Predici audio la Duminica dupa Botezul Domnului: ISPITIRILE DIAVOLULUI, CHEMAREA LA POCAINTA, DUMINICA – PRIMA ZI A SAPTAMANII

12-01-2013 Sublinieri

Alte predici si meditatii duhovnicesti la Duminica dupa Botezul Domnului:

***

Predici ale parintelui Ciprian Negreanu (Cluj, Biserica studenteasca) la Duminica dupa Botezul Domnului:

Predica parintelui Ciprian Negreanu – 2012

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Cum lucreaza ispititorul. Diavolul este “negociator”

Dumnezeu nu face minuni gratuite!

***

Predica parintelui Ciprian Negreanu la Duminica dupa Botezul Domnului – 2010

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Ispitirea din pustia Carantaniei

***

Predica parintelui Ciprian Negreanu la Duminica Dupa Botezul Domnului – 2009

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

sursa: ASCOR Cluj

– Cei ce erau in intuneric si legati in legaturi grele, s-au dezlegat si au vazut lumina mare, pentru ca din acel moment, de la botez, Hristos a inceput sa propovaduiasca pretutindeni.

–  Lumina aceea mare nu era lumina fizica, ci era lumina duhovniceasca pe care acestia au vazut-o.

– Auzind Mantuitorul ca a fost arestat Ioan, nu a stat impotriva rautatii, nu a “intaratat-o”, ci a plecat, dar nu de frica, ci pentru ca inca nu era vremea sa se implineasca Scripturile, invatandu-ne astfel ca rostul omului nu este sa intarate rautatea, sa stea in calea ei.

– Dumnezeu nu dorea moartea, nu dorea cu orice pret sa fie martirizat. Uneori ne inchipuim un Dumnezeu care-si doreste neaparat asta, care doreste neaparat sa implineasca Scripturile, or nu este asa. Scripturile vorbeau de un adevar pe care Dumnezeu il vedea peste veacuri, din vesnicie, si vedeau cum omul, in ciuda bunatatii pe care i-a atatat-o Dumnezeu si in ciuda tuturor minunilor savarsite, Il va ucide. Si atunci au venit aceste proorociri ca atunci cand se vor implini, cei care vor crede sa nu se tulbure cu totul. Nu erau niste proorociri care trebuiau magic implinite, ca si cum Mantuitorul se supunea unui destin care era scris de Sus.

Dumnezeu nu implineste Scripturile pentru ca trebuiau implinite, ci Scripturile deja se implinesc in El: “Avraam M-a vazut peste veacuri si s-a bucurat.”

– Imediat dupa Botez, Mantuitorul a fost luat de Duhul si dus in pustie si acolo a fost ispitit. Si a postit 40 de zile.

– A se descoperi pe Sine ca Fiu al lui Dumnezeu a insemnat o redeschidere a Imparatiei Cerurilor. Dumnezeu a inceput aceasta lucrare mare prin rugaciune si post si astfel ne-a invatat si pe noi cum sa ne pregatim pentru lucrurile importante.

– Cand incepi sa faci ceva sa te pregatesti intai sufleteste, sa incerci cumva ca lupta aceasta sa o faci pentru Dumnezeu, spre cinstirea lui Dumnezeu, spre folos cu Dumnezeu, impreuna cu Dumnezeu fara de care nimic nu are folos.

– Cand era mai greu pentru Omul Hristos, atunci s-a apropiat diavolul si a inceput sa-L ispiteasca. E mult mai usor sa te ispiteasca diavolul atunci cand ti-e mai greu, cand te tulburi, cand vin asupra ta necazuri, cand esti flamand, insetat, cand te gandesti unde e ajutorul lui Dumnezeu ca parca nu l-ai simtit de mult timp. In astfel de conditii e cel mai greu sa rabzi ispita.

– Diavolul L-a ispitit pe Mantuitorul Iisus Hristos prin aceste trei mari registre: al trupului, al mintii si al patimii inimii.

– Mintea diavolului nu putea inchipui smerenia lui Dumnezeu. De aceea L-a ispitit, pentru a vedea daca este intr-adevar Fiul lui Dumnezeu si, mai tarziu, L-a ispitit ca om, pentru a-L face sa cada. A fost a doua mare incercare a diavolului peste veacuri, dupa cea din rai, prin care voia sa batjocoreasca firea umana, pentru ca Dumnezeu luase asupra Sa firea umana cu tot ce are ea pentru a o educa in mod tainic si pentru a indumnezei.

– Lupta omului cu diavolul se da tot in aceste trei registre si tot in scara aceasta.

– Despre ispitirea lui Dumnezeu.

Legaturi:

***


Predica parintelui Nectarie, staretul Manastirii Sihastria Putnei (2010)

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

– Singurul lucru pe care Dumnezeu nu-l poate face [nu doreste sa-l faca], este sa treaca peste voia omului. De aceea, omul trebuie sa conlucreze cu Dumnezeu (exemplul lui Zaheu vamesul).

Simpla prezenta la biserica nu reprezinta certitudinea faptului ca suntem pe calea mantuirii. De multe ori, dupa ce parasim spatiul bisericii ne intoarcem la lucruri care nu sunt placute lui Dumnezeu, iar acest lucru arata ca in timpul slujbei si dupa slujba nu ne-am rugat lui Dumnezeu cu toata taria. Nu se poate ca omul sa ceara ceva de la Dumnezeu si sa nu primeasca ceea ce a cerut daca acel lucru este placut lui Dumnezeu si daca este spre folosul omului aceluia.

– “In lume oamenii doresc multe, si ceea ce doresc aceea ei si cauta. Crestine, tu sa doresti sa cauti ale tale, ceea ce ti se cuvine si ceea ce-ti este tie de trebuinta. Oamenii se straduiesc si se silesc sa aiba fericirea si bunastarea in lumea aceasta. Tu sa te straduiesti si sa doresti sa ai in inima ta evlavie sincera. Iata care este adevarata dorinta crestina!” (Sf. Tihon din Zadonsk)

– Mantuitorul Iisus Hristos a inceput propovaduirea Evangheliei cu urmatoarele cuvinte: “Pocaiti-va, ca s-a apropiat Imparatia Cerurilor!”

– Cuvantul lui Dumnezeu este un cuvant al adevarului, nu al minciunii.

– Fie ca stam in fata sau mai in spate in biserica, sa aducem pocainta noastra sincera lui Dumnezeu.

– Harul si binecuvantarea lui Dumnezeu, starea aceasta de umilinta, de pocainta, de trezvie, de caldura, de curaj, de putere, de intarire, de alungare a duhurilor rele, starea aceasta se manifesta in biserica in masura in care omul vine cu evlavie si cu credinta in biserica.

– Dumnezeu il rasplateste pe cel care se osteneste sa ajunga devreme la sfintele slujbe ale bisericii.

– “Fiecaruia dintre noi i s-a dat harul dupa masura darului lui Hristos”, adica dupa masura a ceea ce si noi ii dam lui Hristos.

– Fara Duhul Sfant si fara harul lui Dumnezeu, omul nu poate intelege ce este viata duhovniceasca, ce se intampla cu el si cum ar trebui sa fie el.

– Credinta noastra este oscilanta.

– Fiecare om are o chemare de la Dumnezeu.

– Un Domn, o credinta si un singur botez. Sunt multi oameni care s-au indepartat de la adevarata credinta. Adevarul nu poate fi divizat, impartit.

Unde nu este Duhul lui Dumnezeu nu este nici intelepciune, pentra ca omul face dupa mintea lui.

– “Oamenii doresc sa scape de ostenelile trupesti si sa fie liberi. Tu, sa doresti sa te eliberezi de lucrarea pacatoasa si sa fii slobod de pacate. Iata dorinta crestineasca! Iata adevarata libertate!” (Sf. Tihon)

– Prin pocainta, prin intoarcere de la calea pacatului, omul devine liber, bucuros, linistit si impacat cu sine insusi dar si cu cei din jur.

***

Predica parintelui Damaschin de la Sihastria Putnei (2011)

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

“Care este locul duminicii intr-o saptamana din calendar?”

– Crestinii care pastreaza cu fidelitate invatatura Bisericii, de 2000 de ani cinstesc ziua de duminica, drept zi de lauda adusa lui Dumnezeu si ca zi de odihna.

– In Vechiul Testament, poporul evreu a primit porunca de la Dumnezeu sa se odihneasca  sa serberze si sa cinsteasca o alta zi, ziua de sambata.

– Odihna lui Dumnezeu inseamna ca Dumnezeu a incetat a mai crea lucruri din nimic. Activitatea lui Dumnezeu, insa, a continuat. Toata grija pe care Dumnezeu o poarta lumii acesteia nu este odihna, ci este neodihna, este o activitate pe care Dumnezeu o intreprinde pana in zilele noastre. Odihna lui Dumnezeu nu este repaus, nu este asezare, nu este ragaz de timp in care Dumnezeu “sta degeaba”.

– Soarele, luna, stelele, au fost create abia in ziua a patra, deci cel putin pana atunci zilele nu erau de 24h. Sfantii Parinti spun ca zilele creatiei nu sunt zile solare, sunt doar niste etape si numai Dumnezeu stie cat a durat fiecare. Cele sase zile ale creatiei sunt niste zile speciale pe care Moise le-a numit zile ca sa inteleaga poporul ca a fost o creatie facuta in etape, nu dintr-o data. Asa a voit Dumnezeu, probabil ca sa ne invete si pe noi buna randuiala. Deci, dupa aceasta talcuire, cea de-a saptea zi a creatiei nu inseamna neaparat ca a fost sambata, dar Moise a facut aceasta legatura intre ziua de sambata pe care o stia poporul evreu, atunci cand a primit Legea pe Sinai, si ziua a saptea de sfarsit, sau ziua de incheiere a creatiei si a pus ziua de odihna a poporului evreu, legand-o de “ziua de odihna” a lui Dumnezeu. Este data in acest context, in care Moise aduce aminte poporului sa nu uite niciodata ca a fost rob in tara Egiptului.

– De la prima mentiune a zilei a saptea, din cartea Facerii de care am amintit si pana la Moise, nicaieri in Sfanta Scriptura nu se mentioneaza de zi de odihna. De aceea, intelegem ca porunca aceasta de cinstire a Sabatului, adica a celei de-a saptea zi, este porunca pe care Dumnezeu a dat-o pe Sinai, special pentru poporul lui Israel, in amintirea acelei odihne a lui Dumnezeu si in amintirea iesirii poporului lui Israel din Egipt. Deci, adevar este, ca ziua cea de-a saptea a saptamanii este sambata. Stim asta si din Noul Testament. In toate cele patru Evanghelii unde ni se relateaza despre Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos, asa se zice: “Dupa ce a trecut sambata, cand se lumina de ziua intai a saptamanii, a venit Maria Magdalena….”

– Denumirea zilelor saptamanii pe care noi o avem astazi este de la romani, care au numit zilele saptamanii folosindu-se de astre.

– Din punct de vedere bisericesc si teologic, prima zi a saptamanii este duminica.

– Dumnezeu n-a tagaduit nimic din ceea ce a poruncit prin Moise poporului evreu, dar El a venit si a adus ceva mai mult decat avea poporul evreu. In primul secol crestin s-a facut treptat trecerea de la Sabat ca zi de odihna a poporului Israel, la duminica, zi de cinstire si apoi de odihna a Israelului celui nou, adica a poporului crestin.

In ziua de duminica a avut loc cel mai mare eveniment din lumea aceasta: Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos, prin care noi oamenii am fost ridicati din intunericul in care zaceam, la viata cea noua. De aceea, este numita ca o a doua nastere, o a doua creatie. Deci ziua de duminica este ziua in care ne aducem aminte de Invierea Mantuitorului, pentru ca asa ne-au invatat Sfintii Apostoli si pentru ca asa i-a invatat Mantuitorul pe Sfintii Apostoli.

– Din Evanghelia dupa Ioan, stim ca Mantuitorul s-a aratat de doua ori, la interval de 8 zile, spre seara, sfintilor Sai ucenici si apostoli, vrand prin aceasta sa sugereze idea unei comemorari saptamanale a Invierii Sale.

– Pogorarea Sfantului Duh a avut loc tot intr-o zi de duminica, la 50 de zile dupa Inviere. Atunci, s-a instituit Biserica, deci Biserica noastra crestina a fost intemeiata intr-o zi de duminica.

– Sfintii Parinti spun ca daca Dumnezeu s-a odihnit in ziua a saptea, atunci prima zi a creatiei ar fi duminica.

– Asadar, ziua de duminica este ziua in care s-a preaslavit intreaga Sfanta Treime: Dumnezeu Tatal, ca a inceput creatia lumii, Dumnezeu Fiul, ca a inviat, si Duhul Sfant ca S-a pogorat in zi de duminica.

– Mai exista si alte marturii: frangerea painii a avut loc tot in zi de duminica, porunca lui Pavel data crestinilor din Corint de a strange ajutoare tot in zi de duminica.

– Sf. Ignatie Teoforul: “Cei care au trait in randuielile cele vechi si au venit la nadejdea cea noua, sa nu mai tina sambata, ci duminica, in care si viata noastra a rasarit prin El si prin moartea Lui.”

– La inceput, ziua de duminica era doar zi de cult, in care crestinii se adunau pentru a savarsi Sfanta Liturghie, pentru a lua masa impreuna, si mai apoi, in timp, a devenit si zi de odihna. Ea a fost legiferata si de imparatul Constantin cel Mare in anul 321, dar el n-a facut decat sa institutionalizeze, sa dea marturie scrisa a unei practici care exista deja. De aceea, este lipsa de bun simt din partea crestinilor adventisti de ziua a saptea, care spun ca ziua de duminica a fost instituita de Imparatul Constantin in sec. al IV-lea si ca de atunci a fost impusa ca zi de odihna in tot imperiul. Este lipsa de bun simt si lipsa de onestitate istorica si teologica, pentru ca ei sunt foarte buni cunoscatori ai istoriei si stiu prea bine aceste marturii.

Prima zi a saptamanii este ziua de duminica si noi intai o cinstim si apoi ne odihnim.

Legaturi:


Categorii

1. SPECIAL, Duminica dupa Botezul Domnului, Hrana duhului / PREDICI SI CUVINTE DE FOLOS, Parintele Ciprian Negreanu, Parintele Damaschin Luchian, Parintele staret Nectarie Clinci, Parinti de la Sihastria Putnei, Razboiul nevazut

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

8 Commentarii la “Predici audio la Duminica dupa Botezul Domnului: ISPITIRILE DIAVOLULUI, CHEMAREA LA POCAINTA, DUMINICA – PRIMA ZI A SAPTAMANII

  1. Doamne ajută,
    Cu ajutorul Domnului nostru Iisus Hristos şi al Maicii Sale
    s-a mai definitivat un studiu biblic:
    Trupul şi Sângele Domnului (Sf. Euharistie)
    http://binevestitorul.wordpress.com/2013/01/12/trupul-si-sangele-domnului-sf-euharistie/
    Pravoslavnici admini, prea cucernici cetitori, rogu-vă smerit, cetiţi ăst articol şi nu îl criticaţi prea tare.

  2. Pingback: Anturajul ca o troaca de porci. URACIUNEA si OTRAVA VORBELOR MURDARE sau DESARTE. Puterea de corupere a tovarasiei pacatoase. TERIBILUL AVERTISMENT IMPOTRIVA PARTASIEI CU PACATUL -
  3. Pingback: ISPITIRIREA LUI IISUS DE CATRE DIAVOL, IN PUSTIA CARANTANIEI. Cum putem dobandi biruinta in razboiul cu ispitele celui-rau? – Talcuirea Sfantului Nicolae Velimirovici la Evanghelia Sambetei de dupa Botezul Domnului -
  4. Pingback: ARHIMANDRITUL SOFRONIE si BINECUVANTAREA DE A CUNOASTE CALEA (II): “Calea crestinului este rastignirea… A trai crestineste este cu neputinta; crestineste este cu putinta numai a muri… aceasta este acea CALE INGUSTA ce duce la viata”
  5. Pingback: PREDICI AUDIO si TALCUIRI DE MARE PROFUNZIME la EVANGHELIA INMULTIRII PAINILOR: Ce vrea Hristos de la noi si ce cautam noi la Dumnezeu? -
  6. Pingback: Predici si talcuiri audio la PESCUIREA MINUNATA aplicate la realitatile vietii noastre (PARINTII IOANICHIE BALAN si CIPRIAN NEGREANU): “Aceasta e smerenia lui Dumnezeu: ca Se coboara pana si la cele mai mici!” -
  7. Pingback: “Tot darul de Sus ni-l insusim neaparat prin suferinta”. PARINTELE SOFRONIE despre BUCURIA DE A FI BIRUIT DE DUMNEZEU. De ce Dumnezeu ingaduie incercarea parasirii Sale, a “pogorarii in intuneric” si a atacurilor infuriate ale Ispi
  8. Pingback: “…Cel ce locuia întru ÎNTUNERIC a văzut LUMINĂ MARE…” | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Articole Recomandate

Carti recomandate