FILTRELE CENZURII. LISTELE NEGRE revin in actualitate. Zeci de siteuri de stiri, printre care si ActiveNews.ro sau Luju.ro, STIGMATIZATE pe criterii obscure/ BOICOTUL PUBLICITARILOR IMPOTRIVA TELEVIZIUNILOR. Initiatoarea campaniei impotriva Antenei 3 si Romaniei TV, primul client important al OTV-ului…

12-02-2017 12 minute Sublinieri

facebook-fake-news-featured-image-1024x538

O aplicație lansată de un român ajută utilizatorii de internet să știe cât de sigură este informația primită online. Mai multe site-uri au fost incluse pe lista celor cu surse îndoielnice. Printre acestea se numără: Antena3.ro, Romaniatv.net, Stiripesurse.ro şi Dcnews.ro.

Aplicația „De necrezut” avertizează utilizatorii dacă un site ar putea răspândi informații îndoielnice prin afișarea mesajului: „Pare de necrezut? Verifică informația și din alte surse”. Este vorba de o extensie de browser dezvoltată de un român care este disponibilă în magazinul de aplicații al browserului Google Chrome, informează Paginademedia.ro.

Condiția pentru afișarea mesajelor de avertizare este instalarea extensiei și folosirea browserului Google Chrome.

Odată instalată aplicaţia, în dreptul ştirilor postate de aceste site-uri pe Facebook apare mesajul “Pare de necrezut? Verifică informația și din alte surse”, iar în interiorul site-urilor apare mesajul “Cercetează înainte să crezi! Verifică informaţia şi din alte surse”.

Lista aplicaţiei „De necrezut” conţine 70 de site-uri:

  • fluierul.ro
  • vremuritulburi.com
  • nedreptate.net
  • expunere.com
  • descrieri.ro
  • cunoastelumea.ro
  • activenews.ro
  • aflasitu.ro
  • infoAlert.ro
  • cyd.ro
  • efemeride.ro
  • nationalisti.ro
  • nasul.ro
  • nuv.ro
  • social-media-romania.eu
  • searchnewsglobal.wordpress.com
  • lovendal.ro
  • ziaristionline.ro
  • yno.ro
  • caplimpede.ro
  • secretele.com
  • napocanews.ro
  • stirinefiltrate.ro
  • dzr.org.ro
  • stiri-extreme.ro
  • ro.blastingnews.com
  • onlinereport.ro
  • obiectiv.info
  • dailynewsro.com
  • soim.ro
  • gandeste.org
  • recentnews.ro
  • eufrosin.wordpress.com
  • criterii.ro
  • reporteronline.net
  • lupuldacicblogg.wordpress.com
  • incorect.org
  • stireazilei.com
  • flux24.ro
  • deretinut.net
  • ziaruldegarda.ro
  • presalibera.net
  • teinformam.ro
  • perfectmedia.tv
  • stiriblana.pw
  • impactpress.ro
  • us24.ro
  • sokant.ro
  • comunitatea.stampenet.com
  • stirea.ru
  • oliviasteer.ro
  • comisarul.ro
  • luju.ro
  • exclusivenews.ro
  • infopuls.ro
  • invectiva.ro
  • explozivnews24.ro
  • alternativenews.ro
  • exclusiv24.ro
  • rol.ro
  • grupul.ro
  • stiripesurse.ro
  • romaniatv.net
  • antena3.ro
  • curentul.info
  • justitiarul.ro
  • stiri.rol.ro
  • dcnews.ro
  • rdo.ro
  • bzi.ro

Digi24 dă o listă cu 70 de situri ale căror informații ar trebui verificate si din alte surse.

Alături de pagini halucinogene ca socant. ro sau efemeride, include și activenews.ro, un site care întotdeaun își mentionează sursele (cu link) în orice articol sau știre preluată. Este dezgustător să vezi că un trust media ca Digi24, care folosește imagini trucate cu Trump, sclântește informații, omite altele in mod intenționat, citează exclusiv surse globaliste sau declarate de stânga, adică multiculturaliste, ca CNN, NYT, BBC, Guardian, Washington Post, s-a găsit să joace rolul de arbitru al presei. De fapt, aceași strategia de discreditare prin asociere cu situri ridicole a adoptat-o și CNN, care a inclus Breitbart. com, ce apartine lui Steve Bannon, actualul strateg șef al Casei Albe, alături de pagini cu reptilieni. Globaliștii sunt disperați, nu doar in România, singura țară din Europa Centrală pe care incă nu au pierdut-o, ci in toată lumea.

Și pentru că tot am ajuns să ne convingem singuri că ceea ce ieri ni se prezenta drept conspiratie intre timp a devenit realitate, să nu uităm că șefii celor mai mari corporatii, banci, inclusiv tov. Isarescu, trusturi media, se intâlnesc anual in ceea ce se numește clubul Bilderberg, unde discută neoficial și complet izolat de presă. Pe lângă această lipsă de transparență, nu este cel putin ciudat că tocmai acele companii media ale căror proprietari participă la aceste intâlniri sunt cele care susțin globalismul și sunt impotriva adminitratiei Trump ? De fapt, devine tot mai simplu să-ți dai seama cine sunt băieți buni – cei pe care îi atacă CNN sau Digi24.

  • Anghel Buturuga:

#1

Pur si simplu jegos procedeu. Pui pe lista orice nu-ti convine, fie dpdv al perspectivei ideologice, fie dpdv al pozitionarii fata de subiecte cheie – justitie, putere politica.

Pun pariu ca jumatate din siteurile alea necredibile sunt facaturi ale SRI, inventate tocmai pentru a le ingramadi pe cele incomode si alternative in aceeasi galeata.

HUO!

#2.  Sa recitim clasicii. Rolul publicitatii in modelul de propaganda neoliberal

Unul din pilonii sistemului de propaganda mediatic este reprezentat de factorul publicitate, zice Noam Chomsky. Dependenta de publicitate reprezinta o parghie puternica de oligopolizare a ”pietei” mediatice, de control a surselor si de sufocare a concurentei independente. Pentru ca fara publicitate, mori.

In acest moment asistam la aplicarea unui astfel de model pe cazul romanesc. Filtrul publicitatii intervine pentru a slabi media critica fata de domnia binomului asupra Romaniei.

https://chomsky.info/consent01/

http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-21605668-analiza-cum-resimt-antena-3-romania-presiunea-revoltei-anticoruptie-functioneaza-nu-impotriva-abuzurilor.htm

***

#3

Deci aceasta doamna care a initiat boicotul impotriva Antena 3 si RTV este cea care a spart gheata publicitarilor la OTV!

”Dan Diaconescu a ajuns actor in reclame. Alaturi de o “doamna”, de un mascat si o interpreta de muzica populara, respectiv de un clarvazator, Dan Diaconescu si-a pus la bataie platoul pentru o campanie de publicitate ce anunta “disparitia” branzei Del de pe galantare. Campania a fost lansata aseara pe OTV si va fi rulata, in zona audiovizuala, doar pe acest post, potrivit Ralucai Feher, senior copywriter la CAP, agentia ce a realizat clipurile.”
http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-2624635-…

Cine e Fehrer – dama din spatele Frontline, cei care au cerut retragerea brandurilor de pe A3 si RTV: https://www.facebook.com/FrontlineClubBucharest/photos/a.696122400411279.1073741829.693244644032388/1323180867705426/?type=3&theater

Opt dintre principalii 10 clienti de publicitate pe care ii avea Antena 3 in ianuarie fie si-au retras reclama de pe acest post, fie au lasat mult mai putina in ultimele doua saptamani. Noua dintre clientii Romania TV au facut acelasi lucru. Tot in ultimele saptamani, membrii CNA au inceput sa vina mai des la serviciu si sa incerce, cel putin, sa sanctioneze cele doua posturi. Ambele fenomene se fac simtite dupa presiunile intense din partea oamenilor care protesteaza impotriva abuzurilor guvernului, dar si contra televiziunilor care sustin aceste abuzuri, mint si dezinformeaza. Cat de reale si de durata sunt aceste reactii? Si cat de legale, rezonabile din punct de vedere economic sau, pur si simplu, posibile in actualul context politic sunt diversele masuri pe care le-au cerut pana acum protestatarii?

De ce protesteaza oamenii impotriva televiziunilor

Cele doua televiziuni sunt departe de a fi singurele institutii media care comit in mod curent derapaje. Dar spre deosebire de alte posturi de stiri, ziare si site-uri angajate fara rezerve in lupta politica, spre deosebire de “fake news”-urile online, Romania TV si Antena 3 sunt singurele care pot pretinde ca si-au asigurat o audienta captiva si, prin atitudinea lor constanta, garanteaza ca atacurile mediatice impotriva Justitiei sunt mentionate an de an in raportul MCV.

Cum s-au remarcat ele de la inceputul anului?

Antena 3 si Romania TV au fost, alaturi de PSD, Dragnea, Grindeanu, Iordache si Tariceanu, printre tintele principale ale manifestatiilor din ultimele doua saptamani. Motivul este ca cele doua statii, tribunele politicienilor mentionati:

  • s-au aliniat total la discursul PSD-ALDE in privinta initiativelor de modificare a legilor anticoruptie (cum au fost adoptate, din ce motiv, ce scop au ele), au manipulat, dezinformat si intoxicat in privinta acestor initiative legislative,
  • au manipulat, dezinformat si intoxicat publicul telespectator in privinta protestelor de la Victoriei si mai tarziu de la Cotroceni, in conformitate cu discursul guvernamental (proportiile protestelor, natura “violenta” a celor din Victoriei, “irelevanta” numarului de participanti, Soros, bani pentru cei care vin cu copii si caini, conspiratii gen Colectiv-Bamboo, amestecul serviciilor etc.). S-au aliniat la atacurile guvernului impotriva multinationalelor – cu atat mai mult cu cat cele mai multe companii internationale si-au retras reclamele de pe cele doua posturi.
  • au manipulat, dezinformati si intoxicat in privinta pozitiilor adoptate de presedintele Iohannis, forurile justitiei, ambasade, foruri internationale, alte guverne etc.

Atitudinea aceasta vine in continuarea liniei editoriale pe care Antena 3, postul controlat de Dan Voiculescu, o abordeaza de un deceniu, egalata si depasita pe alocuri de Romania TV in ultimul an – a se vedea manipularile fara precedent, electorale si anti-justitie, in favoarea lui Sebastian Ghita si PSD, din 2016.

  • Cand protestele au ajuns la apogeu, Antena 3 lasa impresia unei replieri in pozitia de “moderator” care doreste sa “scoata mania din Romania”. Dar dincolo de campaniile de promo si de afirmatia ca trebuie ascultati si multimile din Piata Victoriei, discursul general a ramas acelasi cu cel al coalitiei de guvernamant, iar atitudinea fata de guvernanti – la fel de prietenoasa.

Protestatarii au cerut ca cele doua posturi sa raspunda pentru ceea ce fac. Si si-au indreptat atentia spre principalii piloni ai unei afaceri de televiziune, cei care raman dupa ce scoti din calcul publicul captiv si “spatele” financiar asigurat de proprietari politici. Anume: publicitatea (relatia cu clientii de publicitate), legea (Consiliul National al Audiovizualului) si relatia cu cablistii.


I. Publicitatea

Din informatiile HotNews.ro, in prima saptamana din februarie Antena 3 si Romania TV au livrat clientilor de publicitate mai putin de jumatate din punctele de audienta* pe target comercial (urban, varste 18-49) pe care le inregistrau, in medie pe saptamana, in luna ianuarie. Motivul: un numar foarte mare de clienti fie si-au retras complet publicitatea de pe cele doua posturi, fie au restrans campaniile sau au mutat spoturile din prime time (intervalul de maxima audienta) in alt interval orar cu audienta mult mai mica.

(*In termeni simplificati, punctul de audienta este un procent ce reprezinta numarul telespectatorii care urmaresc, la un moment dat, un program de televiziune (in cazul de fata, o reclama TV), din totalul telespectatorilor sau din totalul telespectatorilor dintr-un anume grup tinta. Punctul de audienta este moneda unica folosita in tranzactiile de publicitate TV.)

Din datele de audienta a reclamelor TV, consultate de HotNews.ro, reiese ca:

  • La Antena 3, doi dintre primii zece clienti comerciali de publicitate din ianuarie (adica eliminand “CNA”, care impune spoturi in calupurile publicitare) si-au retras complet reclama, iar sase fie si-au retras-o in cea mare parte, fie au mutat-o in alte intervale orare.
  • La Romania TV, unul dintre primii zece clienti si-a retras complet reclama, iar opt fie si-au retras-o in cea mai mare parte, fie au mutat-o in intervale orare cu audienta redusa. Printre cei care, in prima saptamana din februarie, au avut mai putine puncte de audienta fata de media saptamanala din ianuarie se numara si Winmasters, brand asociat lui Sebastian Ghita.
  • Cu o singura exceptie, multinationalele aflate in topul 20-ul clientilor de reclama si-au retras publicitatea complet sau aproape complet. De notat ca nu toate aveau publicitate pe ambele posturi si ca foarte multe companii mari nu se regaseau oricum in acest top al consumului de reclama, deoarece aveau putina publicitate pe cele doua posturi.

Alte articole pe tema scaderii publicitatii la cele doua statii: Paginademedia.ro:

Clientii si agentiile de publicitate au fost, de la inceputul protestelor, tinta mai multor tipuri de presiuni. De la bun inceput au aparut liste cu branduri vizibile pe cele doua posturi, iar mai tarziu liste cu branduri care s-au retras, date drept “exemplu” pentru cele ramase “sa sustina mizeria”. Publicitarii insisi, foarte multi dintre ei participanti la proteste, s-au impartit in doua tabere – cei care sustin presiunile asupra brandurilor si cei care sustin ca brandurile nu au nicio responsabilitate legat de ceea ce se intampla la TV in afara calupurilor de publicitate.

Care dintre aceste presiuni functioneaza si care nu?

a. Apelurile la boicotarea posturilor TV. Oamenii au dreptul sa indemne la boicotarea unor produse, cand acestea contravin principiilor lor – in cazul de fata, prin faptul ca sprijina financiar continutul celor doua posturi. Astfel de apeluri au mai existat si in trecut, atat in legatura cu emisiuni tabloide (la Antena 1, Pro TV, Kanal D), cat si in legatura cu emisiunile postului de stiri Antena 3.

Dar singurele rezultate au fost declaratii ce nu confirma, nici nu infirma ca un brand s-a retras de pe un post (de tipul “in prezent, brandul X nu desfasoara campanii la postul Y”), sau declaratii ca brandul isi pretuieste consumatorii si se plaseaza dincolo de disputele/scandalurile media – vezi cazul Zuzu-Antena 3 de acum un an.

Boicotarea produselor care nemultumesc un anumit grup de oameni este un fenomen vechi la nivel international si analizat pe larg de-a lungul timpului – vezi, de exemplu, un amplu articol care explica de ce nu functioneaza, de obicei, apelurile populare la boicotarea unor produse, asa cum se intampla in cazul brandurilor de la Antena 3 si Romania TV. Si de ce functioneaza actiunile de boicot profesionist, ce vizeaza punctual valorile unui brand (exemplu: boicotarea produselor de imbracaminte purtand marca Ivankai Trump si a altor branduri angajate in lupta politica din SUA, sub Donald Trump).

  • Un caz exceptional, relevant pentru riscurile cu care se confrunta brandurile cand sunt prinse la mijloc in marile confruntari de opinii, a fost, recent, cel al Breitbart.com, site-ul conservator care s-a impus ca referinta media in tabara pro-Trump si ca “model” pentru asa-numitele “stiri bazate pe fapte alternative”. In toamna, producatorul de cereale Kellogg’s si-a retras reclama de pe acest site deoarece continutul nu se potrivea cu valorile de brand, ceea ce a starnit, in contrareactie, un apel al influentului Breitbart ca cititorii sai sa boicoteze aceasta marca. La fel de relevant, Breitbart nu a avut cum sa reactioneze cand a fost pus pe lista neagra de AppNexus, una dintre companiile de tehnologie de publicitate online care livrau in mod automat publicitate pe acest site.

Argumentul companiilor-client este de obicei ca reclama lor nu are culoare politica, e plasata in calupuri speciale, deci in afara spatiului editorial, iar brandul nu are ce cauta in lupta politica, ci doar in lupta de piata pentru mai multi clienti. Daca acei clienti se gasesc pe un post sau altul, neagreat de alta patura a populatiei, cum pot ei sa ignore acel post? Rezolvarea situatiilor tensionate nu vine de la clienti, ci de la autoritati, in speta CNA, suna argumentul traditional al publicitarilor.

Iar daca vorbesti cu agentiile de media (agentiile care achizitioneaza, in numele clientilor, spatiu de publicitate TV), doar “boicot” sa nu pronunti, dupa amenda usturatoare primita acum doi ani pentru o actiune de boicot impotriva unui concurent din piata. Cel putin, nu vor fi niciodata de acord cu o actiune organizata, ce poate fi asimilata unui “boicot”.

b. Apelul adresat brandurilor de a nu mai sustine “mizeria TV”. Un astfel de apel a fost adresat de Frontline Club pe 24 ianuarie si insusit repede de numerosi protestatari, dar si de site-ul dedicat industriei de publicitate IQads.ro.

Astfel de apeluri vizeaza responsabilitatea pe care companiile o au fata de societate si care, spun autorii, nu se regaseste in faptul ca, punand in prim plan interesul de business, sustin prin reclama dezinformarea si abuzurile de la televizor, cu atat mai mult cu acestea afecteaza intreaga societate, ca in cazul ordonantelor privind justitia, nu simpla dezbatere politica.

Multa vreme, dupa aparitia OTV in audiovizualul romanesc, marii clienti de publicitate s-au ferit cat au putut de postul lui Dan Diaconescu, in dorinta de a nu se asocia cu acel tip de continut. Spre sfarsitul deceniului trecut, abia, cand audientele atrase de fenomenul Elodia nu mai puteau fi evitate, iar postul nu avea inca derapajele politice colosale din anii mai recenti, clientii au inceput sa dea reclama si pe acest canal.

  • Notabil, una dintre primele campanii ale unui client important, ce a exploatat chiar tipul de continut oferit de OTV, a fost realizata chiar de autoarea apelului Frontline mentionat mai sus, Raluca Feher. Audienta OTV, arata ea atunci, se potrivea cu publicul produselor promovate in acea campanie. Pe atunci, OTV era privit drept “experiment” si nu devenise “sinonim cu santajul de presa”. Intre timp, clientii s-au aglomerat si pe OTV, atat cat a mai existat, iar cale de intoarcere nu a mai fost, chit ca sunt agentii care spun ca au clienti dispusi sa asculte “discutii alternative, cand sunt incalcate principiile de business – au de livrat, dar “not at any cost”” (vezi linkul de mai sus).

Apeluri precum cele mentionate au avut, de data aceasta, rezultate. Multi dintre clienti si-au retras reclama de pe cele doua posturi. Dar in ce conditii?

HotNews.ro a discutat cu mai multi reprezentanti ai agentiilor de media si ai unor clienti, legat de actuala situatie. Ei nu vor ca brandurile sau companiile lor sa apara public in actuala dezbatere si au acceptat sa vorbeasca sub protectia anonimatului.
Istoric, a iesit in evidenta un singur caz de brand care a anuntat public ca si-a retras reclama de pe un post de televiziune – cazul Avon-Acces Direct (Antena 1) din 2013 (atunci, Antena l-a dat in judecata pe jurnalistul care detine Paginademedia.ro, site care listase toti clientii cu reclama in emisiunea respectiva, dar avea sa piarda procesul). In rest, brandurile au preferat, cel mult, sa declare ca intr-un moment sau altul nu desfasoara campanii pe un post cu derapaje.

Potrivit acestor reprezentanti ai agentiilor/clientilor, foarte multe branduri au optat sa se retraga de la Antena 3 si Romania TV in conditiile riscurilor de imagine asociate cu actualele dezbateri publice. Unele au facut-o, probabil pe termen lung: seful de marketing al unei companii a afirmat ca a retras reclama de pe un post “pana la limpezirea apelor”. Ce inseamna asta? Nu e clar, a spus el, avand in vedere ca pe celalalt post nu mai rula reclama “de un an, probabil”, din cauza continutului acelei televiziuni.

Alti reprezentanti au spus ca, in timp ce unele companii si-au retras complet publicitatea, altele au preferat doar sa si-o reduca substantial sau sa renunte la prime-time, ramanand in calupurile din timpul zilei, cand “predomina stirile” si mai putin dezbaterile, unde se inregistreaza cele mai multe derapaje. Si e de asteptat ca, dupa ce situatia se va mai linisti, cel putin o parte dintre campanii sa revina, cu toate precautiile aferente situatiei fierbinti de acum.

  • “Retragerea e o decizie de PR a agentiilor, pe termen scurt”; “Nu vrem sa ne asociem cu ceea ce e acum la televizor, e prea mult” – explicatii spuse, separat, de doi dintre reprezentantii cumparatorilor de reclama care au discutat cu HotNews.ro. […]/ integral pe hotnews.ro

Manipularea în mediul online a atins cote maxime în această perioadă. Mii de profiluri false apar peste noapte pe facebook și viralizează știri cu scopuri precise: informare prin dezinformare. Însă cel mai grav este faptul că se încearcă instaurarea unui cartel, mai exact al unui monopol pe informație. Adică, în loc ca cititorul să fie lăsat să-și facă singur revista presei și să-și tragă singur concluziile, acesta este îndreptat să înghită pe nemestecate doar informațiile oferite pe tavă.

Cine face asta, cum și de ce, veți descoperi singuri, analizând informațiile obiective, puse la dispoziție mai jos.

Pe 20 decembrie 2016, Hotnews promovează o aplicație elaborată de web developerul Ovidiu Mihalcea, care are rolul de a „filtra mai usor siteurile de stiri legitime si obiective”. Aceasta este de fapt „o extensie de Chrome care afiseaza un avertisment peste postarile site-urilor care publica conspiratii si dezinformari”, spune IT-stul, celor de la Hotnews.

Mihalcea nu explică și cum a întocmit lista neagră a site-urilor. Printre acestea se regăsesc Antena 3, RTV, stiripesurse, dar si Nasul Tv și activenews.ro. Cele cinci sunt complet diferite și au public divers. Singurul element comun al acestora fiind că fiecare dintre ele a avut poziții critice și asupra unor abuzuri ascunse sub preș în Justiție sau SRI, de exemplu. Reamintim că în urma unei dezvăluiri ale fostului deputat Sebastian Ghiță la RTV, șeful operativ al SRI a fost nevoit să demisioneze.

Cine lipsește de pe lista neagră?

De pe listă lipsesc de exemplu Hotnews sau Ziare.com, care au la coordonare jurnaliști despre care s-a zvonit că ar fi „acoperiți ai SRI”, cel puțin în cazul Hotnews și Ziare.com, informație care însă nu a putut fi probată.

A fi ofițer acoperit în presă sau doar colaborator al serviciilor secrete nu este un lucru rău. Poate informațiile tale ajută la asigurarea siguranței naționale. Însă știrile pe care le distribui s-ar putea să nu mai fie atât de obiective, așa cum cere aplicația lui Mihalcea. Și totuși IT-stul în cauză nu și-a pus nicio întrebare referitoare la site-urile menționate mai sus.

Vă reamintim că Victor Ponta, ocupând funcția de premier al României la acea vreme, a spus despre anumiți jurnaliști de la Hotnews și Ziare.com că sunt ofițeri acoperiți în presă. Informația a fost repetată de mai multe ori și de jurnalistul Ion Cristoiu. Până în prezent, nu s-a vehiculat că ar exista un proces pentru calominie în acest sens.

Totusi, pentru Ovidiu Mihalcea, care pare să fie freelancer momentan, informațiile acestea nu au fost luate în calcul.

Aplicația lui îndeamnă practic cititorii ca în momentul în care văd o știre de pe unul din site-urile de pe lista neagră să nu o creadă dacă nu există publicată și pe alt site, Hotnews de exemplu.

Caz concret

Adică, să luăm un caz concret. Dacă de exemplu, în urmă cu câteva săptămâni, cititorul ar fi văzut știrea cu vacanțele lui Coldea în Seychelles pe RTV, dar nu și pe Hotnews (luăm exemplul Hotnews pentru că aici și-a promovat aplicația, site-ul fiind considerat de el unul legitim și obiectiv) ar fi însemnat că aceasta nu este reală.

Aceste acțiuni ar putea avea un rol benefic pentru societate, dacă ele ar fi realizate în condiții de transparență totală (incluzând aici și fondurile obținute pentru dezvoltarea unei aplicații de exemplu și de unde provin acestea) și dacă site-urile listate la negru ar fi făcute pe baza unor criterii concrete și valide.

Altfel, ar putea părea că cineva încearcă să pună monopol pe informație, ceea ce s-a mai întâmplat doar prin Turcia lui Erdogan sau prin Ungaria lui Orban, care închide ziarele care-l critică sau chiar prin Rusia lui Putin, despre care s-a spus că a blocat aproape total știrile care nu-i erau pe plac.

Și totuși…

Și totuși, în România anului 2017, nu este corect ca fiecare cititor să-și facă singur revista presei și să-și facă propria analiză? A înghiți pe nemestecate informații nu este o soluție democratică.

Un exemplu de dezinformare, manipulare prin online o reprezintă viralizarea informației că Liviu Dragnea a repus pe rol legea defăimării. În realitate, acest lucru se întâmplase cu un an în urmă și legea fusese retrasă. Dar jurnaliști de renume au promovat informația cu data de ieri și hashtag-ul #rezist, chemând lumea în stradă, simultan cu lista neagră a site-urilor, adică a celor care dezinformează.

Acțiunea civică de a sancționa derapajele Guvernului a fost binevenită, dar cititorul nu trebuie să devină o unealtă în mâinile „informatorilor obiectivi”. Ei trebuie să decidă singuri.

Nu insultați inteligența, românilor, domnilor! Un popor de oi este acela care înghite și nu mestecă. Românii sunt un popor care încă mai gândește liber. Nu încercați să monopolizați și informațiile din spațiul public.

Deci până la urmă cine informează și cine dezinformează?

Gândiți singuri!

Companiile Facebook şi Google şi un grup ce cuprinde mai multe organizaţii din mass-media au lansat luni o iniţiativă cu scopul de a limita publicarea de ştiri false în Franţa, într-o perioadă în care presa se află din nou în centrul atenţiei odată cu apropierea alegerilor prezidenţiale din această ţară, informează News.ro.

Facebook a anunţat că va colabora cu mai multe companii de presă importante din Franţa, inclusiv cu Agenţia France-Press, BFM TV, Le Monde şi L’Express, pentru a se asigura că ştirile false nu vor fi publicate pe platformele online ale acestora.

Google a anunţat, de asemenea, că va lua parte la această iniţiativă, denumită ”Cross Check”.

Managerii reţelei de socializare Facebook au fost criticaţi în ultimele luni că nu au luat suficiente măsuri de siguranţă pentru a preveni publicarea de informaţii false pe platforma sa în timpul campaniei prezidenţiale din Statele Unite. În urma acestor critici, Facebook a implementat un sistem de măsuri pentru a rezolva această problemă.

În Europa au apărut îngrijorări că anumiţi internauţi ar putea să distribuie informaţii false pe Facebook şi în campania prezidenţială din Franţa, care va avea loc în lunile aprilie şi mai.

În Statele Unite, Facebook a anunţat că utilizatorilor le va fi mult mai uşor de acum înainte să semnaleze ştirile false şi a anunţat că va colabora cu diverse organizaţii media, precum ABC News şi Associated Press, pentru a verifica autenticitatea ştirilor publicate online.

Luna trecută, Facebook a demarat o iniţiativă similară împotriva ştirilor false şi în Germania, unde mai mulţi oficiali guvernamentali şi-au exprimat îngrijorarea în legătură cu posibilitatea ca ştirile false şi discursurile care incită la ură să fie publicate online şi să influenţeze alegerile parlamentare din septembrie, în cadrul cărora cancelarul Angela Merkel va încerca să obţină al patrulea mandat.

CEO-ul Apple Tim Cook cere guvernelor si companiilor tech sa elimine dezinformarea din discursul public, scrie The Guardian. Potrivit sefului Apple, stirile false “ucid mintile oamenilor” iar companii precum cea care o conduce trebuie sa creeze instrumente care sa poata preveni raspandirea stirilor falsem, fara a incalca libertatea de exprimare.

Totodata, intr-un interviu acordat unei publicatii britanice, Cook a cerut guvernelor sa desfasoare campanii de constientizare cu privire la fenomenul stirilor false.

Impactul stirilor false si amploarea acestui fenomen au intrat in atentia publica in timpul campaniilor politice recente, in timpul carora sustinatori din diferite tabere au fost acuzati ca promoveaza informatii false pentru propriul castig politic.

“Trecem printr-o perioada in care, din pacate, unii dintre cei care castiga sunt cei care isi petrec timpul incercand sa obtina un numar cat mai mare de click-uri, fara sa spuna adevarul”, a declarat Cook pentru The Daily Telegraph.”Asta ucide, intr-un fel, mintile oamenilor”.

“Noi, toti ceii din companiile tech, trebuie creem niste instrumente care sa ne ajute sa diminuam volumul de stiri false.Trebuie sa incercam sa facem asta fara sa calcam peste libertatea de exprimare sau libertatea presei, dar trebuie sa-l ajutam si pe cititor. Prea multi dintre noi sunt acum doar  in categoria celor care se plang si nu si-au dat seama inca ce pot sa faca”, a afirmat Cook.

CEO-ul Apple a mai spus ca aceste eforturi de eliminare a stirilor false ar insemna ca “publicatiile care spun adevarul, de incredere,care nu recurg la senzationalisme, profunde vor castiga”, adaugand ca amploarea stirilor false “este o chestie pe termen scurt. Nu cred ca oamenii vor asta”.


Categorii

1. DIVERSE, Dezinformari, hoaxuri, diversiuni, manipulari, Noile totalitarisme, dictatura si reeducare

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

33 Commentarii la “FILTRELE CENZURII. LISTELE NEGRE revin in actualitate. Zeci de siteuri de stiri, printre care si ActiveNews.ro sau Luju.ro, STIGMATIZATE pe criterii obscure/ BOICOTUL PUBLICITARILOR IMPOTRIVA TELEVIZIUNILOR. Initiatoarea campaniei impotriva Antenei 3 si Romaniei TV, primul client important al OTV-ului…

  1. Blogul “de drepata”, “national crestin”, rostonline nu este trecut pe aceasta lista !!!

  2. Pingback: #REZISTENTA PRIN CENZURA SAU NOUA ERA DE SECURISM SI TURNATORIE DIGITALA. Cum se pun bazele unui MINISTER META-ORWELLIAN AL ADEVARULUI, creat pe baza de voluntariat, a carui misiune va fi TRIEREA INFORMATIILOR CE SUNT RASPANDITE PRIN FACEBOOK | Cuvântul
  3. Pingback: NOUA CENZURA, NOUL OM AL TIRANIEI CORPORATISTE. “Vă vom goli de conținut și vă vom umple cu noi înșine”/ Total intamplator, unul din ONG-urile implicate in initiativa combaterii stirilor false, stipendiat de SOROS | Cuvântul Ortodox
  4. Victorie importanta a statului de drept impotriva terorismului: Luigi Constantin Boicea, in varsta de 17 ani, se afla in arest preventiv, din luna decembrie 2016. A fost condamnat la 3 ani si 4 luni de inchisoare cu executare pentru propaganda in favoarea Statului Islamic si participare la sedinte de instruire online in vederea comiterii de acte teroriste
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-22054088-elevul-craiovean-acuzat-propaganda-pro-statul-islamic-condamnat-definitiv-3-ani-4-luni-inchisoare.htm

    Pana la urma nu a facut rau nimanui si mi se pare aberant sa condamni un minor “sarit de pe fix” la 3 ani si 4 luni de inchisoare pentru ca a facut propaganda online si a vizitat niste situri care nici macar nu ar fi trebuit sa fie accesibile online.
    Oare propagandistii ACCEPT nu ar trebui condamnati ca un real pericol pentru societate?

  5. @nimeni

    inteleg ca avea si niscai arme in dotare… Poate ca e exagerata pedeapsa, dar e bine sa descurajezi din fasa lucrurile astea.

    Cat despre propagandistii Accept, nu, nu e normal sa ii condamni. Intr-o democratie exista libertate de exprimare. Ii poti condamna numai daca incita la ura sau la moarte. Stii ce e normal? Normal e sa-si faca treaba Biserica si parintii/profesorii care se pretind crestini – pe scurt, crestinii care formeaza constiintele – ca sa putem fi imuni si pregatiti in fata propagandei. Solutia arestarii celor care au alta parere decat tine inseamna sa facem si noi exact ce condamnam la altii ca aplica acum in California, US, UK si tarisoarele astea saxone, nordice, germanice.

    Democratia inseamna in primul rand dezbatere argumentata. Iar daca ei nu stiu sa dezbata, trebuie sa invatam noi sa o facem ca sa devenim modele, nu sa devenim la fel de talibani ca ei. Mai ales ca noi, ca rugatori si credinciosi, avem la indemana si alte instrumente.

  6. @Doroteea
    “Ii poti condamna numai daca incita la ura sau la moarte.”
    Pai ei urasc valorile societatii pe care o paraziteaza si promoveaza aberatii care conduc la moartea familiei si implicit a societatii. Si ce este cel mai grav, fac asta in mod organizat, nu ca acel ratacit pe care l-au condamnat vajnicii aparatori ai statului de drept. Adica vorbim de un altfel de crima organiazata, pe care justitia cea oarba nu o vede.

    “Solutia arestarii celor care au alta parere decat tine inseamna sa facem si noi exact ce condamnam la altii ca aplica acum in California, US, UK si tarisoarele astea saxone, nordice, germanice.”

    Problema este ca acesti activisti nu-si expun niste pareri personale, individuale, care sunt usor de combatut si de dovedit ca nu au legatura cu realitatile obiective, ci sunt platiti pentru a face propaganda unor aberatii, iar ei traiesc din asta.
    Tu ce ai face daca cineva ti-a arunca gunoaie in fata casei, sau daca ti-ar mazgali peretii casei cu grafitti? Oare astfel de “manifestari” se pot chema libertate de exprimare? Oare nu ar trebui sesizata protectia animalelor ca sa-i duca in centre destinate lor?

  7. @nimeni

    “Problema este ca acesti activisti nu-si expun niste pareri personale, individuale, care sunt usor de combatut si de dovedit ca nu au legatura cu realitatile obiective…”

    Nu stiu, asta e o prezumtie. Primo: f multi chiar cred ce propaga; secundo: nu e nimic chiar asa de usor de combatut si dovedit, pt ca ne aflam pe un teren al rastalmacirii cuvintelor, teren pe care diavolul e un adevarat maestru, si daca nu suntem bine asezati duhovniceste ca sa intelegem cu adevarat corect sensul profund al lucrurilor, el ne bate la fund cu propriile argumente. Asta se intampla si cu Legea Domnului (pe care stim cat de bine o rastalmaceste) dar si cu legea umana.

    Apoi, tr ascultat atent ce spun. Una e sa promovezi avortul, alta e sa promovezi casatorii gay. Aberante ambele, de acord, dar prima indeamna direct la moarte, alta nu. Oricum ar fi, solutia in fata nedreptatii nu tr sa fie niciodata una violenta, iar procesul Domnului Iisus, intreaga desfasurare a ordaliilor Sale denota din plin ca nu raspunsul violent e cel placut Domnului. Din contra! A! Noi nu avem credinta, de aia intram in panica si apelam prea rapid la solutia de a raspunde cu agresivit la agresivit. Dar de acest mecanism se bucura cel rau, pt ca ne pierdem cu totii asa. La Hristos scopul nu scuza mijloacele. Mijliacele suntem invitati sa le alegem cu grija duhovniceasca si rugaciune si credinta in ingeniozitatea Divina, ca sa nu devenim niste fiare la randul nostru, ci sa ne pastram tinuta duhovniceasca. Luota nu o ducem cu ceilalti, ci cu stapaniile si dregatoriile intunericului, cum spune Sf. Ap. Pavel, care ne ispitesc pe toti. Or astea nu sunt trupesti, ca sa le poti combate trupeste. S a ajuns atat de departe ca urmare a nevredniciei noastre, a celor ce stim, a lipsei de rugaciune si de bunatate. Am ingaduit prea mult celui rau sa castige teren prin neglijenta noastra, a purtatorilor luminii Botezului. Nu suntem deloc lipsiti de vina ca s a ajuns aici, pt ca noi suntem soldatii lui Hristos. Cum am pazit via ce ni s a dat in administrare? Cum am scos luminile noastre de sub obroc pt a lumina drumul celor aflati in intuneric? Judecandu i si retragandu ne in turnul nostru de fildes? Ei, atunci macar sa nu ne miram pt ce ni se intampla. Ci macar sa pricepem in al 12 lea ceas ca tr odata sa ne revenim si sa abandonam inchipuirile, si sa punem ca lumea mana pe Cartea Sfanta pt a implini Cuvantul asa cum este scris, nu cum ne e noua comod sa l interpretam.

  8. @Doroteea
    “Una e sa promovezi avortul, alta e sa promovezi casatorii gay. Aberante ambele, de acord, dar prima indeamna direct la moarte, alta nu.”

    Pe bune? Rata imbolnavirilor de boli venerice este de 8 ori mai mare in randul homosexualilor, iar “samanta” barbatilor este vie si este destinata vietii, nu excrementelor.

    Daca nu ingadui ca niste perversi sa-ti “educe” copii nu inseamna ca esti violent. Genul asta de “toleranta” nu este acceptabil nici macar in casele de toleranta.

    Rugaciunea este importanta, dar nu te scuteste de pasivitate si ipocrizie. Dumnezeu te poate ajuta sa faci fata provocarilor, sau te poate feri de provocari peste puterile tale, dar nu-ti spune sa fi iresponsabil, las, fariseu sau prost.

  9. @nimeni:

    da, dar explici, nu arestezi. Pt ca daca avortul este clar indemn la crima, in cea de-a doua ipoteza trebuie sa demonstrezi efectul criminal, nu e atat de evident pt unii. Si nu e atat de evident pt ca din pacate nu au fost educati crestineste. Iar daca nu au fost educati crestineste inseamna ca Biserica (incluzand aici pe mireni) a esuat in misunea ei de formare a constiintelor (apropo, te plangi de noile generatii dar uiti ca parintii lor suntem noi, iar esecul unui copil reflecta esecul parintelui in misiunea ce i-a fost data de Dumnezeu atunci cand i-a daruit acel copil). Neputinta Bisericii (intelegand prin asta si pe mireni) o face sa inlocuiasca lucrarea misionara cu pedeapsa fizica. Got it?

    Bine, au mai gandit si altii inaintea ta la fel… si asa a aparut Inchizitia.

  10. “Nimeni”, frate: dreptate ai, in mai multe aspecte, dar nu se pricepe. Pun aci cuvantul unui ortodox marturisitor al vremurilor noastre:

    “Nu trebuie să ne înşelăm. Vremea ce vine nu e o vreme de triumf pentru creştinism. Cum n-a fost nici cea care pleacă. Ci, ca tot veacul, vremea ce vine e o vreme de încercare. O vreme în care se vor număra oile de capre, însă nu se vor despărţi, cum nici grâul de neghină! S-a schimbat numai sensul ispitelor.”
    “Puterile celor ce intră în acest apocalips sunt numărate. Nimic mai primejdios decât să intri în el naiv şi fără să ştii ce te aşteaptă.” (Mircea Vulcanescu)

    Multumesc fratilor admini de la Cuvantul Ortodox pentru cartea foarte binevenita cu si despre acest roman marturisitor.

    Ca Sfintii si Dreptii lui Dumnezeu nu mai provoaca in oameni tresariri intru Adevar, nu-i mirare.
    Ca Adevarul e cu anevoie de primit si de asumnat, mai ales cand e zis in cuvinte simple, nu-i mirare.
    Cand e rastalmacit pana la a zice binelui rau si raului bine, nu-i mirare.
    Ca e atata naivitate si obraznicie in loc de inocenta si curatie in jur, nu-i mirare.

    Iti doresc rabdare si sa nu te descurajezi de intunericul celor din jur. Precum iti doresc nici sa nu te increzi vreodata cu nimic in tine insuti sau in oameni, ci numai si numai in Hristos si in Biserica Lui cea Vie.

    “Ar fi trebuit să vezi pe baba pe care am cunoscut-o într-un sat îndepărtat, ai cărei genunchi lăsaseră urme pe pământul colibei ei, de atâtea metanii ce făcuse. Adevărata sfinţenie nu are nevoie să se arate şi să fie recunoscută.” (Mircea Vulcanescu mustrandu-l pe Emil Cioran pentru ca-si denigrase neamul in orbirea lui…)

    P.S. – m-ar bucura sa-ti pot spune pe nume cand iti scriu aici…

  11. @Lucian-Octavian Anghel

    Iti multumesc mult pentru cele scrise!
    In aglomeratia orasului, ziua parca vad mai mult intuneric in jur decat in linistea si pustietatea noptii, cand imi pot indrepta atentia spre Dumnezeu.
    Multi au gasit Biserica Lui cea Vie in pustietate si pe la Marea Moarta.

  12. scz, iata linkul corect:

    http://marturieathonita.ro/cuvinte-de-folos-ale-staretului-porfirie-capsocalivitul/

    Tot aici zice si ca scopul nostru “nu e sa osandim raul, ci sa il corectam.”

    Asta daca tot ne laudam ca ii respectam pe sfinti ;).
    Lucian, si cu ce am gresit eu in cele de mai sus, ca nu e clar… Sau iar ii dam cu insinuarile si generalitatile pe post de argument?

  13. Până la urmă a câștigat tânărul Kurz:
    http://www.gds.ro/Actualitate/2017-10-15/alegeri-in-austria.-sebastian-kurz,-pe-cale-sa-devina-cel-mai-tanar-lider-de-tara-din-lume/
    …………

    “”Apoi David a mai zis lui Abişai şi tuturor slugilor sale: “Iată, dacă fiul meu, care a ieşit din coapsele mele, caută sufletul meu, cu atât mai vârtos fiul unui veniaminean. Lăsaţi-l să blesteme, căci Domnul i-a poruncit.
    Poate va căuta Domnul la umilirea mea şi-mi va răsplăti cu bine pentru acest blestem al lui”.”

    “Dacă cineva socoteşte că e cucernic, dar nu îşi ţine limba în frâu, ci îşi amăgeşte inima, cucernicia acestuia este zadarnică”

    . Nu vă faceţi voi mulţi învăţători, fraţii mei, ştiind că (noi, învăţătorii) mai mare osândă vom lua.
    2. Pentru că toţi greşim în multe chipuri; dacă nu greşeşte cineva în cuvânt, acela este bărbat desăvârşit, în stare să înfrâneze şi tot trupul.
    3. Dar, dacă noi punem în gura cailor frâul, ca să ni-i supunem, ducem după noi şi trupul lor întreg.
    4. Iată şi corăbiile, deşi sunt atât de mari şi împinse de vânturi aprige, sunt totuşi purtate de o cârmă foarte mică încotro hotărăşte vrerea cârmaciului.
    5. Aşa şi limba: mic mădular este, dar cu mari lucruri se făleşte! Iată puţin foc şi cât codru aprinde!
    6. Foc este şi limba, lume a fărădelegii! Limba îşi are locul ei între mădularele noastre, dar spurcă tot trupul şi aruncă în foc drumul vieţii, după ce aprinsă a fost ea de flăcările gheenei.
    7. Pentru că orice fel de fiare şi de păsări, de târâtoare şi de vietăţi din mare se domoleşte şi s-a domolit de firea omenească,
    8. Dar limba, nimeni dintre oameni nu poate s-o domolească! Ea este un rău fără astâmpăr; ea este plină de venin aducător de moarte.
    9. Cu ea binecuvântăm pe Dumnezeu şi Tatăl, şi cu ea blestemăm pe oameni, care sunt făcuţi după asemănarea lui Dumnezeu.
    10. Din aceeaşi gură ies binecuvântarea şi blestemul. Nu trebuie, fraţii mei, să fie acestea aşa.

    Epistola soborniceasca a Sfantului Apostol Iacov

  14. Nu trebuie sa tanjim dupa iubirea celorlalti
    Asta nu ne va face fericiti.
    E o forma de egoism sa vrem ca ceilalti sa ne iubeasca.
    „Astazi oamenii, spunea parintele Porfirie, cauta sa fie iubiti de ceilalti si de aceea nu izbutesc nimic.”
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/sfantul-porfirie-vindecarea-sufletului-educarea-copiilor-parinti-cresc-criminali-iude-complex-inferioritate-melancolie-deznadejde-tanjirea-iubirii-altora-smerenie-acceptarea-necazurilor-fericire-laude/

  15. …as adauga ca Bitdefenderul blocheaza accesul la unele pagini ale cuvantului ortodox, pe motiv de … continut periculos: suicide! Deci, fratilor, blocati si voi bitdefenderul oridecateori e cazul.

    E buna si lista de mai sus. Daca este folosita cu grija, poate fi de folos (altfel, de sminteala pot fi toate…). Oricum, e mai mult decat suficienta pentru un om.

  16. [Cred ca nu intamplator a ingaduit Domnul primul link, venit neintentionat…]

    “Parintele vorbea despre diferenta dintre smerita-cugetare si complexul de inferioritate.

    „Omul smerit, spunea, nu este o personalitate bolnava. Are constiinta starii sale, nu si-a pierdut centrul personalitatii. Cunoaste pacatosenia lui, micimea lui, si accepta observatiile duhovnicului sau, ale fratilor sai. Ii pare rau dar nu deznadajduieste. Se intristeaza, insa nu se istoveste si nu se manie.

    Cel stapanit de complexul inferioritatii in exterior si la inceput seamana cu omul smerit. Insa daca-l cercetezi putin sau il povatuiesti, atunci ego-ul sau bolnav iese la suprafata, se tulbura, pierde si acea putina pace pe care o are.

    La fel, spunea parintele, se intampla si cu omul melancolic in comparatie cu cel ce se pocaieste. Cel melancolic se interiorizeaza si se preocupa doar cu sinele sau. Pacatosul care se pocaieste si se spovedeste iese din sine. Credinta noastra are acest lucru minunat, pe duhovnic. Daca i-ai marturisit duhovnicului si ai primit iertare, nu te mai intoarce inapoi“.

    Parintele, printre altele spunea ca nu trebuie sa tanjim dupa iubirea celorlalti. Problema nu este sa atragem iubirea celorlalti. Asta nu ne va face fericiti. Avem atata iubire de la Hristos, incat nu ne trebuie alta. Ceea ce ne trebuie cu adevarat este sa-L iubim noi pe Hristos mai presus de toate. E o forma de egoism sa vrem ca ceilalti sa ne iubeasca.

    Hristos, de altfel, nu ne-a spus: „Faceti ce puteti pentru a va asigurati iubirea celorlalti”. Din contra, ne-a spus ca noi sa-i iubim pe ceilalti („Sa va iubiti unul pe altul“), si atunci toate problemele noastre se vor rezolva.

    „Astazi oamenii, spunea parintele Porfirie, cauta sa fie iubiti de ceilalti si de aceea nu izbutesc nimic. Corect este sa nu te intereseze sa te iubeasca ceilalti, ci tu sa-L iubesti pe Hristos si pe semeni. Doar in felul acesta se umple sufletul. Totul este ca omul sa-L iubeasca pe Hristos si toate problemele se vor aranja“.

    „Cand ne certam, spunea parintele Porfirie, ceilalti raspund. Atunci cand ii iubim se emotioneaza si ii castigam. Cand iubim, credem ca oferim ceva semenilor nostri, dar in realitate ne oferim mai intai noua insine. Iubirea are nevoie de jertfe. Sa jertfim cu smerenie ceva al nostru, care in realitate este al lui Dumnezeu”.

    Despre razboirea slavei desarte

    Slava desarta este etapa de dinaintea mandriei, cea mai rea din toate pacatele. Parintele Porfirie recomanda luare-aminte fiilor lui duhovnicesti in aceasta problema. Ii invata sa evite slava desarta, care „intra peste tot”. Cardiologul sau, G. Papazahos, spune:

    „Parintele, ca doctor al meu, nu „vedea” doar bolile mele trupesti. Stradania lui era sa gasesc smerenia. Intr-o dupa-amiaza mi-a telefonat la cabinet, chiar dupa manifestarea exagerata a iubirii unui pacient al meu, pe care-l ingrijisem. Redau cuvintele lui: «Giorgakis, sunt parintele. Noi doi vom merge impreuna in iad. Vom auzi: Neinteleptilor, in noaptea aceasta sufletul vostru va fi luat. V-ati bucurat de toate bunatatile in viata aceasta». L-am intrerupt: «De ce bunatati ne-am bucurat in viata asta, parinte? O amarata de masina, contul gol sau lipsa somnului?” A raspuns dintr-o data: «Ce vorbesti? Nu-ti spune lumea: Ce doctor bun esti, ne iubesti, ne ingrijesti, nu ne ceri bani multi. Şi tu te bucuri, iti merg la inima. Ei, si ti-ai pierdut rasplata. La fel patesc si eu. Lumea imi spune ca am harisme, ca pot face minuni, ca sunt om sfant. Şi ma bucur ca un neintelept si ca un om slab. De asta ti-am spus ca impreuna vom merge in iad!». «Daca e sa mergem impreuna, i-am raspuns, fie sa mergem si in iad». El a inchis telefonul spunand: «Eu iti vorbesc serios si tu glumesti mereu. Fie ca amandoi sa ne pocaim».

    Slava Preasfintei Treimi pentru toate!

  17. Lucian

    Primul link l am mai postat odata, apropo de cei care fac parada din a se numi pe sine pacatosi. Ma bucur ca in sfarsit e luat in seama! Stii cum e..unde dai si unde crapa!

    Am uitat sa ti spun: La multi ani pt ieri! Sa te bucuri mereu de binecuvantarea sfintilor tai protectori! 🙂

  18. Până la urmă pare că va fi un Crăciun liniștit…zic:
    “Potrivit unui plan de dezescaladare susținut de Rusia și China, Coreea de Nord ar urma să suspende programul de rachete balistice, iar Statele Unite și Coreea de Sud ar impune simultan un moratoriu asupra exercițiilor cu rachete la scară largă, ambele măsuri vizând să deschidă calea pentru discuții multilaterale, notează Reuters. “……rusii au luat poziție, intr-un final (are legătură cu acordul nuclear iranian – a fost un mic santaj al americanilor care au amenințat cu denunțarea acordului).
    https://www.agerpres.ro/externe/2017/10/16/rusia-putin-a-semnat-un-decret-privind-impunerea-de-interdictii-coreii-de-nord-17-35-27
    Jurnalism cu prețul vieții – restul sunt glumițe și exaltări.
    https://www.agerpres.ro/externe/2017/10/16/cea-mai-cunoscuta-jurnalista-de-investigatii-din-malta-ucisa-in-explozia-unei-bombe-19-38-37

  19. Multi ani daca asa randuieste Domnul! Iar daca putini, putini sa fie. Mantuirea o doresc mai mult decat viata asta. “Ca mai buna este mila Ta decat viata.”
    Domnul Dumnezeul nostru Iisus Hristos sa ne binecuvinteze prin milostivirile Sfintilor Sai pe toti si sa ne daruiasca mantuirea Sa, care este singura adevarata, nemincinoasa bucurie!
    Sa ne ajute Domnul sa fim cu El, sa ramanem cu El si intru El sa vietuim si acum si pururea si in vecii vecilor.
    Amin.

    https://doxologia.ro/apostol/ap-filipeni-2-12-16
    https://doxologia.ro/evanghelie/ev-luca-6-24-30
    https://doxologia.ro/viata-sfant/viata-sfantului-mucenic-longhin-sutasul

  20. Lucian,

    Iarta draga frate urarea stangace, a fost facuta dupa mica mea masura. Fiind om pacatos Il rog pe Domnul sa imi dea timp de indreptare, pt ca invat greu, sunt nepriceputa in virtute, obraznica si intunecata, cum atat de bine ai observat. Altfel stau lucrurile cu fratia ta, asa cum adesea mi-ai aratat, si alta e masura duhovniceasca: ai folosit bine timpul care ti-a fost dat asa ca e firesc sa nu il privesti ca pe o oportunitate, ci ca pe o piedica. Eu totusi imi mentin urarea. Cat despre restul, asa sa ne ajute Dumnezeu tuturor! Amin.

  21. @Doroteea
    In vremurile care au vent deja nu va fi o mare bucurie sa traiesti multi ani, dar vor fi totusi destui indivizi care se vor simti in elementul lor, ca acasa. Partea mai dificila va fi sa fii viu cat traiesti, ca roboti vorbitori vor fi peste tot.

  22. @nimeni

    Cine are pe Dumnezeu in inima se bucura indiferent de circumstante, iar lupta o priveste ca pe o misiune nu ca pe o povara, fara regrete si fara expectatii, traind momentul asa cum este el dat si facandu si treaba, pur si simplu. Conexiunea cu Dumnezeu se face in inima, nu intr un loc sau altul din spatiu. Iar Domnul e bucurie. Eu la aceasta stare ma straduiesc sa ajung, pt ca – tot Sf. Porfirie spunea – ca sa ajungem in Rai trebuie sa il traim pe pamant. Cum? In suflete, desigur, acolo unde circumstantele ext nu conteaza.

    Sf. Paisie Aghioritul (sau tot Sf. Porfirie? nu mai stiu..) explica undeva cum resimte un om astfel luminat suferinta din jur. Il doare dar nu se destabilizeaza, bucuria intensa din inima data de Har ramane, pt ca sufletul simte ca exista un sens profund in toate si nu si pierde credinta.

    Dumnezeu e Viata si bucurie, promisiunile sunt de fericire (cele 9 fericiri) si indemnurile de bucurie (“Bucurati va si va veseliti”). Nu spun ca e usor sa ajungi aici, dar asta e obiectivul si pt asta tr luptat. Nu intram in rai cu dintii scrasniti si sprancenele incruntate :). Si sa stii ca abordarea asta nu e chiar originala, mi au confirmat o parinti induhovniciti. Noi pricepem gresit lucrurile si nu facem distinctia intre cele exterioare si inima.

  23. @Doroteea

    Sa stii ca la teorie suntem multi priceputi, ca nu este greu sa citesti si sa reproduci ce ai citit.
    Este greu sa-ti schimbi viata, sa-ti renunti la toate cele lumesti si sa-ti pui toata nadejdea doar in Dumnezeu.

    “Lumea de astazi este saturata de invatatura, de fapt si lumea de ieri, si cea de cand este lumea lume.”
    “Invatatorul de Lege din timpul Mantuitorului, cel care vrea sa-L ispiteasca, prin vicleana rautate, pe Insusi Dumnezeu, este astazi student in Biblie, martor al lui Iehova: arianismul combatut in anul 325 redevine astazi iehovism. Suntem tentati sa comitem raul inainte de a-l recunoaste – aceasta este ispitirea adusa lui Dumnezeu”.
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/ispitirea-lui-dumnezeu-dracul-teolog-si-inselarile-care-dezbina-biserica-in-numele-lui-dumnezeu/

    E bine sa fim mai rezervati in a discuta despre cele duhovnicesti la care inca nu am ajuns, ca dracul este foarte bun teolog. Chiar si cei care au ajuns acolo au ales sa fie foarte rezervati in a vorbi si in a da sfaturi, iar de multi dintre acestia nici nu stim cum au vietuit.

  24. @nimeni

    eu vad ca nici cu teoria nu stam prea bine…din contra, le incurcam amarnic :). Iar nepriceperea se aplica poate unora, dar unii stiu ce spun. Textul asta cu mai bine am tacea ca oricum nu stim nimic daca e sa l punem in aplicare ar tr sa inchidem forumul de pe CO, pt ca toti teoretizam pe aici daca esti atent, inclusiv tu. Cum ti am mai spus, daca vrei sa ai credibilitate cu un astfel de sfat fii primul care il aplica. Altfel suna doar a frustrare, nervi si indigestie a informatiei neconvenabile.
    Si 2. – nu, ce vorbim noi aici nu e teologie, ci practica curenta a crestinului, de zi cu zi, pe care si copiii ar trebui sa o cunoasca! Si tocmai pt ca nu intelegem aceste lucruri care tin de obligatiile noastre curente, nu de cine stie ce inalta stiinta, suntem apasati, inegurati, impovarati de probleme, nefericiti in familiile noastre si uimiti de evolutia ingrijoratoare a propriei progenituri. Teologie sunt de pilda temele Cretei de ex., unde intr adevar mai bine am pastra tacerea ca sunt tare incurcate.
    Iar eu nu am zis sa renuntam la cele lumesti, pt ca daca ai familie si copii de crescut nu iti poti permite asta si nimeni nu ti o cere. Renuntarea este una sufleteasca, in sensul de a nu te atasa de ele si a lasa pe Domnul sa le randuiasca, tu facandu ti partea ta de lucrare.

  25. @admini

    Salut! Fiti draguti si publicati-mi si mie ultimul comentariu

  26. @ Doroteea si nimeni:

    Nu, nu mai publicam pe niciunul care intretine mai departe conflictul. Stop 🙂 Respirati adanc si incercati sa iesiti din ispita de a mai da inca o replica si inca o replica… Multumim!

  27. Pingback: ”EPIDEMIE” DE CONTURI BLOCATE PE FACEBOOK-ul ROMÂNESC. Control social prin cenzura privatizata si raportare selectiva. Utilizatorii suspendati sunt cunoscuti pentru opiniile incorecte politic sau contrare propagandei ”tefeliste”
  28. Pingback: RAZBOIUL IMPOTRIVA DEMOCRATIEI SI A LIBERTATII. Isteria FAKE-NEWS, un pretext inventat pentru legitimarea POLITIEI GANDIRII/ Societatea civila: reteta SOROS de cucerire a puterii politice
  29. Pingback: Școala de FAKE NEWS: un proiect pentru „disciplinarea” minților tinerilor?
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare