In ședința de guvern de miercuri, 18 mai a.c., guvernul a adoptat o ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Legii nr.286/2009 privind Codul penal, precum și a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală (Clic pentru lecturare). Au fost modificate astfel 13 articole din Codul Penal și alte 101 articole din Codul de Procedură Penală.
„De la intrarea în vigoare a noului Cod Penal și a noului Cod de Procedură Penală au fost nu mai puțin de 15 decizii ale Curții Constituționale care au produs un impact important asupra acestor acte normative. În consecință, a fost necesară transpunerea urgentă a unor acte normative pentru clarificarea elementelor din aceste două coduri, conform indicațiilor pe care Curtea Constituțională le-a făcut. În mod normal, aceste transpuneri trebuiau să se facă în 45 de zile. Unele erau în discuții în Parlament, dar n-au apucat să fie votate”, a motivat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu.
Poate Guvernul României să se substituie Parlamentului și, printr-o ordonanță de urgență, să aducă modificări celor două Coduri? Conform art. 147, alin. (1) din Constituția României, „dispozițiile din legile și ordonanțele în vigoare, precum și cele din regulamente, constatate ca fiind neconstituționale, își încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curții Constituționale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pun de acord prevederile neconstituționale cu dispozițiile Constituției.”
Constituția vorbește, prin urmare de „legi și ordonanțe”, dar și de „Parlament sau Guvern, după caz”. „Cazul” nu descrie situația de criză în care ne-am putea afla la un moment dat, ci domeniul strict asupra căruia pot interveni „Parlamentul sau Guvernul”. Decizia nr.415 pe care Curtea Constituțională a României a pronunțat-o la 14 aprilie 2010 în legătură cu legea ANI lămurește foarte clar acest aspect.
„Curtea constată că dispozițiile art.147 alin.(1) din Constituție disting – cu privire la obligația de a pune de acord prevederile neconstituționale cu dispozițiile Constituției – între competența Parlamentului, pentru dispozițiile din legi, pe de-o parte, și cea a Guvernului, pentru dispozițiile din ordonanțe ale acestuia, pe de altă parte.
Ca atare, pe o perioadă de 45 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentei decizii, Guvernul nu poate adopta o ordonanță de urgență pentru a pune de acord prevederile Legii nr.144/2007 constatate ca fiind neconstituționale cu dispozițiile Constituției, dar poate iniția un proiect de lege în acord cu cele stabilite prin prezenta decizie”, se spune în Decizia CCR nr.415/14 aprilie 2010.
Această concluzie la care au ajuns judecătorii Curții Constituționale avea să fie ulterior invocată și în ale decizii ale CCR: decizia nr.872/25 iunie 2010 referitoare la obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar, decizia nr.680/26 iunie 2012 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 73 alin. (1) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, dar și decizia nr.392/2 iulie 2014referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art.59 alin.(2), art.60 alin.(1) și ale art.62 alin.(3) din Legea nr.360/2002 privind Statutul polițistului.
Prin urmare, dacă pentru legea privind statutul polițistului nu este de competența guvernului să modifice, prin ordonanță, acele prevederi declarate neconstituționale, cu atât mai puțin Executivul poate să facă asta în cazul Codului Penal sau al Codului de Procedură Penală. Indiferent cât de bune ar fi intențiile sale declarate!
Constituțional, singurul lucru pe care-l putea face Guvernul era inițierea unui proiect legislativ pentru modificarea acelor articole de lege, și nicidecum emiterea unei ordonanțe de urgență.
Avem un Parlament plin de incompetenți? Există alegerile electorale. Avem un Parlament plin de hoți? Există puterea judecătorească. Ȋnsă trebuie să avem și putere legislativă, iar Executivul nu poate uzurpa, sub niciun fel de motivație, atribuțiile Parlamentului!
Art.1 din Constituția României prevede că „statul se organizează potrivit principiului separației și echilibrului puterilor – legislativă, executivă și judecătorească – în cadrul democrației constituționale”. Ȋn momentul în care Guvernul, format din niște oameni numiți în funcții, se joacă de-a Parlamentul, ori Curtea Constituțională vine și îl pune la colțul de rușine, ori recunoaștem cu toții, public, că în România nu mai există democrație!
ORDONANTA DE URGENTA A NOII SECURITATI. Modificari socante aduse pe ascuns Codului Penal de ministrul macoveist PRUNA, prin care cresc PUTERILE POLITISTILOR si PROCURORILOR inclusiv in raport cu PUTEREA JUDECATOREASCA. Drumul spre DICTATURA continua neabatut, cu binecuvantarea Ambasadei SUA
DREPTURILE OMULUI AU AJUNS CU ADEVARAT UN LUX PENTRU FIICELE UNOR FOSTI NOMENCLATURISTI SAU SECURISTI CARE CONDUC JUSTITIA ROMANEASCA…
Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea noilor coduri in materie penala – adoptata pe sest, fara dezbatere publica, de Guvernul condus de Dacian Ciolos (foto stanga) – contine dispozitii tipice unui stat politienesc, de netolerat intr-o tara cu pretentii democratice. Semnalul de alarma a fost tras in premiera joi dupa-amiaza, 19 mai 2016, de jurnalistii de la emisiunea Antena 3 “100 de minute”, Sandra Stoicescu si Andreea Sava, care au remarcat o serie de incalcari grave ale Drepturilor Omului care se vor putea produce din cauza noii ordonante a Guvernului Ciolos.
Poate cel mai grav atentat impotriva drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului il reprezinta articolul 146 indice 1 din Codul de procedura penala, intitulat „Obtinerea datelor privind tranzactiile financiare ale unei persoane”. Prin aceasta noua dispozitie, Executivul le-a dat procurorilor puterea de a obtine, fara mandat de la instanta, datele financiare ale cetatenilor: „In cazurile in care exista urgenta, (…) procurorul poate dispune obtinerea datelor privind tranzactiile financiare efectuate sau care urmeaza a fi efectuate… Institutiile de credit sau entitatile financiare care efectueaza tranzactiile financiare sunt obligate sa predea inscrisurile sau informatiile la care se face referire (…) in autorizatia emisa de procuror”.
Noua institutie a obtinerii de catre procuror a datelor privind tranzactiile financiare ale unei persoane afecteaza inclusiv relatia dintre avocat si client. Protectia confidentialitatii dintre inculpati si aparatorii acestora este doar aparenta, exceptiile fiind extrem de numeroase: „Este interzisa obtinerea datelor privind tranzactiile financiare dintre avocat si suspect, inculpat sau orice alta persoana pe care acesta o apara, cu exceptia situatiilor in care exista date ca avocatul savarseste sau pregateste savarsirea unei infractiuni dintre cele prevazute la art. 139 alin. (2)”. Or, art. 139 alin (2) Cpp face trimitere la o paleta vasta de fapte penale: infractiuni contra securitatii nationale, trafic de droguri, trafic de arme, trafic de persoane, acte de terorism, spalare a banilor, falsificare de monede ori alte valori, falsificare de instrumente de plata electronica, contra patrimoniului, santaj, viol, lipsire de libertate, evaziune fiscala, infractiuni de coruptie si asimilate acestora, infractiuni impotriva intereselor financiare ale UE, infractiuni care se savarsesc prin sisteme informatice sau mijloace de comunicatii electronice ori infractiuni pentru care legea prevede pedeapsa inchisorii de minimum 5 ani.
Puteri mai multe pentru politisti. Sintagma „cu incuviintarea prealabila a judecatorului” a disparut
O alta dispozitie din Ordonanta de urgenta confera politistului, ca organ de urmarire penala, puterea de a transforma o persoana in suspect. Este vorba despre Art. II pct. 76, prin care Guvernul a modificat alineatele (1)-(3) ale articolului 305 din Codul de procedura penala:
„(1) Cand actul de sesizare indeplineste conditiile prevazute de lege, organul de urmarire penala dispune inceperea urmaririi penale cu privire la fapta savarsita ori a carei savarsire se pregateste, chiar daca autorul este indicat sau cunoscut.
(2) Inceperea urmaririi penale si respectiv continuarea efectuarii urmaririi penale se dispun prin ordonanta care cuprinde, dupa caz, mentiunile prevazute la art. 286 alin. (2) lit. a) – c) si g).
(3) Atunci cand exista probe din care sa rezulte banuiala rezonabila ca o anumita persoana a savarsit fapta pentru care s-a inceput urmarirea penala si nu exista vreunul dintre cazurile prevazute la art. 16 alin. (1), organul de urmarire penala dispune ca urmarirea penala sa se efectueze in continuare fata de aceasta, care dobandeste calitatea de suspect. Masura dispusa de organul de cercetare penala se supune, in termen de 3 zile, confirmarii procurorului care supravegheaza urmarirea penala, organul de cercetare penala fiind obligat sa prezinte acestuia si dosarul cauzei.”
In vechea reglementare, doar procurorul putea acorda unei persoane calitatea de suspect: „(3) Cand din datele si probele existente in cauza rezulta indicii rezonabile ca o anumita persoana a savarsit fapta pentru care s-a inceput urmarirea penala, procurorul dispune ca urmarirea penala sa se efectueze in continuare fata de aceasta, care dobandeste calitatea de suspect”.
O alta confirmare a statului politienesc in toata splendoarea sa, daca mai era nevoie, o constituie disparitia sintagmei „cu incuviintarea prealabila a judecatorului de drepturi si libertati” de la art. 153 alin. (1) Cpp. Modificarea a fost operata de Guvern prin art. II punctul 31 din Ordonanta:
„31. Alineatul (1) al articolului 153 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(1) Procurorul poate solicita unei institutii de credit sau oricarei alte institutii care detine date privind situatia financiara a unei persoane comunicarea datelor privind existenta si continutul conturilor unei persoane, in cazul in care exista indicii temeinice cu privire la savarsirea unei infractiuni si exista temeiuri pentru a se crede ca datele solicitate constituie probe”.
Iata acelasi text de lege in reglementarea actuala:
„Art. 153 – Obtinerea de date privind situatia financiara a unei persoane
(1) Procurorul poate solicita, cu incuviintarea prealabila a judecatorului de drepturi si libertati, unei institutii de credit sau oricarei alte institutii care detine date privind situatia financiara a unei persoane comunicarea datelor privind existenta si continutul conturilor si a altor situatii financiare ale unei persoane in cazul in care exista indicii temeinice cu privire la savarsirea unei infractiuni si exista temeiuri pentru a se crede ca datele solicitate constituie probe”.
Culmea stalinismului: Procurorul poate revoca o hotarare judecatoreasca!
In fine, o alta enormitate, pe care deja am semnalat-o cu ocazia prezentarii integrale a Ordonantei de urgenta, este modificarea operata, la art. 242 alin. (4) din Codul de procedura penala, prin articolul II punctul 57 din Ordonanta de urgenta, care efectiv ii da procurorului puterea de a anula o hotarare judecatoreasca in materia unor drepturi si libertati fundamentale (cum ar fi proprietatea si libertatea de miscare): „In cursul urmaririi penale, revocarea masurilor preventive ale controlului judiciar si controlului judiciar pe cautiune, precum si inlocuirea acestor masuri intre ele se dispune de procuror, chiar daca masura a fost luata de catre judecatorul de drepturi si libertati”.
Sub pretextul armonizării Codurilor cu ultimele decizii ale CCR și cu unele directive europene, Guvernul a adoptat în secret o ordonanță prin care aduce și alte modificări periculoase celor două Coduri, afectând astfel grav drepturi prevăzute în Constituție
APADOR-CH protestează faţă de modul neloial în care Guvernul a procedat la modificarea legislaţiei penale (Codul penal şi Codul de procedură penală), printr-o ordonanţă de urgenţă ţinută cu stricteţe “la secret” până în momentul adoptării, mai ales în condiţiile unor modificări de amploare (peste 150 de modificări, în total).
Este adevărat că e rezonabilă o intervenţie legislativă de urgenţă în privinţa punerii în acord a codurilor cu deciziile Curţii Constituţionale şi pentru implementarea unor directive europene pentru care procedura de infringement este iminentă, în condiţiile în care Parlamentul nu poate sau nu doreşte să-şi exercite funcţia de legiuitor.
Dar, printre numeroasele modificări ale Codului de procedură penală au fost “strecurate” şi unele texte pentru care nu se poate justifica nici necesitatea corelării cu deciziile Curţii Constituţionale şi nici necesitatea implementării urgente a unor directive. Mai mult, unele dintre modificări afectează drepturi fundamentale cum ar fi dreptul la viață privată și dreptul la un proces echitabil.
Spre exemplu, modificarea art. 153 din codul de procedură penală, constând în eliminarea filtrului judecătoresc, ce era prevăzut, şi în abilitarea procurorului de a cere direct de la bănci, fără încuviinţarea judecătorului, datele financiare ale unei persoane, nu a fost cerută în nicio decizie a Curţii Constituţionale şi nici prin vreo directivă europeană ce trebuie implementată.
Modificarea art. 153, care elimină filtrul judecătoresc atunci când se dispune o măsură care afectează grav un drept fundamental al omului, dreptul la viaţă privată, garantat în art. 26 din Constituţie şi în art. 8 din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului este în acelaşi timp şi o măsură vădit neconstituţională, întrucât art. 115 al. 6 din Constituţie interzice adoptarea de ordonanţe de urgenţă prin care sunt afectate drepturile şi libertăţile prevăzute de Constituţie.
Aceeaşi este şi situaţia abrogării prin ordonanţa de urgenţă a alineatului 1 al art. 228 din Codul de procedură penală, care prevedea că după luarea măsurii arestării preventive, inculpatului i se aduc la cunoştinţă, de îndată, în limba pe care o înţelege, motivele pentru care s-a dispus această măsură. Întrebarea care se pune în mod firesc este care era urgenţa abrogării acestui text de lege care reglementa dreptul la informare al persoanei arestate, componentă esențială a dreptului la un proces echitabil? Abrogarea acestui text nu a fost cerută nici prin vreo decizie a Curţii Constituţionale şi nici prin vreo directivă europeană.
APADOR-CH solicită Guvernului să remedieze aceste încălcări ale Constituţiei şi amintește faptul că legiferarea pe ascuns, netransparentă și neloială nu este o cale democratică de urmat. Asociația îşi anunță intenţia de a folosi procedurile legale pentru eliminarea acestor excese.
- Adriana Oprea-Popescu/ ActiveNews: Ordonanța de urgență prin care Guvernul Cioloș a modificat Codul Penal este NECONSTITUȚIONALÃ
- Cotidianul/ Ion Spanu:
Într-un timp scurt, Dacian Cioloş a reuşit să facă două lucruri controversate: 1. a numit în funcţia de ministru al Sănătăţii un om care nu are habar de medicină şi 2. a trecut prin Guvern o Ordonanţă prin care poliţistul şi SRI-stul poate face percheziţii fără mandat de la judecător.
[…]
RALUCA PRUNĂ, FIICA UNUI AMBASADOR COMUNIST, READUCE METODELE SECURISTE ÎN JUSTIŢIE
A doua ispravă a lui Dacian Cioloş vizează Justiţia, mai exact o Ordonanţă de urgenţă promovată de Ministrul Justiţiei. Raluca Prună a devenit ministrul Justiţiei doar pentru că prima nominalizare a lui Cioloş a fost Cristina Guseth! În rest, avea ca dezvoltare profesională prietenia cu Monica Macovei, pe care a slujit-o ani de zile ca asistentă într-un ONG al cărui nume l-am şi uitat.
Raluca este fiica fostului ambasador Vasile Prună, despre care celebrul disident Mircea Răceanu, condamnat de regimul Ceauşescu la moarte, spunea că a fost ofiţer de securitate! Reacţia fostului ambasador Vasile Prună, tatăl actualului ministru al Justiţiei, a fost una compromiţătoare pentru tot neamul lui: „Trădătorul de neam Mircea Răceanu m-a calomniat!” (v. „Evenimentul zilei”, 16 martie 2016)!
N-aş fi amintit acest episod al familiei fostului ambasador comunist dacă Raluca Prună n-ar fi fost autoarea unei Ordonanţe de urgenţă înfricoşătoare, menită să readucă în actualitate sistemul promovat de tăticuţul său. Vă prezentăm mai jos două dintre modificările aduse la Noul Cod Penal, în care rolul judecătorului este preluat de procuror.
Prima se referă la modificarea Art. 153, al. 1 din Noul Cod de procedură penală, care înlătură obligativitatea procurorului de a cere judecătorului de drepturi şi libertăţi încuviinţarea de a solicita instituţiilor de credit date despre conturile persoanelor! Iată care era textul iniţial:
Şi iată cum arată acum textul modificat de Raluca Prună, unde judecătorul de drepturi şi libertăţi dispare în eter, procurorul putînd cere datele financiare ale unei persoane fără încuviinţarea unui judecător de drepturi şi libertăţi:
Aceasta este mentalitatea ministrului Justiţiei, împrumutată probabil de la mentorul său Monica Macovei, în care procurorul poate dispune, fără încuviinţarea unui judecător de drepturi şi libertăţi, o măsură care vizează tocmai „drepturile şi libertăţile” omului, garantate de Constituţie!
Oricine îşi poate da seama că, prin această modificare, un procuror poate oricînd, sub un pretext oarecare, să umble prin conturile noastre ca prin ograda proprie, fără să mai ceară un aviz de la judecătorul de drepturi şi libertăţi, în faţa căruia trebuia să prezinte măcar cîteva indicii temeinice!
A doua modificare vizează Art. 190, al. 5 din Noul Cod de procedură penală, care se referă la „examinarea fizică”, adică „percheziţia corporală”. Iată cum era articolul înainte de modificarea Ralucăi Prună:
După cum se vede, organul de urmărire penală (care este – mare atenţie! – poliţistul, ofiţerul SRI şi procurorul, conform altei modificări făcute tot de Raluca Prună!) putea să efectueze percheziţia corporală a unei persoane fără încuviinţarea judecătorului de drepturi şi libertăţi DOAR dacă persoana ÎŞI EXPRIMA CONSIMŢĂMÎNTUL ÎN SCRIS!
Consecventă principiilor justiţiei comuniste învăţate de acasă sau de la fostul procuror comunist Monica Macovei, în umbra căreia a stat şi a crescut ani de zile, Raluca Prună a modificat acest articol, adăugînd un singur cuvînt: „NU”, prin care schimbă complet sensul articolului iniţial:
Practic, oricînd, oriunde, un poliţist, un ofiţer de securitate sau un procuror poate să oprească pe oricine, sub un pretext oarecare, şi să-l dezbrace în pielea goală în mijlocul străzii fără să-i mai ceară consimţămîntul! Acest lucru se făcea pînă ieri doar cu încuviinţarea judecătorului de drepturi şi libertăţi în cazul lipsei consimţămîntului persoanei în cauză! Dar, ne amintim că această Raluca Prună declara acum cîteva luni că „drepturile omului SÎNT UN LUX”! Vă amintiţi? Acum înţelegeţi cine este Ministrul Justiţiei?
Partea mizerabilă a acestei Ordonanţe de urgenţă şi a promotorului său este că aceste modificări au fost făcute într-un act normativ pe care Raluca Prună şi Guvernul României l-au prezentat pe pagina oficială a Guvernului doar în partea care măreşte pedepsele pentru pedofili şi cîteva chestiuni mai puţin importante! La modificările de mai sus, care desfiinţează, practic, atribuţiile judecătorului de drepturi şi libertăţi, nu se face nici o referire! Ghinion însă, noi am citit textul integral al Ordonanţei şi astfel putem demasca adevăratele ei intenţii!
Este cazul să amintim aici declaraţia Ralucăi Prună, făcută pe 1 martie 2016: „Am lucrat cu Monica Macovei și am o afiliere de idei cu Monica Macovei”! Aceste modificări ale Codului de Procedură Penală demonstrează foarte clar adevărul acestei declaraţii! Cu o completare: Raluca Prună a fost doar asistenta Monicăi Macovei! Aia cu cafeaua, cu scama, care trăgea cu urechea pe la uşi!
Oare, Dacian Cioloş să nu fi sesizat că aceste modificări la Codul Penal şi Codul de Procedură Penală s-au făcut fără nici o dezbatere publică? Atunci cînd Parlamentul a vrut să modfice Codurile pentru a le pune în acord cu deciziile CCR, erau înegrite toate zilele din calendar: lunea neagră, marţea neagră etc, dar acum, cînd ne-am trezit cu toţii în faţa unei Ordonanţe de Guvern care încalcă drepturile omului, oare ce culoare să dăm acestei zile?
Cotidianul.ro v-a prezentat ieri două dintre aberaţiile Ordonanţei de urgenţă prin care Raluca Prună modifică Noul Cod de Procedură Penală. Acum vă prezentăm aberaţia maximă din această Ordonanţă: PROCURORUL POATE REVOCA O HOTĂRÎRE JUDECĂTOREASCĂ. Aceasta este filosofia fiicei fostului ambasador comunist Vasile Prună şi a fostei asistente a Monicăi Macovei.
Unul dintre marile cîştiguri ale Revoluţiei este transformarea Procuraturii de tip stalinist, care slujea dictatura, în parte a Ministerului public care să apere interesul legii. Reacţia de opunere din partea procurorilor comunişti a fost una permanentă, fiecare centimetru cîştigat de forţele reformiste ale societăţii făcîndu-se lent, cu doi paşi înainte şi unul înapoi! Într-un final, totuşi, se părea că principiile de drept au cîştigat definitiv această bătălie cu un sistem care nu ceda uşor drepturile avute înainte de 1989. Aşa s-a întîmplat, de pildă, cu mandatul de arestare, pe care înainte îl emitea procurorul, atribut care, după ani de zile de luptă mediatică, a fost transferat către instanţa de judecată! S-a pus astfel capăt unei aberaţii abuzive, în care procurorul strîngea probele şi tot el decidea dacă acestea sînt legale! Mai popular spus, în limbaj fotbalistic: procurorul centra şi tot el da cu capul!
Cînd părea că rolul judecătorului este un teritoriu cîştigat, iată că vine Raluca Prună şi readuce procurorul în situaţia de a putea revoca o hotărîre judecătorească.
Iată cum arăta Art. 242, al. 4 şi 5 din Codul de Procedură Penală înainte de a fi modificat de Ordonanţa Prună:
Lucrurile erau foarte simple: în orice împrejurare care presupune revocarea sau înlocuirea măsurii preventive, organul de cercetare penală sesizează procurorul, iar acesta dispune (dacă este de competenţa sa) sau sesizează judecătorul de drepturi şi libertăţi. Al. 5 al Art. 242 precizează fără echivoc: Cererea de revocare sau înlocuire a măsurii preventive se adresează NUMAI judecătorului de drepturi şi libertăţi, judecătorului de cameră preliminară sau instanţei, în funcţie de faza procesuală.
Ce face Ordonanţa Ralucăi Prună? Să vedem însă mai întîi textul acesta aberant al ministrului Justiţiei:
Aşadar, Raluca Prună introduce al. 4 indice 1, în care este este această formulare halucinantă: „Revocarea măsurilor preventive ale controlului judiciar şi controlului judiciar pe cauţiune, precum şi înlocuirea acestor măsuri între ele SE DISPUNE DE PROCUROR, CHIAR DACĂ MĂSURA A FOST LUATĂ DE CĂTRE JUDECĂTORUL DE DREPTURI ŞI LIBERTĂŢI”!
De asemenea, Prună modifică şi al. 5 al art. 242, prin care PROCURORUL DEVINE ORGANUL CĂRUIA I SE ADRESEAZĂ CEREREA DE REVOCARE, situaţie inexistentă în NCPP, unde DOAR judecătorul de drepturi şi libertăţi, judecătorul de cameră preliminară şi instanţa de judecată decideau asupra cererii unui inculpat sau suspect!
Deci, din condei, procurorul devine nu numai egalul judecătorului, ci se situează chiar deasupra acestuia, din moment ce poate dispune peste hotărîrea judecătorească pronunţată de judecător! În acest fel se mai poate vorbi despre un „proces echitabil”, cum prevede Constituţia?
Observăm că Ordonanţa Prună introduce în art. 242, un alineat nou: al. 4 indice 2, care spune că „Împotriva ordonanţei procurorului dispuse potrivit al. 4 indice 1 se poate face plîngere, în condiţiile art. 213”. Acest art. 213 are următorul titlu: „Calea de atac împotriva măsurii controlului judiciar dispuse de procuror” şi prevede la al. 6 şi 7 următoarele:
„(6) Judecătorul de drepturi şi libertăţi poate revoca măsura, dacă au fost încălcate dispoziţiile legale care reglementează condiţiile de luare a acesteia.
(7) Dosarul cauzei se restituie procurorului în termen de 48 de ore de la pronunţarea încheierii”.
Aşadar, pînă acum orice măsură dispusă de procuror putea fi revocată de judecătorul de drepturi şi libertăţi. Punct. Acum, după ce procurorul dispune peste hotărîrea judecătorul de drepturi şi libertăţi, inculpatul poate face plîngere din nou la judecătorul de drepturi şi libertăţi, iar procurorul, în baza Ordonanței Prună, poate să treacă din nou peste judecător și tot așa pînă cînd inculpatul îmbătrîneşte! Mai mult chiar, Prună îl introduce aiurea şi pe procuror între persoanele cărora li se adresează cererea inculpatului!
Oricine se poate întreba de ce este vraiștea asta în capul ministrului Justiției Raluca Prună. O privire aruncată pe CV-ul său lămurește lucrurile. Înainte de toate, să nu uităm că Raluca Prună este fiica fostului ambasador comunist Vasile Prună, despre care disidentul Mircea Răceanu scrie în cartea sa „Infern ‘89”, că ar fi fost ofiţer de securitate. Mai mulţi cititori ne-au solicitat să publicăm fragmentul acesta din cartea lui Mircea Răceanu. Iată-l:
„…lt.-col. Emil Rădulescu a avut o scurtă convorbire cu anchetatorul Cotoman, după care a revenit lînga mine. De această dată, a scos nu din servieta cu care venise, ci din buzunarul hainei un plic care, de asemenea, conţinea o serie de fotografii (…) de format mic, 4/6 centimetri, de tipul celor folosite pentru paşaport. Înainte de a le arăta, el mi-a atras atenţia să indic numai acele persoane pe care le ştiu că sunt ofiţeri de Securitate. Mi-a arătat aproximativ 35-40 de fotografii, toate aparţinînd lucrătorilor din Ministerul Afacerilor Externe. Îi cunoşteam pe absolut toţi. Cu mulţi dintre ei lucrasem ani de zile şi ştiam că erau ofiţeri de Securitate, pe alţii îi bănuiam (…): Vasile Prună, Gheorghe Duţă, Ion Dobreci, Vasile Croicu, Ioan Donca, Tudor Valeriu, Teodor Meleşcanu… (…) Două aspecte mi-au reţinut în mod deosebit atenţia: primul a constat în faptul că plicul nu conţinea şi fotografiile unor lucrători din minister de care eram sigur că nu erau ofiţeri de Securitate, ca de exmplu Ion Beşteliu sau Boris Rangheţ. Al doilea aspect a fost modul în care a procedat lt.-col. Rădulescu după ce mi le-a arătat. De data aceasta, el nu a mai luat nicio notiţă şi nici nu a consemnat, prin declaraţie semnată de mine, faptul că mi le-a prezentat. Mai mult, după ce a băgat micile fotografii în plic mi-a spus pe un ton sec şi ameninţător: „Uită de ele”!” Atenţionarea lt.-col. Rădulescu mi-a întărit definitiv convingerea că toţi cei ale căror fotografii se găseau în plic – inclusiv cei pe care pînă atunci nu i-am bănuit – erau cadre sau colaboratori activi ai Securităţii”. (Mircea Răceanu – „Infern ‘89”, Editura Silex, 2000, pp. 108-109).
Să vedem acum CV-ul Ralucăi Prună. Mai întîi, iată capitolele „Educaţie” şi „Experienţă didactică”:
Observăm că a făcut Facultatea de drept la Universitatea Ecologică, aproape în aceeaşi perioadă în care alt ministru, Cristina Paşca Palmer, urma cursurile Facultăţii Ecologice la aceeaşi Universitate neacreditată! În perioada cînd era studentă la Drept, Raluca Prună a făcut şi Filosofia, iar între 1997-1998 a făcut un master la Universitatea Central Europeană (CEU) din Budapesta, instituţie finanţată, bineînţeles de George Soros, exact acolo unde şi Monica Macovei a făcut tot un master! În această perioadă mai era şi dublu cadru didactic la două Universităţi! Nu ştiu cum naiba, femeile acestea cu 10 capete, capabile de ubicuitate, fac ce fac şi urmează acelaşi traseu!
Mai mult chiar, din întîmplare, natürlich, toate şefele din ultimii ani din Justiţie provin din familii nomenclaturiste:
– Monica Macovei, fiica unui colonel decorat de Ceauşescu în 1971, care a lucrat în cadrul Consiliului de Stat al RSR
– Laura Codruţa Kovesi, fiica procurorului comunist Ioan Lascu
– Raluca Prună, fiica fostului ambasador comunist Vasile Prună!
Revenind CV-ul Ralucăi Prună, observăm că după 4 ani de avocatură, săturîndu-se de sălile de judecată, a început cariera tehnocraţiei. Iată traseul:
Acum parcă lucrurile încep să se lămurească: tehnocraţia asta ca funcţionar pe la UE se pare că este incompatibilă cu experienţa din sălile de judecată. Le cunosc bine pe cele două preşedinte ale asociaţiilor de magistraţi, Dana Gârbovan (UNJR) şi Gabriela Baltag (AMR), şi am constatat la amîndouă competenţe excepţionale în materie juridică, un limbaj clar, rezultat din ştiinţa de carte, şi un bun simţ uluitor, care vine din experienţa lucrului cu oamenii! Este de neînţeles cum nici una din guvernările de pînă acum nu s-a gîndit niciodată să le propună celor două Doamne ale Justiţiei din România să se implice în reformarea cu adevărat a Justiţiei, deşi punctele lor de vedere, exprimate deseori atunci cînd acte normative ameninţau bunul mers al acestui domeniu, le recomandă ca profesioniste de necontestat!
Dar, se pare că nici Dana Gârbovan, nici Gabriela Baltag şi nici atîţia alţi profesionişti ai dreptului nu au loc în fruntea sistemului din cauza acestor odrasle cărora parcă li s-a scris destinul încă din vremea cînd părinţii lor slujeau dictatura comunistă!
Să așteptăm liniștiți, cu toată încrederea, tovarăși, încă o intervenție clarificatoare a Domnului Ambasador, care va certifica fără îndoială oportunitatea, justețea și corectitudinea conformă ale acestui document de o inestimabilă valoare teoretică și practică în lupta neabătută cu corupția sistemică. Se scandează îndelung – SUA, nu poporu rus, libertate ne-a adus! (prilej cu care să mulțumim din inimile noastre de copii)
Școala de gândire juridică ”Monica Macovei & staliniștii”; ”„În cursul urmăririi penale, revocarea măsurilor preventive ale controlului judiciar și controlului judiciar pe cauțiune, precum și înlocuirea acestor măsuri între ele se dispune(mă rog, gramatica nu e punctul forte al tehnocraților noștri, în frunte cu madam Prună) de procuror, chiar dacă măsura a fost luată de către judecătorul de drepturi și libertăți”. E în OUG ul de modificare a Codului Penal, aprobată miercuri, cu binecuvântarea Ambasadei Americane. Modificare ce nu va ajunge în fața CCR; mai degrabă ajunge CCR în fața DNA, s-a mai văzut, se va mai vedea!
Ați văzut vreo ”somitate a excepționalei școli juridice românești” să protesteze? Nici n-o să vedeți! Pentru că gunoaiele care au putut gândi și aproba această monstruozitate sunt PRODUSELE acestei excepționale școli, nu au venit de pe Marte! Asta e! Școala românească produce nu doar tâmpiți (o știm de la sursă!), produce și ticăloși!
- PUSCARIA CA PROIECT DE TARA? 4 MILIOANE DE ROMÂNI IMPLICATI IN DOSARE PENALE? Dezvaluirile terifiante ale lui Ghita, fostul protejat al SRI, despre TEROAREA DOSARELOR SI DELATIUNILOR cu care sunt controlati TOTI liderii politici si despre “MACELUL” POLITICO-SOCIO-ECONOMIC AL DNA. Dictatura procurorilor si securistilor sau NOUL GESTAPO? Dupa ce chiar el “a dat briciul maimutei”, Basescu “descopera”:“DNA face un joc care nu e al României si e partenera MAFIEI”. Cacealmaua “istorica” a dosarului MICROSOFT (video)
- NOUA “NORMALITATE”: STATUL POLITIENESC PUS IN SLUJBA CORPORATIILOR/ Securismul din sufletele noastre/ Transformarea SRI in organ de cercetare penala – CONTESTATA DE JUDECATORI
- ROMANIA, STAT TOTALITAR. Dupa ce guvernul Ciolos a reactivat, practic, Directia a VI-a a Securitatii, ministrul RALUCA PRUNA, cea “afiliata in idei cu Monica Macovei” si al carei TATA a fost SECURIST (!), explica: “DISCUTIA DESPRE DREPTURI E UN LUX TEORETIC”. Dar halatul, doamna, cat e halatul? (FOTO, VIDEO)
- GUVERNUL TEHNOCRAT SALVEAZA ROMANIA… SECURISTA sau: Binomul a murit, traiasca SECURITATEA reinviata! Ordonanta de urgenta FLAGRANT ANTICONSTITUTIONALA si ANTIDEMOCRATICA care reglementeaza REGIMUL INTERCEPTARILOR dupa decizia CCR. “Ne intoarcem la mai rau!” – SRI, ORGAN DE CERCETARE PENALA SPECIALA!
- RAZBOIUL LUMILOR ACOPERITE. Decizia CCR privind interceptarile SRI arata doar varful aisbergului: INFRASTRUCTURA GIGANTICA A SERVICIULUI SECRET SI PRACTICILE SUPRAVEGHERII GENERALIZATE/ Cine este Darren White si de ce o contesta vehement pe sefa DNA, Laura Codruta Kovesi?/ JUDECATOR: “Societatea s-a obisnuit cu anormalul, iar o readucere la normalitate socheaza, sperie, ba chiar creaza panica si isterie”/ SRI bate FBI la interceptari! (VIDEO)
- DRESAJUL PRIN MCV. Raportul Comisiei de Europene – INSTRUMENT GEOPOLITIC DE UMILIRE A ROMÂNIEI, EXCLUDERE DIN SCHENGEN SI CONSOLIDARE A ABUZURILOR ”BINOMULUI”
- CSAT NU VEDE “CAMPUL TACTIC” DIN JUSTITIE. Comicaria “verificarilor institutiilor abilitate” pe tema MAGISTRATILOR OFITERI ACOPERITI/ Emisarul american NULAND despre mandatul sefului DNA: “CONTINUAM SA URMARIM ACEST PROCES”. Asistentul Departamentului de Stat a mentionat si tema “ECHILIBRULUI” dintre siguranta si VIATA PRIVATA
http://www.cotidianul.ro/ponta-pruna-si-cu-isis-281580/
In sfarsit deschide si Ponta ochii. Poate ca i-a trebuit “iesirea” asta in decor ca sa vada si mai bine cu ce/cine se mananca Romania si cu cat a crescut viteza de infulecare de cand l-au concediat pe el. A avut o strafulgerare si Basescu ca s-au cam folosit de el, sau ca s-a cam lasat folosit. Daca se intoarce la armele politicii mai intelept decat odinioara, Ponta ma refer, ca Basescu s-a intors deja, e un castig pentru el si pentru altii. Se pregateste vremea mucles-ului total?
Eeee, aici este un mare, enorm adevar: Școala românească produce nu doar tâmpiți (o știm de la sursă!), produce și ticăloși.
Astea-s lucruri mult mai mari decât “școala românească”.
Domnul să ne înțelepțească să facem voia Lui.
Toate sunt extrem de grave, dar asta le intrece pe toate:
“Practic, oricînd, oriunde, un poliţist, un ofiţer de securitate sau un procuror poate să oprească pe oricine, sub un pretext oarecare, şi să-l dezbrace în pielea goală în mijlocul străzii fără să-i mai ceară consimţămîntul!”
Chestia asta au copiat-o de la americani… Sunt diabolici efectiv. Cineva in tara asta trebuie sa se opuna la asemenea enormitati. E mai mult decat dictatura. Pe vremea lui Ceasca nu exista asa ceva. HORROR!
Mirela, așa este.
Dacă cineva nu este în clar cu ce înseamnă aceste lucruri, nedumerirea i se poate rezolva foarte ușor: mergeți în youtube și tastați “police brutality” și “militarization of police”.
Mi-e milă și de cei care sunt și vor deveni polițiști (și alte astfel de cadre marțiale) și mi-e milă și de cetățeni.
Experimentul de reeducare Pitești devine normă statală și globală.
Domnul să ne miluiască !
Vai, vai si iar vai. Infricosatoare vremuri. Ramane totusi intrebarea: noi ce avem de facut? Putem avea vreo reactie la toate aceste faradelegi?
Cred ca pana la “marea salvare” oferita cu generozitate de insusi Antihrist vor mai fi incercari de intoarcere spre normalitate. Lucrurile nu pot ramane asa si vedem cum creste indignarea oamenilor care la un moment dat vor iesi in strada (partea care nu a fost complet spalata pe creier).
Omeneste vorbind, o miscare care sa aiba sanse reale de schimbare a traiectoriei actuale va fi posibila numai daca va fi sustinuta de forte pe care nu le avem in interior. In actualul context geopolitic este foarte posibil ca una dintre forte sa fie din zona rusa. Vedem de altfel cum unii se pregatesc pentru acest moment si sa nu fie de mirare daca se va naste chiar si o miscare ortodoxista. Cred ca Marian Munteanu pe asta conta cand vorbea de cei 100.000 de membri ai noului sau partid ce se va arata dupa alegerile locale.
Evit sa comentez mai mult aceasta idee (toate la vremea lor) dar cred ca este vorba de un drum infundat. Vor fi niste sbateri zadarnice care vor legitima varsarea de sange (sa nu fie). Sa nu uitam insa ca prin miscarile de strada se va accelera procesul de schimbare dar sensul acesteia va fi conditionat de cei din umbra (cazul Colectiv este inca proaspat). Ar fi o iluzie sa credem altfel.
SINGURA si ADEVARATA SCHIMBARE IN BINE la nivelul societatii nu poate veni decat prin schimbarea individuala a membrilor acesteia. In aceste vremuri de sfarsit lupta este esentialmente duhovniceasca. Vedem semnele. Sunt clare. Cat roata carului. Suficient de mari ca sa ne faca sa ne intoarcem la Domnul cu toata puterea si hotararea. Lucrarea este individuala dar fiecare poate fi un exemplu la randul sau pentru ca, fara sa caute cu dinadinsul, nimic nu poate ramane sub obroc. Sigur, putem marturisi despre aceste lucruri si altora dornici sa ne asculte (nu sa ne trezim vorbind ci doar sa raspundem unor cautari).
De o mare importanta duhovniceasca este pilda martirilor care au preferat sa moara in inchisorile celor de jos decat sa pactizeze cu ei (chiar spre a face bine altora dupa cum incercau tortionarii sa-i ademeneasca). Calea mucenicilor este batatorita si duce catre Dumnezeu.
In lumea de astazi, refuzul de a savirsi pacatul sub orice forma este cu adevarat mucenicie. Din pacate suntem mult prea legati de lumea aceasta prin patima placerii/confortului iar puterea de jertfa este la un minim istoric. Calea compromisului apare de fiecare data acceptabila si chiar scuzabila. Calea imparateasca este insa cu totul altceva. Nu este vorba de un “echilibru” intre Dumnezeu si mamona ci de o asezare cuminte pe drumul catre Domnul in acord cu puterile noastre (nu menajandu-le ci fortand in limitele fiecaruia).
Toti ne recomanda sa nu ne radicalizam. In mintea lor asta inseamna sa ne supunem conducatorilor vremelnici indiferent de ceea ce ne propun. Ori aici cred ca este nevoie de intelepciune. Nu iesim cu ghioagele la drumul mare ca sa-i omorim pe cei care ne calca-n picioare dar nici nu ne asezam la masa cu ei crezand ca avem ceva de castigat. Refuzul de a accepta tacit / a face orice nu este placut Domnului ar putea fi calea crestinilor (ex. refuzul de a te inchina la demonul tolerantei, la cel al curviei – sub toate formele, la cel al slavei desarte, al iubirii de arginti samd – scara este lunga).
Domnul, fara pacat fiind, s-a jertfit pe cruce pentru intreaga omenire. Noi putem decide sa-L urmam. Invierea este o certitudine dar depinde de alegerea noastra de aici / de acum.
[…]
“De altfel, România dovedeşte cu asupra de măsură că şi-a făcut temele („treaba”, cum obişnuiesc să spună sistematic factorii răspunzători) după ce a aderat la N.A.T.O. şi la U.E.
Cele două organizaţii sau organizări au scopul nemărturisit de a face să dispară guvernele şi conducerile naţionale, care încurcă inutil puterea centrală de la Washington, cu filiala sa Bruxelles. Performanţele de autoaneantizare atinse de guvernul şi preşedintele de la Bucureşti sunt fără egal în UE şi poate chiar pe planetă (probabil, cu excepţia preşedintei lituaniene Dalia Grybauskaite, laureata Premiului „Carol cel Mare”, în 2013).
Nu avem încă o explicaţie acceptată de toată lumea în legătură cu „primul mileniu tăcut” din existenţa noastră ca popor. Istoricii maghiari pretind, interesaţi şi aberant, că am fi plecat cu toţii la sud de Dunăre. Actuala clasă suspusă din România dovedeşte zilnic că ne aşteaptă cel puţin un nou „secol tăcut”.
Partide compuse din repetenţi şi penali, guverne după guverne ratate, preşedinţi nuli (Emil Constantinescu, Klaus Iohannis), din alte vremi (Ion Iliescu) sau chiar catastrofali (Traian Băsescu), presă vândută sau dispărută pur şi simplu, servicii secrete care se servesc şi nu servesc pe nimeni (vezi şi cazul recent Hexi Pharma) – la ce te poţi aştepta dacă nu la disoluţia, „diluarea” finală ?”
[…]
Integral la sursa: http://www.art-emis.ro/jurnalistica/3543-romania-tara-fara-guvern-si-fara-presedinte.html