Cum manipuleaza si cum ne… monitorizeaza “vedetele” ecleziale: PARINTELE CONSTANTIN NECULA

31-10-2008 11 minute Sublinieri

pr. Necula probozind la conferinta

Pr. Constantin Necula – martie 2008, Cluj (fragment) – mp3

AUDIO:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Inregistrarea de fata credem ca ar trebui privita ca pe un semnal foarte trist de degradare a vietii Bisericii noastre, prin batjocorirea “inteligenta” si “subtila” a lui Hristos-Adevarul, precum si a “celor mai mici frati” ai Sai. Pentru noi, cel putin, impresia dupa ce am ascultat asa ceva este dureroasa si umilitoare ca un scuipat aruncat pe fata lui Dumnezeu-Omul, pornit tocmai din gurile fariseilor si carturarilor care stiau bine Legea si nu din ignoranta Il prigoneau. Ea arata – si o spunem cu mare mahnire – nu numai pana la ce grad de grosolanie, de agresivitate efectiv de maidan (dar maidan… ne-indumnezeit, ci lasat in mizeria sa) se poate cobori stacheta stilului si limbajului “popular” sau “de gasca” al unui preot-vedeta (Constantin Necula de la Sibiu), dar este, mai ales, un exemplu clasic de manipulare fara scrupule a auditoriului, cand darurile incontestabile ale inteligentei si abilitatii retorice sunt folosite numai pentru a ascunde adevarul si a calomnia josnic.

Prea multe nu sunt de spus despre histrionismul si despre teribilismele parintelui Necula, pentru ca fiecare poate sa asculte si sa traga propriile concluzii. Daca unora le place sau li se pare interesant sa li se vorbeasca cu “Hai, ba“, cu “Ba, prostilor!” si cu “piua!“… sunt liberi sa-l cultive pe preotul sibian. Credem ca numai pe la Mircea Badea de la Antene am mai vazut o asemenea atitudine si un asemenea limbaj. Dar atitudinea de popa de profesie” (cum se autodefineste!) si inca un “popa care se dezbraca de reverenda”, care sare la “bataie” (total dezinteresat, bineinteles) ca sa-si apere stapanii si mentorii intru ecumenism (ce, va gandeati cumva ca apara vreo vaduva nedreptatita precum Ioan Gura de Aur sau ca sare pentru vreun confrate prigonit, ca se ia de piept cu cei mari, precum sfintii, ca sa nu lase sa sufere pe vreunul din cei “mici”ai lui Hristos?!) si ca sa arate, repetand cu voluptate, cat de tare ii dispretuieste pe “prosti” (prostii sunt cei care indraznesc sa afirme Ortodoxia Sfintilor Parinti) il defineste indeajuns de bine, pentru ca orice ortodox de buna-credinta sa fie lamurit cu cine are de a face.

Poate ca multi erau sau mai sunt inca prinsi in mreaja imaginii pe care si-a construit-o de cativa ani, de predicator carismatic, de preot putin mai nonconformist, dar aprins de zel misionar, apropiat de tineri, numai ca multe s-au dat pe fata de cand cu adunarea ecumenica de la Sibiu de acum un an si, mai ales, de cand cu alegerea patriarhului, cand declara satisfacut si revansard:

Dusman al triumfalismelor si al complexarii pe motiv de ortodoxie, Patriarhul Daniel nu poate fi decat mai puternic decat Mitropolitul Daniel in combaterea sectarismelor din sanul ortodoxiei, a falselor purisme si a colportorilor de falsa marturie crestina”; “Cred cu tot sufletul ca Biserica isi va recapata demnitatea raspunsului in fata evazionistilor de falsa educatie si cultura. Stiindu-i capacitatea de analiza si reactie rapida, cred ca nu vom mai suferi de retardarea simptomatica pe care lipsa de coerenta si chiar lipsa de curaj de pana acum au facut-o posibila”; “Sper ca lectia Patriarhatului P.F. Sale Daniel sa fie una deplina. Sa-i rusineze pe toti aceia care, bolnavi de scenarita cronica, au umilit Biserica prin jignirea oamenilor ei exponentiali, Arhiereii “. (EVZ – 14 sept. 2007).

Ceea ce face “popa” (asa isi zice el insusi si i se potriveste, din pacate) Necula cand lanseaza cartea – scrisa impreuna cu un ziarist proverbial pentru servilism si demn de compatimit de toata lumea pentru “traseismul” sau eclezial – este deja… meta-manipulare. Pentru ca manipuleaza in timp ce… teoretizeaza manipularea, pentru ca este lupul (nici macar imbracat prea bine in blana de oaie) care striga “Lupul!”. Incearca sa prosteasca un auditoriu – probabil vrajit deja de stilul aparent “sincer”, dezinvolt, “smecher” si… “cool” si de cascada impetuoasa de vorbe revarsate spre el cu un debit uimitor – prin falsificarea realitatii si prin aplicarea unor trucuri “de manual”, care se pot recunoaste usor. Unul din acestea consta in minimalizarea prin caricaturizare atat a problemelor reale reprezentate de ecumenism (Care-i tulburarea mare?”, “Hai sa fim seriosi”), cat si a anvergurii contestatarilor sai, alaturi de exagerarea pana la falsificare a unor subiecte marginale si nerelevante pentru problema in cauza.

De pilda, problema ecumenismului nu are nici cea mai mica legatura cu relatia de vecinatate dintre romani si unguri; acesta este un subiect nerelevant pentru ecumenism: romanii si ungurii au putut sa traiasca si in conditii de buna vecinatate fara sa aiba nevoie de ecumenism. Oamenii simpli se descurca foarte bine, invrajbirile apar atunci cand le trec prin cap unor despoti luminati sa faca “pace intre popoare” si “unitate in diversitate”. Dupa cum si faptul ca Razvan Codrescu l-a tradus pe Dante nu inseamna ca e dator sa si accepte, simultan, ca “act de cultura“, orice soi de aggiornamento intr-o catedrala ortodoxa (nu pomeneste insa nimic despre sacrilegiul desfasurarii unui ritual masonic in catedrala din Timisoara).

In acelasi fel, problema ecumenismului nu este nici abjurarea fatisa de Ortodoxie si trecerea la alte confesiuni, (ce simplu ar fi si ce naivi ar trebui sa ne inchipuim ca sunt ecumenistii!), asa cum incearca sa ridiculizeze pr. Necula contestarile facute acestei miscari, dupa cum combaterea lui nu are in ea nimic ofensiv legat de oricine ar fi de alta credinta... De altfel, criticile si avertismentele dure venite de la toti marii parinti induhovniciti ai Ortodoxiei de pretutindeni, de la teologi reputati ca Sf. Iustin Popovici sau pr. Dumitru Staniloae si pana la parinti cu viata sfanta ca Paisie Aghioritul, Filotei Zervakos, Epifanie Teodoropulos, Serafim Rose, Sofronie Saharov, Dionisie Ignat, Petroniu Tanase, Staretul Efrem de la Vatopedu, Gheorghe Calciu, Justin Parvu, Arsenie Papacioc, zecile de teologi si ierarhi adunati la Tesalonic in 2004 si atatia multi, multi altii sunt ocultate fara jena, nu exista pentru pr. Necula. Oare chiar or fi cu toti acei prosti care nu stiu despre ce este vorba cu ecumenismul, care nu se roaga si nu stiu din cele duhovnicesti sau care, si mai si, vor sa “ia gatul” ereticilor?! Dar pentru ca nu se cuteaza a se lovi direct in numele mari, se reduce rafuiala la “prostii” cei mici, care duc “razboaie intru cuvant”…

Trebuie spus foarte clar: pur si simplu nu au existat si nu exista acei “fundamentalisti” ortodocsi, asimilabil celor islamici, care pornesc, vezi Doamne, vreun Jihad contra cuiva, care urasc si care vor “taierea capului” si moartea vreunui eretic, asa cum fantazeaza morbid preotul sibian. Dar “fundamentalistii” sunt intotdeauna sperietoarea de serviciu (joaca un rol similar cu cel al teroristilor pentru conducatorii anglo-americani care au cautat sa inventeze acest inamic pentru a putea ingradi “legitim” libertatile cetatenilor), constructie ideologica agitata la orice ocazie, ca sa se sperie populatia si sa aiba sentimentul ca trebuie sa fie aparata de cineva “rau”. Este vorba aici de o tehnica folosita in politica, anume inventarea unei “amenintari” definita ideologic, propagarea unei ideologii care sa fie foarte atragatoare si aparent sa explice realitatea careia i s-ar adresa dar pe care o falsifica, in fapt, in intregime.

Teribilismele pr. Nicula stau pe picioare subtiri, de lut sau doar atata timp cat imaginea plasmuita a “dusmanului”, dusmanul imaginar, “prinde la public” si este crezuta. Ne oprim aici, ascultati si cititi mai departe fratiile voastre…

***

pr. Necula

“- Stiu ca intrebarea referitoare la ecumenism vi s-a pus de fiecare data.

– C.N.: Nu chiar.

– Parerea mea este ca exista o diferenta intre ecumenismul practicat de preoti, monahi, care, in opinia mea este foarte recomandat, dat fiind sinoadele ecumenice, si ecumenismul practicat de mireni care savarsind……in ceea ce priveste dogma, adera rapid la noul val. Aveti aceeasi parere?

– Eu n-am vazut oameni convisi de ecumenism. N-am vazut unul sa tremure, daca iei.. carta ecumenicaN-am vazut, n-am vazut! Si-am cunoscut, vorba aia, oameni grei! Ma gandeam la un moment dat ca pana si presedintele asta al WCC-ului, nu cred ca el crede foarte mult in ceea ce face. Ei insisi au o mare problema. Au constatat ca modelul propus de Geneva nu merge. Dar nici sa ma apuc sa batjocoresc toate incercarile de a sta la vorba cu celalalt si sa-i decapitez pe toti. Hai sa fim seriosi!

Va dati seama ce fain ar fi intr-un sat ardelenesc, unde ungurii n-or fi ortodocsi toti, bata-i cucu`, ca doi or scapat la botez, tot or fi scapat vreo doi, si rumanii astia care nu-s toti ortodocsi, ca mai avem si de alte nuante confesionale, sa ne incingem in fiecare duminica… cand……acum meci! Pe locul unde era hora alta data dati-va-n freza de azi incepand, ca sa aratam noi ce structuri religioase, hotarate, structurate, avem. Sa fim seriosi!

Ecumenismul este o chestiune, am mai spus-o si alta data, dar mie chiar imi place ideea de a repeta asta, este o structura educationala pana la urma. Te educi in acelasi spatiu la o mentalitate care nu poate fi comuna neaparat cu celalalt, dar ce sa fac, sa-l bat p’ala ca-i… Ce sa-i zic lui Pisti, ba Pisti, te spanzur de crucea bisericii ortodoxe ca sa-mi fac datoria? Ce sunt, Jihad, ce-s? Ma trimite Mahomedul ortodox sa le tai capul la toti paganii? Sa fim seriosi! Oleaca mai mult, bai, ……. in discutii. Asta e important.

Sa stiti ca, va marturisesc cu toata inima mea: niciodata, in nici o situatie, la nici o intalnire ecumenica nu mi s-a cerut sa abjur de la credinta. La noi a fost la Sibiu o intamplare, fericita, prezenta acestei a treia adunari ecumenice pe seama careia s-a tesut foarte mult. Pe cuvantul meu, mergeti, uite, daca vreti ne urcam toti intr-un tren – ca ne ajunge un tren – mergem sa vedeti la Sibiu cati oameni au trecut la alte confesiuni pentru ca a fost adunarea a treia ecumenica la Sibiu. Hai sa fim seriosi!

Credeti ca nu mai pot dormi acum, stiti cum stau sibienii acum noapte asa obositi: ah, cum rezolvam noi problema ecumenismului local, vai vai vai? Nu, mai frate, fiecare si-a trait partea de misiune pe care a avut-o, aia au plecat, noi am ramas, ortodocsii cu ai lor, greco-catolicii cu ai lor, lutheranii cu ai lor. E drept ca lutheranii mai iau si de la noi din cand in cand, unitarienii cat sunt acolo si ei, baptistii si ei acolo. Care-i tulburarea mare?

Mai cu seama ca pe mine m-a distrat reactia lui Razvan Codrescu, de altfel eu l-am socotit si il socotesc in continuare unul dintre bunii mei prieteni si un tip la care ma raportez ca la un tip foarte intelectual si foarte corect construit intelectual. La un moment dat s-a intamplat, prin acordul defunctului mitropolit Antonie, Dumnezeu sa-l odihneasca, s-a desfasurat in septembrie, imediat dupa adunarea a treia ecumenica sau in timpul ei, nici nu mai stiu cand, ca n-am prins-o, un soi de putpuriu de muzica ca (sic!) de opera, dar erau arii din chestii foarte sobre din opera, in Catedrala Mitropolitana. Ba, usile imparatesti inchise, lumea a ascultat, s-a cantat, e drept la o harpa, va dati seama, in biserica, David canta la fluierul piciorului, n-avea nici o legatura. Cand spune la Psaltire ca ei cantau din chimvale si …asta asa, metaforic, n-aveau ei cum sa cante din chimvale. S-a terminat asta si aud oameni, deci un om de subtirime intelectuala, sa spuna ‘decaderea ortodoxiei prin prezenta operei’, ‘au fost femei in altar’. Hai sa fim seriosi! Si a inceput cu o scenarita cronica de genul asta. Am vrut sa-i scriu, dar m-am abtinut o vreme, poate ca n-o sa ma abtin pana la capat si tot am sa-i scriu. El este unul dintre bunii traducatori din italiana. Ultima carte tradusa de el este Divina Comedie a lui Dante Alighieri. Stiti ca Dante scrise despre rai, purgator si iad. Pai poti sa-l acuzi pe el de catolicism pentru ca l-a tradus pe Dante? Hai sa fim seriosi! E un act de cultura.

Sunt mai multe lucruri de discutat.

Eu sunt foarte suparat pe manipularea subiectului ecumenic si sa stiti ca imi rezerv intotdeauna dreptul de a-i spune unuia de-i prost ca-i prost, ca habar nu are pe ce lume traieste cand vorbeste de ecumenism, pana nu vede in ce situatie esti pus in zone limita. Va dau exemplul cel mai la indemana: in Afganistan ortodocsii militari romani au facut dovada ca sunt crestini intr-un spatiu musulman avand langa ei catolici si protestanti care s-au uimit de ortodoxia lor. Daca i-ar fi lasat p’aia dincolo de ziduri… Intr-o duminica s-a intamplat asa. Cand s-a facut Liturghia ortodoxa au venit si italienii catolici si au stat in biserica. In locul in care ar fi trebuit sa stea italienii la slujba au bombardat baietii. Am eu niste prieteni erezomahi de’astia care ii ucid pe toti. Si am zis, bai, presupunem ca vine Dumnezeu si-i trazneste pe toti astia de ziceti voi sa moara. Ce va faceti voi a doua zi, ba? Din ce va aprovizionati voi erezomahia asta? O sa va certati intre voi atuncea, ca nu mai e dusmanul comun. Sa fim seriosi!

A aparut de curand in colectia aceasta de la Ziarul Financiar, ati vazut ca ei tot scot carti cu probleme economice, probleme sociale, si a aparut o carte, nu retin foarte bine titlul ei, dar in care sunt prezentate toate marile figuri ale tipilor un pic descentrati de pe lucrurile morale: cea mai mare furaciune bancara din imperiul britanic, un predicator care traia o viata dubla cu niste prostituate la marginea orasului… Deci toata cartea aia, de la un cap la altul, este despre jegul uman al oamenilor care sunt pusi ca model in fruntea unor state.

Ei bine, toata cartea iti da o stare de insatisfactie, de neodihna. Pentru ca atunci cand te aprovizionezi numai din otravuri, din excitanti de genul acesta negativi, viata ta nu are cum sa se odihneasca. Le recomand totdeauna astora care-s porniti pe razbeluri, pe strange gatul, ucidem aia, p‘aia , ba, mai usurel, luati si voi o carte mai usoara, Psaltirea, Sfanta Scriptura, mai temperati-va, genunchiul jos, mai si odihniti-va, ba baieti, ca muriti pe cale, bai!

– Intrebare din sala: Suntem multi studenti la medicina. (C.N.: hau). Aici, la cursuri, invatam despre evolutie. Evolutie, evolutie si iar evolutie. Pentru unii e chiar smintitor. Ce trebuie facut?

– Taceti, ascultati-i... M-au intrebat ieri la radio, la un radio, de ce nu ma ridic impotriva evolutionismului. Si am zis: domnule, pai evolutionismul m-a facut crestin. Ma credeti? Daca nu-mi bagau astia cu tolcerul in cap darwinismul, materialismul dialectic si evolutionismul, mie mi-ar fi placut ce-mi predau ei. Dar vazand ce prostii scot din ei a trebuit sa caut alternativa. Si alternativa a fost Hristos. Pai le multumesc!

Celui care mi-a daruit Originea Speciilor a lui Darwin, una dintre editiile frumoase zic eu, editia a V-a superba si realizata pe o hartie… Eu habar nu am engleza. Habar n-am engleza. Dar cartea aceea m-am chinuit si am citit-o, am cautat una in limba romana (sa stiti ca nu o sa gasiti o editie romaneasca foarte recenta, aveti grija) si dupa ce am citit-o a fost ca si Capitalul lui Marx. Mi-am insusit o parte din lucruri, m-am gandit, m-a pus pe ganduri si am zis: ba nene, solutia tot saracul asta, Hristos, ca la El, stiti mai si leaga la un moment dat…

Ca astia, stii cum e, elementul clasic de combatere a evolutionismului este Muzeul din Londra. Toate speciile care sunt prezentate in Originea Speciilor au niste (da’ asta-i pe bune, daca prindeti undeva pe google sa cautati pe acolo, nu mai stiu eu bine pe unde e, da’ e usor de gasit) imaginea de sus a muzeului este prezentata asa: sunt niste vitrine care pleaca de aici si ajung acolo. O vitrina de aici ajunge acolo, o vitrina de aici ajunge acolo, dar intre vitrine nu e nici o legatura. Asta-i problema darwinismului. Ca noi avem pe linia asta evolutie, pe linia asta evolutie, pe linia asta evolutie. Dar cum Dumnezeu s-a facut…. E! Cu Dumnezeu s-a facut lipirea intre firele astea! (Deci accepta evolutionismul teist, n.n.!!!)

Problema medicinei nu e numai asta. De exemplu, eu va spun cu toata responsabilitatea unui unchi de medicinista si a unuia care a vrut sa faca medicina si inca mai cocheteaza din cand in cand. Dramatic este ca nimeni nu mai spune ca trebuie sa tratati omul, nu boala. Si ca omul ala este trup si suflet. Nici educatia voastra nu e facuta pentru trup si suflet. Ajungeti medici de familie si nu stiti sa puneti pampersi ca nu v-a arat nimeni. De parca in familie nu sunt si copii! Aveti copii? Da, imi pare rau dar nu este specialitatea mea. Pentru specialitatea pampers si diaree nocturna, la alt sector. Uitati-va bine la nenorocirea asta intre a scrie substanta activa in reteta medicala si a scrie medicamentul. O sa avem meciuri. Lunile august, septembrie, octombrie, noiembrie vor fi… sa nu va imbolnaviti in perioada asta ca nu stiti ce luati. Pentru ca acum se schimba substanta activa, acu se…

Daca vreti, pentru voi va recomand cu tot dragul, pierdeti un pic lunea noaptea era de obicei pe TVR1, dar AXN vad ca au luat-o si eu acuma, Dr. House. Uitati-va la filmul acela, ca e o lectie de viata absoluta, iar medical este una dintre cele mai bune lectii pe care o poti primi ca viitor neurolog, pentru ca toti veti fi un pic neurologi, nu? Nu poti sa vindeci piciorul daca nu vindeci bubita din creierasul piciorului, asta este. Nu e asta singura problema, ci faptul ca va fura tineretea si cred ca dupa 5 ani, plus 6 ani, plus 15 plus 35 de ani o sa ajungeti medici se insala amarnic. Cine se pregateste este deja. Cine este sa fie medic este din pantecele mamei sale. Are o vocatie pentru asta, o vocatie care niciodata nu se masoara in nota. Cine va da voua harometrul necesar cu care sa cantariti harul de care aveti nevoie ca sa fiti medici. Cine va spune ca dupa atatia ani, si stiti foarte bine ca salariul vostru va fi la fel de idiot si nenorocit ca al unui popa intr-un sat.

Atunci cand s-au pornit acum impotriva bisericii m-am si gandit: ba prostilor, dati in amaratii nostri care au 4 milioane salariu, din care 3 milioane duc inapoi la protopopiat sa-si plateasca CAS-urile, si-si hranesc cate 4-5 copii, ca popa, fraierul, face copii inca. 2, 3, 4, 5 copii ii hranesc dintr-un milion. Asta-i minunea lui Dumnezeu, ca nu moare de foame si nu se taraie pe jos. Dar, revenind. Veti fi umiliti, veti fi calcati in picioare, ce va va salva atunci nu va fi niciodata cultura din facultate. Cealalta cultura, aia din adancul sufletului, aia va va salva. In fata tiganilor care vor veni si vor bea asta anti… antitermicele ca au gust de cirese si le beau toata… balbalbal… au luat nurofenul si a facut temperatura iara, pai nu-i dai Nurofen? Pai da`, am baut ieri, ca le-am dat si la copii ca le-a placut ca avea gust de sirop. Sau voi veti da antibiotice pentru o boala si ei vin a doua zi toata casa bolnavi de intoxicatie cu antibiotice. Cica, pai nu i-ai dat la ceas? Pai nu, i-am dat tot odata, ca noi n-avem ceas. A, credeti ca glumesc? Fiti seriosi, asta-i viata care va asteapta!

Pe mine asta ma distreaza, cand ii aud p’astia ca-si fac probleme cu celula stem, cu clonarea, bai, Gica, la noi femeile n-au curaj sa nasca in maternitate ca seamana cu sala de morti. Zici ca esti in morga cateodata in sala de nasteri. Din lipsa de respect pentru femeie, din lipsa de respect pentru copilul care se naste, si noi punem problema clonarii si a stem-urilor? Hai sa fim seriosi! Biotehnologia aplicata. Hai ba, sa fim seriosi! Noi n-avem cu ce sa facem analiza de sange prin spitale. Acuma va spune laborantul – ca m-am dus saptamana trecuta intr-un spital, renumit de altfel, si doamnele de acolo se chinuiau ca nu aveau hartiuta aia, tineti minte, din care mai afli ce PH… n-aveau turnesol, ba, nene, n-aveau hartie de turnesol intr-un spital mare cat Clujul. Facem medicina avansata, biensure. Teoretic, beton.

– Intrebare: Parinte, spuneati saptamana trecuta la Brasov, cand ati lansat cartea Alegerea Patriarhului ca nu are rost sa citim ziare pentru ca sunt pline de minciuni.

– C.N.: Eu si Basescu.

– Cum am putea sa-i explicam unui adolescent, spre exemplu, ca-si iroseste timpul uitandu-se ore intregi la televizor, cu atat mai mult cu cat colegii ar rade de el daca ar afla ca parintii nu-l lasa sa faca acest lucru?

– E o chestie de alegere, dar eu zic ca aveti timp prea putin ca sa-l mai pierdeti cu prostii. No, calculati-va voi sa vedeti cat timp aveti sa le spuneti parintilor ca-i iubiti, iubitei ca o iubiti sau iubitului ca-l iubiti, fetele iubitilor si baietii iubitei, ca sa fiu bine inteles, ca nu mai stim ce vorbim! Cat timp v-ati pastrat pentru rugaciune, de cand n-ati mai deschis Scriptura, cand ati fost ultima data sa simtiti liniste? Liniste, sub un tei. Aliluia! Nici nu mai stiti cum arata teiul.

Am spus-o in contextul in care, o sa va arat, va arat si acum, cartea “Alegerea Patriarhului, 41 zile ale dezinformarii”, impreuna cu un prieten, Florian Bichir de la Evenimentul Zilei si cu Romeo Petrasciuc, care e ascuns pe aici pe undeva, ei, doi jurnalisti si eu, popa de profesie, ne-am apucat sa luam la mana tot ce inseamna presa centrala, de la moartea Preafericitului Teoctist pana la alegerea Prefericitului Daniel.

M-a dezonorat faptul ca sunt contemporan cu unii dintre cei care se socotesc a fi oamenii Bisericii din presa centrala. Este dezonorant sa constati cum s-au pornit impotriva lui Daniel ca Patriarh, sau ca Mitropolit sau a Inaltului Teofan sau a Inaltului Bartolomeu daca a fost cazul, mai rau decat impotriva lui Ceausescu. Nici Ceausescu n-a fost terfelit, in nicio situatie, si ar fi fost ilogic sa fie terfelit, in fond de morti numai de bine, cum a fost situatia aceasta. Mai dezonorant este faptul ca, de exemplu, aceasta carte a fost socotita pe anumite siteuri si anumite liste, razboaie intru cuvant si smecherii de genul asta, ca o mare razbunare neculista. Niciodata nu mi-a stat capul sa ma razbun pe prosti, pentru ca nu pierd vremea. Dar este nevoie ca din cand in cand Biserica sa spuna: Bai, piua, va vedem, va monitorizam, si va atentionam ca stim despre ce este vorba in colportarea de stiri si in jocul acesta perfid de falsificare a istoriei.”

O sa gasiti aici cateva texte clasice deacum despre masonerizarea alegerilor, politizarea alegerilor, bla bla-ul alegerilor, blablablablablaul alegerilor, despre marele, prietenul meu teribil, domnul Mircea Dinescu, seful fanfarei CNSAS, si altele de genul acesta, care sigur ca nu m-am comportat ca un popa, ca atunci cand scrii de lucruri de genul asta dai jos reverenda si sufleci si zici, no, ptiu, ziceti, amu! Prea mult credem ca putem combate dracu cu tamaie. Dracu se combate in scris.

Eu sunt dezamagit si de altceva, si cartea exprima catre final aceasta dezamagire, ca sunt oameni pe care noi ii intretinem ca analisti ai bisericii, si care-si permit sa ne injure arhiereii, isi permit sa injure familia arhiereilor. Astazi a aparut intr-un ziar central un articol impotriva mitropolitului meu mai mult decat jignitor. De-a dreptul mincinos. Eu sunt convins ca domnul Dan Ciachir are o ceacareala a lui, cred ca vede un pic lucrurile intretesut si nu este atent la ce scrie. Dar a face dintr-un Mitropolit al Ardealului, chiar daca sta pe un sfert de scaun, cum s-a exprimat dansul, totusi un sfert de scaun e mai mult decat putina lui minte, sa faci din el troaca de porci, este mai mult decat jenant. Este de-a dreptul blasfemiatoriu. Si nu pentru ceea ce n-a spus, ci pentru prostiile pe care le spune, printre altele, de exemplu, pentru faptul ca Mitropolitul nostru a devenit si decanul Facultatii de Teologie, a inceput cu tot felul de speculatii, inclusiv spunand ca fiul Mitropolitului nostru ar fi votat in favoarea tatalui sau. Or fiul sau nici nu a participat, pentru ca n-a fost ales in nici unul dintre consiliile posibile eligibil ca sa aleaga mitropolitul, care, noi tot radeam, ca era ultima sansa sa ajunga decan, are 60 de ani, n-o sa-l mai alegem si data viitoare. Si eu cred ca este onorant pentru o facultate sa stea sub mitra care, pana la urma o guverneaza, in intelepciunea pastorala de care are nevoie. Si nu pot sa expandez, e ca si cum m-as lua de Inaltul Andrei, sau de alti mitropoliti ai nostri, avem episcop care este decan la Craiova, sau la Constanta, e jenant sa pui in spatele arhiereilor nostri lucruri pe care nu le fac. Cum este jenant, unii mi-au reprosat ca nu-l apar pe Inaltul Anania. Piua! Pana si tacerea este un mod de aparare. E jenant, de exemplu, sa pui in carca Inaltului Anania tot felul de troglodisme si de speculatii de-ale tale, personale, pentru simplul motiv ca n-ai capacitatea sa-l cantaresti si sa-l vezi asa cum este. Da-ntotdeauna am remarcat ca piticii astia mici mici mici mici mici mici mici, sar asa in sus, si cand n-apuca, trag si ei cum pot, doar doar se ridica la… stiti, ca puricele care statea pe pulpana reverendei unui preot si zicea ca el e mare filocalic (…)”.

mockjesus631.gif


Categorii

Opinii, analize, Polemici, conflicte, zelotism, extremism, provocari, Preot Constantin Necula, Transcrieri-Redactari

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare