ANTIPA – INCA UN MUZEU ROMANESC EXPONENTIAL GRAV PERVERTIT DINAUNTRUL SAU: “The human body” – expozitie macabra cu trupuri umane. Asociatia PROVITA protesteaza… in zadar
In fata criticilor, directorul fara scrupule Dumitru Murariu raspunde acuzand… HOMOFOBIA Asociatiei Pro-Vita!
“Faptul ca moartea omului este transformata intr-un „show” reprezinta un sacrilegiu teribil, o batjocorire a culturii despre viața și moartea omului, creație a lui Dumnezeu”
- Gandul: O expoziţie cu trupuri umane de la Muzeul Antipa stârneşte controverse înainte să fie vernisată
Expoziţia “The Human Body”, ce va fi vernisată la Muzeul Antipa şi care a înregistrat un succes uriaş în ţările unde a fost itinerată, stârneşte controverse şi în România, organizatorii fiind acuzaţi de lipsă de etică într-o scrisoare trimisă de un grup de asociaţii directorului instituţiei muzeale.
Într-o scrisoare deschisă adresată academicianului Dumitru Murariu, directorul general al Muzeului Naţional de Istorie Naturală “Grigore Antipa” din Capitală, şi semnată de Larisa Iftime, preşedintele Asociaţiei Provita Media, se invocă lipsa de etică a organizatorilor expoziţiei, dar şi intenţia unei “afaceri profitabile”, având în vedere preţurile biletelor, cuprinse între 32 de lei şi 60 de lei/ persoană, respectiv 85 de lei şi 135 de lei/ grup.
Semnatarii scrisorii citează o serie de articole apărute în presa internaţională, în care este contestată corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia publicului de către curatorii expoziţiei. Astfel, atât The New York Times, cât şi Daily Mail scriau în 2008, respectiv 2010, că trupurile umane expuse şi conservate prin tehnica plastinaţiei nu ar fi fost nerevendicate, ci că ar fi aparţinut, de fapt, unor prizonieri chinezi executaţi.
În finalul scrisorii deschise, autorii cer directorului Muzeului Antipa să decidă “blocarea acestui spectacol macabru şi degradant“.
Medicul David Nicholl, consultant al Birmingham City Hospital, a declarat pentru publicaţia britanică Daily Mail, în ianuarie 2010, că este “convins că trupurile umane – conservate prin plastinaţie – provin de la prizonieri chinezi executaţi sau de la victime ale torturilor“.
De asemenea, un articol publicat în 2008 în cotidianul The New York Times începe cu avertismentul “Fragmentele de trup uman pe care urmează să le vedeţi ar putea proveni de la prizonieri chinezi care au fost torturaţi şi executaţi“, făcându-se referire la un acord încheiat între Andrew M. Cuomo, procuror general al statului New York, şi cei care promovau expoziţia, care, în ciuda imensului succes la public, a stârnit şi în Statele Unite numeroase critici, mai ales din partea comisiilor de etică medicală şi a militanţilor pentru drepturile omului.
În contextul în care dilemele cu privire la originea exemplarelor expuse persistau, statul american s-a implicat la rândul său în această problemă. Cuomo a anunţat, astfel, că a încheiat o înţelegere cu Premier Exhibitions – cel mai mare organizator de expoziţii itinerante -, prin care “se pune capăt practicii folosite de Premier de a folosi în expoziţiile proprii trupuri ale căror origini nu sunt atestate prin documente oficiale“. Cuomo a declarat atunci că respectiva companie “a profitat din expunerea rămăşiţelor pământeşti ale unor indivizi care ar fi putut fi torturaţi şi executaţi în China“.
Potrivit publicaţiei americane, numărul fabricilor care produceau “mumii” pentru a fi expuse public a crescut din ce în ce mai mult în China.
Contactat de MEDIAFAX, academicianul Dumitru Murariu a subliniat că Muzeul Antipa “nu s-a ocupat de procurarea şi conservarea exponatelor şi nici de realizarea expoziţiei“, instituţia pe care o conduce fiind “doar gazdă a uneia dintre cele mai mari expoziţii itinerante ale lumii“.
“Am fost contactat de mai multe persoane care au vizitat expoziţia în diferite locuri din lume şi care m-au întrebat de ce nu mă străduiesc să o aduc şi în România. Această expoziţie este un prilej extraordinar pentru cei care vor să ştie, să cunoască mai multe despre corpul uman“, a spus Dumitru Murariu pentru Mediafax.
În ceea priveşte lipsa de etică de care este acuzat muzeul, directorul acestuia a precizat că nu este vorba despre aşa ceva, expoziţia având un scop pur educativ. “Sunt oameni care vor să ştie şi oameni care nu vor, însă este bine ca fiecare să respecte opţiunea celuilalt“, a adăugat academicianul.
Acesta a respins şi acuzaţiile referitoare la intenţia ca, prin găzduirea acestei expoziţii, Muzeul Antipa să facă o “afacere profitabilă“.
“Muzeul Antipa a alocat acestei expoziţii etajul I al clădirii, iar, în ceea ce priveşte tariful perceput de cei care o deţin, am considerat şi am subliniat şi noi că este prea mare pentru România. 50 de lei biletul de intrare este o sumă mare“, a mai spus Dumitru Murariu pentru MEDIAFAX. El a adăugat că instituţiei pe care o reprezintă îi va reveni un procent de 6% din suma care va fi încasată de proprietarii expoziţiei.
Academicianul consideră că proteste de tipul acestuia şi al celui homofob petrecut în luna februarie, la Muzeul Naţional al Ţăranului Român din Bucureşti – când un grup de protestatari a întrerupt proiecţia filmului “Copiii sunt bine-mersi“, în cadrul manifestării “Luna istoriei LGBT” (lesbiene, gay, bisexuali şi transgender, n.r.) – nu au rost. În februarie, aceeaşi Asociaţie Provita s-a numărat printre organizaţiile care au acuzat Muzeul Ţăranului de “propagandă homosexuală”.
“Este o problemă de a şti şi a nu şti, a cunoaşte şi a nu cunoaşte. Unii vor să ştie, să cunoască şi aleg să viziteze expoziţia. Alţii nu sunt de acord. Însă şi unii şi ceilalţi ar trebui să îşi respecte dorinţele“, a spus directorul Muzeului Antipa.
Expoziţia “The Human Body”, care include peste 200 de exponate – corpuri umane reale, care, prin disecţiile la nivelul organelor şi ţesuturilor oferă o perspectivă unică, tridimensională, fidelă, asupra corpului omenesc -, va fi vernisată pe 22 martie, la Muzeul Antipa din Bucureşti şi va fi deschisă publicului până pe 30 iunie, zilnic, de marţi până duminică inclusiv, între orele 10.00 – 20.00.
Exponatele au fascinat deja peste 20 de milioane de vizitatori din întreaga lume, fiind prezentate în oraşe precum: Londra, Amsterdam, Barcelona, Bratislava, Budapesta, Dublin, Kiev, Lisabona, Madrid, Praga, Torino, Viena, Oostende.
Expoziţia “The Human Body” îşi propune să schimbe modul în care vizitatorii percep corpul uman, oferind românilor, în premieră, o şansă unică de a-şi privi organismul prin ochii unui chirurg şi de a “experimenta” o incursiune vizuală în interiorul său. Nu în ultimul rând, scopul expunerii este şi acela de a-i determina pe vizitatori să-şi respecte şi să-şi îngrijească organismul, acordând atenţie felului în care aleg să trăiască.
Potrivit organizatorilor, expoziţia “The Human Body” îşi poartă vizitatorii într-o călătorie uluitoare prin nouă galerii ce prezintă componentele esenţiale ale anatomiei umane. “De ce strănutăm? De ce sunt şoldurile femeii mai mari decât cele ale bărbatului? Unde se află cele mai mici oase în corpul nostru? Care sunt efectele fumatului pasiv asupra fertilităţii? Care muşchi sunt mai puternici, cei ai femeii sau ai bărbatului? Care este rolul placentei? Unde se găseşte vertebra Atlas în corpul nostru? Dar tendonul lui Ahile? Ce este o scanare TC? De câte ori respirăm, în medie, pe minut? Colesterolul, bun sau rău?” – sunt doar câteva din întrebările la care vizitatorii vor afla un răspuns vizitând expoziţia “The Human Body”.
Totodată, vizitatorii expoziţiei vor putea vedea efectele fumatului (vor avea ocazia să compare un plămân sănătos cu un plămân grav afectat de fumat), ale obezităţii şi ale altor afecţiuni cauzate de neglijarea organismului.
Corpurile umane prezentate în cadrul expoziţiei “The Human Body” au fost donate, în conformitate cu legislaţia chineză, către Dalian Hoffen Bio-technique Laboratory. Potrivit organizatorilor expoziţiei, corpurile sunt nerevendicate, iar moartea a survenit din cauze naturale. Institutul cercetează şi dezvoltă tehnica plastinaţiei pentru conservarea corpurilor umane, furnizând exponate şcolilor de medicină, dar şi vizitatorilor muzeelor, în scop educaţional.
Biletele pentru această expoziţie au fost puse în vânzare şi au preţuri cuprinse între 32 şi 60 de lei/ persoană şi, respectiv, 85 şi 135 de lei/ grup. Totodată, grupurile de peste 10 copii vor avea acces la expoziţie în baza unui tichet în valoare de 30 de lei/ persoană. Copiii cu vârste mai mici de 7 ani beneficiază de acces gratuit.
Adulţii care achiziţionează bilete în avans, până pe 21 martie, beneficiază de o reducere de 20% (ofertă valabilă numai pentru adulţi). Oferta este diponibilă în număr limitat. Tichetele pot fi cumpărate online pe www.eventim.ro, sau prin reţeaua Eventim (magazinele Germanos, Vodafone, Orange, Domo, librăriile Humanitas, librăriile Cărtureşti).
12 martie 2013, București
Dlui academician dr. Dumitru MURARIU, Director General al Muzeului Național de Istorie Naturala “Grigore Antipa”
SCRISOARE DESCHISA
Domnule Director General al Muzeului Național de Istorie Naturala “Grigore Antipa”,
Afland despre expoziția intitulata „The Human Body”, pe care Muzeul Național de Istorie Naturala “Grigore Antipa” o va deschide pe 22 martie a.c., consider, in nume propriu, dar și al Asociației Provita Media, pe care o conduc, ca trebuie sa va aduc la cunoștința cateva din problemele grave de conștiința pe care le implica acest eveniment.
Ce fel de corpuri vor vedea vizitatorii la Muzeul „Grigore Antipa”? Potrivit organizatorilor, corpurile umane provin din China, „au fost donate, in conformitate cu legislația chineza, catre Dalian Hoffen Biotechnique Laboratory”. Mai aflam ca aceste corpuri „sunt nerevendicate, iar moartea lor a survenit din cauze naturale.”
Se știe foarte bine ca spitalele militare si clinicile din China au fost acuzate, in presa internaționala, dar și in rapoarte și anchete internaționale, in repetate randuri, de trafic de organe și de acoperirea unor astfel de infracțiuni. S-a afirmat de multe ori ca trupurile decedaților expuse in asemenea expoziții, aparțin prizonierilor executați in inchisorile chinezești.
Incepand cu anul 2006, ziarul american „New York Times” și programul TV „20/20” au relatat despre existența, la nivel internațional, a unei „piețe negre” de cadavre și organe chinezești, ceea ce a dus la o ancheta a Congresului american. De aceasta investigație s-a ocupat Procurorul General de New York, Andrew Cuomo. Investigația a dus la demisia directorului executiv al Premier Exhibitions, Arnie Geller, care a organizat astfel de expoziții in mai multe orașe din SUA. Ca urmare a anchetei Cuomo și a deciziei ulterioare din 2008, pe prima pagina a site-ului Premier Exhibitions este afișat un avertisment cu privire la originea presupusa a trupurilor și feților umani expuse: „Aceasta expoziție afișeaza ramașițe umane ale cetațenilor sau rezidenților chinezi, primite inițial de Biroul chinez de Poliție. Biroul chinez de Poliție poate primi corpuri [umane] din inchisorile chineze”. De asemenea, tot aici se mai menționeaza ca Premier Exhibitions „nu poate verifica independent” daca organele aparțin sau nu prizonierilor executați. Atat activistul chinez pentru drepturile omului Harry Wu, cat și directorul organizației „Drepturile omului in China”, au protestat impotriva acestei expoziții din motivele aratate mai sus.
In continuare, in presa internaționala, ca și in literatura de specialitate, parvin date, care atesta existența unui fenomen de prelevare abuziva și vanzare de organe de la prizonierii din inchisori și lagare din China. In 2000, in localitatea chineza Dalian, provincia Liaoning, s-au deschis doua fabrici de plastinare a corpurilor umane. Potrivit site-ului The Epoch Times, inalți oficiali chinezi din aceasta provincie au fost implicați in traficul internațional de organe.
Efectuarea de anchete complete jurnalistice sau de anchete de catre instituții care apara drepturile omului pare a fi un fapt imposibil. Avocații pentru drepturile omului, David Matas și David Kilgour, in anul 2006, au incercat sa studieze problema transplanturilor ilegale de organe in China, insa autoritațile chineze locale nu le-au permis. Datele pentru raportul lor, intitulat „Bloody Harvest”/ „Recoltare sangeroasa”, care a fost lansat in același an, au fost colectate de la distanța. In 2012, David Kilgour a publicat, impreuna cu Torsten Trey, lucrarea „State Organs: Transplant Abuse in China”. Potrivit statisticilor prezentate in presa, in China, mai puțin de 5% din membrii familiilor deținuților sunt de acord sa doneze corpul celor executați și nu mai mult de 5% din corpuri raman nesolicitate de rudele defunctului. Pe fondul acestor dezvaluiri și al altor investigații internaționale, afirmația ca materialul pentru expoziția „The Human Body”, de la Muzeul „Grigore Antipa” a fost luat de la „donatori voluntari” pare daca nu falsa, cel puțin discutabila.
Iata și cateva ecouri din presa franceza cu referire la acest tip de expoziție. In anul 2009, expoziția „Our Body” de la Paris a fost inchisa prin decizie judecatoreasca. „Locul potrivit pentru un cadavru, dupa lege, este cimitirul”, a declarat judecatorul Louis-Marie Raingeard. El a decis ca expoziția constituie o „comercializare a trupului” uman și ca „este o ofensa evidenta adusa respectului cuvenit” pentru morți. Fraza din textul de prezentare a expoziției de la București – „Toate exponatele sunt tratate cu maxima grija și respect” – ni se pare lipsita cu totul de credibilitate, ba chiar un mod de a induce in eroare vizitatorii. Ce respect poți sa-i aduc unui cadavru, atata timp cat il plimbi prin lume ca sa fie „admirat”? Cu atat mai mult cu cat aceste cadavre „nu au fost revendicate”?
In textul reclamei expoziției de la București se spune ca evenimentul urmarește un caracter „educativ și științific”. Realizatorii și-au propus, citam, „sa schimbe modul in care vizitatorii percep corpul uman, oferind romanilor, in premiera, o șansa unica de a-și privi organismul prin ochii unui chirurg și de a «experimenta» o incursiune vizuala in interiorul sau”. Apoi, se mai precizeaza, in același stil, ca „scopul expunerii este și acela de a-i determina pe vizitatori sa-și respecte și sa-și ingrijeasca organismul, acordand atenție felului in care aleg sa traiasca”. Oare este nevoie sa expui 200 de cadavre secționate, ca oamenii sa ințeleaga ca trebuie sa-și ingrijeasca corpul sau ca fumatul este daunator?
O astfel de intalnire cu cei 200 de morți, in aceasta forma, a produs accidente cu impact psihic, in mai multe locuri. La expoziția de la Haifa, in Israel, o femeie, originara din orașul Aktiubinsk (Rusia), a recunoscut intr-un exponat pe iubitul ei, disparut in urma cu trei ani. Ea a fost cuprinsa de un acces puternic de isterie. In 2011, la Riga (Letonia), mulți oameni au parasit sala deprimați, unii intr-o stare de depresie profunda, alții au acuzat stari de greața, amețeli și slabiciune. La locul expoziției a venit, aproape in fiecare zi, ambulanța. Este clar ca autorul expoziției incearca sa se foloseasca de caracterul șocant al morții unui om intr-un asemenea spectacol.
La adresa acestui tip de expoziție, au existat reacții firești de protest, atat din partea oamenilor de știința, din partea liderilor comunitaților religioase, precum și din partea oamenilor obișnuiți. In articolul de prezentare a acestui tip de expoziție itineranta de pe site-ul Wikipedia, se vorbește despre provocarile de natura etica ale evenimentului. Coordonatorul științific de la Muzeul de Știința „Carnegie” din SUA, de exemplu, a demisionat din funcție, invocand convingerile sale religioase. Prin intrebarile sale cu privire la proveniența corpurilor, ea și-a exprimat oroarea fața de ideea de a expune „ramașițele umane” la o expoziție. Profesorul Anita Allen, bioetician la Universitatea din Pennsylvania (SUA), a declarat ca a da bani ca sa te „holbezi” la ramașițe umane trebuie sa ridice mari ingrijorari asupra persoanelor in cauza. Thomas Hibbs, etician de la Universitatea Baylor (SUA), compara expunerea de cadavre cu pornografia, pornind de faptul ca persoana este redusa la „manipularea unor parți ale organismului, lipsite de orice semnificație umana mai larga”.Rabinul Dany Schiff (SUA) a declarat ca „și daca s-ar fi obținut acordul [celor decedați], tot trebuie sa ne intrebam ce putem spune despre o societate, care ofera corpuri umane spre vizionare, sub sticla, unui public flamand”.
Asemenea reacții arata ca, in imaginarul comun, corpul omului nu este o abstracție, nu e o haina pe care sufletul o lasa atunci cand parasește lumea pamanteasca. Corpul inseamna o fața concreta a unei persoane, pe care cei din jur, fie membrii familiei, fie prietenii o prețuiesc foarte mult. Chiar popoarele cele mai salbatice nu și-au lasat morții neingropați, ci au avut grija sa-i ingroape. Iar in viziunea noastra creștina, corpul reprezinta un templu, in care Dumnezeu a așezat sufletul. Faptul ca moartea omului este transformata intr-un „show” reprezinta un sacrilegiu teribil, o batjocorire a culturii despre viața și moartea omului, creație a lui Dumnezeu. Spectacolul nu poate fi decat o bataie de joc fața de misterul incomprehensibil al morții. Acest tip de expoziție nu poate decat sa corupa oamenii, sa le hraneasca sufletele cu cruzime diabolica, cu indiferența fața de suferința altora și fața de agresivitate.
De ce cadavrele expuse provin anume din China? De ce atat de multe corpuri „nerevendicate”? De unde apar atat de multe rude gata sa renunțe la inmormantarea corpului? Cum se face ca, dintr-o data, atat de mulți condamnați la moarte s-au decis sa-și doneze post-mortem corpul pentru știința? De ce autorul nu a realizat aceste corpuri din plastic? De ce a trebuit sa foloseasca anume cadavre umane? Toate acestea sunt intrebari pe care, cred, mulți vizitatori și le vor pune in diferite forme. Iar ele vor ramane fara raspuns, intunecandu-le sufletul sau contorsionandu-le psihicul.
Nu in ultimul rand, trebuie sa Va atenționam ca, judecand dupa box-office-ul acestui tip de expoziții organizate in mai multe orașe din lume – in Romania, prețul unui bilet e de 50 sau 60 de lei pentru adulți (nu pentru orice buzunar) –, caracterul educativ și științific nu este decat un paravan dupa care se ascunde o afacere profitabila.
De aceea, domnule academician Dumitru MURARIU, Director General al Muzeului National de Istorie Naturala “Grigore Antipa”, Va rugam sa decideți blocarea acestui spectacol macabru și degradant.
Cu deosebita considerație,
Larisa Iftime, traducator, președinta Asociației „Provita Media”, București
LEGATURI:
- TERORISMUL INTELECTUAL, batalia cuvintelor si STRATEGIA STIGMATIZARII oponentilor prozelitismului homosexual: ”Homofobul este fascistul de azi”
- “MAI SUNTEM VREDNICI DE UN MUZEU NATIONAL?” Reactie a oamenilor de cultura fata de “totalitarismul ideologic” al propagandei homosexuale de la MUZEUL TARANULUI ROMAN
- Iulian Capsali in Familia Ortodoxa si Costion Nicolescu in Ziarul Lumina despre AGRESIUNEA LGBT de la Muzeul Taranului Roman. “ASTAZI ASISTAM LA APOSTAZIA DE BUNAVOIE A OAMENILOR”
- Un text de acuta actualitate: Toleranta şi “corectitudinea politica”: NOUA MILITIE A GANDIRII (“SPIRITUALA”) SI NOUA REEDUCARE TOTALITARA ANTICRESTINA. Directivele staliniste se aplica la litera astazi. Se intorc anii `50?
- RADACINILE FASCISTE ale organizatiilor PRO-GAY si ANTI-CRESTINE. Hitler: Casatoria traditionala este impotriva naturii
- BOLSEVICII SEXULUI/ Uraciunea satanica cea de pe urma: ACTIVIST PEDOFIL in campania “LUNA ISTORIEI LGBT” – invitat de ACCEPT sa conferentieze la Facultatea de Sociologie!
- ACTIVISTII “drepturilor gay” de la LICEUL COSBUC pun presiune pe institutii. E necesara interdictia PROPAGANDEI HOMOSEXUALE din scoli
- Articolele saptamanii: TOTALITARISM HOMOSEXUAL: ceea ce doresc homosexualii nu este o egalitate in fata legii, ci un control al constiintei
- Costion Nicolescu: PROPAGANDA LGBT DE LA MUZEUL TARANULUI ROMAN, UN ACT DE PROVOCARE SI DE SFIDARE/ Dictatura confuziei: casatoria si adoptiile homosexuale vor duce la INTERZICEREA NORMALITATII
- “PERVERSII”. Alte reactii editoriale fata de AGRESIUNEA LOBBY-ului HOMOSEXUAL/ “Parteneriatul strategic” cu SUA&UE = AGENDA GAY si JAFUL NATIONAL
- Articolele saptamanii: O PALMA SI UN SCUIPAT PE OBRAZUL ROMANIEI DIN PARTEA AMBASADEI SUA PRIN “ÎNTINAREA MUZEULUI ŢĂRANULUI ROMÂN”
- Conferinta de presa a ASOCIATIILOR CRESTINE care au PROTESTAT la Muzeul Taranului Roman [VIDEO INTEGRAL]/ Directorul adjunct al MTR reactioneaza si el: “ASTEPT SCUZE DE LA AMBASADA SUA”
- AMBASADA SUA se implica in SCANDALUL FILMULUI GAY de la Muzeul Taranului Roman SANTAJAND cu Raportul Departamentului de Stat/ Sorin Dumitrescu ia atitudine in SCANDALUL propagandei GAY de la Muzeul Taranului Roman. “SCHIMBAT-AU BULDOZERELE CU GAY!”
- MTR si “LUNA ISTORIEI LGBT”. Actiunea de protest fata de PROPAGANDA HOMOSEXUALA caracterizata drept “DISCRIMINATORIE” si“EXTREMISM DE DREAPTA”
- Sacrilegiu: MUZEUL TARANULUI ROMAN – partener al “LUNII ISTORIEI LGBT”. Fondatorul sau, regretatul HORIA BERNEA: “Prohibirea prozelitismului homosexual este un lucru folositor”
- Paul Curca (doxologia.ro) pe marginea FILMULUI LESBIAN si a SCANDALULUI de la MTR:“Incidentele servesc pentru infierarea ortodocsilor”
- Sculptorul Silvia Radu despre cazul PROPAGANDEI GAY de la MTR: “Cred ca ar trebui sa iesim cu totii in strada si sa facem o demonstratie nationala”
***
- Sociologul RADU BALTASIU despre STIGMATIZAREA DISCURSULUI PRO-ROMANESC in lumea academica si despre “SOCIETATEA CIVILA” a “dilematicilor”, controlata de interese antinationale
- FANUS NEAGU SI HOITARII: “Urat mai traiti, domnilor! De unde aceasta pornire imbecila de a ne spurca izvoarele?”
- “DUBIOSII”. “Primul pas spre lichidarea unui popor este sa-i stergi memoria”
- Articolele saptamanii (3): DEMOLAREA REPERELOR SI TEROAREA DELATIUNII POLITIC CORECTE
- DECONSTRUCTIA ROMANIEI
Indiferent de provenienta acestor corpuri, de cauzele mortii sau de faptul ca sunt revendicate sau nu, ceea ce se intampla este o profanare satanica a lor, o batjocura sinistra! Ce poti sa spui? Lugubra degradare a mintii celor care pot sa faca asa ceva si mai au si pretentia ca fac arta! Nebunie!
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/10/19/ips-teofan-implineste-astazi-50-de-ani-ii-suntem-alaturi-cu-inimile-si-ii-dorim-vladicai-ca-domnul-sa-i-adauge-la-smerenie-si-evlavie-si-ceva-mai-mult-curaj/
De ce nu le ia musiu directoru’ acasa la ‘mnealui, sa deschida expozitie cu pret de intrare ? Romanii s-asa cunosc ce si cum despre corpuri: la cate cadavre politice avem, stim pe dinafara…
Exact aceeasi expozitie care bântuia Occidentul acum un an-doi.
Copie la indigo.
Se vede treaba ca de la inaltime, cineva considera ca toti suntem cetatenii aceluiasi sat planetar, in care acela face regulile jocului.
Noi… ciocul mic si pas de defilare.
Este f trist ca toata mizeria occidentului patrunde si in Romania. Ne aliniem rapid.
Pe vremea cand eram sudenta cineva mi-a recomandat sa merg la un muzeu unde pot sa vad treptele de dezvoltare embrionara umana in pantecele mamei. Pe vremea aia eram cam cu capul prin nori. Nu ni se cerea asa ceva la curs si totusi am facut-o, dintr-o bolnava curiozitate. Si ce am vazut? O expozitie pe viu cu fetusi avortati in toate stagiile si conservati special in casete de sticla.
Un orice caz, dupa multi ani ele au ramas ca niste cosmaruri pe retina sufletului si le port cu mine…
grotesc! cel mai tare deranjeaza abureala asta ca expozitia este folositoare ! si fascinanta ! oare cum isi da seama cineva de pe un cadavru cum se produce stranutul ?! de ce nu spun ca aceste corpuri sunt expuse in diferite pozitii unele obscene altele ca si cand ar alerga , altele in cuplu, imbratisandu-se? ce legatura are asta cu studiul corpului omenesc ? studiu se face la autopsiide catre oameni autorizati , medici, asistenti , studenti la medicina. si faptul ca provenienta acestor cadavre de chinezi este incerta este si mai grotesc !
Se urcă trufaşă la ceruri
Şi sfidător “deşteptăciunea”
S’arate că Big-Bangul (minţii),
(Nu Dumnezeu), a făcut lumea.
Banul, Trufia şi lumescul
Au fost, şi sunt şi vor fi sus
Şi’au condamnat şi îl condamnă,
Şi îl dau morţii pe Iisus.
Nu-i zi să nu-l batjocorească,
Să nu’l dea şi morţii şi’ngopării.
Dar n’a rămas (şi nu-i în groapă),
Că-i Dumnezeu.Domnu’nvierii.
Nu la ţinut în morţi. (Nici moartea,
Nici ura lumii nici mormântul,
Nici argumentele ştiinţei).
Căci Dumnezeu, e viu. E SFÂNTUL.
Puterea lumii şade’n moarte.
(În armă şi în răzvrătire).
În lucifericul din minte
(Ce nu-i nici sfânt, nu-i nici iubire).
Dovada vieţii-i căutată,
În cele moarte şi’n pământ,
Nu’n Dumnezeu. Nu’n ADEVĂRU’I.
Nu’n ce-i (şi spune DUHUL SFÂNT).
Nu-l cred vre’odată răzvrătiţii,
Pe Dumnezeu. Nici pe CUVÂNT.
Ci-l răstignesc şi îl îngroapă.
(Că nu-l pot suferi, că-i sfânt).
Nu vorbesc lumii despre ceruri.
Despre Iisus, de cele sfinte,
Ci despre adevărul lumii,
Despre pământ şi… oseminte.
Nu pot s’atate nici puterea,
Nici vre’o dovadă (din ce-i sfânt).
Căci tot ce ştiu şi pot s’arate,
Este’nşelare şi… pământ.
Nu scuipă, nu huleşte n’lume
(Nu-l răstigneşte pe Hristos),
Cel ne’ntinat, smerit şi sincer,
Ci cel căzut. Cel ticălos.
El este cel ce poartă moartea
Şi’o folseşte pe pământ,
Ca să spună, să domine,
Să stoarcă viaţa din ce-i sfânt.
Martea’i dă marile’argumente.
(Spre stăpânire şi putere),
Cadavrele… îi sunt dovada,
Nu sfântul cel ce dă’nviere.
Cadavrele ne spun ce-i viaţa!
Nu Adevărul cel de sus.
Spre’a nu privi (muşcaţi de moate)
La cruce şi la Iisus.
Doamne fereste! Am crezut initial ca sunt niste reproduceri, dar defapt sunt OAMENI IMPAIATI!!! Ce grozavie!!!
Aceasta expozitie promoveaza profanarea mortilor sub pecetea stiintei. Numai niste oameni cu minti bolnave au putut sa faca asa ceva. Se vede treaba ca lumea acuma nu se margineste la bataia de joc a omului pana la moarte, ci o impinge cumva dincolo. Nici dupa trecerea la cele vesnice omul nemaiputand sa se odihneasca, si trupul sa se intoarca in pamant, asa cum este inscris in legile firii. Omul este privit ca o conserva, ca un material didactic, un obiect cu care poti sa faci orice vrei.
Intr-adevar, “exponatele” apar in pozitii care sugereaza viata, ba este prezentata si o femeie cu un copil in pantec (nu stiu daca va fi cazul pentru expozitia de la Bucuresti), dar tocmai aceasta dovedeste faptul ca se batjocoresc deopotriva viata si moartea. Ori, aici nu este vorba de calcarea mortii, asa cum se intampla la Inviere, si cand cantam cu totii: “Unde-ti este moarte boldul?”, ci de o batjocorire, care trimite la batjocorirea Invierii. Hristos nu a batjocorit moartea, fratilor, ci a invins-o chiar prin moartea Lui pe cruce, si asta este cu totul altceva, pe cand acestia batjocoresc si moartea, batjocoresc si Invierea.
Probabil ca comunistii ar fi fost bucurosi sa cunoasca o astfel de tehnica de plastifiere, ca sa-l conserve pe Lenin cat mai mult, si sa vina cu o replica stiintifica la neputrezirea sfintelor moaste. Dar parca nici ei nu au desfacut omul in atatea fasii si sa-l puna in fel si fel de pozitii. Au reusit insa acesti oameni democratici, care flutura drepturile omului, sa aduca aceasta replica lui Dumnezeu, si sa dovedeasca faptul ca indracirea a ajuns pe cote mai inalte in lume.
Mila Domnului spre noi!
Lui i se spune ca organizeaza ceva deplasat dar se ia de alt protest al Provita! Ce legatura o fi avand una cu alta in mintea domnului director?
@ Cosmin:
E ca in bancul ala vechi cu sovieticii si americanii: “dar voi ati omorat negri”. Cand nu cu ce te apara, ataci prin etichetare si stigmatizare, pentru a desfiinta pe cel care critica.
Si ne imaginam ca ne va mai rabda Dumnezeu..
Pentru 6% din castig, cica merita. Pai asa ar putea sa constate ca e profitabil sa-si inchirieze sotia cu ora, plus c-atunci ii revine 100% (sau ii da si ei 6%, asa cum ii ofera el acum, ca proxenet cultural, institutiei transformata in curva). Cel care face bani pe seama intinarii trupurilor altora, se numeste PROXENET, nu om de afaceri.
Oricum, daca continua cu inchirierile astea profitabile, si e si iubitor de LGTB, mai bine-si scoate fundu’ la mezat: rezolva si treaba cu banii, si satisface si LGTBagii.
Sau o fi vrand sa ofere o usa deschisa afirmarii SI altor “iubitori” de oameni (morti): necrofilii?
Oare acuza de homofob va deveni mai grava decat cea de antisemit?
se va intoarce tot impotriva noastra.
in mintea lor intunecata nu-i nici o diferenta intre aceasta expozitie si o procesiune sau proslavirea unor Sfinte Moaste…sau alte obiceiuri legate de cultul mortilor din credinta Ortodoxa.
cred ca asta e si sensul organizarii unui astfel de eveniment…. sa provoace.
aidoma afisarii ostentative a desfraului homosexual…
au capacitatea de a mistifica orice..nu le putem sta impotriva, realmente, decat cu rugaciunea…orice alta cale deschide o prapastie si mai mare…avem atatea mostre in ultima vreme…pana si guran ne-a amenintat sa stam in banca noastra, noi si Biserica noastra…dar poate ca avenit vremea ca apele sa se separe…
@Danielo
Vor fi toate acuzele la un loc: de antisemit, de nazist, de homofob, de incult (cum e cazul aici, cica nu am vrea sa ne informam), de…si de… iar singurii care se vor inscrie in toate aceste acuze vor ramane numai crestinii adevarati. Sita e deasa.
Doamne ajuta, apara si pazeste.
A fost si la Toronto enormitatea asta in urma cu 6-7 ani. In toate partile erau reclame, adica poze cu aceste cadavre, cred ca de fapt puteai “vedea” intreaga expozitie doar plimbandu-te cu metroul, acolo am vazut cele mai multe afise.
„Va veni vremea ca oamenii să înnebunească şi când vor vedea pe cineva că nu înnebuneşte se vor scula asupra lui, zicându-i că el este nebun, pentru că nu este asemenea lor”.
(Pentru avva Antonie, 27)
Pentru ortodox trupul este templu al Duhului sfânt. În orice făptură umană cerdinciosul ortodox îl vede pe Domnul Iisus Hristos. În orice trup omenesc credinciosul ortodox se vede pe sine, se simte pe sine. Durerea oricărui trup, credinciosul ortodox, o simte ca pe durerea lui, necinstea oricărui trup, ca pe necinstea lui, soarta oricărui trup ca pe soarta lui.
Fraţilor, ce se întâmplă?.Suntem în ţară ortodoxă? Dreptul de a crede este constituţional? Mai este garantat de constituţie? Mai ţine cineva socoteală de acest drept?. După ce şi cum se văd lucrurile, dimpotrivă, dreptul la bajocorirea şi desconsiderarea ortodoxului este constituţional şi garantat.
Cei ce iau asemenea decizii, mai au un dram de respect faţă credinţa unui popor şi de biserica lui?
Oare asemenea oameni sunt ortodocşi ei înşişi?
Societatea, statul, ştiinţa…, slujesc omului sau banului şi intereselor de grup?.
Oricine se crede îndreptăţit şi orice explicaţie poate fi folosită pentru încălca un drept divin, cetăţenesc şi constituţional în România şi în Europa de azi. (Spre bajocorirea credinţei unui popor ortodox de două milenii).
Cine respectă credinţa ortodocşilor? Ce instituţie şi ce foruri se autosesizează de abuzul şi încălcarea aestor prevederi constituţionale, avertizează ori le sancţionează dacă se cere? .
Europa apără orice este antiortodox, promovează orice este antiortodox, atacă pe-ascuns sau pe faţă ortodoxia. A fi ortodox înseamnă a fi tot ce poate fi mai demn de dispreţ şi de batjocură. Înseamnă funamentalist, extermist, incult, înapoiat, medieval, prost, pupător de moaşte, venerator de cadavre…, etc, etc, etc.
Oare ortodoxia degradează sau necinsteşte fiinţa umană, ori au ortodocşii fapte antisociale, comportamente deviante, fapte ce au consecinţe negative asupra făpturii umane, asupra naturii şi societăţii?
A fi ortodox adevărat înseamnă a fi demn de dispreţ şi batjocură. Înseamnă a fi ceva rău ceva ce trebuie îndepărtat, eliminat şi curând, eradicat. Aceasta nu numai între indivizi ci şi în acţiunile şi atitudinele instituţiilor statului.
DE CE?
“Şi unii şi alţii trebuie să-şi respecte dorinţele“, spune acest domn academician.
Omul, ca fiinţă raţională este lui însuşi foatre puţin cunoscut (reiese din cele relatate de distinsul, domn) şi această iniţiativă şi acţiune are menirea de ai aduna (şi frăncui), pe cei ce “vor să cunoască“. Domnul academician, ar trebui să CUNOASCĂ că multe, foarte multe din cele ce au fost şi sunt cunoscute nu sunt de folos şi mai ales nu sunt folosite spre bine ci spre rău. Cunoaşterea, este bună dar nu oricum. Omul dacă nu se cunoaşte pe sine (spre a-şi controla şi stăpãni făptura), nu va şti ce-i va folosi şi ce nu-i va folosi din ce cunoaşte. Omul nu este numai trup. Omul este şi duh.Ori ce cunoaşte domnul academician despre acest lucru? Omul este situat între divin şi demonic, este influenţat şi determinat de ce crede şi cunoaşte în tot ce face? Orice om acţionează după credinţa şi convingerile sale Domnule academician. Îndemnaţi să se respecte decizia celuilat. Aţi cântărit bine (ca un om cu asemenea grad de instruire şi răspundere) cele afirmate? Orice cunoaştere, domnule academician, este o ispită. O cale către bine sau către rău, către demonic sau către divin, către viaţă sau anti-viaţă. Ştiinţa, căreia-i slujiţi, o dovedeşte. A ajuns să poată distruge planeta (de nu şiu câte ori), dar nu poate (nu eradica), vindeca orice caceros ori bolnav de sida, orice bolnav mental (ca să nu zic mai mult). Cunoaşterea fără respectarea legilor divine, domule academician, este o primejdie pentru om şi omenire. Liderii coreeni au ajuns să cunoască şi să poată construi arme nucleare. Unii au ajuns să cunoască chimia şi tehnicile obţinerii drogurilor şi mă opresc aici pentru că pentru d-voastră este de’ajuns. DUMNEZEU, (dacă d-voastră credeţi în El), nu este împotriva cunoaşterii ci tocmai ne’o cere, dar nu oricum, ci prin cunoaşterea de sine şi prin legile sale. A expune oricui orice este nu reprezinta un bine ci un rău. A-i arăta goliciunea oricui este un bine, Domnule academician? O arăţi pruncului, copilului, adolescentului, obsedatului, celui supus patimilor? A expune comportamentele deviante, ale arăta ca normale ca drepturi legitme nu este aceasta însăşi, o deviaţie, un atac la adresa celor ce nu se cunosc îndeajuns pentru a se opri de la curiozitate, de la experiment şi apoi de la dependenţă?
Ce cunoaşteţi, domnule academician despre sufletul uman, despre patimi, despre demonicul şi divinul din om? Omul poate fi divin sau demonic, poate fi asemeni Domnului Iisus sau poate fi asemeni lucifericelor personaje ale istoriei lumii pe care le cunoaşteţi. Acesta este omul în fiinţa lui. Aţi cugetat, înainte de a decide, ce consecinţe se vor declanşa în sufletele celor ce vor vedea exponatele? (Fiecare cu patimile sale, cu convingerile şi credinţele, cu luptele, neputinţele şi devaţiile lor?). Ce scopuri se ascund, domnule academician, în spatele acestor acţiuni? Cu aceste întrbări vă veţi mai întâlni desigur, cândva.
Iertaţi îndrăzneala unui semen mai mic, al d-voastră.
Of Doamne,… Iertaţi greşelile (unele ce pot schimba sensul frazei)
Nici vindeca orice canceros… în loc de ci vindeca… şi multe altele.
Vai mie că nici câteva fraze nu le pot scie cum trebuie.
Uite o reactie a unui om din media, Dan Negru, care sesizeaza niste aspecte de bun simt pentru orice crestin: anume pervertirea trupului, templu al Duhului. Si lipsa de reactie a BOR, la nivel de ierarhie.
Apai aici nu e discutie despre ce expozitie face unu sau altul, ci tocmai despre aceasta pervertire a crestinismului, a valorilor ortodoxiei. Si tu taci ca un strut cu capul in pamant???
sursa: http://www.dannegru.com/?p=5314
Asta pe langa faptul ca proxenetii din conducerea muzeului nu sunt preocupati decat de cat le iese. Cash only. Nici macar nu isi pun problema ca niste copilasi (sub 7 ani ori peste, deja conteaza mai putin) NU AR AVEA CE CAUTA ACOLO. Sub nici o forma.
Dar, la cata indiferenta si incompetenta este la varful unor asemenea institutii cu directori numiti mai mult sau mai putin politic si in virtutea a tot felul de legaturi “periculoase”, nu-i de mirare.
De mirare ramane insa lipsa de reactie a BOR, tocmai cea care ar trebui sa isi apere fii in fata oricarei amenintari, mai directe sau mai subtile. Si mai bine de 80% din poporu’ asta se declara fiu al Bisericii. Ar trebui ca cei din Dealul Patriarhiei sa ia act de asta si de responsabilitatea lor in fata natiei si, mai ales, in fata lui Dumnezeu.
@Alin-7 ,
Lipsa de reactie a BOR …
Cateva explicatii posibile :
Ori problema chiar este prea marunta , asemenea altora , si noi nu ne dam seama de asta , reactionand … exagerat.
Ori problema este observata de conducerea BOR , ca si cea cu filmul pro-LGBT de la MTR , dar este considerata prea putin importanta si nu merita o reactie de la acel nivel sau reactia este dificil de “administrat”.
Ori merita atentia , astfel de “cazuri” sunt urmarite si evaluate , dar infruntarea lor ar provoca un efect negativ mai mare sau daune colaterale semnificative(nu importa care , trebuie sa acceptam ca nu le vedem noi) asupra mantuirii poporului .
Ori nu exista reactie din motive de organizare . Am in vedere aici un mod de organizare (inca) “nepus la punct” , “neadecvat” sau “neintentionat deficitar” al monitorizarii evenimentelor necrestine din “cetate” .
Alte variante nu este cuviincios sa ne gandim ca ar putea fi . Important este , deci , sa nu fie nepasare totala sau rea intentie . Dar , vine postul ! Sa ne rugam mai mult cu totii ca astfel de evenimente nefericite sa nu se mai repete !
Nu/mi place deloc imaginea a celui trup chinuit si dupa moarte.De ce nu s e folosesc imagini, mulaje imagini, 3 D ca doar a avasat tehnologia.Cred ca este o injosire a conditiei omului de creattie a Domnului.
http://roncea.ro/2013/03/19/societatea-civila-preocupata-de-copiii-romaniei-solicita-boicotarea-expozitiei-necrofile-profanatoare-human-body-de-la-muzeul-antipa-in-atentia-directorului-dumitru-murariu-expozitia-a-fost-inte/
Parintele Daniil Iacsa ii raspunde lui Vlad Mixich de la Hotnews: “Dumnezeu, în mila Sa, le îngăduie pe toate” si mai adaug ceea ce scrie Sfantul Maxim Marturisitorul in cartea sa “Cuvinte pentru o buna vietuire”, ca “Folosindu-ne fara judecata de intelesurile lucrurilor, cadem in necumpatare, rautate, ura si nestiinta. Nimic din cele create si facute de Dumnezeu nu este rau. Nimic nu e rau din cele ce sunt, decat reaua intrebuintare, care vine din negrija mintii de-a cultiva cele firesti.”
Fericitul Dionisie a mai spus ca “Nici dracii nu sunt prin fire rai, ci prin reaua intrebuintare a puterilor firesti s-au facut rai. Raul din draci, spune Dionisie, sta in: “mania fara judecata, in poftirea fara minte, in inchipuirea pripita…”.
Paler ne-a vorbit despre defularea prin bascalie, transformarea catastrofelor in fleacuri, “hazul de necaz”, s.a.m.d., care demonstreaza, in fapt, o carenta: simtul tragicului.
Intr-un mod deosebit ii raspunde acestui Vlad Mixich si Horia Patrascu de la Adevarul (http://adevarul.ro/news/societate/doua-expozitii-doua-tipuri-disidenta-human-body-panteonul-onoarei-romani-1_5155544500f5182b856172e4/index.html)
Mi s-a facut rau. Initial si eu am inteles ca sunt reproduceri din plastic, nicidecum corpuri adevarate. E o profanare.
Ma intreb cu groaza cum este posibil sa existe o femeie insarcinata cu copilul in ea? Nu am cuvinte.
@ Ioan R. (21)
Ai uitat o ipoteză:
Ori funcționarii vremelnic reprezentativi din BOR au dublă comandă (uneori de la Dumnezeu, alteori de la oameni, depinde de cine se tem mai mult) și dublă reacție (tac când turma e atacată și latră doar când sunt atacați ei)…
În ultima vreme (15-20 ani) nu am observat nici un comunicat oficial al Patriarhiei pe vreo temă dogmatică sau morală care să combată vreo ideologie eretică (fanteziile apusene zis creștine: papolatria catolicismului, hulele protestanților și ale scientologilor, vrăjelile guru-ilor și vracilor cu iz oriental) și vreun comportament imoral (împotriva vieții și a firii, invazia statului în intimitatea omului) ce afectează viața și mintea creștinilor în lumea secularizată de azi…
Grecii, rușii, chiar și ortodocșii din apus nu dorm în front ca noi… dar numai noi ne considerăm grădina Maicii Domnului… Vaai de noi!…