Lidera miscarii feministe FEMEN s-a sinucis. Mesajul sau de adio: TOTUL ESTE FAKE

26-07-2018 3 minute Sublinieri

Banuiesc ca stie toata lumea cum demonstra FEMEN. Oksana Şaciko s-a sinucis, dupa tentative anterioare. FEMEN e un fel de brat inarmat al miscarilor anti-patriarhale, anti-clericale, anti-homofobie etc.

Nu as fi dat atentie gestului, daca nu m-ar fi intrigat doua mesaje pe care se pare ca le-a scris inaintea mortii sale. Intr-unul din ele, o postare pe Instagram, ea scrie “You are all fake”. Iar in mesajul de adio se pare ca a scris “totul este un fake”.

Probabil ceva autentic o fi fost in revolta acestei tinere ucrainiene, dispusa la acte de bravura pe care surorile sale occidentale n-ar indrazni in veci sa le faca. Totusi, am simtit o reala compasiune cand am vazut, intr-un fel de filmulet omagial, facut inainte de moartea ei (sa fii transformat in mit in timpul vietii e o provocare si sunt sigur ca parte din explicatie pentru traseul asta aici se poate gasi), cum vocea din off spunea ca respectiva se revolta “pentru tine” Da, fix pentru mine, pentru tine, pentru persoana umana concreta se revolta asa cum o facea Oksana. Din mult si matur altruism provinea rebeliunea, nu?

Daca a fost ceva autentic, insa, s-a consumat tragic intr-o sinucidere. Aceasta obsesie a FAKE-ului imi aduce aminte de unul din personajele lui Dostoievski din Demonii, anume Kirillov, care voia sa se sinucida pentru a depasi/ a se emancipa, am zice astazi, de doua conditii umane: durerea si frica de viata de apoi. Doar prin sinucidere, predica Kirillov, se poate transcende conditia umana sipoti sa devii asemenea lui Dumnezeu (cine a mai promis asta?).

Revolta de tipul femen sau de tipul “demonilor” lui Dostoievski, daca e autentica, mi-e teama ca nu poate duce decat la un deznodamant de tipul Kirillov-Saciko. Daca nu, atunci se transforma in industrie. In fake. In Verhovenski si Sigailovi.

Un gând de compasiune și o rugăciune pentru Oksana Șaciko, cofondatoarea mișcării femniste radicale FEMEN; Oksana s-a sinucis la Paris, la doar 31 de ani. Rămâne în istorie pentru protestele la bustul gol; pentru că tăia cruci cu toporul; și pentru că viața ei a luat, în ultimii ani, o turnură oarecum mistică, cu o pasiune pentru pictatul de icoane – Fecioare purtând voalul islamic.

Un gând de compasiune și pentru cei care îi elogiază fapta și care văd în ea un mare act de curaj sau o formă supremă de declarație politică. Curajul este atunci când înfrunți viața și o iei în piept, cu sânii goi sau nu, până la sfârșit; curajul este, iarăși, când te lupți cu propriii demoni și cu propriile slăbiciuni până la capăt. Iar dacă această sinucidere e o declarație politică – în ce fel e o declarație politică, și care este mesajul politic?

„Totul este fake”, a scris Oksana în mesajul de adio. Aici am putea găsi o jumătate de adevăr și o declarație; doar că este o declarație filosofică sau metafizică; nu este o declarație politică. Putem vedea în căutările activistei, în revolta contra formelor religioase și a formelor politice, o căutare a autenticului. Numai că autenticul nu-l găsești dacă te limitezi la ritual, la discurs, la meme, la crâmpeie din gândirea altora, la pesudoștiința și pseudospiritualitatea promovate de mass-media. Altfel spus, autenticul nu-l găsești la suprafața lucrurilor. Ca mulți din generațiile mai tinere, Oksana a descoperit destul de rapid acest fapt dar, în loc să sape în adâncime, a încercat să găsească autenticul dând volumul mai tare: proteste și mai zgomotoase, invective și mai virulente, o răzvrătire și mai sfidătoare. Și astfel a „inventat” FEMEN. Dar nici aici nu a găsit autenticul – și în blasfemiile cele mai sfidătoare a dat peste aceeași sterilitate, peste același vid, peste același fake. A mers până la extremele revoltei contra formelor pe care ea le considera fake, și a se pare că a continuat pe aceeași direcție și în căutările ei (aparent) mistice. Și astfel a „inventat” Fecioara cu vălul islamic. Însă ce spune această Fecioară, dincolo de suprapunerea iconoclastă a simbolurilor culturale ale Creștinismului și ale Islamului? Simboluri care definesc, în fapt, polemica nesfârșită din jurul formelor celor două religii, icoana și voalul, afișate în spațiul public? Ce spune Fecioara acoperită despre chipul adevărat al omului, despre chipul care i se refuză și care rămâne mereu ascuns în spatele unui voal negru, impenetrabil privirii și înțelegerii?

„Nu-mi pot găsi liniştea, nu-mi pot afla Chipul, nu pot să-mi îndrept viaţa decât privind spre Pruncul dumnezeiesc din braţele tale, Preacurată”, spune o veche rugăciune mariană. Chipul autentic al omului se găsește nu în propria persoană, luată ca măsură a tuturor lucrurilor, ci în celălalt; se găsește nu în încercarea de a schimba lucrurile, ci în exercițiul de a contempla lucrurile. Altfel spus, chipul autentic al omului se găsește nu în împroșcarea permanentă cu noroi a celuilalt, ci în deschiderea și în aplecarea spre nevoile celuilalt. Se găsește nu în încercarea de a sfărâma, de a dărâma și de a brusca mereu ceva; ci în încercarea de a contempla, măcar cinci minute, ceva. Nu în ultimul rând, chipul autentic al omului se găsește în imitarea Prototipului sau a Creatorului său. Abia când vom descoperi nevoile aproapelui, abia când vom descoperi lucrurile și lumea din jurul nostru așa cum sunt ele și ne vom bucura de ele fără să încercăm în permanență să le întinăm sau să le bruscăm, abia când vom descoperi modelul autentic pe care suntem sfătuiți să-l urmăm – abia atunci vom descoperi și calea spre profunzime, calea care merge dincolo de suprafața lucrurilor. Și doar la capătul acestei căi cei ce vor lupta cea bună vor descoperi chipul autentic, chipul lor adevărat. Abia acolo va putea omul, în plenitudinea sa de om, să depășească clivajul dintre formă și fond și să răspundă la întrebarea – „Cine sunt eu?”

Că Oksana nu a găsit autenticul nici în mișcarea feministă/FEMEN dă mărturie și o carte scrisă de Sara Fernanda Giromin, de la FEMEN Brazilia. Activista s-a retras din mișcarea FEMEN și a descoperit un lucru sau o experiență autentică, după spusele ei, atunci când a născut un copil. Braziliana a povestit cum experiența FEMENistă i-a adâncit rănile și așa destul de profunde lăsate de viață asupra ei:

„Pentru secta feministă, femeile nu sunt o inspirație, ci carne de tun. Sunt obiecte la îndemână utile pentru inflamarea urii anticreștine, a urii față de bărbați, a urii împotriva frumuseții femeii și a echilibrului familiilor. Asta e feminismul, vă garantez că știu ce vorbesc, am fost acolo. Am văzut cum mișcarea feministă le apăra pe PEDOFILE. Am văzut cum mișcarea feministă PERSECUTĂ FEMEILE… Sunt martoră că azi femeile din mișcarea feministă nu prezintă importanță decât în măsura în care alimentează ura pe care secta feministă nu o poate lăsa să se stingă.” (declarațiile sunt preluate de aici)

Un gând de compasiune și o rugăciune pentru Oksana Șaciko. Și pentru toate cele care, asemenea ei sau asemenea Sarei Fernanda Giromin, au crezut că luptă pentru libertate luptând, de fapt, pentru cea mai rea formă de înrobire – cea a urii nestinse față de forme, idei și lucruri mereu bruscate, mereu răstălmăcite și niciodată înțelese; și care au crezut că luptă pentru autentic luptând, de fapt, pentru fake.


Categorii

1. DIVERSE, Corectitudine politica/ Marxism cultural

Etichete (taguri)

, , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

14 Commentarii la “Lidera miscarii feministe FEMEN s-a sinucis. Mesajul sau de adio: TOTUL ESTE FAKE

  1. Marturia tulburatoare a unui muzician american despre ce se ascunde in spatele mass media, a industriei de entertainment. Omul era pe val cand a refuzat oferta si dintr-o data i s-au inchis toate usile, nimeni nu mai era interesat de formatia in care canta. De atunci a inceput sa inteleaga razboiul nevazut, lupta dintre duhul Izabelei si cel al lui Ilie.

    2:40 “the root of communism is the spirit of control … it’s called the spirit of Jezebel”
    19:00 “you can do whatever you want, we don’t care about art” “we’ll give you whatever you want but you got to have whatever religion we tell you to have, you have to drop your religion, you can’t have a religion, you can’t have a political view. Let us give you the religion, let us give you your political view, and for that we’ll give you the world”

    My Crossroads Experience. Exposing corruption through the Faustian contract.
    https://www.youtube.com/watch?v=G1G2eYoIkz4

  2. Oksana Şaciko traia la Paris si avea 31 de ani. Traise cum poate altele visasera, dar era o viata falsa si asta au inteles multe alte femei cam pe la aceeasi varsta.
    Femeile mileniale se ofilesc pe la 30-35 de ani si renunta chiar la joburi bine platite cautand sa-si umple golul interior cu ceva care sa aiba sens.

    Nov 11, 2011
    Why Millennial Women Are Burning Out At Work By 30
    “These women worked like crazy in school, and in college, and then they get into the workforce and they are exhausted”
    https://www.forbes.com/sites/larissafaw/2011/11/11/why-millennial-women-are-burning-out-at-work-by-30/

    September 28, 2016
    Millennial Women Are Burning Out Faster Than Ever
    https://www.createcultivate.com/blog/millennial-women-how-to-handle-burnout

    July 25, 2018
    Burned-out millennials are quitting lucrative jobs
    https://nypost.com/2018/07/25/millennials-are-bailing-on-their-high-paying-jobs-to-travel/

  3. @nimeni:
    Burn-out = epuizat, nu ‘ofilit’
    Dar link-urile tale sunt bune, m au trimis la asta:

    https://www.createcultivate.com/blog/2016/9/16/the-10-most-important-things-you-need-to-know-about-gen-z

    Deci, slava Cerului, vesti bune despre Gen Z. Mai putin narcisism, mai multa seriozitate si cumpatare.

    Cat despre sarmana Oksana, Dumnezeu sa o ierte! Ce marturie crunta despre demonii pe care ii trezeste blasfemia…

    Ca de obicei, f bun articolul lui Catalin Sturza, profund si uman, in autentic spirit crestinesc. Mi au retinut atentia aceste randuri ce poate ca ar merita aprofundate:

    ‘Altfel spus, chipul autentic al omului se găsește nu în împroșcarea permanentă cu noroi a celuilalt, ci în deschiderea și în aplecarea spre nevoile celuilalt. Se găsește nu în încercarea de a sfărâma, de a dărâma și de a brusca mereu ceva; ci în încercarea de a contempla, măcar cinci minute, ceva. Nu în ultimul rând, chipul autentic al omului se găsește în imitarea Prototipului sau a Creatorului său. Abia când vom descoperi nevoile aproapelui, abia când vom descoperi lucrurile și lumea din jurul nostru așa cum sunt ele și ne vom bucura de ele fără să încercăm în permanență să le întinăm sau să le bruscăm….abia atunci vom descoperi și calea spre profunzime, calea care merge dincolo de suprafața lucrurilor.’

  4. @Doroteea
    Da, in generatia Z, care a “beneficiat” de cel mai distrus sistem de invatamant si de “modelele” cele mai jenante, este speranta!
    Sunt plini de entuziasm (10.401.301 vizionări): https://www.youtube.com/watch?v=2us5461CA1g
    dupa cum se vede si din versuri:

    Trec zile trase la indigo
    Mergem la şcoală sau la birou
    În hanorac sau într-un sacou
    Ohh, ohh

    Viaţa nu-ţi face niciun cadou
    Azi îţi e mai bine şi mâine e rău
    Dar o luăm de la capăt din nou
    Ohh, Ohh
    https://www.versuri.ro/versuri/iuliana-beregoi-generatia-z-_jnh7.html

    Generatia Y oboseste si se plictiseste pe la 30 – 35 de ani, dar unii se nasc plictisiti si obositi.

  5. In copilarie, Oksana picta icoane si mergea la biserica impreuna cu mama sa. La 13 ani se hotarase sa se duca la manastire, dar parintii si mai ales mama sa s-au opus din rasputeri. La 14 ani a cunoscut niste tineri “filozofi” marxisti, care au convins-o ca nu exista Dumnezeu. Poate ca ar fi ajuns o sfanta daca parintii sai ar fi fost cu adevarat ceea o facusera sa creada ca sunt!

    Oksana: I was born in Ukraine, in the city of Khmelnitsky. It’s a very classic post-Soviet city. It was ruled by the USSR and its buildings avoid any historical culture or interesting stories from the past. When I was younger, I lived there with my family. Like all children, I liked to paint, and my parents thought I was very good at it. That’s why when I was eight years old they put me in an iconography school. Usually you had to paint religious icons there. The orthodox religion is very strong in Ukraine and Russia. Also, icons are difficult to produce from a technical standpoint because you work with wood, gold, and different metals. You paint in a very old antique style. All the icons are very codified: you always need to copy the symbols. That’s why it’s quite difficult for a child to stay concentrated. But the teachers found a special touch in me, and one of the professors forbid my parents to enroll me in any other art schools. They said it would destroy my talent. That’s how at eight years old, I was deeply inside the religious world and very concentrated on my craft. It started to take off for me. At ten years old I had already started painting in churches and exhibiting my art. I was deeply inside all these institutional bodies, and because of it, I started believing in God. I always went to Church to pray. When I was twelve years old I decided to go live in the church, to paint icons and spend my life praying. I wanted to stop living a normal life and become a monk.
    My parents were religious of course, we always went to the church with my mom, she always prayed. I thought my parents were very happy about my decision, I didn’t even think to ask their permission. I was spending all my time at the iconography studio or at the Church, so my life revolved around religion. I packed my stuff and found a place, I organized everything. I was about to marry Jesus. But for me it came as a big surprise that my mom saw this as a tragedy, she started to cry and asked me not to leave. She also set up a big meeting with all the family, where she asked everyone to talk to me. As I was saying, I was a very serious child, everyone said that I was “born adult.” I started to think that I didn’t want to overwhelm my parents with stress, so I decided to stay. At that moment, I started to think about the meaning of believing. It was a big paradox for me. My parents are religious, they believe in God, they go the Church… But they refuse that I become a monk. I didn’t understand. I continued living with my parents and started searching for an answer to my questions. I continued painting icons but started engaging in more conversations with the people surrounding me. I wanted to know why they came and prayed in front of these icons. I also starting becoming critical of the Church. When I was fourteen, I found a group of young people from fifteen to twenty years old who organized philosophical clubs out of school. We met in parks and other public spaces. Some read a lot of philosophical books and were Marxists. They were very critical of religion. I found them very interesting. I started to come more and more and read their books. I discussed religion with them and continued to say, “God exists,” wanting to prove it to them. One year passed, two years passed, and I became a total atheist. Finally, I understood there was no place for God in life.
    https://www.crash.fr/a-meeting-with-oksana-shachko/

  6. @nimeni
    A deduce din simplul fapt ca parintii Oksanei nu s au grabit sa sustina o decizie radicala luata de fiica lor adolescenta ca acestia nu au fost buni crestini ridica in mod legitim indoieli cu privire la propria noastra calitate de autentici crestini, care cum se intampla o tragedie sarim la verdicte, judecati si stigmatizari de parca ne am afla chiar pe tronul Dreptului Judecator. Putina empatie crestina in loc, pt acesti parinti, nu cred ca ar fi stricat.

    In ultima instanta, omul se lupta cu propria lui fire, care il face sa aleaga una sau alta dintre optiunile pe care mai mereu viata i le pune inainte in variatele circumstante. Stiu un tanar care de mic isi doreste sa ajunga la manastire, dar mama lui nu este de acord iar duhovnicul, drept consecinta, nu i a dat inca binecuvantarea. Acest tanar nu a ales revolta, ci ascultarea. Si-a pastrat astfel si seninatatea si curatia si asteapta linistit momentul in care Domnul va randui dezlegarea lui, timp in care continua sa isi vada de viata lui si se tine strans aproape de Biserica. Poate ca pt Oksana primul test a fost acela al dezacordului parintilor, pt ca in fond prima virtute ceruta in manastire este ascultarea, virtute care dupa cum stim se impune cultivata indelung de cei inclinati catre critica si rebeliune. Poate, nu stim… Poate ca firea ei radicala ar fi impins o catre un fanatism intransigent si steril, uscator al inimii, sau, mai grav, catre o miscare schismatica in chiar sanul Bisericii, apta sa atraga multe suflete mai slabe (s-a vazut ca Oksana intuia dinamica grupurilor si avea o usurinta naturala in a le forma).

    Ce vreau sa spun, in esenta, este ca exemplul ei tragic ne aminteste mai degraba ‘sa stam drepti’ alaturi de Dumnezeu si sa evitam revolta si radicalismul, chiar si atuncibcand totul in jur ar parea ca ne indeamna la asta. Ca, in fond, mereu exista spatiu pt alegere, chiar si in aparent cele mai critice situatii, si anume alegerea de a fi CU sau IMPOTRIVA lui Dumnezeu. Ne mai aminteste si ca batjocorirea icoanelor (intre altele, ca exemplu, Oksana a reprodus celebra icoana a Sf. Treimi de la stejarul lui Mamvri, adaugand drept ‘detaliu’ niste tigari pe masa de sub stejar) si a celor sfinte deschide larg fereastra demonilor. Si, mai ales, ceea ce cu atata finete si incisivitate mentiona Catalin Sturza, un adevar fundamental, frecvent ignorat in randul crestinilor, dar nu mai putin esential pt mantuire: necesitatea de a vedea mai intai binele din om si de a cauta neobosit cai pt a-l exploata, si nu raul din el, rau pe care de altfel il vad imediat si necredinciosii, pt ca pe cat de plina e lumea de critici si analisti, pe atat de stramta e calea celor care mai pot inca sa vada lumina din aproapele lor si sa se bucure de ea, oricat ar fi de mica si de ascunsa.

  7. @Doroteea

    de acord cu cele spuse. totusi, modul in care pare ca a reactionat mama fetitei la dorinta ei de retragere exprimata la 12 ani mi se pare mie la fel de radical precum spiritul Oksanei…si oare nu sunt copii produsul educatiei parintilor? iar cand spun educatie, nu ma refer doar la cele vazute cat mai ales la cele nevazute, asezarea interioara a parintilor, relatia dintre ei samd.

    in ultima perioada picta icoane ale Maicii Domnului acoperita cu val islamic…poate daca ar fi zabovit un pic inainte de a picta valul ar fi descoperit modelul pe care il cauta de la 12 ani. poate. dar e prea tarziu acum.

    trist, foarte trist.
    as indrasni sa spun ca e o imagine a Ucrainei, ca tara…

  8. Imi permit sa adaug ceva legat de parinti. Admit ca poate fi desprinsa, intr adevar, o invatatura si de aici, fie si in abstracto, fara referire directa la ei ci mai degraba prin incercarea de a gasi un raspuns la intrebarea ‘ce as face daca as fi pus in situatia lor?’. Pe mine cel putin ma face sa ma gandesc la ce spunea Par. Porfirie, si anume la necesitatea de a proceda cu delicatete cand e vorba de copii. In speta, asta s ar aplica nu doar cand acestia FAC ceva, concret, dar si ori de cate ori credintele, dorintele sau gandurile lor sunt cele care ne contrariaza. In loc sa ne opunem direct, imediat si fatis, mai degraba discutam, incercam sa intelegem cum s a ajuns acolo, sa aflam ce e dincolo de aparente, temporizam, ne rugam etc.. In esenta, tot sfatul lui Sturza, de a nu ne grabi sa vedem raul din spatele a ce ne contrariaza, ci a cauta rabdator si mai departe, la lumina din profunzimi, la tactica de a intoarce spre bine acea inclinatie (in fond, mai mereu darurile sunt sabii cu doua taisuri, important e sa cautam intrebuintarea corecta a acelui impuls). Personal, si inainte de a avea copil, nu ma puteam impiedica sa observ cate oportunitati ratau instantaneu acei parinti care, contrariati de copiii lor, reactionau simplist lovindu-si palmele si zicand ‘vai, cum poti gandi asa ceva??’, sau ma rog, ceva de genul… (si asta fara referire la parintii Oksanei, pt ca nu stim exact ce a fost acolo).

    In fine, ca sa nu o mai lungesc: putem trage multe invataminte din aceasta tragedie, fara sa sarim mai departe cu judecatile si mentinandu ne compasiunea. Ma rog ca Dumnezeu sa o ierte pe Oksana si am nadejdea ca va gasi El o cale de a mai da o sansa luminii din sufletul acestei fete remarcabile, de a-si gasi drumul catre El!

  9. @Doroteea
    Poate ca Dumnezeu le-a vorbit parintilor prin fiica lor. Oare parintii l-ar fi ascultat pe Dumnezeu daca le-ar fi vorbit asa cum a facut cu Avraam? Oare mamei lui Arsenie Boca i-o fi fost usor sa traiasca singura pana la moarte, cand Arsenie a fost prezent la înmormântarea ei desi era inchis intr-un lagar de munca la sute de kilometri distanta?

    “Ia pe fiul tău, pe Isaac, pe singurul tău fiu, pe care-l iubeşti, şi du-te în pământul Moria şi adu-l acolo ardere de tot pe un munte, pe care ţi-l voi arăta Eu!” Sculându-se deci Avraam dis-de-dimineaţă, a pus samarul pe asinul său şi a luat cu sine două slugi şi pe Isaac, fiul său; şi tăind lemne pentru jertfă, s-a ridicat şi a plecat la locul despre care-i grăise Dumnezeu.

    Iar a treia zi, ridicându-şi Avraam ochii, a văzut în depărtare locul acela. Atunci a zis Avraam slugilor sale: “Rămâneţi aici cu asinul, iar eu şi copilul ne ducem până acolo şi, închinându-ne, ne vom întoarce la voi”. Luând deci Avraam lemnele cele pentru jertfă, le-a pus pe umerii lui Isaac, fiul său; iar el a luat în mâini focul şi cuţitul şi s-au dus amândoi împreună.

    Atunci a grăit Isaac lui Avraam, tatăl său, şi a zis: “Tată!” Iar acesta a răspuns: “Ce este, fiul meu?” Zis-a Isaac: “Iată, foc şi lemne avem; dar unde este oaia pentru jertfă?” Avraam însă a răspuns: “Fiul meu, va îngriji Dumnezeu de oaia jertfei Sale!”

  10. @Alin-7

    Acum am vz postarea ta. Dupa cum vezi, da, sunt de acord cu ce spui.

  11. Adevărul despre dragostea necondiţionată şi sacrificii: copiii, investiţiile egoiste ale părinţilor
    https://adevarul.ro/life-style/parinti/adevarul-despre-dragostea-neconditionata-sacrificii-copiii-investitiile-egoiste-parintilor-1_53ba85d20d133766a836b8ea/index.html

    Avraam şi Sara — exemple de credinţă demne de imitat
    EL A fost numit „tatăl tuturor celor care au credinţă“ (Romani 4:11). Soţia lui iubită a dovedit, de asemenea, o credinţă puternică (Evrei 11:11).
    https://wol.jw.org/ro/wol/d/r34/lp-m/2004366

  12. @nimeni

    Poate ca Dumnezeu le a vorbit prin Oksana, nu stim. Dupa cum nu stim daca nu cumva Dumnezeu i a vorbit Oksanei prin ei, aratandu i ca nu e inca pregatita pt un astfel de drum. Nu stim, si tocmai pt ca nu putem sti ni s-a interzis sa judecam pe unii sau pe altii, pt ca nu cumva sa fim judecati cu masura cu care judecam, asa cum este scris.

    Ce stim insa cu siguranta este ca, in fata primelor provocari ale vietii, Oksana a ales renegarea lui Dumnezeu si blasfemia. O judecam pt asta? Nu. Dar ‘stam drepti si luam aminte’ca nu cumva sa procedam la fel, noi sau copiii nostri, in fata barierelor pe care viata le pune in fata planurilor noastre. Si mai luam aminte la ceva, inainte de a arata cu degetul spre altii: ca nu cumva sa devenim NOI INSINE pietre de poticnire pt tinerii care ar vrea sa se apropie de Biserica si ipocriziile si intransigentele noastre marunte ii tin la usa ei.

  13. Ispita veacului acestuia… încrederea în capacitatea minții, în demonul ce se ascunde în lăuntru nostru. Ce a voit şi ce a dobândit? Ce învățăm de aici? Cred ca doar evanghelia ne poate călăuzi si aici şi oriunde si oricând. Scoate bârna din ochiul tau. Cine nu-si simte bârna din ochi se grăbește sa scoată celorlalți ochii. Ce este feminismul şi ce bine aduce el lumii? Ca să nu mai zic lumii creştine, care are pe Hristos Dumnezeu, Lumina, Adevărul şi Viața. Sa adus jertfa Feminismului, un suflet tocmai din această latura, si ortodoxa chiar. Sarmana, nu s-a uitat în sine, unde prin botez avea pe Hristos… Mintea, ia spus că e capabila, că vede ce prostimea nu vede şi ca va schimba lumea şi va ruşina, cu nerușinarea, şi biserica şi pe Hristos. Nu a crezut ca El e Dumnezeu. A crezut, ca orice om ce se încrede în capacitatea minții şi în ştiința omeneasca, că creștinismul este creat de om, ca este o ideologie, o filozofie umană ce poate fi depăşită, şi aruncată în lada cu gunoaile istoriei. A zdrobit cruci cu toporul, a zdrobit sfântul din sine, a dus poverile acestei nebunii, feminismul, până la epizarea interioară păna la limita prăpastiei… si sa aruncat în hăul ei… Totul e fals… . Fără Hristos totul e fals şi inutil, desigur. Dar unde era Hristos? Unde e El? În noi în fiecare. Comentăm. Îi găsim vinovații. Păi… e uşor, nu? Ce înțeleg eu din acestea? Că Dumnezeu, şi lumea sunt realtați vii concrete, ca lumea ne cere ale sale și Domnul asemeni şi ca şi noi ne facem partasi de o parte si de alta cu fapte. Iată ochii, mintea si inima in față acest caz înfricoșător, ce şi cum acționăm? Cred că bârna mă va trimite să scot ochii la ceilalți. Sa văd ce pot spune si scoate din ochii altora. Asa începem. Asa ne vedeam pe noi şi nu pe Hristos din noi. Asa devenim militanți, capabili de orice analiză a ochilor celorlalți. Asa a început şi acest suflet. Mintea nu simte. Inima da. De aceea nu pot fi judecatori calculatoarele. Dar cine nu crede azi smartul mai mult decât evanghelia? Dumnezeu este viața. Viața cea sfântă nu cea biologică. Viața inimii. Zadarnic, soare, lumină şi materie, planete si sisteme solare si tot, dacă nu-i viață. Viața a facut totul pe pământ. Luna e aceeași de la facerea lumii. Dar pământul e viu
    Şi nu omul la facut viu. E viu dar este viața pe pământ sfântă? Nu prea mai este. De ce? Cine o strică? Omul. Mintea fără Hristos. Iată femei zdrobesc crucea cu toporul.

  14. Activiste Femen perturbă mitingul partidului de extremă dreapta Vox, cu sloganul antifranchist “No pasarán” (”nu vor trece”) înscris pe pieptul gol si strigand ”Acesta nu este patriotism, este fascism!”
    Necunoscuta în urmă cu un an, formaţiunea – antiimigraţie şi ultranaţionalistă – a marcat campania prin poziţiile sale virulente împotriva feminismului, rupând un consens politic în Spania în centrul căruia se află legea împotriva violenţelor sexiste, afirmând că textul ”criminalizează” bărbaţii.
    https://www.news.ro/externe/activiste-femen-perturba-ultimul-miting-dinaintea-alegerilor-legislative-al-partidului-de-extrema-dreapta-vox-1922402027002019040918988668

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare