PATRIARHIA ECUMENICĂ își închide toate bisericile și încetează toate slujbele!/ IPS NATHANIEL, Episcopia Ortodoxă Română din SUA (OCA) a suspendat TOTAL liturghia și toate slujbele bisericești!/ Sinodul Bisericii Rusiei – decizie CONTROVERSATĂ privind dezinfectarea linguriței euharistice/ Biserica Georgiei NU SCHIMBĂ rânduiala slujbelor și a împărtășaniei, rezistând presiunii publice/ SFÂNTUL MUNTE, închis pentru pelerini

21-03-2020 7 minute Sublinieri

Captură după: https://ktla.com/news/coronavirus/places-of-worship-adjust-services-to-fight-coronavirus-spread/

Dat fiind faptul că măsurile de restricționare a vieții liturgice continuă să se înăsprească, reacțiile bisericilor ortodoxe se află la rândul lor într-o dinamică ce se înscrie de la obediență completă la contestare fățișă.

Astfel, Patriarhia Ecumenică a decis să suspende toate slujbele bisericești până la sfârșitul lui martie; totuși, în urma unei solicitări a Arhiep. Elpidophoros, întâistătătorul Eparhiei Ortodoxe Grecești din SUA, patriarhul Bartolomeu a „îngăduit” ținerea liturghiei în biserici cu ușile închise, care să fie transmise online. Totodată, Sfântul Munte Athos a oprit accesul pelerinilor și vizitatorilor în urma deciziei luată de guvernul grec.

Printr-o decizie surprinzătoare și smintitoare, IPS Nathaniel, liderul Episcopiei Ortodoxe Române din SUA dependentă de OCA, a oprit total slujbele bisericești, inclusiv în acest format cu ușile închise. Așadar, liturghia în cadrul Episcopiei Ortodoxe Române din SUA este suspendată total, cu toate că nici măcar nu a existat o solicitare în acest sens din partea autorităților!

În partea cealaltă a lumii, în Rusia, Sinodul Bisericii Ortodoxe a luat o decizie controversată, anume de a dezinfecta lingurița comună folosită la sfânta împărtășanie. Redăm mai jos comentariul ierom. Petru Pruteanu pe marginea acestei decizii.

În Georgia, preoții și monahii Bisericii Ortodoxe au făcut procesiuni stradale pentru a combate epidemia coronavirusului. Totodată, Sfântul Sinod a decis, după mai multe ore de deliberări, că nu se va schimba nimic în modul în care se desfășoară slujbele bisericești și se împarte sfânta împărtășanie. Șeful Centrului pentru Combaterea Bolilor, Amiran Gamkrelidze, s-a întâlnit cu sinodalii, punându-le în vedere că adunările publice mari în spații închise sunt periculoase, dar ierarhii georgieni au decis să nu se schimbe nimic în rânduiala Bisericii. Cu toate că îndeamnă credincioșii la respectarea recomandărilor Ministerului Sănătății, ierarhii georgieni au precizat că nu pot interzice credincioșilor participarea la slujbe, sfătuind instalarea unor sisteme de sonorizare pentru ca slujba să poată fi ascultată și de afară. De asemenea, ierarhii georgieni au explicat că decizia Patriarhiei Ecumenice nu are efecte asupra Bisericii locale, dat fiind sistemul de organizare autocefal al ortodoxiei. În Georgia există presiuni publice din partea autorităților medicale și a altor confesiuni asupra Bisericii Ortodoxe pentru a limita adunările publice și modul de împărtășire al credincioșilor. Spre exemplu, cultul musulman a suspendat rugăciunile colective, urmând indicațiile epidemiologilor. Sfântul Sinod al Bisericii Georgiene a comunicat, în urma ședinței din 20 martie, că „nicio schimbare nu va fi făcută în râdnuiala Sfintei Împărășanii din cauza răspândirii coronavirusului”, și că „a refuza lingurița euharistică pentru că ar fi o sursă de infectare este total inacceptabil”.

În mesajul său dedicat problemei epidemiei, Mitropolitul Onufrie al Bisericii Ortodoxe a Ucrainei (Patriarhia Moscovei) a afirmat„trebuie să respectăm standardele sanitare, să ne protejăm de influența acestei boli asupra noastră… Dacă ne rugăm, dacă-i cerem lui Dumnezeu, dacă ne pocăim de păcatele noastre, atunci vom distruge această boală… Astfel, cel mai important lucru nu se regăsește în standardele sanitare, ci în rugăciune și pocăință.” În Ucraina, adunările publice în spații închise sunt limitate la maximum 10 persoane, astfel că Sinodul a decis ca spovedania și împărtășania să fie continue în timpul zilei, pentru ca credincioșii să poată participa, pe rând. De asemenea, slujbele se pot organiza și în spații libere, când numărul persoanelor care participă depășește limita stabilită de autorități.

Episcopia Ortodoxă Română din SUA (dependentă de Orthodox Church in America):

Directivă:

17 Martie 2020

Sfântul Patriciu al Irlandei

„Doamne, strigat-am către Tine, auzi-mă.” (Psalmul 140)

Preaiubitului cler, credincioșilor și monahilor:

Aceste cuvinte rostite de către regele David, autorul psalmilor, sunt și cuvintele de pe buzele noastre astăzi, în timp ce suntem martorii pandemiei cumplite care a pus stăpânire pe întreaga lume, precum și asupra propriei noastre țări. Trebuie să facem mai mult decât să reflectăm asupra acestei situații; suntem îndemnați de către consilierii guvernamentali și de către personalul medical să acționăm în favoarea familiilor noastre și a celor apropiați, restricționând temporar orice fel de întrunire.

Este necesar, ca și creștini ortodocși, să avem în considerare chemarea noastră. Trebuie să continuăm să fim și mai prudenți în privința aproapelui nostru și a celorlalți. Din diverse surse oficiale, suntem îndemnați să evităm întâlnirile de orice fel. Unele surse menționează faptul că numărul maxim de persoane din cadrul unei întruniri nu trebuie să depășească „100”; alții menționează „50”; în timp ce alții doar „10.” Problema este că nimeni nu poate susține cu fermitate un anumit număr. Nimeni nu știe cu exactitate, pentru că nu este nevoie decât de o singură persoană purtătoare a virusului. Sunt „eu”? Ești „tu”? Nu se știe cine este, în momentul de față. Pentru acest motiv, nu există un număr de persoane care să fie declarat „sigur”, pentru că fiecare persoană provine din diverse zone ale unui oraș, din diferite medii de muncă, purtând cu ei o posibilă contaminare.

Am pus următoarea întrebare unui medic din cadrul Episcopiei noastre: „Ar trebui închise bisericile în totalitate?”. Răspunsul a fost rezonant, „da!”. Având în vedere incertitudinea în privința persoanelor care ar putea fi purtătoare ale acestui virus, suprimăm orice fel de întrunire din cadrul parohiilor: liturgică, administrativă și socială, cel puțin până la data de 31 martie, atunci când se va face o reevaluare a situației pandemiei, determinată de către consilierii guvernamentali și de către personalul medical.

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe a luat în considerare mai mulți factori în ceea ce privește demersurile pe care ar trebui să le întreprindă arhiereii. Vom reevalua situația la sfârșitul lunii martie.

Dumnezeu nu este indiferent în privința nevoilor noastre. El ne dăruiește medici și specialiști pentru a ne putea coordona nevoile în aceste momente de îngrijorare și neliniște. El ne îndeamnă să lucrăm împreună, precum Bunul Samaritean, care a avut grijă de nevoile cunoscute și necunoscute ale aproapele său.

Astfel, nu vor fi programate slujbele care se țin de obicei în această perioadă din Post al anului bisericesc: Liturghia darurilor mai înainte sfințite, Acatiste, Sfântul Maslu, Spovedania. Dacă a fost programată o slujbă de botez, aceasta ar trebui să fie reprogramată. Înmormântările ar trebui să aibă loc în cadrul caselor funerare. Mai mult decât atât, întâlnirile și evenimentele de orice fel trebuie să fie amânate sau suspendate.

Între timp, încurajăm atât familiile, cât și fiecare persoană în parte, să se roage în fața icoanelor și să rostească împreună rugăciuni; să citească din Sfânta Scriptură: psalmi, pericope evanghelice și epistole; să rostească rugăciunile înainte și după masă. Fiți recunoscători unii față de alții, prin cuvinte și fapte bune și cereți Maicii lui Dumnezeu să ne acopere sub sfânt acoperământul său.

Preacucernicul cler va oficia rugăciuni acasă pentru credincioși. Dacă cineva se va afla în situație critică, preotul are binecuvântarea de a-i duce Sfânta Împărtășanie pentru cei bolnavi persoanei în cauză.

Nu dăm binecuvântarea de a se oficia Sfânta Liturghie doar de către preot și cantor.

Scopul acestei declarații este acela de a proteja, de a sprijini și de a mângâia, și nicidecum de a pedepsi. Redactarea acesteia a fost marcată de o adâncă tristețe, conștienți fiind de faptul că poate provoca o oarecare suferință și nemulțumire, atât în rândul preoților, cât și al credincioșilor. Cu toate acestea, avem nădejdea că este un demers pozitiv din partea Episcopiei, în colaborarea cu ceilalți, pentru a stopa răspândirea virusului.

Ne rugăm cu sinceritate, precum invocarea făcută de regele David, ca toate Națiunile să fie protejate de o răspândire mai acută a virusului, astfel încât, în curând, să putem  aduce și noi laudă numelui Său, zicând: „Pe mine mă așteaptă drepții, până ce-mi vei răsplăti mie” (Psalmul 141,7).

Fie ca Domnul nostru Iisus Hristos, Tămăduitorul sufletelor și al trupurilor noastre, să ne ocrotească și să ne dăruiască sănătate și pace!

Cu nădejde în Domnul nostru și cu rugăciuni fierbinți pentru toți,

+NATHANIEL, Archbishop

Agerpres:

Coronavirus: Patriarhia ecumenică cere bisericilor să suspende slujbele până la sfârşitul lui martie

Liderul spiritual al creştinilor ortodocşi din întreaga lume a cerut bisericilor să îşi suspende serviciile religioase şi ritualurile până la sfârşitul lunii martie, ca reacţie la răspândirea coronavirusului, a anunţat Patriarhia ecumenică, citată joi de Reuters.

Patriarhia ecumenică, sediul liderului spiritual al aproximativ 300 de milioane de creştini ortodocşi din întreaga lume, a anunţat demersul printr-un comunicat emis miercuri seară din Istanbul, Turcia.

“Astăzi declarăm unanimă rezoluţia noastră ecleziastică şi mandatăm încetarea, până la sfârşitul lunii martie, a tuturor slujbelor, evenimentelor şi ritualurilor religioase, cu excepţia rugăciunii în privat în bisericile care vor rămâne deschise”, a transmis patriarhia.

Instituţia a făcut apel la populaţie să limiteze ieşirile în mediul exterior, să nu călătorească dacă nu este strict necesar şi să rămână în locuinţe, pentru binele personal şi al publicului larg.

“Patriarhia ecumenică monitorizează situaţia cu un sentiment urgent de responsabilitate faţă de credincioşii săi şi faţă de toţi oamenii”, a precizat instituţia adăugând că suspendarea serviciilor religioase va fi reevaluată ulterior, în conformitate evoluţia pandemiei.

Mănăstirile vor continua să ţină slujbe religioase regulate pentru comunităţile lor monastice, dar nu se va permite accesul cu excepţia pelerinilor şi vizitatorilor, potrivit patriarhiei.

Patriarhul ecumenic Bartolomeu şi clerul se vor ruga pentru întreaga lume şi “pentru trecerea rapidă cu bine peste această încercare”, a adăugat instituţia.

Teologie.net/ Ier. Petru Pruteanu:

Împărtăşirea cu o singură linguriţă în vreme de epidemie

(…) O altă abordare, neașteptată pentru unii şi scandaloasă pentru alţii, ne-a venit pe 17 martie din partea Sinodului Bisericii Ortodoxe Ruse (Proces Verbal Nr. 30) care, în legătură epidemia de Coronavirus  recomandă următoarele:

  1. Nimeni să nu fie lipsit de Sf. Împărtăşanie, iar împărtăşirea credincioşilor să se facă în continuare cu o singură linguriță, dar aceasta, după împărtăşirea fiecărei persoane, trebuie ştearsă cu un şerveţel îmbibat cu lichid dezinfectant, apoi spălată în apă; (la sfârşit apa va fi vărsată acolo unde se varsă şi apa de la botez).
  2. Vinul (sau agheasma) de după împărtăşanie să se dea individual fiecăruia, în pahare de unică folosinţă.
  3. Pentru împărţirea anafurei (antidor) să se folosească mănuşi igienice.
  4. Şerveţelul (din material roşu) să fie ţinut sub barbă pentru a evita căderea împărtăşaniei, dar buzele fiecărui credincios vor fi şterse cu şerveţele de hârtie de unică folosinţă, care mai apoi vor fi arse. Şerveţelele din material să fie spălate la temperatură mare şi dezinfectate după fiecare slujbă.

Instrucţiuni asemănătoare sunt date şi în legătură cu celelalte Taine ale Bisericii.

Foarte mulţi mă întreabă care este părerea mea personală vizavi de acest subiect. Şi, pentru că am obosit să scriu în particular, răspund în public:

1. Împărtăşirea credincioşilor cu linguriţa nu este o dogmă a Bisericii, dar este o practică şi o disciplină care s-a impus deja de foarte mult timp şi schimbarea ei nu se poate face arbitrar, fără o decizie sinodală;

2. Istoria nu semnalează cazuri de îmbolnăvire prin împărtăşirea din aceeași linguriţă, chiar dacă, destul de des, preoţii consumă Sfânta Împărtăşanie după persoane bolnave de boli mult mai grave decât Coronavirus;

3. La nevoie, Biserica poate găsi şi alte modalităţi de împărtăşire a credincioşilor, dar aceste modalităţi trebuie să vină din grija pastorală a Bisericii, dar nu ca rezultat al şantajului sau provocărilor venite din partea celor care oricum nu se împărtăşesc, dar vor să-i îndepărteze şi pe alţii de la acest „medicament duhovnicesc” şi „dar al nemuririi”;

4. În cazuri particulare, când preotul este chemat să împărtăşească persoane cu diferite boli sau infecţii, împărtăşirea se poate face sub diferite forme, în funcţie de necesitate şi recomandările medicilor:

a) cu linguriţa, ca de obicei

b) dând cu mâna (îmbrăcată în mănuşă) părticica de Sf. Împărtăşanie (uscată, neînmuiată) direct în gura bolnavului,

c) lăsând împărtăşania pe o tavă (specială), aşa încât bolnavul să o ia şi să o consume singur, în prezenţa preotului (care stă la o distanţă recomandată de medici). Acest tip de împărtăşanie s-a practicat uneori în cazul celor bolnavi de ciumă sau lepră (vezi tâlcuirea Sf. Nicodim Aghioritul la Canonul 28 Trulan în Pidalion) şi se poate practica şi acum în cazul unui bolnav de Coronavirus, izolat în spital, dar nu ca măsură preventivă pentru toată lumea, având în vedere că nu am făcut aceasta până acum, cu virusuri mult mai periculoase decât Covid 19 şi nu s-a întâmplat nimic.

5. Deci, este important ca aceste cazuri excepţionale să nu fie transformate în reguli şi să nu fie transpuse în biserică pentru masele largi de credincioşi. Împărtăşirea particulară a bolnavului şi împărtăşirea publică a credincioşilor sunt două lucruri diferite, care nu trebuie confundate. Şi dacă pentru o necesitate de moment, mai ales când nu este posibilitate de a contacta ierarhul locului, preotul poate acţiona după cum îi spune conştiinţa, pentru cazurile generale trebuie urmată practica generală.

6. Trebuie să ne întrebăm: dacă renunţăm la împărtăşirea cu o singură linguriţă ce rezolvăm, pe cine câştigăm şi pe cine pierdem? Dacă este cu adevărat o necesitate pastorală sau misionară care impune revizuirea practicii seculare, şi Dumnezeu va rândui ca o astfel de schimbare să nu smintească sau să perturbe liniştea Bisericii, dar dacă dorim să facem tot felul de experimente exotice (având sau inventând pretexte), acest lucru nu va fi îngăduit de conștiința Bisericii.

7. Propagarea fricii şi a neîncrederii este lucrul cel mai rău, iar Biserica trebuie să dea dovadă de statornicie şi echilibru. Nu putem fi indiferenţi de răspândirea unui virus mortal şi trebuie să facem tot ce ne stă în putere pentru a împiedica răspândirea lui, dar „armele” noastre împotriva oricărei probleme sunt chiar rugăciunea şi împărtăşirea.Şi dacă este nevoie să limităm accesul credincioşilor în biserici sau să impunem unele măsuri suplimentare de igienă (purtarea măştilor, mănuşilor, distanţa între persoane etc.), vom face aceasta nu pentru că ne temem de ceva sau cineva, ci pentru că este păcat să-L ispitești pe Dumnezeu prin încredere în sine şi încăpățânare. Nu putem să ne comportăm ca şi cum nimic nu s-ar întâmpla, dar să înţelegem că ceea ce se întâmplă este spre întărirea unor şi cernerea altora…


Categorii

Ierarhi rusi, Pandemia de coronavirus/ COVID-19, Patriarhul ecumenic Bartolomeu, Patriarhul Ilia al Georgiei, Raspunsurile Bisericii la problemele vremurilor, Sfanta Impartasanie

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

31 Commentarii la “PATRIARHIA ECUMENICĂ își închide toate bisericile și încetează toate slujbele!/ IPS NATHANIEL, Episcopia Ortodoxă Română din SUA (OCA) a suspendat TOTAL liturghia și toate slujbele bisericești!/ Sinodul Bisericii Rusiei – decizie CONTROVERSATĂ privind dezinfectarea linguriței euharistice/ Biserica Georgiei NU SCHIMBĂ rânduiala slujbelor și a împărtășaniei, rezistând presiunii publice/ SFÂNTUL MUNTE, închis pentru pelerini

  1. Mai mira pe cineva, atitudinea si masurile Patriarhului Constantinopolului, cand este cunoscut faptul ca, omul mai are o norma de lucru si in Secret Service!
    Pe de alta parte, imi este clar ca lumina zilei, ca in cazul Bisericii Rusiei, presiunile si subminarea nu mai trebuie sa vina din exterior(asa cum se intampla cu celelalte Biserici Ortodoxe), fiind practic vanduta din interior, calul troian fiind chiar acest Patriarh Chiril! Chiar sunt curios sa vad, daca mai exista astazi vreo Biserica Ortodoxa, care sa nu se dezica nici cu o virgula de Cuvantul datator de viata al lui Hristos, chiar daca asta presupune masuri politice dure contra ei, dar si jertfe din partea preotilor si a comunitatii! Daca nu, Antihristul are tot drumul deschis si va fi primit de toata Lumea(cu cateva exceptii), „en fanfare”!

  2. Dureros, fiindcă biserica face voia lumii si dă de înțeles că răspândirea virusului s-ar putea face prin lingurița pentru împărtășanie sau prin participarea la slujbele bisericii.
    Ierarhii vor da propriul răspuns Mantuitorului, dar eu, credincios fiind, ce credință mai am daca am teamă că prin lingurita cu care primesc Sf Împărtășanie se poate transmite un virus, un microb sau orice boală molipsitoare?
    Asta este esența credinței noastre, că participând la tainele Bisericii, nu ne îmbolnăvim de niciun fel de boală trupească, ci dimpotrivă, ne însănătoșim nu numai trupește, ci și sufletește.

  3. Grozavă, smintitoare și foarte dureroasă căderea patriarhiei ruse !!! De necrezut !!! Doamne ferește de asemenea ,,rezolvare” a falsei probleme a împărtășirii cu o singură linguriță !!!
    Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  4. Dragilor, intamplarea face sa cunosc destul de bine Rusia recenta si spatiul ex-URSS in general. Intelegeti, va rog, ca, doar cu cateva exceptii, eu cred ca in acest caz nu prea se mai poate vorbi de credinta ortodoxa. Si azi, dupa 30 deani de la caderea comunismului, in bisericile monumentale din Moscova sau din Skt. Petersburg nu se face Sfanta Liturghie. In schimb, in biserici gasesti tonete de unde poti cumpara diferite suveniruri, de la icoane la magneti de frigider. Sunt zeci de orase cu 100 – 300.000 de locuitori care nici azi nu au macar o biserica. Noi am avut “doar” 45 de ani de comunism, ei aproape 70. La noi bunicile ne-au transmis credinta. La ei bunicile erau activiste in anii ’70. Si mie imi sunt foarte dragi sfintii rusi, dar de exemplu, recent, episcopul din Letonia a interzis spovedania si impartasania. Vi se pare crestinesc acest lucru?Treziti-va, Rusia de azi n-a devenit inapoi pravoslavnica dupa ’90, ci a ramas comunista. In continuare sunt cozi interminabile uneori la mausoleul lui Lenin!

  5. Nu va faceti iluzia ca desteptarea ortodoxiei se va face vreodata de la Moscova. In ciuda mesajelor “preasmerite” transmise uneori de Putin. Rusul de azi este doar un oligarh capitalist cu mentalitate comunist-sovietica. O combinatie letala, gen venin de cobra + cianura de potasiu.

  6. Si ca sa inchei, ca ora e tarzie, exista o singura exceptie in fosta URSS, dar de-a dreptul remarcabila: Georgia. Eu unul nu am intalnit oameni mai credinciosi ca acolo. Biserici pline mereu, indiferent de ora sau zi. Si cu foarte multi copii. Iar comportamentul din afara bisericii era tot unul crestin. As putea sa scriu o carte (si nu exagerez mult) pe aceasta tema.

  7. Ca nu ma linistesc, vad…. V-ati intrebat vreodata cine i-a scolit pe preotii rusi de dupa 1989? Ca nu aveau facultati de profil, profesori, teologi, manastiri si nici chiar preoti de parohie. Asa ca au invatat, de multe ori, dupa mintea lor, neavand de la cine sa fure ”meserie”. Asa se si explica deraiajele lor din anii 90, cu retrageri in grote, etc… .

  8. @menumorut
    Este spus ca in Georgia, puterea antihristului si prigoana lui vor fi mai slabe decat in alta parte a lumii, probabil datorita credintei mai puternice a georgienilor.

  9. Poate nu stiati, dar Ciolacu, Tudose, Arafat si toata filiera securistica-musulmana care a pus mana pe PSD vroiau in Romania masuri mult mai dure(dupa cum le-au ordonat sefii lor externi) si s-au aratat foarte dezamagiti de masurile luate de catre tandemul Sica-Valea(pardon , Vela), dupa cum a spus la tv marele academician al SRI-ului, Ciolacu! Ideea este ca talharii astia ne suprima pe rand toate drepturile si libertatile cetatenesti, iar populatia Romaniei(popor nu mai suntem demult) asista fara sa faca ceva, ba mai mult sunt foarte multi conationali care aproba si aplauda masurile teroriste ale autoritatilor! Somn usor, populatie romana! Azi te culci inca libera, dar maine te vei scula, purtand lanturi!

  10. Anticristul va fi primit de toata lumea care crede in bunele intentii ale sistemului si nu cauta adevarul prin ajutorul Harului de la Dumnezeu. Specialistii masoni ai guvernelor manaca din profitul sistemului si participa la el.
    Am vazut azi la slujba ce usor o sa cada crestinii in vraja lui anticrist, cand i-am spus unei doamne ca masca de fata nu are nicio valoare(se poate demonstra stiintific si unui copil de 12 ani) si mai avea putin si ma trimitea la necuratu’.

  11. De astazi, gata cu slujbele in biserica ortodoxa româna ! Ne-au predat cu totul in mâna lui Faraon,din pricina puținătății credinței noastre si a conducatorilor bisericești, deopotrivă.
    Trăim profețiile sfinților români, că vom umbla zile întregi, să găsim un preot al lui Hristos.
    Pe motivul ascultarii, ai noștri păstori; de la mic la mare; au lăsat turma fără apărare impotriva lupilor sataniști, conduși de AH.
    Cum zicea par. Parvu; ai voștri ierarhi va vor vinde. Dupa prima vanzare, de la Creta, a urmat cea locală, in fiecare sat și oraș al României. Astazi, la ultima liturghie cu enoriași permisă de faraonul României , am fost 9 nouă persoane.
    Domnul Iisus Hristos să fie cu noi, cu toți cei care ne încredințăm Lui, cu sufletele și viețile noastre !

  12. Gheronda, ce se va intampla cu problema ucraineana, cu recunoasterea pe care au facut-o arhiererii nostri?”. “Marile evenimente globale care se vor intampla in curand, razboiul mondial si catastrofele naturale, acestea, desi vor rani si vor inspaimanta pe oameni, vor avea si urmari bune. Una din acestea va fi ca arhiereii si preotii nostri vor intelege ca puterea este in unitate si nu in dihonie si se vor opri din aceste actiuni, deoarece atentia oamenilor se va indrepta catre cele mari. Mai apoi, se va face un mare Sinod in care se vor discuta si se vor rezolva multe probleme care exista de secole in Biserica noastra.”

    Asadar, evenimentele globale profetite de Sfintii Parinti nu vor avea ca rezultat doar durere, ci si binecuvantare, pace si fratietate.
    Dumnezeu are un plan pt.Biserica ! Au fost spuse in noiembrie 2019, inainte de aparitia virusului Corona.

    Fratilor sa mai avem putina rabdare! Sa nu judecam luand decizii pripite! Mai sus este un extras din conferinta Mitropolitului de Morfou, Neofit. Intreg materialul mai jos:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/raspunsurile-mitropolitului-neofit-din-morfou-cipru-viziunea-staretului-efrem-filotheitul-arizona-recunoasterea-bisericii-schismatice-ucrainene-pomenirea-mitropolitului-epifanie-al-kievului/

  13. https://basilica.ro/noi-masuri-privind-slujbele-si-activitatile-sociale-bisericesti/

    Cancelaria Sfântului Sinod Al Bisericii Ortodoxe Române vine cu noi măsuri.

    În Ordonanța Militară nr.2 scrie ,,…fără participarea publicului”, iar Cancelaria Sfântului Sinod ,,a strecurat țânțarul și a înghițit cămila” scriind în paranteză (,,credincioșilor mireni”) !!!
    Stimați funcționari ai Cancelariei Sfântului Sinod, cuvântul ,,publicului” nu înseamnă același lucru cu ,,(drept)credincioșilor” !!! Dacă funcționarii publici ai guvernului s-au exprimat astfel, e treaba lor, dar noi suntem (drept)credincioși, și prin urmare, noi credem că prin participarea la Sfintele Slujbe, mai ales Sfânta Liturghie și Sfântul Maslu, suntem păziți și vindecați de ORICE boală și orice neputință de către Domnul Iisus Hristos prezent în permanență pe Sfânta Masă, exact așa cum El vindeca ORICE boală și orice neputință în popor acum aproape două mii de ani !!! Cum să oprească Sfântul Sinod participarea la Sfintele Slujbe, tocmai în aceste încercări și condiții grele, când tocmai prin participarea la ele numărul îmbolnăvirilor ar scădea vertiginos ??? Prea Fericitul Părinte Patriarh Daniel, ne îndemna astăzi la lepădarea fricii și întărirea în credință. N-ar trebui să înceapă chiar Sfântul Sinod prin exemplul propriu ???
    Nici comuniștii n-au îndrăznit să facă așa ceva. Cum poate credita Sfântul Sinod pe cei care au dispus asemenea măsuri, când ar fi fost de datoria Sfântului Sinod să-i CONVINGĂ pe cei care au dispus măsurile că Biserica Ortodoxă Română le este un aliat de nădejde, un IZVOR dătător de SĂNĂTATE și nu o potențială sursă de infecție ??? ,,Biserica nu este parte a problemei, Biserica este parte a soluției problemei”.
    Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  14. Romil,
    Va marturisesc ca pe mine m-a daramat launtric acest “public”. Asta suntem noi pt Cancelaria Sf. Sinod?
    Cu toate ca m-a facut ko, am citit mai departe. Preotul vine acasa pentru a impartasi crestinul, dar inainte si dupa dezinfecteaza… Cum adica???
    Parerea mea edte ca suna la fel de blasfemiator ca si in comunicatul Patriarhiei Rusiei.
    Daca poate cineva sa ma lamureasca in aceasta problema, voi fi f recunoscatoare. Poate am inteles eu gresit…Dă, Doamne!

  15. @moca, Romil, cititor (si altii)
    Cred ca panicam foarte usor zilele astea, in special datorita faptului ca OBISNUINTELE noastre au fost nitel zdruncinate. Eu cred ca ar fi bine sa avem putin incredere in conducerea Bisericii. Nu cred ca are cineva intentia sa ne vinda, nu cred ca vrea cineva sa darime biserica (cel putin nimeni din Biserica). Asa ca cel mai bine ar fi ca sa ne vedem de carantina asta, profitind de faptul ca mai este si Postul Mare si sa incercam sa vedem ce inseamna post de cuvinte, post de iesit prin tirg, poate chiar si post de postat comentarii alarmiste. In timp se va vedea daca cineva vrea sa faca rau.
    Daca stai si te rogo in casa ta si daca vrai sa te impartasesti, ia legatura cu preotul de acolo de unde te afli, care va veni sa te impartaseasca. In rest, propun sa lasam politica bisericeasca de o parte, macar pina trece postul.

  16. @Ioan
    Nu cred că sunt doar eu unul cu
    ,,comentarii alarmiste”. Iată o părere a unui părinte, care este mult mai îndrituit în a-și expune punctul de vedere decât mine multpăcătosul :

    https://corortodox.blogspot.com/2020/03/cuvant-neclintit-in-credinta-al-arhim.html?m=1

    Predica a fost spusă pe 15 martie, în Duminica Sfântului Grigorie Palama și cel care a spus-o nu este un părinte din România !!!
    Deci, despre ce vorbim aici ??? Nu doresc să mă îndreptățesc, dar nu pot spune că nu mă doare, pentru că aș minți… Nu este vorba de OBIȘNUINȚE zdruncinate (am scris mai sus că noi nu suntem ,,public” care vine la Sfânta Liturghie sau la Sfintele Slujbe, ca la teatru, Doamne ferește, ca să poată cineva să creadă că este vorba de OBIȘNUINȚE), dar nu pot să pricep cum aș putea avea mai multă ÎNCREDERE în măsurile autorităților, decât în Domnul Iisus Hristos PREZENT PE SFÂNTA MASĂ !!! Poate îmi explică frăția ta, cum se cheamă asta ??? Este cel puțin împuținare de suflet.
    ,,Păstorul care este plătit, când vede lupul venind, lasă oile și fuge, pentru că nu-l doare inima de oi”(am reprodus din memorie). Să nu-mi spună cineva că autoritățile române nu-s lupi, pentru că-l voi ruga să îmi dovedească ce-au făcut BINE aceste autorități în 30 de ani de guvernare, indiferent de culoarea lor politică !!! Nu vreau să intru în vreo polemică inutilă cu nimeni. Mă doare inima și pentru ei (ierarhi) și-i rog SINCER să mă ierte, dar cred că și sfințiile lor, în frunte cu Patriarhul ar fi trebuit să-și ceară iertare credincioșilor pentru starea în care a ajuns Biserica noastră astăzi, pentru că nu pot fi doar oile de vină. Nu este posibil asemenea lucru. Puteau să aibă SMERENIA ȘI SINCERITATEA să zică ,,Iertați-ne fraților pentru că suntem nevoiți să acceptăm aceste măsuri, pe care Bunul Dumnezeu le îngăduie pentru ca noi toți, ierarhie, cler și creștini ortodocși să ne venim în fire și să nu mai păcătuim.” Nu era normal să procedeze astfel ? Sau Cancelaria Sfântului Sinod este numai cu ordinele, la fel ca și guvernanții noștri ?
    ,,,,20. Măsurile excepţionale luate de autorităţi au ca scop să protejeze propria noastră sănătate şi sănătatea celor din jurul nostru. Viaţa şi sănătatea sunt daruri de la Dumnezeu, dar noi avem datoria de a le apăra și cultiva cu responsabilitate permanentă.” (Așa se încheie comunicatul Cancelariei Sfântului Sinod.)
    Așa ??? Dar Sfintele Slujbe, Sfânta Liturghie și Sfântul Maslu, ce sunt ??? Nu sunt mai excepționale decât orice măsură luată de orice autorități ??? Aceste Slujbe n-au fost interzise nici pe front, nici de comuniști și acum ce facem ??? Participăm la ele prin mass-media și online ??? Biserica ortodoxă este Spital duhovnicesc și trupesc. Cum poate ÎNDRĂZNI Cancelaria Sfântului Sinod să oprească dreptcredincioșii să vină la spital în plină pandemie ???
    Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  17. Poate doriți să vedeți de unde vine ,,salvarea” României în cazul pandemiei ? Urmăriți mai jos :

    https://m.zf.ro/opinii/adrian-sarbu-desteptarea-pana-sa-murim-de-virus-o-sa-ingropam-romania-19012230

    Și tipul ne previne că tot ceea ce este cuprins în articol nu este ,,bășcălie” !!!
    Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  18. Fratilor, nu va mai nelinistiti, nici nu va mai suparati. Luati-o asa cum este.
    Boala asta chiar e rea, eu, cel putin, am acesta convingere, si nu de acum. Am simtit de cand am auzit de primul caz. Nu ma intrebati de ce, ca nu stiu. Colegii mei, familia mea stiu ca le-am spus de asta pe cand ei inca nu auzisera.
    Statul nostru este laic: ce ati fi vrut sa faca? Ce ar fi putut face? Si nici cei care ne conduc, pusi acolo de votul romanilor nu sunt prea credinciosi, in orice caz, nu dreptcredinciosi.
    Ei fac ceea ce stiu si pot sa faca. Acestea sunt mijloacele cu care se poate lupta un stat laic cu o pandemie. Cum v-ati fi asteptat sa fie? Sa se interzica orice activitate sociala, economica, orice adunare, orice serviciu religios mai putin Sfanta Liturghie? Asa ar fi trebuit, dar recunosteti ca nu se putea, nu o putea face un stat laic. Eu sunt chiar surprins ca felul in care au pus problema in Ordonanta 2 este cat au putut ei sa o faca de corect. Sfanta Liturghie trebuie sa se faca, si cel putin de asta s-au ingrijit. Cum si in ce conditii, asta… atat au putut ei, ca stat laic sa o faca. De asemenea, in conditiile date nu au interzis Sfanta Impartasanie si nu s-au mai legat de felul in care se poate face. De asta a explodat media mainstream, pe toate canalele sunt batjocoriti si infierati preotii care impartasesc si credinciosii care se impartasesc.
    O sa va spun de soacra mea, femeie foarte credincioasa. A zis, mama, eu nu ma duc la biserica duminica asta, m-am impartasit deja, tin postul, ma rog la Dumnezeu sa nu ma judece. Dar daca eu ma duc si ma imbolnavesc apoi cine stie pe unde, nu vor zice ei ca de la Biserica am luat-o? Are, recunoasteti, si intrebarea ei, o anumita intelepciune.
    Ce ar putea sa faca acum arhiereii? Puteau sa faca de multi, multi ani, de cand oamenii s-au intors la Biserica dar nu toti au ramas. Puteau sa faca mai de curand, cand am ratat modificarea Constitutiei, puteau sa faca oridecateori conducatorii tarii si mai marii oraselor ne-au amenintat ca ne iau copiii daca nu ii vaccinam. Nu au facut nimic mai mult decat comunicate de presa, mici initiative personale, cateva pastorale si adaugiri la predici, la finalul slujbelor. Dar campanie, cum ii zice acum, n-au facut, nici pe mireni nu i-au sprijinit destul sa o faca. Sa iasa in strada arhiereii sa stea de vorba cu fiecare om intalnit, nu am vazut sau auzit, sa faca adunari cu luari de cuvant publice nu am intalnit, desi ar trebuit sa o faca in fiecare zi, situatia cerea acest efort. Cum oare au reusit apostolii sa insamanteze cuvantul Domnului? Au asteptat ei sa vorbeasca doar oamenilor care au venit la ei? Sau a uitat Biserica noastra ca isi zice Apostolica, mai nou (mai inainte era apostoleasca).
    In fine, ce ar putea sa faca acum: sa nu se dezica de cei care mai evlaviosi si mai avantati fiind au facut neascultare. Sa ii apere, caci in acestia sta mult din puterea Bisericii de astazi. Si cei care vor sa vorbeasca, sa vorbeasca. Sa aiba grija sa se opreasca doar inainte de a se sminti ei insisi de propriile vorbe. Ce daca-i post? Asta nu inseamna ca am depus juramantul de tacere. Pana si evreii ultraortodocsi admit ca in sabat au voie sa faca orice ca sa isi apere viata, inclusiv sa mearga la lupta, la razboi. Asta facem si noi: strigam ca sa ne aparam viata.

  19. @Romil: Tu ai dreptate, drept ai vorbit, spun si eu dupa mintea mea. Dar intelege frate ca acum e prea tarziu pentru unele si inca prea devreme pentru altele. Ai rabdare, cand isi vor cere iertare, atunci sa stii ca nimic, dar nimic nu vor mai putea face ca oameni. Atunci, abia atunci va fi minunat, caci doar Domnul va mai putea face ceva. Si cand va fi, va fi altfel de cum ne putem imagina noi ca poate fi. Intotdeauna asa a fost.

  20. @Romil
    Nu am niciun comentariu legat de predica pe care ati trimis-o. Pot spune doar ca nu rezonez cu ea dar asta este ceva foarte personal.

    In legatura cu ceea ce spuneti dvs, la baza stau puncte de vedere diferite. Va inteleg foarte bine cind puneti intrebarile respective (eg. ce este Sf.Liturghie, SF. Maslu) dar poate ca si Biserica intelege la fel ca dvs, numai ca a hotarit sa se manifeste altfel in acest moment pentru a fi mai bine majoritatii credinciosilor si pe un termen mai lung. Daca exista credinciosi mai ferventi (ca dvs probabil) atunci cred ca fiecare dintre acestia isi pot gasi alinarea in multiplele optiuni recomandate de Biserica in acest moment.

    Apoi, sa recunoastem, virusul asta e asa un fel de caterinca de virus, adica nu este prea de speriat. Mai mult se face galagie decit altceva. Faceti un exercitiu de imaginatie si inchipuiti-va cum ar fi ca acest coronavirus sa fie ceva cu adevarat letal, care sa nu aleaga, ceva gen: te-ai contaminat, atunci esti mort. Oare tot asa am privi hotarirea Bisericii de a “sista” slujbele? Amintiti-va ca asa este tratata Biserica la nivel de IMAGINE: institutie retrograda care face toate dupa capul ei fara sa-i pese de nimic, care nu sta la discutii cu nimeni, care decreteza hotariri dupa bunul plac al ierarhiei, etc. Cum ar fi fost acum ca Biserica sa procedeze altfel? Nu ar fi avut de pierdut insasi Biserica? Evident, ati putea spune ca Biserica il tradeaza pe Hristos din moment ce se pliaza autoritatilor civile. Eu insa nu cred ca este asa. Nu cred ca Hristos astepta sa fim in toate opusi stapinirilor. Dar iarasi, incepem sa vorbim din nou de puncte de vedere diferite.

  21. @TitusL, 18

    https://m.activenews.ro/stiri-social/Ministerul-Sanatatii-prin-DSP-Constanta-solicita-Arhiepiscopiei-Tomisului-%E2%80%9Einterzicerea-folosirii-unei-lingurite-la-impartasirea-mai-multor-persoane-si-%E2%80%9Erecomanda-linguritele-de-unica-folosinta-160674

    Intimidare de la DSP Constanța pentru Arhiepiscopia Tomisului !!! Zic intimidare, pentru că Biserica nu este subsidiară statului, n-are voie să se amestece DSP Constanța în activitatea Arhiepiscopiei. Prin reducere la absurd, să mă ierte Dumnezeu despre ceea ce vreau să zic, dar nu va putea în Vecii Vecilor să dovedească DSP Constanța sau oricine altcineva, faptul că s-a îmbolnăvit vreun dreptcredincios primind SFÂNTA ÎMPĂRTĂȘANIE în decursul întregii istorii a Bisericii Ortodoxe Române și Universale. Dimpotrivă, sunt nenumărate cazurile de vindecare prin primirea SFINTEI ÎMPĂRTĂȘANII cu credință nestrămutată.
    Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  22. @Denis, 24

    Mulțumim din toată inima pentru link !!! Am înțeles ceea ce era de înțeles !!! Bunul Dumnezeu să-l întărească și să-l țină sănătos pe părintele Dumitru Pătra și pe noi pe toți în jurul lui și a celor asemenea lui.
    Eu voi merge la Sfânta Liturghie și voi sta afară. Și la noi este o situație mai perversă : o persoană care a venit de afară i-a dus un pomelnic părintelui. Persoana respectivă a fost dusă la spital, fiind bănuită că ar fi infectată, iar părintele este ,,consemnat” timp de două săptămâni, pentru că, primind pomelnicul a fost ,,în contact” cu respectiva persoană… În asemenea condiții părintele nu mai are voie să spovedească și să împărtășească credincioșii, dar are voie să slujească Sfânta Liturghie (Slavă Domnului, nu e puțin lucru !!!). Cu siguranță, Bunul Dumnezeu a îngăduit aceste lucruri pentru păcatele noastre, iar acum (măcar în ceasul al doisprezecelea !), așteaptă îndreptarea și pocăința noastră !!!
    Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  23. @Romil eu mai cred că ne vom “lipsi” de sărbătoarea Paștilor și pentru felul cum am sărbătorit(ca popor “dreptcredincios”) în ultimii ani marile sărbători. Acestea au devenit o urâciune în fața lui Dumnezeu: adunați în jurul televizorului, politică, manele/tarafuri, grătare, destrăbălări etc. – fără vreo legătură cu sărbătoarea în sine.
    Din Proorocul Amos cap. 5:
    “Vai de cei ce doresc ziua Domnului! Ce se va întâmpla cu voi? Ziua Domnului este zi de întuneric si nu de lumină!
    19. Veţi fi ca un om care fuge din faţa leului şi dă peste un urs, şi ca unul care intră în casă şi se reazemă cu mâna de un perete şi îl muşcă şarpele.
    20. Nu va fi oare ziua Domnului întuneric şi nu lumină, beznă şi nu strălucire?
    21. Urât-am, dispreţuit-am prăznuirile voastre şi nu simt nici o plăcere pentru sărbătorile voastre.
    22. Când Îmi veţi aduce arderi de tot şi prinoase, nu le voi binevoi şi la jertfele de mântuire grase ale voastre nu voi pleca ochii.
    23. Depărtează de Mine zgomotul cântecelor tale, că nu am plăcere să ascult cântarea alăutelor tale!”
    Și mai sunt și alte locuri în Sf. Scriptura în care Dumnezeu își exprimă nemulțumirea pentru felul de a sărbători…
    Doamne ajută!

  24. Pr. Savatie Bastovoi (fb) – De acum lupta voastră nu mai este cu preoții, nici cu catedralele, ci cu Potirul în care se varsă sîngele lui Hristos Cel răstignit Care, atunci cînd a oftat pe Cruce, s-a întunecat soarele și catapeteasma templului s-a sfîșiat…

  25. Pingback: DENUNȚ PENAL pentru părinții Catedralei Mitropolitane din Cluj pentru folosirea aceleiași lingurițe euharistice/ EMIL MOISE cere testarea sau CARANTINAREA tuturor preoților și episcopilor/ Mitropolitul Serafim de Kithyra, reținut de poliție pentr
  26. Pingback: BULGARIA si GEORGIA, redutele Ortodoxiei in fata asaltului pandem(on)iei, NU OPRESC CREDINCIOSII DE LA SFINTELE LITURGHII SI DE LA SLUJBA INVIERII. Premierul bulgar ramane NECLINTIT pe pozitii in ciuda presiunilor: "Cum aș putea închide bisericile,
  27. Pingback: SĂRBĂTOAREA PAȘTILOR NU A CRESCUT NUMĂRUL INFECȚIILOR CU CORONAVIRUS - recunoaște unul din principalii specialiști din Georgia, țară unde bisericile NU au fost închise
  28. Pingback: Cât ne mai țineți flămânzi? - DESCHIDEȚI BISERICILE! RESPECTAȚI CONSTITUȚIA ȘI LEGEA!/ Medici creștini iluștri și preoți verticali își STRIGĂ INDIGNAREA în CUVINTE PUTERNICE ȘI GRELE adresate inclusiv confraților SLUGARNICI: "Înge
  29. Pingback: Mai zelos decât Cezarul... IPS NATHANIEL al Episcopiei Ortodoxe Române din America (OCA) interzice în continuare săvârșirea Sfintei Liturghii cu credincioși și toate celelalte Sfinte Taine!
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare