RASPUNSURILE MITROPOLITULUI NEOFIT din Morfou (Cipru) despre RECUNOASTEREA BISERICII SCHISMATICE UCRAINENE si ce sa faca credinciosii din Bisericile care au legitimat pe EPIFANIE al KIEVULUI. “Ce v-a spus Efrem, aceasta sa faceti! SA ASTEPTATI, SA NU VA GRABITI! Nu au planuri doar oamenii, are si Dumnezeu planurile Lui pentru Trupul Sau!” (VIDEO, TRADUCERE)

5-01-2020 Sublinieri

“Copiii mei, sa continuati sa mergeti la Liturghie in bisericile in care mergeati si pana acum. Sa nu faceti acest pas!”

Fragment din dialogul duhovnicesc cu Mitropolitul Neofit de Morfou, sustinut la Scoala Generala din Akaki (Cipru), 26 noiembrie 2019:

– “Aprinzand opaitul sfintilor”, partea a VI-a –

Intrebare: Voiam sa va intreb, Inalt Preasfintite, care este parerea dumneavostra in legatura cu pomenirea mitropolitului Epifanie al noii Biserici din Ucraina de catre episcopii si mitropolitii greci. Exista o anumita ingrijorare din partea credinciosilor din Grecia referitor la recunoasterea canonicitatii acestuia de catre Arhiepiscopia Eladei.

De asemenea, va rog sa ne spuneti ce parere aveti despre intreruperea pomenirii pe care aleg sa o faca unii preotii, riscand ei insisi sa iasa din Biserica.

Raspuns: Dragi frati din Grecia, si zic din Grecia deoarece, Slava Domnului, in Cipru, sub indrumarea Arhiepiscopului Hrisostom al II-lea, cred, repet, cred, avem deocamdata o pozitie mult mai clara cu referire la aceasta tema spinoasa care se cheama generic problema ucraineana.

Biserica Ciprului s-a pozitionat prima pe aceasta tema (…): cu destule luni in urma s-a intrunit Sinodul, a fost discutata intre noi toti, episcopii, s-a facut rugaciune si, insuflati de Duhul Sfant, cred eu, am redactat o declaratie in care am spus ca Biserica Ciprului nu se pozitioneaza nici de partea actiunilor Patriarhiei Ecumenice care a recunoscut ca Biserica canonica pe fostii schismatici care s-au aflat mai intai sub conducerea lui Filaret si, mai apoi, sub Epifanie – fiu duhovnicesc al lui Filaret – dar nici nu ne alaturam actiunilor de protest ale Patriarhiei Moscova.

De altfel, Arhiepiscopul nostru a avut anumite tentative de a impaca cele doua parti, incercari carora Patriarhul Constantinopolului l-a rugat sa le puna capat. Acest lucru incearca sa il faca acum alti intaistatori, spre cinstea lor – Patriarhul Ierusalimului, Teofil, si Patriarhul Albaniei, Anastasiosadica exact ceea ce a vrut sa faca Arhiepiscopul nostru acum cateva luni, desi se afla bolnav, dar constient ca aceasta situatie ar putea sa creeze o mare problema in lumea ortodoxa. Din pacate, acum, problema s-a extins deoarece episcopii greci, in majoritatea lor, si Patriarhul Alexandriei au recunoscut deja pe mitropolitul Epifanie, ca mitropolit al noii Biserici a Ucrainei.

Acum…, Morfou nu are ce sa mai adauge avand in vedere ca Biserica noastra din Cipru deja s-a exprimat in aceasta problema. Printre cei care s-au exprimat atunci in Sinod am fost si eu, eu insumi insistand sa se redacteze urmatorul paragraf: “Sa dam timp, cu atat mai mult cu cat Patriarhul Ecumenic a spus ca a recunoscut noua Biserica Ucraineana cu Epifanie ca Mitropolit, in scopul de a vindeca schisma care exista deja intre ei, adica intre Filaret si Onufrie al Kievului. Asadar, am spus, daca aceasta este buna intentie a Patriarhului, sa ii dam timp ca sa vedem care vor fi roadele sale. Sa vedem adica ce se va intampla in interiorul Ucrainei, pentru ca acolo este schisma, acolo este dihonia, se vor vindeca lucrurile? Sa dam timp ca sa vedem. De ce sa ne grabim sa ne pozitionam steagul intr-una din cele doua tabere? Fie cea a lui Filaret, fie al lui Onufrie?

Va dati seama ca timpul a aratat ca schisma, in loc sa se micsoreze, s-a marit. Celor mai mari dintre voi, va reamintesc ca noi am mai trait astfel de lucruri in Cipru, in anii 1972-1973, cand cei trei mitropoliti s-au rasculat impotriva lui Macarie. Si in ce situatie dificila s-au regasit atunci preotii nostri, ca nu mai stiau pe cine sa pomeneasca. Deci, noi avem o experienta similara si am vazut si roadele acestei schisme dintre ierarhi. Care au fost roadele? Domnul si-a retras Harul Sau si a ingaduit ca jumatate din Cipru sa fie ocupat pana astazi de turci si in jumatatea aceasta in bisericile noastre nu se mai slujeste Sfanta Liturghie. Asadar, noi nu vorbim doar teoretic, vedem care au fost rezultatele unei amare experiente istorice. Singurul lucru pe care am sa-l adaug este urmatorul: e posibil ca noi, Biserica Ciprului, sa nu-l recunoastem pe Epifanie si actiunea de recunoastere a Patriarhiei Ecumenice si a Bisericii Greciei. Totusi trebuie sa spunem ca intr-o Biserica locala exista intotdeauna un Mitropolit canonic. Aici, in Morfou, este Neofit de Morfou, in Tamasos, este Isaia, in Constantia este Vasilios de Constantia. Noi, ca episcop canonic al Kievului il recunoastem pe Onufrie. Nu se poate sa fie nimeni si sa zicem ca suntem neutri, asta nu se poate. Pana acum, pe cine recunosteam ca episcop de Kiev? Pe ortodoxul episcop de Kiev, Onufrie. Acesta ramane mitropolitul canonic al Ucrainei.

Cu siguranta, este nevoie de un sinod panortodox. Dar, repet, pana atunci nu putem ramane in neutralitate, cineva este episcop canonic in Ucraina, cineva trebuie sa fie pomenit. Acesta este Onufrie. Un om cu deplinatatea Duhului Sfant. Acum, unii preoti din Grecia au intrerupt pomenirea episcopilor lor si a Arhiepiscopului Ieronim.

Care este parerea mea? Inainte sa apuc sa imi fac o parere despre acest lucru, mi-a descoperit Insusi Hristos, prin intermediul unor credinciosi cucernici din Grecia, care trebuie sa fie pozitia ortodoxa. Va voi povesti intamplarea, si, fiecare dintre dumneavoastra, sa trageti concluziile pe care le gasiti potrivite. Intr-o familie din Grecia, sotul, un om de o mare acrivie teologica, a decis sa nu mai mearga la Liturghie si sa se impartaseasca la preotii care il pomeneau pe Arhiepiscopul Atenei si pe Patriarhul Ecumenic. Si i-a zis sotia lui: “Si unde vom merge sa ne impartasim, te-ai gandit cumva?”. Ii raspunde: “M-am gandit. Sunt unele metocuri ale Sfantului Mormant (Patriarhia Ierusalimului), ale manastirilor din Sinai, vom merge la acestia sa ne impartasim.” Sotia sa, mai inteleapta, ii zice: “Nu facem mai bine rugaciune si post trei zile?”. Si asa au facut: au postit si s-au rugat si le-a aparut in fata ochilor, in carne si oase, cucernicul gheron Efrem din Arizona, un om care a plecat in America acum 20 de ani si a construit acolo 19 manastiri, fiu duhovnicesc al marelui Sfant Iosif Isihastul, un om pe care te poti baza, pe experienta lui duhovniceasca, pe rugaciunea lui. Si a ingaduit Dumnezeu sa apara in fata lor din indepartata America, tocmai in Grecia.

Mai ingaduie cateodata Dumnezeu si astfel de intamplari. O sa ma intrebati cum se intampla asta… Fie un inger il poarta pe om, fie sufletul omului calatoreste in chip minunat. Si le-a zis – aveau relatie duhovniceasca cu Gheronda din America, se cunosteau:

“Copiii mei, sa continuati sa mergeti la Liturghie in bisericile in care mergeati si pana acum. Sa nu faceti acest pas”. “Gheronda, ce se va intampla cu problema ucraineana, cu recunoasterea pe care au facut-o arhiererii nostri?”. Marile evenimente globale care se vor intampla in curand, razboiul mondial si catastrofele naturale, acestea, desi vor rani si vor inspaimanta pe oameni, vor avea si urmari bune. Una din acestea va fi ca arhiereii si preotii nostri vor intelege ca puterea este in unitate si nu in dihonie si se vor opri din aceste actiuni, deoarece atentia oamenilor se va indrepta catre cele mari. Mai apoi, se va face un mare Sinod in care se vor discuta si se vor rezolva multe probleme care exista de secole in Biserica noastra.”

Asadar, evenimentele globale profetite de Sfintii Parinti nu vor avea ca rezultat doar durere, ci si binecuvantare, pace si fratietate.

Oamenii au vazut aceasta vedenie si ca adevarati crestini ce sunt si-au zis: “De ce sa credem in ce am vazut? Nu cumva este o ispita de la diavol, asa cum invata Sfintii Parinti?“. Dar ispita nu aduce niciodata pacea. Asa ca au mers sa intrebe o persoana cu viata sfanta. Si cum au intrat in casa acestui om al lui Dumnezeu ce credeti ca le-a spus, chiar inainte ca ei sa apuce sa intrebe sau sa zica ceva? Le-a spus pe un ton sever: “Ce v-a spus Efrem, aceasta sa faceti! Sa asteptati, sa nu va grabiti! Nu au planuri doar oamenii, are si Dumnezeu planurile Lui pentru Trupul Sau.“

Auziti? Cine este Trupul lui Hristos pe pamant, care este Biserica nezidita, potrivit Sfantului Porfirie? Doar Biserica Ortodoxa. Si Dumnezeu are un plan. Nu va lasa pe nimeni dintre noi, nici laici, nici clerici, din acest Trup al Sau sa pateasca mai multa stricaciune. Deja sunt destul rani. Asadar, Dreptul Judecator, Imparatul nostru, Domnul nostru, Iisus Hristos, proniaza, prevede si previne. Chiar si cele negative care au inceput deja, vor avea si roade bune pentru Biserica si pentru poporul credincios. Este nevoie de discernamant, rabdare si foarte, foarte multa rugaciune.

(traducere de E.P., exclusiv pentru “Cuvantul ortodox”)

 

Legaturi:

CUNUNILE FERICITULUI PARINTE EFREM DIN ARIZONA. Mitropolitul Neofit de Morfou despre batranul apostol al Americii, mutat recent la Domnul: “Este prin excelenta, impreuna cu Sfantul Paisie, proroc al neamului si al vremurilor de pe urma, al Eshatonului, care vine”

STARETUL EFREM DIN ARIZONA – “APOSTOLUL AMERICII” si “MAGNETUL” HARULUI (reportaj subtitrat in limba română)

CUVINTE VII SI TARI DE LA UN SFANT IN VIATA, PARINTELE EFREM DIN ARIZONA (mai 2014): SODOMIA VA ADUCE RAZBOIUL NUCLEAR! “Hristos nu poate tolera astfel de pacate. Razboiul va incepe din cauza pacatelor… Vom trece prin mari dureri”

Parintele EFREM FILOTHEITUL, probabil ultimul dintre marii stareti “filocalici” si un SFANT al vremurilor din urma, A TRECUT IN VESNICIE, la 92 de ani

 

***

SFINTII PAISIE, PORFIRIE, IACOV, harisma profetiei si APRINDEREA OPAITULUI pentru oamenii contemporani – extras tradus din conferinta Mitropolitului NEOFIT DE MORFOU despre marii duhovnici greci canonizati ai secolului XX (si VIDEO)

Mitropolitul Neofit de Morfou: INVATAND SMERENIA LUI HRISTOS prin TACERE, SLUJIREA CELOR SUFERINZI, RABDAREA BOLII si RUGACIUNEA CU DURERE

“DE ACUM INAINTE PROFETIILE VOR DEVENI STIRILE ZILEI… Avem nevoie de o operatie chirurgicala profunda“- Mitropolitul cipriot NEOFIT despre nevoia de pocainta, CATASTROFELE NATURALE care urmeaza legalizarii pacatelor impotriva firii si SEMNELE apropierii ultimului RAZBOI MONDIAL: Atacarea Iranului de catre Israel si caderea lui Erdogan

PREDICA MITROPOLITULUI NEOFIT DE MORFOU la praznicul Sfintilor Ingeri: “Zilele si lunile care vin sunt FOARTE CRITICE pentru omenire, cele indepartate devin apropiate. Toti se pregatesc de RAZBOIUL GENERAL pe care l-au profetit oamenii lui Dumnezeu”. NU SUNTEM SINGURI, TREBUIE SA CHEMAM SI SA IMPREUNA-LUCRAM CU PUTEREA LUI DUMNEZEU!

FERICIREA CELUI PRIGONIT: MITROPOLITUL cipriot NEOFIT DE MORFOU – cuvant (audio, traducere) la SFINTII MACABEI pentru “nebunia” MARTURISIRII ADEVARULUI CREDINTEI in vremurile “noii dezordini” mondiale

 

***

ARHIEPISCOPIA CIPRULUI mustra Patriarhia Moscovei, dar NU recunoaste noua structura ecleziastica din Ucraina. Mai mult decat atat, pune problema VALIDITATII TAINELOR noilor episcopi kieveni!/ Episcopul Victor al BOU – PM reclama PERSECUTII asupra parohiilor pentru a le determina sa adere la noua structura autocefala (Video)/ Situatia ingrată românilor din Ucraina

Intaistatatorii Bisericilor Ortodoxe din Ierusalim, Alexandria, Antiohia si Cipru s-au intalnit pentru a discuta PROBLEME ECLEZIASTICE ale ortodoxiei. Arhiepiscopul Hrisostom al Ciprului va MEDIA intre Moscova si Fanar pe tema AUTOCEFALIEI UCRAINEI/ IPS Kallistos Ware critica din nou Patriarhia Ecumenica si pe Patriarhul Bartolomeu

„SEPARATIE si DIARHIE” in Biserica Ortodoxa a Ucrainei. DISENSIUNI puternice intre „patriarhul onorific” FILARET si Epifanie, primatul noii structuri ecleziastice din Ucraina/ Arhiepiscopul Hrisostom al Ciprului despre posibilitatea ca Biserica Greciei sa recunoasca BOU: „PUTEM AJUNGE LA O SCHISMA!”

UPDATE. Biserica Greciei decide RECUNOAȘTEREA AUTOCEFALIEI noii structuri ecleziastice din Ucraina

ARHIEPISCOPUL IERONIM al Greciei face ultimul pas spre RECUNOAȘTEREA “ex”-schismaticilor ucraineni. SCHISMA se adâncește

IPS TEOFAN ar fi confirmat unor pelerini ucraineni ca NU RECUNOAȘTE DECÂT structura condusă de PRIMATUL ONUFRIE/ Mai mulți ierarhi greci cer SINOD PAN-ORTODOX/ Inițiativă de dialog pentru unitate a PATRIARHULUI IERUSALIMULUI/ Patriarhia Moscovei OPRESTE POMENIREA PATRIARHULUI ALEXANDRIEI, pentru recunoasterea ex-schismaticilor

Ciudatele afirmații ale primatului bisericii ucrainene EPIFANIE: „Dacă o biserică locală pune în discuție decizia Patriarhiei Ecumenice, ÎȘI PERICLITEAZĂ PROPRIA AUTOCEFALIE””

 

***

SFANTUL IOAN MAXIMOVICI – ierarhul Bisericii Universale. LUPTA PENTRU UNITATEA SI PACEA BISERICII A SFANTULUI ARHIEPISCOP DE SAN FRANCISCO. “Întăreşte Doamne Biserica Ta pe care ai câştigat-o cu scump Sângele Tău!”

STARETUL FILOTHEI DIN FAROS (ZERVAKOS) – SFANTUL UCENIC AL SFANTULUI NECTARIE, ravnitorul Predaniei si al unitatii Bisericii: „Fiecare astăzi are limba lui pro­prie, nici unul nu-l aude pe celălalt. Toţi vorbesc în folo­sul lor, nici unul pentru folosul tuturor. Din aceasta se naşte doar tulburare şi nimic bun”

“O, de ar fi trăit atunci oarecare super-zeloţi şi super-ortodocşi contemporani! Ar fi aruncat defăimarea de TRĂDĂTOR în obrazul marelui SFÂNT FOTIE”. Fericitul parinte marturisitor EPIFANIE despre PERICOLUL SCHISMEI CARE INCEPE CU NEPOMENIREA EPISCOPILOR si necesitatea rabdarii si ICONOMIEI in chestiunile critice care privesc UNITATEA BISERICII: “Să nu ne grăbim, fratele meu!”

“Fiți cu luare-aminte la cei ce se arată a fi „super-ortodocși”!” AVERTISMENTELE DUHOVNICESTI ALE UNUI MITROPOLIT MARTURISITOR GREC: “Nu ne putem ocupa unilateral doar cu erezia, ci ne vom îngriji mai întâi să ne curățim sufletele, pentru a primi harul lui Dumnezeu”

Părintele Episcop MACARIE despre SFANTA EUFIMIA, marturisirea credintei, casatoriile homosexuale si cele mixte si PROVOCARILE DE AZI ALE BISERICII: sectarism, secularism, sincretism (VIDEO, tabara ASCOR Cluj de la Ghelari)

“A DEZBINA CINEVA BISERICA este un rau la fel de cumplit ca A CADEA IN EREZIE. Nici sangele muceniciei nu poate spala acest pacat!”

“Biserica se teme de dezbinari si de schisme, care au ca baza demonicul egoism”


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Mitropolitul Neofit de Morfou, Parintele Efrem Filotheitul, Stilisti/ schismatici, VIDEO, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

25 Commentarii la “RASPUNSURILE MITROPOLITULUI NEOFIT din Morfou (Cipru) despre RECUNOASTEREA BISERICII SCHISMATICE UCRAINENE si ce sa faca credinciosii din Bisericile care au legitimat pe EPIFANIE al KIEVULUI. “Ce v-a spus Efrem, aceasta sa faceti! SA ASTEPTATI, SA NU VA GRABITI! Nu au planuri doar oamenii, are si Dumnezeu planurile Lui pentru Trupul Sau!” (VIDEO, TRADUCERE)

  1. Ca Patriarhul Ecumenic a cam dat-o in bara cu “Tomosul” sau, cred ca stia toata lumea. Ce ne spune nou IPS. Mitropolit este ca acesta a avut intentie buna. Sincer, la asta chiar nu cred ca s-au gandit prea multi dintre crestini. Mai ales cei din Ucraina care se infrupta din destul din roadele acestei actiuni.
    Altfel, multumesc Domnului (si administratorilor site-ului) ca am aflat de sfatul Parintelui Efrem! Sa vad daca voi putea sa-l si urmez. Recunosc, eu sunt dintre cei care s-au smintit rau in ultimul timp si nu prea pot sa-mi revin.

  2. Slavă Domnului pentru toate !!! Mulțumim din toată inima frățiilor voastre pentru că aveți grijă să ne aduceți alinare și mângâiere !!! Mulțumim ÎPS Neofit, E.P, @arizona și tuturor celor care se străduiesc să ne lumineze pe toți cei care dorim SINCER Adevărul… Deja, după sinodul din Creta, unii care își găseau alinarea la Părintele Iustin Pârvu, veșnică fie-i pomenirea, acum după plecarea la Domnul a Părintelui Iustin, au plecat la unii preoți care nu-i (mai) pomenesc pe ierarhii noștri. Din păcate, acest lucru este o cumplită și dureroasă cădere. Cunosc pe cineva care a ajuns în această situație, despre care am aflat acest lucru, căci eu încă nu m-am întâlnit personal cu el, dar nădăjduiesc să-și revină. Este cât se poate de clar că noi trebuie să urmăm exemplul celor doi creștini la care a făcut referire ÎPS Neofit. Asemănător cu ei am procedat și noi (în familia noastră) după Sinodul din Creta. Am mers la un părinte îmbunătățit și i-am cerut sfatul, care a fost să mergem în continuare la Sfintele Slujbe în bisericile unde am mers și până atunci. Din marea Milă a Bunului Dumnezeu, am auzit chiar din gura Părintelui Cleopa Ilie, vrednicul de pomenire, cum a fost chemat din pustie (unde fugise de prigoana comuniștilor) de către patriarhul Iustinian și cum s-a prezentat la patriarh, indiferent de consecințe. Pentru că, spunea sfinția sa, toate nevoințele și prigoanele suportate, rămân deșarte dacă nu faci ascultare de ierarhi și, evident, de patriarh !!! Și părintele Cleopa era ferm convins că Bunul Dumnezeu nu va lăsa turma de izbeliște. De altfel, așa cum bine știm, chiar Părintele Iustin Pârvu a cerut sfatul și părerea vrednicului de pomenire Părinte Efrem din Arizona, în problema cipurilor, în 2009 și i-a urmat sfatul.
    Mulțumindu-vă încă o dată foarte mult, Îl rugăm pe Domnul puterilor să vă întărească și să vă dea cuvânt cu putere multă și să aibă milă de noi toți cei care dorim SINCER Adevărul și Viața Veșnică.
    Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  3. @cititor
    IPS Mitropolit Neofit nu poate fi banuit de naivitate duhovniceasca, dar pune gandul cel bun inainte atunci cand se refera la buna intentie a Patriarhului Ecumenic. Pe de alta parte, mentioneaza ca, din pacate, roadele acestei recunoasteri a bisericii schismatice din Ucraina nu sunt bune, e vizibil ca schisma se adanceste.
    Dar Duhul Sfant indeamna prin oamenii cu discernamant duhovnicesc si viata curata sa ramanem in Biserica chiar si daca nu suntem in acord cu deciziile Intai-statatorilor nostri. Sa va intareasca Dumnezeu sa depasiti sminteala si pe noi pe toti sa ne ajute sa discernem in aceste vremuri care este Voia Lui si ce este tulburare si dihonie de la cel rau.

  4. @ cititor:

    La buna regasire in noul an! La multi ani! De ce v-ati smintit? Cel putin deocamdata, Biserica noastra NU recunoaste structura paralela a schismaticilor ucraineni.

    @ Romil:

    Amin! Multumim si noi! Un an nou cu spor si rod duhovnicesc! Sarbatori sfinte cu bucurie!

  5. Elena,
    departe de mine de a crede ceva rau fata de IPS. Mitropolit. Sigur, sfintia sa avand inima buna, cauta binele si acolo unde nu este usor de dibuit. Aceasta este specific oamenilor duhovnicesti.
    Eu, mai am mult pana acolo. Nici nu stiu sigur daca am pornit, asa ca, nu prea am cum sa ajung.

  6. Admin,
    sa aveti si domniile voastre parte de zile indelungate, pline de harul si darurile Duhului!

    M-am smintit pana la deznadejde de neregulile din Biserica. Nu pot sa-mi revin. Ma omoara sufleteste lipsa dragostei dintre noi. Nu numai in problema ucraineana. Da, BOR nu a recunoscut, inca, nimic dar daca un madular ( si aici e vorba de mult mai multe) sufera, oare celelalte pot fi nepasatoare?
    Hristos spune clar ca suntem ai Lui daca avem dragoste intre noi. Este dragoste intre crestinii ce-si spun ortodocsi? Mai suntem noi, Bisetica/Trupul Lui?
    Imi aduc aminte ca Sf. Luca al Crimeii spunea despre mama sa ca nu a mai mers la biserica, desi era credincioasa, din cauza preotilor care au facut lucruri smintitoare. Aproape in situatia asta sunt eu de cateva luni de zile. Inca merg la slujbe, dar numai atat.

  7. @admin

    Amin și Doamne ajută tuturor !!! La mulți ani cu sănătate, liniște și pace în suflet și bucurie să vă dea Bunul Dumnezeu și Măicuța Domnului să vă ocrotească pașii în anul care am intrat !!! Mult spor și rod duhovnicesc, curaj și putere de muncă pentru că “zilele rele sunt”, dar avem îndemnul și sprijinul necondiționat al Mântuitorului, “Îndrăzniți, căci Eu am biruit lumea.” Sfinte sărbători cu bucurie și în acest an !!!
    Aceleași urări și gânduri de bine și pentru toți “cei flămânzi și însetați”, care caută SINCER Adevărul și Viața Veșnică pe acest blog, dar nu numai pentru ei, ci pentru toți cei care au nevoie de ajutorul Bunului Dumnezeu, oriunde s-ar afla ei !!!

    @cititor

    Pe lângă faptul că urările de mai sus sunt valabile și pentru persoana frăției tale, eu cred că frăția ta ai pornit pe Cale. Posibil să te fi tulburat sau smintit, poate chiar rătăcit pentru moment, dar nu este niciodată prea târziu să ne venim în fire atât timp cât suntem în trup. Niciodată nu-i prea târziu cât timp mai suntem în trup !!!
    Nepomenirea ierarhilor înseamnă ieșire de sub ascultarea Bisericii al cărei Cap este Însuși Domnul Iisus Hristos !!! Nu noi vom da seama pentru aceste lucruri, ci ierarhii. Dar nu are rost să (mai) vorbesc eu după ce a vorbit Cuviosul Efrem din Arizona și ÎPS Neofit. Aș dori doar să mai amintesc un sfat al Părintelui Cleopa Ilie, veșnică fie-i pomenirea, care ne spunea:”(aveți grijă) n-o luați lată, că rămâne negătată”. Se referea la râvna nechibzuită, nesocotită și nemăsurată în cele duhovnicești. Așa după cum, dacă iei brazda prea lată la cosit iarba, obosești repede și nu reușești să o mai termini. Lucru valabil și la prășit, la arat, la săpat, la grăpat, etc. Așa este și în cele duhovnicești. Vezi sfatul Cuviosului Sofian Boghiu, veșnică fie-i pomenirea, dat părintelui arhim.Teofan Popescu. Când s-a dărâmat Biserica Sfânta Vineri în București în 1987, părintele arhim. Teofan Popescu, pe atunci student, s-a revoltat în sufletul lui împotriva regimului comunist, dar și cumva, împotriva Patriarhiei și conducerii BOR. Când a ajuns la spovedanie la Cuviosul Sofian, acesta l-a întrebat:”-Ai rezolvat ceva (cu revolta ta) ?”, “-Nu, a răspuns viitorul părinte Teofan.””Atunci de ce să ne încărcăm cu păcate străine (care nu sunt ale noastre) ?, l-a întrebat Cuviosul Sofian.” Așadar, frăția ta, de ce vrei să te încarci cu păcate străine ? Nu le avem noi destule pe ale noastre păcate ? Ne mai trebuie să adăugăm și pe ale altora ?
    Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  8. @cititor
    Este de înțeles că “ma omoara sufleteste lipsa dragostei dintre noi.” Înseamnă că frăția ta trăiești și ești vie duhovnicește. Și ăsta este un semn bun. Dar, așa cum spunea Sfântul Porfirie, trebuie să pui în funcție “nepăsarea cea bună”. Probabil că, având o fire mai sensibilă, te consumi prea mult și nu este bine deloc. Pentru că te consumi și nici nu se rezolvă nimic și nici Raiul n-ajungi să-l dobândești. Și-atunci nu-L mâhnești din cale afară pe Domnul Iisus Hristos ? Crezi că dacă pe noi ne doare inima pentru “lipsa dragostei dintre noi”, apoi pe Domnul Iisus Hristos nu-L doare ? Nu este El capul Bisericii ? Dacă El îngăduie aceste lucruri, exact așa cum spune ÎPS Neofit, înseamnă că are un plan. Și dacă are un plan, noi nu putem decât să Îl rugăm să aibă milă de noi toți și desigur și de cei rătăciți. Îți aduci aminte de acei călugări, pe care îi adusese la mănăstire Sfântul Gheorghe Pelerinul (Gheorghe Lazăr) care voiau să plece din mănăstirea lor în altă mănăstire, pentru că văzuseră în mănăstirea lor multe lucruri de sminteală ? Ce le-a zis Sfântul ? “Nu fă tu ! Nu fă tu ! Nu fă tu !” Doar atât !!! Ce-ai văzut tu că face smintitor cel de lângă tine, “nu fă tu !” Punct. Și nu i-a lăsat să plece din mănăstire. Haide să-L rugăm pe Domnul să aibă milă de cei care n-au dragoste și-ți garantez că văzând Domnul bunăvoința noastră va face adevărate minuni !!! Cu cât vom fi mai mulți care ne vom ruga pentru cei care nu au dragoste, cu atât mai mult ne va umple Bunul Dumnezeu inimile noastre cu dragostea Sa și răul din lume va scădea. Dacă Domnul ne-a poruncit să ne rugăm până și pentru vrăjmașii noștri, a făcut-o pentru ca noi, cei care ne rugăm pentru vrăjmașii noștri, să ne umplem de dragoste. Mai corect, pentru ca să ne poată umple Domnul Iisus Hristos inima noastră de dragostea Sa. Și pentru ca să ne ferească de a ne încărca cu păcate străine.
    În această perioadă se ia Aghiasmă Mare, înainte de a lua anaforă, până la odovania Botezului Domnului. Atât trupul cât și (mai ales) sufletul se curăță de păcate cu mult mai mare ușurință cu ajutorul Aghiasmei Mari. Chiar Sfântul Luca al Crimeii, de a cărei mamă ai amintit, recomanda credincioșilor și pacienților săi să consume zilnic Aghiasmă mică (și cu atât mai mult Aghiasmă Mare în perioada acestor zile), nu doar ca episcop, ci și ca medic. Cu siguranță și frăția ta vei simți mult ajutor folosind și Aghiasma Mare.
    Așa cum spunea și Cuviosul Paisie Olaru “Domnul are de un da, dacă are cui da.” Să-L lăsăm pe Domnul să ne dea dragostea Sa. Să nu ne facem din greșeală, pricină de mâhnire pentru Domnul Iisus Hristos, care vrea în tot chipul să ni Se dăruiască, iar noi prin starea noastră de fapt Îl alungăm de la noi. Dumnezeu este dragoste și bucurie, nu tristețe apăsătoare…
    Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  9. Foarte importante aceste 2 traduceri( bogdaproste frati admini, E. P), pr. Efrem ne luminează în aceste vremuri tulburi, Slava Domnului pentru toate. Sa ne pocaim cât mai avem răgaz. Amin

  10. In ultima intalnire pe care am avut-o cu D-na Aspazia Otel Petrescu, ne spunea sa nu plecam din Biserica, ca sunt si vor veni vremuri si mai tulburi. Momentul pe care totusi ni l-a indicat ca fiind cel in care trebuie sa parasim baricadele e cel in care, zice domnia sa, vor scoate icoanele din biserica. Acum nu stiu daca se refera la vremurile astea (din urmatoarea perioada) sau la cele de dinaintea lui antihrist ( la sfarsitul vremurilor).

  11. Pingback: ÎPS NEOFIT DE MORFOU și CRUCEA CALOMNIEI. Lumina opaițului mărturisirii adevărului despre acele “fapte care ard sufletul si trupul”. CUM A TRAVERSAT MITROPOLITUL PRIGOANA DECLANȘATĂ ÎMPOTRIVA SA: “Vă rog, frații mei, să faceț
  12. @ cititor:

    Asa sa dea Domnul, multumim!

    Va inteleg, si noi trecem prin multe dezamagiri de acest fel aici, dar va rog mult sa nu va lasati prada acestei ispite. Nadajduiesc sa ajute in acest sens si ultima postare, cea de azi…

    Sfantul Ioan si Maicuta Domnului sa va intareasca in nadejde si in credinta!

  13. Admin si fratilor, intocmai simt si eu; va marturisesc ca impartasesc aceeasi traire, precum ziceti ca e la voi…
    Zi si noapte, din toate partile…
    Dar acestea sunt vremurile, despre care spune Scriptura “ca si acestea trebuie sa vie”…
    Mila si dragostea Domnului si a Maicii Domnului ne-a tinut si ne tine si ne va tine, cu toata nevrednicia noastra, per total si in particular.
    “Cine s-o trezit amu, atata are doar – a plange si a se smeri…” (parafrazare dupa Parintele Proclu)
    Nu deznadajduiti, nu renuntati.
    Doamne, ajuta.

  14. @Denis

    E la mana a doua, de la cineva care cunostea pe cineva care… Nu are aceeasi greutate ca cea data de Mitr. Neofit si pare sa fie mai degraba o incercare de a justifica legitimitatea optiunii luata de parintele Manolis decat o incercare de clarificare a viziunii in sine.

  15. Admin,
    Va multumesc pentru incurajari si sfaturi. Da, postarea respectiva m-a ajutat mult. Sigur, pentru pacatele mele mi se intampla. Altfel cum? Mi-am amintit cum chiar aici pe site-ul dvs. ma contraziceam cu unii dintre cititori si uneori cu dvs. Acum imi arata Domnul ca nu stiam ce zic.
    Asadar, imi cer iertare tuturor care au fost intr-un fel sau altul deranjati de cuvintele mele.

    Romil,
    multumiri pt cuvintele de imbarbatare. Mi-au mers la suflet. Cumva, ma va scoate Domnul si din asta. Cand va binevoi El.
    Pana atunci, rabdare…

  16. @cititor
    Pentru (prea) puțin ai frăția ta a-mi mulțumi, pentru că toți cei care primim în dar de la Dumnezeu trebuie să dăm mai departe celor (aflați) în nevoi… Și nevoile, după cum putem vedea, nu sunt doar materiale, ci și (mai ales) sufletești în zilele noastre. După cum remarca fericitul mărturisitor Radu Gyr

    “N-ai dezmierda,de n-ai ști să blestemi,
    Surâd numai acei care suspină,
    De n-ai fi râs, n-ai fi știut să gemi,
    De n-ai fi plâns,n-ai duce-n ochi lumină.

    Și dacă singur rana nu-ți legai
    Cu mâna ta, n-ai unge răni străine,
    N-ai jindui după un colț de Rai,
    De n-ai purta un strop de iad în tine.

    Și nu te-nalți în slăvi, dacă nu cazi
    Cu fruntea grea în pulberea amară,
    Iar dacă-nvii în zâmbetul de azi,
    E c-ai murit în lacrima de-aseară.”

    E important de ținut minte că orice moarte (prin care murim păcatului) este urmată de înviere. Și (doar) asta contează până la urmă, pentru că învierea este prilej de BUCURIE întru Domnul.
    Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  17. “În timpul domniei lui Petru Muşat s-au făcut primele încercări pentru organizarea ca mitropolie a Bisericii din Moldova şi recunoaşterea ei de către Patriarhia de la Constantinopol. Doritor să întărească independenţa domniei prin numirea unui ierarh apropiat al domnului, Petru Vodă a cerut mitropolitului ortodox al Haliciului să hirotonească doi ierarhi pentru Moldova: pe Iosif, rudă cu el, ca mitropolit şi pe un altul numit Meletie ca episcop. Domnitorul s-a izbit însă de împotrivirea Patriarhului Antonie al Constantinopolului, care ţinea să trimită în Moldova un ierarh grec, supus tronului ecumenic. De aceea, în jurul anului 1391, Patriarhul Antonie a luat iniţiativa numirii unui mitropolit grec, cu numele Teodosie, care însă, venind în Moldova în timpul domniei lui Roman, fratele lui Petru Vodă, n-a fost lăsat să-şi ocupe tronul, fiind nevoit să se întoarcă la Constantinopol. Atunci patriarhul a numit un alt ierarh grec, Ieremia, ceea ce i-a nemulţumit şi mai mult pe moldoveni, care l-au trimis şi pe acesta înapoi. Supărându-se, patriarhul grec a aruncat atunci anatema asupra întregii ţări, afurisind pe domn, pe cei doi ierarhi, pe boieri, pe preoţi şi pe credincioşi.”
    https://doxologia.ro/viata-bisericii/documentar/mitropolia-moldovei-610-ani-de-la-recunoasterea-sa-de-patriarhia-de-la

    ce s-o fi intamplat cu credinciosii moldovani care au murit in timpul cand anatema era aruncata asupra Moldovei?

  18. Romil,
    cu poezia asta, mi-ati pus balsam pe rana.
    Domnul sa ne miluiasca pe toti!

  19. @cititor
    Facă Bunul Dumnezeu cu Harul Său să fie spre tămăduire grabnică. Multe ispite a întâmpinat și biruit cu ajutorul Bunului Dumnezeu și fericitul mărturisitor Radu Gyr. Și această poezie vine de la inimă la inimă. Așa am simțit-o de la bun început. Și dacă poeziile acestui mare poet al pătimirilor celor prigoniți pe nedrept în temnițele comuniste, au tămăduit atâtea inimi îndurerate în veacul care a trecut, cu siguranță mai pot tămădui și astăzi, mai ales că fericiții mărturisitori se bucură acolo Sus, că nu i-am uitat și jertfa lor n-a fost zadarnică.
    Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  20. @arizona
    Acuma nu știu ce să zic, dar gândul îmi spune că o anatemă aruncată pe nedrept nu poate face nimic rău. Se întoarce la cel care a dat-o. Bunul Dumnezeu nu ia în considerare tot ceea ce spunem noi. Păi, respectivul patriarh, n-ar fi avut practic datoria de a face apostolat ? A trimis el misionari în Moldova pentru a încreștina pe moldoveni și prin urmare să fie de datoria moldovenilor să primească episcopii trimiși de patriarh ? Bineînțeles că nu a făcut acest lucru. Moldovenii erau încreștinați deja și trecuseră din Ardeal în Moldova, tocmai pentru a-și păstra Dreaptacredință. Dacă au primit Dreaptacredință de la Sfântul apostol Andrei și apoi de la episcopii hirotoniți de el, care prin succesiune apostolică au trimis pecetea apostoliei din generație în generație, nu era vina lor că patriarhia Constantinopolului “nu-i avea în evidență”. Ceea ce mi se pare extrem de important, este faptul că, în urma atâtor invazii ale popoarelor migratoare, românii nu-și pierduseră Dreaptacredință. Nu era normal ca să aibă episcopi din neamul lor recunoscuți de Patriarhia de Constantinopol, din moment ce dovediseră că și-au păstrat tot timpul Dreaptacredință cu toate vicisitudinile soartei ? Nu erau schismatici !!!
    Părintele Arsenie Papacioc, veșnică fie-i pomenirea, povestea cum a fost pus într-o situație delicată, când un dreptcredincios de prin Maramureș, dacă-mi aduc bine aminte, dintr-un sat plin de sectari, a venit în Vinerea Mare la sfinția sa și s-a spovedit. Părintele Arsenie a vrut să-l împărtășească cu Sfintele Taine, dar omul venit de pe drum mâncase deja și nu ținuse post. Atunci Părintele povestea, “acum să te văd Arsenie, canonistule, ce faci, îl împărtășești sau nu ?” Până la urmă l-a împărtășit, judecând că totuși, aflat între atâția sectari, de peste treizeci de ani, omul nu-și lepădase Dreaptacredință. Cred că și patriarhul putea proceda la fel cu strămoșii noștri moldoveni.
    Pe de altă parte, Părintele arhimandrit Mina Dobzeu, veșnică fie-i pomenirea, spunea după ’89, că Sfântul necunoscut de la Mănăstirea Neamț, descoperit în mai 1986, când s-a ridicat pământul cu aleea de beton cu tot, trecut în sinaxar pe 26 mai, este tocmai întâiul mitropolit al Moldovei Iosif Mușat. Nu știu dacă așa este, deoarece Sfântul Sinod al BOR nu s-a pronunțat oficial, dar probabil că este nevoie de mai multă rugăciune și mai multă evlavie din partea noastră față de sfinții noștri înaintași, pentru că nu este normal ca noi “dreptcredincioșii” de astăzi să nu cinstim așa cum se cuvine jertfa lor. Țin minte că Părintele Cleopa Ilie, s-avem parte de binecuvântarea și de rugăciunile lui, povestea că l-a lămurit pe PF Justinian că este de datoria lui ca patriarh să propună în Sfântul Sinod canonizarea celor pe care poporul în evlavia sa îi cinstea ca sfinți. Și PF Justinian Marina a făcut acest lucru chiar sub regimul comunist în 1955.
    Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  21. Pingback: “Sa vorbesti cu Hristos asa cum vorbeste un prieten cu alt prieten. Sa Ii spui: Hristoase, merg la munca, vino cu mine! Hristoase, invata-ma ce sa zic si ce sa fac!” (IPS NEOFIT despre ENTUZIASM si RUGACIUNEA de la locul de munca) | Cuvântul
  22. CE FQACEM NOI:În viitor omul va fi sclav total şi perpetuu al guvernului mondial care-i cere maximum de efort şi în schimb îl hrăneşte, îl îmbracă şi-l cazează câtă vreme este productiv, după baremele stabilite de guvern pentru vita umană iar când nu mai este productiv, urmează eutanasia, adică eliminarea lui “cu blândeţe”(otrava?primi pensionari ,prin corona virus ,care este telecomandata?)
    ) dintre cei vii???

  23. Pingback: IPS NEOFIT – Raspunsuri la Sinaxa din octombrie (II): “CITITI DIN PSALTIRE! Invatati sa COMUNICATI CU SFINTII! Deja profetiile devin stiri si doar POCAINTA NOASTRA ar mai putea sa stavileasca intensitatea raului caruia putina-credinta a cresti
  24. Pingback: Reacția corectă față de schisma ucraineană. Răspunsul Pr. Manolis față de afirmațiile Mitr. Neofit de Morfu | theodosie.ro
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate