CRUCEA CRESTINULUI VREMURILOR DE PE URMA: intre Leviathanul intereselor si silniciilor euro-masonice si “dumnezeul” furios si turbulent al zelotilor extremisti (Sinteza de stiri, opinii si recomandari pe teme religioase – 15 decembrie 2010)

15-12-2010 15 minute Sublinieri

UPDATE:

Iata ce ucigasi scelerati conduc KOSOVO in acest moment si care sunt aliatii de nadejde ai euro-masonilor pentru a rupe bucati din Serbia si, la modul cel mai propriu, si din sarbi!

*

AICI Raportul Helsinki
nr. 71/ noiembrie 2010 (format PDF/ eng.)

Iata cateva dintre ideile exprimate in acest raport de catre Comitetul Helsinki pentru Drepturile Omului din Serbia:

Schisma din Biserica Ortodoxa Sarba este vazuta prin prisma conjucturii politice: partidul de guvernamant este Pro UE, iar opozitia, sprijinita de rusi, este nationalista, ideologica si impotriva integrarii tarii in structurile euro-atlantice (p. 2).

Serbia a fost pusa de ONU sa aleaga intre Kosovo si integrarea ei in Europa. In acest sens, conducerea actuala a Bisericii sprijina discret puterea in actiunile ei de integrare europeana (p. 2).

Episcopul Artemie a refuzat sprijinul acordat de Uniunea Europeana pentru reconstruirea bisericilor din Kosovo, distruse in urma conflictului din 2004 (p. 2-3).

– Episcopului Artemie i s-au descoperit, de o comisie financiar-contabila a Bisericii Sarbe, o serie de nereguli financiare si legate de vanzarea unor propietati ale Eparhiei (p. 3).

– Intre sustinatorii care l-au ajutat pe Episcopul Artemie sa ocupe cu forta Manastirea Potok din nordul provinciei Kosovo

Milan Ivanovici, in stanga Ep. Artemie

se numara si Milan Ivanovici, cel mai radical lider politic din nordul provinciei Kosovska Mitrovica (p. 3).

– Interventia Politiei din Kosovo de recuperare a controlului asupra Manastirii Potok s-a realizat doar cu ofiteri sarbi. Datorita acestei interventii, dar si a hotararii prompte a Sinodului de depunere din treapta a Episcopului Artemie, liderii politici din nordul provinciei Kosovo s-au distantat de Artemie (p. 4).

Opozitia raliata in jurul lui Vojislav Koštunica a sustinut mereu “rebeliunea” Episcopului Artmeie manifestata impotriva Sinodului si a patriarhului Irineu (p. 4).

– Milan Ivanovici si alti lideri nationalisti au trimis o scrisoare publica Patriarhiei de sustinere a Episcopului Artemie, in care au spus ca Biserica, alaturi de alte institutii, a ajuns sa fie si ea tinta atacurilor politicii internationale anti-sarbesti (p. 4).

Episcopul Artemie considera ca inlaturarea sa se datoreaza unei directive a Pentagonului, care are ca interes recunoasterea independentei provinciei Kosovo (p. 4).

– Episcopul Artemie a fost invitat in luna octombrie a.c. sa vorbeasca la o conferinta internationala tinuta in Rusia despre genocidul impotriva sarbilor. Patriarhul Irineu l-a impiedicat insa sa participe (p. 4).

– Sunt indicatii cum ca factorul rusesc a fost implicat in ocuparea cu forta a manastirilor din nordul provinciei Kosovo de catre Episcopul Artemie si sustinatorii sai. Radmila Trajković, lider proeminent din Kosovo, a declarat ca are informatii cum ca printre sustinatorii de acolo ai lui Artmeie au fost si reprezentanti ai “altor biserici ortodoxe” (p. 5).

Inainte de ocuparea celor doua manastiri kosovare, Aleksandr Konuzin, ambasadorul Rusiei la Belgard, l-a vizitat pe Artemie la manastirea sa de exil – Sisatovac,  iar apoi, la doua zile dupa depunerea lui din treapta, l-a primit la Belgrad, invocand interesul pe care-l are cu privire la recentele evenimente desfasurate in Eparhia Raska si Prizren (p. 5).

Publicatia Pečat afirma ca o eventuala vizita a Papei in Serbia ar produce o noua si nefolositoare divizare intre sarbi (nationalisti) si sustinatorii Patriarhiei. Biserica Ortodoxa Rusa se opune venirii Papei in Serbia si incearca sa impiedice aceasta venire. Teologul rus Vladimir Vasilik a spus ca nici ecumenismul si nici pacifismul nu se regasesc la Sf. Sava si ca, dimpotriva, acela a facut tot posibilul sa apere Biserica Sarba de catolicism, pentru care pacifismul echivala cu sinuciderea (p. 5).

Organizatiile de extrema dreapta isi fundamenteaza politica pe “sarbism”, “ortodoxie” si cultul Sf. Sava. Anumiti sinodali impartasesc acest “sistem de valori”, care justifica si incurajeaza xenofobia, anti-europenizarea, nationalismul si lupta impotriva paradelor homosexualilor (p. 5).

– Cunoscut pentru pozitia sa conservatoare si atitudinile anti-europene manifestate, Episcopul Amfilohie Radović nu l-a sustinut pe Episcopul Artemie in demersul sau, sustinand ca acesta trebuie sa se supuna hotararilor Sinodului indiferent de orice: “Juramantul si natura atributiilor unui episcop cer respectul si ascultarea fata de Sinod” (p. 6).

Concluziile raportului:

Se creioneaza din ce in ce mai mult liniile conservatoare si pro-europene existente in Biserica Sarba.

Fara sprijinul puternic venit din Vest, fortele de reforma ar fi expuse la atacuri din partea nationalistilor (opozitiei), care sunt formati din grupurile de extrema dreapta si aripa filo-rusa. Atat Biserica Ortodoxa Rusa, cat si Biserica Ortodoxa Sarba, impartasesc aceeasi viziune asupra ecumenismului si a relatiilor pe care trebuie sa le aiba cu Vaticanul.

– Cu toate acestea, Biserica Sarba a sustinut mereu relatiile cu Vaticanul. Exista o factiune in Biserica Sarba, din care face parte si Episcopul Amfilohie, care a fost mereu deschisa dialogului cu Vaticanul.

Statul a jucat un rol important in prevenirea schismei in Biserica Sarba.  Prin felul solutionarii incidentelor petrecute in Eparhia din Kosovo, Patriarhul Irineu si-a aratat sprijinul pe care-l ofera conducerii Statului de schimbare a politicii privind Uniunea Europeana.

dan.camen.

Comentariu Razboi intru Cuvant:

Iata ca acest Raport Helsinki, ce pune deja problema schismei in Biserica Serbiei, aduce informatii si puncte de vedere euro-atlantice care confirma intru totul analizele dedicate de noi scandaloasei si nedreptei caterisiri a Episcopului Artemie, adica: o increngatura nociva de interese geopolitice si presiuni ecumeniste, o infiltrare de catre structurile euro-masonice a Bisericii Sarbe si o racolare a catorva figuri cu bun renume dintre ierarhi, pentru a reusi razboiul fulger (blitzkrieg) declansat impotriva Episcopului Artemie.

Pare ca schisma le convine de minune euro-masonilor. De ce? E simplu de raspuns: o schisma in Serbia ar insemna, de o parte, o Biserica oficiala slabita, decredibilizata, o carpa în mana puternicilor politici, si, de cealalta parte, o grupare minora, nerecunoscuta de celelalte biserici ortodoxe surori, condamnata la izolare si sterilitate.

O rezistenta dinauntrul Bisericii ar incurca mai mult euro-masonii, deoarece ar insemna ca inca nu a fost castigat total controlul asupra ei. Lucru nu usor, ba cu totul dimpotriva, insa nici fara precedent. Asa cum episodul Sf. Ioan Gura de Aur este evocat pentru a descrie ticalosia sinodala sarbeasca, asa ar putea fi evocat si ca model de rezistenta din interior. Se intrevede din corespondenta Sfantului Ioan cum acesta nu a avut o atitudine pasiva, ci a cautat sa mobilizeze episcopi care sa opreasca faradelegea canonica savarsita impotriva sa, desigur nu pentru ca era atasat de scaunul episcopal, ci pentru a opri o asemenea batjocura la adresa canoanelor, adica a Bisericii. Atunci insa nu era vremea pregatirii inscaunarii in locul cel sfant a “uraciunii pustiirii”…

  • Graiul Ortodox:

44) Reprezentantul Vaticanului în Serbia dezvăluie de ce este înlăturat Episcopul Artemie

45) Declaraţia unui monah al Frăţiei Sfântului Mormânt în favoarea prigonitului Mitropolit al Raskăi, Artemie

Părintele Serafim, monah al Frăţiei Sfântului Mormânt din Lavra Sfântului Savva a Ierusalimului, îl dezminte pe epitropul din Qatar al Patriarhiei Ierusalimului, pe preacuviosul părinte Arhimandrit Macarie

„Ieri seară a ajuns la noi vestea despre următoarele fapte: a) că s-a răspândit în mass-media din Serbia informaţia că monahii Lavrei Sfântului Savva îl susţin pe Mitropolitul Raskăi şi Prizreniei, prigonit pe nedrept, şi că intenţionează să refuze primirea în Lavră a oricărui episcop al Serbiei care a fost complice la înlăturarea ilegală şi la caterisirea Înalt Prea Sfinţitului Artemie şi că b) prea cuviosul părinte Arhimandrit Macarie, epitrop al Patriarhiei noastre la Qatar, cunoscător al limbii sârbe şi care a studiat în Serbia, a declarat ulterior presei sârbe că afirmaţia de mai sus este falsă şi că Arhimandritul Eudokimos, duhovnicul Lavrei Sfântului Savva, şi părinţii acesteia se alătură Sfântului Sinod al Bisericii Sârbe şi nu Mitropolitului Artemie.

Întrucât chestiunea în discuţie ţine de conştiinţa personală a fiecăruia şi prin excelenţă ţine de credinţa ortodoxă şi de respectul faţă de sfintele canoane şi întrucât nimeni din Lavră nu l-a împuternicit pe, dealtfel iubit de noi, părintele Arhimandrit Macarie, să pună în gura noastră asemenea cuvinte neîntemeiate, sunt nevoit să procedez la următoarea declaraţie, exprimândîn mod formal doar poziţia mea personală, în fapt însă [exprimând] pe aproape toţi fraţii Lavrei Sfântului Savva, care Lavră, din „motive binecuvântate”, e posibil să tacă. Cunosc bine din discuţiile asupra acestui subiect care este poziţia părinţilor şi a fraţilor, aşa cum a fost exprimată uneori şi faţă de pelerini.

Ar fi fost de preferat ca părintele Macarie, prieten apropiat şi discipol al Episcopului Athanasie Ieftici, unul dintre prigonitorii Episcopului Artemie, să dezmintă doar faptul că Sfânta Lavră ar fi procedat la declaraţie oficială asupra acestei teme. Însă, mergând mai departe, a exploatat (?) tăcerea noastră – aşa cum aştepta [să o facă] – şi a încercat să schimbe opinia publică şi primele impresii, înfăţişând această tăcere ca încuviinţare a încălcării sfintelor canoane de către Ierarhia Sârbă şi a capcanei politice care se află în spatele prigoanei împotriva Mitropolitului Mărturisitor Artemie, prigoană care are ca scop ulterior atât încălcarea drepturilor naţionale ale sârbilor din leagănul sfintei lor patrii, Kossovo şi Metohia, cât şi o unire interzisă, ilicită cu papa.

Părintele Macarie, din discuţiile pe care le-a avut cu monahii Lavrei noastre în ultimele zile, cunoştea bine adevărul în ce priveşte această temă. Prin urmare, corectându-l pe părintele Macarie, declar în adevăr următoarele:

a) că vor fi primiţi episcopi sârbi în Lavră, este un fapt indiscutabil, de vreme ce toţi vizitatorii sunt primiţi. De aici şi până la cât de călduros vor fi primiţi, este o temă care ţine de conştiinţa personală a fiecăruia dintre părinţii Lavrei Sfântului Savva faţă de nişte episcopi care, uitând jurămintele hirotoniei lor, au încălcat sfintele canoane, surghiunind, înlocuind şi caterisind fără nici un temei canonic şi pe nedrept pe mărturisitorul credinţei şi patriotul Episcop Artemie.

b) Este de neconceput, oricât am respecta şi persoanele, şi instituţia Sfântului Sinod al Bisericii Serbiei, să ne identificăm cu hotărârile nedrepte ale acesteia. Cel care nu ar dori să fi participat de partea [acuzatorilor] la Sinodul „de la Stejar” (403), care din motive politice l-a condamnat, l-a exilat şi l-a ucis pe Sfântul Ioan Hrisostom, nici cu prezentul sinod nu poate să se identifice.

c) Declaraţiile de ieri ale jurnalistului filo-papist din Serbia şi puternica acţiune de mulţi ani a Episcopului Artemie şi a protosinghelului său Simeon împotriva ereziei ecumenismului şi a ecleziologiei catolicizante a Mitropolitului Pergamului Ioan, strigă cu putere că înlăturarea Mitropolitului Artemie se face din motivele credinţei ortodoxe.

d) Tăcerea desăvârşită a Episcopilor Sinodali Sârbi faţă de declaraţiile neortodoxe ale Patriarhului lor în urmă cu două luni în Austria, îi face răspunzători pentru practicarea „a două măsuri şi a două cântare” din sensibilitatea lor în favoarea „castei”. Potrivit acestor declaraţii inadmisibile ale Patriarhului Serbiei:

(1)unitatea Bisericii nu există, ci este un imperativ pentru fiecare comunitate creştină în parte, deci după Irineu, când spunem că credem într-Una, Sfântă etc. Biserică”, acest lucru nu există, deci „deşartă este credinţa noastră” (I Cor. 15, 17),

(2) consideră că ortodoxia care se retrage din evenimentele ecumeniste este „sectară”

(3) diferenţa dogmatică a catolicismului faţă de ortodoxie se limitează la infailibilitatea papală şi

(4) este acceptată „unitatea în diversitate (dogmatică)”(„unity in [dogmatic] diversity”). Din păcate ignoră Prea Fericitul Patriarh Irineu că întreaga conştiinţă ecclezială ortodoxă şi însuşi Sfântul Irineu al Lyonului declară în mod limpede că „această propovăduire şi această credinţă primind Biserica, aşa cum am spus mai înainte, deşi [Biserica] este răspândită în toată lumea, le păstrează cu sârguinţă, ca şi cum ar locui într-o singură casă, şi crede la fel, ca şi cum ar avea un singur suflet şi aceeaşi inimă, şi le propovăduieşte unanim şi le învaţă şi le predă, ca şi cum ar avea o singură gură” (PG 7, 552A).

Deci, nu există această fantezistă „diferenţiere dogmatică în unitate” între biserici. În sfârşit,

(5) declaraţiile demnitarului occidental în Kossovo din ianuarie anul trecut asupra iminentei înlocuiri a Mitropolitului Raskăi şi Prizreniei, încă înainte de algerea Prea Fericitului Irineu, arată că înlăturarea Înalt Prea Sfinţitului Artemie era deja convenită şi proiectată (Julia Gorin, Totalitarianism in service to the Westhttp://julia-gorin.com/wordpress/?p=2324).

După toate acestea este evidentă abaterea prezentei conduceri a Bisericii Serbiei de la linia dreaptă a credinţei, de vreme ce chiar şi simpla dispreţuire a sfintelor canoane îl fac pe om „pe jumătate” ortodox şi nu în întregime. Sfântul Theodor Studitul, sărbătorit astăzi, exprimă clar acest lucru spunând: nu este ortodox desăvărşit, ci pe jumătate, cel care crede dreapta credinţă, dar se abate de la dumnezeieştile canoane” (PG 99, 989).

Mă adresez cu smerenie fraţilor monahi din Kossovo, prigoniţi şi surghiuniţi pentru Ortodoxie, care s-au mâhnit trecător din pricina informaţiilor inexacte ale părintelui Macarie, îi asigur de cele ce le ştiau deja bine şi că mă aflu cu mintea (νοερῶς) alături de ei.

Inspirat din nou de Cuviosul Theodor (Studitul), îi laud, eu cel neînsemnat şi nefolositor, sau mai degrabă înseşi faptele îi laudă, spunându-le:

„Dacă Fiul lui Dumnezeu, Domnul şi Stăpânul tuturor S-a oferit ca jertfă lui Dumnezeu şi Tatăl de dragul tuturor, ce datorăm şi câte nu suntem datori să pătimim şi să îndurăm pentru El? Şi mai ales noi, monahii, care ne-am răstignit prin renunţarea la lume, dacă desigur n-am făcut renunţarea la lume nefolositoare, ci întru adevăr? Pentru că nu trebuie să judecăm lucrurile doar după înfăţişarea lor exterioară (de vreme ce mulţi sunt cei care interpretează roluri şi nu sunt ceea ce par), dar este clar că după fapte se judecă înfăţişările.

Dacă deci unii sunt monahi în timpul de faţă, să o arate prin fapte. Fapta monahului este deci să nu îngăduie nici în cele mai mici să se altereze Evanghelia – ca să nu dea laicilor pildă spre erezie şi comuniune eretică, dând astfel prilej pentru pierdere acelora (PG 99, 1049CD).

Nu aş fi ajuns niciodată să mă exprim public, ca acum, cu aceeaşi iniţiativă şi răspundere, dacă tăcerea noastră nu ar fi devenit pradă a propagandei ecumeniste şi „argumentum ex silentio” în sprijinul atacului adulterin împotriva tronului Raskăi şi Prizreniei şi al prigonirii Ortodocşilor antiecumenişti din Serbia.

Din Betleem, 11/24 Noiembrie 2010

pomenirea Cuviosului Theodor Studitul

Ὀρθόδοξος Τύπος, 3.12.2010, nr. 1856, p. 7

Traducere Mihail Ilie

***

  • Pelerin Ortodox:

FOTOGRAFII/VIDEO DE LA PROTESTUL DE ASTĂZI, 12 DEC. 2010, PENTRU “CARDUL ELECTRONIC AL CETĂŢEANULUI”

“IERONIME, IA POZIŢIE!” – AU SCANDAT MANIFESTANŢII ÎMPOTRIVA “CARDULUI (ELECTRONIC) CETĂŢEANULUI” (FOTO, 12 DEC. 2010)

***

ARHIEPISCOPUL IERONIM CREDE CĂ VA CONTRIBUI LA PROMOVAREA CULTURII PRIN CONCERTE ÎN SFINTELE BISERICI? (12 DEC. 2010, FOTO ŞI VIDEO)

ÎN CE HAL AI AJUNS SĂRMANE ARHIEPISCOPE!!!

Iata insa ce putem vedea in aceasta imagine de la eveniment:

VIDEO DE LA CIOCNIRILE ISCATE DE CONCERTUL DIN BISERICA SF. PANTELIMON – ATENA (12 DEC. 2010)

Comentariu Razboi intru Cuvant:

In primul rand, trebuie apreciat ca este totusi inacceptabil, oricat de mare ar fi indignarea si oricat de indreptatita, modul de adresare si atitudinea exprimate in acele materiale fata de IPS Ieronim, intai-statatorul Bisericii Greciei – aflat intre ciocan si nicovala si sub presiuni imense pe care numai cei de acolo, din apropierea sa, le stiu – nu se justifica, mai ales intr-un asemenea context, nu dintre cele mai grave, totusi. O asemenea lipsa de buna cuviinta ca cea exprimata de autorii greci de pe siteul de pe care s-a tradus pe Pelerin Ortodox, denota, din pacate, numai un duh zelotist ce nu are de-a face cu duhovnicia si care mai mult da apa la moara factiunilor razvratite si extremiste. Si, cel putin in cazul nostru, al romanilor, lipsa de buna cuviinta (vazuta altadata de parintele Dumitru Stanlioae ca tipologica pentru poporul nostru) este cel mai ne-romanesc si alogen lucru, desi in zilele noastre foarte multi oameni certati cu bunul-simt elementar, batausi si rudimentari se bat cu caramida in piept ca sunt nationalisti si ortodoxisti.

La fel de ciudata este si remarca:

Îndelungă-răbdarea lui Dumnezeu va lua sfârşit la un moment dat, iar furia poporului elin-ortodox îi va răscoli. „GLASUL POPORULUI – FURIA LUI DUMNEZEU”.

Adica rascoala anarhista si violenta este FURIA LUI DUMNEZEU?! Ore de cand “vox populi, vox dei” a devenit un dicton ortodox? Ce legatura are Dumnezeu cu FURIA si, mai ales, cu furia poporului? Oare nu ne rugam in slujbele Bisericii TOCMAI ca sa se imprastie mania cea dreapta a lui Dumnezeu ASUPRA NOASTRA si pentru a ne izbavi de RAZBOIUL CEL DINTRE NOI?

Razvratirea si revolutia impotriva ierarhilor, izvorate din ravna cea infierbantata a sangelui si dirijata de provocatorii interesati de schisme sa fie, oare, calea de urmat?! Credem ca niciunul din NUMEROSII ierarhii marturisitori din Grecia nu ar impartasi o asemenea gandire.

Sau nu cumva Dumnezeul nostru este vreun Orlando Furioso? Probabil, in cazul autorului grec, avem de-a face cu un transfer al imaginii lui Zeus cel Iute Fulgerator la Manie la Dumnezeul Crestinilor...

In al doilea rand, ca de obicei, unii au cautat iarasi, cu orice pret, prezentand superficial si impresionist evenimentele, sa demonstreze doar, dupa un tipar pe care ni l-au anuntat mai demult, cum – iata! – cad, unul dupa altul, patriarhii zilelor noastre, cei numiti de masonerie (si al Georgiei, si al Bulgariei?!). Orice eveniment are, insa, un context in care se desfasoara, si tocmai cunoasterea contextului e esentiala pentru a intelege semnificatia reala a evenimentului. De ce a organizat Arhiepiscopul Ieronim un concert de muzica simfonica (cu tematica religioasa, din cate se pare)? Ce discurs a tinut inainte de concert? Ce s-a dorit sa se transmita? Cine erau protestatarii din fata bisericii? Cine i-a mobilizat? Ce strigau (pentru ca nu pare ca ar canta vreun imn bisericesc)?

Si, oare are vreo legatura protestul din fata bisericii in care a avut loc concertul cu violentele anarhiste din aceasta perioada din Atena?

Apropo de protestatari… In jurul minutului 6.40 al clipului video de mai sus, se vede limpede un grup de tineri dintre care unul este mascat in mod tipic pentru anarhistii greci, cu un soi de esarfa care sa ii acopere partea de jos a fetei. Daca din astfel de agitatori si batausi de profesie cu polististii a fost alcatuita masa protestatarilor fata de ce se intampla in catedrala din Atena, atunci suntem lamuriti si de… cat de bisericosi erau si ce motivatii aveau pentru a urla si a huidui pe arhiepiscop…

Asa ca, nestiind prea multe, putem doar sa spunem ca un asemenea concert “simandicos”, cu participarea inaltilor demnitari de stat – probabil organizat la presiunea sau ordinul cercurilor supra-nationale care au pus la cale si dezastrul de acum din Biserica Sarba – este, in orice caz, un compromis (nu cumva cel mai mic la indemana?!) si un semnal foarte prost si neinspirat, avand in vedere ca grecii sunt intr-atat de preocupati de programul drastic de austeritate si de problema mult mai spinoasa a cardului cetateanului, incat o asemenea initiativa pare a fi efectiv sfidatoare; si, desigur, conteaza si faptul ca un concert, fie el de muzica clasica si cu motive religioase, nu este de tinut intr-o biserica. Dar se pare ca “cineva” are de gand sa compromita si sa umileasca Biserica Ortodoxa pretutindeni in lume… Unii sunt mai zelosi in obedienta, altii incearca sa reziste, cum pot, poate si prin mici cedari, pentru a le evita pe cele mari… E usor sa arunci cu pietre, dar mai greu sa fii in locul lor. Cine crede ca mai traim astazi in libertate si democratie este cel putin un mare naiv!

Oricum, cert este ca, din pacate, deoptriva la stanga si la dreapta, Biserica a ajuns astazi terenul de disputa al agendelor IDEOLOGICE despre care am vorbit aici: ORTODOXIE SAU ORTODOXISM? Viata sau Ideologie? Hristos sau Baraba? Silire sau libertate? Sau despre altfel de “tarini”, “boi” si “femei” (cf. Luca 14)

Si, precum stim, extremele acestea se cam ating… Vom trai – daca va vrea Dumnezeu – si vom vedea cum. Pe pielea noastra 🙁 Calea Ortodoxiei va ramane cea stramta si imparateasca, a echilibrului si rabdarii, intru Duhul, fara atingere de duhul lumii, fie sub forma slugarnica, fie sub cea revolutionara.

Recomandari:

***

Cuvant Pastoral la Sf. Nicolae 2010

Textul Pastoralei il gasiti integral AICI

[…] Desigur, aşa cum nu putem fi credincioşi decât într-o comuniune de viaţă cu Sfânta Treime, Căreia ne închinăm şi pe Care o preaslăvim, tot astfel, nu putem fi o Biserică autocefală decât în comuniune cu întreaga Biserică una, sfântă, sobornicească şi apostolică, din trecut, ca şi de astăzi. Mai mult, deplinătatea credinţei şi a vieţii bisericeşti se presupun una pe cealaltă. Nu putem fi în Biserică fără a fi credincioşi, nici cu adevărat credincioşi în afara Bisericii. În acest sens, cu durere şi părintească grijă, trebuie să atragem atenţia credincioşilor noştri şi asupra grupărilor religioase care îşi spun „Biserici Ortodoxe”, dar care nu au rămas în comuniune, în frăţietate creştină şi sinodalitate canonică cu Biserica Dreptmăritoare.Şi ne referim aici, mai ales, la acel grup minor de credincioşi, preoţi şi laici, rupţi din Biserica Ortodoxă, care încearcă, tot mai mult în ultima vreme, să se reorganizeze, sub forma schismei stiliste (cunoaştem cu toţii că o astfel de mănăstire s-a ridicat în Arhiepiscopia noastră în preajma localităţii Şelimbăr, jud. Sibiu, având şi un episcop, iar în Braşov se construieşte o biserică stilistă, fără credincioşi). Pericolul cel mare vine tocmai din înşelarea credincioşilor noştri, prin săvârşirea unor slujbe identice, de preoţi şi ierarhi care nu au succesiune apostolică, şi astfel serviciile lor religioase nu sunt valide canonic şi nu sunt primite la Dumnezeu. De aceea, ei se consideră adevăraţii ortodocşi, batjocorind lucrările Bisericii noastre prin practica rebotezării ortodocşilor şi absolutizarea ideii de sfântul calendar (cel pe stil vechi).

(…) Biserica Ortodoxă Română se află în „intercomuniune” cu toate Bisericile Ortodoxe, inclusiv cu cele care respectă vechiul calendar iulian, şi slujim împreună, fără să ni se ceară rebotezarea noastră ca fiind eretici. Feriţi-vă de uneltirile acestor „superortodocşi!” că nu sunt decât lupi amăgitori, îmbrăcaţi în piei de oaie!

Pe lângă cazul acestor grupări necanonice (stiliste), există, din nefericire, şi mulţi semeni de-ai noştri, care se consideră membri ai Bisericii noastre Ortodoxe, dar îi ignoră credinţa şi îi dispreţuiesc rânduielile. Nu este suficient să ne botezăm copiii, să ne cununăm, să ne înmormântăm părinţii şi să mai trecem câteodată pe la biserică pentru a da o pomenire şi a aprinde o lumânare, iar în rest să trăim după cum ne convine mai bine, neţinând seama de învăţăturile credinţei, de poruncile lui Dumnezeu.

Iubiţi credincioşi,

Să ne ferim de aceste căderi de la integritatea credinţei şi a vieţii în Biserică. Să părăsim păcatele, dar nu şi Biserica. Să rămânem în Biserică, dar nu şi în păcate. Să luăm aminte la pilda vieţii Sf. Nicolae, care ne învaţă pe toţi, păstori şi păstoriţi, un autentic mod de credinţă şi viaţă ortodoxe, trăite în deplinătatea lor. Iată cât de minunat ne învaţă să fim adevăraţi creştini-ortodocşi imnul de cinstire al Sf. Nicolae: „Îndreptător credinţei şi chip blândeţelor, învăţător înfrânării te-a arătat pe tine, turmei tale, adevărul lucrurilor. Pentru aceasta ai câştigat cu smerenia cele înalte, cu sărăcia cele bogate. Părinte Ierarhe Nicolae, pe Hristos Dumnezeu roagă-L să mântuiască sufletele noastre.”

În acest tropar, îl numim pe Sfântul Nicolae „îndreptător credinţei…”: Viaţa Sfântului Nicolae a fost o mărturisire vie a adevărului de credinţă mântuitor. Biserica şi-a expus credinţa cea adevărată în secolul al patrulea, prin Simbolul de Credinţă, de la Niceea şi Constantinopol, respingând erezia arianismului, care nega divinitatea Mântuitorului Iisus Hristos şi a Duhului Sfânt. Între cei care au luptat cu neînfricare pentru mărturisirea dreaptă şi mântuitoare a credinţei s-a aflat şi Sf. Nicolae. Să ne îndreptăm şi noi credinţa şi să rămânem statornici în ea, devenind, la rândul nostru, prin exemplul personal, îndreptători ai credinţei nestatornice sau rătăcite a celor din jur.

În al doilea rând, îl numim pe Sfântul Nicolae: „chip al blândeţelor…”: Asemenea acestui sfânt, se cuvine să „ţinem adevărul în iubire” (Efes 4,15), nu cu fanatism şi cu ură, nu cu dispreţ şi cu prigonire, ci rugându-ne cu dragoste pentru „unirea tuturor” cu Domnul şi Biserica Sa.

Îl numim, de asemenea, pe Sf. Nicolae „învăţător al înfrânării…” şi ne aducem aminte de unul dintre cele mai impresionante episoade din viaţa Sf. Nicolae, cum şi-a dăruit avuţia pentru a salva de la desfrânare fetele unui tată, atât de sărac, încât din disperare se hotărâse să le oblige la prostituţie, cea mai ruşinoasă faptă pentru o femeie de altădată. Cu multă durere, trebuie să recunoaştem că în zilele noastre prostituţia nu este numai foarte răspândită, ci se fac eforturi repetate de a fi legalizată.

Sf. Nicolae a intervenit în favoarea unor persoane condamnate pe nedrept la moarte sufletească. Să-i urmăm exemplul de iubire şi să intervenim şi noi, cu toate puterile, pentru salvarea familiilor, a copiilor şi a întregii societăţi de la moartea prin păcatele atât de grave amintite aici.Să ne solidarizăm şi să apărăm valorile moralei creştine, a curăţiei sufleteşti şi a sănătăţii trupeşti a cetăţenilor, să ne rugăm Preamilostivului Dumnezeu să inspire cu gândul cel bun autorităţile noastre de stat, pentru a ocroti familia şi a sprijini naşterea de prunci.[…]

Nota Razboi intru Cuvant:

Iata ca este bine, totusi, uneori, pentru un asemenea ierarh, sa fi fost casatorit si sa aiba niste fii mai ortodocsi ca el, care sa-i dea unele idei bune 🙂 Ne amintim si de atitudinea sa de acum 2 ani: IPS Laurentiu Streza ia atitudine impotriva vaccinarii copiilor

Ar fi fost mult mai credibil acest cuvant pastoral daca ar fi mentionat si pericolele extremei celeilalte – a ecumenismului. La care, din pacate, si acest episcop al nostru este partas.

Dar, cum ar putea fi repudiat ecumenismul, cand avem pe agenda o vizita a Papei?


  • Ziarul Lumina:

Comunicat de presă AMBASADORUL ROMÂNIEI LA VATICAN ÎN VIZITĂ LA PATRIARHIA ROMÂNĂ

În ceea ce priveşte o posibilă vizită a Papei Benedict al XVI-lea în România, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a subliniat că aceasta trebuie pregătită temeinic pentru a constitui o mărturie comună în apărarea şi promovarea valorilor creştine în Europa contemporană. În acest sens, Patriarhia Română şi Biserica Romano-Catolică urmează să evalueze timpul cel mai potrivit pentru vizita Papei în România. Întrucât Papa este şi şeful Statului Vatican, vizita sa în România trebuie pregătită împreună cu Statul român.

Conferinţa preoţilor din Cercul pastoral nr. 3 al Protoieriei II Capitală :Dezbateri despre calendar şi pascalie la Parohia Balta Al

Convorbiri despre calendar şi Sfântul Constantin Brâncoveanu : Conferinţă la Protoieria III Capitală

Comentariu Razboi intru Cuvant:

Dupa ce am semnalat ca tema unei indreptari a pascaliei a fost repusa pe tapet, in mod ciudat, de un arhiereu altfel inexistent ca publicist, iata ca se confirma faptul ca exista o preocupare de ordin sistematic pe aceasta tema in cercurile oficiale ale Bisericii, cel putin in Arhiepiscopia Bucurestilor.

Ramane sa ne dam seama daca:

1) este o initiativa locala, “romaneasca”, o incercare de a se repune problema noii Pascalii, ulterior inclusiv la nivel pan-ortodox, si de a cauta sa se convinga lumea ortodoxa, atat de la noi, cat si din exterior, de necesitatea unei astfel de reforme?

sau

2)este o pregatire a terenului pentru implementarea unei decizii care va fi luata la Sinodul pan-ortodox, ceea ce ar insemna cumva ca decizia s-a luat deja in “culise”.

In varianta 1 s-ar reitera episodul interbelic al schimbarii Pascaliei (asupra caruia merita revenit la momentul potrivit) si ar fi un alt prilej de dezbinare in ortodoxia universala. Sa riste oare Patriarhul Daniel o miscare ce nu este in asentimentul celorlalti intai-statatori ai ortodoxiei?

In varianta 2 am avea un Sinod universal care ar decide o noua data a Pastilor si atunci problema ar trebui discutata din cu totul alta perspectiva. Pana la o asemenea discutie, mentionam doar faptul ca, daca var. 2 ar fi cea corecta, atunci ar insemna ca si in celelalte biserici sa se faca actiuni de “catehizare” pe aceasta tema (iar la noi ar fi doar inceputul si ar urma sa se faca pe scara mult mai larga).

A doua varianta ne temem ca este mult mai plauzibila.

Patriarhul BOR, Daniel, îi cere şefei Camerei Deputaţilor, printr-o scrisoare, să susţină alocarea a 20 de milioane de lei din bugetul pe anul viitor pentru ridicarea Catedralei Mântuirii Neamului. Proiectul a înghiţit până acum cel puţin 45 de milioane de lei din bani publici.

***

  • Parintele Savatie Bastovoi:

“Flux” a prezentat ce am vorbit la lansarea de la Chisinau

Diaconul Andrei Kuraev da replica de la Moscova:“Un om lipsit de frica. Nu se teme de Dumnezeu in setea lui de a-si face publicitate pe seama numelui meu”

  • Parintele Mihail Stanciu:

Emisiuni la Radio România – 09.12.2010

Predica din Duminica a XXVIII-a după Cincizecime (a Sfinților Strămoși ai Domnului Iisus Hristos) și la prăznuirea Sfântului Ierarh Spiridon

Concertul de Colinde al formației vocal-instrumentale ”Anton Pann” – Sala Radio, București, 12.12.2010

  • Doar ortodox:

”Monahismul ortodox” – expoziție tematică de fotografii Orthphoto!
CONCERTUL “Linu-i, Doamne, dalbe flori în țara colindelor” 2010

  • Familia Ortodoxa:

„Am fost operată de Sfântul Nectarie…”

Pierderea memoriei ne transformă în oameni de nimic

Preotul Constantin Sârbu – dăruire şi har

  • Cristian Stavriu:

Despre neascultare si încăpătanare!…pilda

Cultivarea gândurilor bune!…Sfintii Parinti

Pe urmele lui Hristos ajungem în cer!…pilda

Despre Smerita Cugetare!…Sfintii Părinti

Despre dreapta socotință pentru mântuirea sufletului!…pilde

Despre Formalismul Religios!…IPS Bartolomeu Anania

Despre manie, furie si rautate!…Sf.Ioan Gura de Aur

  • Crestin-Ortodox:

Recenzie: Ioan Ianolide – Intoarcerea la Hristos – document pentru o lume noua

Recenzie: Sfantul inchisorilor

Psihicul uman in epoca post-modernista


Categorii

Arhiepiscopul Ieronim al Atenei, Ecumenism, Episcopul Artemie, Ierarhi sarbi, IPS Laurentiu Streza, Mitropolitul Amfilohie Radovici, Opinii, analize, Pagini Ortodoxe, Pastorale, Patriarhul Daniel, Patriarhul Irineu al Serbiei, Raspunsurile Bisericii la problemele vremurilor, Stilism

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

34 Commentarii la “CRUCEA CRESTINULUI VREMURILOR DE PE URMA: intre Leviathanul intereselor si silniciilor euro-masonice si “dumnezeul” furios si turbulent al zelotilor extremisti (Sinteza de stiri, opinii si recomandari pe teme religioase – 15 decembrie 2010)

  1. Ce s-a intamplat in Biserica Serbiei este simptomatic pentru ce se intampla (sau risca sa se intample) si in alte Bisierici ortodoxe. Pactizarea unor varfuri ale ierarhiei, printr-un compromis fara precedent, cu fortele politice, oculte sau nu, care au propria lor agenda, urmarind o asa zisa unificare in toate domeniile, dar in special distrugerea sau pervertirea ortodoxiei, pentru a putea mai usor a manipula constiinte si a inlatura orice obstacol care sta in calea planului lor de subjugare a omenirii. Contradictia care se naste este cea a ascultarii (de ierarhi, de Sinod) versus ascultarea de Sfintele Canoane, de Sfanta traditie si de Adevarul insusi, dar mai ales aceea de a apara unitatea Sfintei Biserici. Si ca lucrurile sa fie si mai complicate, unele compromisuri se fac tocmai pentru a pastra aceasta unitate, cu alte cuvinte, de a se alege raul cel mai mic. Dar vai de acei ierarhi care fac compromisuri doar pentru propriile beneficii, si de cei pentru care lumea aceasta, cu toate stapanirile ei, este mai importanta decat Biserica lui Hristos. Chemati sa apere turma, ei se invoiesc cu lupii…

  2. off topic

    pentru Ciprian, unul dintre cei mai buni oameni pe care ii cunosc(in speranta ca va citi ce am scris aici)

    TE ROG SA MA IERTI CA TE/AM SUPARAT ATAT DE RAU. Stiu ca nu m/am purtat ca un crestin adevarat si mai stiu si ca voi da seama la Judecata pentru toate relele pe care le-am facut.
    Te rog sa ma ierti si sa nu/mi intorci spatele…
    Doar atat iti scriu, nu ma pricep la vorbe, dar ceea ce ti/am scris vine din inima.

  3. E binevenit si necesar comentariul pe care l-ati facut in legatura cu materialele din Grecia! Doamne, ajuta!

  4. @ Sorin-George:

    Si are legatura cu siteul nostru acel frate Ciprian? Citeste aici? 🙂

  5. @admin:

    Doamne ajuta!
    Cum sa nu! Ciprian citeste in fiecare zi site-ul razbointrucuvant. E un cititor fidel, daca pot spune asa. Nu stiu daca o sa citeasca ce am scris mai sus, sper. Numai ca, dupa cat il cunosc…ar fi o minune sa ne impacam. Si spun dupa cat il cunosc pentru ca el tine foarte mult durerea in el, nu o lasa sa iasa afara.
    Sunt unul dintre cei mai haini, câinoşi, oameni de pe pamant pentru ca am facut sa sufere multa lume! 🙁
    Nu meritam sa traiesc..

    In alta ordine de idei, nu stiu de ce am senzatia ca dumneavoastra (adminii) ma cunoasteti pe mine si pe Ciprian, nu-i asa?
    Spor in toate sa aveti !

  6. @ Sorin-George:

    Totul e posibil, dar vedere in duh sa stiti ca nu avem 🙂

  7. @ Mirela:

    Si ca lucrurile sa fie si mai complicate, unele compromisuri se fac tocmai pentru a pastra aceasta unitate, cu alte cuvinte, de a se alege raul cel mai mic. Dar vai de acei ierarhi care fac compromisuri doar pentru propriile beneficii, si de cei pentru care lumea aceasta, cu toate stapanirile ei, este mai importanta decat Biserica lui Hristos. Chemati sa apere turma, ei se invoiesc cu lupii…

    Asa este. Si fiindca tot vorbeam de idologii si ideologizare, aici e un bun exemplu despre ce inseamna logica Duhului versus logica binara, simplista, schematica, rigida si “inchizitoriala” a ortodoxismului. Pentru acesta din urma exista doar cateva tipare si formule grosiere, nu exista nuante, nu exista contexte, nu exista suflete. Ortodoxismul este intoarcerea la barbaria primitiva, caracteristica modului in care (n-)au inteles Evanghelia unii dintre apuseni, spre deosebire de “spiritul de finete” al bizantinilor, pre-format de cultura si civilizatia elenista. Acum, peste tot asistam la invazia neo-barbarilor, cum ii numea un scriitor de-al nostru, invazie care acum are loc si in Biserica. Efectele sunt TABLOIDIZAREA, BECALIZAREA si ULTRAS-izarea ortodoxiei, pana acolo incat, de la niste intentii bune, in unele cazuri (dar nu in toate) se ajunge la niste malformatii de gandire si de comportament de toata jalea, care fac de rusine si fac sminteala numelui de crestin-ortodox, pe care oamenii ajung sa-l identifice cu prostia, grosolania si manierele.. necoborate din copaci 🙁

    Legat de compromisurile ierarhilor si de pretentia (chiar asa, pretentia!) multora ca acestia sa fie numaidecat si imediat marturisitori si mucenici – desi stim pe unii care, fara sa se afle deloc sub presiunile lor, comit josnicii si vanzari de frate pentru un blid de linte sau pentru mai putin, uneori doar pentru “o ciozvarta de orgoliu-acolo, setea de putere-a oarecui…”.... – sa ne gandim numai ce ar insemna ca toti episcopii cinstiti si curati la suflet si la credinta sa iasa acum in fata si sa se expuna…. (act de bravada pe care insisi marii duhovnicii trecuti prin inchisori nu si-l permit lor insile si nu-l recomanda). Am ramane si noi, si grecii, ca in Serbia sau chiar mai rau, fara ierarhi, in maxima confuzie si dezbinare, fara nicio indrumare si sprijin, total descoperiti si singuri in fata tavalugului care se va porni. Asa ca pentru aceia e bine de zis: mai usor cu judecata pe scari, pe scara mantuirii….. Nu e de joaca cu ce sunt in stare puterile masonice sa faca si la ce mijloace pot sa recurga! Sa ne rugam si sa ne sprijinim ierarhii cei buni, iar nu sa-i sabotam si sa-i trecem prin ciurul mintii noastre lipsite de discernamant si de dragoste.

    Ortodoxismul, pana la urma, asa ne gandim ca poate fi definit: Ortodoxia fara discernamant si fara dragoste, Ortodoxia ca o forma fara Duh.

  8. Să ştiţi, că păr. Laurenţiu al Ardealului ia atitudine în mod ţintit, curajos şi la obiect împotriva tarelor societăţii de astăzi. Iată acum se ia de secta stilistă, acum doi an s-a luat de vaccinările nesăbuite, vara trecută s-a luat de desfrânare şi curvie, în 2006 a sprijinit coagularea federaţiei organizaţiilor provita din România. Deci nu poate nimeni să afirme, că la nivel de ierarhie, BOR nu ia atitudine împotriva tarelor vremii noastre. Bineînţeles că se poate discuta despre intensitatea cu care este luată sau nu această atitudine, dar slavă Domnului, că aceasta există!
    Apoi în ce priveşte ecumenismul său, am observat că merge pe linia predecesorului său, păr. Antonie al Ardealului, şi chiar a păr. Teoctist al României. Nu am auzit/văzut să oficieze slujbe (Sf ierurgii/ Liturghie) împreună cu creştini de alte confesiuni, şi nici nu cred că o va face pe viitor.

  9. @ cristian:

    Am avea noi cateva contraexemple si contraargumente, dar… nu este momentul. E mare lucru ca are o ureche ciulita la baiatul lui, Ciprian, chit ca o face, poate, pentru imagine sau alte motive. Dar tot e bine ca o face.

  10. Ortodoxismul, pana la urma, asa ne gandim ca poate fi definit: Ortodoxia fara discernamant si fara dragoste, Ortodoxia ca o forma fara Duh.

    Da, foarte bine spus, fara fond sufletesc care este Duhul dragostei, al discernamantului. Unii cu multa manie infieraza pe unii ierarhi, desi cu motivatie revolta lor, nimic de zis, dar fara a se cunoaste contextul. Multi ar trebui sa se gandeasca putin daca nu cumva exista repercurisuni mai rele (decat punerea acestora la stalpul infamiei) si cu urmari mai grave. Adica sa se fi ales un compromis mai mic pentru a fi evidat unul mai mare. Multi cred ca unii ierarhi iau decizii doar conform cu constiinta lor (sau dupa unii, lipsa de constiinta), nu si ca pot fi constransi in anumite situatii. Cine poate sti ce este in inima omului? De aceea nu e bine sa judecam. Hristos ne-a spus sa fim si intelepti (ca serpii).
    Btw, foarte bun comentariul de mai sus (al admin), ar merita pus intr-un articol, sa fie citit de cat mai multi.

  11. Oare cuvatul I.P.S. Laurentiu Streza n-are si el legatura cu dezbaterile despre calendar si Pascalie, de fapt?

    Tulburatoare toate lucrurile prezentate. Oare cum vom scapa de toate cursele, Doamne? Vedeti, este usor sa-i aratam cu degetul si pe zelotisti. Sigur ca se lasa purtati de manie ceea ce nu e bine. Ce altceva ne pierde pe noi daca nu patimile noastre? Fara a fi de acord cu manifestarile lor, sa nu uitam ca ispitele sunt parca prea multe si prea mari si uneori nu mai poti. Discernamantul este un dar de la Dumnezeu si nu toti il au. Si te simti tradat si parasit, uneori, tocmai de cei care ar trebui sa te apere si sa te indrume…si e greu. Dumnezeu sa ne ajute si sa ne ierte!
    In ultima vreme imi vine adesea in minte cuvantul Mantuitorului pentru vremurile de pe urma: “din pricina inmultirii faradelegii dragostea multora se va raci”. Sa veghem sa nu se raceasca inimile noastre!

  12. @ Daniela:

    1. Nu are legatura. Stilistii sunt una, ei sunt grupari rupte de Biserica, iar problema calendarului e alta, si se pune pentru Biserica Ortodoxa universala.

    2.

    Oare cum vom scapa de toate cursele, Doamne?

    Exact cum a primit raspuns Sfantul Antonie cel Mare, cand a pus lui Dumnezeu fix aceasta intrebare. Credem ca stiti. In niciun caz prin zelotism, in niciun caz prin ravna lui Baraba. Asa cum nu cautam scuze ecumenistilor, nici acestora nu trebuie, dar nu atat lor ca persoane, cat duhului si fenomenului respectiv. Fiindca daca lasam loc de intors, noi insine dam loc ispitei, lasam fisuri de indreptatire de care noi insine ne putem agata pe motive de “dreptate”.

    3. “Cel care va rabda PANA LA SFARSIT acela se mantui”.

    4.

    In ultima vreme imi vine adesea in minte cuvantul Mantuitorului pentru vremurile de pe urma: “din pricina inmultirii faradelegii dragostea multora se va raci”. Sa veghem sa nu se raceasca inimile noastre!

    Da, iar asta inseamna sa aprindem si nu stingem Duhul, singurul de unde ne vine caldura adevarata si iubirea adevarata. Nu trupul si sangele….

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/04/12/fericitul-seraphim-rose-despre-ortodoxia-milei-lucratoare-si-a-durerii-inimii-vs-super-ortodoxia-celor-cu-inimile-reci-si-inraite-merita-recitit/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/10/02/precum-voiti-sa-va-faca-voua-oamenii-legea-fundamentala-pierduta-de-crestinii-vremurilor-reci-de-pe-urma/

  13. In legatura cu demonstratia din fata bisericii din Atena unde se tine concertul.
    Vreau sa spun de la bun-inceput ca interpretarea data evenimentului de catre site-urile Apologetic si Saccsiv este incorecta pentru ca,foarte probabil nu au putut sa traduca din greaca ce se spunea/striga acolo si nici nu cunosc contextul. Deci:
    Biserica in care s-a tinut acest concert se afla in Agios Panteleimona. Aceasta zona este faimoasa in Atena din cauza concetratiei mari de straini (pakistanezi, afghani si africani) care produc foarte multe probleme (trafic de droguri, violenta, mizerie, etc). De vre-o citeva luni pe un anumit post de televiziune privat, s-a ridicat persistent problema imigrantilor, ami ales a celor ilegali. Pozitiile grecilor din zona ca si a altora din partidul nationlist de extrema dreapta au fost tot mai dure apropo de acestia (imigranti).

    Protestantii care s-au adunat in fata bisericii unde s-a tinut concertul NU AU PROTESTAT IMPOTRIVA CONCERTULUI IN SINE SI A PATRIARHULUI! Ei erau oameni din zona ( in principal, pentru ca mai erau si unii huligani, celebrii “koukoulofori”), care protestau impotriva politicienilor adunati acolo care participau la un concert organizat in cea mai problematica zona a Atenei.

    Se striga in principal: lamogia- care este in argou si care inseamna, smecher, hot, inselator, profitor. In rest, multimea adunata cinta bucati din imnul national al Greciei si din unele cintece revolutionare, intercalate cu alte lozinci impotriva imigrantilor si a politicienilor. Deci demonstratia era de factura politica, indreptata impotriva politicienilor care au indraznit sa vina la un concert intr-o zona, pe care locuitorii ei greci o considera abandonata in miinile imigrantilor, politicienii fiind considerati direct responsabili de sitatie.

  14. Pingback: Razboi întru Cuvânt » “Sa fim oameni chiar in vremuri inumane!” PASTORALA DE CRACIUN (1999) SI TESTAMENTUL PROFETIC AL PATRIARHULUI PAVLE, calcat cu totul in picioare, in modul cel mai tragic, dupa mutarea sa la ceruri. DAR VESNIC VALABIL!
  15. Pingback: Război întru Cuvânt » MARTURISIRE ESENTIALA, PROFETICA, A SINODULUI BISERICII GRECIEI DESPRE CAUZELE CRIZEI ECONOMICE, PLANUL DE INROBIRE MONDIALA SI REMEDIILE SALE DUHOVNICESTI
  16. Pingback: Război întru Cuvânt » Marturisirea hotarata, totala, dar si plina de discernamant a VLADICAI SERAFIM DE PIREU, sustinut de multi arhierei: ”SUNT ANTISIONIST, DAR NU ANTISEMIT!”, “MARELE ARHITECT AL MASONERIEI ESTE LUCIFER”
  17. Frati crestini nu va temeti !!!Dar sa luati aminte ca chiar cei mai mari dintre preotii nostri vor trada .Ex: I.P.S. Laurentiu Streza a participat impreuna cu CAVALERII DE MALTA *ORGANIZATIE MASONICA* Moaştele Sfântul Mare Mucenic Gheorghe Purtătorul de Biruinţă au fost aduse, în 26 decembrie, la ora 15.00, la Biserica „Sfânta Treime”, din Şchei, de Pe Tocile. Evenimentul religios a fost însoţit de un ceremonial militar de rang înalt. Sfântul Gheorghe este patronul spiritual al Forţelor Terestre.
    Slujbă de Te Deum. Din alaiul care a preluat racla cu moaşte şi a depus-o în biserică au făcut parte şi ofiţeri de Vânători de Munte braşoveni. Purtată pe umeri de preotul paroh al Bisericii Sf. Treime. Pr. Aurelian Reit, racla a fost depusă în faţa icoanei Maicii Domnului Rugătoare, icoană pe care Biserica „Sfânta Treime” a primit-o în dar, la marea sărbătoare a Naşterii Maicii Domnului, în 8 septembrie, când Sf. Fecioară a fost consacrată drept ocrotitoarea Braşovului. Înalt Prea Sfinţitul Laurenţiu Streza, Mitropolitul Ardealului, a oficiat slujba de Te Deum.
    Oficialităţi prezente. La ceremonii au fost prezenţi Gheorghe Ialomiţianu, ministrul Finanţelor, totodată deputat de Braşov, prefectul Ion Gonţea, primarul George Scripcaru, comandantul Brigăzii 2 VM şi al Garnizoanei Braşov, col. Cristinel Cernea, dar şi oaspeţi străini, fiind prezenţi, la nivel de ambasador, reprezentanţi ai Ordinului Militar de Malta, ordin al cărui protector este Sf. Gheorghe. Biserica a fost plină şi, în timpul pelerinajului de după slujbă, credincioşii s-au îmbulzit să atingă moaşteleDE MALTA * :,,http://www.ziare-pe-net.ro/stiri/moastele-sf-gheorghe-depuse-la-biserica-sf-treime-278078.html

  18. Nu vă înşelaţi. În numele Adevărului nu se pot face concesii anticreştine. Nu ne predaţi lecţia dragostei diavoleşti – ca să-ţi arăt dragostea mea pentru tine, spurc cele sfinte, căci atunci mărturisesc că iubesc mai mult spurcăciunea (şi nu putem sluji la doi stăpâni). Dragostea luciferului ne vrea pe toţi (oameni şi diavoli)la un loc. Atât (să judece fiecare unde şi de ce). Dragostea Lui Dumnezeu ne vrea pe toţi în Rai şi de aceea ne-a adus darul mântuirii prin rătignirea Lui arătându-ne singura cale: răstignirea Eu-lui prin spovedanie, iertare, post, rugăciune, smerenie şi ascultare (pentru slujitorii Lui – de Hristos, iar pentru noi – de preoţi). Eu nu am aflat în Scriptură vreun loc în care Mântuitorul S-a ridicat împotriva Tatălui (ca şi cum ar purcede şi de la El un alt duh sfânt altul decât Cel de la Tatăl) şi dându-I o lecţie de dragoste Tatălui prin ştergerea păcatelor unui om care, întreg la minte fiind, nu s-a pocăit şi nu s-a smerit pe sine (precum fac se pare unii ierarhi care predau ei o lecţie de desăvârşire Mântuitorului). Oare dragostea pe care ne-o cere Bunul Dumnezeu nu cumva este aceea de a-l ierta pe aproapele nostru nesocotindu-i acestuia nimic din faptele sale dacă se pocăieşte cu adevărat? Şi în cazul în care nu vrea să se pocăiască dragostea noastră nu cumva trebuie să fie manifestată prin a nu-l mai răni şi noi (că şi aşa il bat diavolii – tâlharii) şi nicidecum prin a-l însoţi în păcatul lui spre a-l odihni în erezia lui? Eu nu ştiu… dar aşa am înţeles după ce, plin de păcate fiind, n-am aflat pacea până ce nu m-am spovedit din copilărie unui duhovnic aspru şi drept. Mulţumesc Bunului Dumnezeu că m-am născut ortodox şi aşa am putut cunoaşte comoara creştinătăţii şi, după setea inimii mele, mi-a îndreptat paşii către un duhovnic care m-a adăpat cu apă curată din Izvorul Cel fără de moarte şi nu m-a dus la vreo crâşmă cu coca-cola. Amin.

  19. @ Marian:

    Nu vă înşelaţi. În numele Adevărului nu se pot face concesii anticreştine. Nu ne predaţi lecţia dragostei diavoleşti – ca să-ţi arăt dragostea mea pentru tine, spurc cele sfinte, căci atunci mărturisesc că iubesc mai mult spurcăciunea (şi nu putem sluji la doi stăpâni). Dragostea luciferului ne vrea pe toţi (oameni şi diavoli)la un loc.

    La ce va referiti? Cine preda lectia dragostei diavolesti?

  20. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Cand secretul devine doar discret. AGENDA DE MODELARE SOCIALA SI CENTRALIZARE GLOBALA ESTE ACUM LA VEDERE. La ce ar trebui sa fim mai atenti cand “dezvaluirile” curg, care ar putea fi noile capcane si ce avem de f
  21. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Curtea Suprema din SUA decide ca parintii nu mai au dreptul de a da in judecata producatorii de vaccinuri. PRILEJ DE REFLECTIE ASUPRA MEGA-CAPCANEI CARE NI SE INTINDE ASTAZI, PRIN PROVOCAREA DISPERARII SI A REVOLTEI
  22. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Esec pe toata linia in negocierile pregatitoare pentru Sinodul Pan-Ortodox
  23. Pingback: Razboi întru Cuvânt » CONFLICT INTRE PATRIARHII PE MOTIVE DE HEGEMONIE. Patriarhia Ierusalimului ameninta Patriarhia Romana cu intreruperea comuniunii… Tristul spectacol al luptei pentru putere intre bisericile surori
  24. Pingback: Razboi întru Cuvânt » EUROPA, CHEMATA DE PATRIARHUL ECUMENIC BARTOLOMEU… SA DEPASEASCA SCHISMA DE LA 1054 INTRE CATOLICI SI ORTODOCSI
  25. Pingback: Razboi întru Cuvânt » TRADARE FINALA SI RASTIGNIRE IN SAPTAMANA PATIMILOR: Patriarhul Serbiei afirma ca Vladica Artemie VA FI EXCOMUNICAT, sugerand ca si-a pierdut mintile (video + traducere)
  26. Pingback: Razboi întru Cuvânt » (UPDATE) Ca si inteles cu U.D.M.R., Traian Basescu dicteaza: REGIONALIZAREA SE VA FACE! “Tinutul secuiesc” pe cale de a fi infiintat sub forma mascata
  27. Pingback: Bulgaria recupereaza intens pe terenul sincretismului antihristic/ RAZBOI CIVIL IN BISERICA SERBIEI?/ Scade numarul de calugari din Muntele Athos?/ TINERII EUROPENI SI CRESTINISMUL/ Romania Juna si trista (Stiri religioase, 13 august 2011)
  28. Pingback: KOSOVO: 50 000 de sarbi au depus cereri pentru CETATENIA... RUSA. De ce?
  29. Pingback: CU CE A DERANJAT STARETUL EFREM PE STAPANII LUMII? (I) “Puterile intunericului, sionistii, vor sa loveasca in Ortodoxie! Kissinger, om intunecos” (VIDEO)
  30. Pingback: “Revolutia” din Piata Universitatii: ULTRASII PROVOCATORI, VIOLENTELE, TEHNOCRATII SI DETURNAREA PROTESTELOR - Razboi întru Cuvânt
  31. Pingback: INTREAGA BISERICA A GRECIEI NU A PARTICIPAT LA SAPTAMANA DE RUGACIUNE ECUMENISTA. Zelotistii greci, ramasi “fara obiectul muncii”, se fac de ras… - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  32. Pingback: HRISTOS SI IROZII DE IERI SI DE AZI. Pastorala de Craciun a PS Sebastian, Episcopul Slatinei: ULTIMA PERSECUTIE A CRESTINISMULUI -
  33. Pingback: Pastorala de Craciun (2012) a IPS Laurentiu Streza, Mitropolitul Ardealului – PASTORALA APARARII FAMILIEI ORTODOXE - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare