UE VREA SA STIE TOTUL DESPRE TOTI. Inceputul indosarierii globale. DREPTUL LA INTIMITATE COSTA 4500 DE LEI

20-10-2011 2 minute Sublinieri

Probabil că ați aflat că aproximativ 100.000 de recenzori ne vor număra între 20 și 31 octombrie. Iar fiecare întâlnire cu un recenzor poate dura între 10 și 45 de minute, în funcție de numărul mebrilor familiei respective. În principiu refuzul de a completa aceste formulare va fi pedepsit cu o amendă cuprinsă între 1.500- 4.500 de lei. Pe de altă parte, recenzorii care nu respectă confidenţialitatea datelor colectate de la cetăţeni vor fi amendaţi cu sume cuprinse între 500 şi 1.500 de lei, conform legii. Hm, cam puțin prin comparație, zic.

Cică se ia amendă și dacă îi închizi ușa în nas recenzorului și nu-i dai voie să intre în casă. Serios?! Păi și cum rămâne cu articolul 27 al Constituției care în alineatele 1 și 2 spune așa:

(1) Domiciliul şi reşedinţa sunt inviolabile. Nimeni nu poate pătrunde sau rămâne în domiciliul ori în reşedinţa unei persoane fără învoirea acesteia.

(2) De la prevederile alineatului (1) se poate deroga prin lege pentru următoarele situaţii:
a) executarea unui mandat de arestare sau a unei hotărâri judecătoreşti;
b) înlăturarea unei primejdii privind viaţa, integritatea fizică sau bunurile unei persoane;
c) apărarea securităţii naţionale sau a ordinii publice;
d) prevenirea răspândirii unei epidemii.

Ciudat. La fel de ciudată e și întrebarea referitoare la locul în care avem… toaleta, dacă e în interiorul locuinței sau în curte, pentru cei cu casă. Și dacă avem două, una în casă și una după nuc?

Mi se pare foarte amuzant că recenzorul va întreba cine e şeful gospodăriei şi e obligatoriu să-i răspundem, se vor crea războaie civile în unele gospodării, sunt sigură. Chiar, am să-i cer jumătății să organizăm o ședință ca să hotărâm cine e la noi capul familiei, poate chiar supunem la vot, cine știe.

[…] Plus că nici până acum n-a ținut nimeni cont de date de genul acesta pentru a implementa programe sociale sau de integrare, știți voi vreun caz?

E interesant că odată cu acest recensământ va trebui să spunem dacă suntem utilizatori ai Internetului sau (doar pentru femei) dacă suntem la prima sau la a doua căsătorie. Cu semnătură. Această ultimă întrebare chiar nu înțeleg ce relevanță are și mai ales de ce are relevanță doar în cazul femeilor. Așa cum nu înțeleg nici de ce ar trebui să declarăm care este numărul dioptriilor. Și nu, nu mi se pare normal să îmi ofer așa, pe tavă, datele personale cum ar fi CNP-ul și locul nașterii, locurile în care am mai locuit până acum, etc. Nici lor nu li s-a părut. Și mai sunt câțiva care s-au opus, citiți mai multe aici. Dacă doriți să vă puneți la curent cu întrebările aveți formularele aici.

Conform unei hotărâri de guvern care reglementează organizarea recensământului, dacă recenzorul nu ne găseşte acasă, poate lua informaţii de la vecini, preot ori primărie. Bun, m-am liniștit, am o prietenă care îmi povestea șocată că atunci când s-a mutat în noul cartier a venit preotul să-i binecuvânteze casa și să o invite să facă parte din parohia sa și în cele 10 minute cât a stat cu ea i-a povestit: că vecinul de vis-a-vis are o amantă mult mai tânără decât el, cheltuie sume enorme de bani pe vin și organizează chefuri aproape în fiecare week-end – asta mai ales pentru că făbricuța pe care o deține merge foarte bine și e pe profit (nu i-a dat sume exacte pentru că se grăbea). Și nu, prietena cu pricina nu e recenzor și nici informator.

Serios vorbind, am dezbătut subiectul cu mai mulți prieteni acum câteva săptămâni și toți am ajuns la concluzia că datele recensământului vor fi utilizate ori de politicieni, în campania electorală, ori de diverse firme și companii comerciale sau de către bănci. Eram 10 oameni adulți, cu convingeri politice sau religioase diferite și provenind din diverse medii sociale sau domenii de activitate. Niciunul n-am simțit că recensământul din 2011 ne va face cu o secundă mai deștepți sau mai respectați de către statul român sau mai importanți în ochii măreței UE.

 

Legaturi:


Categorii

1. DIVERSE, Articolele saptamanii, Era Big Brother, Noua ordine mondiala, guvern mondial (Pasi catre Antihrist?), Recensamant 2011

Etichete (taguri)

, , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

16 Commentarii la “UE VREA SA STIE TOTUL DESPRE TOTI. Inceputul indosarierii globale. DREPTUL LA INTIMITATE COSTA 4500 DE LEI

  1. Pingback: Recensamant cu scandal. RETRAGERI MASIVE ALE RECENZORILOR (video)
  2. Va dati seama ca exista oricand riscul sa afle toti vecinii detalii despre noi, daca recenzorul este mai vorbaret sau daca e tras de limba de altii? Sau, mai rau, daca recenzorul este vecin de bloc sau de strada cu noi… Acest recensamant este mai mult decat o intruziune, este o practic violare a intimitatii. Pe langa asta, destule persoane vor putea sa intre in posesia acestor informatii. E suficient sa ajunga la o banca sau la o firma. Foarte usor se poate copia o baza de date, nu m-ar surprinde sa o gasim la rubrica de anunturi: vand baza de date recensamant 2011, 100 de ron/cd-ul 🙄

  3. Mirela ,

    nu e chiar asa …sa nu exageram …Iata ce declara directorul adjunct de la INSSE: “Datele colectate de recenzori sunt confidenţiale, dă asigurări Alexandrescu, formularele se distrug după introducerea informaţiilor în baza de date, iar ca date individuale (nume, CNP), nu ajung decât la INS, ulterior la Eurostat acestea sunt transmise agregat, adică prelucrate pe grupe şi categorii. În cazul însă în care un recenzor ar divulga aceste informaţii, riscă o amendă între 2.000 şi 5.000 de lei.”

    link : http://www.jurnalul.ro/stiri/politica/recensamantul-incepe-cu-scandal-opozitia-acuza-ca-puterea-va-folosi-cnp-urile-pentru-fraudarea-viitoarelor-alegeri-594240.html

  4. @mihaela pop:

    Nu asta inseamna confidentialitate, doar, adica legat de persoane care au acces la baza de date, ci inclusiv de institutii ale statului care isi fac baze de date integrate si alcatuite din informatii statistice individualizate. Nu degeaba au fost puse prevederi legale de protejare a dreptului la intimitate – iar acestea se refera si la stat – pana acum, nu degeaba se incearca sa se treaca peste lege prin acest recensamant.

  5. @ Mihaela pop.:

    Chiar crezi ce spune directorul INS? Si ce probe vei avea ca el e cel care a divulgat, ca sa-l poti trage la raspundere? Barfa vecinilor?

  6. @Mihaela Pop:

    Ce spune directorul INS e vorbarie goala in lipsa unor documente specifice referitoare la protectia datelor personale si la confidentialitate.
    V-ati uitat ce este scris pe formularul de recensamant? Daca o propozitie care nu face referire la nici o lege si o declaratie a unui director de INS (care, de altfel, nu are nici o atributie pe teritoriul acesta al impunerii protejarii datelor personale ci pe acela al statisticii) inseamna protejarea datelor personale ale cetateanului inseamna ca sunteti de o naivitate extrema. Aceasta nu angajeaza pe nimeni dpdv legal.

    Nu discutam in acest punct daca are cetateanul ceva de ascuns sau nu, nu discutam despre alte aspecte ale recensamantului, despre amenintarile cu amenzi uriase propagate prin media sau despre promisiunile unuia sau altuia ca totul este in regula si nu trebuie sa ne nelinistim…discutam despre RESPECTAREA LEGILOR intr-un stat de drept!

    Or, ceea ce se intampla este ca, in virtutea unor interese mai mult sau mai putin clarificate, statul jongleaza dupa cum doreste cu legile pe care ar trebui sa le respecte! Despre asta vorbim.

    Azi e recensamantul, maine va fi altceva. Cand statul, prin institutiile sale si reprezentantii sai nu mai respecta legile in totalitatea lor si jongleaza cu ele dupa bunul lor plac inseamna ca avem o problema. MARE. Una la fel de mare precum aceea ca nu aplica legile existente.

    Apropo, va stiti drepturile?
    depabd.mai.gov.ro/stii_ce_drepturi_ai.pdf

    Ati auzit de ANSPDCP?
    http://www.dataprotection.ro
    Despre rolul sau si ceea ce face (sau ar trebui sa faca)?
    http://focus.hotnews.ro/anspdcp

    Ca o “ironie a sortii“, ca o coincidenta precum atatea altele, iacata ca, dupa o telenovela de luni si luni de zile in privinta sediului institutiei, ANSPDCP se muta. Exelent, vor putea sa isi faca treaba mai bine, intr-un sediu nou. Auch, “in perioada 19 – 28 octombrie 2011“? How convenient, ar zice englezul…

    In perioada 19 – 28 octombrie 2011 se intrerupe activitatea de relatii cu publicul din cadrul Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, deoarece se efectueaza mutarea la noul sediu alocat situat in B-dul Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucuresti.

  7. Unii suntem de o naivitate extrema, altii, foarte credinciosi – credem ca inca suntem intr-un stat de drept, nu sub dictatura 🙂

  8. Pingback: RECENSAMANT 2011: CUM AM FOST MINTITI DESPRE AMENZI SI OBLIGATIVITATEA CNP-ULUI! Si alte perdele de fum.... AVEM DREPTUL SA REFUZAM SA RASPUNDEM LA INTREBARILE ABUZIVE DIN CHESTIONARE!
  9. Nu sunt eu o persoana asa de importanta sau o persoana certata cu legea ca sa-mi fie frica de monitorizarea lor, sau indosariere electronica, sau ce-o fi …

    Ma bucur in primul rand ca declar ca sunt ortodox si sper ca sa iasa ca si data trecuta ca suntem 80 sau chiar 90% ortodocsi ! Ce-o sa faca, ne aduna pe toti si dau cu bomba atomica?

    Eu poate ca sunt naiva, dar faptul ca voi speriati oamenii am impresia ca e mai mult inspre rau decat inspre bine …

    Nu te obliga nimeni sa dai detalii despre viata ta privata! Ca spui ca ai sau nu termopane sau ca ai sau nu wc-ul in curte nu e un detaliu intim este o masurare a nivelului de trai . Sau daca ai in strainatate pe cineva nu te obliga nimeni sa-l mentionezi cu atat mai mult sa dai detalii despre el. Formularele care se completeaza sunt in primul rand P-urile , G-urile si LC-urile.

  10. @mihaela pop:

    Of, of, greu e sa intelegem ce e cu abuzurile astea…

    Adica are cineva impresia ca recensamantul e o sperietoare pentru cei certati cu legea? Ce-i cu aberatia asta? De ce e asa complicat sa se inteleaga ce e simplu? Ca pur si simplu recensamantul de anul asta e un abuz ale carui baze legislative au fost puse abia pe 17 octombrie a.c., prin invarteli juridice de toata jena si manipulari mediatice.

    Apropo de asta: are cineva impresia ca statul, in urma recensamantului, va “fiscaliza” palatele unei anume minoritati? Ca mai tare ii doare de CNP-urile noasre, pana una alta.

    Asta ca sa ne incredintam total despre bunele intentii ale celor care culeg datele si despre cum le vor gestiona. Desigur, pentru cei care totusi inteleg despre ce e vorba.

  11. VRETI SA STITI UNDE SE VOR TINE DATELE ACESTUI RECENSAMANT STOCATE?

    ACCESATI LINKUL

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:027:0039:01:RO:HTML

    SI VETI CITI ACEST LUCRU:

    „2011/61/UE: Decizia Comisiei din 31 ianuarie 2011 în temeiul Directivei 95/46/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind nivelul de protecție adecvat asigurat de Statul Israel privind prelucrarea automată a datelor cu caracter personal [notificată cu numărul C(2011) 332] Text cu relevanță pentru SEE

    Jurnalul Oficial L 027 , 01/02/2011 p. 0039 – 0042

    Decizia Comisiei

    din 31 ianuarie 2011

    în temeiul Directivei 95/46/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind nivelul de protecție adecvat asigurat de Statul Israel privind prelucrarea automată a datelor cu caracter personal

    [notificată cu numărul C(2011) 332]

    (Text cu relevanță pentru SEE)

    (2011/61/UE)

    COMISIA EUROPEANĂ,

    având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

    având în vedere Directiva 95/46/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 24 octombrie 1995 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date [1], în special articolul 25 alineatul (6),

    După consultarea Autorității Europene pentru Protecția Datelor,

    întrucât:

    (1) În temeiul Directivei 95/46/CE, statelor membre li se cere să ia măsuri astfel încât transferul datelor cu caracter personal către o țară terță să poată avea loc numai în cazul în care țara terță în cauză asigură un nivel adecvat de protecție și în cazul în care legile statelor membre care pun în aplicare alte dispoziții ale directivei sunt respectate înainte de transfer.

    (2) Comisia poate constata că o țară terță asigură un nivel adecvat de protecție. În acest caz, datele cu caracter personal pot fi transferate din statele membre fără să fie nevoie de garanții suplimentare.

    (3) În temeiul Directivei 95/46/CE, nivelul de protecție a datelor trebuie evaluat ținând seama de toate împrejurările care au legătură cu o operațiune de transfer de date sau cu o serie de operațiuni de transfer de date și acordând o atenție specială mai multor elemente relevante pentru transfer, enumerate la articolul 25.

    (4) Având în vedere diferitele abordări privind protecția datelor din țările terțe, evaluarea caracterului adecvat trebuie efectuată și orice decizie în temeiul articolului 25 alineatul (6) din Directiva 95/46/CE trebuie adoptată și pusă în aplicare astfel încât să nu creeze discriminări arbitrare sau nejustificate față de țările terțe în care există condiții similare ori între acestea, și să nu se constituie o barieră mascată în calea comerțului, ținând seama de angajamentele internaționale actuale ale Uniunii Europene.

    (5) Sistemul juridic din Statul Israel nu dispune de o constituție scrisă, însă Curtea Supremă din Statul Israel a acordat un statut constituțional anumitor “legi de bază”. Această “legislație de bază” este completată de o jurisprudență extinsă, întrucât sistemul juridic israelian aderă în mare măsură la principiile dreptului comun. Dreptul la protecția vieții private este inclus în legislația de bază: “Demnitate umană și libertate”, în secțiunea 7.

    (6) Standardele legale pentru protecția datelor cu caracter personal în Statul Israel sunt bazate în mare parte pe standardele stabilite prin Directiva 95/46/CE și sunt prevăzute în Legea privind protecția vieții private 5741-1981, modificată ultima dată în 2007 pentru a stabili noi cerințe privind prelucrarea datelor cu caracter personal și organizarea detaliată a autorității de supraveghere.

    (7) Legislația în domeniul protecției datelor este completată, de asemenea, de decizii guvernamentale privind punerea în aplicare a Legii privind protecția vieții private 5741-1981 și organizarea și funcționarea autorității de supraveghere, bazată în mare parte pe recomandările formulate în raportul adresat Ministerului Justiției de către Comitetul de examinare a legislației în ceea ce privește bazele de date (raportul Schoffman).

    (8) Mai multe instrumente juridice care reglementează diferite sectoare, precum legislația din sectorul financiar, reglementările în domeniul sănătății și registrele publice, conțin, de asemenea, dispoziții privind protecția datelor.

    (9) Standardele juridice în materie de protecție a datelor aplicabile în Statul Israel includ toate principiile de bază necesare pentru a asigura un nivel adecvat de protecție a persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal din bazele de date automatizate. Capitolul 2 din Legea privind protecția datelor 5741-1981, care prevede principiile de prelucrare a datelor cu caracter personal, nu se aplică prelucrării datelor cu caracter personal din bazele de date neautomatizate (bazele de date manuale).

    (10) Aplicarea standardelor juridice în materie de protecție a datelor este garantată prin căi de atac de ordin administrativ și judiciar, precum și printr-un control independent exercitat de autoritatea de supraveghere, și anume de Autoritatea privind legislația, informația și tehnologia din Statul Israel (ILITA), care este învestită cu atribuții de investigație și intervenție și care acționează în deplină independență.

    (11) Autoritățile israeliene responsabile de protecția datelor au dat explicații și asigurări referitoare la modul în care trebuie interpretată legislația israeliană și au confirmat că legislația israeliană privind protecția datelor este pusă în aplicare conform acestei interpretări. Prezenta decizie ține seama de explicațiile și asigurările respective și este, prin urmare, condiționată de acestea.

    (12) Prin urmare, ar trebui să se considere că Statul Israel asigură un nivel adecvat de protecție a datelor cu caracter personal, astfel cum este prevăzut în Directiva 95/46/CE, în ceea ce privește transferurile internaționale automatizate de date cu caracter personal din Uniunea Europeană către Statul Israel sau transferurile neautomatizate supuse unor prelucrări automatizate în Statul Israel. Pe de altă parte, transferurile internaționale de date cu caracter personal din UE către Statul Israel, atunci când atât transferul în sine, cât și prelucrarea ulterioară a datelor se efectuează exclusiv prin mijloace neautomatizate, nu intră sub incidența prezentei decizii.

    (13) Pentru a asigura transparența și pentru a garanta capacitatea autorităților competente ale statelor membre de a asigura protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor lor cu caracter personal, trebuie specificate circumstanțele excepționale în care poate fi justificată suspendarea anumitor fluxuri specifice de date, fără a aduce atingere constatării unui nivel adecvat de protecție.

    (14) Constatările prezentei decizii privind nivelul adecvat de protecție se referă la Statul Israel, astfel cum este definit în conformitate cu dreptul internațional. Transferurile ulterioare către un destinatar din afara Statului Israel, astfel cum este definit în conformitate cu dreptul internațional, ar trebui considerate transferuri de date cu caracter personal către țări terțe.

    (15) Grupul de lucru pentru protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal, stabilit în temeiul articolului 29 din Directiva 95/46/CE, și-a dat avizul favorabil cu privire la nivelul adecvat de protecție a datelor cu caracter personal în ceea ce privește transferurile internaționale automatizate de astfel de date din Uniunea Europeană sau transferurile neautomatizate supuse unor prelucrări automate în Statul Israel. În avizul său favorabil, grupul de lucru a încurajat autoritățile israeliene să adopte noi dispoziții care să extindă aplicarea legislației israeliene la bazele de date manuale, care să recunoască în mod explicit aplicarea principiului proporționalității la prelucrarea datelor cu caracter personal în sectorul privat și care să interpreteze excepțiile pentru transferurile internaționale de date în conformitate cu criteriile prevăzute în documentul său de lucru privind interpretarea comună a articolului 26 alineatul (1) din Directiva 95/46/CE [2]. Acest aviz a fost luat în considerare pentru pregătirea prezentei decizii [3].

    si in continuare vi se arata de ce cum si in ce fel

    vrea cineva sa imi explice si mie de ce ditamai imperiul de uniune europeana trimite datele intr-o tara terta

    si de ce tocmai statul Israel?

  12. @ADI:

    Ne-a parvenit si noua, pe mail, o astfel de atentionare. E o confuzie cam ridicola pe care multi au luat-o de buna, din punct de vedere juridic nu inseamna ca datele noastre se duc in Israel, ci ca SI Israelul, ca si alte state numite STATE TERTE, este un stat sigur din punct de vedere al transferului de date personale. Ceea ce ar trebui sa ingrijoreze, pana la Israel, este procesul de transfer international al datelor personale. Deocamdata acest tranfer este destul de limitat si valabil doar pe anumite domenii; el nu include datele personale din bazele nationale de date. Despre transferul de date international nu s-a mai socat nimeni, desi asta e pericolul si asta e precedentul ingrijorator. Restul, e ceva in logica lucrurilor. State terte, adica alte state decat cele ale UE, considerate sigure de CE, normal ca vor fi cele parte din “civilizatia” occidentala, cum ar fi SUA, Canada, Israel, Australia, si altele vor fi considerate nesigure, ca Rusia sau China.

    Iata aici sensul directivei citate de fratia ta: http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/03/06/usa-deschisa-internationalizarii-datelor-personale-despre-o-decizie-a-comisiei-europene-implicatiile-reale/

  13. Pingback: Recensamant 2011 - articolele saptamanii: O MARLANIE EUROPEANA CU IZ SECURISTIC
  14. Pingback: DECLARAREA CNP-ULUI LA RECENSAMANT NU E OBLIGATORIE!
  15. Pingback: 10 MINCIUNI DESPRE CNP SI RECENSAMANT - articolul saptamanii!
  16. Pingback: DECLARAREA CNP-ULUI A REDEVENIT OBLIGATORIE? Incredibilele suceli ale INS!
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare