. Sinod din 8 iulie 2008:

    Totusi, prin aceasta masura de disciplina canonica ortodoxa, nu
    dorim sa defaimam sau sa tratam cu aroganta si dispret pe ceilalti
    crestini, sau sa întrerupem dialogul teologic si cooperarea practica în
    domeniul social-caritabil, ci dimpotriva, consideram ca, printr-un dialog
    teologic sincer si profund, pot fi redefinite dogmele care separa Biserica
    Romano-Catolica de cea Ortodoxa. În acelasi timp, este necesar ca
    ortodocsii clerici, monahi si mireni sa nu foloseasca cu usurinta si patima
    cuvinte grele ca „erezie” si „eretici”, „apostazie” si „tradare”, la adresa
    altor ortodocsi sau la adresa altor crestini, deoarece adesea sub pretextul
    ca salvam Ortodoxia ne uratim sufletul, întrucat despartim dreapta
    credinta de iubirea crestina smerita. Uitam ca de fapt trebuie sa „tinem
    adevarul în iubire” (Efeseni 4, 15), sa aparam si sa promovam „credinta
    lucratoare prin iubire” (Galateni 5, 6), dupa cum ne învata Sfântul Apostol
    Pavel.

    http://www.basilica.ro/ro/stiri/cuvantul_preafericitului_parinte_patriarh_daniel_al_romaniei_la_deschiderea_lucrarilor_sedintei_sf_sinod_8_iulie_2008.html

    Cuvintele cele mai dureroase ale acestui pasaj: “pot fi redefinite dogmele”.
    Pana acum ma obisnuisem sa poata fi “reinterpretate”; in unele cazuri
    rastalmacite.

    Din nefericire, la acest Sinod, s-a pus in aplicare felul in care trebuie
    inteleasa “redefinirea” unui canon: pe apostat nu-l mai caterisesti,
    conform canonului ci il ierti, lasandu-l mai departe sa-si vada de treaba.
    (Noi mirenii am vazut interviul domnului Corneanu de dupa “pocainta” si iertare.)

    Din nefericire in aceasta situatie – cu o singura exceptie (IPS Bartolomeu) – ,
    s-a procedat exact invers decat ne invata Sf Teodor Studitul:

    „Sinodul nu este aceasta: sa se întruneasca simplu ierarhi si preoti, chiar
    daca ar fi multi; ci sa se întruneasca în numele Domnului, spre pace si spre
    pazirea canoanelor… si nici unuia dintre ierarhi nu i s-a dat stapînirea de
    a încalca canoanele, fara numai sa le aplice si sa se alature celor predanisite,
    si sa urmeze pe Sfintii Parinti cei dinaintea noastra…
    Sf. Ioan Gura de Aur a spus deschis ca dusmani ai lui Hristos sunt nu
    numai ereticii, ci si cei aflati în comuniune cu ei.”
    Sfîntul Teodor Studitul (+826)

    Canonul apostolic ce prevedea caterisirea, nemaiputand fi “interpretat” a
    fost pur si simplu reformulat, conform noii viziuni dogmatice.

    PS: Poate imi da si mie cineva un link sau un exemplu, din cuvantarile
    PF Daniel, un exemplu de folosire a cuvatului eretic, prin care este desemnat
    un catolic sau un sectar din zilele noastre.

  4. ” …printr-un dialog teologic sincer si profund, pot fi redefinite dogmele care separa Biserica Romano-Catolica de cea Ortodoxa. ” PF Daniel

    “Ceea ce numim astazi DOGMA apare numai atunci cand trairea adevarului Bisericii este amenintata de EREZIE.” Christos Yanaras – Abecedarul credintei, pag. 25

  5. Parintele Amfilohie e plin de curaj. Da, “fricosii nu se mantuiesc”.
    Indemnurile la curaj ale Mantuitorul sunt numeroase, in textele scripturistice.
    Iar “astazi a marturisi adevarul inseamna, in fond, sa te pregatesti de martiraj”; si aceste cuvinte au fost si raman valabile pentru totdeauna.

    Cuvintele parintelui despre masonerie m-au uimt. Intr-adevar, asa ceva nu se spune la nici o facultate de teologie.
    E adevarat ca poti afla despre existenta francmasoneriei citind singur si informandu-te, dar cine face asta? Foarte putini dintre noi. Oamenii stau cu ochii tinta la televizor si…”uita pe ce lume traiesc”.

    Bine ar fi sa ne “molipsim” de curajul parintelui.
    Dumnezeu sa-l binecuvinteze.

  6. Admirabil!!!
    Intr-adevar, si credinciosii si ierarhii nostri am uitat cat de puternici am putea fi impreuna! dar daca ne compalcem in placerile lumii asteia… niicio sansa sa ne folosim potentialul de invingatori!

  7. Fratilor, sunt de acord cu voi in mania voastra fata de cele intamplate. Si ierarhul din zona mea a votat tot in favoarea lui Corneanu. Insa, eu trebuie sa ma rog pentru el si pentru ceilalti ierarhi ca sa fie inteleptiti de Domnul. Rugaciunea este ceea ce ne lipseste noua ca popor, care asteptam sa se roage altii pentru noi. Datorita injuraturilor de cele sfinte si avorturilor am ajuns in aceasta situatie. Poate asa ne inteleptim si noi si ne dam seama cat ne-am indepartat de Dumnezeu.

  8. Doamne ajuta!

    Poate P.F. Daniel se referea la redefinirea dogmelor papistasilor! adica se poate intelege si asa, nu?

    Doamne ajuta!

  9. >Poate P.F. Daniel se referea la redefinirea dogmelor papistasilor! adica se poate
    >intelege si asa, nu?

    In aceeasi cuvantare, PF Daniel vorbea despre ridicrea anatemei puse la 1054 asupra catolicilor. Afirmatia da nastere la confuzii grave si sminteli in randul credinciosilor care nu cunosc Hotararile dogmatice ale Sinoadelor Ecumenice:
    peste catolici sunt mai multe ANATEME de Sinoade Ecumenice, incepand cu anatema de la Sinodul de la Constantinopol din 381 prin care se opreste orice adaus la Crez.
    ANATEMA este intarita la urmatoarele Sinoade Ecumenice: Filioque este lovit de anatema si odata cu asta toti cei ce cred si marturisesc aceasta erezie.

    Mai exista o anatema de Sinod Ecumenic, prin care se loveste orice invatatura prin care se contesta dogmele ortodoxiei si predania Sfintilor Parinti.

    Sf Teofan Zavoratul arata ca prin aceasta anatema sunt lovite de exemplu invataturile lui Kant, Hegel, Marx, Freud.
    Tot prin aceasta anatema sunt lovte si “bisericile” (neo)-protestasnte, ideologiile, sau diversele umanisme; nu mai este nevoie de Sinod Ecumenic.

    Sf. Iustin Popovici este explicit: toate umanismele, de la cel renacentit si pana la cele actuale sunt eretice.

    Gestul PF Atenagoras este simbolic si fara efect.
    Ca ortodox, este de datoria mea sa avertizez un catolic, ca este sub anatema, ca gestul din 1965 este un gest diplomatic fara valoare.

    Ca ortodox, fie si numai prin cele doua afirmatii ale PF Daniel – s-a ridicat anatema in 1965 + se vor reformula canoale, viitorul pare sumbru.

    Parintele Cleopa a exprinat clar cum se poate face unirea: catolicii stiu de unde au plicat, nu au decat sa faca drumul inapoi.

  10. felicitari parintelui AMFILOHIE si daca ar fi mai multi ca sfintia sa ,care sa vorbesca poporului fara frica am fi macar mai consolati ,dupa asazisul vot din SINOD in leg.cu necaterisirea celor doi.Dar oare a fost vot sau doar discutie si singurul ferm in aceste discutii a ramas IPS B. ANANIA.Caci eu stiu ca votul intr-o asa problema importanta trebuie sa fie VOT SECRET ,si atunci nu poate fi nimeni santajat cu nimica!VINOVAT ESTE CEL CARE S-A INGRIJIT SA NU FIE UN VOT SECRET IN LEGATURA cu aceasta hotarire importanta!Daca nu urmeaza pocainta publica a celor 2,sa cerem sa se reia de urgenta problema in discutie ,DAR CU VOT SECRET!Doamne ajuta!

  11. Imi place! Sta pe verticala: are sabia in mana si taie balariile din mintea si sufletul multora – ca, pentru asta are balaurii lui (vazuti si nevazuti) cu care da/o sa dea razboi nu ma indoiesc!

    @Admin.

    Mai demult, intr-un ziar spunea de un absolvent la Teologie care, a avut curajul sa reactualizeze prin reedintare, anatemele din 1937 referitor la cei ce fac pact cu masoneria scotand o brosura in acest sens; a fost prins de niste haidamaci si batut bine dar inainte, a fost mustruluit de fete bisericesti. Aveti cunostinta de cazul asta?

  12. Deh! Unii – precum Pr.Amfilohie si altii spun sa fim fara frica cu Dumnezeu inainte pazind ortodoxia si invatatura sanatoasa de credinta, altii [din frica – de stapanirile lumesti, ierarhicesti (PF, IPS) si/sau chiar din convingere si dorinta de alipire (cat mai grabnica) cu ceilalti pentru asa-zisul ECUMENISM ne avertizeaza, ne ameninta (fatis!) exact ca PF pentru folosirea pe net (in exces) a unor cuvinte ce se vor interzise fiindca deranjeaza urechile domniilor lor si le loveste obrazul (mustrarea constiintei?! ori stricarea pistei de lansare pro-ecumenism pe care s-au lansat si au promis-o?); cine s-a uitat pe TVR1 la “Universul credintei” sa vedeti ce-a spus Marius Vasilescu (jurnalist, editor la ‘Lumea credintei’) referitor la Memoriul semnat de noi si de pozitia noastra anti-ecumenista. Catalin Sava nu a reactionat in vreun fel, n-a comentat si s-a incheiat emisiunea. Pe aceasta cale, ii transmit lui Marius Vasilescu ca, ‘noi astia care injuram pe net si nu ne ocupam cu rugaciunea’ ramanem (totusi) ortodocsi spre deosebire de ‘domnia sa’ care ‘curveste’ duhovniceste alipindu-se de alta soata (vorba Pr.Paisie) adapandu-se acum din alta bautura (stricata, urat mirositoare) precum PF Atenagoras (de la greci)de-atunci si PF nostru de-acum.

  13. Te umpli de pace si de curaj deopotriva, ascultandu-l pe parintele Amfilohie!
    Este ceea ce ar trebui sa fie astazi(si de cand lumea), monahismul romanesc! Este exemplul de urmat si de pus in practica de catre fiecare crestin!
    Este un duh sfant la man.Diaconesti, ca-ti vine sa nu mai pleci de acolo, iar daca totusi trebuie sa pleci, te insoteste si dragostea de crestin si linistea, adusa de credinta si deschiderea inimii catre Dumnezeu, dar si indemnul ferm la adevarata traire si marturisire!
    Sa ne rugam bunului Dumnezeu sa ne mai descopere parinti ca PR.AMFILOHIE si sa ne ajute sa formam impreuna nucleul traitor in dreapta credinta!

  14. Parinte Amfilohie, multumim mult pentru acest cuvint de imbarbatare si rugati-va pentru noi pacatosii! Doamne ajuta!

  15. Pingback: Război întru Cuvânt » OBLIGATIA MARTURISIRII
  16. Pingback: MĂRTURISIREA ADEVĂRULUI în contextul VREMILOR DE ACUM (foarte important!) « Popas Alternativ
  17. Parintele Amfilohie, predica Diaconesti 2007 – Indracitii Gadareni:

    “Mantuitorul a venit ca sa scape lumea de diavol, iar astazi, lumea cum a ajuns! Nu exista indraciti!…

    In morminte zaceau, la margini. Astazi, indracitii traiesc in societate…

    Sa nu participam si noi la indracirea societatii, cum ne conduc oamenii indraciti,e lucru clar ce se petrece, e lucru diabolic.”

    http://www.filesend.net/download.php?f=f1baa634d48340349783045d94c011e7

    Parintele Amfilohie, predica Diaconesti 2007 – Sfantul Prooroc Ilie:

    http://www.filesend.net/download.php?f=330c34ae8f3dc0c5a8b084de0916bdb1

    Parintele Amfilohie, predica Diaconesti 2006 – Sfantul Prooroc Ilie:

    http://www.filesend.net/download.php?f=6c45c7cc3055cf652dc630534533beac

    Utrenie, Sfantul Ierarh Leontie de la Radauti, predica pentru obstea de la Diaconesti:
    http://www.filesend.net/download.php?f=249460a2f13970864b2b431f2029b819
    “Mai intai vine dezmatul, destrabalarea, si pe urma o sa vina incaierarea pentru ca oamenii se vor indraci!”

    Sfintii Petru si Pavel:
    http://www.filesend.net/download.php?f=bf49fa74c8adaca1e6b4297f7e0460b4

    Vindecarea Slugii Sutasului (2007):
    http://www.filesend.net/download.php?f=c7f44c790aeed4e6f288b390c136bc88

    Predica Utrenie 1iulie 2005:
    http://www.filesend.net/download.php?f=23f837cc7728e5a74f5ea69daae21340

    Predica Vecernie 2 iulie 2005:
    http://www.filesend.net/download.php?f=58ba96bf4fcf470302837f37a7ecfe5e

    Predica, Liturghie 2 iulie 2006 – Grijile vietii, Sfantul Stefan cel Mare:
    http://www.filesend.net/download.php?f=1ed0514309c8942c423e23371e1c25c8

    Slujba Vecerniei, Sfantul Leontie de la Radauti – 1iulie 2005:
    http://www.filesend.net/download.php?f=a42971774bc3d7f00d47ab255841752a
    http://www.filesend.net/download.php?f=48dfda843b897b43415732a98e8603dc

    Duminica tuturor Sfintilor Romani, 2005:
    http://www.filesend.net/download.php?f=efc14bdec0c1f6128627f8b38519b0bc

    Duminica tuturor Sfintilor Romani, 2006:
    http://www.filesend.net/download.php?f=0df73b2e47e2f185ab4a31924fa9a125

    Sfintii Apostoli Petru si Pavel, 2007:
    http://www.filesend.net/download.php?f=bfe521d4429728f67be0109f654d6377

  18. Pingback: Război întru Cuvânt » Vremea robiei eleniste si a Sfintilor Macabei - semn puternic dat noua, celor de pe urma
  19. Pingback: Război întru Cuvânt » Parintele Amfilohie: NE SPRIJINIM UNII PE ALTII, CRESTEM IMPREUNA!
  20. Predicile pr Amfilohie de pe site-ul filesend s-au sters din lipsa de descarcari. Le poate cineva posta iarasi, sa le putem descarca sau macar vedea?

  21. Pingback: Război întru Cuvânt » In apararea parintelui Nicolae Burlan de la Biserica “Sfanta Vineri” (Drumul Taberei)- de Raluca Tanaseanu
  22. Pingback: Razboi întru Cuvânt » GORDON BROWN DESPRE CRIZĂ, RELIGII ŞI NOUA ORDINE MONDIALĂ
  23. Pingback: Război întru Cuvânt » PREMIERUL GORDON BROWN - “MARE PREOT” AL NOII ORDINI MONDIALE
  24. Pingback: Război întru Cuvânt » De la infricosata vedenie a Sfantului Antonie cel Mare despre eretici la “traditia” pangaritoare a “Saptamanii de rugaciune” comuna cu heterodocsii
  25. Pingback: Război întru Cuvânt » PARINTELE AMFILOHIE DE LA DIACONESTI DESPRE PARINTELE IUSTIN: “Ne-a schimbat traiectoria de viata cu 180 de grade; stie sa supuna prin dragoste”
  26. Pr. Amfilohie este pentru mine, unul care l-a cunoscut candva, un caracter care are doar putere de convingere.

  27. @ Vasilentiu:

    Adica? Ce vrei sa spui?

    Sa avem grija atat la propria capacitate de a (re)cunoaste caracterul si virtutile oamenilor, mai ales ale parintilor, cat si la faptul ca oamenii se intampla sa “creasca”, sa se schimbe, sa urce duhovniceste de la un moment t in care i-am fi cunoscut (cat i-om fi cunoscut noi de bine….). Parintele Amfilohie este cu adevarat un pom duhovnicesc FOARTE RODITOR, cum putini mai sunt astazi. Cu roade autentice, hranitoare, duhovnicesti. Un duhovnic care ascunde enorm de multa tandrete si iubire profunda, asumativa in spatele asprimii aparente si a stilului mai militaros (deformatie profesionala de tinerete, deh). O inima smerita si calda, dogoritoare ca o soba, chiar si atunci cand nu poti fi de acord cu toate parerile sale (omenesti)… Un indrumator al obstii de maici, cum altul nu stim sa fie in tara asta… Un om care a stiut sa-si recunoasca multe greseli, sa asculte cand trebuia de duhovnicii mai batrani si sa-si indrepte multe asperitati.

  28. Admin ai o problema cu toti cei care indraznesc sa aiba o parere decenta diferita de marea majoritate. Eu abia acum inteleg de ce comunistii au facut crimele, pt ca tot ce era bun era meritul lor si tot ce era rau era de la opozanti. Ce facem nu putem trai in prezent?

  29. @ Vasilentiu:

    Domnule, ce ti-am facut decat ca te-am contrazis argumentat si civilizat, fara sa te jignim, asa cum faci dumneata fara nicio rusine?

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate