Ce nu spune Traian Basescu despre UNIUNEA BANCARA/ Germania isi oficializeaza DOMINATIA asupra EUROPEI/ Bulgarii si romanii, CETATENI DE MANA A DOUA IN UE

19-10-2012 10 minute Sublinieri

Presedintele Traian Basescu a declarat la Bruxelles, la finalul lucrarilor Consiliului European, ca Romania are acces la uniunea bancara in urma concluziilor de vineri, iar reglementarile de functionare a mecanismului de supraveghere bancare vor fi finalizate si adoptate pana la 31 decembrie sau 1 ianuarie 2013.

Consiliul de ieri azi a avut doua mari teme

Prima este legata de pactul de crestere si creare de locuri de munca iar a doua a fost uniunea economica si monetara.

S-au formulat pozitiile pe Siria, China, Iran.

Legat de Uniunea economica si monetara as face o prima observatie – procesul de integrare se accelereaza aproape galopant. Este clar ca statele membre, in mod deosebit zona euro, au ajuns la concluzia ca fara o integrare puternica si rapida UE nu poate sa depaseasca nici criza si nici sa-si mentina competitivitatea.

Este o confirmare a ceea ce sustin de doi ani, fara sa am pretentia ca am lansat aceasta ideee, dar am intuit-o la vreme.

Acum cateva luni discutam de tratatul fiscal iar acum discutam de al doilea mare pas, uniunea bancara.

O precizare de importanta majora pentru noi: ceea ce ne-a[m] propus, sa avem accces la uniunea bancara, s-a intamplat, prin concluziile de azi. Daca veti compara proiectul cu ce a iesit din consiliu veti vedea ca efortul nostru e bine reprezentat in concluziile definitive.

In interiorul uniunii bancare problema e legata de supravegherea tuturor bancilor din zona euro si non-euro pentru statele non-euro care opteaza pentru a face parte din acest sistem. Sigur ca mecanismul iti creeaza drepturi, dar si obligatii.

In negocierile care vor avea loc pana la consiliul de iarna reprezentantii nostri, BNR si Ministerul de Finante, vor trebui sa valorifice punctul de vedere in reglementarile care se construiesc si care vor fi adoptate pana la 31 dec 2012.

Regulamentele, reglementarile de functionare a mecanismului de supravegehere bancara vor fi finalizate si adoptate pana la 31 decembrie 2012 sau pana la 1 ianuarie 2013. Au fost utilizati termeni diferiti. Cert e ca de la 1 ianuarie 2013 incepe procesul de implementare a reglementarilor si ele nu vor ocoli nicio banca, fie mare, fie mica.

Va functiona sistemul subsidiaritatii si autoritatile nationale vor prelua parte din sarcinile de supravegehere ale BCE, dar oricand inspectorii BCE se pot adresa direct bancilor sarind peste autoritatea nationala de reglementare. Ce as vrea sa nu gresim: BNR nu functioneaza in afara sistemelor bancare europene, e membru al Autoritatii bancare europene

Tot in concluziile acestui summit s-a stabilit crearea unui buget al zonei euro. Fac precizarea – este altceva si nu afecteaza bugetul UE. Cadrul financiar multianual nu e afectat de crearea acestui buget. Cadrul financiar multianual nu e afectat de crearea acestui buget.

De ce s-a simitit nevoia acestui buget – foarte multe din statele membre ale zonei euro au nevoie de reforme structurale care trebuiesc finantate si depasesc puterea din finantare a statelor. O parte din bani pot proveni din taxarea tranzactiilor financiare.

As trage o concluzie fara a intra in detalii care par destul de complicate – o observatie politica dar foarte adevarata: Mi se pare ca am ajuns la o limita. Prin abordarile pe care eu le-am avut reprezentand Romania in Consiliul european, am inteles ca a ramane decuplat de ce se intampla in zona euro e un risc major de decuplare a Romaniei de zona euro.

De asta am insistat sa devenim parte a tratatului fiscal si a uniunii bancare. Dar trebuie sa existe corelare intre ce vrem si ce angajam si actiunea noastra de acasa.

Degeaba spunem ca vrem sa fim membri ai uniunii bancare daca noi abandom conditiile de intrare in zona euro. Devenim necredibili si distanta se mareste atat de mult incat va deveni imposibil de recuperat.

Dezvoltarea regionala – nu vizez un guvern, ci toate guvernele, fiecare are problemele si neglijentele lui, dar cu cat vom intarzia in utilizarea fondurilor structurale cu atat distanta creste.

Cu cat nu reusim sa ne apropiem de conditiile de intrare in zona euro – cu atat distanta intre noi si statele membre ale zonei euro creste si la un moment dat risca sa devina de nerecuperat. Va trebui sa ne concentram pe corelarea abordarii de la consiliu cu abordarea similara in actiune la noi acasa. Altfel se creaza neincredere si implicit abandonul.

Nimeni nu te trage la nesfarsit mai ales ca asta costa alte state. Nu va ascund ca ma ingrijoreaza cat de departe sunt abordarile de acasa in raport cu prioritatile UE iar abordarile de acasa nu sunt cele care vor garanta bunastarea romanilor pe termen mediu si lung,  ci angajamentul nostru de a ne integra tot mai puternic si de a fi performanti in interiorul lor.

Reprezentarea in interiorul mecanismului unic de supreveghere – in concluzii se precizeaza ca se va reanaliza modul de reprezentare astfel incat si statele non-euro sa fie reprezentate in aceasta structura. Ne cream drepturi si o data cu drepturile ne vin si obligatiile si pentru a ne putea face obligatiile trebuie sa ne consolidam si drepturile.

Am vazut o abordare foarte incorecta in ultima vreme legata de cat de supusi suntem Bruxelles-ului. E o copilarie, noi avem un tratat si Bruxellesul reactioneaza atunci cand nu respectam tratatul. Intotdeauna exista un caine de paza care se numeste Comisia Europeana si care reactioneaza intotdeauna cand un stat membru nu respecta tratatul de aderare.

Am vazut suparare ca suntem admonestati de la Bruxelles – aduceti-va aminte ce a patit Italia si Franta cand a avut un comportament neeuropean fata de minoritatea roma din Romania.

Nimeni nu e scutit de reactia Comisiei.

Pactul de crestere – La baza acestuia sta strategia UE 2020. Tot in pactul de crestere se vizeaza alocarea celor 120 mld euro si aici depinde de guverne cat sunt de eficiente. Tot pentru a se asigura surse de finantare pentru investitii si creare de locuri de munca statele membre au decis capitalizarea BEI cu 10 mld euro.

Romania a aprobat acum cateva luni contributia ei de 53 mil euro. Procesul de capitalizare se va incheia saptamana viitoare. Asta inseamna ca in afara de cele 120 mld euro pusi la dispozitie de BEI in trei ani se mai pun la dispozitie inca 180 mld euro, pentru ca va creste capacitatea de finantare a BEI cu 60 mld de euro pe an.

Inca exista nou state care au restrictii pentru muncitorii romani. Piata unica digitala e un alt obiectiv al pactului de crestere si trebuie sa fie incheiata pana la sfarsitul anului 2015. Finalizarea spatiului unic de cercetare are termen pana la finele lui 2014 si Romania a obtinut deja finantarea pentru laserul de la Magurele

Eficienta energetica – Romania are o problema deosebita cu eficienta energetica a cladirilor. Incurajez orice program de izolare termica a blocurilor in Romania. Avem consumuri excesive si sunt mijloace tehnice pentru imbunatatire. Utilizarea eficienta a resurselor – o sa va dau tot un exemplu romanesc.

In irigatii daca pompezi apa si peste iti tasneste apa pe traseul conductelor trebui sa dai prioritate economisirii apei, pentru ca o data cu ea economisesti si energie electrica. Unele rafinarii, construite mai de mult, au distanta de conducte intre sectii de sute de metri. Distanta de transport pe conducta trebuie redusa , la noi o rafinarie se intinde pe 20 de hectare, aceeasi rafinarie in Olanda se intinde pe 5 hectare.

UE face apel si la lucruri mult mai sofistica, dar noi nu le-am rezolvat pe cele simple. Ineficienta energetica ne scoate din competitie.

Intrebari: 

Ati avut o discutie cu premierul pe marginea mandatului?

Nu as vrea sa discut aici despre acest lucru.

Se poate negocia prezenta la consiliu? Premierul spune ca vrea sa discute cu dvs.

Il astept cu nerabdare. Oricat ar vorbi politicienii, intre ei, daca nu misca lucrurile la nivel executiv nu ai cum sa intri mai repede in zona euro. Indeplinirea criteriilor de a fi membru performant al UE nu tine de vorbe, tine de fapte. Toate cele stabilite la consiliul de azi intra in discutia consiliului UE de maine si de poimaine pe cele 11 sectiuni ale sale, financiara, de mediu, de energie. Acolo trebuiesc materializate regulamente. Azi s-au stabilit indrumarile, in consiliul UE  pe fiecare domeniu se vor face alocari.

Conform constitutiei vom participa. In noiembrei delegatia Romaniei va fi in acord cu nevoile de asistenta pe care le vom avea.  Avem constitutie, avem decizii ale CCR, eu nu pot sa imi abandonez mandatul.

Veti merge la Oslo pentru premiul Nobel? Cred ca il deleg pe domnul Ponta.

Intrarea in zona euro

Cred sincer ca impactul va fi pozitiv, dar dincolo de orice analiza noi suntem intr-o perioada de exceptare, obligatia noastra e sa adoptam moneda euro, asa ne-am angajat in tratat. Ne place sau nu ne place, avem obligatia sa utilizam euro si am primit o derogare, ea este temporara. Orice intarziere in a intra in zona euro e o pierdere pentru Romania si o nerespectare a unui tratat.

Acum doar se fac aluzii statelor care nu au indeplinit inca toate conditiile, dar asa cum pe noi ne incurca acum crizele din zona euro la fel si faptul ca zece state inca nu sunt in zona euro ii incurca pe cei din zona euro. E uneori si o competitie neloilala, pentru ca tu iti poti deprecia moneda nationala la nevoie.

Nu e departe momentul in care ni se va spune stop, dati-ne un grafic de integrare.

Practic e o concurenta neloilala in interiorul Uniunii.

China

Mesajul principal e ca si noi avem nevoie de China, si China are nevoie de UE. Mesajul principal in interiorul UE e hai sa vorbim aceeasi limba.

MCV va fi mentinut in continuare?

E greu de spus, nu pot sa va dau o evaluare, dar ce va pot spune cu certitudine e ca Romania a facut progrese, din pacate am avut evenimentele din aceasta vara, m-am uitat pe scrisoare primita de doamna Pivniceru. Nici inainte de integrare nu am avut o lista atat de lunga, am facut pasi inapoi. In ce situatie sunt eu la Consiliu atunci cand acum cateva zile liderii UE erau huiduti in corpore pe stadion.

Prin atitudinea unei majoritati pozitia noastra este slabita in UE, prin ce s-a intamplat in vara si prin atitudinea unor lideri politici importanti din Romania. M-am obisnuit ca in Romania orice poate fi compromis. Se pare ca in ultimele luni avem o hotarare extraordinara sa ne compromitem sansele.

Cat s-a lucrat pentru tratatul fiscala pana acum? Cat s-a lucrat pentru Schengen de la ultimul raport pana acum? Mi se pare nedrept sa se utilizeze Schengenul ca parghie de conditionare pentru MCV

Va sperie ideea unui super-comisar?

Daca noi avem retineri, e pe uniunea fiscala. Ne dam seama ca nu putem avea acelasi nivel de fiscalitate pe care il are Germania. Noi avem una din cele mai scazute fiscalitati din UE pentru a stimula investitiile
Cum ar fi daca s-ar introduce un impozit de 40% pe veniturile companiilor si ale salariatilor? Nu am mai fi atractivi. In ce priveste uniunea fiscala avem retineri foarte mari. Deocamdata nu se pune problema uniunii fiscale si nu va fi de mare actualitate pana nu se realizeaa implementarea uniunii bancare.

Nota noastra:

Dincolo de limbajul propagandistic standard al presedintelui, in care identificarea fara rest, fara nici cea mai mica nuanta, a agendei eurocratilor cu agenda Romaniei, Traian Basescu a spus, intr-un fel propriu, adevarul: noi, cei din afara zonei euro, ii incurcam pe bogatasii din zona euro si ar trebui sa ne simtim si sa acceptam orice din partea lor, renuntand la notiunea de interes national. Nu e absolut stupefiant sa vezi ca un presedinte de tara non-euro e preocupat de stanjeneala tarilor euro si de faptul ca, teoretic, li se poate face concurenta neloiala?! De ale cui interese ar trebui sa-i pese, de ale celor care oricum stiu si fara el sa-si poarte de grija, sau de ale propriei sale tari? Ah, da, sigur, daca esti amploaiatul umil, portarelul marimilor din Occident, fireste ca incepi chiar si la nivel de discurs sa-ti declini fisa reala a postului.

In acest sens trebuie interpretata si chestiunea uniunii bancare, lucru care nu trebuie separat de noua veste a structurii bugetare separate a statelor euro. Deci, pe de o parte, avem cu adevarat aplicata o Uniune cu doua viteze: una a statelor puternice si una a celor care aleg de buna voie sa devina sateliti ai acestui nucleu. Lucru care exista si pana acum, insa probabil ca acest nou buget al zonei euro reprezinta un inceput al oficializarii relatiei de subordonare intre centru si periferie. Evident ca unele tari, cum ar fi Polonia, nu o sa accepte prea usor acest statut. Nu e cazul Romaniei (si poate si al bulgariei, a se vedea ultimul articol de mai jos), care, prin Traian Basescu, ne anunta ca “ne-am indeplinit scopul” (fixat de cine? discutat cand?): ca vom apartine uniunii bancare, desi si aceasta structura era gandita mai ales pentru aceleasi state din zona euro.

Chiar si la nivelul argumentului bunului simt, nu se poate sa spui (si sa actionezi ca atare) ca scopul este sa faci parte din ceva. Ci sa explici de ce a face parte din acel ceva ajuta sau in ce masura afecteaza interesele nationale. Si, in cazul de fata, in ce masura Romania este reprezentata in mod real in acest mecanism. Doar ne aducem aminte ca Polonia exact din acest motiv a respins ideea uniunii bancare, deoarece statele non euro care ar fi putut face parte nu aveau drept de veto! Si ca acelasi Traian Basescu afirma RASPICAT ca Romania vrea in uniunea bancara FARA REZERVE (deci fara conditii proprii). Prin urmare, participarea lui nu are absolut nicio legatura cu faptul ca se va “reanaliza” problema reprezentarii statelor non-euro. Or aceasta problema elementara a fost expediata vag de presedinte, care a mentionat ca va fi “reanalizat” mecanismul de reprezentare, ca si cum nu ASTA e esential, anume regulile jocului din structura in care tu intri deja cerandu-ti scuze ca nu poti sa fii mai sluga decat esti!

In ceea ce priveste retorica folosirii “eficiente” a resurselor, prea seamana cu rationalizarea ceausista a energiei electrice si a alimentelor. Cel mai probabil vom asista curand la o astfel de politica de “eficientizare”, de data asta pentru a exporta Occidentului energia si pentru a nu ii stanjeni cu alte pisalogeli de popor sarac.

La început, a spus-o în avion Wolfgang Schaeuble, șeful finanțelor din Germania, pe când se întorcea din Asia. The Telegraph scria ieri că afirmația nu a fost făcută la întâmplare, lansarea “bombei” fiind se pare cu binecuvântarea cancelarului Angela Merkel. “Când fac asemenea propuneri, puteţi fi siguri că doamna cancelar este de acord”, a precizat el.

A avut dreptate. “Am putea merge cu un pas mai departe şi să îi dăm Europei drepturi reale de a interveni în bugetele naţionale”, a declarat Merkel în faţa Bundestagului. De asemenea, ea a spus că propunerea înaintată de ministrul german de finanţe Wolfgang Schäble referitoare la crearea unui comisar european pentru politica monetară ar putea fi o posibilă cale de a progresa şi că mai multe drepturi europene ar trebui însoţite de un Parlament European mai puternic.

În opinia lui Schaeuble, pe drumul către crearea unei uniuni fiscale “este nevoie acum de paşi mai îndrăzneţi“, iar comisarul european pentru afaceri economice şi monetare trebuie să dispună de o influenţă asemănătoare celui pentru concurenţă, care “este respectat şi temut în toată lumea”.

“Ţarul” peste concurenţă este cel care impune aplicarea aparatului UE, având puterea de a ordona razii în zorii zilei, de a trimite trupe SWAT şi de a bloca fuziuni. Funcţia a fost creată de italianul Mario Monti, acum un deceniu, când a blocat fuziunea GE cu Honeywell, care fusese aprobată de Washington.

Oficialii de la Bruxelles s-au arătat consternaţi. “Dacă asta cer, nu vor obţine. Nimeni din Consiliu nu vrea un nou tratat, tocmai acum”, a declarat un diplomat al UE, care a adăugat: “Avem acordul fiscal şi destulă disciplină fiscală. Nici măcar olandezii nu vor un comisar care să le spună cum să impoziteze şi cum să cheltuiască.”

“Ştiu că multe state membre nu sunt încă pregătite pentru aşa ceva, din nefericire (…) dar aceasta nu schimbă cu nimic faptul că ne vom lupta pentru acest lucru”, a declarat Angela Merkel, stârnind ropote de aplauze.

Renunțare la suveranitate fiscală

Planul Schäuble este extrem de provocator. UE poate stabili ţinte de deficit, dar nu poate gestiona bugete, decât dacă o ţară solicită împrumut de salvare şi renunţă la suveranitatea fiscală. Nu se ştie nici cum va reacţiona Curtea Constituţională a Germaniei. Anul trecut, a decis că atribuţiile Bundestag-ului în materie de buget sunt fundamentul democraţiei şi nu pot fi transferate niciunui organism supra-naţional.

Discriminare la angajare, ameninţări cu întoarcerea sistemului de vize…La mai mult de 5 ani de la aderarea la Uniunea Europeană, bulgarii şi românii sunt trataţi precum cetăţeni de zona a doua, regretă un jurnalist din Sofia. Iar acest aspect pare să nu jeneze pe nimeni, nici măcar pe proprii lor conducători de stat.

Svetoslav Terziev

În curând, va trebui să ne scuzăm pentru ceea ce suntem. Mai multe ţări din Europa privesc îngrijorate apropierea scadenţei fatidice din 2014, anul în care bulgarii şi românii nu vor mai avea în mod oficial nicio restricţie în a pretinde la piaţa muncii în alte ţări ale Uniunii Europene. Unii îşi imaginează deja chinul depus pentru a-i împiedica, făcând din aceştia, poate, definitiv, cetăţeni europeni de categoria a doua.

Ideea Olandei, de a repara “eroarea” aderării premature a Bucureştiului şi a Sofiei, în 2007, încercând, cel puţin, să le bareze drumul spre spaţiul Schengen, de liberă circulaţie, a găsit un sprijin viguros în ţări ca Germania, Belgia şi Finlanda. Prin campania sa împotriva romilor, însoţită de o neîncredere acută în bulgari şi români în general, Franţa şi-a adus şi ea contribuţia.

Însă cea care a formulat clar ce se află în mintea tuturor este Marea Britanie: ca Sofia şi Bucureşti să rămână în UE de formă (până la urmă este imposibil să-i expulzezi din UE), însă cetăţenii care provin din ţările respective să fie supuşi unui nou regim de vize. O măsură care, dintr-o lovitură, va face să dispară neîncrederea olandezilor asupra eradicării frontierelor interne, dezgustul francezilor faţă de romii străini şi frica britanicilor de a se vedea deposedaţi de muncile lor penibile şi prost plătite.

Două luni de reflecţie, nimic de semnalat

Coincidenţa temporală a două evenimente fără echivoc nu este deloc un hazard. În 7 octombrie, Theresa May, ministrul britanic de Interne, a rupt literalmente principalul contract european, care stipulează libera circulaţie a persoanelor, propunând ca acest drept să fie suprimat pentru cei care provin “din anumite ţări“. Era clar pentru toţi că este vorba de România şi Bulgaria.

A doua zi, eurodeputatul bulgar Ivaïlo Kalfine (Partidul Socialist) a făcut public răspunsul comisarului pentru Ocuparea forței de muncă, afaceri sociale şi incluziune, László Andor, la cererea sa din 11 iulie trecut, de a se ocupa de discriminările al căror obiect sunt bulgarii şi românii din Marea Britanie.Nimic de semnalat“, este, în rezumat, concluzia executivului de la Bruxelles, după două luni de reflecţie asupra subiectului.

Totuşi, faptele vorbesc de la sine, este suficient să accepţi să priveşti realitatea în faţă. De la începutul anului, Londra a pus în mişcare formidabila sa maşină birocratică pentru a încurca paşii candidaţilor străini la locuri de muncă britanice, făcând astfel ca procedura să dureze mai mult de şase luni, lunile reglementare, şi trimiţând inexorabil bulgarii şi românii în meandrele muncii la negru.

Marea Britanie este una dintre cele zece ţări care au cerut o amânare maximă de şapte ani pentru deschiderea pieţei muncii pentru ultimele două ţări intrate în UE. Motivul? Sosirea masivă de români şi bulgari ar ameninţa să destabilizeze piaţa britanică. Potrivit Eurostat, aproximativ cinci milioane de străini lucrează pe solul britanic, dintre care doar 15 000 ar fi bulgari.

Mai mulţi analişti consideră că sunt, de fapt, cu mult mai numeroşi dar este puţin probabil ca o ţară locuită de 63 de milioane de locuitori să perceapă prezenţa lor ca pe o greutate de nesuportat. Obligaţi să lucreze prin propriile mijloace, adică să accepte plăţi inferioare salariului minim legal şi necotizând la nicio casă de asigurări de sănătate, ei nu fac concurenţă decât altor imigranţi mizerabili.

Un nou orizont

O recentă anchetă a BBC a dezvăluit dedesubturile acestui sistem, filmând cu camera ascunsă necazurile unei femei de serviciu originară din România. În clipa în care aceasta întreabă de ce este plătită de trei ori mai puţin decât obligaţia legală minimă pe oră, angajata agenţiei de muncă rupe contractul făcut şi o aruncă în stradă.

Din punctul de vedere al bulgarilor cinstiţi, această discriminare este chiar dublată, pentru că Europa îi pedepseşte pentru suferinţele lor chiar în Bulgaria. Se încearcă chiar şi închiderea singurei ieşiri posibile din criza acestor ultimi 20 de ani, adică terminalul plecărilor din aeroportul din Sofia – simbol al speranţei că viaţa, oricât de proastă ar fi ea acasă, poate fi luată de la capăt sub alte orizonturi mai clemente.

Închiderea frontierelor nu va rata naşterea sentimentelor antieuropene în ţară, adâncind în acelaşi timp problemele sale interne. Orizontul noilor imigranţi potenţiali se va îndepărta în mod logic spre ţările din Lumea Nouă, dar cum vom mai putea vorbi atunci despre identitatea şi forţa noii Europe?

Este evident că bulgarii trebuie, în primul rând, să-şi dirijeze furia către conducătorii lor, care nu poartă doar responsabilitatea nefericirii lor în ţară, ci şi cea a proastei lor imagini în lume. Primul nostru ministru Boïko Borissov, care şi-a pierdut aura de om providenţial în străinătate, ar putea să-l întrebe eventual pe omologul său britanic David Cameron dacă aşa vede el relaţia lor amicală, atât de bine scoasă în evidenţă în 7 august trecut la Londra. Nu erau ei în stadiul tutuitului? “Ne-am pus de acord cu David…“, “I-am spus lui David…“, se dădea mare Borissov după vizita sa în reşedinţa din Downing Street. Să ridice acum receptorul şi să-i zică: “Ascultă David, m-am săturat“.


Categorii

1. DIVERSE, Germania, Opinii, analize, Razboiul impotriva Romaniei, Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

28 Commentarii la “Ce nu spune Traian Basescu despre UNIUNEA BANCARA/ Germania isi oficializeaza DOMINATIA asupra EUROPEI/ Bulgarii si romanii, CETATENI DE MANA A DOUA IN UE

  1. “In ceea ce priveste retorica folosirii “eficiente” a resurselor, prea seamana cu rationalizarea ceausista a energiei electrice si a alimentelor. Cel mai probabil vom asista curand la o astfel de politica de “eficientizare”, de data asta pentru a exporta Occidentului energia si pentru a nu ii stanjeni cu alte pisalogeli de popor sarac.”

    Adica Romania va trebui sa exporte energia (a se citi- a se jefui), pentru a finanta, sustine si pune in miscare toata ideologia perversa, neproductiva si risipitoare a Occidentului.
    Cu alte cuvinte, periferia va trebui sa sustina programele lor de spurcare a familiei, de distrugere a tineretului, de inversare a valorilor si apoi se le exporte peste tot.

  2. Apropo de Anglia si in general de lumea asta nebuna in care traim.

    Romanii si Bulgarii asupra careia se indreapta furia virtuoasei doamne May care doreste sa-si protejeze cetatenii de invazia “infometatilor”reprezinta de fapt un numar infim, adica de ceva in jur de 5% din totalul numarului de lucratori la negru. Cifra asta o am chiar de aici de la universitate, de la un proiect de cercetare pe imigratie facut (dar nu terminat inca) de niste colegi. Restul, majoritatea zdrobitoare este reprezentata de non-europeni: capul de afis il tin pakistanezii care intr-o prima faza lucreaza la negru, pina se aseaza lucrurile si apoi aplica pentru National INsurance Number.

    Dar mai e ceva ce astia de aici nu vor sa spuna. Nici Romanii si nici BUlgarii nu traiesc din sistemul de asigurari sociale. Chiar si tiganii romani despre care s-a batut atita tam-tam sint un numar infim (cam vre-o 5-6.000 dupa cele mai generoase calcule). Cei care traiesc masiv pe spatele contributorului britanic sint, iarasi, pakistanezii, sau ca sa folosesc limbajul standard, cetatenii britanici de origine pakistaneza dar si pakistanezii care inca nu si-au luat cetatenia si care sint dupa estimarile autorilor acestui studiu cam un milion jumate din populatia UK, adica in jur de 2.5 %- 3%. Lasind la o parte ca rata natalitatii astora este dubla fata de media britanica: 2-3 copii in medie, in timp ce britanicii au cam 0.5-1,5
    ei sint cei care incarca bugetul de stat in mod substantial. In foarte multe (cam peste 50%) dintre familii, femeile nu muncesc. Ele rpimesc subsidii de la stat impreuna cu copiii pe care-i au. Ba mai mult, datorita retelii cvasimafiote a pakistanezilor in zonele cu concentratie mare aceasta comunitate primeste ajutoare masive de la stat, de genul scutiri de: chirie, plata utilitatilor, vouchere ….

    Chiar si activitatile pe care le fac astia sint prea putin importante pentru economia britanica. In general sint ocupati in tot ceea ce inseamna munca putina,m speculatie multa, sibani cit mai multi. Asta inseamna prestari de servicii de genul: taximetristi sau companii imobiliare. In rest, au mici afaceri care insa functioneaza tot pentru comunitatea lor (magazine, mini-market-uri),etc.

    Printre imigrantii din Est-ul Europei, romanii inclusiv, pakistanezii sint renumiti ca cei mai rapaci angajatori si in general principalii care prefera munca la negru si prost platitta a acestor imigranti.

    Asta lasind la o parte caracteristicile culturale, religioase si de comportament care nu-i fac placuti nimanui, nici macar co-religionarilor lor dar din alte tari. Pe scurt sint: agresivi, aroganti, lenesi, obraznici, murdari (in spatiul public),zgomotosi, dipsretuitori la adresa englezilor, dispret de sluga care se vede pusa la masa cu stapinul si care a acumulat ceva invidii istorice.

    Britanicului de rind insa, pare sa i se fi atrofiat bunul simt innascut si realismul tot innascut, datorita unui sentiment de vina post-colonial parsiv intretinut de mass media si de lumea academica.

  3. @Petra:

    situatia pe care o descrieti nu e specifica numai Marii Britanii. e intalnita si in Olanda, de exemplu, as far as I know.

    cat priveste britanicul, nu cred ca mai poate fi vorba (doar de) de un sentiment de vina. as zice ca e un mix in care un loc important il are frica.

  4. Românii și Bulgarii sînt cetățeni de mîna a doua din moment ce se îmbracă de la socond hand. Nu-i țara plină de magazine second hand? Eee. Urmează să și mănînce second hand. Eu zic că raționalizarea alimentelor ar fi bine venită. Numa bine ar fi pentru sănătate. Nu tu diabet. Nu tu ateroscloroză. Nu tu hipertensiune. Păi da nuu? Mîncarea e fudulie. Băutura-i temelie!

  5. Ia uitati-va putin la chestia asta apropo de independenta Scotiei si care e de fapt treaba cu regionalizarea si care este miza divizarii tarilor:
    http://www.youtube.com/watch?v=iW6zUXGvzgQ&feature=related

    si inca o data nu pot sa remarc cu amaraciune calitatea discutiei, a argumentelor aduse de POLITICIENI in functie si nu de analisti politici, si care este atit, atit de cu mult peste bilbiiala oligofrena, efectiv oligofrena a celor de aici. Cred ca inca mai sint sub impresia unui video vazut de curind in care analistul pe probleme de securitate a lui Basescu, Iulian Fota “vorbeste”la un seminar international al Organizatiei de Cooperare Economica a Marii Negre (daca nu ma insel). Este incredibil…..cum poti sa lasi un individ care nu este capabil sa articuleze o fraza coerenta, indiferent de continut, sa-ti fie analist?! Deci aici nu e vorba ca habar nu avea de ceva vorbea, adica nu stia el nimic despre Marea Neagra, cooperare, bla, bla, bla….dar omu’ ala NU PUTEA sa articuleze o fraza oricit de banala,coerentm in engleza, si dupa cred ca nici in romana.

    Stau si ma intreb pina unde va scade nivelul? O fi fost Ceausescu agramat si cam fara scoala dar avea o inteligenta nativa care-l facea sa prinda din zbor care-s liniile directoare….pe cind astia.Adica daca ii compar cu politicienii anilor 90 astia sint cu mult sub un alde Nastase, Iliescu, etc. Si cu foarte mult sub un Tariceanu.

  6. Ha! Se pare ca si eu am probleme cu “articulatia” frazelor :). Ce-i drept ma si cam grabesc.

  7. @petra:

    De fapt, asistam, ca si in cazul initiativei bugetului separat pt zona euro, la o asumare din ce in ce mai fatisa a mecanismelor prin care UE a functionat si pana acum. Principiul regionalizarii a fost asa de la bun inceput: atacarea statului national supus, de sus, prin presiunea Bruxelles-ului si, de jos, a regiunilor care erau create artificial si finantate de UE. Cazurile Catalonia si Scotia sunt cazuri extreme ale unor tendinte deja existente. Sigur ca eurocratii se fac ca nu au mancat usturoi si nici gura nu le miroase, adica nu se inhaiteaza fatis cu aceste initiative secesioniste, ba mai si afirma ca noile potentiale state ar trebui sa-si negocieze aderarea de la capat. Dar putem sa ne inchipuim ca eventuala aderare nu va dura la fel de mult ca a statelor din rasaritul europei, de pilda… Dar e foarte posibil ca in curand sa renunte la prefacatorie si sa sustina fatis initiativele secesioniste.

  8. @admin.

    corect. De fapt, cred ca Romania va fi primul caz de acest gen- de sustinere pe fata vreau sa zic.

  9. @petra 11.45
    OFF TOPIC

    Cred că l-aţi prins pe domnul Fota într-un moment mai dificil, altfel nu-mi explic ezitările sale. Cert este că e unul dintre puţinii noştri “iniţiaţi”, dacă nu singurul, în ale geopoliticii (nu doar economice) care se manifestă public. Doar din cât am reuşit să observ, fără să mă pricep prea mult, pare destul de stăpân pe cunoştinţele sale. Nu am timp să caut în arhivă mai multe, dar despre subiectul de care vorbeaţi dumneavoastră vă pun la dispoziţie un material mai scurt şi unul mai amplu, în care cred totuşi că face proba unei competenţe rezonabile. Are multe studii publicate pe tema aceasta, dar deocamdată nu le găsesc decât pe acestea două. Iertaţi. Doamne, ajută!

  10. divide et impera. divide. et impera. impera.

    Apropo de Nigel Farange, un discurs recent in maniera sa deja arhicunoscuta: http://www.youtube.com/watch?v=Bk6S0RNP8uQ

  11. @d-le utzu, cred ca este o neintelegere.
    Eu ma refeream la Iulian FOTA care este consilierul presedintului Basescu pe probleme de securitate. Trimiterea dvs. este catre Iulian CHIFU care este altcineva(profesor la facultatea de stiinte politice) si care NU este consilierul presedintelui Basescu. Uitindu-ma razant la trimirile dvs. intr-adevar Iulian Chifu stie ce spune, numai ca din pacate el nu este FOTA si deci nu el ne reprezinta oficial.

  12. @petra:

    Chifu a devenit si el consultant dupa ce a depus diligente in sprijinul exploatarii gazelor de sist de catre americani. http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/09/14/vizita-istorica-a-presedintelui-traian-basescu-in-sua-ce-inseamna-sa-fii-partenerul-strategic-al-imperiului-american/

    @utzu:

    Deci omul o fi competent. Mai conteaza insa si in slujba cui.

  13. o..da.. scuze.. am citit ce-am vrut 😀
    Chifu e consilier prezidenţial, chiar mai vizibil decât fota în ultimul timp, din acest motiv.. eroarea 🙂
    Despre Fota, nu am nici eu o părere prea bună. E mai mult purtător de vorbe şi politician decât expert. Are tot felul de articole generaliste şi mobilizatoare, propagandă politică, chiar şi în reviste de specialitate (pe cele foarte puţine pe care le-am văzut). Cel puţin aşa apare pentru publicul generalist consumator de massmedia.
    Scuzaţi bruiajul! Iertaţi! Doamne, ajută!

  14. Ce-i drept cunostintele mele in materie de who’s who in politica romaneasca sint superficiale asa ca zic si eu ca d-l Utzu : scuze pentru inadvertenta. Nu stiam ca si Chifu e asistentul lui Basescu

  15. petruta vreau sa mai fac si eu o remarca si anume ca santem condusi de niste marionete cu acte in regula si prostituate in acelas timp, iar noi din pacate punem botul la vrajeala lor si nu in ultimul rand nimic nu este intamplator

  16. Motivațiile pentru care se vrea regionalizarea României, n-au nici un suport logic, rațional. Eu cred că ăștia aud voci, precum schizofrenici. Eu i-aș indemna să consulte un psihiatru, psiholog și să i-a niste piruli (pastile).

  17. Pingback: NAŞUL BASESCU SI GAŞCA MERKEL: Mai multă Europă, mai putina democratie, mai multa spionare a cetatenilor… (editorialele saptamanii) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  18. tot despre divide et impera in sanul natiunilor europene, regionalizari si regiuni s.a.m.d.

    România nu ar avea loc într-o federaţie europeană din cauza unei regiuni

    http://www.cotidianul.ro/romania-nu-ar-avea-loc-intr-o-federatie-europeana-din-cauza-unei-regiuni-197718/

    Însă cercetătoarea germană concluzionează în altă notă: regionalismul nu este un lucru rău, pentru că, în cazul în care UE va deveni o federaţie, statul naţiune nu va putea rămâne o unitate de guvernare eficientă. De altfel, cele cinci republici franceze şi cele şase legi fundamentale germane arată că statul naţiune nu poate fi o entitate eternă.

    Deci statul-natiune trebuie sa moara si sa ia cu el vechea Europa ca sa poata, din cenusa, sa se nasca noua Europa a regiunilor, o “mai multa Europa”: S.U.E..
    Sigur, mai multa pentru toti mai putin pentru cetatenii ei, mult mai usor de condus de catre ne-alesii de la Bruxelles. Una in care vointa populara va fi inca si mai usor de manipulat.

    In concluzie, am o veste proasta pentru ardeleni: Transilvania va fi rupta iara. Cand si cu ce pret, numai Dumnezeu stie…insa istoria nu asa de indepartata ne da ceva indicii…

  19. Oricum,a vorbi despre tari in Europa si America de Nord,este prea mult,ele nu mai exista,cel putin la nivele inalte,de putere.Nu tarile (ca SUA,Canada,Germania,Uk,Franta…) sau guvernele lor,sau parlamentele lor,sau partidele lor,cu atit mai putin popoarele lor mai au dreptul sa ia decizii importante privind tarile lor sau politica externa,toatea aceste tari sint sub regim de ocupatie,servind ca instrumente pentru realizarea scopurilor elitelor.Chipul evenimentelor mondiale,este de fapt chipul celor care conduc lumea ( urasc pe Hristos,familia,natiunile,democratia reala care probabil ca nu mai exista decit in Djibouti sau Burkina Faso,ii urasc si pe musulmani,desi se folosesc din plin de ei…dar iubesc viciile )

    Ca sa ma folosesc de o fraza sinteza a lui Adrian Salbuchi:

    Cea mai importanta problema a lumii poate fi sintetizata intr-o fraza de 10 cuvinte:

    America conduce lumea,dar…sionistii conduc America.

    The World’s Foremost Problem can be expressed in one short 10-word sentence:

    AMERICA RULES OVER THE WORLD, BUT…. ZIONISM RULES OVER AMERICA!

    din articolul America,trezeste-te!

    http://www.asalbuchi.com.ar/en/2011/10/wake-up-america/

    Si alte articole bune tot aici:

    http://www.asalbuchi.com.ar/en/?s=second+republic
    sau aici:
    http://www.globalresearch.ca/?context=home

    Cit despre Romania,poate nu mai este timp sa fie sfirtecata,poate incepe razboiul si vai de cei care supravietuiesc.

  20. Pingback: Draghi, seful BCE: multe tari nu realizeaza ca si-au PIERDUT SUVERANITATEA/ Euroforicii, cei mai periculosi/ FMI, Banca Mondiala si SAMARITENII RAI - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  21. Pingback: NOILE AMAGIRI ALE FMI, colonialismul abject al ambasadorului Gitenstein si imparteala prazii Romania. NI SE PREGATESTE A TREIA INDATORARE? (video) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  22. Pingback: MERKIAVEL: abilitatea machiavelica de a construi EUROPA GERMANA prin NEOLIBERALISM extrem si DEFORMAREA democratiei - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  23. Pingback: PAN-EUROPA GERMANA: faza finala a distrugerii democratiei si statului-natiune/ DIRIJISMUL MORAL al Bruxelles-ului - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  24. Pingback: Comisia Europeana propune UNIUNE BUGETARA IN ZONA EURO cu ”partaj de suveranitate” - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  25. Pingback: ”FRATIA BANCHERILOR” si experimentul global prin care conduc lumea/ UNIUNEA BANCARA – primul pas catre STATUL FEDERAL EUROPEAN - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  26. Pingback: FASCISMUL neoliberal al Angelei Merkel: AUSTERITATEA FACE VICTIME, DAR MERITA - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare