ICE BUCKET CHALLENGE – experiment de snobism “caritabil” prin “social media”. “Ce-ar fi sa contribuim la o cauza nobila pentru ca VREM si nu pentru ca e TRENDY sa fii parte dintr-un ultra-mediatizat joc de domino?”
- Gabriela Bădică: Ice Bucket Challenge: de la cauză nobilă, la maimuţăreală ieftină, narcisism deghizat în filantropie şi manevră de PR şi autopromovare
Dincolo de succesul financiar, Ice Bucket Challenge chiar nu e cea mai cool campanie din social media din ultimul an, aşa cum a tot fost branduită. E doar o campanie despre narcisism deghizat ca altruism.
Dacă nu ai auzit de Ice Bucket Challenge (provocarea găleţii cu apă) probabil trăieşti fie într-o scorbură dintr-o pădure virgină din bazinul Amazonului, fie într-o peşteră de pe Marte. Cu alte cuvinte, eşti unul dintre cei puţini şi fericiţi. Pe scurt, ideea din spatele campaniei Ice Bucket Challenge e să îţi verşi o găleată de apă rece în cap şi să nominalizezi alte persoane care să facă acelaşi lucru. Găselniţa îi aparţine Asociaţiei ALS şi a fost aruncată pe net cu scopul de a strânge donaţii pentru bolnavii de scleroză laterală amiotrofică [gresit: pentru cercetarea in respectivul domeniu, nu pentru bolnavi!, n.n.] şi pentru a ridica gradul de conştientizare în privinţa acestei boli. Dacă nu accepţi provocarea, trebuie să donezi 100 de dolari oricărei asociaţii care are legătură cu ALS. E un fel de joc de tipul „hai mai degrabă să dăm leapşă la tot internetul să se maimuţărească turnându-şi apă în cap decât să donăm”. Oricum, majoritatea vedetelor au ales să doneze bani, chiar dacă au acceptat provocarea.
De la Mark Zuckerberg şi Bill Gates, la numele cele mai cunoscute ale Hollywood-ului, toată lumea s-a filmat în timp ce îşi toarnă apă în cap pentru un scop nobil şi şi-a postat filmuleţul pe reţelele de socializare.
Firesc, o dată ce vedetele au cugetat şi şi-au dat seama că Ice Bucket Challenge-ul face bine la imagine, campania a devenit un succes financiar. Potrivit Mediafax, ALS a a anunţat joi că în perioada 29 iulie – 21 august a primit donaţii în valoare de 41,8 milioane de dolari. Asta în timp ce în aceeaşi perioadă a anului trecut, suma donată a fost de 2,1 milioane de dolari. Şi cifrele continuă să crească.
Însă după ce ai văzut toată nebunia asta virală poţi să spui cu mâna pe inimă că ştii mai multe despre scleroza laterală amiotrofică? 99% dintre filmuleţele pe care le-am văzut în presă sau în newsfeed-ul de Facebook nici măcar nu aveau în descriere sintagma „scleroză laterală amiotrofică”. Deşi e (şi) o campanie de „awareness” (de informare şi de conştientizare), nu pot să spun că sunt mai „aware” de ALS decât eram înainte.
Dincolo de succesul financiar, Ice Bucket Challenge chiar nu e cea mai cool campanie din social media din ultimul an, aşa cum a tot fost branduită. E doar o campanie despre narcisism deghizat ca altruism. Şi mai e un exemplu de „hashtag activism”, un produs al generaţiei care în loc să facă ceva, se preface că face ceva postând tot felul de lucruri şi lucruşoare pe peretele de Facebook. Nu e nicio diferenţă între filmuleţele Ice Bucket Challenge şi poza cu copilul cu ochi mari şi albaştri care are nevoie de operaţie şi pe care con-feisbuchiştii tăi o dau cu generozitate mai departe cu share, deşi ar fi mult mai uşor să doneze un leu sau doi în contul afişat acolo, pe poză.
Dincolo de succesul financiar, Ice Bucket Challenge e încă un trend care va dispărea o dată cu prima zi în care o să fie prea frig să îţi mai torni apă în cap.
Îţi mai aduci aminte de cutremurul din Haiti, de acum patru ani? Potrivit Vice US, #Haiti şi #HaitiRelief au devenit al doilea trending topic pe Twitter în 2010 şi au fost subiectul a 15% dintre tweet-uri. Atunci era cool să tweet-uieşti hashtag-ul #Haiti şi un link către site-urile unde se puteau dona bani pentru a-i ajuta pe supravieţuitori să-şi reconstruiască locuinţele. În final s-au strâns 8 milioane de dolari. După patru ani, bilanţul cutremurului din Haiti rămâne acelaşi: peste 200.000 de morţi şi mare parte din infrastructura ţării distrusă. Şi tot după patru ani, NPR scrie că peste 150.000 de haitieni încă trăiesc în corturi, pe câmp. De ce nu mai tweetuieşte nimeni despre asta? Pentru că nu mai e cool. Acum e cool să îţi torni apă cu gheaţă în cap.
#Kony2012 e o altă campanie care a fost la modă, la vremea ei. Kony e numele liderului unei grupări care răpeşte copii în Uganda. Jason Russell, fondatorul organizaţiei Invisible Children, a făcut un filmuleţ despre răpitor, care a devenit viral. Şi atunci s-au strâns sume de ordinul milioanelor de dolari, însă Invisible Children nu a dezvăluit niciodată publicului larg unde s-au dus în final banii strânşi.
#BringBackOurGirls a fost o altă campanie devenită virală în aprilie, anul acesta. Atunci, peste 300 de fetiţe din Nigeria au fost răpite de un grup militant african. De la Michelle Obama, la Bill Gates, toată lumea s-a fotografiat cu pancarte pe care era înscris hashtag-ul #BringBackOurGirls. Trend-ul s-a stins după câteva luni, când lumea şi-a dat seama că se apropie sfârşitul de sezon al Games of Thrones şi că asta e mult mai important decât nişte fetiţe răpite. Şi statul nigerian probabil că e fan înflăcărat Games of Thrones, pentru că a încheiat ancheta la scurt timp după, deşi mai avea de recuperat 200 de fetiţe.
Să revenim puţin la Ice Bucket Challenge. Ce zic ai lor? Scott Gilmore scrie că „The Ice Bucket Challenge is a great way to raise money – but it is a horrible reason to donate it”. Touché. Willard Foxton, zice, la rândul lui, în The Daily Telegraph, că „This challenge has become a ghastly narcissistic freakshow, combining the worst elements of social media self-love and celebrity worship with armchair feelgood clicktivism”. Touché din nou. Şi dacă lor li se par de prost-gust filmuleţele cu Bill Gates şi Mark Zuckerberg, atunci cum să ni se mai pară nouă filmuleţele cu Florin Salam, Fuego, Adrian Mutu şi Mihai Bendeac, care acceptă Ice Bucket Challenge-ul îmbrăcat într-o rochie albă? Dacă lor li se par caterincă ieftină filmuleţele cu Aerosmith şi George Bush, atunci cum să ni se mai pară nouă filmuleţele cu Boc şi Udrea, care-l provoacă pe Ponta, Ponta zice nu, că are alte maimuţăreli mai importante de înfăptuit, în timp ce Macovei, ca într-un fel de Voodoo Ice Bucket Challenge, toarnă apă peste fotografiile lui Voiculescu, Copos, Vântu şi Năstase? Şi uite-aşa o campanie umanitară la origine a devenit în România o maimuţăreală făcută de dragul imaginii, a câtorva like-uri în plus pe Facebook şi al autopromovării.
Aşa că, în concluzie, ideea rămâne la fel de simplă. Ce-ar fi să donăm bani şi timp cauzelor/asociaţiilor/bolilor/ONG-urilor în care chiar credem şi fără să ne lăudăm apoi pe internet cu asta? Ce-ar fi să contribuim la o cauză nobilă pentru că vrem şi nu pentru că e trendy să fii parte dintr-un ultra-mediatizat joc de domino?
Un foarte cunoscut medic timişorean a ales a ales să se alăture campaniei „Ice Bucket Challenge”. Doar că a făcut-o într-un mod inedit, lansând astfel un alt proiect.
„ALS Ice Bucket Challenge”, campania de donaţii la care au aderat numeroase personalităţi din întreaga lume, face deja furori şi în România, unde fenomenul este imitat de o serie de personalităţi din sport, din politică, din media. Participanţii sunt provocaţi să îşi toarne pe cap apă cu gheaţă şi să facă o donaţie pentru cerecetarea în domeniul afecţiunilor cerebrale.
Plecând de la acest fenomen, Un medic timişorean are, însă, o altă idee. Prof. dr. Dorel Săndesc, fost şef al Secţiei Anestezie şi Terapie Intensivă, din cadrul Spitalului Judeţean din Timişoara, actual secretar de stat în Ministerul Sănătăţii, a iniţiat proiectul „Împreună pentru viaţă”. „Cred că şi pacienţii români au atâta nevoie de ajutor! Aşadar, vă propun să facem donaţii pentru pacienţii cei mai gravi, internaţi în spitalele româneşti, cei de la Reanimare, care se luptă literalmente între viaţă şi moarte”, spune prof. dr. Dorel Săndesc.
Donaţiile se pot face către Societatea Română de Anestezie-Terapie Intensivă, în următoarele conturi: RO05RNCB0071011429390001 – în lei şi RO48RNCB0071011429390003 – în euro, deschise la BCR Sucursala Plevnei, Bucureşti.
Dr. Dorel Săndesc anunţă că va dona 1000 de lei pentru această cauză, dar declară că orice sumă este binevenită. Acesta anunţă că fondurile vor fi utilizate pentru achiziţionarea de aparatură necesară salvării acestor pacienţi, cum ar fi aparate de ventilaţie artificială, monitoare, injectomate, defibrilatoare, aparate de anestezie şi terapie intensivă.
„Nu o să postez un filmuleţ cu această ocazie, consider că expunerea personală e mai puţin importantă. Încurajez, însă, pe toţi cei care vor susţine cauza să posteze o fotografie. Ne dorim să realizăm un tablou, sperăm uriaş, cu chipurile tuturor celor care au contribuit la acest proiect”, afirmă Dorel Săndesc. Acesta mai spune că, la începutul acestui proiect le lansează provocarea câtora „prieteni dragi”: conf. dr. Şerban Bubenek , conf. dr. Florin Bîrsăşteanu, fost director al Spitalului Judeţean din Timişoara, actual parlamentar din partea PSD, prof. dr. Tiberiu Bratu, chirurg estetician, omului de afaceri Gheorghe Iova, de la Cramele Recaş, şi unor medici români stabiliţi în străinătate: prof. dr Dan Ungureanu-Longrois, din Franţa, şi prof. dr. Gabi Gurman, din Israel.
„Lista rămâne deschisă. Vă aşteptăm. Consider că solidaritatea cu cei aflaţi în cea mai grea suferinţă reprezintă o formă superioară a condiţiei umane. Haideţi să le întindem o mână salvatoare, haideţi să fim «Împreună pentru viaţă»”, mai spune prof. dr. Săndesc.
Doctorul Stephen Wealthall, din Noua Zeelandă, susţine că participanţii la campania “Ice Bucket Challenge”, preluată şi de personalităţi din România, riscă să moară, deoarece expunerea bruscă a capului şi feţei la apă rece poate declanşa “reflexul de scufundare”, care determină oprirea respiraţiei.
Wealthall, care a studiat expunerea bruscă a capului la apă rece, susţine că gestul de a turna apă cu gheaţă pe cap poate fi fatal, chiar şi în cazul în care persoana respectivă nu a consumat alcool.
“Aruncarea cu apă rece pe neaşteptate pe cap este un pericol extrem. Există posibilitatea ca unii oameni să moară, chiar dacă nu imediat. În cele mai multe cazuri, respiraţia revine la normal după ce capul nu mai este acoperit de apă rece. Dar există şi posibilitatea să se producă reflexul de scufundare, de protejare a căilor respiratorii şi închidere a laringelui şi încetinirea ritmului cardiac. Afectaţi pot fi şi cei care au probleme cardiace, existând posibilitatea unor atacuri de cord”, a declarat Stephen Wealthall, citat de publicaţia The New Zealand Herald.
La 7 iulie, neo-zeelandezul Willis Tepania, în vârstă de 40 de ani, a murit, după ce a făcut stop cardiac în timp ce îşi turna o găleată cu apă cu gheaţă pe cap, după ce în prealabil consumase alcool.
“ALS Ice Bucket Challenge” este o campanie de donaţii la care au aderat numeroase personalităţi din întreaga lume. Participanţii sunt provocaţi să îşi toarne pe cap apă cu gheaţă şi să facă o donaţie pentru cerecetarea în domeniul afecţiunilor cerebrale.
Printre cei care au acceptat provocarea de a se uda cu apă rece s-au numărat Bill Gates, Mark Zuckerberg, Justin Timberlake, George Bush, dar şi fotbaliştii Cristiano Ronaldo, David Beckham, antrenorul Jose Mourinho şi tenismenul Novak Djokovici.
Fenomenul a fost imitat şi în România, preşedintele FC Dinamo, Constantin Anghelache, atacanţii Adrian Mutu şi Romeo Surdu, antrenorul Flavius Stoican numărându-se şi ei printre cei care au acceptat să li se toarne apă rece pe cap.
Nota noastra:
Poate ca riscurile medicale nu sunt neaparat semnificative pentru persoanele sanatoase, insa mai important ni se pare a vedea efectul manipulator, diversionist al acestui gen de “campanii” (de fapt experimente) sociale, preluate mimetic si generand o adevarata isterie ipocrit filantropica. Asta dincolo de faptul, nici el de ignorat, ca nimeni nu va mai urmari si controla cum s-au folosit, de fapt, sumele imense colectate din toata lumea sau care ar fi eventualele probleme de etica a cercetarii presupuse de activitatea respectivei asociatii. Asa cum nimeni nu se intreaba: de ce a devenit anume scleroza laterală amiotrofică principala problema la nivel mondial, atata vreme cat cei mai multi oameni de pe planeta mor, de fapt, de cancer, pentru care nu se gaseste sau nu doreste a se gasi un tratament?
Insa acest gen de campanii par a servi, intentionat sau involuntar, pe de o parte, la stimularea unui activism “caritabil” gaunos, artificial si autosuficient, care transmite un fals sentiment al “datoriei indeplinite”, de linistire a constiintei ca ai putut sa faci atat de usor “o fapta buna”, ca ti-ai adus si tu contributia la “constructia unei lumi mai bune” (si inca intr-un mod distractiv si cu beneficii mediatice) – in vreme ce o multime de adevarate si concrete cazuri dramatice ale “aproapelui” nostru (nu ale “departelui” abstract), mult mai accesibile altminteri donatorilor potentiali din toata lumea, dar mult mai putin… cool, sunt tratate cu indiferenta – canalizand inclusiv energiile, si asa destul de limitate, de “zgarcite”, de “generozitate” de PR (motivata imagistic) ale persoanelor potente, influente si vizibile, catre directii strict stabilite si controlate de o “mana invizibila“. Mana care traseaza, prin puterea contagiunii mediatice, care ar trebui sa ne fie prioritatile de ajutor filantropic si care se pare ca acum isi face “incalzirea” pentru cauze mult mai perverse pe care le va propune ulterior, tot la scara mondiala, folosind schema exersata acum cu succes. Sa fie o simpla intamplare ca printre primele personalitati care au dat tonul isteriei galetii cu apa cu gheata se afla tocmai… “marii maestri” ai manipularii mondiale Bill Gates si Mark Zuckerberg?
Mai mult decat atat, insasi antrenarea unei populatii uriase in savarsirea mimetica a unuia si aceluiasi comportament, in sine gratuit si stupid (fiindca ce legatura are o cauza, fie si pretins nobila, caritabila cu maimutareala aceasta, cu caraghioslacul turnarii galetii cu apa rece in cap?) tine de sfera experimentelor psiho-sociale postmoderne, strans legate de retelele de socializare, care pregatesc psihologic, pas cu pas… psihoze colective globale cu adevarat inspaimantatoare, cele care urmeaza a fi construite de “Marele Scamator”, Antihrist:
- Aldous Huxley: REVOLUTIA FINALA sau cum sa-i faci pe oameni SA-SI IUBEASCA ROBIA
- VIRGILIU GHEORGHE – conferinta video despre MECANISMELE DE MODELARE SI CONTROL AL IDENTITATII OMULUI CONTEMPORAN PRIN MASS-MEDIA
- “Urgenta adevarului”. Ingineria sociala a INSELARII opiniei publice prin DEZINFORMARE
- PSYWAR sau RAZBOIUL PSIHOLOGIC (documentar video). Cum este folosita PROPAGANDA pentru controlarea MAJORITATII
- RAZBOIUL PSIHOLOGIC ASTAZI. Tehnici de manipulare, propaganda si dezinformare
***
- TELEVIZIUNEA POATE UCIDE. Sadismul reality show-urilor/ Studiul Facebook confirma: PSIHOZA DE MASA E REALIZABILA SI PRIN RETELE SOCIALE. SPRE O “GUVERNARE” FACEBOOK?
- In ce conditii sunt OAMENII DISPUSI SA-SI TORTUREZE SEMENII? (video)
- Carte despre “cum devin rai oamenii buni” – experimentul Zimbardo
- Un fenomen de psihoza colectiva bizar si nelinistitor: DE CE SE CALCA IN PICIOARE ROMANII LA PROMOTIILE DIN SUPERMARKETURI?
- Film documentar: PSIHOPATUL CORPORATIST. De ce ne lasam condusi de psihopati si ce putem face in aceasta privinta?
- FACEBOOK face EXPERIMENTE PSIHOLOGICE ASCUNSE cu utilizatorii/ Marea Britanie: reteaua sociala introduce 70 de optiuni noi pentru GEN, printre care “ANDROGIN” si “TRANSGENDER” / “What’s on Your Mind” sau VIATA REALA vs “VIATA” DE FACEBOOK (video)
***
- Razboi digital, propaganda si diversiune. CUM E IMPANZIT SISTEMATIC INTERNETUL DE AGENTI AI DEZINFORMARII
- “Suntem in plin razboi informational”/ DIN NOU DESPRE CAPCANELE RETELELOR SOCIALE SI ALE ACTIVISMULUI INTERNAUTIC
- Cyberscepticism sau alte semnale de alarma asupra… ‘EFECTELOR SECUNDARE’ ALE VIETII PE INTERNET
- Noi boli digitale: INSOMNIA electronica, diminuarea EMPATIEI si incapacitatea distingerii intre BINE si RAU, SMOGUL INFORMATIONAL si CYBERUTOPISMUL (STUDII)
- VIATA PE INTERNET SAU “ZOMBIFICAREA” OMULUI/ Smartphonurile strica viata de familie? (Opinii si studii despre internet)
- Internetul cultiva SUPERFICIALITATEA, CREDULITATEA, CONFUZIA
***
- Administratia Nationala Oceanica a SUA, nevoita sa INFIRME EXISTENTA …SIRENELOR. Ce puternica e VRAJA TV-ului!
- O NOUA SINISTRA FARSA VIRALA: ciparea tuturor nou-nascutilor europeni incepand cu 2014. Cine si de ce se joaca cu noi, ARUNCAND PE PIATA INTENTIONAT ZVONURI FALSE, PORNIND DE LA TEMERI REALE?
***
- Articolele saptamanii: DESPRE OMUL “TRANSPARENT”, PERMANENT OBSERVAT, CONTROLAT SI DEPERSONALIZAT AL BIG BROTHERULUI DIGITAL
- FACEBOOK – intre obsesia de zi cu zi a peste 500 de milioane de oameni si dezvaluirea pe scara larga a datelor personale catre oricine. Nu uitati: INTERNETUL NU UITA NICIODATA!
- LA CE PREDISPUNE INTERNETUL? O SINUCIDERE ANUNTATA PE FACEBOOK SI O MORALA DESPRE CE INSEAMNA “PRIETENIA” VIRTUALA!
- Facebook stimuleaza NARCISISMUL, VANITATEA si AGRESIVITATEA
- FACEBOOK – NOUA ORDINE MONDIALA A COTIDIANULUI. Documentar romanesc – VIDEO
- FACEBOOK SI DEZINTEGRAREA UMANULUI
- Cum este traita… MOARTEA IN ERA FACEBOOK
- NU AI CONT PE FACEBOOK, ESTI SUSPECT!/ Atentie: cum ne poate innebuni Internetul? Efectele nebanuite ale dependentei de lumea virtuala/ CUM SE EXPLICA AGRESIVITATEA FORUMISTILOR?/ CV-ul, inlocuit de profilul online?
- INTERNETUL ALIENEAZA/ Facebook, baza de date pentru TRAFIC DE ORGANE si bazin pentru PEDOFILI?/ Alarmant: cum sunt expusi copiii PORNOGRAFIEI/ Alte efecte secundare ale internetului: GEOLOCALIZAREA SI STERGEREA MEMORIEI (stiri internet)
- DREPTUL LA INTERNET – DREPT AL OMULUI, considera Google, Facebook si… ONU!/ ROMANII SI REBELIUNILE VIRTUALE/ Noi victime ale retelei magice FACEBOOK: concedieri in companii si depresii la adolescenti. FACEBOOK NU-TI E PRIETEN!/ Reteaua internetului supravietuieste si unui atac nuclear!
- Blestemul FACEBOOK
***
o prosteala si niste apucaturi si un spectacol ieftin de 2 bani
bine zis: “tine de sfera experimentelor psiho-sociale postmoderne, strans legate de retelele de socializare, care pregatesc psihologic, pas cu pas… psihoze colective globale cu adevarat inspaimantatoare, cele care urmeaza a fi construite de “Marele Scamator”.
Cu durere, ne putem imagina deja vremurile cumplite care se prefigureaza in viitorul apropiat. De aceea Dumnezeu va ingadui sa vina sfarsitul acestei lumi, tocmai pentru ca umanitatea a intrat intr-o bezna din care nu mai vrea si nu mai poate iesi si ca sa mai salveze ce se mai poate salva,ca sa nu ne pervertim de tot, cu totii.
Am ajuns asa cum spune Isaia: “Vai tie neam pacatos, popor impovarat de nedreptate, soi rau, fii ai pieirii! Ei au parasit pe Domnul, tagaduit-au pe Sfantul lui Israel, intorsu-I-au spatele.
Pe unde sa mai fiti loviti voi, cei ce mereu va razvratiti? Tot capul va este numai rani si toata inima slabanogita. Din crestet pana in talpile picioarelor nu-i nici un loc sanatos; totul este numai plagi, vanatai si rani pline de puroi, necuratate, nemuiate cu untdelemn si nelegate. Tara voastra este pustiita, cetatile voastre arse cu foc, tarinile voastre le mananca strainii inaintea ochilor vostri, totul este pustiit, ca la nimicirea Sodomei.”
“The Ice Bucket Challenge is a horrible reason to donate (money)”
Esenta acestei mascarade narcisiste consta de fapt in lipsa oricarei urme de compasiune fata de cei suferinzi si in abjecta regula a jocului de a dona bani numai daca refuzi provocarea. Adica daca nu accepti sa fi un mascarici narcisist, trebuie sa donezi bani pentru cercetari medicale!
Aceasta competitie de prost gust se inscrie in kitschul postmodernist, in care compasiunea devine o gluma proasta si altruismul devine o forma grotesca de auto-promovare.
I se mai spune si MARKETING
despre boala, medicatie si marketing: http://suntsanatos.ro/documentare/chimistul-shane-ellison-relateaza-adevarul-despre-fabricarea-medicamentelor.html
Mie nu mi se pare atat de relevant modul cum se folosesc fondurile respective – sa zicem ca am incredere ca se duc unde trebuie si atunci va fi fluturat argumentul acesta, al destinatiei corecte a donatiilor: “uite cati bani s-au strans, uite ce rezultate s-au obtinut, ce aveti cu noi, noi suntem in regula”. Consider ca nu e chiar atat de greu ca fondurile sa fie folosite cum trebuie (daca nu s-ar intampla asta, ar fi chiar bomboana de pe “tort”) dar nu-i imposibila nici varianta cealalta..
Problema in schimb sunt modul si motivul pentru care se fac aceste donatii. E acelasi lucru ca si in emisiunile lacrimogeno-distractive (n-am gasit alt termen acum pt genul asta de divertisment) de pe la noi: Dansez pentru tine, Splash, cele cu zâne binevoitoare etc. in care sub pretexul ajutarii unor nevoiasi se facea show-ul, in care puteai vedea de toate, un show in urma caruia aveau de castigat si protagonistii. Toate aceste “jertfe” cu show si cu public, pentru aproape sau pentru departe sunt nocive pentru ca deturneaza sensul daruirii dinspre “celalalt” (cel in nevoie) catre “sine” (cel in nevoie de reclama, nevoia de a fi recunoscut si laudat pentru asta si de a fi impacat cu sine insusi ca a facut si el un bine). De fapt, nu mai e un dar, e o forma de plata pentru un serviciu…
“Where we donate vs. diseases that kill us” -> http://i.imgur.com/Hsz73t2.jpg
@Florin M. -> http://www.youtube.com/watch?v=Zar6_TvxXgA
Ce trebuie observat din prima la aceste mascarade cool contagioase ultra-promovate de mass-media este hulirea (blasfemierea, batjocorirea) unor rânduieli creștine care trebuie generalizată cât mai repede prin cât mai mulți show-mani „aerieni” sau chiar rău-voitori împotriva credinței creștine.
Lumea isterizată, antrenată și contaminată de asemenea mascarade demonice va huli și mai mult la următoarea comandă, la următorul semnal de încolonare într-un alt marș globalizat al hulitorilor lui Hristos. Și uite-așa, antihristul își pregătește regimentele de apostați teleghidați ca să urle prin ei tot mai mult, mai tare și mai variat împotriva Domnului Hristos și a ucenicilor Lui care nu se lasă manipulați și antrenați în răzvrătirea satanică.
http://beforeitsnews.com/conspiracy-theories/2014/08/ice-bucket-challange-and-satan-2464974.html
Doamne Iisuse Hristoase, luminează-ne și întărește-ne cu Duhul Tău Sfânt ca să rezistăm ispitelor și manipulărilor viclene ale diavolului și ale necredincioșilor!
Aa, nu mai vorbim de faptul că gesturile și scălâmbăielile pot cauza prejudicii și sănătății fizice, nu doar inițieri și inducții satanice (adesea fără ca omul să știe cât de grave sunt)…
Asta apropo și de tatuajele și piercingurile (cercei, șuruburi, lanțuri) care urâțesc omul și-i deformează mintea și comportamentul, mutilându-i frumusețea și orignalitatea create și dăruite lui de Dumnezeu spre a le păstra și dezvolta în veșnicie prin credință și fapte bune…
Oprah Winfrey s-a auto-botezat “in numele lui ALS”!
Anita Fuentes explains a number of cryptic and cultic messages hidden in the IBC ritual, which is cleansing America in the name of Anti-Christ Lucifer Satan for some future thing.
The video’s depiction of Oprah Winfrey taking the challenge is particularly disturbing, Owens said. “Winfrey precedes her dousing with the words ‘In the name of ALS and the Ice Bucket Challenge’
In conclusion: “The ALS IBC is ritualistic in nature. People are chosen to undergo a form of water baptism with cultic god Oprah leading the charge ‘in the name of ALS.’”
http://news.yahoo.com/ice-bucket-challenge-satanic-ritual-explains-troubled-writer-183406572.html