Rugaciuni in comun si scaune goale la Simpozionul de la Roma

10-09-2009 2 minute Sublinieri

synedroi.JPG

Rugăciuni în comun şi scaune goale la Simpozionul de la Roma

S-a încheiat Simpozionul Intercreştin despre Sfântul Augustin de la Roma (vezi  despre asta in a doua parte a postarii: IPS Stelianos al Australiei in 2007: UNIATIA ESTE O ESCROCHERIE, DIALOGUL CU CATOLICII – UN JOC FARA ROST!), a cărui co-organizator a fost şi Catedra de Teologie Dogmatică a Universitătii Aristotelice din Tesalonic.

Rugăciunile în comun cu romano-catolicii şi scaunele goale dovedesc succesul deplin al Simpozionului!

În fotografiile pe care le-a publicat amen.gr nu am putut număra mai mult de 30-40 auditori ai lucrărilor Simpozionului. Majoritatea erau însişi conferenţiarii Simpozionului. Cei mai mulţi dintre cei care l-au urmărit erau profesorii Catedrei de Teologie Dogmatică din cadrul Universităţii Aristotelice din Tesalonic şi foarte puţini alţii. Este evidentă şi absenţa chiar şi a romano-catolicilor cu toate că Simpozionul s-a desfăşurat la Roma. Din păcate, Simpozionul nu a avut doar un caracter ştiinţific, de vreme ce a existat participarea conferenţiarilor la o „liturghie” catolică, cu profesorul Miltiade Constantinos rugându-se împreună cu ei, participând în mod concret la rugăciunea în comun, când a citit pericopa apostolică în cadru „liturghiei” catolice.

În esenţă, nu a fost vorba decât de întrunirea unor foarte puţini profesori universitari, ortodocşi şi catolici, în reşedinta papalităţii – la Roma. Însă astfel de congrese nu conving pe nimeni nici de autoritatea lor ştiinţifică, şi – mai mult –  nici nu pot fi luate în serios hotărârile lor, care nu sunt decât parte a apropierilor ecumeniste faţă de catolici, acţiuni care sunt contrare atât voinţei poporului credincios, cât şi – în principal – duhului ortodox patristic.

Catedra de Teologie Dogmatică din Cadrul Universitătii Aristotelice din Tesalonic pe pagina sa de internet publică alocuţiunile congresiştilor. O privire rapidă descoperă persistenţa catolică în erezie şi devierile ecumeniste ale unor profesori ai Catedrei de Teologie Dogmatică din Cadrul Universiţătii Aristotelice din Tesalonic. În următoarele zile vom purcede la semnalarea unora dintre punctele problematice care se află în alocuţiunile de mai sus pentru a se arăta clar că astfel de simpozioane mai mult promovează ecumenismul decât să slujească teologia ortodoxă.

     (traducere din neogreacă de ieromonahul Fotie după http://thriskeftika.blogspot.com/2009/09/blog-post_4124.html)

***

default.jpg

STAREŢUL PAISIE DESPRE RUGĂCIUNILE ÎN COMUN

         „Astazi, din pacate, a intrat politetea europeana si vor sa arate ca fac binele. Vor sa arate superioritatea, dar in cele din urma merg inspre a se inchina diavolului celui cu doua coarne. “Sa existe o religie” – iti spun, si le niveleaza pe toate. Au venit si la mine unii si mi-au spus: “Toti cei care credem in Hristos, sa facem o religie”. Asta este ca si cum am lua aur si arama, aur de atatea carate si toate cele ce au fost separate de el, si sa le amestecam din nou si sa facem una. Este corect sa le amestecam iarasi? Intrebati un aurar: E bine sa amestecam zgura cu aurul? S-a dus atata lupta, ca sa straluceasca dogma“.

Sfintii Parinti au stiut ceva atunci cand au interzis legaturile cu cel eretic. Dar astazi spun: “Nu numai cu cel eretic, dar si cu budistul si cu inchinatorul la foc si cu inchinatorul la diavol sa ne rugam. Trebuie ca si ortodocsii sa se afle la rugaciunile si conferintele lor. Este o prezenta”. Ce prezenta? Le rezolva toate cu ratiunea si justifica cele ce nu se pot justifica. Duhul european crede ca si problemele duhovnicesti pot intra in Piata Comuna.

Unii dintre ortodocsi, usori la minte, si care vor sa faca proiecte, “misiune”, convoaca conferinte cu eterodocsii, ca sa faca zgomot si cred ca astfel vor scoate in fata Ortodoxia, prin a deveni adica o salata impreuna cu cei rai slavitori.

Dupa aceea ultra-zelotistii incep si apuca cealalta extrema. Spun si hule despre Tainele celor de pe stil nou, etc. si smintesc greu suflete care au evlavie si sensibilitate ortodoxa.

Eterodocsii, pe de alta parte, vin la conferinte, fac pe dascalul, iau tot materialul duhovnicesc bun ce-l afla la ortodocsi, il trec prin atelierul lor, pun vopseaua si firma lor si-l prezinta ca prototip.

Si lumea ciudata de azi este miscata de astfel de lucruri ciudate, dupa care se distruge duhovniceste. Dar Domnul, atunci cand va trebui, va ridica pe Marcii Evghenicii si Grigorii Palama, care vor aduna pe toti fratii nostri cei smintiti, ca sa marturiseasca credinta ortodoxa si sa intareasca traditia si sa dea bucurie mare Maicii noastre Biserica“.

         („Cu durere şi cu dragoste pentru omul contemporan“)

 uigy.jpg


Categorii

Ecumenism, Pagini Ortodoxe, Traduceri

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

8 Commentarii la “Rugaciuni in comun si scaune goale la Simpozionul de la Roma

  1. SIMPOZION ŞTIINŢIFIC CATOLICO-ORTODOX LA ROMA.
    PARTICIPĂ ŞI CATEDRA DE DOGMATICĂ
    A FACULTĂŢII DE TEOLOGIE DIN TESALONIC

    DE LA CONFERINŢA DIN TESALONIC LA SIMPOZIONUL DIN ROMA (I)

    Care este rolul Catedrei de Teologie Dogmatică a Universităţii Aristotelice din Tesalonic în Dialogul şi în strânsa colaborare cu romano-catolicii?
    În mai, Catedra a organizat cunoscuta Conferinţă din Tesalonic cu tema „Dialogul Teologic dintre Biserica Ortodoxă şi cea Romano-Catolică”. Acea conferinţă de o zi a avut ca oaspeţi şi pe cei doi copreşedinţi ai Comisiei Mixte pentru Dialogul Teologic dintre ortodocşi şi catolici. Atunci a existat o împotrivire sănătoasă a multor oameni din cei de faţă, precum şi vocea care drept a învăţat cuvântul adevărului, vocea profesorului Dimitrios Tselenghidis, care a susţinut un referat în cadrul acestei conferinţe.
    Pentru acea conferinţă aşteptăm încă răspunsul preşedintelui Catedrei de Dogmatică, dl. Petros Vassileiadis, referitor la aşa-numitul reprezentant şi aşa-zisul mesaj al Arhiepiscopului Atenei, Ieronim, la întrebările Uniunii Filo-ortodoxe „Cosma Phlamiatos”.
    Acum, Simpozionul are loc de cealaltă parte a ţărmului, la Roma. Coprezidează în fiecare zi un ortodox şi un catolic. Tema este: „Sfântul Augustin în tradiţia apuseană şi cea răsăriteană”. Chiar dacă oricine urmăreşte evenimentele teologice cunoaşte mentalitatea multora dintre profesorii Catedrei de Dogmatică care participă la simpozion, nu vrem să-i băgăm pe toţi în acelaşi sac. Referatele, atunci când se vor publica, vor descoperi cine şi dacă a învăţat drept cuvântul Adevărului şi cine a promovat planurile de apropiere faţă de catolici. Nu suntem de acord însă deloc cu un astfel de tip de coorganizări ca cea de faţă, la care introducerea în tema simpozionului o va face un catolic (Ioannis Spiteris, „Arhiepiscop catolic de Kerkira”).
    Ne păstrăm speranţele doar pentru conţinutul referatelor anumitor (foarte puţini) profesori despre care vrem să credem că vor vorbi ortodox, cum a făcut-o dl. Tselenghidis în mijlocul catolicilor şi ecumeniştilor la Conferinţa de o zi de la Tesalonic.

    (Preluare după http://thriskeftika.blogspot.com/2009/08/blog-post_20.html, traducere: ierom. Fotie)

  2. În comment-ul anterior: Nelinişti exprimate înainte de începerea Simpozionului catolico-ortodox de la Roma

  3. Deci, dintre cei care gresesc , unii sunt ecumenisti si altii sunt ultra-zelotisti. Daca cu ecumenistii m-am lamurit, in ceea ce priveste notiunea ultra-zelotismului cred ca lucrurile nu sunt prea clare. Ce face un ultra ? Sa-mi explice si mie cineva ca nu prea inteleg .

  4. Doamne ajuta!
    Este intr-adevar un lucru mai mult decat imbucurator ca participarea la asemenea simpozioane care pateaza imaginea sfintei ortodoxii cu murdaria invataturilor eretice a inceput sa fie din ce in ce mai mica. Poate au constientizat si cei care vroiau sa participe ca nici un SFANT nu a fost ecumenist sau poate si-au adus aminte ca rugaciunea impreuna cu ereticii este interzisa de sfintele canoane.
    Un argument patristic in acest sens il da Sfantul Efrem Sirul:“Vai acelora care se intineaza cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjocoresc Dumnezeiestile Scripturi! Vai de cei citi murdaresc sfinta credinta cu eresuri sau incheie vreo intelegere cu ereticii!” Tot in acest sens exemple patristice si scripturistice sunt foarte multe dar numai ca,ma tem ca in ziua de astazi,cu parere de rau o spun,foarte multi”ochi au si nu vad, urechi au si nu aud”.

  5. catre admin
    care sunt versiunile de biblie traduse mai corect?
    despre biblia tradusa de dumitru cornilescu si calendarul sau de 365 de file cu mesaje crestine ce puteti comenta?

  6. Desi sunteti off-topic, va raspundem succint:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/anunturi/2008/12/22/apel-pentru-recuperarea-textului-bibliei-din-1914/#more-88

    Aici ar putea fi un raspuns mai pentru cunoscatori. Dar daca dortiti sa stiti intre variantele protestante si cele ortodoxe, desigur ca, daca sunteti dreptmaritor, veti alege versiunile ortodoxe. Se gasesc si pe internet, daca dati cautare dupa “biblia ortodoxa”.

    Biblia lui Cornilescu nu e ortodoxa, e sectara, asa ca nu incape discutie. Despre calendarul cu mesaje crestine de care intrebati nu stim nimic, dar daca nu este ortodox, nu-l luati in seama.

  7. Si ce daca sunt scaune goale? Sa nu uitam de alte sinoade unde scaunele au fost pline si nu s-a vandut credinta. Doamne fereste, sa nu cumva sa se faca acum “unirea” cu scaunele goale.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare