IPS TEODOSIE „SFIDEAZĂ” IAR CARANTINA. Sau, mai degrabă autoritățile și mass-media ESCALADEAZĂ ARTIFICIAL un conflict ce putea lipsi. IPS TEODOSIE, ferm în fața abuzurilor: „Nu ne supunem unor ordine care sunt împotriva legilor” (Video)
IPS Teodosie NU sfidează, ci se opune SFIDĂRII AUTORITĂȚILOR
25.12.2020
(fragment)
„Sigur, diverse gândiri departe de Adevăr ne-au spus să stăm acasă sau să stăm afară. Nu vom sta afară! Cei ce stau în birou ne-au poruncit nouă să stăm afară. De aceea, nu vom respecta așa ceva, pentru că-i împotriva firii, împotriva timpului și noi avem dreptul să ne rugăm. Chiar în UE (mai degrabă e vorba de OSCE – n.n.) România este criticată că nu respectă drepturile românilor. Libertatea religioasă.
Nu ne supunem unor ordine care sunt împotriva legilor, Constituția, care este de fapt Legea fundamentală și ne dă voie să ne rugăm și să ne organizăm viața religioasă.
Iată, și astăzi au venit să ne deruteze. Să nu vă lăsați derutați! Să nu ieșiți din biserică, chiar dacă suntem mai mulți. Aici am venit să ne vindecăm, nu să ne îmbolnăvim! Fiți siguri că în biserică vă vindecați, că aici e Doctorul sufletelor și al trupurilor noastre. De aceea, să ținem sărbătoarea și, mergând de la Biserică cu lumina Pruncului Iisus, să aducem lumină în casa noastră, să fie în fiecare casă lumină prin Pruncul Iisus care vine să stea la masă cu dumneavoastră. Astăzi, când stați la masă în pace și-n armonie, chemați pe Pruncul Iisus să vină și la masa dumneavoastră.
Vă doresc o sărbătoare frumoasă, plină de bucurie, de lumină, de pace, de dragoste, astfel ca Pruncul Iisus să ne fie aproape și noi să ne bucurăm împreună cu toții. Fie ca Nașterea Domnului Iisus Hristos, înnoită astăzi, să aducă înnoire în sufletele noastre, renașterea credinței noastre tradiționale, sfinte și adevărate și noi toți să fim cei care Îl primim pe Pruncul Iisus și când va începe propovăduirea, Îl vom urma.
Și mâine voi sluji aici, iar poimâine voi sluji la biserica Sfântului Ștefan, unde este hramul. Vă invit și la celelalte sărbători. Iată, vom avea miercuri seara, săptămâna viitoare, de asemenea acatiste, dar până atunci vom avea sâmbătă seara acatist la ora 10 și apoi vom avea miercuri seara, ca joi seara, săptămâna viitoare, să avem rugăciunile tradiționale: Te Deum-ul cu Moliftele Sfântului Vasile cel Mare, să începem anul curățindu-ne și izbăvindu-ne de răutățile vrăjmașilor care vor să ne întunece viața noastră. Să-I mulțumim lui Dumnezeu și pentru această zi! Iată, am reușit să facem Crăciunul în biserică și în Biserică trebuie să rămânem. Să nu ieșim din Biserică! Sper că nu vă temeți cînd cineva vă spune să ieșiți! E dreptul nostru, al tuturor!
Vă mulțumesc și vă chem să-l urmați pe Hristos având chemarea și misiunea de a vă fi păstor și de a vă chema să mergem cu toții după chemarea lui Hristos ca să înțelegem rostul vieții noastre de-aici că este dobândirea vieții veșnice de care toți s-avem parte! AMIN!”
Nota noastră
IPS Teodosie a fost, iarăși, ținta unui linșaj mediatic de către o presă procuroristică transformată exclusiv în promotor al intereselor și propagandei puterii. La televiziuni, în agențiile de presă preluate de presa online centrală și locală, ierarhul a fost stigmatizat pentru „sfidarea” regulilor carantinei.
Două mari acuze i s-au adus lui IPS Teodosie: că a lăsat lumea să stea în biserică în pofida ordinului DSU de carantinare a orașului Constanța și că a împărtășit credincioșii. O presă reală, nu o purtătoare de mesaj a puterii, ar trebui să prezinte conflictul neutru și să puncteze două chestiuni importante în acest litigiu:
1) Legalitatea restricțiilor libertății religioase prin ordinul DSU Constanța. Ordinele DSU se întemeiază pe legea carantinei, dar și pe diverse ordine ministeriale. În cel puțin un caz, o Curte de Apel a constatat (decizie care nu e încă definitivă) că astfel de limitări sunt bazate pe ordine nelegale. Aici se poate citi o analiză juridică pe larg a constatării nelegalității unor ordine ministeriale pe baza cărora s-a purces la restrângererea pelerinajelor și accesului la slujbe.
2) Se putea și altfel. Tocmai ținând cont de condițiile de afară invocate și de IPS Teodosie. Spre exemplu, autoritățile locale din Maramureș au decis, când au prelungit carantina locală, să permită accesul limitat al credincioșilor în biserici:
Se permite oficializarea serviciilor religioase/slujbelor religioase în lăcașele de cult, cu asigurarea unei suprafețe de minim 4 mp/persoană și un grad de ocupare de maxim 30% din suprafața utilă a lăcașului de cult. Totodată, administratorul lăcașului de cult/personalul clerical are obligația să afișeze la loc vizibil numărul maxim de persoane care pot participa la oficierea slujbei religioase, cu respectarea regulilor de protecție sanitară.
Așadar, nu e vorba de sfidare, ci de o escaladare a unui conflict de către autorități și massmedia afiliată.
Cât privește împărtășania, nu există nicio regulă care să prevadă interdicția acesteia.
Dumnezeu să-l țină sănătos pe IPS Teodosie și să ne mai descopere și alți Ierarhi ca sfinția sa!
o observatie. Am informatii despre ce se intimpla in Grecia si stiu ce se intimpla in Anglia. Si, chiar spre surprinderea mea, am constat, de cind sint in tara, ca in Romania situatia este cea mai buna!
In ciuda politiei care sta la colt de strada pindind oamenii fara masca si in ciuda incidentelor la care se poate expune cineva daca nu poarta masca inauntru (si afara – dar mai putin).
De ce e mai buna? Pai in Grecia bisericile si practic totul este inchis de doua luni!! Cu biserici deschise doar 1 zi de Craciun si 1 zi de Anul Nou! Magazine, cafenele totul a ramas inchis cu consecinte viitoare urate pentru economie. Ceea ce este si mai ciudat apropo de de Grecia este tacerea, linistea totala a societatii si mai ales a bisericii!! Vorbim de o tara in care in fiecare saptamina exista cite o demonstratie in Sintagma (piata Parlamentului), in care grevele se tineau lant, in care Biserica OG era extrem de activa apropo de multe aspecte sociale. Mie ASTA mi se pare extraordinar. Mi se pare de asemenea, foarte ciudat ca teologul sef, practic cel mai credibil ierarh al Greciei- IPS Ierotheos Vlachos!
Si Anglia- astia o tin lant dintr-o carantina in alta -aici consecintele economice se vad la fiecare pas – multe magazine si afaceri inchise; o lipsa de viata social acuta; si biserici inchise. Totusi chiar si in Anglia e mai bine decit in Grecia- bisericile au fost inchise pentru 2-3 saptamini si redeschise apoi.
In Romania insa pina acum, Slava Domnului, bisericile au ramas deschise! Cu toate sicanarile ele au ramas deschise – asta este partea importanta! Magazinele, pietele nu s-au inchise si in general serviciile – nu s-au inchis de loc din iunie. In ciuda hartzuielilor. In Romania spre deosebire de Grecia- biserica si unii ierarhi (IPS Teodosie dar si altii) se opun mai pe fata, mai pe ascuns! Aici sint grupuri care incearca sa asambleze un argument impotriva vaccinarii si a conditionarii accesului la servicii de vaccin, etc. Adica ce vreau sa zic este ca in Romania parca lucrurile sint mai nelinistite in sensul bun al cuvantului- asta in ciuda altor probleme….
Pt. Petra:
Dar și in Grecia exista cel putin un Ierarh mărturisitor și ferm(cel puțin deocamdată – că mi-e și frică să mai recomand sau să laud pe cineva – dar eu am mare încredere in ÎPS sa): Mitropolitul Neofit de Morfou! Căutați aici pe site si veți gasi toate articolele – pline de încurajare și Duh Sfânt – extraordinare! Dacă știți greacă, Mitropolitul are si un canal dedicat pe YouTube (dacă nu cumva îl vor da jos).
Mântuire!
PS: Un cuvânt care mi se pare foarte potrivit zilele acestea: “Nu ferici si nu lauda pe nimeni pana la moarte, fiindca poate sa cada! Si totodata, nu-l face pe pacatos sa cada in deznadejde, fiindca are nadejde sa se mantuiasca! Urmati-I Domnului nostru Iisus Hristos!” Parintele Ieronim Sihastrul din Insula Eghina (Autor Petros Botsis, ed. Bunavestire Galati, 2003)
@ Andrei-Nicolae:
Da, dar IPS Neofit e in Cipru.
Am înțeles de la un pr diacon la Ips Ierotheos Vlachos ca nu ar fi adevărat ca se vaccineaza primul. Acum fiecare exagerează despre orice vorbă a vreunui ierarh. Să nu ne grăbim să judecăm pe nimeni
@Svm
🙂 Probabil de la același diacon vom afla că albul e negru și ce există nu se află. Lista cu primii vaccinați ai Greciei a fost publică, oficială, anunțul Bisericii Greciei și al Mitropolitului a fost public, oficial. Există poze și filmări cu ceremonialul injectării mitropolitului la ziua și ora anunțate…
Nu e chiar același lucru. Să promovezi un produs dubios lansat într-un mod dubios în circumstanțe dubioase nu e același lucru cu a fi supus persecuției. Cum putea știrbi mântuirea pușcăria comunistă? Comparația potrivită ar fi cu aderarea la doctrina regimului comunist, cu compromisurile păgubitoare pentru mântuire făcute cu minciuna omniprezentă din acele timpuri.
Comparația potrivită se face, de pildă, cu celebra „putere a celor fără de putere” a lui Vaclav Havel. Havel prezenta următoarea situație: un gestionar din aprozarele regimurilor comuniste agăța de vitrină sloganul oficios „proletari din toate țările, uniți-vă”. Gestionarul nu crede nicio iotă, ba chiar e total dezinteresat de conținutul sloganului. El îl pune acolo doar pentru că știe că așa el semnalizează regimului ceea ce acesta așteaptă de la el: obediență, adeziune formală la doctrina oficială. O face pentru a-și păstra slujba, venitul, statutul social, pentru a „nu avea probleme”. Făcând aceasta, gestionarul contribuie la dominația necontestată a unui regim mincinos și antiuman. Dar dacă acest gestionar ar refuza să mai pună sloganul în vitrină, pentru că știe că e mincinos, și dacă așa ar mai face încă unul și încă un altul, așadar dacă toți acești oameni mici nu ar face mari acte de eroism, de împotrivire, ci doar ar face acest lucru: nu ar mai participa la minciuna generalizată, atunci regimul ar înțelege că puterea sa e pe sfârșite.
Acum, revenind la „oile” noastre. Pe cazul concret discutat până acum, anume Hierotheos Vlachos, acesta e departe de a fi un simplu gestionar anonim de magazin, e un mitropolit cu faimă internațională, extrem de respectat în lumea ortodoxă (avem zeci de postări cu sfinția sa). Așadar, răspunderea sa e mult mai mare. Prin actul său el a validat nu doar propaganda deșănțată pentru un produs farmaceutic oficial experimental (potrivit chiar aprobărilor date de EMA), care deliberat și-a propus să eclipseze sărbătoarea Nașterii Domnului, ci și toată povestea țesută cu ață albă a profitorilor acestei crize sanitare: necesitatea nechestionată a lockdownurilor, a închiderii bisericilor, a supunerii populației unor măsuri arbitrare etc. Și a validat, chiar dacă, poate, personal să zicem că ar avea rețineri, toată filosofia marelui reset și a variantei sale religioase conduse de Papa Francisc. O mare, mare minciună, pe scurt. Și, în ceea ce ne privește, știm că a face compromis cu minciuna sau a participa activ la ea nu poate fi decât păgubitor pentru mântuire.
Prin actul sau, IPS Vlachos a validat vaccinul si toata nebunia care l-a precedat, a dat exemplu si altora, mai mici s-o faca, dar in egala masura, A SFIDAT REZISTENTA OPUSA DE IPS TEODOSIE la noi si a DESCURAJAT poate, alti ierarhi.
Vai celui prin care vine sminteala…
Domnul sa ne judece cu mila si cu indurare!
Din Wikipedia: “Biserica Ortodoxă Română este organizată în șase mitropolii, 12 arhiepiscopii și 15 episcopii în România”.
Se pare că ÎP Teodosie e lăsat singur între hiene de frații săi arhierei – cel puțin în public. Nimeni nu i se alătură în fapte și cuvânt sau măcar prin cuvânt să-i ia apărarea… Unde sunt restul 32 din țară? Unul avem noi – plus câțiva preoți, și unul au grecii în Cipru! Cu peștera Ap. Andrei a fost începutul nostru întru Hristos acum 2000 de ani și tot din ea ne vine lumina și la sfârșit… Dumnezeu să-l ocrotească și să-l întărească!
@ Denis: http://www.cuvantul-ortodox.ro/ps-macarie-alaturi-cu-toata-inima-de-parintele-arhiepiscop-teodosie-tomis-pelerinii-pestera-sfantului-apostol-andrei-sa-nu-ne-uitam-inapoi-sa-privim-inainte-la-tinta-hristos-video/
@ admin, așa este, doar că eu mă refeream la atacurile mai recente și continue la adresa lui, și că eu văd că în toată țara(nu cunosc prea bine situația din diaspora) parcă doar el arată prin cuvânt dar și prin faptă ce înseamnă să mărturisești în situația de acum spre deosebire de cei care se rezumă la cuvinte precum “trebuie să mărturisim”, “ne este atacată credința” dar care nu explică ce înseamnă aceasta în contextul pandemiei, ba mai mult, cer respectarea întocmai a ordinelor ilegale ale statului cu privirea la manifestarea credinței.