Programul noului guvern Cîțu PNL-USR-UDMR: adoptarea LEGII VACCINĂRII, educație sanitară în școli, revizuirea Constituției, resuscitarea justiției de tip DNA. Fără precedent: CULTELE NU EXISTĂ ÎN PROGRAM. Nici libertatea religioasă…

23-12-2020 6 minute Sublinieri

Sursă foto: https://alephnews.ro/guvern/florin-citu-premierul-propus-de-coalitia-pnl-usr-plus-udmr-este-nevoie-de-un-guvern-cat-mai-repede-sunt-probleme-pe-care-trebuie-sa-le-rezolvam/

G4Media:

Noul guvern promite adoptarea rapidă a Legii vaccinării, interzicerea oricărui tip de fumat în toate spațiile publice închise, introducerea orelor de educație sanitară în școli, vouchere și gratuitate pe transportul public pentru femeile însărcinate

Noul guvern promite, la capitolul sănătate din programul de guvernare depus la Parlament, adoptarea rapidă a Legii vaccinării, interzicerea oricărui tip de fumat în toate spațiile publice închise, introducerea orelor de educație sanitară în școli, acordarea de vouchere pentru femeile însărcinate, care să le asigure accesul la vitamine, hrana necesară fătului, precum și gratuitate la transport în comun pe durata sarcinii.

„Se va susţine adoptarea cât mai rapidă în Parlament a legii vaccinării. În acelaşi timp, Ministerul Sănătăţii va susţine desfăşurarea de campanii de informare cu privire la vaccinare, aprovizionarea cu vaccinuri, precum şi asigurarea din fonduri europene şi bugetul naţional a dotărilor la nivelul autorităţilor locale şi a medicilor de familie pentru integralitatea lanțului de frig”, se arată în programul de guvernare.

Noul Cabinet mai promite că va urgenta începerea derulării programelor naţionale de screening și extinderea acestora cu finanţare de la UE în domeniul bolilor cronice cu cea mai mare incidenţă în populaţia României: boli cardio-vasculare, diabet zaharat, cancer pulmonar, colo-rectal, cancer de sân, de col uterin, de prostată.

În document se menționează totodată crearea și promovarea unei culturi a prevenției în rândul populației încă de la nivelul școlii: „introducerea educației sanitare în școli/ ore de educaţie sanitară cu privire la însuşirea măsurilor de prim ajutor, precum şi atragerea copiilor în activităţi de voluntariat în domeniul sănătății, prin activităţi de promovare a unui comportament şi de stil de viaţă sănătos, sprijinite prin politici şi măsuri legislative adecvate”.(…)/ integral ăe g4media.ro

Hotnews:

Revizuirea Constituției, desființarea Secției speciale, DNA-ul pădurilor, reformarea Curții Constituționale – prioritățile la capitolul Justiție din programul de guvernare

Revizuirea Constituției, modificarea legilor justiției, desființarea Secției de anchetare a magistraților, eliminarea schemei de pensionare anticipată a magistraților, reformarea Curții Constituționale, în sensul “eliminării acelor factori” care au dus la politizarea deciziilor acestei instituții, refacerea competențelor DNA cu privire la corupția din justiție, o reformă a Inspecției Judiciare, întărirea rolului CSM în procedura de numire a procurorilor șefi, trecerea poliției judiciare în subordinea parchetelor. Sunt câteva dintre prioritățile noului guvern la capitolul justiție. În Guvernul Cîțu, Ministerul Justiției va fi condus de Stelian Ion.

REFORMA CONSTITUȚIONALĂ

  • Fără penali în funcții publice punerea în aplicare a proiectului. Votarea textului și în Senat, apoi referendum de schimbare a Constituției în primele trei luni de la încetarea epidemiei Covid – 19.
  • Elaborarea unui proiect de revizuire a Constituției, astfel încât Legea fundamentală să fie completată și cu prevederile legate de interzicerea amnistiei si gratierii pentru infractiuni de coruptie si pentru interzicerea adoptării de către Guvern a ordonanțelor de urgență în domeniul infracțiunilor, pedepselor și al organizării judiciare și extinderea dreptului de a contesta ordonanțele direct la Curtea Constituțională, așa cum s-a votat la referendumul din 26 mai 2019.
  • Reformarea Curții Constituționale în sensul eliminării acelor factori care au condus la politizarea deciziilor acestui organism fundamental într-o democrație.

Pentru alte propuneri de revizure a Constituției va fi constituită o comisie parlamentară dedicată, care va face o propunere de revizuire la finele primului an de guvernare. Propunerile de revizuire vor fi temeinic pregătite, pe baza consultărilor publice cu reprezentanții societății civile și experți în materie constituțională, pentru a face mai suplu și mai funcțional mecanismul constituțional din România, se arată în programul de guvernare.

Obiective pe termen scurt:

  • Desființarea Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție
  • Înființarea unei structuri specializate, având o competență care se raportează la calitatea persoanelor și nu la natura faptelor, este nejustificată și lezează prestigiul profesiei de magistrat, prin inducerea ideii că fenomenul criminalității ar fi larg răspândit în această categorie profesională. Un astfel de corp reprezintă de asemenea un mijloc de intimidare a magistraților și un mod de izolare a acestora în raport cu cetățenii obișnuiți. Urmărirea penală a unui caz de furt trebuie să se desfășoare la fel, indiferent dacă suspectul este un magistrat sau orice alt cetățean. Un alt risc major este acela ca această secție specială să poate prelua de la Direcția Națională Anticorupție orice dosar de corupție la nivel înalt în care este cercetat cel puțin un magistrat. De asemenea, este problematică și situația procurorilor care lucrează în cadrul acestei secții, pe care nu ar putea să îi ancheteze decât colegii lor de secție, putându-se genera astfel o imunitate de facto a membrilor acestei secții. Nu în ultimul rând, activitatea desfășurată până în prezent n-a făcut decât să alimenteze suspiciunile privind exercitarea unor presiuni politice asupra judecătorilor și procurorilor, de natură să le afecteze independența, se arată în programul de guvernare. (…)
  • Întărirea luptei împotriva corupției și a infracționalității organizate. Luarea unor atribuții DNA referitoare la corupția din justiție, o serie de decizii CCR neurmate de adaptarea adecvată a legislației au condus la o încetinire a activității DNA. Este necesară o refacere a competențelor DNA cu privire la corupția din justiție. De asemenea, este necesară asigurarea suportului logistic și uman: mijloace tehnice pentru interceptări, suplimentarea schemei de personal (ofițeri de poliție, procurori, personal auxiliar) atât pentru DNA cât și pentru DIICOT.
  • O reformă a Inspecției Judiciare astfel încât această instituție să ofere garanții sporite de independență și imparțialitate. Prin reorganizarea Inspecției Judiciare, inspectorul-șef a dobândit în mod nejustificat o serie de competențe discreționare, se menționează în documentul citat.
  • Modificarea procedurii de desemnare a conducerilor Parchetului General de pe lângă ÎCCJ, DNA și DIICOT prin diminuarea factorului politic și creșterea rolului CSM în această procedură, ministrul justiției făcând propunerea de numire în funcție în urma unei proceduri transparente și obiective de selecție a candidaților, validarea rezultatelor concursului urmând a se realiza printr-un aviz conform al Secției pentru procurori din cadrul CSM, iar numirea în funcție va reveni Președintelui. Demiterea conducerii acestor structuri va fi bazată pe o procedură similară, ce poate fi inițiată și de către secția de procurori a CSM. (…)/ integral pe hotnews.ro

LUJU.RO:

PNL SI USR READUC MAGISTRATURA SUB GHILOTINA DNA – Cititi scandalosul program de guvernare al PNL-USR care prevede desfiintarea SIIJ: „Este necesara o refacere a competentelor DNA cu privire la coruptia din justitie… Este necesara asigurarea suportului logistic si uman: mijloace tehnice pentru interceptari atat pentru DNA cat si pentru DIICOT”. Cu infinit tupeu, PNL si USR citeaza rusinoasa decizie CEDO din dosarul Kovesi ca jurisprudenta relevanta pentru protectia magistratilor

Viitorul guvern PNL-USR-PLUS-UDMR tine mortis sa readuca judecatorii si procurorii sub ghilotina DNA, prin desfiintarea Sectiei pentru investigarea infractiunilor din justitie (SIIJ) si trecerea din nou catre Directia Nationala Anticoruptie a competentei de a ancheta magistrati, in felul total abuziv si netransparent pe care il cunoastem deja.Mentionam ca postul de ministru al Justitiei va fi ocupat de USR-istul Stelian Ion.

Atat prevederea legata de intoarcerea dosarelor cu magistrati la DNA, cat si cea care se refera la distrugerea SIIJ sunt continute explicit in programul de guvernare al PNL-USR, depus in Parlament miercuri, 23 decembrie 2020.

Mai jos puteti citi capitolul dedicat justitiei din programul de guvernare, unde liberalii si pluseristii insista nu doar pe distrugerea sectiei speciale, ci si pe necesitatea ca Romania sa se ploconeasca in fata politrucilor din strainatate, preluand pe nemestecate toate recomandarile facute de MCV, GRECO si Comisia de la Venetia, indiferent daca acestea sunt decente sau de noaptea mintii.

PNL, USR & co. o pupa zemos pe Faraoanca

Si apropo de noaptea mintii: aceiasi facatori ai programului de guvernare se ploconesc dizgratios in fata inculpatei Laura Kovesi, citand oribila hotarare CEDO in cazul ei drept jurisprudenta relevanta in materie de protectia magistratilor.

Pe de alta parte, cand vine vorba despre raspunderea magistratilor, PNL-istii si USR-istii o mentioneaza extrem de fugar, fara sa detalieze garantiile concrete pentru justitiabili si pentru avocati. Politicienii ar fi trebuit sa mentioneze si avocatii, mai ales acum, cand scandalul este cat casa dupa ce completul negru de la ICCJ l-a executat pe avocatul Robert Rosu.

Ramanand in zona ipocriziei, remarcam faptul ca PNL-USR-PLUS-UDMR latra despre depolitizarea justitiei, insa nu vor in ruptul capului sa elibereze de sub pixul presedintelui Romaniei numirea sefilor de mari parchete (PICCJ, DNA si DIICOT).

Nu in ultimul rand, alta fatarnicie se refera la faptul ca noua coalitie promite armonizarea legislatiei cu deciziile CCR, dar nu sufla nimic despre demersurile guvernelor PSD-Dragnea in acest sens, demersuri anulate in acest an, de catre opozitia PSD-Ciolacu, care a respins pe banda rulanta propuneri de modificare a Codului penal ce ar fi fost benefice pentru inculpati.

In rest, promisiunile decente ale programului de guvernare se refera la debirocratizarea si digitalizarea justitiei, la transmiterea video, pe Internet, a sedintelor publice de judecata, precum si la usurarea accesului la justitie, prin modificarea regulilor privind taxa de timbru. Totusi, si aici, printre promisiunile decente, remarcam doua de tipul „fata morgana” (etern puse pe tapet de catre PNL, dar niciodata rezolvate): construirea Cartierului Justitiei si ridicarea de noi penitenciare.

A, si sa nu uitam: in programul de guvernare apare si eterna obsesie USR-ista „Fara penali in functii publice”. Totusi, mira-ne-am ca referendumul pentru modificarea Constitutiei sa intruneasca cvorumul necesar, avand in vedere apatia din ce in ce mai mare a romanilor cand vine vorba despre iesitul la urne.

(…)

R3Media:

Cătălin Raiu, expert în libertate religioasă: Am observat că avem de-a face cu primul program de guvernare care nu conține niciun fel de referință la Culte și Libertate Religioasă. E o premieră în România după 1989

Cătălin Raiu, reprezentantul României în panelul de experți în libertate religioasă al Consiliul Europei, spune că programul de guvernare al noului executiv nu abordează în niciun fel problema cultelor și a libertății religioase, o premieră după 1989.

„Cum s-au decantat până la urmă opțiunile doctrinare pe domeniul #LibertateReligioasa și #Culte în noul program de guvernare al complicatei alianțe PNL + USR-PLUS + UDRM + minorități? Dacă orientarea e mai degrabă spre stânga sau dreapta politică, dacă accentul cade pe minorități religioase sau Biserica majoritară, pe monumente istorice sau construcții noi, programe sociale sau educaționale, pe politici publice interne sau priorități externe? Am observat că avem de-a face cu primul program de guvernare care nu conține niciun fel de referință la #Culte și #LibertateReligioasa. E o premieră în România după 1989, când libertatea religioasă, care este unul dintre angajamentele de top ale democrațiilor consolidate (SUA, UK , Germania, Italia etc. ), pur și simplu lipsește cu desăvârșire dintr-un document care are rolul de a ghida guvernarea în următorii 4 ani. Chiar dacă în programele anterioare de guvernare, referințele la #religie, #culte și #LibertateReligioasa erau mai degrabă compilații urechiste și incoerente politic, cel puțin ofereau garanția unei minime legitimări parlamentare a promovării libertății religioase.
Lipsa unor angajamente minimale pe domeniul libertății religioase poate avea efecte negative în primul rând asupra organizațiilor religioase mici ca număr de membri, a căror protecție va fi una doar conjuncturală și nu legitimată prin consens parlamentar. #OSCE atrage atenția că lipsa de predictibilitate în interacțiunea statului cu cultele religioase lasă loc fie unor aranjamente netransparente de culise, fie unei avalanșe de politici publice în răspăr cu libertatea religioasă. În vreme ce comunitatea europeană dezvoltă și rafinează politici publice de promovare a libertății religioase, protecție legislativă și guvernamentală a minorităților religioase, armonizează exigențele sanitare pandemice cu standardele internaționale, nu cumva România rămâne într-o buclă a tăcerii, hazardului și indiferenței în domeniul religios?”, s-a întrebat Cătălin Raiu.

Semne rele anul 2020 are… ANUL NOU ÎN ȚARA OCUPATĂ DE VECHEA-NOUĂ SECURITATE VÂNDUTĂ CORPORATOCRAȚIEI. “România lui 2019 a dovedit mai mult ca Româniile din toți anii postdecembriști că democrația e doar o fațadă de sorcovă pentru o realitate de plumb”

România reconfirmă prin VOT MASIV statutul de COLONIE SECURIZATĂ a UE. „JUSTIȚIA POPULARĂ” reinstaurată în forță, se pregătește și VÂNĂTOAREA „COMPLICILOR”. “PSD a fost predat la cheie Coaliţiei SRI-SIE”. Cine va fi următorul DUȘMAN al POPORULUI?/ „Ne așteaptă zile revoluționare”…

MAREA MINCIUNA a zilelor noastre. Cum s-a deghizat NOUL BOLSEVISM in hainele anticoruptionismului si anticomunismului

PROTESTE IN TOATA TARA IMPOTRIVA LEGII VACCINARII OBLIGATORII. Scrisoarea prin care 50 DE MEDICI cer deputaților RESPINGEREA LEGII. Argumentele clare impotriva OBLIGATIVITATII. Cine sunt adevaratii “MEDIEVALI” si “DOGMATISTI” INCHIZITORIALI in aceasta problema?

LEGEA VACCINĂRII OBLIGATORII a primit AVIZ POZITIV la Comisia de Sănătate a Camerei Deputaților, după o ȘEDINȚĂ SECRETĂ ȘI CU RAPORTUL GATA REDACTAT DINAINTE, în ciuda PROTESTELOR. Relatări contradictorii în presă în ceea ce privește posibilitatea de REFUZ al vaccinării

PSD si USR anunta reluarea proiectului LEGII VACCINARII OBLIGATORII, agitand sperietoarea epidemiei din China. Posibil termen: FEBRUARIE/ Scandalul mituirii medicilor de o mare companie farmaceutică: MARKETIZAREA MEDICINEI SI MEDICALIZAREA VIETII


Categorii

1. DIVERSE, Justitie, Razboiul impotriva Romaniei, Vaccinuri / legea vaccinarii obligatorii

Etichete (taguri)

, , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

9 Commentarii la “Programul noului guvern Cîțu PNL-USR-UDMR: adoptarea LEGII VACCINĂRII, educație sanitară în școli, revizuirea Constituției, resuscitarea justiției de tip DNA. Fără precedent: CULTELE NU EXISTĂ ÎN PROGRAM. Nici libertatea religioasă…

  1. La multi ani, frati si surori, Craciun fericit. Sa aveti, sa avem putere sa le ducem pe cele ce vor veni.

  2. @titus

    Mulțumim frate!
    Nașterea Domnului cu pace si bucurie!

  3. „Noul Cabinet mai promite că va urgenta începerea derulării programelor naţionale de screening și extinderea acestora cu finanţare de la UE în domeniul bolilor cronice cu cea mai mare incidenţă în populaţia României: boli cardio-vasculare, diabet zaharat, cancer pulmonar, colo-rectal, cancer de sân, de col uterin, de prostată.”

    Cu alte cuvinte jecmăneala și bătaia de joc și uciderea românilor va continua la scara mai mare, mai intensiv …..

    Bolile cardiovasculare și mortalitatea legată de ele sunt direct dependente peste 95% de nivelul de colesterol din sânge. Singura sursă alimentară de coleterol sunt produsele animale, dintre care oul depăseste toate produsele animale, iar pestele depăseste carnea de porc de 2 ori. Statistic, intre consumul de 1 ou pe saptamana si respectiv 6 oua pe saptamana, creste mortalitatea cardiovasculara in decurs de 10 ani de 2,47 ori ….Exista si produse vegetale care produc o crestere semnificativa a productiei interne a ficatului de colesterol, cum ar fi cafeaua si uleiul vegetal de orice tip. .In loc sa educe populatia cu privire la moderatia la alimentele al căror exces produce bolile cardiovasculare, singurul mod care reduce cu adevarat mortalitatea cardiovasculara, consumă bani pe teste si tratamente inutile.

    Diabetul este de 3 tipuri, tip 1, tip 2, ci ceva intermediar intre tip 1 si tip 2.
    Diabetul de tip 1 este o boala autoimună cauzata de intoleranta unei mase mari de oameni fata de proteina din laptele de vacă. In general, tarile cu cel mai mare consum de lapte de vacă au o incidenta mai mare de diabet de tip 1. Intestinul multor persoane permite trecerea a 17 secvente din proteinele din laptele de vacă nedigerate complet pana la stadiul de aminoacizi, acestea pătrund in sange si organismul creaza anticorpi impotriva lor. Aceste secvente sunt aproape identice cu parti din celulele beta pancreatice producatoare de insulina. Astfel celulele acestea pancreatice sunt distruse in decurs de 3-5 ani de anticorpii creati impotriva laptelui de vaca. Ceea ce se constata practic este ca persoanele cu diabet de tip 1 prezintă o cantitate net mai mare de anticorpi impotriva celor 17 secvente ale proteinelor din laptele de vacă decât populatia genrala, dar si populatia generala prezinta anticorpi impotriva laptelui de vacă! Unele persoane sunt mai sensibile, de aceea unele asociatii internationale recomanda evitarea cu strictete a oricaror produse cu proteine din lapte de vacă cel putin pana la 2 ani.
    Diabetul de tip 2 este o boala metabolică ce depinde in mod direct de nivelul de GRASIMI vegetale si animale din dietă. Insulina are rolul de a introduce atât grasimile cat si zaharul din sange in celule. Când consumul de grasimi este prea mare, si celulele au prea multa grasime in ele, insulina este blocata si numai poate introduce nici zaharul și nici grasimile in celule. Cresterea nivelului de zahar din sange este periculoasa, dar NU ESTE DETERMINATA DE CONSUMUL DE ZAHAR, CI DE GRASIMI: carbohidratii cresc sensibilitatea la insulina, iar grasimea paralizeaza actiunea insulinei.
    https://www.youtube.com/watch?v=Us4dE7iTh_A https://www.youtube.com/watch?v=WGPO5Fg8_4s&t=1222s
    https://www.drmcdougall.com/misc/2009nl/dec/diabetes.htm
    Diabetul de tip 2 este 100% vindecabil prin cresterea nivelului de carbohidrati complecși din dieta (alimente vegetale de tip amidonoase) si totodata scaderea nivelului de lipide si proteine din dietă.
    Ceea ce face Diabetul de tip 2 sa fie o boala cronica, nevndecabila este exact dieta cu restrictie la carbohidrati și medicatia orala administrata. Jecmaneala si bataia de joc este si mai mare pentru ca cele mai inofensive medicamente antidiabetice (metformin, clasa glucofage) cresc mortalitatea cardiovasculara cu 64%, iar clasa sulfoniluree de 2,5 ori, iar altele sunt si mai nocive pt inima, nu mai vorbim de toxicitatea pt rinichi, ficat. Toate acestea pentru ca diabetul este o afacere extraordinara la care medicii nu vor sa renunte in ruptul capului, si prostii pot fi jupuiti de bani, se fac afaceri si cu amputarile de picioare si cu toate complicatiile diabetului. In SUA incidenta diabetului diagnosticat este de 14%. În România, incidenta diabetului este de 12,5%. În China, acum 35 de ani incidenta diabetului era de 1% (mâncau 80-90% orez, graasimi extraordinar de putine), iar acum incidenta diabetului in China este de 12% (a crescut consumul de grasimivegetale si animale din dieta!

    Cancerul pulmonar – nu ajuta screeningul cu radatia pulmonara repetata, este arhisuficient renuntarea la fumat, evitate amediului toxic ….

    Cancerul colorectal ….. screeningul cu colonoscopia este de noaptea minții ….
    Colonoscopia presupune mortalitate de 1 la 1000 prin perforatie colon, presupune peste 5 la 1000 efecte secundare deosebit de grave care afecteaza calitatea vietii tot restul vieții. Toate aceste riscuri se iau pentru o eventuala evitare sau usoara amanare a unei mortalitati prin cancer de colon de 1 persoana la 1250 persoane care fac colonoscopie…. Cu alte cuvinte omul isi face colonoscopie si risca viata astazi, la 40-50 de ani pentru un eventual beneficiu minor de supraviețuire după 60-70 de ani!!!! Per total riscurile inclusiv de moarte depășesc cu mult potentialul beneficiu!
    Exista ca metoda de screening si sigmoidoscopia. Este mult mai avantajoasa ca riscurile sunt de 100 de ori mai mici decat la colonoscopie. Evident riscul de moarte prin perforatie este mult mai mare cu cat este introdus furtunul mai adanc dincolo de inca 2 curburi ale colonului. Nu exista avantaj în ce privește reducerea cancerului de colon prin rezectia polipilor la introducerea mai adanc a furtunului la colonoscopie decat lasigmoidoscopie. Refuzul utilizarii sigmoidoscoului si nu a colonoscopului tine strict de remuneratia pe care o capata doctorul, in SUA, colonoscopia este in jur de 3000 dolari fata de 200 dolari sigmoidoscopia.

    În urmatorul comentariu continui despre bascalia si jecmaneala și suferintele indurate de pomana de cei neinformați in cazul screeningului pentru cancerele de sân si de prostată.

  4. Cancerul de prostată

    În cazul cancerului de prostata, mortalitatea în SUA este de 3,4% dintre barbați pe tot parcursul vieții, insă riscul de a fi diagnosticat de-a lungul vieții cu cancer la prostată din cauza asa zisei diagnosticări precoce este de 17% dintre barbați. La autopsie in SUA, 8% dintre barbatii de 20 de ani, 30% din barbații de 30 de ani, 50% din barbații de 50 ani, 80% din barbații de 75 ani au cancer prostata și la 90 ani 99-100% au cancer la prostata. Deci pot fi diagnosticați chiar mai mult decat acești 17%! Aproximativ 226 din 100 000 diagnosticați vor muri galopant, adesea in același an, și din restul de 3200 din 100 000, aprox 90% din ei vor supraviețui cel puțin 10 ani de la diagnosticare.
    În momentul diagnosticării, doctorul nu știe sa-ți spună daca fac parte din cei 80 000 din 100 000 barbați care nu vor fi deranjati niciodata pe parcursul vieții de prezența cancerului de prostata pana la moarte, sau faci parte din acei nefericiți 3400 din 100 000 care vor deceda din cauza metastazelor cancerului de prostată! În Europa, prezenta cancerului de prostata este ceva mai mica, 30-40 % la 50 de ani fata de 50% la 50 de ani in SUA.

    Nebunia incepe cu o analiza de sânge, PSA și cu neplăcutul examen rectal digtal. Sunt teste inimaginabil de imprecise și tardive …… Sunt sanse de 10% de a ieși pozitiv la PSA. Cei care au PSA NEGATIV au sanse totusi de aprox 15-30% de a avea cancer la prostata daca li se face biopsie. Cei cu PSA POZITIV au sanse de aprox 30-50% de a avea cancer la prostată daca li se face biopsie. Per total trebuie să fim conștienți că cei 15-30% din cei 90% cu PSA negativ sunt mult mult mai mulți decat cei 30-50% din cei 10% cu PSA pozitiv.
    De ce PSA-ul rateaza atat de mult?
    Referitor la aparitia si evolutia cancerului, trebuie sa intelegem urmatoarele. Apare o celula canceroasa care in functie de alimentatia pacientului prezintă o rată de dublare în timp mai scurt sau mai lung. Rata de dublare medie a celulelor canceroase sân/prostată este odata la 100 zile. Cu alte cuvnte, la 100 zile, o celula canceroasa va deveni 2 celule; la 200 zile – 4 celule; la 300 zile -8 celule, la un an 12 celule; la 400 zile 16 celule, la 500 zile-32 celule; la 600 zile 64 celule, la 700 zile (aproape echivalentul a 2 ani) – 128 celule, si tot așa la 6 ani tumoarea are 1 milion de celule si dimensiunea de 1 mm in diametru, NU este detectabila nici prin mamografie, nici prin PSA, nici prin ecografie transrectala. Ea deja se raspandeste de la cateva sute de mii de celule sau mai putin. Daca are de raspandit, deja a semanat semintele tumorilor metastaza care se vor dezvolta cu aprox aceeasi viteza ca și tumoarea mama și acestea din urmă vor ucide pacientul. Abia la 10 ani de la initierea procesului tumoral, masa canceroasa din prostată are 1 cm in diametru, are 1 miliard de celule și incepe sa fie detectabila prin PSA, examen digital, ecografie transrectala. La femei, aprox la 14 ani devine detectabila prin mamografie, rata medie de dublare find chiar mai mica … Aceasta este cea mai timpurie etapă în care pot fi detectate aceste tumori!!!!!

    Întrucât examenul PSA si examenul rectal sunt extraordinar de imprecise și nesigure si nu pot detecta absolut nimic la timp, se trece la biopsie. Ce riscuri își asumă barbatul prin fiecare biopsie? Cele mai frecvente complicații după biopsie sunt sângele în urină, durerea în timpul urinării și sângerarea rectală. Aprox 41% din barbatii care fac biopsie la prostata vor avea parte de ceva complicatii, 9% vor avea complicatii atat de grave că se vor reintoarce la urgențe; 40% vor prezenta disfuncție erectilă in prima luna, per total 15% sanse de impotenta pe viata, 7% se vor intoarce la urgente cu retenție acută de urină, uneori incontinenta urinara si mai rar incontinență fecală.
    Biopsia se poate face cu mai multe sau mai putine ace. Cel mai des se iau 12-15 probe de tesut din diverse părți ale prostatei, se inteapa prostata cu atata numar de ace. Se pot utiliza chiar 10 ace sau pana la maximum 24 probe de tesut prostatic. Cu cat se folosesc mai multe ace, cu atat sansele de identificare a unor celule canceroase in prostata este mai mare. In acelasi timp, cu cat se folosesc mai multe ace, cu atat cresc sansele de lezare a unor terminatii nervoase si implicit de efecte secundare ce tin de potența sau de incontinență!
    Retinem, omul poate fi deplin sănătos, dar in momentul in care in care accepta biopsie de prostata isi riscă potenta si continența si caltatea vietii pentru tot restul vietii numai pentru a afla daca are sau nu cancer la prostată!!!!!
    La autopsie, același esantion de barbati iese cu cancer la prostata in procent mai ridicat decat la biopsie!

    A trecut barbatul de biopsie și cum șansele de a gasi cancerul de prostata sunt extrardinar de mari, se trece la nivelul următor, rezecția prostatei prin diverse metode, urmată de chimioterapie, radioterapie,hormonoterapie. Sunt tratati toti din cei 17% diagnosticati care vor accepta tratamentul, ca doctorul nu-i va sti diferentia pe cei 3,4% care vor fi deranjati si vor muri de cancerul de prostata pana la sfarsitul vieții!. Doar prin rezecția prostatei se obține 58% impotență și 35% incontinență urinara. Daca cumulam cu efectele biopsiilor, se estimeaza ca peste 80% din masochistii care tremura de frica acestui cancer de prostată obțin impotența.
    „Ratele de intervenții chirurgicale radicale de prostată au crescut de șase ori între 1984 și 1990, de la dezvoltarea testului PSA, dar rata mortalității prin cancer de prostată a rămas practic neschimbată în ultimii 30 de ani” (este vorba in SUA)
    Pe langa impotență și purtatul scutecelor sau a unui cateter permanent cu pungă de colectare a urinei, o alta consecinta a supradiagnosticarii cancerului de prostata este o crestere importanta a mortalitatii la barbații vârstnici supusi operatiei de adenom de prostată, care nu suporta o astfel de operatie!
    Potrivit unor studi la barbații diagnosticati cu cancer la prostata (si care sufera cu impotenta si inconntinenta) riscut de suicid este cu 40% mai mare decat la populatia generala.

    Precizăm că si cancerele de sân si cele de prostata sunt dependente de aceleasi alimente ca si bolile cardiovasculare si Diabetul de tip 2, in special abuzul de grasimi vegetale si animale care duc la recircularea hormonilor, plus lactatele de la animale supraexploatate peste gestatie, si al caror lapte contin de pana la 33 ori mai mult estrogen si alti hormoni necesari in sarcina, plus xenoestrogenii din produsele cosmetice, etc. Populațiile asiatice cu 80-90% orez, si populatiile sarace africane, cu foarte puține grasimi vegetale si produse animale in dieta, nu prezinta la autopse nici macar 1 la 1000 cancer la prostata, nici macar latent, fata de americani care prezinta 80% la 75 ani, din care marea majoritate latent!

    Avantajele de supraviețuire in urma asa zisului screening precoce si a tratamentului cancerului de prostata sunt si ele controversate. Sunt unele studii care par a sugera infinit de mic avantaj de supraviețuire la cei care fac screening și primesc tratamentul clasic (un studiu european din 2009 a estimat ca este nevoie de 1410 bărbați sa fie testați ca la 9 ani, sa se inregistreze un pacient care supraviețuieste cel putin o zi mai mult); dar avem si studii in sens invers, cu avantaj de supravietuire prin nici un tratament!!!
    Un studiu efectuat intre 1992 și 2002 pe 14 516 bărbat diagnosticati prin biopsie cu cancer la prostată a observat o supraviețuire globală de 94% la 10 ani de la diagnostic, FARA SA LI SE ADMINISTREZE NICI UN TRATAMENT! Aceasta rată este net superioara celei dintr-un studiu scandinav, pe mai putin de 700 bărbați, care după diagnosticare au primit tratament clasic (operatie, chimio, radio, hormonoterapie, si au avut o rată de supraviețuire de 90% la 10 ani.
    1) Lu-Yao GL, Albertsen PC, Moore DF, Shih W, Lin Y, DiPaola RS, Barry MJ, Zietman A, O’Leary M, Walker-Corkery E, Yao SL. Outcomes of localized prostate cancer following conservative management. JAMA. 2009 Sep 16;302(11):1202-9.
    2) Bill-Axelson A, Holmberg L, Ruutu M, Häggman M, Andersson SO, Bratell S, Spångberg A, Busch C, Nordling S, Garmo H, Palmgren J, Adami HO, Norlén BJ, Johansson JE; Scandinavian Prostate Cancer Group Study No. 4. Radical prostatectomy versus watchful waiting in early prostate cancer. N Engl J Med. 2005 May 12;352(19):1977-84.
    3) Van den Bergh RC, Roemeling S, Roobol MJ, Aus G, Hugosson J, Rannikko AS, Tammela TL, Bangma CH, Schröder FH. Gleason score 7 screen-detected prostate cancers initially managed expectantly: outcomes in 50 men. BJU Int. 2009 Jun;103(11):1472-7.
    4) Wilt TJ, MacDonald R, Rutks I, Shamliyan TA, Taylor BC, Kane RL. Systematic review: comparative effectiveness and harms of treatments for clinically localized prostate cancer. Ann Intern Med. 2008 Mar 18;148(6):435-48.

    Trebuie de asemenea precizat ca toate aceste teste de „diagnostic precoce” precum și tratamentele inutile agresive pe care le genereaza în cazul cancerului de prostata aduc un venit semnificativ la bugetul tuturor țărilor care îl practică, mai ales un venit catre producatorii de teste PSA, de tehnică chirurgicală; radioterapie, medicamente chimioterapice, și că 17% dintre barbați (cel putin in SUA, in alte tari variaza) este un procent foarte mic față de potențial, se pot castiga chiar mai mulți bani pentru a finanța Covid, alegerile din SUA și orice dictatura mondiala!

    Citez de la Dr. McDougall, pe site la el se gasesc si referintele bibliografice:
    „US Preventive Services Task Force, în decembrie 2002, și-a publicat liniile directoare și au spus: „USPSTF nu recomandă pro sau contra screening-ului de rutină al cancerului de prostată folosind teste examen rectal digital sau PSA … USPSTF concluzionează că dovezile sunt insuficiente pentru a determina dacă beneficiile depășesc daunele pentru populația examinată.”
    Comitetul consultativ al Uniunii Europene pentru prevenirea cancerului concluzionează (august 2002), „Atâta timp cât studiile randomizate nu au arătat un avantaj asupra mortalității prin cancer de prostată sau asupra calității vieții conexe, screeningul pentru cancerul de prostată nu este recomandat ca politică de asistență medicală”.
    Asociația canadiană de urologie descurajează practicarea screeningului pentru cancerul de prostată
    Colegiul American de Medicină Preventivă (iulie 1998) recomandă împotriva screeningului de rutină al populației cu examen rectal digital și PSA.
    Colegiul American de Medici (aceasta este organizația oficială pentru specialiștii în Medicină Internă – aparțin acestei organizații) scrie, „În ciuda locului său tradițional ca parte a unui examen fizic complet, nu s-a demonstrat că examenul de rutină digital reduce unui pacient șansa de a muri de cancer de prostată sau că-i îmbunătățește în vreun fel calitatea vieții.” Despre PSA, se spune că „nu s-a dovedit că măsurarea de rutină a PSA reduce rata generală a mortalității sau boala specifică sau îmbunătățește calitatea vieții în ce privește sănătatea”
    Lista continuă cu majoritatea organizațiilor din întreaga lume care recomandă împotriva screening-ului de rutină pentru cancerul de prostată prin PSA sau prin examen rectal digital . Există câteva organizații, cum ar fi American Cancer Society, American Urological Association și American College of Radiology, care recomandă aceste teste de depistare – cred că aceste organizații comerciale au plasat interesele financiare ale medicului înaintea bunăstării pacientului.
    Dovezile că detectarea timpurie este falimentară sunt atât de convingătoare încât Dr. Mack Ruffin de la Universitatea din Michigan Medical Center a scris în numărul din aprilie 1995 al Jurnalului Asociației Medicale Americane, „Ca parte a discuției consimțământului informat, medicii ar trebui să dezvăluie pacienților că examenul rectal digital, PSA și TRUS (ultrasunete, ecografie transrectală) sunt proceduri de screening nedovedite. A face altfel este înșelător și dăunător relației de încredere medic-pacient” „O lectură cinică asupra ‘screeningului gratuit al prostatei’ sugerează că motivul care stă la baza este acela al substituirii veniturilor – de la prostatectomii transuretrale la ultrasunete plus biopsie. Punem la îndoială etica medicilor care își folosesc pozițiile lor de încredere și autoritate pentru a recomanda proceduri de screening nedovedite pentru câștiguri financiare.” Pacienții sunt supuși zilnic testelor PSA gratuite ca parte a „Prostate Cancer Awareness”, o campanie de publicitate sponsorizată de industrie, care a început în 1989 și a fost adresată bărbaților cu vârsta mai mare de 50 de ani.”

    „Organizații împotriva (sau care nu susțin) testarea PSA:
    American College of Preventive Medicine
    American College of Physicians
    U.S. Preventive Services Task Force
    National Cancer Institute (U.S.)
    British Columbia Office of Technology Assessment
    United Kingdom National Health Services
    Canadian Cancer Society
    Canadian Urological Association
    Canadian Task Force on Preventive Health Care
    World Health Organization
    European Union Advisory Committee on Cancer Prevention
    European Association of Urology
    Cancer Council of Australia
    Swedish Council for Technology Assessment in Health Care
    National Health Committee, New Zealand
    Organizații care susțin testarea PSA:
    American Urological Association
    The American College of Radiology
    American Medical Association
    The American Cancer Society
    Urological Society of Australasia
    Această listă este incompletă; cu toate acestea, rețineți că grupurile de interes special care reprezintă industriile cancerului de prostată susțin testarea PSA. ”
    https://www.drmcdougall.com/misc/2009nl/aug/king.htm

    A se vedea informatii mai multe si mai ample pe cancerul de prostata si screeningul cancerului
    https://www.drmcdougall.com/health/education/health-science/hot-topics/medical-topics/prostate-cancer/

  5. Cancerul de sân

    Aprox 20% din cancerele de sân sunt la femeile premenopauza si 80 % la postmenopauza.
    Sansele ca de-a lungul vieții o femeie din SUA sa moara de cancer la sân sunt de 2,6% dintre femei; sansele sa fie diagnosticata cu cancer la sân din cauza așa ziselor metode de diagnosticare precoce este de 14%. La autopsie, 40% din femeile de 40 ani din SUA au cancer la sân, proportiile sunt similare sau aproape similare cu cele de la cancerul de prostată.

    Între 1985-2000 au avut loc 8 studii de anvergură pe grupa de varsta POSTMENOPAUZA care au cercetat supraviețuirea generală la femei cu screening mamografic in comparatie cu grup de femei fara screening mamografic. . Din 8 studii, doar 2 au dat rezultate pozitive statistic, o ușoară supraviețuire mai mare la cele cu mamografie, celelalte 6 au arătat că nu este absolut nici un avantaj din screeningul mamografic. Din cele 2 studii, cel mai optimist a arătat că este nevoie să fie scanate mamografic 7086 femei ca 1 femeie să trăiască puțin mai mult. Al doilea, la 200 000 de femei, doar 20 au trait mai mult, deci 1 femeie la 10 000.
    Utilizarea mamografiei înainte de menopauză nu numai că nu produce avantaj statistic de supraviețuire, ci rezultă în dezavantaj semnificativ, adică mai multe decese.
    Acest mic avantaj al celor 20 femei din 200 000 femei care au trăit puțin mai mult (avantaj de supravietuire de minim o zi la 10 ani), trebuie pus în balanță cu traumele de la biopsie, operație, chimioterapie, radioterapie, pe care le-au suferit 14% (adică 28 000 femei din acest lot) din cauza „diagnosticării precoce”.

    Trebuie să te consideri foarte norocoasă să fii acea femeie din 10 000 care reușește sa-și prelungească viața (nu se spune cât să-și prelungeasca viața și marea majoritate a studiilor nu au constatat nici o prelungire), și să nu se intample sa fii doar o femeie din 7-8 (adica 14 din 100) care se tratează aiurea de cancer de sân, cu toate suferințele care decurg de aici.

    Multe femei au carcinom in situ (la fel și cei 50-80% din bărbații peste 50 de ani, purtători de cancer la prostată, un cancer care nu se manifestă, însă se evidențiază la biopsia prostatei), un soi de cancer în care celulele arată exact ca și cancerul, dar sunt blocate din evoluție, nu se răspândesc, stau acolo latente și pot sta așa ani de zile fără să deranjeze, procentul celor care totuși evolueaza dintre aceste carcinoame in situ ar fi potrivit unor studii intre 1-3%.

    Cu toate acestea, aceste cancere pot fi trezite din starea latentă prin manipulare mecanică…. Așa se explică faptul că într-un studiu pe 7 ani, lotul de femei premenopauza 40-49 ani supuse anual mamografiei a înregistrat o creștere în decese cauzate de cancer de sân de 29% față de lotul de control care n-a fost supus mamografiei, iar într-un alt studiu, creșteri cu 36% a deceselor cauzate de cancer la sân a femeilor din grupa premenopauza 40-49 ani supuse mamografiei. Nu este vorba de radiațiile de la mamografie (și acelea produc cancer) că tumoarea mamară ar fi avut nevoie de mai mult de 7 ani ca să se dezvolte și să fie letală. Strivirea mecanică a sânului la mamografie a deblocat unele cancere in situ și le-a făcut loc să se răspândească. În mod deosebit grupurile de femei premenopauză (40-49 ani) sunt sensibile la acest fenomen.

    Nu mai este nevoie sa menționez faptul ca testele de screening pentru cancerul la sân aduc un venit semnificativ exploatatorilor celor naivi și creduli, ca si celelalte suferinte care urmeaza examenului ginecologic anual și mamografiei pentru 14% din femei: anume biopsie, operatie, chimioterapie, radioterapie, hormonoterapie, Si toate acestea cu avantajele de supraviețuire descrise mai sus!!!!

    Pt bibliografie, a se vedea cărtle „McDougall’s Medicine: A Challenging Second Opinion” și „The McDougall Program for Women” precum și materialele de aici
    https://www.drmcdougall.com/health/education/health-science/hot-topics/medical-topics/breast-cancer/

  6. Sfinților, preacucernicilor părinți,alți slujitori ai Domnului în Biserica noastră ortodoxă, jurnaliști ai acestei publicații!
    Mama mea știe carte, citește literatura religioasă, dar nu va înțelege niciodată de ce o publicație religioasă, precum,,Cuvantul Ortodox” folosește,, vorbe străine”(cum zice ea!), fără să le explice, chiar dacă citează pe politicieni cu limba lor de lemn!. Ea nu știe ce înseamnă ,,vouchere” ori ,,screening”! Ei i-am explicat cuvintele precum :voucherele sunt un fel de bonuri pe care le acordă agențiile de voiaj unor clienți plimbăreți(precum acorda statul pe vremuri bonuri la ulei, paine etc, dar nu pentru toată lumea), că screening înseamnă mai multe cuvinte deodată cum ar fi: depistare( de cancer,de exemplu!), filtral, selecționare( a unor persoane, mai rar, control și priectare. De ce folosim neologisme când mai mult de jumătate din populația României are o educație precară? Jurnalistul, publicației dvs. poate să explice( între paranteze) sensul ,, cuvintelor străine” aici? Măcar în publicațiile BOR să scriem românește! Ori biserica noastră ortodoxă a abandonat de mult vocația sa de școală? Iertați-mi îndrăzneala! Doamne ajută!

  7. @Victor Socolovici,
    Frate , cred că “ai greşit adresa” :-))) pentru că frații admini ai CO nu numai că nu folosesc asemenea terminologie în exprimare (ei publicând extrase din diverse surse media şi acele surse folosind expresiile vizate de frăția ta) dar nu pot fi măcar încadrați la “publicații BOR” şi pentru asta mulțumesc lui Dumnezeu care îi fereşte de amestecul …”ciudat” în care se scaldă multe din “publicațiile BOR”.

    În ceea ce priveşte :
    “Ori biserica noastră ortodoxă a abandonat de mult vocația sa de școală?”
    cammmmm DA ! Şi cammmmm DEMULT !

    Doamne , ajută!

  8. Pingback: EDUCAȚIE SEXUALĂ FĂRĂ ACORDUL PĂRINȚILOR? În ciuda unui vot în Parlament și a unei decizii favorabile a CCR, legea privind „educația sanitară” a fost retrimisă în Comisie de actuala majoritate
  9. Pingback: „China scrie pe noi...”/ CEDO consideră că „VACCINAREA OBLIGATORIE este necesară într-o societate democratică” pe o speță privind vaccinarea copiiilor/ Legea Vaccinării, aflată în proiect, poate include DECĂDEREA DIN DREPTURI a părinț
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare