Patriarhia Romana instrainata de popor? Vaticanul “EMPATIZEAZA” CU CEI SARACI la intalnirea cu Traian Basescu

19-01-2012 3 minute Sublinieri

Demnitatea umană şi drepturile omului riscă să fie sacrificate în unele ţări, pentru a combate criza globală. Iată ce mesaj a transmis nunţiul apostolic în România, Francisco-Javier Lozano, la începutul întâlnirii anuale a preşedintelui cu reprezentanţii misiunilor diplomatice. Traian Băsescu nu s-a referit deloc la protestele din Bucureşti şi din restul ţării, din ultimele zile.

Există pericolul ca demnitatea umană şi drepturile omului să fie sacrificate în unele ţări, pentru a combate criza globală, spune nunţiul apostolic în România. El apreciază că poporul român a arătat că are calităţi pentru a depăşi mari dificultăţi.

Anul 2011 ne-a arătat gravitatea problemelor cu care se confruntă lumea noastră şi faptul că avem de-a face cu adevărat cu o criză globală. Nimeni nu a rămas neatins de dificultăţile economice, însă cei săraci le vor simţi mai mult decât oricine altcineva. Întotdeauna cei săraci şi cei dezavantajaţi sunt cei care suferă primii şi care suferă cel mai mult. Pericolul este că demnitatea umană şi drepturile omului ar putea fi sacrificate în măsurile luate, pentru a răspunde problemei în diferite ţări ale lumii, spune nunţiul apostolic, Francisco-Javier Lozano.

Nu am competenţa de a vorbi pe probleme economice, însă doresc să vă aduc la cunoştiinţă câteva idei de speranţă în ceea ce priveşte această situaţie. Poporul român a arătat în trecut că are calităţile necesare pentru a depăşi mari dificultăţi. Credinţa creştină a poporului român l-a învăţat cum să reziste în timpuri problematice, cum să aibă răbdare şi cum să aibă grijă de ceilalţi. Problemele din lumea noastră pot părea de netrecut, dar credinţa religioasă oferă speranţă nu numai într-o modalitate teoretică, ci prinde viaţă în ajutorul practic pe care oamenii îl pot da unul altuia. Aceasta este forţa societăţii româneşti“, afirmă nunţiul apostolic.

Preşedintele Traian Băsescu a ţinut joi la Cotroceni un discurs de câteva zeci de minute, dar nu s-a referit deloc la protestele de stradă înregistrate în ultimele zile în Bucureşti şi alte oraşe ale ţării.

Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române (BOR), Daniel, a afirmat, duminică, la Biserica Sfântul Mucenic Pantelimon din Bucureşti: “criza ne scoate din neutralitate şi indiferenţă”.‘Multele încercări sau situaţii de criză i-au maturizat pe oameni mai mult, i-au făcut mai atenţi în folosirea bunurilor materiale, mai receptivi în ceea ce priveşte folosirea posibilităţilor de a-i ajuta pe alţii. În general, situaţia de criză ne scoate din neutralitate şi indiferenţă. Cine trece prin suferinţă nu mai poate fi neutru’, a spus patriarhul Daniel.

Întâistătătorul BOR a oficiat, duminică, Sfânta Liturghie împreună cu un sobor de preoţi şi a binecuvântat lucrările de reabilitare de la Biserica ‘Sfântul Mucenic Pantelimon‘ – Foişorul de Foc din Capitală, în urma incendiului din 9 ianuarie, care a afectat cupola şi turla sfântului lăcaş. Preafericitul părinte a sfinţit pictura bisericii, icoanele şi crucea de la sfânta masă a sfântului altar. Patriarhul a îndemnat ca, ‘încercaţi de necazuri şi nevoi’, (…) ‘să cerem mai mult ajutorul lui Dumnezeu şi să manifestăm mai multă întrajutorare frăţească, numită astăzi, mai modern, solidaritate’.

‘Încercările ne duc la mai multă smerenie. Prea adesea suntem obişnuiţi cu succesul, cu biruinţa, cu realizările, prin care ne supraestimăm adesea şi uităm să mulţumim lui Dumnezeu, a spus înaltul ierarh ortodox, subliniind că, aşa cum spune poporul nostru, ‘întotdeauna lucrul tău să-l începi cu Dumnezeu’. Patriarhul consideră că ‘unii se smeresc, iar alţii se revoltă, în timp de suferinţă, de necaz’, depinzând de noi ce sens dăm încercării, deoarece, prin smerenie, avem posibilitatea de a ‘transforma suferinţa în biruinţă’. Daniel i-a îndemnat pe credincioşi să nu cadă în deznădejde şi să nu judece pe alţii la necaz, înainte de a-i ajuta, creştineşte, chiar de două ori.

Nota noastra:

Predica parintelui Patriarh Daniel de la Biserica Pantelimon este singura referire, si aceasta implicita, la ce se intampla in aceste zile in Romania. Din pacate, denota mai degraba o instrainare de popor cu care Patriarhia rateaza o intalnire si, poate, inclusiv un moment istoric. Cand oamenii ajung la capatul rabdarii din cauza nedreptatilor sociale, rolul Bisericii este crucial. Vocea ei PARINTEASCA trebuie sa se faca auzita, asumand durerea oamenilor, cerand autoritatilor intelegere si deschidere, daca nu mai mult.

In Grecia Biserica a luat atitudine demult, in forme variate, ferme, marturisitoare, si se implica inclusiv social. Pana si in Rusia, Patriarhul “KGB” (cum este numit de cei care il contesta) Kirill a atras atentia puterii putiniene sa nu isi infunde urechile la cererile oamenilor iesiti in strada, gasind justificate manifestarile lor, avertizand totodata, si asupra pericolului revolutiei. Aceste atitudini arata, in primul rand, o asumare a poporului si a problemelor sale reale.

Daca Patriarhia nu intelege sa se delimiteze de putere, macar pe model rusesc, sa isi pastreze o legatura cat de cat vie cu poporul, nefiltrata de interesele puterii, atunci, pe aceasta crapatura, falie, se vor strecura numerosi pescuitori in ape tulburi.

Unii sunt catolicii care, iata, nu rateaza nici revoltele din Romania pentru a isi exprima, evident ipocrit, interesat si iezuit, dar chiar la o intalnire cu presedintele Basescu, ingrijorarea lor fata de abuzurile asupra demnitatii oamenilor din cauza “reformelor”. Saptamana de “rugaciune” ecumenista (a unei unitati antihristice) nu le-a luat timpul sa isi formuleze o pozitie fie si minimala. La Vatican avem de-a face cu un mai vechi pact cu socialismul al Vaticanului, profetit inca din sec. XIX de Dostoievski, transformat astazi intr-un fel de Occupy cu tinta in guvernul mondial. Alti pescuitori pot fi diferitii zeloti ortodoxisti care pretind ca lupta pentru neam.

Da, in timp de suferinta trebuie aratata solidaritate, compatimire chiar. Si prima care trebuie sa o arate este Biserica, asa cum arata si parintele Iustin. E nevoie de implicarea ei!

Sa indemni poporul la smerenie nu poate fi credibil, nu poate fi adevarat, astfel incat sa atinga inimile oamenilor, decat daca, in acelasi timp, ceri puterii sa inceteze cu nedreptatea.

Patriarhul se osteneste foarte mult sa isi ridice catedrala. In acest sens, Vechiul Testament ne arata care a fost pricina pentru care constructia Templului, cand s-au intors evreii din robia babilonica, incepuse sa treneze: elita evreiasca incepuse sa nedreptateasca poporul simplu, si a fost nevoie de un Neemia care sa inceteze aceste abuzuri neplacute lui Dumnezeu si sa uneasca iarasi poporul in ridicarea Templului.

Or, daca acea catedrala se ridica cu pretul asupririi celui sarac, cu pretul tacerii vinovate si complice, cu pretul vanzarii, atunci ea va fi catedrala pieirii neamului.

Legaturi:

*

 

… iar noi?

*


Categorii

1. DIVERSE, Criza mondiala, Ierarhi greci, Opinii, analize, Papa (Papism), Patriarhul Daniel, Patriarhul Kirill, PROTESTE ROMANIA 2012, Revolte populare, revolutii

Etichete (taguri)

, , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

31 Commentarii la “Patriarhia Romana instrainata de popor? Vaticanul “EMPATIZEAZA” CU CEI SARACI la intalnirea cu Traian Basescu

  1. Cum rade diavolul din mijlocul si batandu-si joc de cele sfinte! Aceeasi poza dar in format mai mare:
    http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/186/3927/8918602/1/d.jpg?width=640

  2. Avem Arhiereul Caiafa.
    Avem o gasca de Iude.
    Se cauta un erou national.Exclus arabi…

  3. Eu de la Patriarhie nici nu ma asteptam la cine stie ce atitudine. Insa ar fi chiar bine daca ierarhii mai independenti ar lansa totusi niste mesaje favorabile poporului.

  4. Va amintiti de decembrie ’89 si de copiii impuscati pe treptele catedralei din Timisoara?De ce ne-ar mai mira tacerea acestor “fete bisericesti’?si asta tot o “incercare” a fost, din punctul de vedere al prea fericitului?

  5. Infricosatoare concluzie dar justificata…

  6. Si totusi, poate acesta reactie va veni totusi. Sa nu ne grabim cu concluziile. Ca si Patriarihia ar cam trebui sa se grabeasca pentru ca ia uite-i pe catolici cum au aparut ca iepurele din palarie….si asta este adevarat. Pe mine chiar m-a iritat cind am citit stirea cu catolicii….pe ideea “si astia pe de-asupra…??”

    Eu sper ca va reactiona, chiar si intirziat, dar va reactiona. In fond, si romanii au reactionat…tirziu dar au reactionat….asa, ca…

  7. Daniel s-a smerit foarte mult in timpul crizei si a dovedit smerenia prin limuzinele cu care se plimba: http://www.realitatea.net/dezbatere-realitatea-net-de-ce-merge-patriarhul-daniel-cu-masini-de-lux_893642.html

  8. @ Patriarhul Daniel

    In vremea aceea zis-a Iisus catre farisei: “Eu sunt Pastorul cel bun. Pastorul cel bun isi pune sufletul pentru oile sale; iar cel platit si cel care nu este pastor, si ale carui oi nu sunt ale lui, vede lupul venind si lasa oile si fuge; si lupul le rapeste si le risipeste; iar cel platit fuge, caci este platit si n-are grija de oi.

    Si iarasi:

    “Fraţii mei, ce-i foloseşte cuiva să spună că are credinţă, dacă n-are fapte? Poate oare credinţa aceasta să-l mântuiască? Dacă un frate sau o soră sunt goi şi lipsiţi de hrana de toate zilele, şi unul dintre voi le zice: „Duceţi-vă în pace, încălziţi-vă şi săturaţi-vă!”, fără să le dea cele trebuincioase trupului, la ce i-ar folosi? (Iacov 14,16).

  9. Un articol interesant:Regele Mihai si patriarhul Daniel trebuie sa stinga vrajba noastra (Opinii)

    Conflictul dintre protestatari si presedintele Basescu atinge cote alarmante de violenta si manipulare.

    In multimile de romani nemultumiti au patruns provocatorii – fie lefegii ai unor forte oculte din sfera guvernamentala, fie mercenari ai partidelor de opozitie. Transferarea in strada a luptei politice de catre Opozitie, prin organizarea mega-protestului din Capitala, cu evidente obiective electorale, complica situatia si anuleaza orice sansa de dialog.

    Totodata, conflictul a fost escaladat si din cauza reactiilor stupide venite din partea Puterii – tacerea sfidatoare a lui Traian Basescu, balbaielile primului ministru si jignirile adresate protestatarilor de diversi lideri ai PDL – abuzurilor fortelor de ordine, care nu mai fac distinctie intre cetateanul neutru, protestatarul pasnic si protestatarul violent, precum si din cauza presiunilor tot mai puternice facute asupra Guvernului de catre oficiali ai Uniunii Europene.

    Devine tot mai clar ca disponibilitatea presedintelui Traian Basescu de a dialoga, de a ajunge la un compromis este aproape inexistenta si, pe masura ce lucrurile se agraveaza, pana si demiterea Guvernului Emil Boc va deveni inutila si nu va stinge nemultumirea protestatarilor.

    Intr-o democratie reala si stabila, intr-o republica moderna, vindecata de tarele totalitarismului, presedintele ar fi avut rolul de moderator intre protestatari si Guvern, intre Opozitie si Putere.

    Traian Basescu a dorit si a reusit sa-si asume aproape toate rolurile din stat, controland direct sau indirect institutiile principale ale statului roman. Astfel, si-a anulat rolul constitutional de garant al echilibrului intre puterile statului. Cine va prelua rolul de mediator?

    Istoria Romaniei ne ofera singurele raspunsuri posibile si de bun simt. Vrajba noastra poate fi mediata si stinsa doar de intaistatatorii celor mai vechi si stabile institutii romanesti: Biserica si Monarhia. Majestatea Sa Regele Mihai I al Romaniei si Preafericitul Parinte Patriarh Daniel sunt singurele personalitati care prin pozitia lor trebuie sa fie mai presus de interesele politice, de ura partinica, de egoismul sectar.

    Am avut onoarea sa fiu invitat sa asist la discursul rostit de regele Mihai in Parlament, in calitatea mea – pe care nu am ascuns-o vreodata – de membru al miscarii civice favorabile restauratiei monarhiei.

    Urmatorul fragment din discursul regelui a avut parca putere profetica: “Politica este o sabie cu doua taisuri. Ea garanteaza democratia si libertatile, daca este practicata in respectul legii si al institutiilor. Politica poate insa aduce prejudicii cetateanului, daca este aplicata in dispretul eticii, personalizand puterea si nesocotind rostul primordial al institutiilor statului.”

    Haosul spre care ne indreptam este provocat tocmai de aceasta personalizare a puterii si competitiei politice, de nesocotirea rostului primordial al institutiilor statului, chemate sa-l slujeasca pe cetatean, dispretul eticii fiind un fel de a doua natura pentru majoritatea politicienilor romani.

    Regele Mihai poate fi acceptat ca factor mediator de fortele aflate acum in conflict, pentru ca este mai presus de slabiciunile egoismului politic si a dovedit, in cumplitele momente ale istoriei noastre de la mijlocul secolului trecut, ca este binecuvantat cu intelepciunea acelor carmuitori voievodali care cu adevarat doresc sa-si slujeasca poporul.

    De asemenea, patriarhul isi poate folosi intreaga putere duhovniceasca pe care i-o confera statutul de intaistatator al bisericii neamului romanesc pentru a ajuta la aflarea solutiilor benefice nu vreunui guvern, presedinte sau partid, ci poporului crestin ortodox pe care il pastoreste.

    Tacerea de pana acum a Patriarhiei si Casei Regale a fost de bun simt, determinata de o necesara expectativa si meditatie. Insa aceasta tacere trebuie sa ia sfarsit pentru ca poporul nu-si mai afla linistea si si-a pierdut calauza. Cuvintele intelepte rostite de catre rege si patriarhul Daniel sunt nu doar asteptate, ci necesare pentru a risipi iarna vrajbei noastre.

    Altfel ne vom rataci pentru multa vreme in bezna dusmaniei intre frati, iar viitorul ne va fi sumbru.

    http://www.ziare.com/regele-mihai/casa-regala/regele-mihai-si-patriarhul-daniel-trebuie-sa-stinga-vrajba-noastra-1146019

  10. Patriarhul nostru vorbeste f frumos. Dar daca nu reuseste nici macar pe el sa se convinga sa faca precum zice, cum crede ca isi poate convinge credinciosii???

  11. @Victor
    Intrebari retorice, dar nu fara rost:
    1. Credeti ca Patriarhul Daniel viziteaza acest site?
    2. Credeti ca va raspunde invitatiei de meditatie pe teme biblice pe care i-ati lansat-o prin comentariul dvs.?
    3. Credeti ca-i pasa de ceea ce ganditi despre el in acest moment?
    4. Credeti ca este un “bun pastor”?
    5. Credeti ca se zbate pentru necazurile turmei pe care o pastoreste?
    6. Credeti ca ii spunea presedintelui sa respecte mai mult acest popor de OAMENI, nu “viermi”? (referitor la poza din fata altarului catedralei patriarhale)
    7. Credeti ca adunarea sinodala din foto nr. 3 spunea bancuri haioase spre amuzamentul Cotroceanului?
    8. Credeti ca ierarhii adunati pentru fotografia de grup se ingrijoreaza de soarta “viermilor” “goi şi lipsiţi de hrana de toate zilele”?
    9. Credeti ca sunt pastori buni?
    10.Credeti ca va va raspunde careva la nelinistile dvs.?

    Un posibil raspuns: (Ieremia 17,5)

    Concluzie:

    GLOSSA – Mihai Eminescu

    Vreme trece, vreme vine,
    Toate-s vechi si noua toate;
    Ce e rau si ce e bine
    Tu te-ntreaba si socoate;
    Nu spera si nu ai teama,
    Ce e val ca valul trece;
    De te-ndeamna, de te cheama,
    Tu ramâi la toate rece.

    Multe trec pe dinainte,
    In auz ne suna multe,
    Cine tine toate minte
    Si ar sta sa le asculte?…
    Tu asaza-te deoparte,
    Regasindu-te pe tine,
    Când cu zgomote desarte
    Vreme trece, vreme vine.

    Nici încline a ei limba
    Recea cumpana-a gândirii
    Inspre clipa ce se schimba
    Purtând masca fericirii,
    Ce din moartea ei se naste
    Si o clipa tine poate;
    Pentru cine o cunoaste
    Toate-s vechi si noua toate.

    Privitor ca la teatru
    Tu în lume sa te-nchipui:
    Joace unul si pe patru,
    Totusi tu ghici-vei chipu-i,
    Si de plânge, de se cearta,
    Tu în colt petreci în tine
    Si-ntelegi din a lor arta
    Ce e rau si ce e bine.

    Viitorul si trecutul
    Sunt a filei doua fete,
    Vede-n capat începutul
    Cine stie sa le-nvete;
    Tot ce-a fost ori o sa fie
    In prezent le-avem pe toate,
    Dar de-a lor zadarnicie
    Te întreaba si socoate.

    Caci acelorasi mijloace
    Se supun câte exista,
    Si de mii de ani încoace
    Lumea-i vesela si trista;
    Alte masti, aceeasi piesa,
    Alte guri, aceeasi gama,
    Amagit atât de-adese
    Nu spera si nu ai teama.

    Nu spera când vezi miseii
    La izbânda facând punte,
    Te-or întrece nataraii,
    De ai fi cu stea în frunte;
    Teama n-ai, cata-vor iarasi
    Intre dânsii sa se plece,
    Nu te prinde lor tovaras:
    Ce e val, ca valul trece.

    Cu un cântec de sirena,
    Lumea-ntinde lucii mreje;
    Ca sa schimbe-actorii-n scena,
    Te momeste în vârteje;
    Tu pe-alaturi te strecoara,
    Nu baga nici chiar de seama,
    Din cararea ta afara
    De te-ndeamna, de te cheama.

    De te-ating, sa feri în laturi,
    De hulesc, sa taci din gura;
    Ce mai vrei cu-a tale sfaturi,
    Daca stii a lor masura;
    Zica toti ce vor sa zica,
    Treaca-n lume cine-o trece;
    Ca sa nu-ndragesti nimica,
    Tu ramâi la toate rece.

    Tu ramâi la toate rece,
    De te-ndeamna, de te cheama:
    Ce e val, ca valul trece,
    Nu spera si nu ai teama;
    Te întreaba si socoate
    Ce e rau si ce e bine;
    Toate-s vechi si noua toate:
    Vreme trece, vreme vine.

  12. @ bellum:

    Doar la cateva intrebari raspundem, care nu-s neaparat retorice pt noi:

    1. Nu PF sa insusi, ci consilierii sai. Zilnic.

    6. Unul din episcopii de acolo (PS Varsanufie dupa filmare – a existat si filmarea intreaga) i-a spus ceva care l-a facut sa aiba reactia asta marinareasca. PS-ul cu gluma doar a zambit, Zeus a hahait. PF-ul era chiar incordat si nemultumit.

    7- 9. Da, nu sunt chiar toti la fel. Avem si cativa ierarhi buni, vrednici si preocupati de oameni si de Dumnezeu in mod sincer. Generalizarea e primejdioasa si nedreapta.

    Dar nadejdea e la Dumnezeu!

    Doamne, ajuta!

  13. @ Bellum religio

    Mesajul nu a fost adresat neaparat patriarhului, am vrut sa scot in evidenta, comportamentul sau oarecum anti invataturilor crestine si ca nu e de ajuns sa dai doar din papagal doar pentru ca asa iti cere functia, fara nici un rezultat, si chiar cand tu insuti nu pui in practica ceea ce afirmi ( mai ales in contextual actual, dupa cum au evidentiat si admini de altfel).

    Cam asa ceva.

  14. Pingback: Cum s-a raportat PATRIARHIA MOSCOVEI fata de TENSIUNILE SI MANIFESTATIILE DE STRADA DIN RUSIA - Razboi întru Cuvânt
  15. @admin
    Nu am vrut sa generalizez, dar mi s-a parut o tacere prea adanca din partea ierarhilor fata de problemele poporului. Poate sunteti Dvs. mai informat. Avem si sa-i vedem!
    Cat despre ce l-a facut pe presedinte sa rada “ca un marinar”, stiti cumva daca i-a propus sa fie noul “patriarh”?

    Mereu nadejdea la DUMNEZEU!

    @Victor
    Sper sa nu va fi suparat comentariul meu. Eu sunt mai sugubat din fire, fapt oarecum intuit de admin, drept pentru care mi-a raspuns intr-o nota mai destinsa.
    Perfect de acord cu afirmatiile din raspuns. PF-ul spune vorbe, dar faptele…

  16. Pingback: Patriarhia Romana: BISERICA NU POATE FI INDIFERENTA FATA DE SUFERINTA POPORULUI - Razboi întru Cuvânt
  17. @ Bellum:

    Uite ca Petra a avut dreptate, si nu fratia ta 🙂 :

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/01/20/patriarhia-romana-biserica-nu-poate-fi-indiferenta-fata-de-suferinta-poporului/

    PS: Nu aveam de ce sa ne suparam, am prins “spiritele”.

  18. Inca de acum doua zile va scriam ca prelatii nostri au pierdut pentru a nu stiu cata oara prilejul de a se arata umani in relatie cu turma lor. NU AU NICIO LEGATURA CU “VIERMII” pentru ca ei traiesc intr-o alta Romanie, o Romanie a bogatilor. Priviti la luxul pe care il afiseaza, la masinile care ii plimba pe banii nostri. Pentru ei e foarte bine in Romania. Inca o dovada? Revedeti poza cu toti ierarhii nosri in mijlocul carora hahaie tovarasul Basescu cu ocazia cananonizarii lui Andrei Saguna.Luati facultatile de teologie si veti vedea ce increngatura de interese, nepotismul este in floare.
    Cum se empatizeze acestia cu noi? Sunt preoti care nu si-au luat salariile de cateva luni de zile si li se cere sa achite minim 50 de lei pentru moftul patriarhului -catedrala mantuirii neamului? Care neam? (Nu mai amintesc de obligarea lor de a cumpara direrite ziare, reviste, lumanari – ca doar e monopol). Cum sa inteleaga durerea oamenilor cand ei NU TRAIESC IN SARACIE desi AU JURAT LA CALUGARIE CA VOR FI SARACI? O ultima intrebare: CATI IERARHI RAMANAND FARA BANI AU FOST PUSI IN SITUATIA DE A IMPRUMUTA BANI DE PAINE in luna decembire? Cum vreti sa ne inteleaga? Le cereti prea mult. Ei traiesc in lumea lor, o lume care nu are nimic in comun cu lumea oamenilor simpli.

  19. @admin
    Inseamna ca Petra a avut dreptate si in ceea ce va priveste. Atitudinea pe care o critica in privinta atacurilor privitoare la Patriarhie sau de ce nu, la adresa unor ierarhi BOR s-a observat in multe din articolele Dvs. cu care eram si sunt de acord. Mi-a placut comparatia cu “apa murdara din covata”, dar oricine cand arunca apa din covata, va scoate mai intai copilul. S-ar putea intelege ca atat e de murdara “apa” BOR, ca nu se mai vede copilul din cofa (gen “nu mai vedem padurea de uscaturi”).
    Iar comunicatul de presa de la Agentia Basilica in ce zi s-a dat? Astazi? Saptamana trecuta? (cand au inceput protestele) Tara e intr-o criza interminabila de vreo douazeci de ani. Abia acum au dat comunicat? Ne incalzeste cu ceva comunicatul? Si Madame Boagiu spunea ca se va analiza situatia din CFR si a oprit pentru moment disponibilizarile. Ceausescu, vazandu-se huiduit de multime le-a spus ca le mai da 100 de lei…
    Ei, nu ca iar incep cu intrebarile retorice.
    Din punctul meu de vedere, Comunicatul Biroului de Presa al Patriarhiei nu reprezinta mare lucru, daca nu e si dublat de FAPTE. Pana atunci, spun ca Victor avea dreptate: “nu e de ajuns sa dai din papagal, doar pentru ca asa iti cere functia”.

  20. @ Bellum…:

    1. Insusi raspunsul nostru la setul de intrebari anterior arata ca NU noi aruncam si copilul din copaie, o data cu apa murdara. Si oricine a urmarit acest blog cu atentie, onestitate si ne-superficialitate de mai multa vreme, stie ca tocmai pentru ca am fost mereu APARATORI ai Bisericii, ai unitatii ei, si critici numai cand era cazul (nu tot timpul, ca bazmeticii, nu dand cu pietre in pastorii nostri), numai cu argumente punctuale, cu masura si CU DURERE, niciodata la modul demolator si absolutist, niciodata coborandu-ne la nivelul trivialitatii si al lipsei de cuviinta… si ca tocmai de asta ne-am atras adesea lovituri peste lovituri, calomnii peste calomnii de la cei care au ales calea extremismului schismatic anti-ierarhie, a zelotismului, a fanatismului si/sau a mahalagelii. Asa ca nu, nu credem ca Petra la noi se refera, iar daca o face, atunci greseste foarte mult. Si e cazul sa dea marturia asta mai degraba alti cititori.

    2. Evident ca de astazi, altminteri nu am fi scris ieri (cu semnul intrebarii insa si asteptand o reactie) referitor la ceea ce (nu) facea Patriarhia, in raport cu catolicii.

    3. Da, ne incalzeste cat de cat, e un semnal si… asteptam sedinta Sinodului pentru ceva mai mult. Poate si fapte.

  21. @Dan
    Bravo! Ati surprins un adevar trecut de multe ori sub obroc. “Adevarul va va face liberi!” (Ioan 8, 32)
    In zilele noastre se obisnuieste, doar pentru a “te pune bine cu sistemul”, sa nu iei atitudine impotriva unor derapaje, ca sa nu zic deraieri, ale conducatorilor de orice tip ar fi (politici, religiosi, etc.) Acesti conducatori, imbolnaviti de putere, cred ca daca li se atrage atentia asupra greselilor lor, li se aduce o grava ofensa, in loc sa vada in aceasta o cointeresare a supusilor pentru binele tarii, institutiei, etc.
    Ofensa a fost considerata demascarea actelor de coruptie in privinta IPS Teodosie Tomitanul, ca tot vorbeati de mafia din scolile teologice. Si sa fim seriosi, nu e singurul vinovat de acuzele care i s-au adus. Mai sunt si altii.
    Societatea noastra s-a cladit pe o zicala cat se poate de pacatoasa, anume: “capul plecat, sabia nu-l taie!”.
    Dumnezeu ne-a creat liberi, demni, ne cere sa fim responsabili, nu subjugati. Aceasta lozinca vine din zbuciumata istorie a poporului nostru, cand, care mai de care au venit aici sa ceara, vorba poetului “pamant si apa”, pretinzand ca ne vor cruta, daca ne inchinam lor, recunoscandu-le superioritatea.
    Imi vin in minte cateva replici din filmul Vlad Tepes (1979), regia Doru Nastase, relevante pentru ceea ce afirm in comentariul meu:
    “Cand vor sa cucereasca,sa asupreasca, sa ia ce nu-i al lor, intre crestini si pagani nu-i nicio deosebire. Curand, fiecare din ei va incerca sa ne supuna cu zambetul pe buze, zicand ca vrea sa ne apere de celalalt”.
    Deci, sa stam cu capul plecat, sa le platim haraci, bir si altele, ca sa nu ne taie. “Sa ne cumparam libertatea”, spuneau boierii, “ca pretul e mic”. De memorat replica lui Tepes: “Pretul e mic?! … Va veni o vreme cand pretul libertatii va fi libertatea insasi”.
    Un film deosebit! Merita vazut si de luat aminte! E plin de astfel de replici, ce ar putea deveni “celebre”.

  22. @admin
    Sa dea Dumnezeu sa fie si FAPTE, asa dupa cum cerea si parintele Iustin in filmuletul pe care l-ati postat intr-un alt articol.
    Sa aiba curajul de a infrunta pe fata, asemeni Sinodului grecesc, derapajele puterii anticristice! Si aceia sunt ierarhi si ei sunt tot ierarhi!
    Doamne, ajuta!

  23. @bellum.
    Raspunsul meu in acest caz era la adresa reactiilor celor care au postat comentarii la rindul lor, apropo de Patriarhie.

  24. Apropo de poza hahaitului. A avut exact reactia pe care putea s-a aiba. Fiind in mijlocul atator ierarhi care slujesc in mod constant Sfanta Liturghie, si sunt sfintiti prin aceasta, n-a mai fost in stare sa scoata decat un mare ranjet. Probabil ca il ardea, si abia astepta sa plece cat mai repede de acolo, si cat mai departe.

  25. Se poate spune si ca Patriarhia s-a instrainat de popor care s-a instrainat de credinta? Cerem Patriarhiei sa aiba cat mai rapid reactii oportune si necesare, in timp ce noi ca popor nu avem reactii de niciun fel, sau atunci cand le avem sunt tardive, anemice si haotice.

  26. @ antuza

    Totusi pastorii ar trebui sa pastoreasca turma si nu invers. Tocmai de aceea, daca oile se instraineaza de pastori, datoria acestora este sa le recupereze, sau macar sa-si dea toata silinta pentru a le recupera. Iar daca oile prefera sa nu asculte de pastori si sa se dea de bunavoie in gura lupului, asta numai e problema pastorului, atata timp cat el a incercat si a facut tot posibilul pentru a-si salva turma.

    Intotdeauna si oriunde in lume cel nedreptatit va cere socoteala celui care l-a nedreptatit si nu invers.

  27. @ Victor
    Va felicit pentru calitatea de “razboinic intru cuvant”, pentru gandirea crestineasca de care dati dovada, dar de ce nu si pentru ravna in aceasta “batalie pe taramul argumentelor”. Nu e putin ca la o ora atat de matinala sa porniti “lupta cea buna”.
    Felicitarile mele!
    Asa e, turma se ia dupa pastor, iar daca o oaie se rataceste, datoria pastorului e sa faca tot posibilul sa o scoata si din gura fiarei!
    “Furul nu vine decat ca sa fure si sa junghie si sa piarda. Eu am venit ca viata sa aiba. Eu sunt pastorul cel bun. Pastorul cel bun isi pune sufletul pentru oile sale, iar cel platit si cel care nu este pastor si ale carui oi nu sunt ale lui, vede lupul venind si lasa oile si fuge si lupul le rapeste si le risipeste. Cel platit fuge, pentru ca este platit si nu are grija de oi. Eu sunt pastorul cel bun si cunosc pe ale Mele si ale Mele Ma cunosc pe Mine. Precum Ma cunoaste Tatal si Eu cunosc pe Tatal. Si sufletul Imi pun pentru oi” (Ioan 10, 10-15)

  28. @Victor:
    Ceea ce am vrut sa spun era faptul ca pastorii provin din turma, adica sunt nascuti, crescuti si educati de turma, in familiile de crestini obisnuiti. Pr. Arsenie Boca spunea, citez din memorie: Vreti preoti buni, nasteti-i, cresteti-i. Prin urmare avem preotii pe care poporul acesta i-a nascut, crescut si educat. Asta este situatia la care direct sau indirect toti au contribuit. Sper ca acum m-ai inteles mai bine.

  29. @ Bellum

    Multumesc pt. “complimente”, stiam ca va sunt “simpatic”, deci sunt binevenite oricand :).

    @ antuza

    V-am inteles, multumesc ca ati avut rabdare cu mine.

  30. Pingback: Parintele Milea (Buzau) alaturi de cei iesiti in strada: NIMENI NU NE POATE SALVA: guvern, partid, conducator. TREBUIE URGENT SA NE SCHIMBAM NOI INSINE! - Razboi întru Cuvânt
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare