SCHIMBAREA UNEI ERE. Filosoful coreean Byung-Chul Han despre ȘOCUL PANDEMIC și BIOPOLITICA DIGITALĂ care preia controlul CORPURILOR noastre într-o societate disciplinară. „Virologia descurajeaza teologia”/ Laurent Gayard despre atracția pentru modelul chinez al TOTALITARISMULUI DE CONSUM

31-05-2020 9 minute Sublinieri

Sursa foto: https://non.copyriot.com/giorgio-agamben-normalising-the-state-of-exception-under-the-covid-19-epidemic/

Carmen Sigüenza & Esther Rebollo/ AGENCIA EFE

Byung-Chul Han: Covid-19 ne-a redus la o „societate a supravietuirii”


„Supravietuirea va deveni un scop absolut, ca si cum am trai intr-o stare permanenta de razboi”. Astfel, filozoful sud-coreean Byung-Chul Han, intr-un interviu acordat pentru Efe, priveste lumea care va exista dupa Covid-19 ca pe: „o societate a supravietuirii care va pierde tot simtul unei vieti de calitate”, una in care „pana si distractia este sacrificata in favoarea sanatatii ”.

Nascut la Seul în 1959, Han a studiat Filosofia, Literatura si Teologia in Germania, unde inca traieste. El este una dintre vocile de prim rang care sunt critice fata de societatea moderna, despre care spune ca este caracterizata de hiper-transparenta si hiper-consumerism, de un exces de informatie si de pozitivism care conduc inevitabil societatea catre epuizare.

Filozoful coreean, a carui faima este globala si viralizata, impartaseste cu Agentia Efe preocuparile sale cu privire la modul in care coronavirusul impune regimuri de supraveghere si carantine biopolitice, reduce libertatile, pune capat distractiilor si dezvaluie o lipsa de umanitate pe fondul isteriei si fricii in masa.

Moartea nu este democratica”, avertizeaza Han, in timp ce subliniaza ca virusul Covid-19 a expus diferente sociale latente, ca „principiul globalizarii este maximizarea profiturilor” si ca „capitalul este mizantrop”. Pentru el, „asta a costat multe vieti in Europa si SUA” la varful  pandemiei.

Byung-Chul Han este convins ca aceasta criza „va face ca puterea mondială sa se indrepte putin mai mult catre Asia” si mai departe de Occident – il reprezinta zorii unei noi ere.

Intrebare: Covid-19 a democratizat vulnerabilitatea umana. Crezi ca suntem acum mai fragili si mai manipulabili? Vom cadea mai usor in mainile autoritarismului si populismului?

Raspuns: In special, pandemia dezvaluie tulburari sociale si diferente in societatile respective. Ganditi-va la Statele Unite. Covid-19 ne arata acum faptul ca vulnerabilitatea sau mortalitatea umana nu sunt democratice, ci depind de statutul social. Moartea nu este democratica. Covid-19 nici nu a schimbat nimic. Moartea nu a fost niciodată democratica. Afro-americanii mor in numar disproportionat de Covid-19 in comparatie cu alte grupuri. Situatia este similara in Franta. La ce ajuta restictiile daca trenurile suburbane care leaga Parisul de suburbiile cu venituri mai mici sunt pline ochi. Muncitorii saraci provenind din mediile de imigranti care traiesc in suburbiile urbane, contracteaza si mor de Covid-19. Trebuie sa muncesti. Ingrijitorii, lucratorii din fabrici, oamenii care fac curatenie, vanzatorii sau cei ce colecteaza gunoiul nu pot sa munceasca de acasa. Bogatii, pe de alta parte, se retrag in vila lor de la tara. Prin urmare, pandemia nu este doar o problema medicala, ci si una sociala. Un alt motiv pentru care nu au murit atat de multi oameni in Germania este legat si de faptul ca problemele sociale nu sunt la fel de grave ca in alte tari europene si SUA. Sistemul de sanatate din Germania este, de asemenea, mult mai bun decat cel din ​​SUA, Franta, Anglia sau Italia. Dar chiar si in Germania, Covid-19 expune diferentele sociale. De asemenea, in Germania, oamenii vulnerabili social mor mai repede. Oamenii saraci care nu isi pot permite o masina se inghesuie in autobuze pline, tramvaie si in metrou. Covid-19 arata ca traim intr-o societate de mana a doua. A doua problema este ca virusul nu favorizeaza democratia. Dupa cum este bine cunoscut, frica este leaganul autocratiei. Intr-o criza, oamenii isi doresc din nou un lider puternic. Viktor Orban beneficiaza masiv de aceasta. Stabileste starea de urgenta ca o normalitate. Si acesta este sfarsitul democratiei.

Intrebare: libertate sau securitate? Care este pretul pe care il vom plati pentru combaterea pandemiei?

Raspuns: In fata pandemiei, ne indreptam catre un regim de supraveghere biopolitica. Nu doar in comunicarea noastra, ci si a corpurilor noastre: sanatatea noastra va fi supusa supravegherii digitale. Potrivit autoarei canadiene Naomi Klein, criza este un moment care vesteste un nou sistem de reguli. Socul pandemic face ca o biopolitica digitala sa se instapaneasca la nivel global, prin intermediul sistemului sau de control si monitorizare, si sa preia controlul asupra corpurilor noastre intr-o societate disciplinara biopolitica care monitorizeaza in permanenta si starea noastra de sanatate. In fata socului pandemiei, Occidentul va fi obligat sa renunte la principiile sale liberale. Apoi, Occidentul se confrunta cu o societate biopolitica de carantina care ne restrictioneaza permanent libertatea.

Intrebare: Care sunt consecintele fricii si nesigurantei in viata oamenilor?

Raspuns: Virusul este o oglinda. Acesta arata in ce societate traim. Traim intr-o societate a supravietuirii care se bazeaza in cele din urma pe frica de moarte. Astazi supravietuirea este un scop absolut, ca si cum am fi intr-o stare permanenta de razboi. Toate fortele vietii sunt folosite pentru a prelungi viara. O societate a supravietuirii pierde tot sensul calitatii vietii. Bucuria este sacrificata in favoarea sanatatii care este ridicata la un scop in sine. Rigoarea paradigmei non-fumatului atesta isteria supravietuirii. Cu cat viata este mai mult despre a supravietui, cu atat mai mult ti-e frica de moarte. Pandemia face ca moartea, pe care am suprimat-o cu atentie si am externalizat-o, sa fie din nou vizibila. Prezenta constanta a mortii in mass-media ii face pe oameni sa fie nervosi. Isteria supravietuirii face societatea atat de inumana. Vecinul tau este un potential purtator de virus de care stai departe. Persoanele in varsta trebuie sa moara singure in casele de batrani, deoarece nimeni nu are voie sa le viziteze din cauza riscului de infectie. Este mai buna prelungirea vietii cu cateva luni decat a nu muri singur? In isteria noastra de a supravietui, uitam complet ce inseamna o viata buna. Pentru supravietuire, sacrificam de buna voie tot ceea ce face ca viata sa merita traita: sociabilitatea, comunitatea si proximitatea. Avand in vedere pandemia, restrictia radicala a drepturilor fundamentale este acceptata fara a fi pusa la indoiala. Serviciile religioase sunt interzise chiar si de Paste. Preotii practica, de asemenea, distantarea sociala si poarta masti de protectie. Ei sacrifica total credinta in favoarea supravietuirii. Caritatea se manifesta prin pastrarea distantei. Virologia descurajeaza teologia. Toata lumea asculta virusologii care au suveranitatea absoluta a interpretarii. Naratiunea invierii cedeaza complet in fata ideologiei sanatatii si supravietuirii. In fata virusului, credinta degenereaza intr-o farsa. Si Papa al nostru, Francisc? Sfantul Francisc a imbratisat leprosii ... Teama si panica virusului sunt exagerate. Varsta medie a celor care au murit de Covid19 in Germania este de 80 sau 81 de ani. Speranta medie de viata in Germania este de 80,5. Reactia noastra de panica la virus arata ca ceva nu este in regula cu societatea noastra. (…..)

Intrebare: Coronavirusul si urmarile sale vor schimba ordinea mondiala? Cine va castiga lupta pentru control si hegemonia puterii mondiale? China va pasi impotriva SUA?

Raspuns: Covid-19 nu este probabil de bun augur pentru Europa si SUA. Virusul este un test fizic. Tarile asiatice, pentru care liberalismul valoreaza putin, au obtinut destul de repede controlul asupra pandemiei, in special cu ajutorul supravegherii  bio-politice digitale, ceea ce este de neimaginat pentru Occident. Europa si SUA se poticnesc. In fata pandemiei, isi pierd stralucirea. Zizek a sustinut ca virusul ar darama regimul Chinei. Zizek greseste. Nimic din toate acestea nu se va intampla. Virusul nu opreste avansul Chinei, dimpotriva. China isi va exporta acum si sistemul de supraveghere autocratica ca model de succes impotriva epidemiei. China va demonstra superioritatea sistemului sau fata de restul lumii cu si mai multa mandrie. Covid-19 va asigura ca puterea mondială se va deplasa putin mai mult catre Asia. Vazut din aceasta perspectiva, virusul marcheaza schimbarea unei ere.

EVZ/ Adrian Pătrușcă:

COVID-19 și „Chinezărirea” digitală a Occidentului: Exportul „despotismului blând” al Blajinului Xi în Europa

Societățile occidentale sunt tot mai mult tentate de modelul de dezvoltare chinez și de mecanismele sale de control asupra populației.

O analiză a lui Laurent Gayard pentru Le Figaro

„Majoritatea dintre noi au crescut odată cu Internetul, prin intermediul aplicației sale cele mai comune, WorldWideWeb, în ultimul sfert de secol. A devenit ceva la fel de obișnuit ca electricitatea sau apa curentă.”

Pentru informaticiana britanică Wendy Hall, această evidență ar putea fi pusă sub semnul întrebării de confruntarea – cu deznodământ incert – între diferitele concepții antagoniste: cea a Internetului deschis, utopie aproape îngropată de monopolurile tehnologice; cea a Internetului cuminte și reglementat, la care visează Bruxelles-ul; cea a unui Internet „comercial” sau a „neutralității netului”, care nu mai este decât o amintire îndepărtată și, în fine, cea a unui Internet sever controlat, pe care și l-ar dori regimurile mai autoritare.

Dacă unii sunt îngrijorați de apariția unui „splitinternet”, adică un internet fragmentat și balcanizat, în realitate, riscul este mai mare de a vedea Internetul devenind mai uniform și de a-i vedea pe democrații noștri căutând să adapteze modelele de control și supraveghere digitală împrumutate de la regimurile autoritare.

În China, la fel ca în Occident, criza coronavirusului nu a făcut decât să accelereze dinamicile evoluțiilor amorsate de multă vreme. Prin breșele deschise de comercializarea iPhone în 2007 sau de cercetările legate de Inteligența Artificială ale IBM, Google, sau ale Facebook Artificial Intelligence Research (FAIR) conduse de Yann Le Cun, putem vedea cum se desenează contururile unei societăți a controlului, a cărei aparență seamănă mai puțin cu autoritarismul glacial și dezumanizat al lui Orwell și mai mult cu paternalismul binevoitor al „despotismului blând” al lui Alexis de Tocqueville. „Nu zdrobește voințele, dar le înmoaie, le pliază și le dirijează; rareori te forțează să acționezi, dar se opune neîncetat oricărei acțiuni; nu distruge, împiedică să se nască; nu tiranizează, jenează, comprimă, enervează, stinge, plictisește”, scria un Tocqueville vizionar în 1835.

După breșa deschisă de Silicon Valley, China pare astăzi că preia ștafeta.

Așa cum subliniază sinologul Jean-François Billeter, în ciuda unui clișeu adesea vehiculat și întreținut de anumiți intelectuali, China nu este un univers „radical altfel”, străină Occidentului. Acest stereotip ne împiedică să sesizăm realitatea dialogului constant stabilit între cele două civilizații și tentativele lor comune de a defini modernitatea contemporană.

Nu trebuie să ne lăsăm înșelați nici de contextul actual și de emergența unui nou război rece între un Occident obosit și o Chină considerată prea periculoasă și arogantă. Societatea de control chineză inspiră și seduce. Mai mult, ea deschide piețe noi.

Și aici, în răspăr cu clișeul care descrie un soi de sistem unificat și tehno-totalitar, China a construit o variantă high-tech a „despotismului blând” tocquevillian, „absolut, amănunțit, ordonat, precaut și blând”, care mizează mai puțin pe constrângere cât pe incitarea consumeristă.

Când Internetul a început să pătrundă în China, în anii 1990, Beijingul a ales calea constrângerii cu Marele Zid de Foc național, instituit în 1999, care era menit să-i protejeze pe chinezi de „influențele străine”.

Dar în loc să se mulțumească cu stabilirea unei izolări totale însoțite de un sistem represiv costisitor, guvernul chinez a optat pentru stimulare și a propus internauților chinezi alternative dezvoltate pe baza unui sector privat dinamic, devenit, mai mult decât o copie, ci un rival eficient și inovativ al soluțiilor tehnologice occidentale până acolo încât, dacă la început le imita, acum le inspiră.

Guvernul chinez a înaintat prin tatonări pe această cale, acest „tao” al dezvoltării tehnologice, ținând cont de necesitățile controlului social și de exigențele consumerismului, care se dezvoltă în China la fel cum s-a înrădăcinat în societățile noastre.

În 2009, compania Jinhui Computer System Engineering a dezvoltat pentru Republica Populară Chineză softul „Green Dam Youth Escort”, care trebuia instalat preventiv pe computerele și smartphone-urile vândute în China, cu scopul de a controla accesul pe site-urile pornografice și pe toate site-urile cu conținut apreciat ca „disfemistic”, pentru a folosi neologismul folosit de Jonathan Fildes pentru BBC News în iunie 2009.

Calificativ interesant, care, prin opoziție cu „eufemistic”, desemnează o manieră degradantă de reprezentare a realității, terminologie care lasă o marjă vastă de apreciere.

Termenul s-ar potrivi de minune și actualei legi Avia, definitv adoptate de Adunarea Națională a Franței, pe 13 mai 2020, care, în preambului ei, afirmă că dorește să-i combată pe „haters” și să lupte împotriva „respingerii, apoi atacului asupra altcuiva” care „cunoaște o recrudescență amintind de ceasurile cele mai sumbre ale istoriei noastre”.

În spatele sintaxei șchioape se ascunde o ideologizare a principiului precauției, care, extins la domeniul limbajului, conține potențialități distopice și „disfemistice” îngrijorătoare.

COVID-19 și „Chinezărirea” digitală a Occidentului (II): Oamenii îl iubesc pe Big Brother

Primii „muguri” ai dictaturii „blânde” au apărut deja în mai multe țări. Europa este râvnită și pândită din două părți, de GAFA și BATX.

O analiză a lui Laurent Gayard pentru Le Figaro.

Paradoxal, invers decât legislatorul francez, guvernul chinez a înțeles că stimularea economică funcționează mai bine decât constrângerea. „Green Dam Youth Escort” a fost abandonat în beneficiul altui proiect, „Sistemul de Credit Social (SCS), lansat în 2014.

Acesta se bazează pe stăpânirea tehnologiei Big Data și a recunoașterii faciale pentru a evalua „gradul de civism” al cetățenilor chinezi.

Nu este vorba de un sistem centralizat și guvernamental, ci de o varietate de aplicații propuse utilizatorilor de computere și smartphone-uri de către opt firme private, printre care giganții Tencent și Alibaba.

Există desigur dispozitive guvernamentale, impuse cetățenilor în anumite municipalități pilot, dar instrumentele cele mai folosite, precum Sesame Credit sau Tencent Credit, sunt dezvoltate de firmele private Alibaba și Tencent.

Departe de a fi considerate avataruri digitale ale lui „1984”, aceste instrumente de evaluare „civică” sunt mai degrabă percepute, în special de clasele urbane și înstărite, ca niște servicii care oferă, în schimbul unei forme de control – una peste alta, apreciate ca moderată – anumite avantaje, mergând de la facilități de creditare la accesul la servicii sociale și culturale, trecând printr-o întreagă gamă de reduceri la produse de consum și alte servicii.

Situația inedită creată de pandemia de COVID-19 ar putea aduce țările occidentale să asume adaptat, într-o măsură și mai mare, experiența chineză.

Principiul precauției sanitare justifică instituirea unei urmăriri digitale ambițioase cu aplicația StopCovid, propusă de guvern în parlamentul francez pe 27 mai 2020.

Într-un raport parlamentar din 6 aprilie, deputatul LREM (formațiunea lui Macron – n.r.) Mounir Mahjoubi făcea apel la „folosirea tuturor mijloacelor la dispoziție, fără totuși a compromite valorile și libertățile noastre”, inspirându-ne din experimentele făcute la Hong Kong și Taiwan, care permit operarea, prin intermediul aplicațiilor instalate pe smartphone-uri, adunării datelor la scară mare, pentru controlul deplasărilor populației. „În joc este încrederea în instituțiile noastre.”

Problema este că tocmai această încredere este compromisă, așa cum a arătat-o mișcarea Vestelor Galbene, și că există marele risc de a se instala, în numele principiului precauției, o variantă liberală a ceea ce se practică în China, unde numeroase aplicații și o sumă de algoritmi permit deja controlarea stării de sănătate a cetățenilor, accesul la anumite perimetre în funcțiune unde se ia temperatură, de către o bornă electronică sau un telefon, ori decizia carantinării cutărui sau cutărui individ.

În prima linie a companiilor care dezvoltă aceste aplicații găsim din nou gigantul Alibaba și constatăm încă o dată că Beijingul, mai degrabă decât să recurgă la mijloace coercitive și la agenții publice, se bazează de preferință pe „tech companies”, așa-zisele BATX (Baidu, Alibaba, Tencent, Xiaomi, varianta chineză a GAFA – Google, Apple, Facebook, Amazon – n.r.), pentru a propune o ofertă de management sanitar.

Aceasta, prin intermediul captării datelor în ciber-spațiu, video-supraveghere, tehnologii de recunoaștere facială și stimulări comerciale, constituie un sistem de control social mult mai eficient și cu atât mai ușor acceptat de populație cu cât este mai viabil economic și se poate folosi de pretextul necesității sanitare.

În ciuda tensiunilor care pot exista între China și țările occidentale, modelul chinez de control sanitar și social este un model care se exportă nu doar în Asia, ci și în Europa și Statele Unite, unde ne-am inspirat din modelul asiatic pentru StopCovid și unde Apple și Google au avansat de asemenea, pe 10 aprilie 2020, o aplicație comună pentru depistarea bolnavilor, care poate fi propusă guvernelor americane și europene.

De altfel, guvernul britanic pare să prefere această variantă celei franceze de urmărire și depistare a bolnavilor.

Supravegherea și managementul social sunt totuși piețe lucrative, care nu au așteptat COVID-19 pentru a se dezvolta, la fel cum companiile chineze nu au așteptat pandemia pentru a exporta know-how-ul dobândit în materie.

In domeniul supravegherii video, China a făcut din Xinjiang, provincie deșertică, teritoriul separatiștilor uiguri, cu o suprafață triplă față de cea a Franței, un veritabil laborator al video-supravegherii, iar Beijingul exportă de multă vreme know-how-ul în materie, de vreme ce camerele de supraveghere ale companiei chineze HikVision echipează Londra de 20 de ani.

Ambițiile chineze merg mult mai departe cu Digital Silk Road, „drumul digital al mătăsii”, care dublează „noul drum al mătăsii” pe care China în finanțează cu miliarde de yuani din anii 2010.

Cu acest proiect faraonic, ambiția Beijingului este, nici mai mult, nici mai puțin, decât de a face din companiile sale tehnologice liderele universului digital, exportând masiv know-how-ul în materie de Big Data, de control al datelor și, prin acestea, al populațiilor.

Pandemia de COVID-19 a creat enorme necesități în acest domeniu, și prezența asiduă și activă a reprezentării chineze, în afară de Organizația Mondială a Sănătății sau de Organizația Mondială a Comerțului, în Uniunea Telecomunicațiilor Internaționale (UTI), în sânul ONU, arată dorința Beijingului de a fi lider în elaborarea normelor internaționale în materie de comunicații și tehnologii informatice (ITC).

Cu ocazia Zilei Internaționale a Telecomunicațiilor, pe 17 mai, Houlin Zhao, secretar general UTI, a subliniat ambițiile programului „Connect 2030” al dezvoltării mondiale de „noi tehnologii precum 5G, transporturile inteligente, Internetul obiectelor, inteligența artificială și lanțul blocurilor”, program de dezvoltare la care China este unul dintre principalii artizani.

Iar amenințările americane la adresa firmelor chineze nu descurajează determinarea Beijingului. Trebuie să amintim aici că Huawei este lider incontestabil în infrastructuri telecom de generația a cincea, și, pe de altă parte, că americanii sunt cvasi-absenți de pe această piață.

În februarie trecut, voci din interiorul administrației Trump sugerau achiziția de participațiuni la Nokia sau Ericsson cu scopul de a recupera întârzierea în domeniul 5G și de a profita de dorința UE de a-și susține propriii jucători de pe această piață.

Căci, dacă piața americană se închide companiilor chineze, în Europa, în schimb, telefoanele mobile ale Xiaomi și Huawei concurează cu tot mai multă forță Samsung și Apple.

Iată așadar bătrâna Europă, prinsă într-o ideologie de securitate și sanitară din ce în ce mai puțin democratică și din ce în ce mai puțin liberală. Și pândită cu mare poftă de deținătorii americani ai unui Internet deja revopsit în culorile războiului comercial și de artizanii chinezi ai totalitarismului de consum.

CULTUL SIGURANȚEI ȘI MEDICINA CA RELIGIE. Mircea Miclea despre efectele izolării sociale: „oamenii o să renunțe la libertate. Și asta e grav, extrem de grav!”/ GIORGIO AGAMBEN: „gândirea acelora care continuă să caute adevărul și să respingă MINCIUNA DOMINANTĂ va fi, așa cum se întâmplă deja în fața ochilor noștri, respinsă și acuzată de răspândirea de știri false”

GIORGIO AGAMBEN despre instaurarea „TERORII SANITARE” și permanentizarea DISTANȚĂRII SOCIALE. Se va mai putea defini o astfel de societate ca fiind UMANĂ?/ Fostul președinte al Cehiei, Vaclav Klaus: DACĂ OAMENII NU VOR SPUNE NU, NE AȘTEAPTĂ O DISTOPIE!

Reflecții asupra crizei pandemice/ DRUMUL SPRE TIRANIE e pavat cu pandemie/ SALVAȚIONISMUL MEDICO-PENITENCIAR și privarea de realitate/ O gigantică operațiune de FALSIFICARE a adevărului

Filosoful italian Giorgio AGAMBEN despre CONTAGIUNE și NORMALIZAREA STĂRII DE URGENȚĂ

Regizorul CRISTI PUIU, reflecții amare despre „REGIMUL CÂINESC” și „non-sensul de talie cosmică” al DISTANȚĂRII SOCIALE și restricțiilor anti-covid. „Mi-e teamă că ne îndreptăm către o formă de TOTALITARISM pe care nu îndrăznim să îl denumim. Când vom ajunge să ne gândim o să ne gândim din puşcărie la asta”

REACȚIE PUTERNICĂ ÎN SPAȚIUL CATOLIC ÎMPOTRIVA „ODIOASEI TIRANII TEHNOLOGICE”. Cardinali, episcopi, medici, jurnaliști și avocați semnează un APEL în care avertizează asupra pregătirii unui GUVERN MONDIAL DISCREȚIONAR prin măsurile de combatere a pandemiei și reclamă AUTONOMIE în ceea ce privește CULTUL LITURGIC

Tucker Carlson denunță instaurarea TOTALITARISMULUI în numele sănătății publice. „Au pus națiunea în arest la domiciliu. Asta se întâmplă astăzi, chiar acum” (Video)

“7 MILIARDE DE SUSPECȚI. SOCIETATEA SUPRAVEGHERII” – documentar ARTE despre emergența TOTALITARISMULUI DIGITAL (Video). Recunoaștere facială, sistemul CREDITULUI SOCIAL și REEDUCARE pe bază de algoritmi și cod de bare/ “SĂ NE RECUPERĂM DATELE” – documentar RAI despre sclavia digitală. TEHNOLOGIA SUPRAVEGHERII – COMPONENTĂ ESENȚIALĂ A ”NOII NORMALITĂȚI”?

CORONA-VI(ru)SUL TOTALITAR al “filantropilor” plutocrației. BILL GATES și “NOUL NORMAL”. De la EVENT 201 la ID2020

MARELE CONSPIRATOR si DISCIPLINAREA LA SCARA PLANETARA/ “Injecteaza FRICA si STAPANESTE!” sau drumul inapoi de la Huxley la ORWELL/ Apocalipsa LIVE, omul complet VIRTUALIZAT si auto-decapitarea lumii/ COVID-19: BOMBA care distruge civilizatia. VIRUSUL TOTALITARISMULUI si MIZA REALA A ”RAZBOIULUI LINGURITEI” “Zilele cand Cipul va deveni obligatoriu nu sunt departe. Mai aproape este insa vacccinarea obligatorie”

Lumea post-COVID-19 sau cand scenariile distopice devin proiecte iminente. PANDEMIA – FEREASTRA OVERTON pentru un LIBERALISM FARA LIBERTATI si pentru DICTATURA DIGITALA

CORONAVIRUSUL ȘI AGENDA GLOBALISTĂ sau de ce „leacul” poate fi mai rău decât boala. Prin legea marțială medicală, spre reprimarea dizidenței și controlul populației?

CUM AR ARĂTA O LUME ÎNTREAGĂ PUSĂ SUB CARANTINĂ? Și dacă noua EPIDEMIE de CORONAVIRUS din CHINA este (și) un MARE EXPERIMENT SOCIO-POLITIC care preînchipuie și “testează” DICTATURA VIITORULUI? (si video)


Categorii

Noile totalitarisme, dictatura si reeducare, Pandemia de coronavirus/ COVID-19

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

7 Commentarii la “SCHIMBAREA UNEI ERE. Filosoful coreean Byung-Chul Han despre ȘOCUL PANDEMIC și BIOPOLITICA DIGITALĂ care preia controlul CORPURILOR noastre într-o societate disciplinară. „Virologia descurajeaza teologia”/ Laurent Gayard despre atracția pentru modelul chinez al TOTALITARISMULUI DE CONSUM

  1. Aveati acum vreo 7-8 ani un alt format al paginii, muuult mai bun decît acesta. Cu meniu in header. Cînd va numeati ”razboi intru cuvînt”.
    Formatul acesta nu este practic, este nefunctional.
    Nu prea imi vine sa mai intru pe site-ul dvs de cînd l-ati schimbat…

  2. Eugenia, veti remarca totusi ca la nivelul calitatii materialelor publicate nu s-a schimbat nimic. Ar fi pacat sa va cramponati de forma si sa nu mai vedeti continutul.

  3. @Eugenia

    Si acum exista meniu in header…

  4. ,,Într-un raport parlamentar din 6 aprilie, deputatul LREM (formațiunea lui Macron – n.r.) Mounir Mahjoubi făcea apel la „folosirea tuturor mijloacelor la dispoziție, fără totuși a compromite valorile și libertățile noastre”, inspirându-ne din experimentele făcute la Hong Kong și Taiwan, care permit operarea, prin intermediul aplicațiilor instalate pe smartphone-uri, adunării datelor la scară mare, pentru controlul deplasărilor populației. „În joc este ÎNCREDEREA în instituțiile noastre.”

    Problema este că tocmai această ÎNCREDERE este compromisă, așa cum a arătat-o mișcarea Vestelor Galbene…”

    Revin la o convingere a mea : De ce-ai avea ÎNCREDERE ,,în instituțiile” statului ? N-ai nici un motiv. Doar în Domnul Iisus Hristos, prezent în Sfântul Potir, poate omul ÎNCREDERE, pentru că Domnul Iisus Hristos și-a dat Viața pentru noi. Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  5. ,,Într-un raport parlamentar din 6 aprilie, deputatul LREM (formațiunea lui Macron – n.r.) Mounir Mahjoubi făcea apel la „folosirea tuturor mijloacelor la dispoziție, fără totuși a compromite valorile și libertățile noastre”, inspirându-ne din experimentele făcute la Hong Kong și Taiwan, care permit operarea, prin intermediul aplicațiilor instalate pe smartphone-uri, adunării datelor la scară mare, pentru controlul deplasărilor populației. „În joc este ÎNCREDEREA în instituțiile noastre.”

    Problema este că tocmai această ÎNCREDERE este compromisă, așa cum a arătat-o mișcarea Vestele Galbene.”

    Revin la o problemă mai veche a mea…De ce ai avea ÎNCREDERE în instituțiile statului și n-ai avea ÎNCREDERE în Domnul Iisus Hristos prezent în Sfântul Potir ???

  6. Pingback: NOUL TOTALITARISM PATOLOGIZAT sau Bine ați venit în Minunata Nouă Normalitate
  7. Pingback: Filosoful belgian Michel Weber despre PROIECTUL TOTALITAR al crizei Covid-19. „Dacă populația rămâne izolată în teroare, nimic nu va sta în calea CELUI MAI BARBAR REGIM din toate timpurile”
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare