DE LA IADUL FATARNICIEI SI AL INSELARII LA DORUL DUPA DUMNEZEUL CEL VIU (Stiri religioase si recomandari duhovnicesti 7-10 iunie 2010)

10-06-2010 3 minute Sublinieri

Am primit pe e-mail, de la un “Creştin ortodox” o informaţie interesantă, trecută până acum neobservată: la reuniunea de 40 de ani cu foştii colegi de liceu cu care a absolvit C.N. “Coriolan Brediceanu” din Lugoj, Preafericitul Părinte Daniel a “donat liceului copia miniaturizată, ferecată în argint, a crucii San Damiano a lui Francisc de Assisi”. Este vorba de reproducerea crucii din bisericuţa San Damiano la care Francisc de Assisi se rugase când aceasta se afla în ruine şi a auzit din cruce ieşind glasul lui Dumnezeu care îi spunea să o reconstruiască. După ce a reconstruit-o şi-a dat seama că glasul Domnului se referise de fapt la reînnoirea întregii Biserici, în general. De atunci el a propovăduit pocăinţa, devenind harismatic. Crucea San Damiano este totodată simbolul călugărilor franciscani, pecetea misionariatului lor de la Dumnezeu ca să-şi angajeze vieţile şi resursele pentru a reînnoi şi reconstrui Biserica în puterea lui Dumnezeu, aceştia preţuind-o în mod deosebit. Originalul se găseşte acum în biserica “Santa Clara” din Assisi, aşezată deasupra altarului. În bisericuţa din San Damiano se află doar copia (…) “Creştin-ul ortodox”, care mi-a trimis e-mail-ul, conchide tăios: “Deci nici o problemă că fratele său trece la catolicism…”

  • Pelerin ortodox:

VAI VOUĂ, ECUMENIŞTI FĂŢARNICI!

Ceea ce a mustrat mai mult și a înfierat cu tărie Hristos în vremea lucrării Sale pământești a fost fățărnicia. Și pe bună dreptate, pentru că fățărnicia, după Sfântul Grigorie Teologul, este atât de vicleană și primejdioasă în societate, precum stânca din mare în care se izbește corabia și se scufundă. Fățărnicia, după Sfântul Grigorie, este rodul invidiei. Astfel, fățarnicii, atunci când au mânia în adânc și își arată dragostea răspândită la suprafață, așa cum stâncile sunt acoperite de apă, o vătămare neașteptată pricinuiesc celor care nu se păzesc”.[1]

Fățărnicia este un mare rău pentru om, dar acest rău devine și mai mare atunci când omul este religios, este om al Bisericii, și mai ales cleric. Așa erau cărturarii și fariseii din vremea lui Hristos, oameni invidioși și răutăcioși, care se străduiau să pară buni și sfinți în ochii oamenilor, dar în realitate erau morminte văruite, așa cum i-a numit Hristos, plini „de oasele morților și de toată necurăția”[2].

Fiecare epocă are fariseii ei, dintre care mulți, așa cum am spus, se află în sânul Bisericii și sunt teologi, propovăduitori ai Evangheliei, preoți și episcopi care țin în mâinile lor Sfântul Potir. Da, din nefericire, există și episcopi. Dar să nu ne smintim. Între cei Doisprezece Apostoli nu a fost și un fățarnic și trădător al apostoliei lui și, prin aceasta, chiar și al Învățătorului lui? Ce lucru mai firesc este ca printre miile de clerici ai fiecărei epoci să se găsească și mulți urmași ai nevrednicului ucenic și apostol?

Caracteristicile episcopului fățarnic

Cu cât este mai mare vrednicia episcopului fățarnic, cu atât mai mare este și răul pe care fățărnicia sa îl pricinuiește Bisericii. Treapta cea mai înaltă a preoției este cea a episcopului. Și cel mai mare rău în cadrul Bisericii și, în general, în societate îl pricinuiește episcopul fățarnic. Episcopi fățarnici au existat întotdeauna, chiar și în epoca marilor Părinți ai Bisericii, secolul IV, care este considerat „veacul de aur” al Creștinismului. Atât de mare era fățărnicia episcopilor în acea vreme, încât s-a îndeletnicit cu descrierea ei și Sfântul Grigorie Teologul, scriind o poezie specială despre ea. O redăm aici spre folosul cititorilor . (…)

FOTOGRAFII DE LA PROTESTELE CREDINCIOŞILOR ÎN LEVKOSIA

  • Pustnicul digital:

Pomelnic ce trebuie să fie nelipsit din rugăciunea zilnică

Român călător clandestin pe trenul de aterizare al unui avion ’salvat de o furtună’

  • Parintele Savatie Bastovoi:

Lupta pentru simboluri: Unde-i Crucea de pe ambulanţe?

O nălucă bîntuie la Chişinău. De la comunismul roşu la comunismul albastru

***

  • Crestinul ortodox:

Să vorbim puţin despre muzica rock

Influenţa negativă a muzicii rock şi a vrăjitoriei

Despre vrăji…(continuare)

  • Dulce casa:

„Ronţăiţi” între mese?

Ce au făcut sfinţii în vreme de foamete

Înjosirea semenului este păcat împotriva Duhului Sfânt,
pentru că e des-personalizare

Fă-te Dumnezeu pentru cel lovit de sărăcie (Sf. Grigorie de Nazianz)

  • Calauza ortodoxa:

Viata duhovniceasca – Smeritu-m-am şi m-am mântuit! (Parintele Dionisie Ignat de la Colciu)

Cugetări scurte (Sf. Ioan Iacob)

De ce suntem Ortodocşi ? (V) (Pr. Dumitru Staniloae)

 

  • Marturie crestin-ortodoxa:

Cateheza ”Ortodoxie si Românism. Sfinti, sfintenie, cuviintă, experientă istorică” – 07.06.2010

Virgil Maxim desprePărintele Daniil Sandu Tudor

 

Pasiunile lumeşti

Abecedarul vietii duhovnicesti

  • Alexandra Corbu:

Glasul Sfintilor Parinti – Postirea, Sfantul Vasile cel Mare

Sfaturi Intelepte – Sfantul Teofan Zavoratul

  • Ramura inflorita:

Nebănuite sunt căile prin care lucrează Domnul(din corespondenta Maicii Siluana Vlad, o scrisoare si un raspuns de mare folos multora)
Copiii văd prin ochii lui Dumnezeu – minune povestită de o femeie medic în Africa Centrală

Veniti la mine toti cei osteniti si impovarati

Patericul secolului XX- Maica Gavrilia

  • Cristian Stavriu:

Cum devine melancolia pocăință și sentimentul de inferioritate smerenie!… Arhim.Simeon Kraiopoulos

Binecuvântați și nu blestemați căci răul ne covârșeste!…pilde

Împuținarea dreptății și dragostei este izvorul răutăților!… Sf.Teofan Zăvorâtul

Să primesti darul ce ti se oferă din iubire!…pilde

Dragostea fără discernământ!…Cuv.Paisie Aghioritul

Nebunia pentru Hristos!… Arhim. Arsenie Papacioc

Pr. Florin Botezan – „Dorul după Dumnezeul cel viu”,
conferința la Orăștie despre viața și învățătura Sf. Siluan Athonitul (21 Sept. 2009) – exceptional cuvant!

Despre fericire – Pr. Ignatie (Ilie) Trif (Alba Iulia) – Audio

Mănăstirea Valaam. Sfântul Antipa Românul (VIDEO)

Sf. Serafim de Sarov (VIDEO)

Viața Sf. Serghie de Radonej (VIDEO)

***



Categorii

Ecumenism, Pagini laice, Pagini Ortodoxe, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

28 Commentarii la “DE LA IADUL FATARNICIEI SI AL INSELARII LA DORUL DUPA DUMNEZEUL CEL VIU (Stiri religioase si recomandari duhovnicesti 7-10 iunie 2010)

  1. Mi se pare mie, că o astfel de cruce cu icoane este neaoş ortodoxă. M-am uitat şi eu pe original (la link-ul recomandat în articol) şi nu găsesc nimic neortodox în pictura crucii. Dealtfel catolicii au de obicei pe Christ sculptat. Ori aici nu este cazul!
    Că Francisc de Assisi a primit înşelare prin această cruce (?!) este irelevant. Deci nu cred, că Patriarhul a greşit cu ceva, dăruind o cruce ortodoxă, pe care se pare că la rându-i a primit-o în dar. Dar din dar se face!
    Şi eu am primit acu câţiva ani buni o cruce (copie, bineînţeles!) de pe la începuturile timpurilor creştine din Irlanda de la un protestant, şi ce era să fac, să nu o preţuiesc?? Nu s-ar mânia Dumnezeu? Iar pt aceasta nu am trecut la protestanţi nici până acum şi nici nu se va întâmpla vreodată!
    Mă gândesc chiar, că icoanele şi crucile ortodoxe au multă teologie în ele, am văzut icoane ortodoxe la loc de cinste de ex. în biserica curţii din Viena (Hofkirche) sau în biserica mânăstirii St Bernhard la 2500 m înălţime în Alpii elveţieni, poate prin ele credincioşii altor confesiuni vor ajunge să vadă Adevărul; cine suntem noi să ne împotrivim? În plus, acestea sunt o dovadă (dacă mai era cazul) că Dumnezeu şi sfinţii astfel au fost reprezentaţi în Biserica primului mileniu, şi nu precum vedem azi la catolici, de ex.

  2. Referitor la cadoul patriarhului: parca Ortodoxia nu are destui sfinti, trebuia sa fie musai ceva mai “trendy”…Francisc de Assisi a ajuns sa fie considerat in Vest o figura mai “hippy”, l-au adoptat pana si ecologistii, ecumenistii…

    Lasand la o parte conotatiile clar ecumeniste ale gestului mi se pare (sa imi fie iertat) mai mult decat deplasat ca cineva care se scalda in lux sa faca referire cu nonsalanta la Francisc de Assisi care a trait in mod deliberat in saracie lucie, alaturi de leprosi.

  3. Realizarea unei astfel de cruci poate e deplasata, dar nu cred ca este ceva ne-ortodox in sine. Doar si icoanele realizate in stil occidental sunt “bune” (desi personal nu prea imi plac).

  4. @ Cristian si Marius:

    Nu cum arata Crucea este problema, ci semnificatia ei vadit ecumenista.

  5. Nu frate, gestul nu are semnificaţie ecumenistă. Un episcop ortodox dăruieşte unor ortodocşi (presupun că majoritatea acelui liceu este formată din ortodocşi) o cruce ortodoxă primită în dar. Eu unul n-aş avea nici o piedică să mă rog lui Dumnezeu în faţa ei! Presupun că acum mai bine de un mileniu f mulţi sfinţi s-au rugat în faţa acestei (multe copii) cruci-icoane. Eu să mă dezic de ei- să un fie!
    Dar dacă vreau să fiu mai catolic decât papa, atunci mă apuc să sfidez crucea, că Francisc de Assisi a împuţit-o. Şi apoi în acelaşi zel şi aceeaşi logică nu mai cumpăr nimic, nici pâine, nici lapte, nici bilete de tren, căci au pe ele codul de bare, care este semnul antichristului, iar acesta le-a spurcat astfel de-a binelea pe toate.
    Acum îmi cer iertare pt ton, dar cred că este nevoie de discernământ mai mult când se fac astfel de afirmaţii, tranşante dealtfel. O avea păr. Daniel păcatele lui şi o avea deschidere spre ecumenism, dar pt aceasta, de ce să vedem noi întuneric şi acolo unde este lumină???

  6. @ Cristian:

    N-a zis nimeni sa sfidezi crucea si sa nu te inchini ei. Tocmai fratiei tale iti apartin afirmatiile transante si tonul nepotrivit.

    Cred ca nu era nevoie, daca voia sa transmita un dar duhovnicesc, de a alege musai ceva echivoc care sa transmita mesajul implicit: noi ii recunoastem si pe sfintii catolici… Ca azi se cauta cu lumanarea sa se dea citate sau sa se foloseasca simboluri care sa sugereze sau sa spuna de-a dreptul cum ca noi suntem “biserica sora” cu cea papistasa este tot mai evident si numai cine nu doreste sa vada nu vede… Cum am mai scris, daca ecumenismul ideologic si doctrinar nu da roade si este respins de cei mai multi, s-a gasit o cale sa se ajunga si la “popor”: ecumenismul “mistic”, “harismatic”, al “sfintilor” si al “caritatii”. De aceea azi e atat de la moda sa citezi, ca ortodox, din Maica Tereza, din Papa Ioan Paul II si din “Sfantul” Francisc sau sa le aduci elogii in conferinte si in predici. Un strop de confuzie si de promiscuitate in plus nu strica pentru pregatirea constiintelor oamenilor in directia relativizarii unicului Adevar si a inocularii ideii ca “nu conteaza dogmele”, important este ca avem aceeasi traire, ne rugam la fel, etc, cum am tot auzit in ultimul timp.

  7. Frate admin, m-ai făcut să citesc discursul patriarhului din 5 iunie de la liceul din Lugoj (de pe Basilica şi de pe theologhia), articolul şi comentariile de pe theologhia şi poţi să-mi dai cu parul în cap, dar tot nu văd unde păr. Daniel citează din “sfinţi” catolici sau unde aduce confuzie pro papisaşă în biserica noastră. Singurul comentariu al lui Dan Camen care pare mai orientat este:”În Lugoj se resimt foarte mult influenţele multiculturale etnice, astfel că subiectul acesta pe cei de acolo nu cred că-i interesează foarte mult, li se pare ceva normal. Pentru noi, însă, gestul reprezintă un semn privind “orientarea” patriarhului şi încă o dovadă a “latinităţii” acestuia.” E un pct de vedere. Dacă ar fi să ascultăm un pct de vedere al unuia mai din vest, atunci f probabil ar spune exact invers, cum că este un semn al esticităţii sau elinităţii patriarhului.
    Iar cu multiculturalitatea din Lugoj am rezolva-o repede: ori îi luăm pe şvabi şi pe unguri şi-i trecem în ţepe, iar pe români îi reeducăm ca la Piteşti, să revină la adevărata ortodoxie, ori -şi ar fi mai uşor- lăsăm Lugojul cu totul la sârbi sau la unguri şi scăpăm de multiculturalitate.
    Trecând la tonul serios, eu văd că în ultimul timp în România se caută orice prilej de a ne învrăjbi între noi românii sau între români şi alte naţionalităţi: unguri, secui, şvabi, saşi, evrei, turci, etc. Ba că unii sau alţii sunt eretici, ba că nu-i bună multiculturalitatea, ba … Apăi înainte la multiculturalitate îi zicea convieţuire cu alte naţionalităţi. Şi era destul de bună, rareori apăreau probleme între români şi unguri, sau secui, sau machidoni (aromâni), etc. Dar acum ce să facem, le spunem oblu-n faţă că sunt eretici şi nu fac bine că sunt de altă naţionalitate şi au altă cultură (parţial)? Că noi românii ortodocşi suntem cei buni?
    Părerea mea este că învrăjbirea de la diavol (cel care desparte) vine şi că este bine să ne ferim de ea. Mai bine să nu văd eu, chiar şi evidenţe (oare?), decât să văd mai mult acolo unde nu este şi să acuz!
    Aşadar eu tot nu văd vreo părere cum că “nu conteaza dogmele”, nici în discursul patriarhului şi nici în gestul său de a dona o cruce, chiar dacă unul, Francisc, s-a închinat vreodată la acelaş fel de cruce.
    Văd că în ultimii ani prea vedem eretici peste tot în România, în timp ce nici un episcop al BOR nu ne dă măcar un semnal oficial în această direcţie. Desigur că este bine să fim vigilenţi, dar aceasta nu înseamnă că tb să judecam automat şi să dăm întotdeauna sentinţe. Desigur că ne este greu, căci n-am avut nici un proces al comunismului, nici clerici din BOR n-au fost daţi pe faţă, că au colaborat cu ateii, astfel nu ştim bine cine este drept şi cine nu, poate tocmai de aceea ar tb să intensificăm vigilenţa şi să ne reţinem mai mult de la emiterea sentinţelor.

  8. @ admin:

    Doamne ajuta!

    Iertati!
    Eu stiu ca numai Ortodoxia da sfinti si ca nu exista sfinti in alte confesiuni, chiar daca acea confesiune este catolica. Se stie ca sfintii beatificati in catolicism nici nu au moaste! Catolicismul este eretic.
    Va rog sa nu il dati de exemplu pe “Sfantul” Anton de Padova, pentru ca lui nu i-a putrezit limba fiindca a blestemat Ortodoxia si bietii oameni nestiind aceasta, merg si se inchina la “sfintele moaste”.
    Si fiindca cred ca e putin cam deplasata expresia din mesajul de mai sus: “noi ii recunoastem si pe sfintii catolici…”, imi pun intrebarea: care “sfinti catolici”?

  9. @ Cristian:

    Nu citeaza aici din sfinti catolici, am generalizat ca sa includem aici si alte situatii care se circumscriu aceluiasi fenomen, situatii cu care ne-am confruntat in ultima vreme. Iertati-ne, dar parca traiti in alta realitate. Nu ne luati cu multiculturalismul, ca nu asta era problema. Si nici nationalismul, nici invrajbirea… Si nici nu are legatura neaparat cu procesul comunismul si cu colaborationismul, are legatura cu alt gen de structuri de azi, nu de ieri. Cititi toate stirile despre ecumenism din ultimii… 2 ani, sa zicem, e plin internetul si siteul nostru… Haideti sa nu ne orbim deliberat sau sa ne aruncam praf in ochi, va rugam. Directia e foarte limpede, numai cine nu vrea nu o vede sau cine e complet rupt de lume..

    Chiar ne ferim sa dam sentinte. Pentru sentinte, apelati la Danion Vasile et co.

    Iertati-ne!

    Cum azi nu prea avem vreme de comentarii, rugam si pe ceilalti comentatori sa intervina.

    @ Gabriela:

    Credeam ca se intelege clar ca ne referim la asa-zisii sfinti, cei pe care ei ii considera sfinti. De altfel la Francisc de Assisi am si folosit ghilimelele. E chiar tare de tot cum Cristian ne suspecteaza de una, si dv. de exact opusul. E bine…

  10. pentru “suspectii” de serviciu
    eu zic sa nu va mai agitati si sa lasati asa, cine are urechi sa auda, cine are ochi sa vada.
    scrieti voi faptele si cine are discernamant va intelege.

  11. @Admin,
    Aceasta cruce este o blasfemie, are un mesaj suliminal, (…)
    Este si un video pe site-ul de mai sus unde sunt descrise mesajele ascunse la catolici.
    Doamne Iarta-ma si ma miluieste!
    Doamne ajuta!

  12. Citind ceea ce a scris dl.care semneaza “Veaceslav”,imi doresc sincer ca totul sa fie rodul imaginatiei celor care au realizat materialele(desi stiu si mi s-a explicat si mie despre utilizarea mesajelor subliminale). Oricum,te cutremuri cand vezi ca niste domni ,in loc sa se duca la socri sa-i mai ajute la treaba sa aibe mancare pe iarna de la tara, se ocupa cu niste traznai infioratoare.
    Sincer,chiar trebuie sa ne bucuram de faptul ca inca suntem protejati de bunul Dumnezeu.

  13. Nu stiu daca mai este necesar si comentariul meu, dar poate va fi de ajutor, in special pentru “cristian”.

    Crucea oferita de PF Daniel nu poate fi clasificata ca fiind ortodoxa, ci este clar o cruce “San Damiano”, in fata careia s-a rugat Francisc de Assisi. Sunt multe tipuri de cruci. De exp.: crucea patriarhala, crucea Sfantului Andrei, crucea ruseasca, crucea catolica, crucea malteza, crucea Sf. Petru, crucea evanghelista etc., toate avand forme bine definite si semnificatiile lor.

    Asadar intrebarea la care trebuie dat raspuns este : De ce tocmai aceasta cruce, mai ales cand vine din partea patriarhului? Ca a primit-o in dar din Spania, nu este o justificare suficienta, neprecizandu-se nicio legatura cu liceul din Lugoj. Cum nu este nici pe departe un simbol ortodox, chiar daca este cruce, intrebarea ramane in continuare valabila…

    Surpriza! Cautand articole despre cruce am dat peste unul a lui Florian Bichir care are ca imagine tocmai crucea …”San Damiano”:
    http://www.crestinortodox.ro/sarbatori/duminica-sfintei-cruci/crucea-forme-semnificatii-69773.html

  14. Hai sa intervin si eu.

    Traiesc in Cluj, am greco-catolici in familie. Am prieteni, vecini, colegi catolici. Am “cochetat” chiar si eu intr-o vreme cu catolicismul in circumstante destul de complicate. Pot spune ca toate acestea m-au familiarizat oarecum cu catolicismul.

    M-a ajutat insa Dumnezeu sa revin si sa raman in Ortodoxie.

    Revenind la oile noastre….catolicii traditionalisti (care resping ecumenismul) nu vad cu ochi buni “comercializarea” lui Francisc de Assisi care dupa cum am spus si in comentariul anterior a ajuns “patronul” te miri cui.

    Crucea de la San Damiano la randul ei este afisata in tot felul de locuri, a fost “adoptata” si de comunitatea din Taize care dupa cum se stie se defineste ca ecumenista.

    Catolicismului e o erezie si punct. Nu avem ce sa ne amestecam credinta cu ideile catolice. Insa precum spunea si IPS Anania una e sa fii ecumenist si alta e sa fii civilizat. Una e sa iti afirmi credinta si alta e sa improsti cu noroi. Pozitia adminilor acestul site mi se pare din acest punct de vedere echilibrata.

    Pe de alta parte…nu va fie cu suparare, nu cred ca e cazul sa cautam mesaje subliminale in crucea respectiva si nici sa o numim o blasfemie. Se cere de la noi sa ne afirmam si aparam credinta stramoseasca dar se cade sa o facem intr-un mod demn de Ortodoxie, altfel degeaba ne mai ostenim.

  15. @PVB,
    Nu te supara frate, dar te rog sa nu negi ceea ce este dovedit (priveste filmul la linkul de mai sus), sunt nenumarate dovezi, cerceteaza si vei afla, sunt foarte multe “cruci” la catolici care sunt indoiate, intortochiate etc. nu mai vorbesc de celelalte lucruri paganesti care sunt folosite de preoti, vesminte, statuiete etc. La ce poti sa te astepti de la cineva care s-a despartit de biserica adevarata? Cum adica nu e blasfemie? si spune-mi te rog cum aperi tu Ortodoxia? care sunt metodele?

  16. @Veacesleav: fara suspciuni inutile, te rugam. “Fratele” (adica sora) PVB a spus doar ca exista, la ei acolo, acasa, si catolici care nu isi ocupa toata ziua cu blasfemii si suciri ale simbolurilor crestine, ci incearca sa tina acea credinta in care s-au nascut. Te poti astepta la oameni de buna credinta si in cadrul unor credinte eretice.

  17. Veceaslav, eu stiu ca originalul (nu ma refer la copiile mai noi) ale acelei cruci de la San Damiano e foarte vechi–are peste 800 de ani. Acea cruce a fost gasita de Francis de Assisi in jurul anului 1200 in ruinele unei bisericute daramate pe care a reconstruit-o.

    Din aceste motive nu mi se pare potrivit sa cautam nod in papura. Mi se pare putin probabil ca imaginea originalului (vechi de aproape 900 de ani!) sa contina simboluri menite sa ne suceasca mintile. Daca nu ma crezi te sfatuiesc sa te documentezi asupra Evului Mediu dar din surse ceva mai solide decat cele la care ai apelat in postarile de mai sus.

    Daca tot discutam de lupta pentru Ortodoxie aminteste-ti te rog cum ne-a invatat Sf. Siluan sa facem misiune in randul heterodoscilor. Pe de alta parte exista si in randul catolicilor destui lupi in blana de oaie, situatia e poate chiar mai grava decat in Ortodoxie. Daca s-au produs copii care sa contina simboluri oculte ce nu existau in original, poti fi sigur ca nu provin din surse catolice adevarate ci din surse care urmaresc subminarea crestinismului fie el si de sorginte heterodoxa.

    As face inca o observatie (fara legatura cu raspunsul catre Veceaslav) inainte de a incheia: unii care nu traiesc alaturi de heterodocsi au tendinta sa se refere la dansii ca si la niste abstractiuni si sa ii bage pe toti in aceeasi oala fara sa tina cont ca sunt totusi crestini…

    Acesta e ultimul meu comentariu la articolul acesta.

  18. P.S:

    O sursa neutra de informare despre crucea de la San Damiano.
    http://en.wikipedia.org/wiki/San_Damiano_cross

    Si o mica observatie: in Evul Mediu occidental pisica, mentionata in ultima fraza a articolului de pe wikipedia, era simbolul vietii contemplative si apare in multe picturi.

    Inainte de a interpreta istoria se cade sa o cunoastem. Doamne ajuta!

  19. @admin:

    Doamne ajuta!
    Frate admin, va rog sa nu va suparati pe mine. Eu nu v-am suspectat! Doar m-am gandit ca nimeni nu e perfect si ca omul mai greseste…
    Am citit mesajul dvs. catre Cristian, dar nu in intregime (mea culpa), oprindu-ma la acea expresie din mesajul dvs: “noi ii recunoastem si pe sfintii catolici…” si mai departe nu am citit. Eu am luat-o ad literam, iar cu Anton de Padova am incercat doar sa ma explic si fata de cititori, nu numai fata de dvs. Acum am citit mesajul in intregime 🙂 si sper ca nu am inteles gresit macar de data asta: expresia de mai sus poate se referea la pozitia celui care a facut cadoul, pozitie pe care o vrea probabil oficiala. Eu (ca si dvs. de altfel) nu ii recunosc decat pe sfintii ortodocsi, pentru ca ei sunt adevaratii si singurii sfinti.
    Iertati inca o data, doar am sarit in apararea Ortodoxiei, deci am avut cele mai bune intentii!
    Eu oricum sunt abonata la siteul dvs. si va citesc si nu as lovi cu intentie in cineva care imi da hrana duhovniceasca. De asemenea apreciez foarte mult si faptul ca promovati Ortodoxia autentica si Dumnezeu sa va rasplateasca munca de apostolat, asa cum numai El stie!

    Cu multa stima,
    Gabriela

  20. Crucea de la San Damiano la randul ei este afisata in tot felul de locuri, a fost “adoptata” si de comunitatea din Taize care dupa cum se stie se defineste ca ecumenista.

    Catolicismului e o erezie si punct. Nu avem ce sa ne amestecam credinta cu ideile catolice. Insa precum spunea si IPS Anania una e sa fii ecumenist si alta e sa fii civilizat. Una e sa iti afirmi credinta si alta e sa improsti cu noroi. (…)

    Pe de alta parte…nu va fie cu suparare, nu cred ca e cazul sa cautam mesaje subliminale in crucea respectiva si nici sa o numim o blasfemie. Se cere de la noi sa ne afirmam si aparam credinta stramoseasca dar se cade sa o facem intr-un mod demn de Ortodoxie, altfel degeaba ne mai ostenim.

    Sustinem integral si noi aceasta pozitie.

  21. Cat traieste omul invata. Nu aveam habar ca exista un tip de cruce numita San Damiano al lui Francisc de Assisi. Daca vreun „binevoitor” mi-ar fi facut un astfel de cadou, picam de fraiera. Nu-mi dadeam seama de mesajul „subliminal”. Oricum fiind legata de un calugar franciscan, nu poate fi deloc ortodoxa, chiar daca la prima devere pare a fi … .

    Si apropo de franciscani, cititi va rog si despre convertirea la ortodoxie a calugarului franciscan contemporan cu noi, Pavel de Ballester. Foarte importanta marturia lui martirica!

    Mai este un lucru de semnalat, legat de crucea San Damiano. Ati observat ca trupul Mantuitorului rastignit pe cruce nu este reprezentat de o maniera ortodoxa, asta apropo de mesajele subliminale. Nu stiu, poate gresesc …

    @Cistian: nu noi ortodocsii suntem cei buni, ci ortodoxia este cea buna, iar noi romanii, prin mila lui Dumnezeu ne-am nascut ortodocsi, fara a avea nici un merit in asta, dar cum ne traim noi ortodoxia? Suntem constienti de darul ce ni s-a facut?

    @gabriela: toti sfintii care au apartinut bisericii crestine de pana la schizma din 1054, sunt sfinti care sunt cinstiti de catre biserica ortodoxa chiar daca au fost papi ai Romai, si care in acelasi timp sunt recunoscuti ca sfinti si de biserica catolica. Francisc de Assisi care a treit dupa Marea Schizma, intre anii 1181-1226, asadar nu poate fi considerat sfant de catre biserica ortodoxa. Ce considera catolicii, nu mai este treaba noastra …

  22. iertare ca vin cu 2 subiecte in afara celor dezbaute aici, dar mie mi se par grave, de aceea le-am postat pe blog: http://luptapentruortodoxie.blogspot.com/2010/06/incepe-pecetluirea-primii-vizati-cei.html si
    http://luptapentruortodoxie.blogspot.com/2010/06/totusiau-invins.html. si ar mai fi si numarul tot mai mare de invitatii de a vizita tari ortodocse pe care le primeste actualul papa, ca si graba spre unificatie a unor inalti prelati ortodocsi ( trista atitudinea prelatilor din bulgaria in fata papei). chair si in fosta urss sunt contaminati de dragostea fatad e papa , desi…”pe papa sa-l blestemati, de la el va veni raul ( sf cosma etolul):
    http://luptapentruortodoxie.blogspot.com/2010/06/ne-pregatim-de-unire-cu-catolicii.html cu Mitropolitul Filaret al Belorusiei: “A sosit timpul unor paşi DECISIVI spre UNITATE”
    va rog sa nu abandoman lupta impotriva actelor bioemtrice, nu o lupta fizica, cu violente, ci o lupta pt a ne afirma cu tarie convingerile in incercare de a dobandi mantuirea.Doamne-ajuta!

  23. @ azucena

    Doamne, ajuta!

    Scrieti “Ati observat ca trupul Mantuitorului rastignit pe cruce nu este reprezentat de o maniera ortodoxa…” nadajduiesc sa nu gresesc spunandu-va ca in unele dintre cele mai vechi reprezentari ale Rastignirii care s-au pastrat, Hristos apare cu ochii deschisi, este viu pe Cruce (cateva exemple: relieful in fildes de la British Museum din anul 420, usile de la Biserica „Santa Sabina“ din Roma datand din 430, sau miniatura din Evangheliarul Rabbula, sec. VI – http://www.religionfacts.com/jesus/images/crucifixion-earliest-narrative-rep-ivory-casket-420-30-rome-brit-museum.jpg
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b5/Santa_maria_antiqua,_roma,_crocefissione,_effresco,_741-752.jpg)
    Pana prin secolul al VII-lea, Hristos este reprezentat pe Cruce in pozitie verticala, cu ochii deschisi, imbracat cu o haina lunga. Dogmatic, in acest mod era marturisita dumnezeirea Sa. Abia din secolul al VIII-lea, Hristos va fi pictat mort pe Cruce, subliniindu-se prin aceasta ca Fiul lui Dumnezeu a murit cu adevarat, ca om.
    Ma intreb daca la aceste aspecte v-ati gandit cand ati postat mai sus si imi cer iertare daca este o interventie neinspirata. Oricum, luati-o va rog ca pe o mica paranteza. 🙂

    Cat despre semnificatiile acestui dar, fratii admini au spus foarte limpede ce era de spus.

    Doamne, ajuta!

  24. @adela:

    La ceea ce ai spus tu, se poate adauga si faptul ca insusi trupul Mantuitorului este reprezentat de o maniera aparte. Eu am remarcat aceste lucruri ca o persoana care are foarte putine cunostine in acest domeniu. Cred ca cel mai bine ne-ar putea lamuri un specialist. Poate Fratii se gandesc sa faca in viitor un articol pe aceasta tema.
    Doamne ajuta!

  25. Si voi luati apararea ereziei. Si saccsiv si apologeticum si bataiosu si toti. Ereticii mandria tarii. :-&

  26. @ Emanuel:

    Cred ca mai curand fratia ta iei apararea paranoiei, fara exgaerare 🙂 Vezi sa nu ramai cat de curand singurul ne-eretic de pe fata pamantului (sau macar a a netului 🙂 ), iar dupa aceea chiar Mesia sau macar Ilie, Enoh, ceva…

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare