DE LA RAVENNA LA ELOUNTA (V) – Ultimii pasi spre recunoasterea primatului papalitatii eretice!

14-05-2009 Sublinieri

pp5.jpg

PAŞI ECUMENIŞTI: DE LA RAVENNA LA ELOUNTA (V)

de Arhim. Sarantis Sarantou, preot slujitor la Sfânta Biserică a Adormirii Născătoarei de Dumnezeu – Amarousios[1]

Partile anterioare:

6019955c-17cb-42ae-8428-11dc5a6e6f19.jpg

“Şi am ajuns la Elounta din Creta. La un an după Ravenna s-a întrunit din nou Comisia Mixtă de Dialog dintre Biserica Ortodoxă şi cea Romano-Catolică. Membrii comisiei au fost găzduiţi de Sfânta Mitropolie de Petra şi Hersonisos de pe 17 septembrie până pe 4 octombrie 2008.

Membrii comisiei au colaborat sub co-preşedenţia cardinalului Walter Kasper şi a co-preşedintelui Ioan [Zizioulas, n.n.], Mitropolit de Pergam. Au pregătit, după cum se pare, un text comun referitor la rolul „Episcopului” Romei în comuniunea  (societatea) Bisericilor din primul mileniu.

Unii membri ai Bisericii Ortodoxe au cerut să urmărească şedinţele Comisiei Mixte, însă nu li s-a permis intrarea, deoarece comisia s-a întrunit cu uşile închise. Se pare că după critica dură şi detaliată ce s-a făcut „documentului”  de la Ravenna, comisia de la Elounta s-a ferit de multa publicitate,deoarece speră că în 2009, Cipru va fi mai primitor în faţa constrângerilor catolice. Se speră pozitiv că societatea cipriotă nu este aşa de introvertită  ca maica sa Elada, de altfel este şi timp, şi poate că se va profita şi de conjuncturile cipriote pentru a impune uniatizarea (greco-catolicizarea)  în Biserica Ortodoxă a Ciprului şi prin ea în întreaga Ortodoxie.

Congresiştii Comisiei Mixte au plecat de la Elounta entuziaşti datorită ospitalităţii cretane regale şi a cuvintelor entuziaste ale liderilor religioşi care i-au călăuzit.

 

38326_l.jpgzizioulas1.jpg

Din păcate, progresul ecumenist continuă şi după Elounta. Conform comunicatului de pe situl oficial al Vaticanului, Patriarhul Ecumenic a participat la Conciliul episcopilor Vaticanului, vorbind înaintea papei şi a episcopilor catolici pe 18 octombrie.  S-a adresat „Sanctităţii Sale” şi „Părinţilor Sinodali”, mulţumind pentru „insuflata invitaţie” din partea papei, pe care a caracterizat-o  ca pe „un eveniment istoric”, de vreme ce i s-a oferit posibilitatea „să devină părtaş la viaţa Bisericii surori” şi caracterizând Conciliul ca „purtător de speranţă”.

„Considerăm aceasta”, a spus, referindu-se la invitaţie, ca pe o învederare a lucrării Sfântului Duh care călăuzeşte Bisericile noastre la o mai strânsă şi mai profundă legătură între ele şi un important pas spre reabilitarea deplinei noastre inter-comuniuni”.

Şi a continuat cu următoarele:

Împreună cu primatul, sinodalitatea constituie coloana vertebrală a conducerii şi organizării Bisericii… Având privilegiul de a mă adresa vouă, speranţele noastre cresc în înţelesul că va veni ziua în care Bisericile noastre vor cădea de acord cu desăvârşire asupra rolului Primatului şi a sinodalităţii în viaţa Bisericii. Şi asupra acestui lucru s-a aplecat zilele acestea Comisia noastră Teologică Mixtă”.

În omilia Patriarhului Ecumenic urmează obişnuitele „nelinişti” pentru abolirea sărăciei, a rasismului şi desigur a fundamentalismului şi foarte frumoase analize teologice despre icoane şi sfinţi. Din păcate, omilia sa se termină cu invocarea Sfântului Duh, pentru că rosteşte rugăciunea „Împărate ceresc” în întregime în mijlocul para-sinagogii papale. Credem că nu doar teologic şi eclesiologic au fost inacceptabile omilia şi prezenţa Patriarhului Ecumenic la Conciliul papal, ci considerăm şi degradant pentru poziţia sa, să accepte să fie unul din pleiada de conferenţiari catolici. În sfârşit, din comunicatul din 18 octombrie, apare că Patriarhul a asistat şi la Vecernia catolică de sâmbătă care a fost oficiată sub conducerea papei şi în prezenţa membrilor preşedenţiei, a 60 de cardinali, a 170 de arhiepiscopi şi episcopi catolici, a 200 de preoţi şi a multor laici.

Mentalitatea catolică absolutistă a influenţat de-a lungul vremurilor şi concepţia noastră ortodoxă despre Biserică. Cu diferite prilejuri spiritual-eclesiastice, sărbători, hramuri, co-liturghisiri episcopale, se aud anumite glasuri ale presei cum că Biserica noastră Ortodoxă este episcopo-centrică. Se vehiculează expresii şi poziţii asemănătoare care reduc  îndelungata experienţă şi viaţă sinodală a Bisericii noastre. Din păcate, la un moment dat s-a scris şi în periodicul oficial al Bisericii noastre care se numeşte „Ekklisia”, cu aproximativ cinci ani în urmă, că Sfântul Sinod al Bisericii Eladei este infailibil. Nu înfiem astfel tactici papale?

Totuşi, slavă Dumnezeului celui în Treime, există multe  supape de siguranţă în Sfânta noastră Ortodoxie care corectează (îndreaptă) nedesăvârşirile noastre egoiste şi readuc cuvântul, credinţa şi viaţa noastră la adevărata Sinodalitate, care se întemeiază arhetipic (exemplar) pe viaţa infinit de simplă şi de smerită a Domnului nostru, pe viaţa martirică a Sfinţilor Apostolişi pe viaţa mărturisitoare şi ascetică a pleromei hristonimice a Ortodoxiei noastre, care se sfinţeşte în parohiile ortodoxe şi în sfintele noastre mănăstiri.

Părintele Gheorghe Kapsanis scrie:

„Apoi, unirea ce se instrumentează, chiar dacă se pregăteşte bine de către Vatican vreme de mai bine de câteva decenii, nu va fi acceptată de mulţi ortodocşi şi va contribui la ruptura Ortodoxiei, pentru că se va face fără a fi rezolvate  esenţial  diferenţele dogmatice, fără ca romano-catolicii să se lepede de dogmele eretice (filioque, primatul, graţia creată etc.), ci prin răstălmăcirea lor într-un mod anodin (fără dureri) pentru Vatican şi acceptabil pentru ortodocşi. Desigur că societatea noastră secularizată, care se alăptează cu devizele (lozincele) mondializării şi ale New-Age, nu are sensibilitatea dogmatică a ortodocşilor care au dezaprobat odinioară hotărârile Sinodului „unionist” de la Ferrara-Florenţa. Cu toate acestea, există şi astăzi un popor al lui Dumnezeu, rămăşiţa (leimma) profetică a conştiinţelor ortodoxe, care se vor împotrivi oricărei forme de unire, care nu se va realiza întru adevărul Credinţei Ortodoxe. Neliniştea multor ortodocşi fata de cele ce s-au întâmplat recent, demonstrează faptul că este activă conştiinţa ortodoxă”.

lemesou-athanasios.jpg

În interviul pe care l-a dat ziarului „Simerini” din Cipru pe 20 octombrie 2008, Mitropolitul Atanasie de Lemesou mărturiseşte că Vaticanul a transformat Biserica în stat, iar lucrul acesta este o uriaşă rătăcire a catolicilor. În continuare, semnalează că în cadrul Dialogurilor cu cei de alte religii şi cu eterodocşii există şi limitele pe care le impun Sfintele Canoane. Este inadmisibil să dăm lumii impresia că celelalte confesiuni, celelalte credinţe şi celelalte religii sunt un alt drum care duce la acelaşi capăt, adică la acelaşi Dumnezeu. Acest lucru aduce confuzie şi nu corespunde adevărului. Biserica lui Hristos este Biserica Ortodoxă.

În ceea ce priveşte textul de la Ravenna, mitropolitul de Lemesou nu este de acord. El spune caracteristic:

„În nici un caz „Biserica” Romano-Catolică nu va renunţa la primat, ci – după părerea mea, ca şi a multor altora care au studiat chestiunea aceasta – într-un mod foarte subtil şi tentant, ne conduce către recunoaşterea primatului. Personal, doresc şi mă rog ca într-o zi toţi oamenii să se unească cu Sfânta Biserică a Hristosului nostru şi să devină membri ai Bisericii. Nu consider că există mai multe Biserici. Pentru mine, aşa cum zilnic rostim la Dumnezeiasca Liturghie şi la Botezul nostru, Biserica este Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească”.

Rămâne memorabilă peste ani spusa fericitului şi sfântului Stareţ, Părintelui Iustin Popovici, de o uriaşă cultură şi de un uriaş în Hristos discernământ, care spunea că trei sunt marile căderi în istoria neamului omenesc: a lui Adam, a lui Iuda şi a Papei.

(vezi mai departe: PASI ECUMENISTI: DE LA RAVENNA LA ELOUNTA (ultima parte). SE PREGATESTE PRIMATUL!)

(traducere din limba greacă de monahul Leontie din Săptămânalul Uniunii Panelenice, „Orthodoxos Typos”, nr. 1765 din 2 ianuarie 2009, pp. 1 şi 5)


[1] Conferinţă ţinută în Sala Societăţii Arheologice (Universităţii 22) pe 24 noiembrie 2008 la împlinirea a 50 de ani de la întemeierea Uniunii Panelenice Ortodoxe.

Cititi si:

pp.jpg


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Catolicism si uniatie, Ecumenism, Noua ordine mondiala/ Masonerie, Portile Iadului, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

29 Commentarii la “DE LA RAVENNA LA ELOUNTA (V) – Ultimii pasi spre recunoasterea primatului papalitatii eretice!

  1. Toate nenorocirile astea de la pacate ni se trag, daca noi am fi mai buni si ne-am ruga in toata ziua pt. ierarhi, nu am avea probleme asa mari… Practica ne omoara…

  2. Apa si uleiul nu se pot amesteca.
    Ortodoxia nu are ce sa discute, macar, despre unire cu Catolicismul, fara a impune ca si conditie prealabila, lepadarea de ereziile papiste directe si colaterale.
    Chiar daca vor exista multi ierarhi, care pentru motive neduhovnicesti vor accepta unirea, o buna parte din crestinii ortodocsi o vor refuza.
    Le place, nu le place, Ortodoxia nu este dictatura.
    Iar @Alex are perfecta dreptate: tot ce se intimpla este rezultatul pacatoseniei generalizate a poporului. Doar rugaciunea intensa, staruitoare si smerita (la fel ca cea a ninivitenilor) ne mai poate mintui.

  3. Si eu cred ca intentia Vaticanului este sa-i aduca pe ierarhii ortodocsi la recunoasterea primatului papal, si va spun si cum (ca am auzit cu urechile mele de la un ecumenist): le promite tuturor ierarhilor ortodocsi ca, in caz de unire si deci de intrare in comuniune, oricare dintre ei poate fi ales papa. Probabil ca gandul la asemenea putere si influenta pe plan mondial (chiar daca de multe ori neglijata de lumea secularizata, dar nu si de toate cancelariile politice)ii face pe multi dintre ei sa viseze…:(((

    Putem doar sa ne rugam.

    Hristos a inviat !

  4. Hristos a Inviat! Fratilor va rog un lucru: nu mai confundati catolicismul-universalitatea Biserici cu erezia papista.Asa cum diavolul are nevoie de cealalta fata a monedei pentru a-si demonstra inulitatea, asa si papisti si-au ales aceasta denumire pentru a-si dezvolta erezia.
    IUBITI-I SI IERTATI-I!

  5. Putem nu doar sa ne rugam, ci si sa strigam adevarul unde putem si de cate ori putem. Fie si de pe acoperisurile caselor !

    Adevarat a inviat !

  6. Pingback: Război întru Cuvânt » Un moment de rezistenta al BOR in fata presiunilor mondialiste pentru fixarea datei Pastelui
  7. Pingback: Un moment de rezistență al BOR în fața presiunilor mondialiste pentru fixarea datei Paștelui « Vremurile de pe urmă
  8. Pingback: Război întru Cuvânt » Pregatiri intense pentru “al optulea Sinod”
  9. Pingback: Pregătiri intense pentru “al optulea Sinod” « Vremurile de pe urmă
  10. Pingback: Război întru Cuvânt » PASI ECUMENISTI: DE LA RAVENNA LA ELOUNTA (ultima parte). SE PREGATESTE PRIMATUL!
  11. @Vulturul

    Parintele Ilie Cleopa spune:

    Cum trebuie să ne purtăm, noi, creştinii ortodocşi, faţă de
    oamenii eretici?

    Nu cumva socotind noi că iubim pe aproapele, să ne lăsăm călcaţi de cei
    străini de dreapta credinţă în Hristos, care voiesc a ne depărta pe noi de la Ortodoxie şi a ne impune credinţa lor cea strîmbă şi eretică. Iar dacă voiesc a ne ataca credinţa noastră cea sfântă sau Sfînta Tradiţie a Bisericii Ortodoxe, atunci trebuie să o apărăm cu toată puterea pînă la moarte, după cum zice Sfîntul Nicodim Aghioritul în Războiul nevăzut.
    Se cade, aşadar, oricărui preot ortodox şi oricărui creştin al Bisericii noastre dreptmăritoare, să fie un bun ostaş al lui Hristos cu toată evlavia şi cu mînie bărbătească şi tare să apere, prin cuvînt şi prin scris, adevărul dreptei noastre credinţe. Nu se cuvine a fi blînd acolo unde nu trebuie a te purta cu blîndeţe.
    Acelaşi lucru ne învaţă şi Sfîntul Pimen cel Mare, zicînd: „Se cade nouă a răbda toate, măcar de ne-ar scoate cineva şi ochii sau ne-ar tăia mîna noastră cea dreaptă, iar dacă cineva voieşte a ne depărta şi a ne despărţi pe noi de Dumnezeu, atunci să ne mîniem” (Pateric, Cuvîntul 118). Şi iarăşi zice: „Intîia oară fugi, a doua oară fugi, a treia oară fă-te sabie cu cel ce vrea să te despartă pe tine de dreapta credinţă”.

    Ce părere aveţi despre ecumenism şi mişcarea ecumenică
    mondială?

    Este nevoie mai întîi de multă rugăciune, că fără Dumnezeu nu putem
    face nimic. Intîlnirile între Biserici sunt bune, evanghelice, căci astfel creştinii se cunosc mai bine unii pe alţii şi încetează ura confesională. însă, de aici pînă la unire este departe ca pînă la cer, {ATENTIE) că nici o Biserică neortodoxă nu va renunţa la credinţa ei ca să vină la Biserica Ortodoxă. Insă se cere membrilor Bisericii Ortodoxe, să fie cu mare grijă, ca nu cumva să renunţe la ceva din Tradiţia noastră milenară, din învăţăturile Sfinţilor
    Părinţi şi mai ales din dogmele Bisericii Ortodoxe, stabilite şi apărate de atîţia sfinţi şi cu atîta jertfă.Că dacă Sfinţii Părinţi, întruniţi la cele 7 Sinoade Ecumenice şi la cele 11 Sinoade locale, în primele veacuri creştine nu ar fi fost cu mare atenţie la apărarea dogmelor şi învăţăturilor dreptei credinţe ortodoxe, noi astăzi poate nu mai eram creştini ortodocşi. Deci trebuie să fim cu luare aminte, ca jertfa Sfinţilor noştri Părinţi să nu fie zadarnică. Altfel, ne pierdem şi noi mîntuirea, şi dezbinăm şi pe credincioşii Bisericii Ortodoxe atît de statornici, evlavioşi şi devotaţi.

  12. Hristos S-a Inaltat!
    Ultimul sinod, cum spun parintii, va fii unul talharesc. Posibilitatea unei viitoare ingenuncheri a sf. biserici in fata ereticilor va fi mult mai dura chiar si decat criza economica. Harul este cel care ne mai tine pe toti! Si el vine numai prin sfintele liturghii si sfanta impartasanie. Impartasiti-va de ele fratilor cat mai puteti.

  13. Pingback: Război întru Cuvânt » Nelinisti ortodoxe motivate de Textul de la Ravenna
  14. Dragii mei, permiteti-mi sa va spun ca discutati pe marginea unui text pe care din pacate pt. voi ( si asta este si vina celor responsabili sa aduca la cunostinta credinciosilor textul) nu prea il cunoasteti sau nu prea vreti sa-l intelegeti! Dam intotdeauna vina pe asa zisii papasti si nu vedem faptul atat de simplu de constat pt. oricine a avut un contact direct cu Patriarhul de Constantinopol ca ceea ce incearca Patriarhia de la Istanbul sa faca este sa-si insuseasca rolul papalitatii in ortodoxie. Stati linistiti ca nu sunt cei de la Constantinopol atat de fraieri incat sa doreasca unirea cu Roma, pentru ca asta ar insemna sa-si piarda intaietatea in diptice! Ceea ce se incearca este impunerea primatului si in ortodoxie insa intr-o alta forma, insa nu la Roma se vrea a fi cel care detine primatul – si nu ma refer aici doar la un primat de intaietate onorifica ca in prezent- ci la Constantinopol, insa pt a realiza acest deziderat au nevoie de sprijin din partea catolicilor. ( lucrurile sunt ff complicate ) Miza este diaspora!
    Iar Biserica Ortodoxa este intr-adevar episcopo-centrica in sensul in care insasi Sf.Ingatie de Antiohia defineste acest fapt, adica este episcopo-centrica in sensul in care episcopul este garantul faptului ca intr-o anumita eparhie se propovaduieste corect Evanghelia lui Hristos si se savarsesc corect toate Sf Taine prin slujitorii sfiintiti pt aceasta. Acesta este sensul unei episcopo-centralitati in ortodoxie, daca este inteleasa altfel aceasta realitate, atunci este o alta problema.

  15. Poate noi nu l-om intelege cu mintea noastra proasta si neluminata de har, dar cu siguranta multimea de duhovnici si de teologi greci si athoniti pomeniti si citati aici inteleg mai multe…

    Lucrurile sunt mult mai subtile si mai viclene decat par (si chiar foarte avansate), iar textul de la Ravenna tocmai catre asta duce: catre un primat “papal” coborat pana la fiecare nivel local (si care acum se si practica in Ortodoxie, adica functioneaza de facto, eretic), prin urmare subordonarea fata de Papa nu va exclude rolul papist nici al patriarhului ecumenic, nici al patriarhilor locali, ci, din contra, intrarirea si legitimarea acestora.

    Vei avea un raspuns mai elaborat in curand din partea unui parinte teolog care cunoaste foarte bine si ce se pregateste.

  16. incartea lui I.IANOLIDE ,INTORCEREA LA HRISTOS ,IN PASAJUL CU PASTORUL R.WRUMBRANT ,acesta ,care avea un frate de singe mare maestru in loja masonica ,a spus ca masoneria vrea prin papa sa domine lumea ..si ca vor fi crunte suferinte pt.crestini.Deci este clar ca scopul lor este viclean.Ce minunat este Dumnezeu ca a lasat sa razbata pina la noi ,pina in aceste zile ACEASTA VESTE ,care vine de la un evreu crestinat.AVIZ AMATORILOR ECUMENISTI!

  17. Din Comentariu lui The Thruth nu-mi este clar care este textul pe care nu-l cunoaştem sau nu vrem să-l înţelegem (cel de la Ravenna sau cel de la Elounta?, că oricum foloseşte un singular). Prin “asa zisii papasti” ar trebui să-i înţelegem pe papistaşi? Apoi, ni se dă de înţeles că autorul commentului are acces la textul pe care noi nu-l cunoaştem şi că are contacte directe cu Patriarhul Ecumenic şi ştie adevăratele intenţii. Şi trebuie să înţelegem că ar fi fraieri cei din Fanar dacă şi-ar dori unirea cu catolicii, dar nu sunt fraieri dacă vor “sa-si insuseasca rolul papalitatii in ortodoxie” în interesul diasporei? Şi apoi care este scopul: însuşirea rolului papalităţii în Ortodoxie sau diaspora? Sau vorbim de un scop secundar şi de unul principal, eventual final? Dar în Ortodoxie “Binele care nu se face bine nu se numeşte bine” (spune Sf. Ioan Damaschin), iar “Scopul nu sfinţeşte mijloacele!” ca în Evul Mediu catolico-inchizitorial.

    “…Iar Biserica Ortodoxa este intr-adevar episcopo-centrica” este o afirmaţie relativ-corectă, pentru că eclesiologia ignatiană este mult mai complexă decât cred unii, …, pentru că dacă episcopul respectivei Eparhii nu este ortodox, lucrurile stau cu totul şi cu totul altfel..un episcop eretic (sincer în erezia sa, nu?!) încearcă să-i convingă pe toţi din Eparhia sa că propovăduieşte corect Evanghelia şcl care decurg de aici şi încearcă să se asigure că nu are împotrivitori ai învăţăturii lui. Şi dacă cineva nu se aliniază, acela e dizident şi acela este apostrofat ca eretic… Oare măsura adevărului în Biserică este Episcopul? Un om? Biserica nu este episcopo-centrică, ci Hristocentrică, pentru că măsura Adevărului Evangheliei în Biserică nu este un om, ci Dumnezeul-Om Iisus Hristos. A se vedea Enciclica celor patru Patriarhi Răsăriteni către papa Pius al IX-lea (1848) : „La noi nici Patriarhii, nici Sinoadele nu au putut vreodată să introducă inovaţii, pentru că apărătorul credinţei este însuşi trupul Bisericii, adică însuşi poporul, care îşi vrea credinţa sa veşnic neschimbată şi asemănătoare cu cea a Părinţilor lui” în: Ioannis Karmiris – Monumente dogmatice şi simbolice ale Bisericii Ortodoxe Universale, vol.II, Atena, 1961, pag. 920. „Iar în ceea ce priveşte administraţia şi învăţătura, participarea poporului este de bază, de vreme ce acesta, fiind harismatic şi învăţat de Dumnezeu, constituie împreună cu Clerul conştiinţa veghetoare a Bisericii, care dă mărturie (judecă, distinge, aprobă şi acceptă, sau osândeşte şi repinge) învăţătura şi faptele ierarhiei, precum au arătat şi Patriarhii Răsăritului în Enciclica lor din 6 mai 1848”. Referitor la aceasta, a se vedea şi la mitropolitul Ierotheos Vlachos, Anatolika, vol.I, pag. 381-382 şi la Prot. Thodoros Zisis, Sfântul Sinod şi papa, Tesalonic, 2001.

  18. ce ecumenism???!navem nevoie…noi ortodocsii suntem putini…dar suntem, Biserica intreaga…ecumenismul este cea mai mare erezie…o monstruozitate

  19. Pingback: Război întru Cuvânt » DE LA ADUNAREA GENERALA A CONFERINTEI “BISERICILOR” EUROPENE DE LA LYON (2009, in desfasurare) SPRE SINODUL UNIONIST DE LA LYON (1274)
  20. Pingback: A fost ales NOUL PAPA: un cardinal argentinian necunoscut si "aparator al saracilor" care si-a luat numele de PAPA FRANCISC I [video] - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  21. Pingback: "Aparatorul saracilor" sau PAPA WASHINGTONULUI? Rolul controversat al actualului Papa FRANCISC I in legitimarea JUNTEI MILITARE OPRESIVE impuse de CIA in Argentina - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  22. Pingback: Cunoscutul duhovnic grec NECTARIE vede legatura intre DEMISIA PAPEI BENEDICT, NOUL PAPA SI IMPLINIREA APOCALIPSEI sub ochii nostri: "Sa ne pregatim duhovniceste pentru ultimul RAZBOI IMPOTRIVA CRESTINILOR!" - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  23. Pingback: Cardinalul Kurt Koch re-afirma scopul ecumenismului catolic: ACCEPTAREA PRIMATULUI PAPAL DE CATRE ORTODOCSI - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  24. Pingback: CERTURILE INTAIETATII. Reactia Patriarhiei Ecumenice fata de documentul Bisericii Rusiei despre PRIMAT: Arhiepiscopul Constantinopolului este “PRIMUL FARA EGAL” - Recomandari
  25. Pingback: Inca o intalnire ORTODOX-CATOLICA s-a incheiat NECONCLUDENT. Din fericire… La AMMAN, delegatii ortodocsi si catolici nu s-au pus de acord asupra SINODALITATII si PRIMATULUI - Recomandari
  26. Pingback: COMUNICATUL FINAL SI INTEGRAL al Comisiei pentru “dialogul” dintre CATOLICI si ORTODOCSI (Amman, 2014) - Recomandari
  27. Pingback: “Moment istoric”. PAPA FRANCISC si Patriarhul Bartolomeu pledeaza, la Fanar, pentru UNIREA BISERICII ORTODOXE CU CATOLICII - Recomandari
  28. Pingback: Schitul romanesc PRODROMU (Muntele Athos): MARTURISIRE PENTRU DREAPTA CREDINTA. Mustrarea Patriarhului Bartolomeu si a ierarhilor implicati in actiuni ecumeniste/ CONDAMNAREA RUGACIUNILOR IN COMUN/ “Nu noi suntem salvatori ai Bisericii, ci Biserica
  29. Pingback: TRADUCEREA INTEGRALA A DOCUMENTULUI DESPRE PRIMAT SI SINODALITATE AL COMISIEI CATOLICO-ORTODOXE. Ce s-a discutat si s-a aprobat la Chieti? | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate