ASUR, Cristian Parvulescu si o serie de ONG-uri ATACA ORA DE RELIGIE SI ICOANELE DIN SCOLI

24-03-2012 5 minute Sublinieri


Prezenţa icoanelor în şcolile din România reprezintă o discriminare în spaţiul public în care se manifestă educaţia, a afirmat vineri preşedintele Asociaţiei Pro Democraţia (APD), Cristian Pârvulescu. Cristian Pârvulescu a moderat vineri două dintre panelurile Simpozionului internaţional “Spaţiul public şi laicitatea în Europa şi România la începutul secolului al XXI-lea”, desfăşurat vineri la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA)

Clasa, un spaţiu public

“Problema icoanelor în şcolile din România, ca şi a crucifixelor în Italia este o problemă foarte controversată. Este un semn de înstăpânire a unei anumite filosofii asupra celorlalţi. Este vorba de o discriminare în spaţiul public în care se manifestă educaţia. În condiţiile în care spaţiul public este neutru, iar clasa este un spaţiu public care este neutru orice semn îi neagă neutralitatea“, a spus Cristian Pârvulescu.

Icoanele lipseau din şcoli în România interbelică

Pârvulescu este de părere că, “spre deosebire de crucifixul italian care ţine de tradiţie, “icoana românească instaurează o formă de inegalitate“. “Icoana românească ţine de tradiţie? Mă îndoiesc. În clasele româneşti interbelice nu existau icoane. Se făcea religie, exista o dezbatere. România interbelică era profund religioasă, dar icoanele nu erau prezente în şcoală, ci doar în biserică. Introducerea icoanelor în şcoală (…) a apărut după 1990. Nu există niciun fel de element anterior, (icoana n.r.) nu are statutul crucifixului şi de aceea cred că este o formă de inegalitate care se instaurează”, a mai spus Pârvulescu.

Zece asociatii si ONG-uri au fost prezente joi, 22 martie, la Ministerul Educatiei, pentru a dezbate curriculumul scolar pentru clasa pregatitoare. Discutiile s-au centrat pe predarea disciplinei Religie in clasa pregatitoare, pe baza curriculumului prezentat de Ministerul Educatiei si care va fi aplicat din toamna, a declarat pentru HotNews.ro Toma Patrascu, vicepresedintele Asociatiei Secular Umaniste din Romania (ASUR). Potrivit acestuia, printre propunerile pe care asociatiile le-au inaintat Ministerului Educatiei se numara inscrierea copiilor pentru a urma orele de religie numai in urma unei cereri exprese a parintilor si posibilitatea ca elevilor sa nu li se mai dea note la religie.

Introducerea disciplinei Religie la clasa pregatitoare “nu face decat sa impinga indoctrinarea religioasa care deja se intampla in scoli la un nou nivel. De data aceasta sunt vizati copii la niste varste mult mai fragede si implicit niste copii mult mai vulnerabili”, a declarat pentru HotNews.ro Toma Patrascu, vicepresedintele Asociatiei Secular Umaniste din Romania (ASUR).

Potrivit acestuia, la intalnirea de astazi de la Ministerul Educatiei la care a fost prezent si ministrul Catalin Baba cele zece asociatii si ONG-uri prezente au discutat despre oportunitatea predarii tehnologiei informatiei in scoli, dar subiectul care a fost dezbatut pe larg a fost cel al introducerii disciplinei Religie la clasa pregatitoare.

“Noi am facut cateva propuneri concrete, care stau la latitudinea Ministerului Educatiei si care nu impun schimbari legislative majore“, a precizat Patrascu.

Propunerile inaintate Ministerului Educatiei de catre ONG-uri:

1. Renuntarea la studierea Religiei in toti anii de scoala. “Legea Educatiei Nationale prevede ca religia este parte din trunchiul comun si in ciclul primar, si in general si in liceal. Dar legea nu se prevede nicaieri ca religia trebuie studiata in toti acesti ani” – Toma Patrascu.

2. La inceputul fiecarui an scolar, inscrierea copiilor la orele de religie trebuie facuta doar in urma unei cereri exprese a parintilor.“Parintii trebuie informati de optiunea pe care o au, si anume de a nu participa la orele de religie”. 

3. La orele de religie sa nu se dea note si rezultatele evaluarilor la aceasta disciplina sa nu se ia in calcul la stabilirea notei finale. Motivul il reprezinta faptul ca la orele de religie se dau de cele mai multe ori note foarte mari, sustine Toma Patrascu.

“Intr-o lucrare realizata de Vasile Timis, fost inspector general de religie in Ministerul Educatiei si fost secretar de stat in Ministerul Culturii, se precizeaza urmatoarele: ‘Nu trebuie ignorata nici psihologia copilului, care se simte bine cand ia note bune. Fara a bagateliza notarea la religie, credem ca e binevenita notarea generoasa in virtutea iubirii si a ingaduintei crestine. (…) Fericiti profesorii de religie care nu isi fac un obicei din a da note slabe’. Lucrarea se afla in bibliografia pe care trebuie sa o parcurga cei care dau concurs de ocupare a unui post de profesor pe disciplina religie. Asta este o invitatie in a mitui elevii cu note mari pentru a participa la orele de religie, in conditiile in care intrarea la licee si chiar la facultati se face in baza mediei generale“, a declarat vicepresedintele Asociatiei Secular Umaniste din Romania.

4. Profesorii de religie sa nu mai fie platiti din bugetul Ministerului Educatiei. “Aceasta este o propunere pe care nu am apucat sa o discutam astazi, dar pe care noi o sustinem demult”, a spus Patrascu. Potrivit acestuia, in prezent in Romania sunt aproximativ 10.000 de profesori de religie, “multi preoti care greveaza bugetul MECTS cu zeci de milioane anual. Fara sa mai punem in calcul cheltuielile cu achizitia de manuale si cu organizarea de olimpiade”.

Concluzia intalnirii de astazi a fost “sa continuam consultarile pe acest subiect deosebit de important pentru societate”, a sustinut vicepresedintele ASUR.

In manualele de religie aprobate de Ministerul Educatiei sunt numeroase indemnuri pentru copii de genul: “Alege-ti prieteni religiosi”, “Vasile are mai multi prieteni, evalueaza-i din punct de vedere al moralei crestine”, a declarat Toma Patrascu, care spune ca acestea “sunt niste indemnuri directe la segregare pe motive religioase”.

Descarca de aici Programa scolara pentru disciplina Religie

Curriculumul pentru clasa pregatitoare a fost lansat in dezbatere publica de Ministerul Educatiei pe 29 februarie, urmand ca el sa fie aplicat din aceasta toamna. Ministerul precizeaza intr-un comunicat ca “documentele sunt supuse dezbaterii publice, astfel incat toti cei interesati pot contribui cu propuneri constructive, trimise la adresa de e-mail clasapregatitoare@medu.edu.ro sau, in scris, pe adresa MECTS (str. General Berthelot nr. 28-30, Bucuresti, sector 1, cod 010168). Opiniile vor fi primite incepand de joi, 1 martie 2012, timp de doua saptamani”.

Ministerul Educatiei a inclus religia printre disciplinele care se vor studia in clasa pregatitoare, cu o ora pe saptamana. Reprezentantii Ministerului Educatiei au declarat pentru HotNews.ro ca parintii pot alege, ca si la celelalte clase, o alta disciplina din trunchiul comun din care face parte si religia sau pot alege sa studieze confesiunea careia ii apartin. Cu alte cuvinte, daca parintii nu vor ca elevul sa studieze religia, acesta poate studia disciplina “Educatie pentru societate” sau alte discipline optionale care fac parte din aria curriculara in care este cuprinsa si Religia, la clasa pregatitoare.

Prevederile din Legea Educatiei Nationale:
Art. 18. – (1) Planurile-cadru ale invatamantului primar, gimnazial, liceal si profesional includ religia ca disciplina scolara, parte a trunchiului comun. Elevilor apartinand cultelor recunoscute de stat, indiferent de numarul lor, li se asigura dreptul constitutional de a participa la ora de religie, conform confesiunii proprii.

(2) La solicitarea scrisa a elevului major, respectiv a parintilor sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor, elevul poate sa nu frecventeze orele de religie. In acest caz, situatia scolara se incheie fara disciplina Religie. In mod similar se procedeaza si pentru elevul caruia, din motive obiective, nu i s-au asigurat conditiile pentru frecventarea orelor la aceasta disciplina.

Nota noastra:

Cristian Parvulescu ataca cu argumente extrem de subrede prezenta icoanelor in scoli, incercand sa fenteze o decizie a CEDO prin care crucifixul “italian” era lasat in scolile publice ale acelei tari. Care ar fi diferenta intre crucifix si icoana, la nivel simbolic, Cristian Parvulescu nu a lamurit pe nimeni. Manipuleaza doar, aiuristic, termenul de traditie. Decizia CEDO era mult mai larga si se referea la faptul ca un simbol al traditiei culturale a unui popor poate fi prezent in spatiul public al scolii. Nu se referea, asadar, strict la crucifix, ci la o anume marja pe care fiecare stat o are in a promova simbolurile si traditia proprie:

 

În aceasta privinta, a observat ca prescrierea cu referire la prezenta crucifixului în salile de clasa ale scolilor de stat, prescriere a reglementarilor nationale italiene, a conferit religiei majoritare a tarii o vizibilitate preponderenta în mediul scolar. În opinia sa, cu toate acestea, prescrierea nu a fost, în sine, suficienta, pentru a determina existenta unui proces de îndoctrinare din partea Italiei si a stabili o încalcare a cerintelor Articolului 2 din Protocolul nr.1. S-a mentionat cu privire la acest punct un caz anterior de jurisprudenta in care a decis ca, data fiind preponderenta unei religii în întreaga istorie a unei tari, faptul ca programa scolara a dat importanta mai mare acesteia decât altor religii nu ar putea în sine sa fie vazut ca un proces de îndoctrinare.

Curtea a considerat ca un crucifix pe un perete a fost un simbol, în esenta, pasiv, a carui influenta asupra elevilor nu a fost comparabila cu cea a unui discurs didactic sau cu participarea în activitati religioase.

De asemenea, Curtea a considerat ca efectele vizibilitatii mai mari pe care prezenta crucifixului a dat-o crestinismului în scoli este necesar a fi pusa în context prin luarea în considerare a urmatoarele puncte: prezenta crucifixului nu a fost asociata cu invatatura obligatorie despre crestinism; potrivit Guvernului, Italia a deschis mediul scolar altor religii (elevii au fost autorizati sa poarte simboluri sau îmbracaminte având o conotatie religioasa; practici religioase minoritare au fost luate în considerare; educatie optionala religioasa putea fi organizata în scoli pentru toate crezurile religioase recunoscute; sfârsitul Ramadanului a fost sarbatorit de multe ori în scoli, si asa mai departe). Astfel, nu era nimic care sa sugereze ca autoritatile au fost intolerante fata de elevi care aveau alte credinte, erau necredinciosi sau care nu aveau convingeri religioase ci filosofice. […]

Din decizia Curtii se intelege faptul ca prezenta icoanelor ar deveni problematica daca ar fi un act religios impus – adica daca ar OBLIGA, prin scoala, inchinarea la ele a tuturor elevilor – deci si a celor care sunt de alta religie sau atei. Cum acest lucru nu se intampla, argumentul dlui Parvulescu e nul.

O alta aiureala este prezenta icoanelor din scolile interbelice. Sa intelegem, oare, ca dl Parvulescu a facut o calatorie in timp si a inspectat toate scolile, incepand de la cele primare pana la cele universitare, si a descoperit ca nu aveau icoane? Altfel, de unde stie acest lucru? Si cine poate crede ca scolile primare, de pilda, din satele romanesti interbelice, erau golite de icoane?

In fine, spatiul public nu e o abstractiune, ci este spatiul public al CUIVA, al unui anume public. Si daca acel public este de natura crestin-ortodoxa, atunci si spatiul public, intr-un mod absolut firesc, va avea caracteristici de identitate spirituala ortodoxa. Este extrem de simplu de inteles acest lucru. Extirparea acestor simboluri, abia, inseamna un act de discriminare, deoarece interzice accesul in spatiul public al identitatii largii majoritati a publicului insusi!

In ceea ce priveste ofensiva agresiva a ASUR, era de asteptat. Nu credem ca Patriarhia face bine ca ignora ofensiva acestor atei ca mesaj public si mediatic. Sigur ca Patriarhia considera ca problema e rezolvata institutional si, de aceea, nu se mai oboseste sa raspunda acestor ONG-uri. Totusi, problema e importanta si trebuie sa se inteleaga ca argumentele ateilor trebuie demontate, de fiecare data. Altfel, Patriarhia are trusturi, are angajati, are departamente de comunicare publica… nu prea e de inteles sa doarma in papusoi!


Categorii

1. DIVERSE, Opinii, analize, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

23 Commentarii la “ASUR, Cristian Parvulescu si o serie de ONG-uri ATACA ORA DE RELIGIE SI ICOANELE DIN SCOLI

  1. Bine, bine dar cine se simte “dicscriminat”?
    In numele cui vorbeste Cristian Parvulescu?
    A cui “portavoce” se vrea a fi si a caror “discriminati” doreste sa fie el “purtator de cuvant”?
    Pe ce dovezi si argumente isi bazeaza afirmatia ca “in perioada” interbelica nu au existat icoane ortodoxe in scolile romanesti? Traia oare pe vremea aceea? Are vreun album de fotografii cu fotografii ale salilor de clasa din mai multe scoli publice romanesti din perioada interbelica??
    Faptul ca afirma ca “icoanele Ortodoxe” nu tin de traditie, inseamna ca omul acesta are serioase “lacune” de pregatire intelectuala si de cunoastere serioasa a istoriei acestui popor, sau ca pentru el cuvantul “traditie” nu are sensuri destul de clare….
    Iar referire ca romanii se declara ortodocsi in mare parte, dar nu sunt si practicanti, nu are legatura cu ICOANELE din scoli…!
    Oare daca cei mai multi dintre romani sunt simpli cetateni si nu au o cultura civica si politica deosebit de bine conturata si nici nu participa la viata cetatii intr-o madalitate deosebit de activa…NU TREBUIE SA FIE ASCULTATI si LUATI IN SEAMA cand exista treburi importante de rezolvat in viata socio-politica a tarii ??
    Ideea ca scoala este spatiu NEUTRU este fortat pusa in discutie si fortat argumentata de catre acest om…!
    Cu totii stim ca scoala este trasmitatoarea VALORILOR POPORULUI ROMAN! a tezaurului de cunoastere al trecutului si prezentului catre generatiile viitorului!
    Prin urmare SCOALA este si transmitatoarea VALORILOR CRESTINE, si inclusiv a SIMBOLURILOR CRESTINE care fac parte din TEZAURUL DE CUNOASTERE pe care acest popor roman IL ARE!

    Nu, ceva nu-i in regula la acest om, cu “punerea de catre el in discutie” a problemei discrimarii pe care ar face-o Icoanele ortodoxe…!
    Ani de-a randul NIMENI dintre elevii romani, fie ei si de alte etnii decat cea romana si de alte denominatiuni religioase decat cea crestina aortodoxa, nu s-a simtit ofensat de simbolurile crestine ortodoxde, ci numai acum S-A DESCHIS acest subiect, De catre cine? decatre niste aflati in treaba precum Remus Cernea sau EMIL MOISE, si mai nou de catre Cristian Parvulescu! De ce spun aflati in treaba? Pentru ca acesti oameni, ma refer experes la primii doi s-au declarat public ca NU ACCEPTA DOCTRINA CRESTINA ORFTODOXA despre lume si viata!
    Or, acum Cristian Parvulescu reincalzeste “mai vechea ciorba” a discutiei pe seama Icoanelor pe care o “serveau” publicului romanesc REMUS CERNEA si EMIL MOISE….! Pacat de D-lui ca nu a inteles de ce opinia celor doi NU A FOST IMPARTASITA de catre romani, ba mai mult a fost gasita ca “sarita” din matca unei gandiri normale pe care cea mai mare parte a romanilor care sunt INCA NORMALI o au in tara asta!
    Dar D-lui PARVULESCU trebuie sa i se aduca AMINTE de ceva foarte impoortant, fata de care nu ne indoim ca ar fi strain…Si anume trebuie sa i se aduca aminte ca INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE A ROMANIEI a clarificat in anii 2008 si 2009, in mod EXHAUSTIV si IREVOCABIL problemea impactului “icoanelor” Ortodoxe in Scolile Publice romanesti…si ne miram cum de dansul nu a avut cu acea ocazie o parere CONTRARA fata de magistratii Curtii Supreme De Justitie a Romaniei…? si o are abia acum?
    Deciziile ICCJ pot fi lecturate la urmatorul link: http://www.salvati-icoanele.info/2009/05/28/campania-salvati-icoanele-copiilor-s-a-incheiat/
    Parca acolo unde este LEGE NU ESTE TOCMEALA si nici loc de baliverne…!
    Daca un astfel de om, precum Cristian Parvulescu TRECE peste PAREREA MAGISTRATILOR celui mai INALT FOR DE JUSTITIE A ROMANIEI, inseamna fie ca este un “semidoct”, fie ca este un AGITATOR PUBLIC care pe seama SIMBOLURILOR RELIGIOASE agita opinia publica din Romania cu privire la o FALSA problema…si risca chiar sa raspunda penal pentru tulburarea pe care o face intentionat…fiindca el ATENTEAZA LA ANUMITE VALORI pe care le are MAJORITATEA opiniei publice romanesti! Iar noi stim ca LEGILE statului roman APARA VALORILE SOCIALE ale romanilor, inclusiv a celor crestini ORTODOCSI!
    Sau s-ar putea ca acest om sa se gaseasca in amble situatii in acelasi timp, respectiv desi pare un intelectual notoriu in spatiul public romanesc…NU A AJUNS INCA sa inteleaga rolul si impactul pe care Justitia Romana il are in viata societatii, iar pe de-alta parte nici nu isi da seama ca prin OFENSAREA CONSTIINTEI SOCIALE si a OPINIEI PUBLICE DE MASA a majoritatii cetatenilor romani care sunt CRESTINI ORTODOCSI in Romania, dumnealui poate contribui la tulburari sociale, si chiar de INVRAJBIRE si POLARIZARE a parerii cetatenilor in tabere PRO SI CONTRA fata de Icoane, iar crearea acestei DISCORDII in spatiul public, il poate costa mai mult decat o simpla denigrare (de moment) a persoanei sale, ci chiar libertatea…
    Ar fi bine si recomandat ca dumnealui sa citeasca cu atentie Articolele 317, 318 si 321 din Codul Penal Roman in vigoare…si apoi sa mai indrazneasca sa ATENTEZE la BUNUL MORAV al romanilor de a-si educa copii lor conform credintei cu privire la care SUNT MAJORITARI in tara asta…
    Si de asemenea este ca dumnealui bine sa NU UITE ca intr-un stat de drept MAJORITATEA cetatenilor care impartasesc o anumita viziune cu privire la ceea ce este bine sau ceea ce nu este bine in viata societatii TREBUIE nu numai luata in seama de ceilalti cetateni, ci mai ales RESPECTATA!

    Noroc ca parerea domniei ca icoanele ii discrimineaza pe alti romani, nu este o PARERE majoritara, ci MINORITARA, atat de “minoritara”, inact este impartasita de un INFIM NUMAR de romani, si pentru ca ATAT DE PUTINI ROMANI o impartasesc NICI NU MERITA LUATA IN SEAMA, nici ea si NICI CEI CARE O SUSTIN…, pentru simplu fapt ca face NOTA DISCORDANTA cu parerea MAJORITATII a ZECI DE MILIOANE DE ROMANI…si pentru simplu fapt ca nu rezista sa ramana in picioare la o critica de bun simt
    Pacat de un astfel de om…

  2. Am citit pe Cotidianul.ro un “comentariu DESOEBIT DE INTELIGENT” (si imi pare nespus de rau ca nu l-am salvat cand al-am citit…, caci A FOST STERS de catre moderatorii acelei publicatii) la articolul lui C. Parvulescu, pe care ma straduiesc sa-l REPRODUC cu o mare aproximatie din memorie…

    Spunea un comentator cam asa: “se pot simti si considera “discrimiati”, doar acei elevi de alta denominatiune decat cea crestina ortodoxa, numai in situatia in care AR FI OBLIGATI ca in clasele cu Icoane Ortodoxe, si la cursurile din acele clase SA SE INCHINE la acele Icoane IMPOTRIVA VOINTEI LOR, si SA SE ROAGE la aceste Icoane, daca li s-ar cere de catre personalul didactic!
    Dar atata vreme cat NIMENI NU LE CERE acest lucru, iar ei doar privesc icoanele si nici nu le saruta si nici nu se inchina la ele si nici nu se roaga la ele, atunci astfel de elevi NEortodocsi, nu au de ce sa sa simta si considere ca ar fi “discriminati”…
    Si mai adauga acest comentator inca o idee GENIALA… si anume : ” Daca aplicam rationamentul acesta al “discriminarii” si la alte categorii de oameni decat elevii, spre exemplu la muncitorii romani care lucreaza in strainatate in TARI NECRESTINE, asta ar insemna si presupune ca muncitorii romanii care lucreaza in tari NEcrestine si care sunt inconjurati de simboluri religioase NECRESTINE, sa se considere in acele tari DISCRIMINATI si cu constiinta OFENSATA ca sunt obligati sa priveasca la locul de munca si in spatiul public al acelei tari…DOAR simboluri NECRESTINE!
    Spre exemplu romanii crestini ORTODOCSI care lucreaza in Israel, ar trebui sa se simta DISCRIMINATI si OFENSATI ca peste tot sunt incojurati numai de simboluri religioase iudaice, iar ei sunt CREDSTINI…”!

    Da!, genial mi s-a parut acel comentariu si nu e de mirare ca a fost sters…!

  3. Si eu care ma speriasem ca marxism-leninismul ideologic a murit.

    Ii multumesc insa domnului Parvulescu ca m-a linistit, cel putin pt. moment, in acest sens ! Se pare ca domnia sa s-a angajat pionereste sa tina flacara aprinsa.

  4. Remus Cernea l-a invitat acum un an-doi parca, sa vina in Romania pe “talentatul” domn Christopher Hitchens, ateu celebru si foarte activ. Acesta a fost de acord. Doar ca intre timp, l-a luat Domnul…

    Activismul acestor domni este mult mai dinamic, decat apare la televizor.
    Am fost un timp abonata la pagina de Fb a dlui Cernea, nestiind mai nimic despre el decat ca este presedintele Partidului Verde. Ce comentarii si articole am vazut acolo, m-au ingrozit pur si simplu. Toata lupta lor aici este – pe religie.

    Dumnezeu sa ne ajute sa stam tari in fata atator lupte si ispite ce ni se dau si ni se pregatesc!

  5. @Sim:

    Activismul lor e activismul catorva omuleti cu gura mare, nu e cazul sa ii bagam prea tare in seama. Mai ales ca, stim bine, nu au nici o sansa din pozitia lor de anti-crestini. Nu e cazul sa ne preocupam prea tare de domniile lor.

    Cat despre actiunile lor si ideile pe care le sustin acestea sunt de combatut dar nu din cauza ca le sustin ei ci pentru ca sunt nocive in sine. Orice crestin ar trebui sa le combata activ, prin insasi viata lui de zi cu zi, nu pentru ca se iveste cate un asurist sau cernist care sa le aduca in prim plan ci pentru ca aceste idei/ideologii/actiuni sunt profund anti-crestine.

    Daca eu, ca un crestin ce ma doresc, ma trezesc din amorteala numai cand mai latra cate un cane insamna ca, de fapt, cam dormitez in papuci. Cand ar trebui sa priveghez.
    Sa ne fie dara acestea indemn la a ne aduce aminte ca se cuvine a trai cu adevarat o viata crestina daca vrem sa tinem candela aprinsa in societate si nu indemn la polemici fara folos pentru nimeni sau la “ingrozeli” mai mult sau mai putin panicarde.

    (va rog sa nu luati personal acest comentariu, doar m-am folosit de prilejul dat de replica dumneavoastra pentru a scoate in evidenta cateva chestiuni care imi stateau de ceva vreme pe limba)

  6. @ Alin-7

    Alin, iti multumesc pentru delicatetea notei de subsol. Te rog mult insa, aici suntem toti frati intru Hristos si parca o prea mare politete mie una imi este cam incomoda in acest context binecuvantat.
    Vorbeste-mi la persoana a II-a singular, asa cum am facut si eu de la inceput.

    Chiar daca nu ne stim varstele si nu putem vorbi fata catre fata, aici suntem toti intr-o impreuna-mantuire si in acelasi razboi intru Cuvant.

    In rest, subscriu si eu la comentariul tau.

    Doamne, ajuta!

  7. Am scris un comentariu pe “cotidianul.ro” care cu nici un pret nu este lasat sa apara…
    Il postez aici, cu gandul ca poate ii va folosi cuiva ca sa continue vreo idee intr-un mod mai adanc pe care am pus-o in discutie…
    Fiindca am vazut ca intentionat se vrea de catre unii jurnalisti si comentatori a se schimba subtil pana si opinia si perceptia de masa pe care romanii au avut-o pana acum cu privire la cateva notiuni fundamentale despre stat, si despre ce inseamna statul “laic”…

    Iata comentariu:

    “Statul este o “organizare” politica a unei populatii de pe un anumit teritoriu. Iar “organizarea” statala a populatiei din acel teritoriu o face ACEA POPULATIE, si nu altcineva din afara ei sau in locul ei si in numele ei, caci populatia respectiva nu este compusa din “zombi”, ci dintr-o multime de persoane umane cu vointa libera si constiinta libera, care impreuna compun vointa COLECTIVA si CONSTIINTA COLECTIVA a acelei populatii din care fac parte. Iar daca acea populatie are sansa si privilegiul sa fie si MAJORITARA din punct de vedere etnic si religios, ea isi ORGANIZEAZA “politic” STATUL conform VOINTEI SALE MAJORITATE…, avand evident datoria sa respecte si drepturile minoritatilor, insa LEGILE le edicteaza si adopta populatia majoritara prin reprezentantii sai, si nicidecum minoritatile in locul ei sau impotriva vointei ei.
    Referitor la faptul ca statul roman este stat “LAIC”. Este bine de stiut ca termenul si cuvantul “laic” vine de la grecescul “LAOS” care inseamna “popor”. Prin urmare si etimologic daca am analiza expresia “statul roman laic”, ajungem la ideea ca POPULATIA de pe teritoriul Romaniei care compune “LAOSUL” romanesc de pe acest teritoriu, si-a organizat POLITIC statul, conform vointei sale, si nu conform vointei altcuiva…!
    Iar vointa MAJORITARA a romanilor a fost exprimata pana acum (evident de la revolutie incoace, caci in perioada comunista, a fost imposibil) ca ICOANELE ORTODOXE sa existe in scolile publice, fiindca populatia de etniei romana care exista pe teritoriul Romaniei IMPARTASESTE in proportie de peste 85% conceptia Crestina Ortodoxa despre lume si viata. Din aceasta conceptie face parte si INVATATURA ca ICOANELE Ortodoxe trebuiesc cinstite de catre toti romanii crestini ortodocsi, fie ca sunt copii sau adulti!
    Cine poate nesocoti aceasta vointa…a acestei majoritati? Oare 2-3 sau 10 persoane izolate? Niciodata vointa acestor persoane nu se poate substitui unei vointe MAJORITARE de MILIOANE de romani…!
    Asadar daca analizam atent si logic aceasta idee a D-lui Parvulescu privitoare la asa-zisa discriminare pe care ar face-o icoanele in spatiul public, ajungem la concluzia ca d-lui “se agita” degeaba si fara folos, asa cum se agita inutil unii cetateni, necajindu-se ca unele din legile actuale sunt prost facute…Or fi prost facute, insa ei NU POT efectiv sa le schimbe si nici sa le refuze, fiindca nimeni nu-i baga in seama, caci vointa lor nu poate sa aiba putere coercitiva impotriva celorlalti cetateni, ci din contra ei, “CEI PUTINI”, fie ca le place, fie ca nu le place, trebuie sa se supuna efectului COERCITIV al legilor votate de MAJORITATE…!”

    Dumnezeu sa aiba mila de noi toti!

  8. Cred ca este clar pentru toata lumea ca, desi pacatosi suntem cu totii, unii chiar sunt ajung sa fie stapaniti de aghiuta si sa nici nu mai lupte deloc cu acesta. Daca pleaca Duhul Sfant de la noi, ajungem sa ne ocupam cu tot felul de necuratii, cum fac cei din ONG-urile seculariste amintite mai sus. Dumnezeu sa ii lumineze si sa le aduca o icoana in inima lor. Daca pe acelea din scoli nu sufera sa le vada, ce o sa mai faca atunci cand in insasi inima lor va salaslui Hristos. Da-le Doamne un semn si fratilor nostri rataciti care nu se roaga de loc si de aceea ajung sa nu sufere icoanele.
    La Multi Ani! in aceasta zi de sarbatoare pentru noi toti si Dumnezeu sa ne ajute ca neamul nostru sa ajunga sa dea bun raspuns atunci, la Judecata!

  9. O contraofensiva in fata acestor atacuri ar fi procesiunile religioase care acum se practica mai rar.In Duminica Ortodoxiei de pilda Arhiepiscopia Romanului si Bacaului a organizat o astfel de procesiune cu doua icoane facatoare de minuni ale Maicii Domnului de pe cuprinsul arhiepiscopiei si cu alte copii de icoane cunoscute din tara si nu numai infatisand-o pe Imparateasa Cerului.
    Duminica asta doua coruri au rasunat in Catedrala Arhiepiscopala.Cantarile de umilinta ale Postului Mare sensibilizau si pietrele.
    A sosit vremea ca Biserica sa fie mai prezenta in “spatiul public” atat de drag domnului Parvulescu.Un analist politic destul de influent si formator de opinie…”Saule,Saule de ce ma prigonesti!?”

  10. http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/03/antiortodocsii-de-la-pro-demonocratia.html

    MARȚI, 27 MARTIE 2012

    Antiortodocsii de la “Pro Demo(no)cratia” cer scoaterea icoanelor din scoli

    Ce duh se ascunde in spatele “Pro Democratia” (APD)?
    Pe cine mai deranjeaza icoanele, crucea si tamaia?

    Marii voievozi români au folosit in pecetile si emblemele voievodatelor lor insemne ortodoxe si icoane.

    Problema icoanelor in scoli e o chestiune care de mult ii framanta pe liderii unor loje masonice din Europa. In tarile catolice aceasta a fost usor de aplicat deoarece duhul scolastic apusean a usurat orice incercare de secularizare a ateismului si paganismului occidental. Acest lucru a fost mai greu de aplicat in tarile ortodoxe unde, datorita traditiilor Bisericii Romanesti si practicilor cultului ortodox, s-a reusit, cat de putin, impamantenirea in sufletele fiecaruia dintre noi (pacatosi cum suntem) o gandire crestina si romaneasca.

    Nu de mult (vineri), Cristian Parvulescu, membru activ in “lucrarea” de distrugere a valorilor romanesti si ortodoxe a fundatiilor Soros[1], si presedinte a asociatiei “Pro Democratia” a cerut in mod insistent scoaterea icoanelor din scoli, in Romania, motivand ca icoanele nu sunt in conformitate cu traditiile poporului român, acestea fiind intalnite in trecutul românilor “doar in biserici”. O alta motivatie adusa de “Pro Democratia” este aceea ca icoanele sunt: “un semn de înstăpânire a unei anumite filosofii asupra celorlalţi”. Nu ne mira aberatia stiind ca vine de la vechi dusmani ai Bisericii Ortodoxe si ai neamului românesc.

    Am vrea sa amintim domnilor iconoclasti ca insemnele ortodoxe fac parte directa din traditia poporului roman. Stefan cel Mare, Mihai Viteazul, Matei Basarab, Constantin Brancoveanu si alti voievozi români au avut in stemele voievodatelor lor insemne crestine si au purtat la pieptul lor icoane, pe care le pretuiau cu mare cinste. Pe steagurile de lupta ale acestor voievozi erau insemne crestine, iar la resedintele voievodale, de asemenea, aveau icoane si insemne crestine. Daca stam sa analizam mai profund observam ca cei ce se impotrivesc icoanelor ortodoxe sunt aceiasi care incearca sa stearga din istoria Romaniei orice urma a existentei din trecutul nostru ai marilor voievozi cu frica de Dumnezeu, aceste pilde de morala si demnitate nationala.

    In ceea ce priveste modul de gandire crestin, tinem sa le amintim domnilor pro demonocrati ca Ortodoxia nu e o “filosofie” ci un mod de viata care, de ce sa nu recunoasteti, va deranjeaza la culme. Aceasta dovedeste clar si limpede ce duh sta in spatele acestor organizatii pro democratice, un duh ce se simte deranjat cand il vede pe Mantuitorul Hristos, pe Maica Domnului sau pe sfintii reprezentati in icoanele ortodoxe.

    Tinand seama de actiunile si persoanele care activeaza in “Pro Democratia” putem deduce cu usurinta ca aceasta asociatie nu e doar antiortodoxa ci si antiromaneasca.

    prof. Cristian Marc

    Vedeti si afirmatiile liderilor “Pro Democratia”: http://www.evz.ro/detalii/stiri/cristian-parvulescu-icoanele-in-scoli-o-discriminare-973231.html

  11. Dar de ce in Romania nu se unesc oameni credinciosi care sa faca scoli ortodoxe ?
    In occident exista scoli, integrate de ministerele invatamantului, cu specific romano-catolic, adica crestin afirmat, unde vezi cruci si icoane (in ultima vreme) la intrare, unde se face catehism?
    De ce romano-catolicii pot si noi nu ? Vorbesc in Romania, tara ortodoxa, de ce nu se poate instala un invatamant privat ortodox?
    Bani cred ca sunt, dar vointa, macar la nivelul Patriarhiei, este ?
    Ca daca Patriarhia vrea, vor vrea si politicienii sa sprijine asemenea proiecte, nu ?
    Ca au nevoie de voturile ortodocsilor, majoritari in Romania…nu ?

    Vorba Imnului National : Desteaptate-te romane …!(as adauga ortodox)

  12. @ Hrisanti

    Sunt deja 3 scoli private in Romania cu specific ortodox: Constanta, Timisoara si Iasi.
    E un inceput foarte bun. Cu ajutorul Domnului, vor aparea mai multe.

  13. @ Hrisanti

    Si in Bucuresti exista una, chiar cu profesori cunoscuti si de aici de pe site.
    http://www.scoala-sfintii-trei-ierarhi.ro/ro/oferta-educationala/corpul-profesoral_5/

    Si cred ca mai sunt si altele… 🙂

  14. @ Sim:

    Ma rog, nu pretutindeni unde e vopsit gardul “ortodox” e intrutotul cum te-ai astepta. Fie gradinita, fie scoala. Dar mai important este ca aceste gradinite si scoli, de regula, sunt, din motive lesne de inteles, prohibitive pentru majoritatea famililor… modeste din biserica. Deci oricum nu rezolva mai nimic. Omul cu bani oricum avea inca de unde alege.

  15. @ admin2

    Frate admin, da-mi voie sa vad in continuare partea plina a paharului si sa zic ca totusi schimba ceva. Conteaza ca o mana de copii vor creste intr-un mediu in care se vorbeste liber si constant despre Dumnezeu si sfintii Sai.
    Nu ma astept la altceva decat la o familiaritate in mediul scolar in a fi credincios si a avea credinta cea dreapta.

    Dintr-o mana de copii, din cateva generatii vor iesi cativa oameni vrednici ai lui Dumnezeu, care se vor duce in lume.

    Prin lucruri mici si lucru constant se cladeste un astfel de om.
    Sa nu cautam calul de dar la dinti! Domnul a dat atata, sa zicem multumesc Doamne! Si nu, Doamne, ai dat prea putin, mai trebuie!

    Eu am cautat, si cu mare bucurie am gasit astfel de scoli pentru baietelul meu. E mare mare lucru, sa se continue la scoala ceea ce-l inveti acasa.

    Doamne, ajuta!

  16. @ Sim:

    Bine 🙂 Am inteles. Nu vorbeam de scoala brancoveneasca eu 😉

  17. @admin2

    Pacat ca au acces numai cei cu venituri mai mari.
    In Franta la o scoala privata, desigur in limita locurilor, au acces orice categorii sociale si plata este gradata in functie de venituri, pentru cei cu venituri mai mici costul fiind mai mic, sau exista un sistem de burse sociale la colegiu (clasele 5-8) sau liceu.
    Oricum daca vine un copil sarac care are note foarte bune, va fi luat chiar daca nu au venituri mari parintii, si se poate ca unul cu venituri mari sa fie refuzat daca buletinele lui scolare anterioare arata ca nu a fost un elev bun…

  18. PS, adaug ca am toti trei copiii la scoli private, iar veniturile familiei noastre sunt medii aici…
    In schimb scoala privata in Franta, si in alte tari din vest, nu cauta numai imbogatirea materiala, ci isi face o marca din performantele copiilor care invata in ea.
    La o scoala privata aici, conditiile de invatamant sunt mult mai drastice si mai severe, decat la scoala publica.

  19. Pingback: Pro Vita lupta cu toata “societatea civila” Soros pentru drepturile copilului si ale femeii crestine din Romania | Ziarişti Online
  20. Pingback: Pro Vita lupta pentru drepturile copilului si ale femeii crestine cu toata “societatea civila” Soros | Ziarişti Online
  21. Pingback: ASUR vrea sa declanseze VANATOAREA DE ORTODOCSI FUNDAMENTALISTI DIN SCOLI. Scandal pe marginea "INDOCTRINARII RELIGIOASE" - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  22. Pingback: Opinia unui fost judecator la CEDO: Curtea Europeana nu are imputernicirea de a târî natiunile in LAICISM sau NEUTRALITATE RELIGIOASA - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare