PARINTELE MINA DOBZEU A IMPLINIT 90 DE ANI/ Klaus Kenneth – inselarea continua si e promovata de cotidianul patriarhal Lumina/ ORTHODOX MARKET?/ Impostura ortodoxului modern: se predica pe sine si vrea publicitate (Recomandari duhovnicesti)

6-11-2011 10 minute Sublinieri

Sfantul Anastasie Sinaitul: “CELE CE PROVIN DIN NEDREPTATIREA SARACILOR SI A TARANILOR NU SUNT PRIMITE DE DUMNEZEU SI SUNT BLESTEMATE”

***

Vamesii moldoveni nu prea au fost dusi la bisericã!

DRUMUL CRUCII “Înapoi! Noi nu avem nevoie de asa lemne”! Iatã cum au întâmpinat, pe 10 septembrie, vamesii moldoveni de la Leuseni, o sfântã troitã pe care duhovnicul Mina Dobzeu a vrut sã o ducã în satul natal, Grozesti, si sã o aseze pe un deal pe care, mãrturiseste cãlugãrul, Dumnezeu i-a trimis un semn în urmã cu un an. A fost nevoie de multe interventii pe lângã mai marii bisericii din Republica Moldova, pentru ca aceastã constructie din lemn sculptat sã ajungã, în urmã cu o sãptãmânã, pe pãmântul Basarabiei. Nici aici nu a fost primitã prea cãlduros de oficialitãtile locale, însã, în ciuda piedicilor, troita a fost ridicatã pe dealul pe care pãrintele Mina si-a dorit. Este poate cel mai frumos dar pe care îl poate primi în aceste zile Duhovnicul închisorilor comuniste, cel ce, în acest început de noiembrie, va împlini 90 de ani.

DORINTÃ Troita pe care pãrintele Mina si-a dorit sã o ducã în satul natal, Grozesti, are sapte metri si este o dovadã de multumire, spune el, al faptului cã în acel loc, mai demult, Dumnezeu i-a trimis un semn. Dupã luni bune de muncã si de asteptare, la începutul lui septembrie, pãrintele Mina a considerat cã a sosit ceasul sã fie dusã la locul care i-a fost hãrãzit: în Basarabia, la Grozesti. “Ce tristete a fost în inima acestui cãlugãr iubit de atâtea mii de oameni, când, în Vama de la Leuseni, vamesii s-au uitat strâmb la încãrcãturã, spunând simplu: <<Înapoi! Noi nu avem nevoie de asa lemne>>, s-au rãstit ei! Troita noastrã pentru ei era doar…niste lemne, de care, evident, nu aveau nevoie. A fost dureros pentru pãrinte si la fel de dureros pentru noi, cei care stiam cât suflet si câtã sperantã a pus el în acest gest. Ne-a povestit cu bucurie cum acolo i s-a arãtat semnul lui Dumnezeu, un semn pe care oameni ca el îl pot vedea, noi nu. A vrut sã ridice o troitã în acel loc, cu atât mai mult cu cât este satul sãu natal, de care va fi legat pentru totdeauna. Speranta, însã, este pentru pãrinte o mare virtute: el a stiut cã, dacã Dumnezeu va vrea, troita lui tot va trece Prutul”, spune bibliotecarul Constantin Donose, unul dintre apropiatii pãrintelui Mina.

Oficialii din Basarabia, reticenti în fata…crucii

Si în urmã cu o sãptãmânã, dupã multe interventii, inclusiv la mai marii Bisericii din Moldova, troita a trecut granita. “Sã stiti cã nici în satul Grozesti nu a fost primitã cu entuziasm. Oamenii, speriati de viata pe care o duc, de restrictiile lor, dominati încã de acel spirit comunist îndurat ani la rând, n-au avut o reactie prea entuziastã. Primãria a spus cã nu e interesatã, preotul paroh nici dânsul nu s-a bãgat… Pânã la urmã, au ridicat-o pe dealul pe care si-a dorit. Pe 22 noiembrie, dacã va fi cu sãnãtate, va fi sfintitã”, precizeazã bibliotecarul Donose.

Viata ca o jertfã! La multi ani, parinte Mina!

Astazi, 5 noiembrie, pãrintele Mina împlineste 90 de ani! Cei care îl iubesc – si nu sunt deloc putini – i-au pregãtit pãrintelui un dar neasteptat: douã cãrti abia scoase de sub lumina tiparului! Este vorba despre o antologie, în care oameni de o aleasã culturã, precum academicianul Alexandru Zub, academicianul Nicolae Dabija sau profesorul dr. Theodor Codreanu, îsi scriu gândurile lor despre ceea ce a însemnat, în peisajul dificil al vremurilor trecute si prezente, cãlugãrul Mina Dobzeu. Tot acum, pãrintele va primi în dar o carte de poezii, scrise de Elena Munteanu, o poetã extrem de talentatã, care însã abia acum îsi face loc în spatiul liric românesc. În paginile acestei cãrti, autoarea a inclus si câteva versuri tulburãtoare, intitulate “Reîntoarcere”, scrise îndatã dupã ce troita pãrintelui Mina a fost “izgonitã” de pe pãmântul Basarabiei.

Mina Dobzeu, Sfântul Închisorilor!

Un chip blând, desprins parcã de pe peretii murali ai unei biserici…Vorba moale, îngaduitã (“care oblojeste”) – bunã de pus la ranã, alcãtuirea trupeascã din ce în ce mai firavã pãmânteste dar din ce în ce mai viguroasã si dãltuitã de duhul arzãtor spre Dumnezeu. Plin de miez duhovnicesc si tâlc, pãrintele arhimandrit Mina Dobzeu a însemnat o mângâiere si o linistire pentru toti dreptmãritorii crestini români (si nu numai) din Montreal si Vancouver unde dumnealui a poposit. Si, nu gresesc dacã afirm cã o datã cu dumnealui, a poposit pe acest pãmânt nord-american “cool si tehnologizat”, o adâncã “pace” si îndelungatã traditie a scolii rugãciunii isihaste, începutã în urmã cu cateva sute de ani la Muntele Athos si care continuã pânã în prezent sã aprindã inimile celor evlaviosi spre Dumnezeu.

Pãrintele Mina Dobzeu, basarabean de origine, este pãrintele care în perioada regimului totalitar, alãturi de alte suflete cu verticalitate, a suferit în închisori prigoana antichristului comunist, pentru cã a mãrturisit credinta în valorile Evangheliei. […] Pãrintele Mina a suferit ani grei de temnitã pentru cã a protestat deschis împotriva scoaterii învãtãmântului religios din scoalã (1948-1949), împotriva decretului privind desfiintarea mãnãstirilor (1959-1962) iar în 1988, a fost din nou arestat, de aceastã datã, pentru protestele prin scrisori (adresate direct lui Nicolae Ceausescu) referitoare la morala poporului roman si ateismul adus de comunism.

Dacã închisoarea a fost, pentru unii, cale spre Dumnezeu si Universitate a Duhului, pentru altii a fost cale spre mocirla josniciilor si tenebrelor întunericului. “Depinde ce faci cu ceea ce altii vor sa facã din tine”, cum scria în Jurnalul Fericirii, pãrintele Nicolae Steinhardt, pe care pãrintele Mina îl boteaza în închisoare, […] cu un ibric cu “apã viermãnoasã”. Dar acest botez, care oarecum îl consacra pe pãrintele Mina drept “pãrintele care l-a botezat pe Pãrintele Nicolae Steinhardt” nu a însemnat doar faptul ca un evreu se lasã crestinat. A însemnat “o mânã întinsã de Dumnezeu prin pãrintele Mina si pãrintele Steinhardt cãtre toti intelectualii. Veniti sã-l cunoasteti pe Hristos…” Si multi intelectuali, sedusi de inteligenta si rafinata culturã a pãrintelui monah de la Rohia, au pãrãsit complicatele cãi ale mintii pentru a se lãsa pãtrunsi de simplitatea luminoasã a mesajului Evanghelic. (…)

“Un lucru trebuie sã stim! Suntem ca o plantã agãtãtoare. Suntem fragili! Trebuie sã avem un tutore. Sã avem un duhovnic. Sã nu zicem cã nu e bun. Cã nu e de aur sau de argint. Fie de fier, fie de lemn, e bun. Numai sã nu fie de papurã.”

Dacã perioada comunistã a însemnat un gen de antichrist, astãzi, în libertate, antichristul actioneazã în alte forme, propovãduieste parapsihologia, paranormalul, bioenergia, si încearcã sã unifice toate religiile într-o noua formulã numitã si cunoscutã ca si New Age. Pãrintele avertizeazã:

Acum în libertate, antichristul actioneazã sub multe alte forme, prin atâtea aberatii integrate în New Age si prin multe grupãri care sunt lucrarea satanei în lume si care vor cãdea prin Sabia Cuvântului lui Dumnezeu. Va fi o confruntare dreaptã între Evanghelia cea dreaptã si cea falsificatã, si se va vedea pe fata minciuna care sustine aceste aberatii si o vor lepãda”. […]

***

  • Parintele Mihail Stanciu:

Parastasul de 40 zile al Părintelui Adrian – Mănăstirea Lainici – 5.11.2011 (foto si audio)

30 octombrie – pomenirea de 19 ani a soților Ion-Aldea și Doina Teodorovici

Emisiunea ”Puterea credinței” – Radio Antena Satelor – dialoguri la Evangheliile duminicale

K.K. reloaded – !!! Înșelarea continuă !!!

[…] Revin acum și prezint câteva din ideile, unele neclare, altele eretice de-a dreptul, promovate duminică de K.K. în biserica din Sibiu.

1. Trecând peste stilu-i caracteristic destins, necoerent logic, fără continuitate, presărat cu glumițe și mișcări scenice de tip du-te – vino prin biserică, gesticulări teatralicești și vocalizări avocățești, mai întâi de toate nu L-a mărturisit pe Iisus Hristos – Domn și Dumnezeu. Tot timpul vorbea numai de Gott (Dumnezeu) fără să facă referiri precise la Mântuitorul nostru Iisus Hristos și la Biserica Lui care este una – Ortodoxă, la Tainele Bisericii fără de care nu există viață duhovnicească. […]

2. S-a apucat să interpreteze în mod personal scrisul din aureola Mântuitorului Hristos, arătând că literele grecești ”Ο ΩΝ” (rostite O On și traduse prin ”Cel ce este”) ar fi tot una cu mantra ”aum” din ”religiile” orientale. Doamne ferește! Înseamnă că marele predicator K.K. nu face diferența între personalismul creștin și golul depersonalizant al drăcismelor orientale, între numele persoanei dumnezeiești a Fiului și neantul cosmic impersonal, între rugăciunea ca dialog interpersonal treaz și incantația repetată hipnotică. E foarte gravă asocierea și echivalarea aceasta și este o erezie ucigașă de suflet.

3. Spre finalul poliloghiei sale, K.K. a propus, și toți, inclusiv părintele Mihoc, au executat (mai puțin câțiva martori oculari care n-au căzut în plasă și care observau stupefiați ce se petrecea în jurul lor), câteva minute de liniște, cu ochii închiși, timp în care el (K.K. adică) le sugera să lase toate resentimentele și grijile deoparte, să-i considere pe toți oamenii frați, să-și imagineze bunătate și înțelegere, etc. (mesaje iubiriste adogmatice), atenție!, nu să se roage! Atmosfera părea una de ședință de hipnoză și sugestie în masă, nu de prezență vie și trează în Duhul și în Biserica lui Hristos. Evident, la finalul expunerii, K.K. împărțea generos autografe pe cărțile lui tipărite în românește și oferite spre buimăcire creștinilor ortodocși români, pe banii lor binențeles.

E incredibil cu ce tupeu înșelatul și înșelătorul K.K. seamănă neghina rătăcirilor lui dogmatice, mistice și practice! Dar la fel de incredibil este fenomenul amețelii duhovnicești de care dau dovadă nu numai creștinii (mulți amărâți și încărcați de necazuri și griji), dar și păstorii și învățătorii Bisericii care-l tolerează pe acest lup în piele de oaie să muște și să rănească suflete, culmea!, chiar în biserică! De aceea susțin și acum că unul ca el nu are ce căuta la amvonul bisericii, el trebuind să se lepede de satana și de toate ale lui (inclusiv ereziile, slava deșartă, hipnoza și sugestia ca metode de manipulare), să învețe și să asimileze în ascultare smerită și tăcere (, nu în promovare de sine,) dogmatica și buna rânduială a Bisericii Ortodoxe.

[…]*

Din articolul http://interesargesean.ro/social/6492-klaus-kenneth-la-curtea-de-arge.html, unde ni se prezintă ca pe o mare victorie conferința lui K.K. la Curtea de Argeș, găsim un citat din perorația înșelatului care ne învață ce e cu Biserica: Cu mulţi ani în urmă oamenii şi-au construit un sistem numit Biserica Creştină, loc în care au apărut multe legi, dogme sau tradiţii. Însă, cu timpul, Iisus Hristos a ieşit din această schemă. A rămas scheletul şi duhul a plecat. Oamenii vin la biserică precum suporterii pe stadion. Biserica a devenit precum un club de fotbal, iar Iisus este trist…”. Iată o altă erezie kk-iană: oamenii au făcut Biserica, unde tot oamenii au inventat legi, dogme sau tradiții.

Nota noastra: Klaus Kenneth este publicitat chiar de ziarul patriarhal Lumina, in editia de duminica, interviul cu el fiind principalul material de front page al publicatiei!

Din interviu retinem acelasi iubirism strain ortodoxiei de a pune accentul exlcusiv pe dragostea ce se presupune ca ne-ar umple automat (magic? sau ca in sectele protestante harismatice?) si care ar sta la baza eliberarii de patimi si renuntarii la lucrurile lumesti. In realitate, Biserica este similara nu cu o adunare de iubiristi care se si vad mantuiti si eliberati de patimi, ci, asa cum a aratat IPS Hierotheos Vlachos, cu un spital duhovnicesc, in care patimile se vindeca si in care canoanele, fara sa fie pedepse, sunt insa medicamente sau incizii care, ca tot medicamentul, uneori mai si dor sau sunt amare.

Lalaiala apoasa a protestantului nostru deghizat in propovaduitor ortodox promovat de Lumina nu are nimic din adancimea cutremuratoare a scriitorului rus Dostoievski, de pilda, care, desi foarte patruns de dragostea staretilor de la Optina pentru intreaga lume, a scris totusi Crima si PEDEAPSA, nu Crima si iubire. Se intampla aceasta pentru ca e specific protestantilor sa inlature orice problema a constiintei, care e cea mai cumplita osanda posibila. Constiinta, vederea pacatelor proprii, tinerea mintii in iad, acestea sunt scoase complet din propovaduirea klausiana, pentru ca in conceptia protestanta nici nu e nevoie de asa ceva pentru a te mantui!

Mai trebuie adaugat ca de capatai (adica necesara pentru inceputul ei) pentru viata duhovniceasca este frica de/lui Dumnezeu, care e inceputul intelepciunii. Iubirea vine ca o implinire a acestui cuvant, insa nu poti propovadui unei lumi rasfatate si razgaiate ca cea din veacul nostru dragostea ca stare de emulatie permanenta.

Un bun exemplu pentru conceptiile aiuristice ale lui Klaus este acest citat:

Televizorul, programele de sport, jocurile nu sunt rele în esenţă. Toate sunt bune, iar oamenilor le plac aceste lucruri. Dar atunci când ai ceea ce este cel mai bun, ceea ce era doar bun nu mai are aceeaşi importanţă.

Deci televizorul e bun si oamenilor le place si e in regula ca e asa. Singura diferenta este ca Hristos e… oleaca mai bun decat televizorul! Chiar asa?

Am primit cu ceva timp în urmă, în cutia poștală, un material promoţional intitulat Ortodox Market. Anuar de obiecte bisericeşti (sic!).

Probabil e o legătură între acest colorat volum şi Târgul de veșminte și obiecte bisericești care anual face turul României, exploatând o „piaţă” care are încă multe resurse. Nevoia de artă bisericească în Biserică este foarte mare, câtă vreme s-au construit atâtea biserici noi, altele se pictează, altele se înnoiesc. Un astfel de târg sau un astfel de volum poate oferi celor interesaţi informaţiile necesare pentru achiziţia unor obiecte frumoase, la un preţ onorabil. Ceea ce m-a frapat însă, atât la acest volum cât şi la târgul menționat, este amestecarea lucrurilor bune cu kitsch-ul, riscând ca totul să conducă la o alienare gravă a artei noastre bisericeşti.

În momentul în care nu ai nişte criterii ortodoxe după care să evaluezi acceptarea sau neacceptarea unui participant la un astfel de eveniment, iniţiativele bune pot aluneca în grotesc şi falsul care sufocă viaţa noastră cotidiană ajunge să contamineze și autentica artă bisericească ortodoxă.

Mai întâi, se vede faptul că majoritatea covârșitoare a exponenților şi comercianţilor nu reprezintă Biserica decât aparent, prin aceea că oferă spre vânzare unele lucruri care pot fi folosite prin biserici, de la iconițe, candele și veșminte clericale până la clopote bine acordate, ce pot seconda la fel de bine ritualul funerar al petrecerii spre locul de veci al unui creștin sau pot reda un vals de Strauss, într-un turn cu ceas din Viena. Acești participanți la Marketul ortodox, din acest punct de vedere, se reprezintă mai mult pe ei înșiși și propriul lor „business”. Îi văd ca pe unii care „încercă să slujească la doi Domni” (Matei 6,24), mai ales și datorită faptului că cei mai mulți nu produc acele mărfuri, ci doar le vând, motivați doar de profitul frumușel.

Pentru noi, cei din Biserică, fiecare obiect pe care îl folosim, are semnificație teologică, liturgică şi duhovnicească. Și nu folosim decât ceea ce e strict necesar pentru buna rânduială a sfintelor slujbe și în special a Sfintei și dumnezeieștii Liturghii. Mai mult, tot ceea ce aducem jertfă la Biserică, căci așa trebuie să înțelegem donația unui obiect de cult, sau de alt fel, de către un credincios Bisericii lui Hristos, trebuie să aibă la bază tot o jertfă. A celui care a comandat și a plătit lucrul necesar cu banii câștigați cinstit[1], și a celui care l-a produs, după multă rugăciune și osteneală. Iar în Biserică, tot ceea ce nu e făcut cu rugăciune sau nu are la bază rugăciunea, e păcat. Nu poți să produci vasele sfinte sau un chivot care vor cuprinde Sfântul Trup și Sânge, fără o pregătire specială, care are la temelie rugăciunea stăruitoare, pocăința și împărtășirea cu Sfintele Taine.

Nevoia aceasta de rugăciune o simt cel mai bine, și o mărturisesc, cei care pictează chipul Domnului și chipurile Sfinților, iconarii și zugravii de biserici, dar și măicuțele care cos cu mâini pline de evlavie veșmintele arhiereilor și preoților. Nu pot lucra cu bun spor decât atunci când postesc și se roagă, simțind din plin harul lui Dumnezeu care-i întărește spre lucrarea dumnezeiască. Icoana sau fresca realizate fară rugăciune și de un om cuprins de patimi, mai ales de ucigașa patimă a iubirii de bani, pot avea cel mult o valoare estetică, dar nu duhovnicească. Mai mult, cel care se apropie fără pregătirea specială spre lucrări atât de mari, nu numai că nu sporește în nimic dar, mai rău, își primejduiește și propriul suflet. Să ne gândim doar la câtă pregătire aveau nevoie evreii când se apropiau de Chivotul Sfânt sau când se apropiau de aducerea unei jerfe (vezi cartea Leviticului). Noi de ce n-am face același lucru? Mai ales că și Sfântul Pavel ne îndeamnă: „De aceea: Ieşiţi din mijlocul lor şi vă osebiţi, zice Domnul, şi de ce este necurat să nu vă atingeţi şi Eu vă voi primi pe voi. Şi voi fi vouă tată, şi veţi fi Mie fii şi fiice, zice Domnul Atotţiitorul”(II Corinteni 6, 17-18, cf. Levitic 5, 2-5).

Alături de pregătirea duhovnicească necesară de care avem nevoie, pentru a intra în duhul adevăratei arte bisericești, e nevoie ca prin practicarea ei să ne situăm în Tradiția Ortodoxă, în care găsim și toate criteriile teologice şi duhovniceşti după care trebuie să realizăm icoanele, fresca și toate celelalte. Acestea nu sunt niște anexe mai mult sau mai puțin importante dintr-o biserică, care pot fi realizate oricum, numai să fie, ci au o valoare catehetică și mistagogică inestimabilă pentru cei ce-și caută în Biserica lui Hristos mântuirea. Acestea nu sunt simple elemente ornamentale, ci trebuie ca, împreună cu arhitectura spațiului, cu cântarile, lecturile și lucrările sfinte de acolo, să-l introducă pe creștin în Taina lui Hristos care e deplin împărtășită în Sfânta Euharistie. Și nu cred că folosirea update-urilor tehnicilor moderne (de ex. toacă și clopote cibernetice etc.) o vor face mai bine decât o fac oamenii plini de credință în Hristos. Cu siguranță nu.

[1] Câştigul prin nedreptăţirea aproapelui sau bunurile şi banii furaţi nu sunt primiţi de Dumnezeu ca jertfă. Iată ce scria în sec. VII, Sf. Anastasie Sinaitul, într-o viziune duhovnicească şi pastorală în acelaşi timp cu privire la această problemă, socotind totuşi că fiecare caz trebuie evaluat până la urmă individual, după intenţie: “Oare sunt primiți la Dumnezeu banii aduși Lui care provin din furturi și nedreptăți? Răspuns: Există furturi și există nedreptate. Căci altceva este să te atingi de cele sfinte și altceva este furtul provenit din atacul pe pământ sau pe apă al bărbaților necredincioși și altceva este să nedreptățești pe țărani și pe săraci și altceva este să furi de la bogătanii hrăpăreți și iubitori de argint. Totuși Dumnezeu nu caută la multe, ci numai la intenție. Dacă nu te poți abține de la a nedreptăți, atunci e mai bine să cheltui cele dobândite din răutăți spre bine și nu tot spre rău. Dar cele care provin din nedreptățirea săracilor și a țăranilor nu sunt primite de Dumnezeu și sunt blestemate.” (Întrebări şi răspunsuri, 44, CCSG 59, p. 97-98, trad. Laura Enache).

  • Catehetica:

Sa intelegem ce este TACEREA sau MARTURISIREA – Ernest Bernea

Publicitatea si predica de sine o caracteristica a crestinului modern

Sfântul Ignatie Briancianinov ne pregătește și ne avertizează cu privire la cancerul iubirii de sine propriu modernității. Până și creștinii sunt atinși de acest duh al „publicității”. Trăind în acest mediu viciat începem să nu mai înțelegem lucrurile în duhul lor autentic. Smerenia de care avem nevoie se dobândește printr-o deșertare a sinelui, lucru extrem de dureros și inpropriu omului clădit pe calapodul mentalităților moderne. Recomand cu multă căldură scrierea Sfantului Ignatie care ne readuce la autenticitatea creștină prin sfaturile sale:

În vremurile noastre, atât de încrezătoare în realizările lor, cei mai mulți dintre oamenii care se declară creștini și care afirmă că ei fac multe fapte bune, se străduiesc în realitate să îndeplinească dreptatea firii căzute și resping cu dispreț dreptatea Evangheliei.
Oamenii aceștia să asculte ce le spune Domnul: ,,Poporul acesta se apropie de Mine. Și zadarnic Mă cinstește, învățând învățături ce sunt porunci ale oamenilor.” (Matei 15, 8-90).Cel ce conduce după dreptate omenească este plin de sine, de aroganță, de orbire; se predică pe sine, își face publicitate, își trâmbițează faptele sale ,,bune” fără să țină de loc seama de avertismentul Domnului (Matei 6, 1-18). (…)


Categorii

Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., Inchisorile comuniste/ Crimele comunismului, Klaus Kenneth, Opinii, analize, Pagini Ortodoxe, Parintele Mihail Stanciu

Etichete (taguri)

, , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

33 Commentarii la “PARINTELE MINA DOBZEU A IMPLINIT 90 DE ANI/ Klaus Kenneth – inselarea continua si e promovata de cotidianul patriarhal Lumina/ ORTHODOX MARKET?/ Impostura ortodoxului modern: se predica pe sine si vrea publicitate (Recomandari duhovnicesti)

  1. http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/10/02/sfantul-serafim-de-virita-banii-si-inselaciunile-lumii-vor-pierde-mai-multe-suflete-decat-prigoana-ateista/

    “Daca poporul rus nu va veni la pocainta, se poate întâmpla iarasi sa se ridice fratele împotriva fratelui. Va veni vremea când nu prigoana, ci banii si înselaciunile lumii acesteia îi vor îndeparta pe oameni de Dumnezeu si vor pieri mai multe suflete ca în vremea prigoanei ateiste.

    Pe de o parte vor înalta cruci si vor auri cupole, iar pe de alta parte se va instaura împaratia minciunii si raului. Biserica adevarata totdeauna va fi prigonita, iar sa se mântuiasca cineva va putea numai prin boli si amaraciuni, caci prigoanele vor avea un caracter cât mai subtil si neprevazut; înfricosator va fi sa ajunga cineva la acei ani”.”

    –Cred ca putem aplica si la romani si peste tot.

  2. Pingback: PUBLICITATE SAU DISCRETIE? IMAGINE SAU TRAIRE? Cine are nevoie de Hristos? "In loc sa evanghelizeze lumea, Biserica risca sa fie secularizata de duhul lumii"
  3. La multi ani duhovnicesti parinte!

  4. Daca Klaus Kenneth ar fi citit cartile Parintelui Seraphim Rose, si daca ar fi reflectat asupra VIETII pe care Paintele Seraphim Rose a avut-o atat inainte de convertirea la Ortodoxie, cat si dupa ce a devenit Crestin Ortodox, poate ca Klaus Kenneth ar fi fost un alt fel de CRESTIN ORTODOX!
    In Parintele Seraphim Rose, Klaus Kenneth ar fi avut un real EXEMPLU de urmat in viata lui…, atat de ADEVARAT CONVERIT la Ortodoxie, cat si de ADEVARAT practicant si traitor al Ortodoxiei…

  5. @Vela:

    Daca ar fi fost doar asta problema, nu ar fi fost… nici-o problema. Klaus Kenneth totusi l-a cunoscut pe parintele Sofronie, care a incercat in fel si chip sa-l recupereze duhovniceste. Datul sau in stamba arata insa ca tentativa, din pacate, nu a dat roade…

  6. Surprinzator ca asemenea individ (K.K.) poate fi primit in Biserica etc. Lucrurile sunt cat se poate de clare si orice preot si orice simplu crestin ar trebui sa stie ca acele “concentrari” nu au nimic de-a face cu ortodoxia!C.G.

  7. “La multi ani”, cu drag, Parintelui Mina Dobzeu!

    Cat despre K.K. lucrurile sunt atat de clare! Doamne! Pe asta nu putem sa-l numim lup in piele de oaie ci, pur si simplu, lup rapitor! Lupii in piei de oaie sunt cei din Biserica noastra care-l promoveaza. Este surprinzator si dureros ca i s-a permis sa se desfasoare in acest fel in biserica de catre Par. Mihoc! E o surpriza pentru mine! Promovarea miscarii harismatice in Biserica!?
    Dumnezeu sa ne apere! Nu toti credinciosii sunt suficient de pregatiti ca sa faca fata la astfel de inselari necazand in plasa.

  8. Doamne ajuta!
    Recomandam cu multa caldura toate scrierile Sf. Ignatie Briancianinov, deoarece găsim acolo lămurit cum să ne raportăm în vremurile noastre față de tot felul de pseudo-învățători și pseudo-învățături.Avem deschis pe portalul www catehetica.ro o rubrica a Sfantului http://www.catehetica.ro/sf-ignatie-briancianinov
    Mult spor duhovnicesc echipei acestui site și Doamne ajuta!

    Cristian Stavriu

  9. “Banii vorbesc, banii nu tac, totul e in mana lor…”

  10. Am intrat pe “Blogul Editurii Agnos”, si nu mi-a venit sa cred pana unde poate ajunge “atitudinea de vrajmasie” fata de Parintele Mihail de la Antim!
    Nu poti ramane indiferent fata de asmenea “atitudini malitioase” si “nebunesti” la adresa Parintelui Mihail, care sunt proferate de catre Editura Agnos!
    Cei care l-am cunoscut pe Parintele Mihail Stanciu, stim ca este nu numai un OM AL LUI HRISTOS, un iubitor al Bisericii noastre stramosesti si al Liniei Patristice si Traditionale autentice a practicarii Ortodoxiei in Biserica noastra, ci si un bun intelectual, un om cu solide cunostiinte nu numai teologice, ci si laice!
    Sa-l tratezi pe Parintele Mihail ca pe un “nimeni”, sa-l iei peste picioor intr-o bascalie lipsita de unn elementar bun simt, sa il denigrezi ca si cum ar fi un “necunoscut” in tara asta si mai ales in Bucuresti, este nu numai o imprudenta sora cu nebunia, ci si expresia unei SLABE cunoasteri a realitatilor care exista in BIserica noastra, si pana la urma este expresia unei patimi de afirmare a unei superioritati prostesti!
    Sa faci mereu aluzie si recurs la numele unor ierahi ai Bisericii si Parinti indohvniciti ai Bisericii noastre, sa te folosesti de numele lor PENTRU A-L APARA pe un “propovaduitor” care nu este inca format in Duhul Sfintilor Parinti, insemana ca vrei s-o tii mortis doar “pe-a ta’, cu orice pret, cu pretul DESCONSIDERARII tale si a altor oameni (despre care o sa vorbesc putin mai incolo)!
    Si ce daca mari Parinti i-au dat acestui K.K. “binecuvantare” sa predice?
    Cu siguranta cu nu i-au dat “binecuvnatare” sa spuna si tampenii si ideii care frizeaza clar EREZIA!
    Ierarhii nostri Ortodocsi au MANDAT de la Hristos (dar si de la popor…)ca sa conduca Destinele Bisericii, dar nu au nicidecum vreun “MANDAT” sa invete si sa porunceasca CONTRAR invataturii si Canoanelor Sfintilor Parinti!
    Deci a “flutura” mereu ideea ca K.K are “binecuvnatarea duhovnicului” si are “girul” Marilor Ierarhi ai B.O.R, NU ESTE DEOSEBIT de important in apararea lui, cat vreme acest K.K. are deasupra capului sau o POSIBILA “ANATEMA” a Sfintilor Paerinti pentru ideile sale neortodoxe pe care lepropaga, si care sunt in masura deloc neglijabila clar si EVIDENT NEORTOROXE!
    Nu se poate contesta ca acest K.K poate este bine intentionat in ceea ce vrea el sa faca pentru Hristos, si ca vrea cu tot dinadinsul sa fie “un mic nebun” pentru Hristos, dar nu se poate nici sa-i iei apararea cu orice pret si sa-i treci cu vederea GRESELILE, fiindca pare un “nemat simpatic”…

    Pentru ca pe blogul Parintelui Mihail au inceput sa apara multe, foarte multe pareri si idei ale unor comentatori si cu deosebire ale unui comentator care semneza “un_crestin”, si prin care se vehiculeaza o idee gresita ca ar exista o “legatura” intre Oastea Domnului si acest Klaus Kennteh, ma simt nevoit sa spun ca NU EXISTA nici o astfel de legatura intre “Oastea Domnului” si acest Klaus Knneth!
    Ba din contra unii (care nu sunt deloc putini) dintre ostasii Domnului NU-L AGREEAZA deloc pe acest K.K., printre acestia numarandu-ma si eu…

    Romeo Petrasciuc se incapataneaza cu orice pret sa il scoata “basma curata” pe acest K.K! Iar ideile lui Romeo Petrasciu despre K.K NU SUNT ale tuturor ostasilor Domnului, iar “simpatia” pe care i-o poarta Romeo lui K.K. nu o poarta si nu o are si NU O AGREEAZA si nu o vad cu ochi buni multi dintre cei care fac parte din Oastea Domnului!
    (in trecut am vorbit cu un Parinte “ostas” despre Romeo si K.K, iar acest Parinte mi-a spus “…da, umbla mereu cu neamtul acela…desi unii frati ostasi nu vad deloc cu ochi buni aceasta “umblare””!)

    Prin urmare ii rog pe fratii cititori sa faca aceasta distingere intre K.K. si vreo posibila legatura a lui cu Oastea Domnului!

    Romeo Petrasciuc nu este “vreun purtator de cuvant oficial” al Oastei Domnului, iar prietenia pe care el i-o poarta lui K.K il priveste doar pe el si Editura lui si nu pe intreaga Asociatie a Oastei Domnului!

    Iar eu, am spus aceste lucruri acum in numele meu, fara sa am vreo “delegatie” de la fratii ostasi ca sa vorbesc despre K.K. si Romeo Petrasciuc, ci am vorbit ca un simplu membru al Asociatiei O.D. Aociatie de a carei hotarari Romeo Petrasciuc nu a tinut seama de multe ori…!
    Pur si simplu nu m-a lasat inima sa nu spun aceste lucruri…!

    Dumnezeu sa aiba mila de noi toti!

  11. Dar oare de ce e nevoie de propavaduirea acestui KK la noi in tara, nu are destule tari (neortodoxe) unde sa faca campanie de crestinare? Vinde castraveti gradinarului. Nu inteleg de ce il promoveaza unii ortodocsi de pe la noi, nu avem destui parinti si destule scrieri, de ce oare e nevoie de o propavaduire cu iz protestant? Cine il promoveaza inseamna ca nu constientizeaza diferenta intre duhul ortodox adevarat si duhul acesta protestant, sau de orice alta natura decat cel ortodox. Cuvantarile acestui KK seamana cu cuvantarile pastorilor neoprotestanti sau cu ale lectorilor de la cursurile de dezvoltare personala. Eu nu am vazut nicio manifestare de smerenie la acest om, ci mai degraba se comporta ca o vedeta, sau ca o persoana hristionica, carei ii place sa fie in centrul atentiei si sa fie admirat de cei din jur. Ortodocsii atrasi de acest gen de predici sunt usor de inselat si e foarte probabil ca ar pica si in cazul altor inselari, pentru ca nu sunt in tema vis-a-vis de acest gen de inselari, mai fine, ale diavolului, si/sau e nu au suficient discernamat.

  12. @Mirela
    Iarta-ma, dar gasesc chiar foarte potrivita cacofonia ta, involuntara probabil, referitoare la “propovaduirea” lui KK!
    Da, Klaus ar putea sa faca campanie de crestinare in alte tari, neortodoxe, dar AICI este nevoie de “convertire” la ecumenism, la iubirism universal! Ceilalti sunt deja aliniati, ori el pe linia asta merge…
    Si daca aici n-ar gasi “clienti”, ar pleca rapid. Problema mare este ca are GIRUL multor pastori si invatatori din Biserica si asa pacaleste mai multi!
    Eu nu cred ca ies atat de multi bani din cartile lui, incat sa fie atatia care-i tin isonul (poate “in spate” are alte surse din care-si achita notele de plata pt publcitatea de care are parte), si nu doar asta e interesul, din pacate…

  13. Pe mine ma surprinde revenirea lu’alde Klaus asta…..i se da prea multa atentie. Cred ca daca nu i s-ar pune la dispozitie biserici ca sa dea din gura din fata altarului impactul lui ar fi fost muult mai mic, adica nu ar fi fost bagat in seama….cum ar fi si cazul. ma rog, valul vine, Klaus trece….

  14. @ petra:

    Nu intamplator i se da atata atentie, si mijloace, si locuri, si… totul. De sus incepand, de la cei mai mari.

    Apropo, pana si…:

    http://vlad-mihai.blogspot.com/2011/11/parintele-mihai-valica-ia-atitudine-in.html

    Sunt total de acord cu opinia parintelui Mihail si confirm stupefactia marelui teolog al icoanei Michel Quenot din Elvetia despre felul cum este primit un circar si un farseur in Biserica Ortodoxa din Romania si mai ales de felul cum este primit de unii ierarhi si mitropoliti. Am ramas stupefiat si eu sambata trecuta (5 nov) cand la TVR 1 la ora 12 a fost dat pe post Klaus Kenneth, moderator fiind Cristian Tabara. Kenneth a facut niste aberatii teologice halucinante si propaganda yoghina, teosofica si gnostica, fara ca Tabara sa-l corecteze sau sa lamureasca afirmatiile acestuia. Dau doar un exemplu: Kenneth afirma: “am fost in nirvana, vedeam totul dar pe mine nu ma vedeam…”…intrebarea simpla pe care o pun este urmatoarea: daca s-a lepadat de yoga si de toate lucrurile diavolului de ce mai crede in nirvana? Restul nu le mai comentez deoarece este clar ca lucrarea lui Kenneth este una comerciala si de imagine personala…se predica pe el si nu pe Hristos. Imi pare rau pentru el si am avut ocazia si i-am spus-o perosnal si se pare ca nu a inteles nimic. Sa ne rugam pentru el sa-l lumineze Bunul Dumnezeu cu harul sau. Poate il gaseste pe Iisus Hristos la kilometru 2.000.001. Doamne, ajuta-l si lumineaza-l pe el, dar si pe noi, ca sa putem deosebi inselarea de Adevarul vesnic!

    Pr. Mihai Valica

  15. scuze 🙂 Am vrut sa fie ca o completare. Mai apoi am vazut ca…
    Dar asta ati vazut?
    http://blog.pustniculdigital.info/articole/321/

  16. Pingback: Pericolul legaturii cu duhurile cazute sau: "Cu uimire si infricosare" despre "USURATATEA CU CARE 'CRESTINII' DE ASTAZI SE INCRED IN VEDENII SI ARATARI"
  17. Atentie,

    textul e al sfantului Anastasie Sinaitul nu Atanasie.

    Pr D B

  18. Ce se intampla cu blogul parintelui Mihail Stanciu? In fiecare zi il accesez
    sperand intr-o revenire. Facea parte alaturi de materialele pe care le citesc aici, pe “razboi intru cuvant”, din portia zilnica de hrana spirituala si acum ma simt mai saracita. Cum l-am putea determina sa renunte la tacerea pe care probabil anumite circumstante pe care noi nu le cunoastem i-au impus-o? Sunt sigura ca dumneavoastra aveti o legatura cu parintele si l-ati putea influienta cu ceea ce am exprimat. De asemenea cred ca nu este numai dorinta mea, ca toti cei care i-au ascultat catehezele, interviurile, predicile, doresc acest lucru.Intr-o lume in care oferta de bucurie duhovniceasca e atat de mica,cuvantul parintelui Stanciu era o oferta de bucurie.Faceti sa nu se piarda, spre slava lui Dumnezeu si spre mantuirea noastra!

  19. Pingback: CUM A FOST ALES PARINTELE CLEOPA, "PROSTUL DE LA OI", STARET LA SIHASTRIA. Discretia care pazeste taina vietii duhovnicesti autentice
  20. Pingback: Parintele Nicolae Tanase despre KLAUS KENNETH (audio)
  21. Rugaminte de suflet pentru suflet.Cine are adresa Parintelui Mina Dobzeu il rog sa mi-o transmita la adresa de e;mail;potlog_aurel@yahoo.com.Va multumesc.

  22. În legătură cu subiectul K.K. aș vrea să fac două precizări.

    1. În urma discuției personale pe care am avut-o cu Părintele Zaharia Zaharou de la Mănăstirea Essex, am aflat că Sfinția sa, în calitate de duhovnic, i-a interzis pe viitor ”ucenicului” K.K. să mai vină în România să propovăduiască rătăcirile și balivernele lui. Părintele Zaharia a recunoscut că i-a dat lui K.K. o binecuvântare obișnuită, ”ca oricărui om care se spovedește de 2-3 ori pe an la el” (fără comentarii!), și că știe că K.K. nu are pregătire dogmatică, istorică și nici liturgică, de aceea și spune multe lucruri greșite. Părintele Zaharia uneori a zâmbit, alteori s-a mâhnit, când afla ce și cum propovăduia K.K. prin România, defilând cu ”binecuvântarea expresă” a duhovnivului lui. Oricum, Părintele l-a oprit de a mai predica în România…

    2. De asemenea, Părintele profesor Vasile Mihoc, în urma unei discuții personale cu Sfinția sa, mi-a dat dreptate și m-a încurajat în a-i demasca rătăcirile lui K.K., mărturisind că nu știa mare lucru despre el și despre ideile lui referitoare la credință.

    Bine ar fi ca, având o asemenea îngrădire binecuvântată a zelului său, măcar de acum înainte, ”fratele” K.K. să se catehizeze în dreapta și sfânta credință ”cea dată sfinţilor, odată pentru totdeauna” (Iuda 1, 3), nu să se lanseze în campanii misionare ale credinței lui personale (kitsch-oase și strâmbe) cum se mai avântă și acum (tot) pe la românii din Elveția și Austria…

    Duhul Sfânt, Duhul Adevărului, să ne lumineze și să ne păzească pe toți în Biserica Drepslăvitoare a lui Hristos, cu pace, cu smerenie și dragoste lucrând poruncile Lui, spre slava și vestirea Lui! Amin.

  23. Pingback: In actualitate: IMPOSTORUL RELIGIOS, FALSUL PROFET, INSELATUL, FANATICUL… (I) -
  24. Pingback: In actualitate: PRIMITIVUL “MISTIC”, “VEDETA” DUHOVNICEASCA, “MINUNISTUL”, DREPTUL MANDRU, SARLATANUL RELIGIOS (II) -
  25. Pingback: IPS HIEROTHEOS VLACHOS – cuvant esential despre UCENICI si FANI in Biserica -
  26. Pingback: Incercarile Vladicai IPS Hierotheos Vlachos: calomnii, defaimari si diversiuni din partea unei manastiri cu tendinte schismatice - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  27. Pingback: IPS Hierotheos Vlachos: MONAHISM SANATOS, MONAHISM BOLNAV - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  28. Pingback: PARINTELE TEOFIL ROMAN (Cluj) despre POST SI DISCRETIE: “E foarte multa suferinta în viata noastra din mandrie, pentru ca vrem sa fim apreciati” (si AUDIO) -
  29. Pingback: “Vezi, nimanui sa nu spui nimic!”. LUPTA CU SLAVA DESARTA si ASCUNDEREA VIETII LAUNTRICE sau: Intre TAINA PAZIRII DUHULUI si TENTATIA SUCCESULUI -
  30. Pingback: PARINTELE MINA DOBZEU (†7 iunie 2018) - FLACĂRA MĂRTURISITOARE FĂRĂ ASTÂMPĂR, botezătorul din temniță al marelui STEINHARDT și duhovnicul care "nu a tăcut într-o vreme în care cam toată lumea tăcea" (VIDEO) - Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare