ActiveNews/ Vlad Pârău: Mitropolitul Ierótheos de Nafpaktos emite un comunicat controversat și necanonic către nevaccinați, omițând că și vaccinații răspândesc virusul COVID și infectează oameni, cu tot cu pașaportul verde „Nu trebuie să fim indiferenți la tratamentul acestei boli, de …
Articole din categoria: Ierarhi greci
Sub titlul “Enciclica (Circulara) Bisericii – Vremuri eshatologice“, este prezentat un scurt filmulet, cu un dialog interesant intre 3 realizatori tv si Pr. Stilianos Karpathios (Licentiat al Facultatii de Teologie si de Medicina din Atena, cu Master la Universitatea “Rene …
Nu este prima dată când se întâmplă în cei 2.000 de ani de istorie bisericească. Dacă se cercetează când au intervenit unele ca acestea, se va încredința că lucrurile au luat o astfel de întorsătură ori de câte ori se pregătea o tentativă de unire forțată a ortodocșilor cu ereticii. «Resursele» vechi ale diavolului rămân aceleași și astfel din fericire le mai recunoaștem. Deci doresc tăcerea oricărui opozant pentru că ne aflăm în pragul unei dictaturi politice mondiale și a unei uniri religioase…
Se va permite prezența credinciosilor la slujbe doar în condiții de distanțare fizică de câte o persoană la 25 m.p., iar preotii si psaltii vor trebui fie să fie vaccinati fie să prezinte un test rapid negativ de Covid.
La fel de vădit e eșecul strategiei Bisericii Greciei de acomodare prin concesii maximale în fața restricțiilor libertății religioase întreprinse de guvern. Iată că nici acordul deseori explicit dat abordării guvernamentale și eficienței „restricțiilor”, nici lipsa de contestare a măsurilor care au lovit drastic viața bisericească, nici îndemnurile la vaccinare și vaccinarea demonstrativă a lui Hierotheos Vlachos nu au adus niciun fel de ușurare Bisericii și credincioșilor.
Considerat ca un înaintemergător în cursa globală de combatere a COVID-19, vaccinul a fost dezvoltat dintr-o linie de celule renale (HEK-293) prelevate de la un făt avortat.
Sinodul Permanent a decis unanim să trimită Scrisori Sinodale corespunzătoare de răspuns, în care va fi înfățișat din nou faptul că Biserica Greciei rămâne în încredințarea dogmatică și teologică exprimată de la început că «Taina Sfântă a dumnezeieștii Euharistii rămâne de nenegociat, după cum ne-a fost predată de învățătura din Tradiția Ortodoxă și a Sfinților Părinți ai Sfintei noastre Biserici», precum și că «procedura administrării dumnezeieștii Împărtășanii credincioșilor rămâne precum este și după cum ne-a fost predată de Sfinții Părinți și de Sfânta noastră Tradiție».”
În mod regretabil, în aceste zile, creștinii ortodocși care stau în apărarea credinței lor sunt etichetați drept „fundamentaliști” și „tradiționaliști” sau chiar radicali pur și simplu pentru că doresc să-și păstreze credința neamestecată și nestricată de capriciile imperativelor seculare și sociale. Doctrinele credinței ortodoxe ar trebui să nu fie la cheremul nimănui; ci mai degrabă Biserica Sfântă Ortodoxă ar trebui să rămână adevărată față de învățăturile lui Hristos, Sfinților Părinți ai Bisericii și celor șapte Sinoade Ecumenice.
Cine nu a trăit în Africa nu înţelege ce înseamnă aceste dificultăţi. Un african ortodox nu poate concepe că e cu putinţă ca Biserica să-l oprească de la Dumnezeiasca Împărtăşanie din cauza unei epidemii. Africanii cred cu multă putere şi îşi găsesc odihna sufletească în Biserică, au încredere în Sfânta Împărtăşanie şi caută această legătură cu Dumnezeu.
Sfânta Chinotită nu este împotrivitoare măsurilor de prevenire împotriva coronavirusului și respectă eforturile autorităților de Stat, ale oamenilor de știință și ale celor ce lucrează în domeniul medical, pentru a face față pandemiei. Facem, cu ajutorul lui Dumnezeu, ceea ce este omenește posibil, iar măsurile de protecție au fost luate și sunt respectate până în ziua de azi, cu grijă și discernământ, și în Sfântul Munte. Totuși, această pandemie și tratamentul ei nu trebuie să afecteze în niciun caz posibilitatea credincioșilor de a participa la Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe, având ca rezultat îngrădirea libertății religioase și a cultului creștin.
În circumstanțele actuale, dificile, ale pandemiei, există o nevoie crescută de a recurge la ajutorul lui Dumnezeu, de a participa la tainele mântuitoare ale Bisericii, de a chema ajutorul dumnezeiesc și mijlocirea sfinților prin diferitele mijloace pe care le cunoaștem din experiența eclezială de-a lungul secolelor, adică săvârșirea procesiunilor cu sfintele icoane și prascumpele moaște, citirea rugăciunilor speciale, săvârșirea slujbelor speciale.
Ieri, Arhiepiscopul [Ieronim] a trimis o scrisoare premierului Kyriakos Mitsotakis, solicitand deschiderea imediata a bisericilor. Potrivit scrisorii, care este scrisa pe un ton strict si a fost redactata in urma unei decizii luate de membrii Sinodului, ierarhii cer sa fie deschise bisericile credinciosilor pentru inchinare, fara nici o restrictie legata de reuniuni. Ierarhii sunt suparati deoarece guvernul a aprobat un concert itinerant al cantaretei Alkistis Protopsaltis, in timp ce procesiunea Sfantului Epitaf [din Vinerea Mare] nu a putut avea loc.
Românii se pregătesc acum de un Paște care, peste două săptămîni, va avea loc cu bisericile goale. Cum situația în care ne aflăm aduce cu o recluziune forțată în care fiecare fierbe în suc propriu între patru pereți, analogia dintre noi și deținuții politici nu e deloc deplasată. Trăim o detenție la care sîntem siliți în numele protecției noastre. Sîntem protejați cu de-a sila, cu sîrguința cu care un părinte își oblăduiește niște copiii care sînt prea necopți ca să priceapă actul de binefacere la care sînt supuși.
În Georgia, Sinodul bisericii locale a îndemnat credincioșii să nu părăsească țara, iar pe cei care manifestă simptome specifice să rămână acasă. Rânduiala liturgică se va ține ca și până acum, cu precizarea că se vor înlocui păhărelele cu vin diluat folosite după împărtășirea cu Sfintele Taine cu unele de unică folosință. „Vrem să subliniem că biserica este un locaș de cult specific și că liturghia ce se slujește în acesta este actul cel mai important de pe pământ. Participând la slujbe, noi primim Trupul și Sângele lui Iisus-Hristos cel Viu, care este sursa vieții și a păcii, a nădejdii și a bucuriei, și nu trebuie să ne lipsim de acest har”, a comunicat sinodul georgian. De asemenea, ierarhii georgieni au cerut preoților să țină procesiuni și să stropească cu apă sfințită străzile pentru a combate, astfel, răspândirea molimei. În plus, clopotele vor fi trase în toată țara (și în diaspora) și se vor citi rugăciuni speciale în comun.
în ceea ce privește oferirea Sfintei Euharistii, poziția Bisericii este cunoscută. Sfânta Euharistie nu simbolizează, ci este chiar Trupul și Sângele lui Hristos. Ar fi o blasfemie gândul că Trupul și Sângele lui Hristos ar putea transmite vreun virus sau boală.
Unii pot cădea în ispită și, astfel, să evite să vină la Biserică din cauza fricii de a fi infectat prin atingere, prin Sfânta Împărtășanie, sau prin prezența în adunare. Mass-media secularistă poate hrăni, de asemenea, ideea de a evita mersul la biserică, folosind sistematic insinuări frecvente și provocatoare de frică, prin mijloace diverse cum ar fi filmele, animațiile, adăugate bombardamentului zilnic cu idei care ne împrăștie gândurile și distrug familiile. Umanitatea a devenit prizonieră unui plan demonic, fiind controlată prin frică și panică.
În acest caz, ne reamintim de cuvintele Sfântului Petru: „Simon Petru I-a răspuns: Doamne, la cine ne vom duce? Tu ai cuvintele vieţii celei veşnice.” (Ioan 6, 68).
Biserica Ortodoxă a Ucrainei – Patriarhia Moscovei, a reacționat la decizia luata de Arhiepiscopul Ieronim, descriind-o drept „un cuțit înfipt în spate” și anunțând că decizia de întrerupere a comuniunii va fi luată de Sinodul local.
Sinodul Bisericii Greciei a decis sâmbătă, 12 octombrie, să recunoască structura eclezială creată de Patriarhia Ecumenică în Ucraina, intitulată Biserica Ortodoxă Autocefală a Ucrainei (BOAU) și condusă de Mitr. Epifanie. În ciuda pozițiilor publice ale câtorva ierarhi ai Bisericii Greciei, care au apelat la nerecunoașterea „schismaticilor”, precum și în pofida protestelor mai multor clerici și mireni, Sinodul grecesc a luat această decizie care riscă să amplifice tensiunile din Biserica Ortodoxă.
IPS Ambrozie de Kalavrita a anuntat duminica, 18 august, in cadrul Sfintei Liturghii, ca si-a dat demisia din pozitia de mitropolit dupa 41 de ani de slujire arhiereasca.
De ajuns! Sa ne pocaim, cler și laici, pentru compromisurile si lepadarile pe care le-am facut fata de tradiția creștina, a istoriei și a limbii noastre, in fata razboiului provocator al masoneriei si al fortelor întunecate. Acestia au ca scop distrugerea institutiei familiei, care este fundamentul tarii noastre si care a dat atatia Eroi și Sfinți.
Legea a fost votata in ciuda opozitiei vehemente a Bisericii Greciei, care a condamnat-o drept “imorala” si “monstruoasa”. Sfantul Sinod a avertizat ca legea este un “afront adus societatii” si o amenintare la adresa “sanctitatii familiei”. Legea propusa, au transmis sinodalii greci, ataca institutiile sacre ale familiei, contrazice morala, bunul simt si distruge omul. “In loc sa diminueze dezordinea psihica, o va amplifica si va da nastere unor fenomene sociale periculoase.” Ierarhii au mai aratat ca dragostea fata de pacatos inseamna inclusiv a atrage atentia asupra unor pacate distrugatoare ca sodomia.
Biserica este una, cea Ortodoxă. După Marele Vasile, «toți cei ce nădăjduiesc în Hristos nu formează decât un singur popor, iar credincioșii lui Hristos sunt acum toți o singură Biserică (cu toate că aceasta ia diferite numiri după locul unde se află)» (Epistola 161, II – după ediția PSB 3, Basilica 2010). Biserica așteaptă totdeauna întoarcerea tuturor oamenilor, neortodocși și de altă credință la ea. Textele Sfântului și Marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe constituie obiectul unei aprofundări și studiu pe mai departe. Acest fapt este valabil pentru toate Sinoadele Bisericii. Dialogul teologic nu este întrerupt. Condiția prealabilă indispensabilă desigur este să păzească neatins adevărul teologic și acest dialog să se realizeze fără fanatisme și dezbinări, fără adunări separate și schisme, care lovesc unitatea Bisericii.
Basilica: Propunerile Sfântului Sinod al Bisericii Greciei referitoare la Sfântul și Marele Sinod Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe a Greciei s-a întrunit în două sesiuni de lucru în zilele de miercuri și joi, 23-24 noiembrie 2016, sub președinția Preafericitului Părinte Ieronim, …
În scrisoarea sa, Patriarhul Ecumenic Bartolomeu a chemat Arhiepiscopul Ieronim și Biserica Greciei să susțină deciziile luate la Sfântul și Marele Sinod. Patriarhul a subliniat faptul că deciziile Sfântului Sinod manifestă unitatea Bisericii Ortodoxe, care rezultă din sinodalitatea ei. În același timp, Patriarhul cheamă Arhiepiscopul să nu se lase influențat de persoane care, în sânul ierarhiei Bisericii Greciei nu sunt de acord cu deciziile în cauză, menționând numele mitropoliților Ambrozie al Kalavrytriei și Serafim de Pireu.
„Sunt situații aparent fără de ieșire din viețile noastre, în care ni se pare că obstacolele sunt de nedepășit și în care primim de la Mântuitorul Hristos ajutor nespus, așa cum a primit tânărul Nestor, întru binecuvântarea și rugăciunea smerită a Sfântului Dimitire, pentru a-l înfrunta și învinge pe Lie-vandalul. Precum odinioară pe Nestor, Sfântul Dimitrie ne conduce la Hristos, ajutându-ne să învingem tot ceea ce uneori ni se pare de neînvins”.
Pravoslavie.ru: Un Mitropolit al Bisericii Ortodoxe Grecesti va aparea in instanta pentru remarcile sale impotriva sodomiei Mitropolitul Alexandru al Mantineiei si al Kynouriei a anuntat ca a primit o citatie oficiala si ca va aparea in curand in instanta pentru …
Mitropolitul Procopie al Neapolisului a caracterizat la randul sau reforma educationala drept “un experiment periculos si inutil, capabil de a ucide traditia educationala greceasca si identitea sa religioase. Biserica nu poate ramane indiferenta si fara grija cu privire la astfel de experimente anti-ortodoxe.”
Astfel, textul final este diplomatic, fiind caracterizat de o ”ambiguitate creatoare”, după cum s-a scris, și conține argumente care pot fi acceptate de toate părțile, de aceea consider că displace deopotrivă ortodocșilor și eterodocșilor, este îmbibat de teologie baptismală și, indirect, dar clar, și de teoria ramurilor, după cum s-a văzut și din discuții, și de asemenea, dezbaterea s-a deplasat ușor, dar conștient, de la principiul exclusivității la principiul inclusivității. După cum se știe, în virtutea principiului exclusivității se afirmă că Biserica Ortodoxă este Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolică, în timp ce, potrivit principiului inclusivității, se afirmă că există multe Biserici, în care se recunoaște ca punct de bază Botezul valid, iar Dialogurile au loc în vederea ajungerii la unitatea deplină. Adică, potrivit principiului inclusivității, hotarele canonice și sacramentale ale Bisericii nu coincid, așa cum este valabil în mod clar potrivit principiului exclusivității.
A SE CITI ACTUALIZAREA DIN FINALUL POSTARII, PENTRU A INTELEGE INCLUSIV RECTIFICAREA FACUTA IN TITLU! Orthodox Ethos: Documentele finale scanate ale Sinodului de la Creta arata ca sunt mult mai multi ierarhi care nu au semnat actul ecumenist nr. 6 …
Iată, mai jos, ceea ce avem în vedere. Întreg documentul acesta dă impresia unei utilizări nejustificate a terminologiei ecumenice, care vine în contradicție cu teologia ortodoxă tradițională și limbajul Sfinților Părinți. Uneori, sunt folosite expresii cu dublu sens, care nu sunt menite să clarifice conceptele, asemenea Sinoadelor Ecumenice, ci să le ascundă și să le erodeze în mod conștient. Există chiar unele formulări evident neortodoxe. Cităm exemple concrete.
In predica sa, Preasfintitul s-a referit la pericopa din Evanghelie subliniind faptul ca fuga lui Hristos in Egipt si toate prigoanele prin care a trecut in viata Sa pe pamant culminand cu moartea pe cruce, este o forma a razboiului care se duce incepand cu vremea caderii omului, intre puterile intunericului si cele ale luminii.
“Si va rog, dragii mei crestini- a spus – nu ma lasati singur. Credinta si tara nu este doar a mea. Ortodoxia este si credinta voastra, Grecia este si tara voastra. Slavitul nostru popor a cazut in vremurile noastre deoarece ne-am indepartat de Dumnezeu care este Tatal nostru. Gata, Dumnezeu va lua Harul Sau de la noi, deoarece am tradat legea Sa si am votat legea spucarciunii.”
Un expert citat de Ria Novosti considera ca tensiunea intre Biserica Greciei si Patriarhia Constantinopolului a crescut sub impactul factorilor politici si nu numai, acesta comentand pe marginea refuzului Arhiepiscopului Ieronim al Atenei de a lua parte la intalnirea programata in ianuarie 2016 in Istanbul dedicata Sinodului Pan-Ortodox.
Arhiepiscopul Ieronim a afirmat ca guvernul Grec a efectuat o serie de reforme si masuri ce sunt impuse de creditorii internationali pentru a ”degrada istoria Greciei si traditiile sale, pentru a dobori institutia familiei, a intari idei pervertite, a degrada limbajul nostru, aratand un dispret evident fata de secolele marii noastre civilizatii, patriei noastre, credintei noastre”.
“Aceasta Europa care se decrestineaza continuu, care isi neaga radacinile crestine, este dominata de spiritul inghetat al culturii protestante, in care lipseste omenia si sentimentele si in care oameni sunt tratati din prisma unei logici reci a numerelor si al dimensiunilor economice. De aceea si exista aceasta atitudine fata de tara noastra.“
Stirea reala ar fi ca exista, deja, in Biserica Ortodoxa Universala, un grup important de ierarhi care promoveaza incorporarea in discursul public al Bisericii a limbajului corect politic privitor la homosexuali (proces in plina derulare in catolicism). Viclenia cu care acest limbaj este promovat tine de pretextul combaterii persecutiilor la care acestia ar fi supusi in unele tari – de regula, musulmane. Spunem pretext pentru ca, in realitate, miza este alta, nu soarta acelor oameni, ci alinierea Bisericii la standardele nouvorbei pro-LGBT.