Mitropolitul Emanuel de Paris, seful Adunarii Episcopilor Francezi, despre “MONOLOGUL” SINCRETIST SI PACEA ANTIHRISTICA DE LA ASSISI

31-10-2011 5 minute Sublinieri


Ce asteptati de la intalnirea de joia viitoare de la Paris [27 octombrie]?

– Orice intalnire care valorifica dialogul si apropie intre ele diferitele religii pentru ca ele sa actioneze impreuna in favoarea pacii este o intalnire care face sa avanseze lucrurile in directia buna. Adunarea noastra episcopala [AEOF] a raspuns fara ezitare, la invitatia Cardinalului André Vingt-Trois si a comunitatii Sant’Egidio. Ea va fi reprezentata de catre IPS Nestor, episcop al protopopiatului (diocezei) din Chersonèse a Patriarhiei Moscovei in Franta. Eu insumi voi fi la Assisi unde il voi acompania pe Patriarhul Ecumenic Bartolomeu. Prin angajamentul nostru dorim sa subliniem si sa faca sa apara un mesaj puternic. Religiile, care adeseori sunt sinonime cu conflictul din cauza instrumentalizarii cu scopuri politice poarta in traditiile lor conditiile esentiale pentru o impreuna-traire fondata pe toleranta, spirit de deschidere si pace. Dar pentru ca acest mesaj de pace sa fie auzit, trebuie ca responsabilii religiosi sa re-adecveze invatatura lor si sa arate dorinta lor de dialog si de colaborare. Acesta este mesajul pe care vrem sa-l transmitem lumii astazi.

Ce importanta releva dialogul inter-religios in Biserica Ortodoxa?

– Dialogul este un punct central in multimea societatilor de astazi, in special la ora mondializarii si inter-conectivitatii, intr-o lume unde totul este legat. Absenta dialogului dezvolta replierea asupra propriului sine si a fricii de celalalt. Distantarea unora de altii creeaza reprezentari false si fantasmatice. ...Or, celalalt ar trebui sa fie reprezentat si cunoscut asa cum este, adica in adevarul sau. Doar dialogul permite astfel de a cunoaste si de a recunoaste pe celalalt ca partener si a nu-l reduce la o reprezentare pe care noi ne-o facem de el, intr-o totala desprindere de realitate. Dialogul inter-religios permite astfel, in afara pacificarii memoriilor si depasirea tensiunilor, instalarea unei dinamici de cooperare si de schimb care este benefica pentru toti.

Ce reprezinta pentru Inalt preasfintia voastra spiritul intalnit la Assisi?

– Este un spirit de libertate in adevar, de indrazneala in dialog si de intalnire a celuilalt. Este vorba de o initiativa curajoasa care permite orientarea energiilor spre bine, de a face astfel ca factorul religios sa fie mai degraba un factor de pace si progres decat un factor de opozitie si de confruntare. Assisi reprezinta intalnirea celuilalt asa cum este, si nu cum am vrea noi sa fie. Aceasta initiativa, care pare de la sine, nu este mai putin un postulat care trebuie sa aminteasca stabilirea de relatii oneste si acceptabile.

Din exterior, dialogul inter-religios pare a fi concentrat doar de catre Biserica Catolica. Ce parere aveti?

– Acest lucru nu este adevarat. Este o impresie si nu un fapt. Biserica ortodoxa, nu trebuie sa uitam, a fost la initiativa dialogului ecumenic la inceputul secolului XX. De asemeni, Patriarhul Ecumenic, poarta, de mai bine de 30 de ani, numeroase proiecte in favoarea dialogului inter-religios, atat la nivel bilateral, cu Islamul, Iudaismul, cat si la nivel multilateral, cu santiere de lucru ce reunesc religiile monoteiste. Trebuie sa nu uitam, de asemeni, ca ariile geografice unde Ortodoxia este prezenta, constituie veritabile puncte de intalnire intre Orient si Occident. Experienta inter-religioasa constituie viata de zi cu zi a crestinilor ortodocsi, si acest dialog se realizeaza de maniera permanenta. Chiar daca angajamentul nostru in favoarea dialogului inter-religios nu are acelasi ecou ca cel al Bisericii Catolice in Franta, nu este mai putin important, a se vedea chiar vital, pentru coabitarea intre crestini si celelalte comunitati religioase din aceste regiuni. De asemeni trebuie sa spunem ca dialogul inter-religios nu este un subiect de concurenta cu Biserica Catolica, ci, este vorba, din contra, de un obiect de colaborare stransa, intarind apropierea dintre Bisericile noastre. In acest spirit, de altfel, a fost elaborata Charta Ecumenica, intr-o stransa legatura, in cadrul Conferintei Bisericilor Europene si Consiliului de Conferinte Episcopale din Europa, si care a amintit in 2001 necesitatea dialogului inter-religios.

Sunt unii care afirma ca dialogul inter-religios slabeste. Este si punctul de vedere al Inaltpreasfintiei voastre? Daca este cazul, ce ar trebui facut pentru a fi relansat?

– Nu cred ca este vorba de o slabire, ci de o deconcentrare de cercuri si de instante ale dialogului care s-au tot intins. Dialogul ecumenic continua de o maniera regulata la niveluri foarte diferite. Dialogul inter-religios urmeaza, dar nu se mai bucura de  un caracter inovator pe care il recunoasteam acum vreo zece ani. Prefer sa ma cred ca, dupa construirea diferitelor santiere inter-religioase,  am trecut la inima lucrarii noastre, a dialogului ca atare. Sigur, efectele anuntate sunt mai putin importante, dar angajamentul exista si este urmat.

Dialogul intretinut de catre responsabilii religiosi isi gaseste un ecou la crestinul ortodox simplu?

– Bineinteles. Crestinul ortodox este astazi un cetatean al lumii care nu poate fi indiferent fata de intrebarile pe care si le pune dialogul inter-religios, cum sunt problema pacii, a impacarii, a “purificarii memoriei” – pentru a prelua o expresie a Papei Paul al VI-lea, fiind vorba despre dialogul cu ortodocsii -, a demnitatii persoanei umane, a libertatii, etc.

Acest dialog, intretinut in tarile unde religiile coabiteaza in mod pacific are el un ecou in tarile unde barbati si femei sunt persecutati din cauza credintei lor (in Egipt, de exp.)? Ce trebuie facut pentru aceasta?

– Mai mult ca niciodata dialogul este o necesitate vitala in tarile care au un drum de parcurs in gestiunea vointei de a trai impreuna…. Or, nu este vorba de ceva dobandit o data pentru totdeauna. Armonia se lucreaza, impreuna-traire se alimenteaza, pacea cere un efort constant pe care doar dialogul singur este susceptibil sa-l garanteze. Propunerea noastra nu este de a ne da ca exemplu. Cu siguranta nu, caci avem propriile dificultati. Dar, mi se pare important sa subliniez dinamica pe care o avem, cat si spiritul care ne anima. Doar pacea va face sa se converga spre stabilitate. Conditiile acestei paci sunt in mod intim legate de capacitatea noastra de dialog, de a ne recunoaste in respectul diversitatii noastre.

mitropolitul emanuel

Mitropolitul Emanuel la costum, luptand din greu… sa fie pace si progres in lume

NOTA NOASTRA:

Mitropolitul Emanuel tine de Patriarhia Ecumenica si a fost organizatorul unei intruniri pan-religioase cu o concluzie intru totul asemanatoare apelului Vaticanului pentru o noua ordine mondiala: Concluzia summit-ului religios mondial de la Bordeaux: AVEM NEVOIE DE O CONDUCERE MONDIALA MAI PUTERNICA

Filosofia expusa de mitropolitul Emnauel e un exemplu de discurs standard al noului ecumenism. Ideile nu sunt complicate: se proclama binele absolut al omenirii, anume pacea (definita ca lipsa a razboiului si violentei), la care se ajunge exlcusiv prin toleranta si acceptarea diversitatii. In ton cu utimele snobisme ale postmodernismului, principiul prin care se manifesta toleranta si respectul diversitatii este cunoasterea celuilalt asa cum este el, in adevarul sau. Pentru a aplica acest principiu, ar fi nevoie chiar de re-adecvarea religiilor de catre responsabilii lor!

Se intreaba cineva ce legatura au aceste idei cu ortodoxia? Evident, niciuna, ba chiar sunt profund nihiliste si contravin dogmelor si adevarului dreptei credinte. Iata ca, fara a fi in mod fatis sincretiste, fara a fi in mod evident relativiste, astfel de idei, in realitate, golesc de continut Evanghelia si adevarul de credinta. De ce? Pentru ca pacea cautata la Assisi este o pace antihristica, pentru ca e o pace mincinoasa, o promisiune de incetare a violentelor si razboiului, de eradicare a agresiunii … dar cum? De fapt, in numele cui? Pentru ca nu poate institui pacea decat in numele cuiva sau a ceva. Sincretistii nostri spun ca in numele celuilalt, insa un celalalt anonim, un celalalt divers, deci relativ, fara chip, fara fata.

In numele unui zeu necunoscut, care este insusi omul, umanismul, si care deja il inlocuieste pe Hristos, clericii zilelor noastre proclama pacea. Pe acest tron ridicat si gol, va fi adus insa “Mesia” care va promite intregii lumi pacea de la Assisi, promisiunea mincinoasa a unei societati utopice unde toate conflictele vor inceta si saracia va fi eradicata. Caci acest celalalt pe care-l evoca mitr. Emanuel si nu doar el, ci toti “politicienii” noului sincretism este insusi Antihrist.

Noi trebuie sa ajungem la celalalt, insa nu putem ajunge la el decat prin si intru Hristos. Celalalt exista in masura in care vedem si ne straduim sa il ajutam sa fie chipul lui Dumnezeu, iar Dumnezeu are chip in noi prin Hristos, Fiul Sau si Dumnezeul-Om.

Pentru ca Hristos este pacea, este Celalalt. Pentru ca numai in Trupul Sau, adica in Biserica, avem adevarul celuilalt si nostru, adevarul fiintei noastre launtrice.

Filosofia aceasta a celuilalt relativ, o filosofie cu staif si pretentii, este demolata de cuvintele simple, dar adanci si adevarate, ale unor batrani calugari fara scoala:

(…) Să avem dragoste de aproapele, să nu avem dragoste vicleană, adică să facem alegere că acela e viclean, că celălalt este aşa… Eu trebuie să îi iubesc pe toţi ca pe mine însumi, că aşa îmi porunceşte Biserica. Aceasta este Adevărul şi Ortodoxia. Adică să îi iubim pe toţi – şi pe turc, şi pe arab, şi cei de alte neamuri sau religii. Dar Dumnezeu nu porunceşte să-mi schimb şi credinţa după a lor, sau după obiceiurile şi patimile lor.

Noi cunoaştem Adevărul – credinţa ortodoxă. Să o ţinem, să o respectăm; ceilalţi cu ale lor. Faptul că eu îi iubesc pe aproapele meu, nu înseamnă că îmi însuşesc sau aprob credinţa sau patimile lui. (…)

(…) Ispita neamului celui de pe urma a si sosit, mai grozav acum, cu apropierea venirii lui Antihrist incat ameninta sa-i piarda pe cei alesi.

Si nu-i atat de periculoasa ispita care vine de la vrajmasii lui Dumnezeu, de la atei, de la cei cu grija numai la cele pamantesti sau de la cei destrabalati care nu pot usor sa vatame pe crestini. Pericolul vine de la fratii cei mincinosi, care sunt dusmani ascunsi cu atat mai periculosi, cu cat cred ca ei sunt frati curati. Predica si ei ortodoxia, dar oarecum schimbata si prefacuta dupa placul lumii acesteia si al stapanitorului acestei lumi.Predica lor e ca o hrana prielnica care a inceput sa se strice si in loc sa hraneasca, otraveste pe cei care o mananca. Ei aduc tulburare in randurile crestinilor. Acestia sunt ispita cea mai mare a neamului celui de pe urma. Despre ei a profetit Domnul ca vor fi in veacul cel de apoi: „Multi vor veni intru numele Meu si pe multi vor insela” (Matei 24, 5).

Vorbesc si fratii mincinosi de sfanta si preadulcea Ortodoxie, de dragoste, de curatie, de fapta buna, de smerenie si de virtute si ajuta obstile crestinesti. Cat e de greu pentru ortodocsii cei curati si simpli sa inteleaga pe cine au inaintea lor. Cat e de usor sa fie atrasi de ideile lor cele „filosofice” si sa ii creada. Daca rascoleste cineva adanc in sufletele acestor oameni, va gasi nu dragostea cea fierbinte pentru Dumnezeu, ci inchinarea unui idol care se numeste ‘om’. (…)

Mitropolitul Emanuel plasat in mijlocul liderilor europeni / bilderbergi


Categorii

Ecumenism, Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., Noua ordine mondiala, guvern mondial (Pasi catre Antihrist?), Opinii, analize, Patriarhul ecumenic Bartolomeu, Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)

, , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

19 Commentarii la “Mitropolitul Emanuel de Paris, seful Adunarii Episcopilor Francezi, despre “MONOLOGUL” SINCRETIST SI PACEA ANTIHRISTICA DE LA ASSISI

  1. Ce limbaj de lemn! Cuvinte goale, lipsite de continut. In plus, nu stiam ca exista mai multe adevaruri, adevarul lui x sau lui y, noi stim ca este unul singur. Hristos a zis ca nu a venit sa aduca pacea, stiind ca adevarul nu poate sta impreuna cu minciuna la aceeasi masa. Si totusi ei cauta pacea, acea pace intru minciuna, intru compromis.

  2. De fiecare data cand citesc astfel de articole, ma incearca un sentiment de neputiinta, stiind cat de multi oameni vor cadea in capcana care se ascunde in spatele unor astfel de cuvinte cu viclesug.
    “Nota noastra” insa, destrama intunecimea acestui limbaj mincinos si scoate Adevarul la lumina.
    Macar cativa de-ar citi-o si ar vrea sa inteleaga! Ar fi un castig imens.

    10. De omul eretic dupa una si a doua sfatuire, te fereste;
    11. Stiind ca s-a razvratit unul ca acesta si pacatuieste, fiind singur de sine osandit.
    ( Tit, cap.3 )

    Sf. Efrem Sirul: “Vai acelora care se intineaza cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjocoresc Dumnezeiestile Scripturi! Vai de cei citi murdaresc sfinta credinta cu eresuri sau incheie vreo intelegere cu ereticii!”

    Pr. Arsenie Boca: “Ecumenismul? Erezia tuturor ereziilor! Caderea Bisericii prin slujitorii ei. Cozile de topor ale apuslui. Numai putregaiul cade din Biserica Ortodoxa, fie ei: arhierei, preoti de mir, calugari sau mireni. Inapoi la Sfanta Traditie, la Dogmele si Canoanele Sfintilor Parinti ale celor sapte Soboare Ecumenice, altfel la iad cu arhierei cu tot. Fereasca Dumnezeu.”

    Cuv. Paisie Aghioratul: “Cu durere in suflet marturisesc ca, dintre toti filounionistii (ecumenistii n.e.) pe care i-am cunoscut, nu am vazut pe nici unul sa aiba nu miez, dar nici macar coaja duhovniceasca. Cu toate acestea, stiu sa vorbeasca despre dragoste si unire, desi ei insisi nu sunt uniti cu Dumnezeu, fiindca nu L-au iubit.”

    Pr. Ilie Cleopa: “Noi ortodocsii suntem putini dar suntem Biserica intreaga. Noua nu ne lipseste nimic! Noi n-avem ce imprumuta de la protestanti dar nici de la catolici!”

    Pr. Dumitru Staniloaie: “Eu nu sunt pentru ecumenism! A avut dreptate un sarb, Iustin Popovici, care l-a numit panerezia timpurilor noastre”

    Pr. Gheorge Calciu Dumitreasa: “Eu sunt impotriva ecumenismului! O socot cea mai mare erezie a secolului nostru”

    Pr. Arsenie Papacioc: “Sunt impotriva! Pe viata si pe moarte impotriva! Ce ecumenism?”

    Pr. Adrian Fageteanu: “Ecumenismul este o erezie, erezia secolului XX”

    Pr. Iustin Parvu: “Ecumenismul nu e nascut din parerile bisericilor, ci din gandirea proprie a unor pastori ce nu au nimic profund crestin si religios in ei ci doar o viata politica”

  3. ” Assisi reprezinta intalnirea celuilalt asa cum este, si nu cum am vrea noi sa fie. ” -cu alte cuvinte , ce atata implinire a legii Lui ? Ia sa faca bine sa ” re-adecveze ” invatatura ca noi ne-am cam saturat sa jucam dupa cum ne canta El . Ce-ar fi sa mai joace si El dupa cum cantam noi , ca doar cantam intr-o unitate in diversitate si uite , Doamne , cata dragoste frateasca avem noi , unii fata de altii , incat am renuntam la mantuirea Ta si in spiritul unitatii am hotarat sa mergem cu totii in iad , ca nu cumva sa se simta singuri cei ce nu-L cunosc si nu vor sa-L recunoasca in veci .

    IARTA-MA , DOAMNE , PENTRU CELE CE AM SCRIS , CHIAR DACA IN GLUMA !

  4. Discurs f tipic in care nu apare nici macara o singura data numele Domnului si Mintuitorului nostru Iisus Hristos ce sa mai zic de pacat , pocainta, samd sant usor de detectat minciunile.

  5. Asta am observat si eu in discursul papei si reprezentantilor lui din articolele precedente – ca de Domnul Iisus Hristos sau de Maica Domnului nu mai au timp sa pomeneasca, doar de musulmani, arabi si evrei cu culturile lor sau crestini de toate soiurile si propriile persoane. De parca au uitat complet cine ne-a creat si cine ne tine si rabda.

    Dar Doamne iarta-ma, pe mine ma ia cu ameteala cand citesc articole de-astea. Pentru ca sunt normale, prea normale si nu prea ai ce le reprosa in duh lumesc. Si nu prea ai ce argumenta rudelor care nu prea stiu despre ce e vorba, ce ar fi rau in discursurile lor.

  6. “Purificarea memoriei” (Papa Paul al VI-lea) este desigur inspirata de cuvantul psalmistului “si pacatul meu este inaintea mea pururea”.
    Dar deh, cum sa mai aibe “demnitate” bietul “cetatean” ortodox traind tot in pocainta, amintindu-si pururea de pacatul personal si nu numai (ca suntem vinovati si de al aproapelui.
    Vai si amar daca am ajuns sa traim ortodoxia, sa ne lucram mantuirea dupa cuvantul papilor. Indirect, am recunoscut primatul papal 🙁

  7. Lasand celelalte…ma uit la un episcop ‘mirean’ – adica imbracat ca unul de pe strada – uite mitra, nu e mitra! uite popa, nu e popa!
    Rusinica mare si multa, mitropolit ‘de ocazie’!

  8. Nu dialogul, in sine, este problema, ci scopul sau. Duhul care stapaneste aceste dialoguri transpare din scopul lor declarat. Pentru Mitropolitul Emanuel se pare ca unul dintre beneficiile dialogului ar fi faptul ca “permite orientarea energiilor spre bine, de a face astfel ca factorul religios sa fie mai degraba un factor de pace si progres decat un factor de opozitie si de confruntare. Assisi reprezinta intalnirea celuilalt asa cum este, si nu cum am vrea noi sa fie.”
    Care energii si care “bine”? In plus, noi ar trebui sa vrem sa fie asa cum vrea Dumnezeu, adica partas la Imparatie, la mantuire, daca il iubim cu adevarat! Cu alte cuvinte, intelegem ca, in dialogul interreligios, trebuie sa acceptam ereticul asa cum e, paganul asa cum e el, iar, in aceste conditii, Evanghelia lui Hristos nu mai este de trebuinta, se intelege, pentru ca devine factor de confruntare si nu de pace si progres! De aceea, nici nu mai intervine in discutie! Iata duhul lui antihrist!
    Tocmai aceasta este problema ca unii nu mai deosebesc duhurile, nu mai inteleg sau nu mai vor sa inteleaga ca aceste dialoguri, discursuri si demersuri chiar daca in urechile lumesti par corecte si lumea nu are nimic a le reprosa (caci este de la sine inteles ca toti vrem sa traim in pace si nu vrea nimeni violente), sunt pur politice. Politica lui antihrist. Aceste demersuri nu au nici o legatura cu Evanghelia, cu scopul cu care i-a trimis Domnul in lume la “dialoguri” si ceea ce ar trebui ei sa faca, dupa cuvantul Sau care este porunca pentru ei:

    “19. Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh,
    20. Învăţându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă, şi iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin.” (Matei 28, 19-20)

    Deci, prin aceste demersuri cu scop lumesc se incalca, pur si simplu, porunca Mantuitorului. Iata, deci, ca ei sunt trimisi la propovaduire iar nu la infratire cu paganii si ereticii, nu la cautarea unor cai comune si nici a “ceea ce ne uneste” ca sa creeze o “unitate in diversitate” care nu este altceva decat o unitate a apostaziei. Uita ca cui slujesc si ca ei nu sunt oameni politici, desi se pare ca ar prefera sa fie!
    Propovaduirea Evangheliei lui Hristos este singurul scop in care pot si trebuie sa intre in dialog cu ereticii si cu paganii. Dumnezeu sa ne ierte iar pe ei sa-i lumineze!

  9. In ultimul timp am ajuns sa ma uit doar la ochi si sa-mi fie de ajuns! Compar ochii – privirea , de fapt- unui “nene” din asta, ecumenist cu privirea oricarui monah sau ascet ortodox si trairea transpare clar. Privirea rece si detasata a acestui Emanuel – ma trec fiorii…

  10. @cora

    Şi eu m-am lăsat purtat de acest instinct, de a cântări oamenii după privire, încă dinainte de a mă trezi la credinţă şi încă cred că ochii sunt poarta sufletului. Din nefericire, eu unul mai am şi scăpări, mai ales când reduc totul doar la astfel de indicii “infailibile”.. chiar ieri nedreptăţind crâncen pe cineva.
    Cât despre domnul mitropolit.. nu cred că l-a citit pe părintele Serafim Rose..

  11. @utzu:

    Nici Evanghelia nu pare sa-i fie familiara. 🙂

  12. “Eu sunt Calea , Adevarul si Viata” ne-a spus Hristos .
    Este clar ca pentru a ajunge la “Viata” trebuie respectata atat “Calea” cat si “Adevarul” .
    Dar , oare , pot fi pastrate nealterate “Calea” si “Adevarul” continuand sistematic , de-a lungul a zeci de ani , un dialog cu cei despre care stim ca nu au dreapta credinta ?

    In legatura cu PACEA , scopul mereu clamat in aceste adunari , cred ca ar trebui sa se zaboveasca cel putin la cateva versete din Ev. dupa Matei , Cap. 10 :
    “32. Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, mărturisi-voi şi Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri.
    33. Iar de cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor şi Eu Mă voi lepăda de el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri.
    34. Nu socotiţi că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie.
    35. Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa.”

    Asemenea si In Ev. dupa Luca , Cap 12 :
    “51. Vi se pare că am venit să aduc pace pe pământ? Vă spun că nu, ci dezbinare.
    52. Căci de acum înainte cinci dintr-o casă vor fi dezbinaţi: trei împotriva a doi şi doi împotriva a trei.
    53. Dezbinaţi vor fi: tatăl împotriva fiului şi fiul împotriva tatălui, mama împotriva fiicei şi fiica împotriva mamei, soacra împotriva nurorii sale şi nora împotriva soacrei.”

    Eh , cuvinte grele intr-adevar …
    Asadar , pacea cu orice pret , tradand pe Hristos , este inacceptabila .

    Pe de alta parte , stim intr-adevar ca sunt :
    “Fericiţi făcătorii de pace, că aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema.” DAR tot in aceleasi fericiri spune si ca :
    “Fericiţi veţi fi voi când vă vor ocărî şi vă vor prigoni şi vor zice tot cuvântul rău împotriva voastră, minţind din pricina Mea. ”
    Adica fericit esti daca esti facator de pace , dar nu “mintind din pricina Mea” ,adica nu tradandu-L pe Hristos !

    Doamne , iarta-ma daca gresesc !

  13. Pingback: NOUA ORDINE RELIGIOASA A LUMII, PANRELIGIA (Ecumenismul inter-religios total) SI TACTICILE FOLOSITE
  14. Pingback: LEGILE NOAHIDE (TALMUDICE), MASONERIA SI UNIUNEA EUROPEANA. Ce legatura este intre iudaism, SUA, revolutia franceza si "dreptul international"?
  15. Pingback: Mitr. Emanuel cheama crestinii la AVENTURA "CASEI COMUNE EUROPENE" si crede in COMUNIUNEA RESTABILITA CU VATICANUL
  16. Pingback: IPS Serafim de Pireu la Duminica Ortodoxiei: ECUMENISMUL – PANEREZIE SI MISCARE SIONISTA PENTRU O RELIGIE UNIVERSALA. Papismul nu este Biserica! - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  17. Pingback: MITROPOLITUL EMANUEL (Patriarhia Ecumenica) la ”hramul” Vaticanului, despre ”RESTABILIREA LEGATURII EUHARISTICE” dintre Biserica Ortodoxa si Papism [VIDEO] - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  18. Pingback: PATRIARHIA ECUMENICA NU DA INAPOI: “Sfântul și Marele Sinod continuă”/ NE INDREPTAM SPRE O SCHISMA DE FACTO IN ORTODOXIE?/ Pozitia precara a PATRIARHULUI DANIEL si ROLUL ratat de intaistatatorul BOR/ LOGICA SECULARISTA a Agentiei Basilica:
  19. Pingback: PATRIARHIA ECUMENICA NU DA INAPOI: “Sfântul și Marele Sinod continuă”/ Semnale ingrijoratoare in directia NEW AGE si a ECUMENISMULUI, presiuni si amenintari cu MUSTRAREA pentru cei care nu participa la Sinod! NE INDREPTAM SPRE O SCHISMA DE
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare