CARNETELE DE VACCINARE: Copiii care nu au toate vaccinurile vor fi respinsi la inscrierea la gradinita si la scoala?

23-05-2011 1 minut Sublinieri

Este carnetul de vaccinari instrumentul prin care autoritatile forteaza obligativitatea vaccinurilor?

Conform legii, vaccinurile nu sunt obligatorii. O “solutie” pentru rezolvarea contradictiei intre ordinul de instituire a carnetului de vaccinari si ne-obligativitatea acestora este data deja: instituirea, prin lege, a obligativitatii vaccinarilor!

*

Copiii care nu au toate vaccinurile făcute ar putea fi resprinşi la înscrierea la grădinţă sau şcoală

Proiectul de ordin privind eliberarea carnetului de vaccinare aflat pe site-ul Ministerului Sănătăţii are nevoie de îmbunătăţiri, sunt de părere unii reprezentanţi ai medicilor de familie doljeni. Aceştia sunt convinşi că, dacă va fi adoptat în forma actuală, proiectul ar putea da naştere la abuzuri grave.

Toţi nou-născuţii vor primi la ieşirea din maternitate un carnet de vaccinări. Ideea este veche şi a fost aplicată şi până acum, însă nu consecvent. Ministerul Sănătăţii s-a gândit că nu ar strica să fie legalizată, motiv pentru care a emis un proiect de ordin în acest sens. Actul normativ prevede înregistrarea obligatorie în acest document a tuturor vaccinurilor care urmează să-i fie administrate copilului. Carnetul de vaccinări stă la părinte, care trebuie să-l prezinte medicului vaccinator, iar acesta, la rândul său, va fi obligat să înregistreze în el toate vaccinurile făcute, în conformitate cu programul naţional de imunizări al Ministerului Sănătăţii. La înscrierea în colectivitate, se va solicita obligatoriu prezentarea carnetului de vaccinări.

Carnetul de vaccinare – obligatoriu la şcoală, grădiniţă, facultate

Unul dintre reprezentanţii medicilor de familie doljeni, dr. Gindrovel Dumitra, susţine că a existat şi până acum un carnet de vaccinări, dar eliberarea şi completarea lui nu erau clar reglementate. „Carnetul de vaccinări se eliberează în maternităţi de aproximativ zece ani. Unii dintre părinţi vin cu aceste carnete la cabinet, iar medicii consemnează în ele fiecare vaccinare. Ordinul vine să legifereze toată această situaţie“, a declarat medicul de familie.

Problema este că nu legiferează bine. Medicii spun că eliberarea carnetelor va putea fi făcută, potrivit ordinului, doar de maternităţi, în condiţiile în care sunt şi copii care se nasc în străinătate, acasă, la dispensar sau în ambulanţă. O altă problemă ridicată de medici este cea referitoare la obligativitatea vaccinării. Vaccinarea este recomandată, dar nu este obligatorie în România, neexistând o lege în acest sens. Cu toate acestea, proiectul de ordin al Ministerului Sănătăţii prevede obligativitatea prezentării carnetului de vaccinări la intrarea într-o colectivitate (grădiniţă, şcoală, facultate, fie ea de stat sau privată). Medicii de familie cred că în felul acesta se poate ajunge la situaţii discriminatorii, de copii resprinşi la şcoală sau la grădiniţă pentru că nu au toate vaccinurile făcute. De aceea, medicii sunt de părere că o problemă serioasă cum este vaccinarea trebuie mai întâi reglementată legal şi, dacă este posibil, introdusă obligatoriu, având în vedere avantajele dovedite ale vaccinării în prevenirea unor boli grave.


Categorii

Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor, Razboiul impotriva sanatatii, Vaccinuri / legea vaccinarii obligatorii

Etichete (taguri)

,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

73 Commentarii la “CARNETELE DE VACCINARE: Copiii care nu au toate vaccinurile vor fi respinsi la inscrierea la gradinita si la scoala?

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Am copii prescolari nevaccinati si deja mi-am pus o gramada de lume in cap,de la colegi pana la medicul de familie.Mi s-a cerut in scris o motivare a refuzului meu pentru Directia de Sanatate Publica.Le-am spus ca vaccinurile distrug imunitatea organismului si nu o ajuta cum sustin criminalii(asta e cuvantul potrivit!).
    Daca in toamna nu imi vor lua copiii la scoala, pentru mine prigoana a inceput…

  2. Depinde destul de mult de ce vaccinuri vor deveni obligatorii. Sunt anumite vaccinuri care sunt in regula, la fel cum exista anumite “cockteil-uri” de vaccinuri care pot avea consecinte negative dintre cele mai grave.

    Acum, aceasta lege are la baza o situatie destul de neplacuta, dar din pacate adevarata, care se manifesta in multe comunitati de copii (mai ales prescolari) in care se imbolnavesc intr-o veselie unii de la ceilati pentru ca parintii neglijeaza anumite reguli de bun-simt si isi trimit copiii bolnavi la gradinita sau scoala, in ciuda evidentelor, numai pt. a scapa de ei de acasa …

  3. Lucian,
    nu ii trimit pt a scapa de ei de acasa, nu generalizati.
    Unii nu au cu cine sa ii lase si la servici nu gasesc intelegere. Ar trebui ca in crese si gradinite sa fie izolati, astfel incat sa nu intre in contact direct cu cei sanatosi. Asa cum facem si acasa, il “izolam” pe cel bolnav, ca sa ii protejam pe fratiorii lui.

  4. @ Lucian:

    Greu de spus care ar fi cu adevarat in regula sau macar mai putin periculoase. Insa sa nu ne lasam imbatati de apa rece apropo de pretextele invocate referitor la intrarea in colectivitate. Daca vaccinurile sunt atat de bune, de ce se mai tem parintii ai caror copii au fost deja vaccinati de ceilalti care nu? Inteleg ca aceia sunt singurii, teoretic, “in pericol”, pe riscul si raspunderea parintilor… care, de pilda, prefera, ca odraslele lor sa faca bolile copilariei si sa se imunizeze natural, decat sa riste boli grave pentru nimic.

  5. Cert este faptul ca daca se da o lege in sensul obligativitatii vaccinarii cetatenilor, aceasta nu va face decat sa deschida portita prin care oamenii fara frica de Dumnezeu sa poata declansa un genocid institutionalizat.

    Va fi unul dintre instrumentele cele mai de succes pentru elite in ceea ce priveste controlul populatiei.

    Nu e bine sa i se acorde “statului” asemenea posibilitati pentru ca devine fiara. Vorba romanului “daca ii dai un deget iti ia mana toata”!

  6. Exemplu de masura obligatorie buna: RCA-ul pt masini, intrucat de protejeaza cat de cat de toti nebunii care iti faceau praf masina dupa care alergai dupa el prin tribunale pt. a-ti recupera banii pt. masina sau spitalizare, daca ti-i mai recuperai.

    Exemplu de masura obligatorie proasta, desi foarte asemanatoare cu cea de sus: RCA-ul pentru case, care in proportie de 90% nu poate fi aplicabil decat in cazul unui cataclism major care va afecta ireparabil mase f mari de locuinte ducand la imposibilitatea asiguratorilor de a-si onora politele.

    Asadar, desi cele doua masuri sunt, teoretic, foarte asemanatoare, practic difera ca de la cer la pamant (sau mai bine spus, ca de la utilitate la inselatorie).

    La fel este si cu vaccinurile si in general cu orice masura de acest gen. Daca este aplicabila si aplicata cu buna-intentie va avea un rezultat statistic pozitiv. Altfel, doar ii va imbogati pe unii (in acest caz, firme importatoare de vaccinuri) si, eventual, nu va avea niciun rezultat sau un rezultat negativ.

    Cunosc prea bine efectele negative pe care le pot avea vaccinurile. Din nefericire, s-ar parea, chiar pe propria piele, caci sufar de o boala cronica fara cauza depistabila care pare sa fi fost urmarea unui astfel de vaccin.

    Asta nu inseamna ca nu trebuie sa avem discenamant si ca trebuie sa ne oprim copiii de la TOATE vaccinarile, indiferent de ce inseamna ele.

  7. “De aceea, medicii sunt de părere că o problemă serioasă cum este vaccinarea trebuie mai întâi reglementată legal şi, dacă este posibil, introdusă obligatoriu, având în vedere avantajele dovedite ale vaccinării în prevenirea unor boli grave.”

    Care medici sunt de parere?!Unde se arata/spune asta?
    Articolul respectiv face o afirmatie fara a o sustina!
    Imi puteti da un link (pe care eu,poate nu am reusit sa-l gasesc)din care sa se vada ca este intr-adevar asa?
    Caci altfel ramane doar o afirmatie speculativa,gresit generalizanta a autoarei articolului respectiv(d-na Simona Tudor);daca nu chiar o soparla…

  8. Si-n America la fel, numai ca aici vaccinurile, ca si numar, sunt mult mai numeroase. Adica, pe langa cele cunoscute, aici se fac impotriva varsatului de vant, a meningitei, a gripei de sezon, a hepatitei de tip A, etc…
    Gasiti aici pentru cei interesati, chiar si numai de comparatie (28 ca si numar pana la NUMAI un an de zile al bebelusului):
    http://www.cdc.gov/vaccines/recs/schedules/child-schedule.htm
    si aici tabelul din primul link catre 2011:
    http://www.cdc.gov/vaccines/recs/schedules/downloads/child/0-6yrs-schedule-pr.pdf
    Conflictele deja au inceput sa apara si aici unde asa–zisa libertate nu e chiar atat de libera precum se vede din afara. In cazul familiei noastre, doctorita pediatra a inceput deja somatiile sa ne gasim alt doctor deoarece dansa “vede zilnic la spital copii bolnavi si noi nu vedem, deci nu intelegem.” Si ca orice alta dovada, argument impotriva vaccinurilor sunt false informari. Fetita noastra Ana nu are in prezent nici un vaccin, si are in curand 8 luni.

  9. Si in Cipru sunt obligatorii iar lista este destul de lunga.

  10. Laurentiu a pus punctul pe i. “Aceasta nu va face decat sa deschida portita prin care oamenii fara frica de Dumnezeu sa poata declansa un genocid institutionalizat. Va fi unul dintre instrumentele cele mai de succes pentru elite in ceea ce priveste controlul populatiei.”

    Daca va fi obligatoriu, ma gandesc ca nu ne va ramane decat poate solutia spagii, adica trecerea in carnet a vaccinului fara ca acesta sa fie facut, sau sa se faca (cu credinta) semnul crucii peste solutia ce urmeaza a fi vaccinata pentru a fi eliminata astfel posibilitatea unui efect nociv asupra organismului.

  11. @ adrianad
    Sa dea Dumnezeu sanatate fetitei. Ma bucur sa citesc ca sunt parinti care au curaj sa decida pt copiii lor.
    In SUA vaccinarea NU este obligatorie.
    Medicul ar trebui sa aiba formulare in care parintii se pronunta impotriva vaccinarii.
    Din pacate eu am aflat asta cand copilul meu avea mai mult de 2 ani si jumatate.
    Pana la aceasta varsta a urmat grila de vaccinare normala (cu exceptia antigripalelor pe care le-am refusat).
    In urma vaccinarii in jurul varstei de 2 ani s-a simtit f rau (dureri de cap puternice, nu indraznea sa se miste de durere) si a regresat evident in vorbire.

  12. @Lucian
    Fara a fi considerat fanatic si fara a brava consider ca sistemul si-a dezvaluit din plin viclenia in criza vaccinului antigripal ah1n1.A face un compromis in sensul inscrierii unui copil la scoala in schimbul sanatatii lui mi se pare o inconstienta din partea parintilor.
    Din informatiile care le am de la mai multi parinti induhovniciti,nici un vaccin nu prezinta incredere in acest moment…

  13. Bertrand Russell, “Impactul Ştiinţei În Societate„:

    “Dieta, injecţiile şi interdicţiile se vor combina, de la vârstă foarte timpurie să producă acel tip de caracter şi tip de credinţe pe care autorităţile îl consideră dezirabil şi orice critică serioasă a puterii va deveni imposibilă psihologic.”

    “În mod gradat, prin reproducere selectivă, diferenţele congenitale dintre conducători şi conduşi vor creşte până când vor deveni specii aproape diferite. O revoltă a plebei ar deveni la fel de negândită ca şi o insurecţie organizată a oilor împotriva practicii de a mânca carne de oaie. “
    ………………………………………………………………….
    “Specialistul în vaccinare francez Dr. J. Kalmar spunea că: „Prin vaccinare vor fi induse schimbări de caracter unor întregi generaţii; va fi modificată puterea de concentrare şi de capacitate critică, iritabilitatea şi angoasele vor fi puternic amplificate. Prin aceasta va fi influenţat comportamentul, obţinându-se oameni care nu vor mai fi interesaţi de aproape nimic, care vor prefera izolarea şi vor suferi de angoase.“ Cu alte cuvinte, oameni uşor de „condus“ într-o societate globalizată condusă de un guvern mondial”.
    ………………………………………………………………….
    De codex alimentarius a auzit cineva?
    De vaccinuri a auzit cineva?
    De E-urile din alimente a auzit cineva?
    De cretinizarea in masa prin televizor a auzit cineva?
    De dezastrul din invatamant a auzit cineva?

    Din pacate inca mai sunt oameni care cred ca nu toate vaccinurile sunt rele.
    Ce putem face?
    Unora le este foarte greu sa se trezeasca. Indoctrinarea a functionat extrem de bine.

  14. @Cosmin S:

    De codex alimentarius a auzit cineva?
    De vaccinuri a auzit cineva?
    De E-urile din alimente a auzit cineva?
    De cretinizarea in masa prin televizor a auzit cineva?
    De dezastrul din invatamant a auzit cineva?
    Din pacate inca mai sunt oameni care cred ca nu toate vaccinurile sunt rele.
    Ce putem face?
    Unora le este foarte greu sa se trezeasca. Indoctrinarea a functionat extrem de bine.

    Pai au mai auzit si altii, mai ales cand scrii pe un site in care au aparut primele materiale mai serioase pe subiectele de mai sus. Insa ”trezirea” nu e asta, aici e vorba doar de ceva rational si doar stim ca nu traim intr-o lume prea rationala, doar suntem in vremurile de pe urma, ci este un fenomen duhovnicesc, fara de care poti fi indopat mult si bine cu informatii de acest gen si sa fii ”perfect” necrestin.

  15. admin,
    Imi pare rau ca asa ati inteles mesajul meu.

    “Pai au mai auzit si altii, mai ales cand scrii pe un site in care au aparut primele materiale mai serioase pe subiectele de mai sus.”

    Pai au mai auzit si altii, dar din pacate nu toti. Mai sunt si nou veniti. Si chiar daca unii au auzit, tot nu deslusesc cum sta treaba.

    Lucian este un exemplu.
    Celor ca el m-am adresat si nu fratiilor voastre. Nu am vrut sa-l citez direct pe Lucian dar cu acest prilej am facut-o. Desi a suferit de pe urma vaccinarilor, in continuare mai crede ca unele vaccinuri ar fi bune (doar ca sa nu para extremist si fara discernamant).

    Este un fenomen duhovnicesc. Si eu gandesc la fel.
    Dar daca esti perfect necrestin, n-o sa pricepi in veci cum stau lucrurile. Daca esti crestin, informatiile iti pot fi de folos. Nu vorbim doar de ratiune oarba. Dar nici fara ratiune deloc nu e bine.
    Multi nu inteleg ca urmasii fariseilor care L-au rastignit pe Hristos, ne dau noua astazi medicamente si vaccinuri, terapiaza sida si cancerul, ne dau solutii si terapii….etc…

  16. @Cosmin S.:

    Da, insa de multe ori si noi ii smintim pe ceilalti afisand o ”cunoastere” care e mai degraba de natura ideologica si trezind opozitie nu atat datorita lucrurilor pe care le sustinem, ci mai mult modului radical in care o facem. Iar aici si noi vorbim la general, incluzandu-ne. De multe ori parca ne pare mai rau ca oamenii nu au auzit de conspiratii (fie cele reale, fie cele false), de lucraturi si de interesele Big Pharma, sau BIg Industry sau orice altceva, decat ca nu au auzit si nu Il traiesc pe Hristos. De multe ori ne preocupa pana la satietate numai astfel de subiecte si dam la o parte lucrurile mai grele ale legii noastre: dragostea, credinta, disponibilitatea catre celalalt. Avem convingerea ca daca am fi crestini adevarati (iarasi subliniez ca ne includem si pe noi in aceasta adresare) atunci ”ar vedea oamenii” faptele pregatite de Hristos pentru noi si nu ar mai fi nevoie de atatea lungi dispute, pentru ca ar simtii oamenii dragostea si predica tacuta si atunci nu ar mai alerga la serviciile sistemului sau ale Big Pharma. Da, daca L-am cauta pe Hristos si L-am avea pe Hristos, atunci am avea si am darui TOT ce este nevoie ca oamenii sa se mantuiasca si la cunoasterea adevarului sa ajunga.

    Si mai e ceva. Chiar exista oameni care isi inteleg datoria de medic, sau de cercetator, exista atatea exemple de savanti care s-au sacrificat efectiv pentru a ajunge la un anume rezultat. Si trebuie sa intelegem ca acste exemple – reale, nu cele propagandistice – sunt cunoscute de destui dintre noi si ca nu merge sa vii cu idei simpliste de genul tot sistemul e in mana urmasilor fariseilor pentru ca se trezesc imediat retineri. O fi tot sistemul, dar nu sunt toti oamenii, caci altfel nu ar fi nevoie de toata prefacerea si pregatirea ce se lucreaza astazi in lume, anume taina faradelegii. Omul este o faptura tainica si niciodata libertatea sa nu poate fi anulata si de aceeea se lucreaza aceasta taina – pentru ca omul sa isi pecetluiasca robia fata de diavol prin inchinarea la antihrist. Insa de multe ori noi ne purtam de parca antihristul a si venit si a si fost recunoscut si ii consideram pe ceilalti oameni ca definitiv pierduti. Oare asa ii considera si Dumnezeu?

  17. Mai sunt si nou veniti. Si chiar daca unii au auzit, tot nu deslusesc cum sta treaba.

    Lucian este un exemplu.
    Celor ca el m-am adresat si nu fratiilor voastre. Nu am vrut sa-l citez direct pe Lucian dar cu acest prilej am facut-o. Desi a suferit de pe urma vaccinarilor, in continuare mai crede ca unele vaccinuri ar fi bune (doar ca sa nu para extremist si fara discernamant).

    Asa este, dar tocmai ca si acesti frati trebuie sa stim cum sa-i castigam, cum sa-i convingem, iar nu sa-i invingem (cum zicea p. Arsenie Boca, pe care unii il batjocoresc amarnic, spre osanda lor, precum am auzit). De aceea, trebuie rabdare, intelegere pentru neputintele si retinerile fiecaruia, precum si argumente exprimate cat mai clar si convingator, fara insa a sili libertatea celuilalt, ci lasandu-l sa cerceteze si sa se convinga singur. Ideea fratelui co-admin. era sa nu ne impartim deja intre noi in tabere, sa nu ne ostilizam pe criterii legate de radicalismul sau moderatia respingerii formelor acestea de indobitocire, imbolnavire si exterminare ale “sistemului”, si nici sa nu le consideram pe acestea mai importante decat trezirea din pacat, din moartea duhovniceasca, despre care se vorbeste prea putin astazi pe internet si… se faptuieste inca si mai putin. Pana la urma, esential este sa ne putem asuma CRESTINESTE crucea vietuirii in lumea aceasta de jos stapanita de slugile intunericului, insa ne-parasita totusi de Dumnezeu. Si daca ne vor omori, sa nu murim cu o stare de frustrare, de ura, de incrancenare, ci cu una de pace si de multumire catre Hristos. Catre El trebuie sa ne indreptam inima, si mai putin catre cel-rau si slugile sale. De care chiar suntem edificati, insa… nu ai ce sa le faci. Te informezi si te feresti, dar nu ai cum sa constrangi pe ceilalti sa creada si sa faca la fel ca tine si nu trebuie sa-i desconsideri pentru asta. Trebuie sa ne iubim pana la capat, asa cum suntem.

    Pana la urma numai Dumnezeu, DACA VOIESTE, ne poate scapa chiar de TOATE nenorocirile si otravurile acestea, iar daca este sa ne lase (sa ingaduie) a fi omorati de ele, trebuie sa ne asumam asta tot pntru pacatele noastre si poate, daca nu avem vina, o va socoti chiar ca or forma de patimire pentru El. Mai ales cand este vorba de copii, de cei nevinovati. Fiindca in caz de obligativitate totala, dincolo de orice incercare de rezistenta, vom fi pus in situatii de tipul: vaccinare sau decadere din drepturi a parintilor. Pentru ca si scoala este obligatorie, iar parintii platesc drastic, cu amenda sau inchisoare daca refuza scolarizarea. Si ce va fi de ales? 🙁 Cu adevarat incepe vremea muceniciei, insa intr-o forma foarte ascunsa, subtila, perfida. Si acum este MAI IMPORTANT CA NICIODATA SA INTELEGEM CA TREBUIE SA NE IUBIM MAI MULT, SA FIM SOLIDARI, SA NE SFATUIM CU RABDARE SI CA NU TREBUIE SA NE JUDECAM SI OSANDIM UNII PE ALTII. Iar asta o spun, frate Cosmin, nu pentru fratia ta, cu care chiar se poate discuta frumos, ci pentru ca astazi exista un astfel de duh omniprezent cand e vorba de astfel de subiecte si riscul alunecarii in asemenea atitudini e unul major.

  18. Articol:

    CUM SE POATE REFUZA VACCINAREA COPIILOR
    Care este baza legală pentru ca un părinte să poată refuza vaccinarea copilului său?

    REZUMATUL articolului:

    INTRODUCERE
    • context, justificare, necesitate

    PREVEDERI DIN LEGISLAŢIA SPECIFICĂ
    • Legea nr. 46/2003 privind drepturile pacienţilor
    • Legea nr. 95/2006 privind reforma sănătăţii
    • OG nr. 53/2000 privind obligativitatea raportării bolilor şi a efectuării vaccinărilor, aprobată prin Legea nr. 649/2001

    CONCLUZII
    • Orice pacient are dreptul de a refuza un tratament sau o procedură medicală, inclusiv vaccinarea;
    • Orice tratament sau procedură medicală, inclusiv vaccinarea, se pot acorda unui copil numai după ce s-a obținut consimțământul părintelui/tutorelui, cu excepția situațiilor de urgență;
    • Orice campanie de vaccinare presupune existența unui ordin prealabil al Ministrului Sănătății, aşadar – pentru cazuri extreme, cum a fost cel al vaccinului anti-HPV – un act administrativ anulabil în instanță (prin procedura de contencios).

    ALTE PREVEDERI LEGALE UTILE
    • Constituţia României
    • Legea nr. 279/2009 – Codul Civil

    ALTE ARGUMENTE bioetice si medico-legale
    • Revista Română de Bioetică
    • Academia Americană de Pediatrie

    CE TREBUIE SĂ FACĂ UN PĂRINTE CARE NU DOREŞTE SĂ-I FIE VACCINAT COPILUL?
    • Mic ghid etapizat de actiuni institutionale

    DECLARAŢIE DE REFUZ A VACCINĂRII
    • Formular tip

    Acest ghid are scopul de a sprijini părinţii care nu doresc administrarea unuia sau altuia dintre vaccinuri copiilor lor. În ciuda obiceiului împământenit de pe vremea comunismului şi conform căruia toată lumea trebuie să se vaccineze, decizia familiei are prioritate absolută în fața autorităților. Afirmaţiile „aşa e legea” sau „aşa cer regulile comunității”, folosite de medici sau directorii de şcoli în sprijinul vaccinării obligatorii, sunt lipsite de fundament şi orice părinte poate, prin cunoaşterea câtorva elemente juridice de bază, explicate mai jos, să îşi impună punctul de vedere.

    Articolul intreg:
    http://bucovinaprofunda.wordpress.com/2011/05/24/cum-se-poate-refuza-vaccinarea-copiilor-baza-legala/

  19. Sa imi explice si mie cineva, va rog, cum se poate imuniza singur un copil, sau chiar si un om in toata firea, impotriva urmatoarelor boli:

    1. hepatita b
    2. poliomelita
    3. tetanos
    4. tuberculoza

  20. @Lucian,

    -prin prezenta la Sf Liturghie a copiilor impreuna cu parintii, prin Impartasirea cu Trupul si Sangele Domnului, prin rugaciunile parintilor in Duh si in Adevar, printr-o viata crestineasca traita in smerenie, dragoste si simplitate, prin asumarea Crucii.

  21. TOATĂ VIAŢA NOASTRĂ LUI
    HRISTOS DUMNEZEU SĂ O DĂM !

  22. @Laura Ro

    Atunci pentru ce sa mai folosim leacuri de vreun fel, naturiste sau alopate ?

  23. @Laura Ro

    Nu ai raspuns la intrebarea lui Lucian….

    Raspunsul tau se refera la imunizarea PRIN ALTCINEVA/ALTCEVA si nu, asa cum intrebase Lucian, la “cum se poate imuniza SINGUR un copil”……..

    Cel mult ai spus ceva de genul: <> cel mai eficient ar fi: “prezenta la Liturghie a….. etc.”

    Trebuie, totusi, sa stim/fim constienti ca societatea de azi nu prea are legatura cu aceste “tipuri de vaccin”….. si ca are nevoie de inlocuitori

    Hristos a inviat!
    Toate cele bune….

  24. ref la tuberculoza…BCG-ul nu te protejeaza impotriva bolii ci reduce complicatiile care pot sa apara daca faci tuberculoza….prin urmare poti face tuberculoza si vaccinat.
    Doamne ajuta!

  25. Laura Ro,
    foarte crestinesti raspunsurile dvs.!
    Daca imi permiteti, o completare: pe noi insine si UNII PE ALTII si toata viata noastra lui Hristos sa o dam.

    Marius, Lucian,
    de ce trebuie sa faca ceva SINGUR un copil? Nu are parinti, nasi, bunici, etc.? Si nu in ultimul rand, ca sa continuam pe linia Laurei: nu a promis Hristos ca va ramane cu noi (cu atat mai mult cu copiii) pana la sfarsitul veacului? Daca noi nu suntem langa ei sa ii “imunizam” probabil o va face Hristos Insusi, facand nelucratoare otrava din vaccin, medicament, aliment etc.
    Cand cel in nevoie zice “nu am om”, vine El si se face Om pentru fiecare neputincios.

  26. Leacurile sunt ca să nu cădem în părerea de sine cum că ne-am vindecat doar prin rugăciune.

    Cred că Laura a sintetizat ce are de făcut creștinul pentru a se ”imuniza” nu doar trupește ci mai ales împotriva păcatului.
    Demarcația între viața trăită cu nădejde în ajutorul Lui Dumnezeu și fanatismul religios poate părea uneori subțire văzută din afară, dar fundamentul este total diferit.

    Medicina dar și celelalte științe moderne pot ajuta oamenii în măsura în care sunt utilizate din dorința de a face bine. Și pentru asta nici nu este nevoie neapărat de aparatură ultrasofisticată, pentru că medicul-om conlucrând cu Dumnezeu făptuiește minunea. Din păcate suntem în vremea când statul dorește să reglementeze, să uniformizeze totul, chiar și sufletele oamenilor. O măsură medicală care în principiu poate fi benefică, devine, odată ajunsă obligativitate, coercitivă și nepopulară. Binele făcut cu forța nu mai este bine.

    Dar lucrurile sunt amestecate: mulți medici nu înțeleg rolul pe care-l au în societate ci devin fără să știe pârghii de constrângere și aplicare oarbă a unor politici sociale.
    Evident că asta dorește și statul care aplică și asupra lor această presiune. Iar asta se poate vedea în orice segment profesional. Societatea este modelată după anumite criterii economice si sociale.

    Trăim în lume dar nu în duhul lumii, deci să ne punem nădejdea mai mult în Hristos și mai puțin în oameni, însă cu discernământ. Până la urmă contează felul în care ne raportăm la toate aceste evenimente astăzi, precum gripa aviară, etc. adică cu naivitate și ascultând orbește și speriați de sfaturile ”specialiștilor” sau cu calm și primind toate ca de la Dumnezeu.

    Din păcate boala nu mai este considerată ca un ”medicament” eficient trimis de Dumnezeu spre curățirea sufletului, căci oricum nu mai credem, și atunci fugim disperați apelând doar la medici și uitând de Dumnezeu.
    Dar lucrarea lui Dumnezeu e tainică. Vaccinurile te pot ”scăpa” de boala trimisă ție de Domnul, și încă mai poți fugi și de alte ocazii de tămăduire sufletească dar de răutățile vieții nu va scăpa nimeni și cum vom răzbi fără ajutor de sus?

    Tema imunizării este oricum falsă, iar vaccinarea, dacă vreodată s-a folosit în mod naiv în scopul declarat, astăzi cu siguranță că servește unor interese necunoscute omului de rând.

  27. “Leacurile sunt ca să nu cădem în părerea de sine cum că ne-am vindecat doar prin rugăciune.”

    ????!!!!

    Atat am de spus despre acest citat. Eu ma voi retrage din aceasta “discutie”, caci nivelul ei duhovnicesc ma depaseste.

    Spun “discutie” deoarece observ ca putini se mai obosesc sa citeasca cu atentie ceea ce se scrie inainte de replica si a baga o persoana intr-o categorie sau alta (si ma refer aici, din pacate, si la admini).

  28. @ Liviu Nanau:

    Absolut de acord cu fratia ta!

  29. @ Lucian:

    Nu ar fi prima oara cand ne luam “papara” de la cam toti fiindca incercam sa ne punem la mijloc si sa moderam intre parerile contradictorii. Noi chiar ne-am obosit (si la propriu, si la figurat) sa citim tot ce s-a scris, din intamplare, si nici nu te-am bagat taman pe fratia ta in vreo categorie, ci aveam impresia ca incercam sa te scoatem din categoriile in care ai fost inclus de Cosmin… De ce nu suportam sa nu ni se dea intotdeauna suta la suta dreptate si repede ne mai suparam si ne facem bagajele? 🙁 Chiar ne pare rau ca nu avem atata rabdare si incredere intre noi. Una-doua, judecare, suparare si dezbinare. Mult prea usor!

    Iertati-ne!

  30. “Leacurile sunt ca să nu cădem în părerea de sine cum că ne-am vindecat doar prin rugăciune.”

    Noi am inteles aceasta fraza in sensul ca de aceea nu a ingaduit Dumnezeu sa ne vindecam (asa cum unii mai idealisti isi inchipuie) numai prin rugaciune si Sfantul Maslu, ci a lasat si leacuri de tot felul pe pamant, si medici, si spitale, etc. Adica si tamaduire prin mijloace omenesti. Nu credem ca Liviu a vrut sa spuna altceva, adica nu ca noi, la o adica, am fi in stare sa ne vindecam si numai cu rugaciunea, insa.. ca sa nu ne mandrim prea tare ca reusim asa ceva, mai luam si cate un ceai sau chiar o pastila… 🙂 Totusi, sa nu fim atat de grabnici la manie, ca sa nu riscam sa nu ne mai intelegem, din nimica toata!

  31. Eu nu m-am suparat pe nimeni. Numai ca nu mi se pare productiv sa mai particip la un dialog al surzilor. Sufar si eu de acelasi tip de oboseala ca si voi.

    Nu stiu ce moderare ati incercat voi sa faceti, atata vreme cat atat tu cat si admin2 ia-ti dat dreptate lui Cosmin S care ma acuza de ceva ce eu n-am spus ai ma mai facea, pe deasupra, si indoctrinat.

    In fine, lucrurile astea chiar n-au nicio importanta. Discutia despre vaccinuri ar putea sa fie, daca s-ar dori si s-ar putea, intelectual vorbind, una foarte interesanta cu argumentate de ambele parti, pentru o limpezire cat mai evidenta a apelor. Nu asta trebuie, pana la urma, sa cautam ? Adevarul ?

    Faptul ca nu m-am convins ca toate vaccinurile sunt rele dupa 2 articole citite pe blog-urile anti-sistem si trei citate date de fratele Cosmin ma face pe mine indoctrinat ? Nu prea cred.

    Faptul ca daca ma tai intr-un fier ruginit ma duc sa ma vaccinez anti-tetanos ma face indoctrinat ? Poate si apostat, pentru ca nu ma pun imediat la rugaciune sa ma vindece Dumnezeu …

    Cand folosesti genul acesta de ratinamete reductioniste, fara sa discuti, concluziile pot fi dintre cele mai gresite. Iar, cel putin pe acest subiect, mie mi s-a parut ca tocmai asta s-a facut, deci nu am mai vrut sa mai continui discutia.

    Si da, imi displace profund sa fiu bagat instant de tot felul de insi care, cum spuneam, au citit si ei doua articole si trei citate si deja stiu “cum merge treaba”, in tot felul de categorii mai mult sau mai putin stupide (anti sau pro vaccin,anti sau pro cip, samd).

    Cred ca, macar din acest punct de vedere, ma intelegeti, caci si voi ati fost si sunteti in continuare categorisiti in fel si chip …

  32. * am vrut sa spun NEproductiv 🙂

  33. Multumesc tuturor celor de la care am avut ce invata citindu-le comentariile (Laura,Ioana,Liviu,admin-i).

  34. @ Lucian:

    Nu stiu ce moderare ati incercat voi sa faceti, atata vreme cat atat tu cat si admin2 ia-ti dat dreptate lui Cosmin S care ma acuza de ceva ce eu n-am spus ai ma mai facea, pe deasupra, si indoctrinat.

    Si pentru noi este la fel de SOCANT cum ai putut sa intelegi TAMAN PE DOS ceea ce am scris noi! I-am dat dreptate lui Cosmin referitor la atitudinea fata de tine? Noi am fost de acord cu etichetarea de “indoctrinat”?! Asta am scris noi?! E incredibil… 🙁

    Cred ca, macar din acest punct de vedere, ma intelegeti, caci si voi ati fost si sunteti in continuare categorisiti in fel si chip…

    Pai tocmai ca da, intelegem… Tocmai impotriva acestei idei am scris si lui Cosmin.

    Probabil ca va trebui sa tacem de tot. Noi cel putin nu stim daca ne putem exprima mai bine si mai clar, incercand totusi sa facem si pace…

  35. Completare:
    @admin,incepe sa-mi sune ca in bancul cu rabinul care vrand sa-i impace pe toti si sa nu supere pe nimeni, spune fiecaruia in parte:”Si tu ai dreptate.Si tu ai dreptate…”

    Acuma ,serios vorbind,mie chiar mi-a plcut f mult spusa lui L.Nanau,aceea ca“Leacurile sunt ca să nu cădem în părerea de sine cum că ne-am vindecat doar prin rugăciune.”!

  36. @ magda s.:

    Acuma ,serios vorbind,mie chiar mi-a plcut f mult spusa lui L.Nanau

    Si in ce fel ati inteles-o?

    bancul cu rabinul care vrand sa-i impace pe toti si sa nu supere pe nimeni, spune fiecaruia in parte:”Si tu ai dreptate.Si tu ai dreptate…”

    Nu asta am vrut sa facem, dar probabil e vremea in care devii dusmanul tuturor, daca incerci sa iei ce e bun de la fiecare si sa fugi de extremisme, sa indemni la pace si la putina intelegere intre frati cu pareri diferite. Astazi se pare ca e musai sa fii dur, radical, agresiv inflexibil, sa ai propria “tabara” de fan(atic)i, de o parte sau alta, ca sa fii acceptat si inteles. Da, dezamagitoare “comunicare”.

  37. @admin
    Cred ca v-ati grabit sa va…”dezamagiti” singur.
    Se vede ,de altfel,si din ceea ce ati citat si voi,ca,DUPA ce am amintit de bancul cu rabinul,am spus:”ACUMA,SERIOS VORBIND…”
    Eu sant insa datoare sa-mi cer iertare,si o fac,pt ca mi-am permis sa fac o mica gluma intr-un moment nepotrivit.
    IERTARE,deci!

  38. @magda s.:

    Nu era legat de dvs. dezamagirea… Of 🙂

  39. @admin si admin2

    In primul rand vreau sa incep prin a-mi cere iertare ca v-am suparat 🙂 Nu asta a fost intentia mea.

    Dupa cum bine stiti apreciez foarte mult atat munca voastra cat si efortul vostru de a modera un numar atat de coplesitor de pareri si comentarii.

    Am recitit cu atentie comentariile voastre si am inteles acum, la fel ca si mai devreme acelasi lucru. Raspunsul vostru catre Cosmin ar suna, in rezumatul inteles de mine, asa:

    “da frate, ai dreptate (adica Lucian nu stie cum merge treaba si este indoctrinat, caci Cosmin tocmai asta afirmase) dar uite, trebuie sa te exprimi si tu mai cu dragoste frateasca, samd, caci altfel nu-l vei convinge.” (acest rezumat se intelege mai ales din raspunsul lui admin2)

    Ceea ce am inteles mai sus m-a deranjat nu pt. ca ma ranise pe mine in orgoliu (am un orgoliu destul de tabacit) ci pt. ca mi s-a parut o atitudine gresita si descurajanta pentru discutia in sine.

    Probabil am eu o problema de perceptie acum sau sunt prea obosit si am inteles exact pe dos. Oricum, imi cer inca o data iertare iar daca cineva doreste sa discute in continuare problema generala a vaccinurilor, calm si argumentat, sunt deschis la dialog.

    Mie mi se pare ca pana acum aceasta problema a fost tratata doar particular, pt. anumite vaccinuri, si a fost tratata destul de bine, insa la un moment dat s-a facut un salt brusc pe anumite blog-uri, incepandu-se sa se atace evaziv si fara argumente ideea generala de vaccin, abordare care mi se pare neserioasa si cu care nu pot fi de acord din mai multe motive (principiu care sta la baza vaccinului este folosit si in homeopatie si in anumite tratamente naturiste, samd).

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare