LEGEA BIG BROTHER – PROMULGATA DE KLAUS IOHANNIS/ “Legea defaimarii sociale” a lui Dragnea, contestata si de ONG-uri, pe cale de a fi “ajustata” de fatada, ramanand insa acelasi INSTRUMENT DE REDUCERE LA TACERE PE CRITERIUL “CORECTITUDINII POLITICE” (video)/ Secu se intoarce: SRI INTERCEPTEAZA PE MOTIV DE “SECURITATE NATIONALA” DE DOUA ORI MAI MULT DECAT FBI!

9-10-2015 8 minute Sublinieri

Big-Brother-1984

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, informează Administraţia Prezidenţială.

Camera Deputaţilor a adoptat, pe 23 septembrie, cu 187 voturi “pentru”, 12 “împotrivă” şi 22 abţineri, proiectul legii privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice.

Proiectul de lege, asumat de liderii partidelor parlamentare în baza unor consultări care au avut loc la Cotroceni în mai, prevede că datele de trafic referitoare la abonaţi şi utilizatori, prelucrate şi stocate de către furnizorul unei reţele publice de comunicaţii electronice sau de către furnizorul unui serviciu de comunicaţii electronice destinat publicului vor fi şterse sau transformate în date anonime atunci când nu mai sunt necesare la transmiterea unei comunicări, dar nu mai târziu de trei ani de la data efectuării comunicării.

Potrivit legii, prelucrarea datelor de trafic, în scopul stabilirii obligaţiilor contractuale ce privesc abonaţii serviciilor de comunicaţii cu plata în avans va fi permisă până la împlinirea unui termen de 3 ani de la data efectuării comunicării.

Accesarea datelor se va putea face într-un cadru precis delimitat, de către instanţa de judecată sau cu autorizarea prealabilă a judecătorului.

Legea mai stabileşte că atunci când sunt transmise în format electronic, solicitările şi răspunsurile se semnează cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, pentru asigurarea integrităţii datelor.

Cea mai importantă şi contestată prevedere stabilieşte că, la solicitarea instanţelor de judecată sau la solicitarea organelor de urmărire penală ori a organelor de stat cu atribuţii în domeniul apărării şi al securităţii naţionale, cu autorizarea prealabilă a judecătorului stabilit potrivit legii, furnizorii de reţele publice de comunicaţii de reţele electronice destinate publicului pun la dispoziţia acestora, de îndată, dar nu mai târziu de 48 de ore, datele de trafic, datele de identificare a echipamentului şi datele de localizare, în conformitate cu prevederile referitoare la protecţia informaţiilor cu caracter personal.

Cu toate acestea, actul normativ, care vine după ce Curtea Constituţională a desfiinţat legile privind retenţia şi accesul la date cu caracter personal, pe motiv că aduc atingere vieţii private, preia o serie de prevederi din legi declarate neconstituţionale. Este vorba de acele normative care reglementau prelucrarea datelor în cazul cartelelor pre pay, dar şi accesul, în general, la datele personale.

Noile reglementări asumate la Cotroceni arată că la solicitarea instanţelor de judecată sau la solicitarea organelor de urmărire penală ori a organelor de stat cu atribuţii în domeniul apărării şi securităţii naţionale, cu autorizarea prealabilă a judecătorului stabilit potrivit legii, furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice destinate publicului şi furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice pun la dispoziţia acestora de îndată, dar nu mai târziu de 48 de ore, datele de trafic, datele de identificare a echipamentului şi datele de localizare, în conformitate cu prevederile referitoare la protecţia datelor cu caracter personal”.

Prevederea este în fapt, o combinaţie a două articole din legea 298/2008 care a fost declarată neconstituţională. Dispoziţiile fuseseră preluate în legea 82/2012, care a picat şi ea, in corpore, la Curtea Constituţională.

De asemenea, proiectul asumat de liderii tuturor partidelor prevede că solicitările care sunt făcute de organele de stat cu atribuţii în domeniul apărării şi securităţii naţionale  – SRI, SIE, SPP, MApN, MAI şi MJ, prin structuri specializate – sunt „supuse dispoziţiilor articolelor 14, 15, 17-23 dinlegea 51/1991 privind siguranţa naţională”. Acestea fac însă referire la articolul 13 din legea 51/1991, care prevede că pentru informaţiile tehnice ale comunicaţiilor, exclus fiind astfel conţinutul lor, şi în cazuri de urgenţă sau pericol, serviciile şi structurile de siguranţă pot solicita aceste date la liber, fără mandat.

O formulare similară a picat la Curtea Constituţională odată cu legea 82/2012.

Curtea mai constată că, potrivit art.13 lit.e) din lege, organele cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale pot, în condiţiile existenţei unor ameninţări la adresa siguranţei naţionale a României, astfel cum sunt definite acestea la art.3 din Legea nr. 51/1991, să solicite obţinerea datelor generate sau prelucrate de către furnizorii de reţele publice, de comunicaţii electronice ori furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului, altele decât conţinutul acestora, şi reţinute de către aceşti a potrivit legii, fără ca acest articol ori art.14 din lege să prevadă că această solicitare trebuie să fie autorizată de către judecător”, se arată în motivarea judecătorilor constituţionali.

Din 2009 au fost promovate mai multe variante ale legii privind datele personale -aşa-numita Legea Big Brother-acestea fiind însă respinse de Curtea Constituţională pe motiv că încalcă drepturile şi libertăţile individului.

De altfel, fost şef al SRI Liviu Maior a demisionat în ianuarie, susţinând ulterior că motivul demisiei sale a fost respingerea legilor Big Brother de către CC.

Preşedintele interimar al PSD, Liviu Dragnea, a anunţat, vineri, că va elimina, în Camera Deputaţilor, criteriul defăimării pe criterii de apartenenţă politică şi de avere din Legea defăimării pe care a iniţiat-o, pentru a elimina riscurile de “interpretare greşită”, şi va dimina cuantumul amenzilor, potrivit Mediafax.

“În camera voi depune un amendament pentru a diminua foarte mult cuantumul amenzilor, să devină simbolice. De asemenea, în Camera Deputaților vom analiza orice prevedere pentru a elimina orice risc posibil care ar putea apărea colateral față de spiritul acestei legi”, a spus Liviu Dragnea.

Totodată, astăzi, mai multe organizaţii neguvernamentale au condamnat, într-un comunicat, legea lui Dragnea, cu argumentul că poate fi transformată oricând într-un instrument de intimidare a presei şi a societăţii civile.

“Considerăm că o asemenea lege poate fi folosită ca instrument de intimidare a vocilor incomode din presă și societatea civilă și poate duce la încălcări grave ale dreptului la liberă exprimare (…) Suntem împotriva acestei legi deoarece definițiile privind „grupul social” și „defăimare sociala” sunt vagi, imprevizibile și permit interpretări abuzive”, spun cei de la Freedom House.

Nici Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării nu vede cu ochi buni proiectul.

“Eu cred că au dorit să se refere la discursul de ură pe zona discriminării şi nu la zona de reputaţie a unei persoane şi atunci când aduci atingere de fapt ai un prejudiuciu de imagine, diferenţa este că în cazul discriminării, discursului de ură, ai un criteriu pe baza căruia faci această afirmaţie. Cred că este o scăpare a celor care au făcut actul normativ de au avut în vedere anumite documente internaţionale şi au omis prin traducere, orice este posibil”, a declarat președintele CNCD, Csaba Ferenc Asztalos.

În ceea ce privește anunțul făcut de Liviu Dragnea pentru reducerea cuantumului amenzilor, analiștii spun că măsura nu este suficientă.

“Amenzile acelea etrau atat de mari incat depaseau salariul pe un an al unui jurnalist. ceea e ar fi facut ca multa lume sa se autocenzureze. acum toata aceasta lege ar trebui sa se discute transparent. Si nu cred ca e suficient sa se introduca asa repede un amendament si eventual nici nu stim daca va fi acceptat sau nu“, a declarat Otilia Nuțu, analist Expert Forum.

Proiectul a fost adoptat de Senat, iar decizia finală o vor lua deputaţii.

Concret, proiectului iniţiat de social-democratul Liviu Dragnea spune că “prin defăimarea socială se înţelege fapta sau afirmaţia prin care o persoană este pusă în situaţie de inferioritate pe temeiul apartenenţei sale la o categorie de persoane „care se disting din punct de vedere social prin una sau mai multe trăsături de gen, vârstă, rasă, religie, origine etnică, limbă maternă, tradiţii culturale, apartenenţă politică, orientare sexuală, origine socială, dizabilităţi, boală cronică necontagioasă sau infecţie HIV/SISA”, potrivit Mediafax.

Persoana care se consideră vizată de defăimarea socială poate formula, în faţa instanţei de judecată, o cerere pentru acordarea de despăgubiri şi restabilirea situaţiei anterioare defăimării sau anularea situaţiei create prin discriminare, în termen de 3 ani de la data săvârşirii faptei sau „de la data la care persoana interesată putea să ia cunoştinţă de săvârşirea ei”, arată iniţiativa legislativă.

Propunerea mai vizează înfiinţarea unui departament special în cadrul Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării, dar şi obligaţia ca radioul şi televiziunea publică să includă programe de promovare a toleranţei, profesorii să urmeze cursuri pe această temă, iar unităţile de învăţământ să adopte un “plan anual pentru implementarea acţiunilor privind combaterea discriminării”.

Raportul de activitate al SRI pe anul 2014 a scos la iveala faptul ca Romania a devenit un stat politienesc ce se indeparteaza de standardele democratice, iar primul exemplu este dat de faptul ca in Romania, cu o populatie de 16 ori mai mica ca Statele Unite, SRI asculta pe “securitate nationala” de 2 ori mai multe telefoane ca FBI.

Concret, in 2014, SRI a facut 2.469 de interceptari pe securitate nationala la o populatie de 20 de milioane de locuitori (luam in calcul ca unii sunt plecati la lucru in strainatate), in timp ce FBI a facut 1.416 interceptari pe o lege similara la o populatie de 319 milioane. Evolutia comparata a numarului de interceptari se poate vedea in tabelul de mai jos.

Acest raport de activitate al SRI ar fi trebuit deja sa starneasca dezbateri publice aprinse in presa si audieri in comisiile parlamentare de specialitate, insa pana in prezent nu s-a intamplat nimic.

Marea majoritate a presei doar a copiat punctajele pe care le-a primit de la SRI (altfel e greu de explicat cum s-a scris pe subiect aproape copy-paste), iar in afara de cativa jurnalisti nimeni nu a analizat in profunzime acest raport.

Datele furnizate de rapoartele SRI arata ca in ultimii 10 ani totalul interceptarilor facut de SRI a crescut cu 700%. Aici includem atat interceptarile pe securitate nationala cat si cele cerute de DNA, parchete si alte institutii, astfel ca de de la 6.370 de interceptari, in 2005, s-a ajuns, in 2014, la 44.759 interceptari.

Cresterea cu 700% a interceptarilor pe o perioada de 10 ani ar trebui daca nu sa ingrijoreze, cel putin sa preocupe atat societatea civila cat si presa din Romania. Vorbim, totusi, despre o societate care a fost tinuta captiva timp de 45 de ani de un sistem opresiv ce s-a folosit din plin de tehnica “ochiul si timpanul”.

In analiza datelor ne-a atras atentia si numarul de interceptari facute de SRI pe “securitate nationala”. Aceste interceptari sunt facute in baza Legii 51/1991 si au ca obiect infractiuni ce intra in categoria spionaj, tradare, amenintari teroriste, etc (a se veda art. 3 din lege).

Pe perioada 2005-2013 numarul interceptarilor pe “securitate nationala” facut de SRI a crescut cu 265%.

Pentru a intelege evolutia acestor interceptari pe “securitate nationala” facute de SRI e binevenita o comparatie cu numarul de interceptari similare facut de FBI in SUA.

Interceptarile legate de spionaj si terorism sunt facute de FBI in baza legii Foreign Intelligence Surveillance Act (FISA), data in 1978. Aceasta lege descrie procedurile care trebuie urmate pentru a cere unei instante speciale (Foreign Intelligence Surveillance Court) autorizatie judecatoreasca pentru supravegherea electronica si perchezitia persoanelor implicate in spionaj sau acte de terorism indreptate impotriva Statelor Unite in numele unei puteri straine.

Aceeasi lege prevede ca Departamentul de Justitie al SUA trebuie sa dea anual un raport in fata Congresului unde sa relateze cate cereri de interceptare s-au facut in baza acestei legi. La adresa urmatoare http://fas.org/irp/agency/doj/fisa/index.html cei interesati pot gasi detalii mai ample despre aceasta lege, precum si toate rapoartele prezentate in fata Congresului din 1979 pana in prezent.

In tabelul de mai jos se poate vedea evolutia interceptatilor facute de FBI in ultimii 10 ani, comparat cu numarul de interceptari facut pe securitate nationala de SRI pe aceeasi perioada.

O simpla comparatie a numerelor arata ca SRI intercepteaza de doua ori mai mult decat FBI, in contextual in care Romania nu este nici pe departe expusa la risc de spionaj si atac terrorist cum este SUA. Daca la aceste numere adaugi faptul ca Romania are o populatia de 16 ori mai mica decat Statele Unite, este lesne sa ne intrebam cine sunt cei interceptati de SRI pe “securitate nationala” in contextul in care, matematic, nu pot fi mai multi spioni si potentiali teroristi in Romania ca in SUA.

In contextual in care si in SUA se vorbeste deschis despre activitatea serviciilor si despre un control mai riguros al acestora, lipsa unei dezbateri serioase in presa romaneasca pe acest raport este ingrijoratoare si nesanatoasa atat pentru societate in ansamblul ei, cat si pentru SRI in mod particular.

Este dreptul fiecarui roman sa stie de ce in Romania se asculta de doua ori mai mult pe securitate nationala ca in SUA, in contextual in care Romania are o populatie de 16 ori mai mica decat Statele Unite.

Interceptari:

FBI SRI
(sec nat)
SRI
(altele)
SRI
(Total)
2001 932
2002 1,228
2003  1,727
2004 1,758
2005 2,074 1,395 4,975 6,370
2006 2,181 2,022 6,671 8,693
2007 2,371 1,603 8,669 10,272
2008 2,082 1,916 13,254 15,170
2009 1,329 2,779 19,397 22,176
2010 1,511 3,114 27,510 30,624
2011 1,676 3,418 32,260 35,678
2012 1,789 3,405 32,680 36,085
2013 1,588 3,701 35,183 38,884
2014 1,416 2,496 42,263 44,759

 

[…]/ integral pe coalitiaromanilor.org

Iniţiativele legislative din ultimul an ne arată că România ameninţă să devină un stat totalitar.

După legea „anti-legionară” (iniţiată de Crin Antonescu, fostul şef al PNL, la îndemnul şi sub „consultarea” Institutului „Elie Wiesel”) şi legea „Big Brother” (propusă şi susţinută, prin presiuni permanente, de către serviciile secrete), a trecut prin Senat, val-vîrtej, şi proiectul de lege „anti-defăimare” (depus de Liviu Dragnea, liderul interimar al PSD), care acum îşi aşteaptă rîndul, sub imperiul unei urgenţe aparent de neînţeles, la Camera Deputaţilor.

Toate aceste acte normative restrîng, cînd nu anulează pur şi simplu, drepturile noastre constituţionale. Unele pedepsesc delictul de opinie, altele instituie un control mai sever asupra persoanei. Ele vor forma un sistem nou, mai dur decît cel pînă acum. Unicul scop: anihilarea oricărei opoziţii la viitoarele măsuri politice împotriva ţării şi a poporului.

Urmează, fără îndoială, un set de legi care să înmulţească şi consolideze „drepturile” minorităţilor de tot soiul, de la cele etnice la cele sexuale, accentuînd discriminarea pozitivă la care asistăm de o vreme. Pe acest fond, se profilează o strămutare de populaţii din Orient, de religie islamică, în România… Şi poate că nu numai din Orient.

De asemenea, am fost preveniţi, recent, de la cel mai înalt nivel, că Uniunea Europeană se va transforma într-un suprastat – din pricina diferitelor crize cărora nu le face faţă altfel, vezi Doamne -, cerînd statelor naţionale să renunţe la atributele suveranităţii lor: monedă (cele care încă au monedă proprie), apărare, politică externă…

Înainte de proclamarea, cu ovaţii, bineînţeles, a Statelor Unite ale Europei este nevoie de înlăturarea oricăror surprize, gen votul contra „Constituţiei” UE dat olandezi şi francezi, în 2005, şi de irlandezi în 2008.

Aşa cum bine spunea Sorin Lavric, „corectitudinea politică”, această nouă ideologie totalitară, se instalează prin trei mecanisme: plutocraţie, birocraţie şi legislaţie. Le vedem astăzi în plină desfăşurare la noi. Iar opoziţia este insignifiantă. Mass media aservite fac ca totul să pară normal şi sănătos, pentru democraţie şi stat de drept.

Singura rezistenţă care se poate organiza este în jurul Bisericii. De altfel, vedem că Biserica este atacată sistematic în ultimii ani, tocmai pentru că adversarii ştiu acest adevăr. Cred că nu mai avem nici un minut de pierdut.

Corectitudinea-politică-ucide-libertatea-de-exprimare-300x193

***


Categorii

1. DIVERSE, Corectitudine politica/ Marxism cultural, Era Big Brother, Noile totalitarisme, dictatura si reeducare, Panopticon, Servicii secrete, Stat politienesc

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

9 Commentarii la “LEGEA BIG BROTHER – PROMULGATA DE KLAUS IOHANNIS/ “Legea defaimarii sociale” a lui Dragnea, contestata si de ONG-uri, pe cale de a fi “ajustata” de fatada, ramanand insa acelasi INSTRUMENT DE REDUCERE LA TACERE PE CRITERIUL “CORECTITUDINII POLITICE” (video)/ Secu se intoarce: SRI INTERCEPTEAZA PE MOTIV DE “SECURITATE NATIONALA” DE DOUA ORI MAI MULT DECAT FBI!

  1. Prin aceasta lege se va face oficial controlul nostru.Deja unii cred ca eram ascultati cand vorbeam la telefon.Numai ca acum trebuie sa avem grija ce vorbim.Cam asa cred ca este cu big brotherul.Si un calculator poate fi verificat , stiu sigur asta.Sa ne gandim cati sateliti sunt in atmosfera .Este cum a spus parintele Iustin Parvu, nu o sa avem cum sa ne ascundem.Este totalitarismul tehnologiei si sunt atatea institutii care fac controlul ei.

  2. Pingback: Sefa Uniunii Nationale a Judecatorilor critica LEGEA BIG BROTHER. Aduce o atingere gravă dreptului la viaţă privată şi altor drepturi constituţionale. Legea a fost adoptată într-o tăcere suspectă” | Cuvântul Ortodox
  3. Pingback: Sefa Uniunii Nationale a Judecatorilor critica LEGEA BIG BROTHER. “Aduce o atingere gravă dreptului la viaţă privată şi altor drepturi constituţionale. Legea a fost adoptată într-o tăcere suspectă” | Cuvântul Ortodox
  4. “Deputaţii din Comisia Juridică şi din cea pentru Drepturile Omului au adoptat marţi ”Legea defăimării”, iniţiată de Liviu Dragnea, mărind la propunerea preşedintelui PSD cuantumul amenzilor până la 100.000 de lei pentru cei care aduc atingere imaginii unui grup sau unei comunităţi. În traducere liberă, pe înțelesul tuturor, cei care critică o atitudine anti-românească din cadrul unei minorități va fi imediat amendat cu sume uriașe de CNCD pentru discriminare, dar că zilnic demnitatea și istoria poporului român e călcată în picioare de reprezentanții unor fundații soroșiste și multinaționale nu deranjează pe nimeni și nu e sancționat pecuniar de nimeni.”

    Sursa: http://www.napocanews.ro/2016/02/liviu-dragnea-intoarce-romania-la-vremurile-urss-cu-legea-defaimarii.html

  5. Pingback: Proiectul totalitar al LEGII DEFAIMARII – votat in comisiile Camerei Deputatilor. “O SA AVEM O POLITIE A DEMNITATII UMANE” | Cuvântul Ortodox
  6. Pingback: LEGEA ANTI-DEFAIMARE A LUI DRAGNEA, LEGEA DICTATURII “CORECTITUDINII POLITICE” – pumnul in gura pus adevarurilor incomode anumitor “grupuri sociale” influente? Legea este produsul LOBBYULUI UNUI ONG condus de un oligarh rus a
  7. Pingback: DRAGNEA RENUNTA LA SANCTIUNILE DIN LEGEA DEFAIMARII, DE FRICA “LICURICIULUI”, DAR NU SI LA PROGRAMELE “EDUCATIONALE”. Cum isi aduce aminte Ambasada SUA, oportun si selectiv, de “libertatea de exprimare” | Cuvântul Orto
  8. Pingback: DRAGNEA RENUNTA LA SANCTIUNILE DIN LEGEA DEFAIMARII. De ce ramane proiectul o AMENINTARE? CONTROLUL EDUCATIEI in sens “CORECT POLITIC” – aspectul ignorat al legii. Cum isi aduce aminte Ambasada SUA, oportun si selectiv, de “liberta
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare