PR. GH. CALCIU: Ortodoxia si ecumenismul

4-05-2007 Sublinieri

ARTICOL AL PR. GH. CALCIU din 1997, aparut in cartea “Rugaciune si Lumina Mistica – Eseuri si meditatii religioase”, Editura Dacia, Cluj, 1998.

pcalciu.jpg

Revista “Nouvelle du Monde Orthodoxe”, Seria Nouă, nr. 28 din octombrie 1997, publică o stire îmbucurătoare pentru ortodocsii care înteleg erezia pe care o reprezintă miscarea ecumenică din vremea noastră:

“Sfântul Consiliu al Episcopilor Bisericii Sârbe, cu ocazia sesiunii normale din lunile mai-iunie 1997, a hotărât ca Biserica Ortodoxă Sârbă să iasă din Consiliul Ecumenic al Bisericilor, a cărui membră a fost din 1965. Bazându-se pe concluziile Comisiei pentru reexaminarea relatiilor cu C.E.B. si luând în consideratie marea neliniste a poporului credincios din Serbia, ca si Apelul adresat de circa 300 de preoti si monahi sârbi Sfântului Sinod al Episcopilor, Sinodul a luat această hotărâre de a iesi din C.E.B.

Argumentele pe care Sinodul Ortodox Sârb le aduce în favoarea deciziei se referă la faptul că miscarea ecumenică are ca punct de plecare dorinta specifică a cultelor protestante de a reface unitatea Bisericii, începând cu anii 1910. Bisericile ortodoxe au participat la această miscare zisă ecumenică, fiecare in felul ei, mai ales după 1920, spre a pune în lucrare cuvântul lui Iisus: “Ca toti să fie una”. Teologii ortodocsi cei mai eminenti si-au avut contributia lor la această miscare.

Pozitia fundamentală a acestor teologi a fost si este că fără unitate în credintă nu poate exista unitatea în biserică, în calitatea ei de organism divino-uman. În activitatea sa, Consiliul Ecumenic al Bisericilor a neglijat tot mai mult această pozitie originală, în special începând cu anii ‘70. De aceea, Biserica Ortodoxă Sârbă, împreună cu alte biserici locale, mărturisind credinta si etosul Bisericii, una, sfântă, universală si apostolică a lui Hristos, anuntă iesirea din C.E.B. si renuntarea la calitatea de membru organic al acestei organizatii. (Asa cum deja au făcut Patriarhatul din Ierusalim si Biserica din Georgia.)

Acest pas fiind de o mare importantă, care nu priveste numai viata si misiunea Bisericii Sârbe, ci întreaga Ortodoxie în misiunea ei salvatoare, înainte de a părăsi definitiv C.E.B. Sinodul Episcopilor a decis să-si expună punctul de vedere fată de hotărârea luată, notificând Patriarhului Ecumenic de Constantinopol decizia si motivele, ca si tuturor Bisericilor locale, cerându-le convocarea cât mai curând posibil a unui Sinod Panortodox, pentru a se discuta continuarea sau necontinuarea participării Ortodoxiei la C.E.B.”.

Această decizie ni se pare de bun augur pentru purificarea Ortodoxiei. De peste 70 de ani, Ortodoxia participantă la miscarea ecumenică se face părtasă la rătăcirea protestantă si la secularizarea bisericii. Miscarea ecumenică a sustinut toate guvernele de stânga, cele mai criminale si distrugătoare de biserici, s-a ferit să ia apărarea preotilor si a credinciosilor care au luptat pentru credintă si pentru libertătile religioase si, ceea ce este cel mai periculos, este faptul că această miscare promovează drepturile religioase ale asa-ziselor “minorităti”: homosexuali, lesbiene, face femei preoti si exclude pe cât posibil, numele lui Iisus din slujbele lor religioase. Ca să nu mai amintim de faptul că dintre membrii acestei miscări se recrutează toti teologii care contestă adevărul Bibliei, neagă dumnezeirea lui Iisus si declară Noul Testament o “colectie de legende create ulterior, spre a se putea răspândi crestinismul în lume”.

Teologii greci numesc miscarea ecumenică cea mai mare erezie a secolului nostru. Din nefericire, Biserica Ortodoxă Română s-a angajat adânc si într-o măsură iresponsabilă în această miscare. A trimis studenti la seminariile teologice ecumeniste din Elvetia, unde acestia au învătat laxitatea fată de principiile crestine, nerespectarea sfintelor liturghii, inutilitatea posturilor, amestecarea învătăturii divine cu învătăturile umane si rationaliste ale protestantismului.

Cu trei ani în urmă I.P.S. Daniel al Moldovei, unul dintre absolventii seminarului ecumenic si fost profesor la acest seminar, si-a dat binecuvântarea pentru tipărirea unei “Cărti de slujbă ecumenică – versiunea românească editată de Mitropolia lasului – în care se face un amestec neîngăduit între Sfânta Liturghie Ortodoxă si inventiile protestante eretice. În timpul acestei “liturghii” participantii schimbă între ei, la un moment dat, “un semn al păcii”! Oare ce înteleg editorii cărtii prin acest termen? Înainte de împărtăsire, tipicul liturgic ortodox prevede sărutul păcii pentru slujitori. Se rusinează ei de termenul ortodox? Sau “semnul păcii” o fi vreo insignă masonică? Si preotul care redactează această carte plină de erezii, el însusi fiind un absolvent al seminarului ecumenic, nu se teme oare de pedeapsa divină?

Pentru multele noastre păcate, Biserica noastră a ajuns tinta atacurilor satanice mai mult decât alte biserici. Treziti-vă credinciosi! Treziti-vă preoti ai lui Hristos! Treziti-vă, ierarhi, loctiitori ai Domnului pe pământ! Puneti capăt acestor erezii mai rele decât cea a lui Arie!

Nădejdea noastră este că preoti si monahii, împreună cu credinciosii, vor cere Patriarhiei Române Ortodoxe să părăsească miscarea ecumenică si toate rătăcirile legate de ea, în care se prăbusesc unii preoti si chiar ierarhi, punînd deasupra celor dumnezeiesti ideile ecumenice, căci ei caută mai mult slava oamenilor decât slava lui Dumnezeu.

Pentru o mai bună lămurire a cititorilor, dăm mai jos schema Liturghiei Ecumenice din brosura Reconcilierea – dar al lui Dumnezeu si început de viată nouă, publicată la Editura Trinitas din Iasi, în 1995, după originalul englez, cum afirmă editorii. Cei care au redactat documentul sunt: Preot Prof. Dr. Viorel Ionită (care nici măcar nu-si pune titlul de preot), P. Dr.Langcedorfer SJ si Dr. Roger Williamson. Celelalte nume nu ne mai interesează.


LITURGHIA ECUMENICÃ A RECONCILIERII

(S= Sãvârsitorul slujbei, A= Adunarea credinciosilor)

1. BINECUVÂNTAREA DE DESCHIDERE S: Binecuvântat fii, Doamne Dumnezeul nostru, acum si pururea si-n vecii vecilor. Amin. 2. INVOCÃRI A: Sfinte Dumnezeule, Sfinte Tare, Sfinte fãrã de moarte, miluieste-ne pe noi (de trei ori). S: Slavã Tatãlui si Fiului si Sfântului Duh, si acum si pururea si în vecii vecilor. Amin. A: Dumnezeule în Treime, miluieste-ne pe noi; Doamne, curãteste pãcatele noastre; Sfinte Dumnezeule, vino si curãteste pãcatele noastre pentru Sfânt numele Tãu. S: Tatãl nostru… 3. CITIREA EVANGHELIEI (vezi textele din Vechiul si Noul Testament enumerate mai sus) (De când o Evanghelie din V.T. se citeste la liturghie? – n.n., pr. Gh.C.) 4. RUGÃCIUNI SPONTANE PENTRU RECONCILIERE în tãrile unde sunt conflicte, cu urmãtoarea Încheiere: A: Dumnezeule vesnic si atotputernic, adunã ceea ce a fost despãrtit si condu-ne spre unitate; priveste cu dragoste la Biserica Fiului Tãu. Te rugãm ca, întru unitatea credintei si prin legãturile iubirii dintre oameni, sã unesti toti oamenii care s-au sfintit prin unul singur Botez, prin Iisus Hristos, Fiul Tãu si Domnul si Dumnezeul nostru, care împreunã cu Tine si cu Sfântul Duh va trãi si va împãrãti, acum si pururea si-n vecii vecilor. Cu totii schimbã un semn al pãcii si împãcãrii. (!?)

5. MÃRTURISIREA PÃCATELOR SI RUGÃCIUNEA DE IERTARE: S: Doamne, Dumnezeul nostru, dragostea Ta este mai tare ca vina noastrã si Tu primeste-i pe toti cei care se întorc la Tine; priveste cu milostivire cãtre noi. Mãrturisim cã am gresit Tie. Sã sãrbãtorim acum taina milostivirii Tale si schimbã vietile noastre, astfel încât, împreunã cu Tine, sã ne putem bucura vesnic. Prin Iisus Hristos, Stãpânul nostru.

6. IMN: “Uneste-ne, Doamne, în pace si tine-ne cu dragostea Ta… ” (”Seigneur, rassemble nous dans la paix de ton amour”), de Dominique Ombrie.

7. RUGÃCIUNE: A: Doamne Iisuse Hristoase, ai venit sã-i împaci pe oameni cu Tatãl Tãu si al nostru, vrednic esti de toatã lauda! Miluieste-ne pe noi. Miluieste-ne pe noi. O, slujitor credincios, ai luat asupra Ta pãcatele acestei lumi, ca întru Tine sã ne putem mântui, mãrire tie! Miluiestc-ne pe noi. Tu esti alãturi de Tatãl Tãu si ne duci la El întru comuniunea Sfântului Duh, mãrire tie! Miluieste-ne pe noi.

8. RUGÃCIUNEA SFÂNTULUI FRANCISC: S: Doamne, fã-mã unealtã a pãcii Tale; Unde este urã, sã sãdesc dragoste; Unde este dezbinare, unitate; Unde este gresealã, adevãr; Unde este jignire, iertare; Unde este deznãdejde, sperantã; Unde este întuneric, luminã; Unde este întristare, bucurie; O stãpâne ceresc, fã mai mult sã mângâi decât sã fiu mângâiat; Sã înteleg decât sã fiu înteles; Sã iubesc decât sã fiu iubit; Cãci numai dãruind, noi primim; Numai iertând, suntem iertati; Numai murind, suntem nãscuti la viata vesnicã.

9. IMN 10. BINECUVÂNTAREA DE SFÂRSIT S: Pacea lui Dumnezeu, care e dincolo de întelegere, ne tine inima si mintea în cunoasterea si dragostea lui Dumnezeu si a Fiului Sãu, Domnul nostru Iisus Hristos; si binecuvântarea Dumnezeului Atotputernic, Tatãl, Fiul si Sfântul Duh, sã fie printre noi si sã rãmânã cu noi pururea.

În aceastã “Liturghie” desfiguratã, s-au strecurat cu viclenie unele rugãciuni frumoase si puternice, cum sunt: Sfinte Dumnezeule sau rugãciunea lui Francisc d’Assisi. Toate s-au fãcut însã cu intentia satanicã de a ne muia inima cu jumãtãti de adevãr si a ne face sã uitãm cã textul liturgic a fost mutilat ca într-o liturghie neagrã.

DOAMNE, TREZESTE INIMA DREPTCREDINCIOSILOR CRESTINI!

—————————————————————————————


Categorii

Ecumenism, Noua ordine mondiala/ Masonerie, Parintele Gheorghe Calciu, Portile Iadului

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

33 Commentarii la “PR. GH. CALCIU: Ortodoxia si ecumenismul

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. nu inteleg, asa ar trebui sa arate Sfanta Liturghie in viitorul ecumenic dorit de ei, ori asta e o posibila slujba la adunarile ecumenice actuale, cand se roaga pentru unitatea aia visata? oricum e halucinant… “sã unesti toti oamenii care s-au sfintit prin unul singur Botez, prin Iisus Hristos, Fiul Tãu si Domnul si Dumnezeul nostru” adica pana la urma acelasi botez e si cel ortodox si cel savarsit de o cucoana “preot” care intre doua botezuri binecuvinteaza casatoria dintre doi barbati? :((

  2. Surioara RUXANDRA meriti NOTA 10!

    Ai definit in ultimile cuvinte TOATA ESENTA ECUMENISMULUI!

    Si anume:

    – O “cucoana-preot” ,

    – un “botez” ecumenist, savarsit de o “femeie”, chipurile preoteasa…,

    – o casatorie intre doi barbati (adica intre doi homosexuali), savarsita de o “preoteasa ecumenista”,

    AICI DUCE si-i ADUCE ecumenismul pe cei care il adopta si il…simpatizeaza, care simpatie incepe cu o toleranta, varata pe gat printr-o justificare “pompoasa” a mai marilor nostri ierarhi!

    Inca odata NOTA 10, si cred ca Domnul ti-a dat…INSPIRATIA ACESTOR ULTIME CUVINTE, El, care a ales ca prin oamenii simplii SA-I FACA DE RAS PE CEI…CARE SE SOCOT A FI CEVA SI CU NUME BUN…in lume (cf. 1 CORINTENI, cap.1, vers.26-28)!

    DOAMNE AJUTA!

    toate bune!

  3. Am “editat” putin comentariul precedent al lui Gheorghita, sper sa nu se supere 🙂

  4. Frate am o intrebare, si nedumerire!

    Azi am apucat sa citesc o parte dintr-o frumoasa postare a u ei OMILII a Sf. Ioan Gura de Aur despre BISERICA.

    Asa, si peste vreo ora am vazut CA NU MAI ERA pe forum!

    Ce s-a intamplat cu ea??

    Era MINUNATA, si imi pare rau ca nu am terminat-o de citit!

    As vrea s-o repuneti pe forum…!

    Asta mi-a fost rugamintea si intrebarea!

    Poate imi dati raspunsul pe mail sau cum soctiti!

    DOAMNE AJUTA!

  5. O s-o repunem. Ne cerem iertare! Dar textul mai avea nevoie de o editare corespunzatoare si de un titlu mai inspirat. Dupa ce vom reusi asta, il vom pune pe site intr-o forma satisfacatoare, speram. Iti multumim pentru intelegere!

  6. multumesc pentru incurajare 🙂 , chiar imi reprosam ca nu spun nimic folositor in comentarii,doar pareri si impresii proprii (care se stie cat pot fi de periculoase) pentru ca nu am bagajul teologic nici discernamantul necesare, asa incat gandeam ca ar fi bine sa-mi cenzurez reactiile spontane – “impresionismul duhovnicesc” ca sa zic asa & micile sarcasme :D, lasandu-i pe cei care spun lucruri cu adevarat patrunzatoare, inradacinate in cuvintele Sfintilor Parinti

    vreau sa va marturisesc cat m-a folosit pe mine , m-a zguduit scrisoarea Sf. Ignatie Brancianinov (catre o doamna, daca imi amintesc bine, din pacate nu mai stiu pe ce site am citit) in care vorbeste despre crima relativizarii Adevarului, ce consecinte ingrozitoare poate avea faptul de a gandi si declara ” dar ce mare lucru, ce diferenta intre noi si heterodocsi” Nimic alta decat ca loveste crunt in Adevar- se neaga fie dumnezeirea lui Hristos, fie alte adevaruri de credinta…cat de limpede si puternic iti arata Sfantul, facandu-te sa intelegi ca a ingadui oricat de firav erezia, nu reprezinta doar niste vorbe mai mult sau mai putin formale,ci lepadare, o minciuna, o desfigurare cutremuratoare a credintei… si atunci cum putem accepta noi crestinii ortodocsi mutilarea, ciopartirea Adevarului pentru care au mucenicit si s-au nevoit ostirile de martiri si de calugari, a acestui Singur Adevar cu care ne impartasim pe- de-a -ntregul Sau – Hristos Intreg… si daca Intreg il primim, Intreg sa-l marturisim

  7. probabil,ca asa cum spune parintele Cleopa traim vremurile de pe urma,noi, generatia noastra,dintre care unii au ales calea cea chinuita a si stramta a Imparatiei,iar altii, considerand ca aceasta cale este una perimata,anacronica,au ales sa mearga pe cealalta mai lejera,agatand ghirlande de o inchipuita bolta cereasca,creandu-si astfel iluzia ca ei sunt creatorii raiului pamantesc.Si tot in aceasta lume a lor ,inchipuita ,si-au adus lozinci cu”egalitate intre sexe”,copii clonati, tiganci vrajitoare si tamaduitoare, ghicitoare ,zodiace, numerologie,new age,si cate si mai cate neghine….. Dar neputand vrasmasul mantuirii noastre sa ii adune chiar pe toti, a gandit ca e bine sa ii insele si pe cei “alesi”. Asa ca alesii au schimbat binele in rau, au acuzat preotii mai osardnici de rataciri medievale, au modificat rugaciunile din moliftelnice,au occidentalizat manastirile ortodoxe,dandu-le infatisarea unor muzee cu toate facilitatile confortului vestic,dar pentru ca nu era totusi credibil pentru acea Turma Mica a lui Hristos Imparatul nostru, vor sa introduca in Sfanta Biserica si o liturghie diforma,care sa ii insele daca se poate si pe cei alesi.De aceea trebuie sa cerem de la Dumnezeu discernamant pentru a nu cadea in cursele vrasmasului.. asa sa ne ajute Bunul Dumnezeu.

  8. Pingback: Război întru Cuvânt » Reprezentantul Bisericii Greciei “inchina” Ortodoxia Papalitatii
  9. Pingback: Război întru Cuvânt » 2 ani fara Parintele Calciu – intre strigatul marturisitor si slava prigonitorilor neo-farisei
  10. Dragii nostri Preacucernici Sfinti Parinti,
    Va rugam sa pastrati curata si nealterata Dreapta Credinta. Noi cei mai pacatosi foarte usor suntem amagiti de vrajmas. Voi sunteti singura noastra speranta, sarea noastra din bucate, Parintii nostri. Va rugam aveti grija de noi asa cum la randul lor, Parintii Sfintiilor Voastre au purtat de grija de Domniile Voastre si v-au daruit Dreapta Credinta.
    Doamne nu ne parasi, ai mila de noi, sporeste dreapta credinta in inimile pastorilor nostri si nu ne duce spre ratacire. Amin.

  11. @ Claudiu:

    Banuiesc ca adresarea ta, mai mult rugaciune, este catre preotii si duhovnicii Ortodoxiei. Noi nu suntem asa ceva, suntem mireni, dar ne raliem rugaciunii tale. AMIN!

  12. Pingback: Război întru Cuvânt » Marturisirea hotarata, totala, dar si plina de discernamant a VLADICAI SERAFIM DE PIREU, sustinut de multi arhierei: ”SUNT ANTISIONIST, DAR NU ANTISEMIT!”, “MARELE ARHITECT AL MASONERIEI ESTE LUCIFER”
  13. Pingback: Război întru Cuvânt » De la infricosata vedenie a Sfantului Antonie cel Mare despre eretici la “traditia” pangaritoare a “Saptamanii de rugaciune” comuna cu heterodocsii
  14. Pingback: Razboi întru Cuvânt » “Episcopul” romano-catolic de Iasi, Gherghel – disperat de refuzul IPS TEOFAN de a mai participa la “octava de rugaciune” ecumenista din luna ianuarie
  15. Pingback: Razboi întru Cuvânt » POLITICA PASILOR MARUNTI. Noua strategie ecumenista a Romei adaptata actualului context
  16. Pingback: 21 NOIEMBRIE - 4 ANI de la mutarea printre sfinti a Parintelui marturisitor GHEORGHE CALCIU. DESPRE COMUNISM, GLOBALIZARE, MULTICULTURALISM: "Nu trebuie sa va bucurati de libertatea europeana, ca n-o s-o prea aveti!"
  17. Pingback: Cum manipuleaza si cum ne... monitorizeaza "vedetele" ecleziale: PARINTELE CONSTANTIN NECULA
  18. Pingback: PARINTELE CALCIU - ULTIMA CONFERINTA, cu o luna inainte de plecarea la Domnul (VIDEO in 3 parti; CLUJ-NAPOCA, octombrie 2006)
  19. Pingback: Retrospectiva SAPTAMANII UNITATII ECUMENISTE la Bucuresti. UN PASTOR CALVIN a predicat in catedrala patriarhala despre… “dreapta credinta” (cea ecumenista), iar PF DANIEL despre miscarea ecumenica (FOTO+VIDEO) - Razboi întru Cuvânt - R
  20. Pingback: Parintele Gheorghe Calciu: PLANUL MASONERIEI ESTE SA SUBJUGE INTREAGA OMENIRE SI SA DISTRUGA CREDINTA CRESTINA -
  21. Pingback: NEVINDECATA RANA A ECUMENISMULUI: ”saptamana de rugaciune pentru unitatea crestina” sau FARISEISMUL IUBIRIST - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  22. Pingback: PARINTELE CALCIU – sfintitul marturisitor si unicul “RAZBOINIC INTRU CUVANT” – gasit cu SFINTE MOASTE la PARASTASUL DE 7 ANI? - Recomandari
  23. Pingback: Imagini cu SFINTELE MOASTE ale PARINTELUI GHEORGHE CALCIU prezentate la emisiunea Secvential – vadirea SFINTENIEI unui preot-simbol al IUBIRII si MARTURISIRII pana la capat [VIDEO] - Recomandari
  24. Pingback: Sfintitul marturisitor Gheorghe Calciu – interviu video (2005): PLANUL MASONERIEI ESTE SA SUBJUGE INTREAGA OMENIRE SI SA DISTRUGA CREDINTA CRESTINA. Ecumenismul – cea mai mare ispita! -
  25. Pingback: Clarificari privind controversa deshumarii parintelui Gheorghe Calciu - Recomandari
  26. Pingback: “SAPTAMANA DE RUGACIUNE PENTRU UNITATEA CRESTINA” cu tema: “Oare s-a impartit Hristos?” continua sa propovaduiasca RATACIREA grava a TEORIEI RAMURILOR (a “BISERICILOR” CRESTINE DESPARTITE), talcuind eretic Scriptura - R
  27. Pingback: Parintele Porfirie despre CREDINTA ADEVARATA, PAPALITATEA ERETICA, teoria “toate religiile sunt adevarate” si MINUNILE MINCINOASE ALE DIAVOLULUI -
  28. Pingback: PARINTELE CALCIU: SCRISORILE-TESTAMENT catre Parintele Iustin Parvu, IPS Bartolomeu Anania, Manastirea Diaconesti si credinciosi (octombrie 2006) | Cuvântul Ortodox
  29. Pingback: Sfintitul marturisitor GHEORGHE CALCIU – interviu video (2005): PLANUL MASONERIEI ESTE SA SUBJUGE INTREAGA OMENIRE SI SA DISTRUGA CREDINTA CRESTINA. Ecumenismul – cea mai mare ispita! | Cuvântul Ortodox
  30. Pingback: PARINTELE GHEORGHE CALCIU – viata si slujirea in America. MARTURII CALDE DE LA FIII DUHOVNICESTI DESPRE UN PARINTE ADEVARAT SI SFANT: “Avea puterea de a schimba sufletele oa­menilor, era omul cu cea mai mare dragoste…” | Cuvântul
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate