Cand intunericul ia chipul Luminii sau cum este NECINSTIT Sfantul Nicolae de catre ortodocsii “de scoala noua”

7-12-2007 Sublinieri

lumina.jpg

In cotidianul Lumina, autointitulat „primul cotidian crestin”, gasim in numarul de ieri, 6 decembrie, un articol de prezentare a vietii Sfantului Nicolae care ne-a pus serios pe ganduri si ne-a dat (pe langa un gust foarte amar) si prilejul de a face cateva observatii. Titlul este foarte frumos: Sfântul Nicolae, întruchiparea dărniciei lui Dumnezeu, dar ce este dincolo de “gardul vopsit pe dinafara”?

lumina_trinitas.jpg

1. Prevalenta surselor documentare certe fata de informatiile ce provin din Traditie. Avand in vedere ca este un ziar „crestin” (deci nu ortodox, nu-i asa?), nu intelegem de ce articolul despre Sfantul Nicolae incepe prin a pune la indoiala veridicitatea informatiilor despre viata sa. Intr-un stil scientist de factura pur protestanta, de prevalare a surselor bilbiografice si a documentelor „autentice” fata de informatiile provenite din Traditie se spune nici mai mult nici mai putin decat: „Viaţa Sfântului Nicolae este foarte puţin cunoscută. Nu există o biografie detaliată a vieţii sale, întrucât mai toate elementele biografice au apărut târziu şi nu au putut fi demonstrate“. Prin urmare, iubiti frati, luati aminte: astazi vietile sfintilor nostri, faptele si minunile savarsite de ei e necesar a fi “demonstrate”, iar daca nu se gasesc date stiintifice, informatii si probe istorice riguroase noi nu mai credem in ele! Care “noi”? Noi, “crestinii de scoala noua“, bineinteles… Care este aceasta scoala vom intelege mai departe…

2. Confuzia terminologica si dogmatica intretinuta deliberat in scopul proslavirii ecumenismului. Sfantul Nicolae este prezentat ca un sfant cinstit de intreaga crestintatate, pana si de protestanti, ni se spune, desi nu este nicio asemanare intre cinstirea data unui sfant in traditia ortodoxa si faptul ca exista in mentatul colectiv al unor popoare protestante referinta Sfantului Nicolae (in protestantism oricum nu exista sfintenie si cinstirea sfinteniei asa cum o intelege dreapta credinta). Ni se inocluleaza ca Sfantul Nicolae ar fi nu numai al dreptei credinte ortodoxe, ci al tuturor crestinilor. Este foarte frumos ca mai exista resturi de evlavie fata de bine-placutii lui Dumnezeu si in alte parti care nu au darul ortodoxiei, insa asta nu scuza deloc manipularea pe care confuzia terminologica o intretine si o transmite – toti suntem crestini si toti cinstim pe Sfintul Nicolae.

O alta confuzie intentionata este data de „ecumenicitatea” sfantului. Pr. Dan Sandu, lector la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae” din Iaşi inoveaza surprinzator, afirmand ca „Sfântul Nicolae este cel mai ecumenic sfânt pentru că ţine de Biserica nedespărţită, adică Biserica Sinoadelor ecumenice, aşa cum o numeşte PS Kallistos Ware“.

In fata acestui fals istoric, dogmatic si acestei grave sincope de evlavie, putem preciza ca:

– Nu am auzit pana acum de categoria sfinti “ecumenici”, mai mari sau mai mici. Toti sfintii sunt la fel de “universali”, intrucat Biserica (Ortodoxa, am adauga pentru precizie – dar deja sintagma este un “pleonasm”, cum spune p. Rafail, pentru ca Biserica nu este decat Biserica Ortodoxa!) este “universala”, dar niciun sfant nu este “ecumenist”, asa cum de fapt se doreste a se insinua perfid la adapostul ambiguitatii terminologice. Am auzit in schimb de Parinti dumnezeiesti care au participat la Sfintele Sinoade Ecumenice, printre care si Sfantul Ierarh Nicolae, si ale caror predanii au fost pastrate nestirbite NUMAI de Biserica Ortodoxa. Se spune: „Este ecumenic şi pentru că este un sfânt cinstit în toată creştinătatea.” Intelegem clar de aici, ca „ecumenicitatea” este folosita nu in sensul real si ortodox, ci in sensul sau actual, eretic si pervertit de ecumenism. Sensul care se da acestui termen arata ca autoarea articolului vrea sa spuna de fapt „cel mai mare sfant ecumenist” deformand grav pilda vietii Sfantului Nicolae.

– Biserica “este UNA”, intreaga si nedespartita si ea este Biserica Ortodoxa. “Informatia” se gaseste in Crezul Ortodox, rostit in fiecare liturghie de crestinul ortodox. Biserica Ortodoxa este Biserica Sfintelor Sinoade Ecumenice. Cine nu asuma acest lucru se leapada si Sinoadele Ecumenice, si de sfinti care le-au pecetluit, si de predania si invatatura lor. “Biserica nedespartita” nu este doar Biserica de dinainte de schisma (1054), pentru ca asta ar insemna ca acum Biserica numai exista ca unitate decat in virtualitate sau in trecut, prin urmare ar insemna ca Hristos este facut mincinos, pentru ca “portile iadului” ar fi reusit sa biruie si sa “desparta” Biserica Sa, iar Biserica “una, sfanta, soborniceasca, apostoleasca” marturisita in Crez ar fi iarasi inexistenta in prezent in realitate, reprezentand numai o amintire si un deziderat.

– Sfantul Nicolae este luat drept pretext, in mod samavolnic, pentru perpetuarea ideii de “unitate a crestinilor” si de ignorare a diferentelor esentiale intre dogma adevaratei credinte si ratacirile eretice ale catolicilor si mai ales ale cultelor protestante.

3. Rescrierea vietii sfintilor si instrumentarea – prin falsificare grosolana – a pildei acestora, pentru a legitima “trend”-urile si “modele” bisericesti de astazi. Se face in articol si o afirmatie de o rea-credinta si de un ridicol absolut: „[Sfantul Nicolae] era un episcop foarte pragmatic, care intervenea ori de câte ori era nevoie, lucru care arată şi vocaţia socială a Bisericii“. Este de prisos pentru orice credincios de bun-simt a spune ca sfintii numai pragmatici nu au fost si ca nu aveau preocupari “manageriale” (nici macar nu erau obligati, ca astazi, la studii inalte, la masterate si doctorate) care sa ii ajute in pastorire, asa cum nici Iisus si nici Sfintii Apostoli nu au avut si nu asta au predat ca păstorire. “Vocatia sociala” a sfintilor venea firesc din spiritul lor jertfelnic spontan, din chemarea vie a Duhului, si nu avea nicio legatura cu “programele sociale” de astazi, cu calculele contabile, cu spiritul antreprenorial si cu strategiile de management si marketing… Iar “pragmatismul” are in comun cu “sfintenia” si cu “duhovnicescul” tot atat cat are Lumina lui Lucifer cel cazut cu Lumina Duhului Sfant, sau cat are ambitia cinica cu smerenia si jertfa. Termenul de “pragmatic” este tot ce poate fi mai opus duhului autentic crestin, care inseamna daruire dezinteresata, fara socoteli viclene, in timp ce “pragmatismul” inseamna interes pentru profit, inseamna planificare rationala rece, adesea cinica, orientata spre succesul in sine al unei actiuni, in dispret pentru sufletul oamenilor implicati in ea. Dar slujbasii zelosi ai Institului Cultural-Misionar Trinitas au sarcina precisa sa “legitimeze”, prin manipularea “pragmatica” a numelor Sfintilor, pe langa ecumenism, si “necesitatea” de a fi astazi “bun manager” in Biserica si de a practica umanismul caritativ secularizat al vastelor programe sociale. Asa ca nu se rusineaza sa-l transforme si pe Sfantul Nicolae in sfant “pragmatic” si “ecumenist”, adica sa-i schimonoseasca chipul din icoana pentru a-l face dupa chipul si asemanarea lor…

4. Stricarea monahismului prin promovarea falselor modele, a duhului lumesc si prin presiunea explicita spre re-educarea monahilor intru ecumenism. Finalul apoteotic al articolului finalizeaza opera promovare a inovatiilor ecumeniste prin utilizarea (iarasi!) ca pretext a Praznicului Sfantului Nicolae:

<<Monahismul românesc, distins cu „Trandafirul de argint al Sfântului Nicolae”. Sfântul Nicolae este un sfânt ecumenic şi pentru faptul că el a devenit acum simbolul unităţii creştinilor. La 6 decembrie 2005, cu ocazia comemorării Sfântului Ierarh Nicolae, Institutul pentru Studii Ecumenice al Universităţii Fribourg, din Elveţia, a întemeiat „Die Silberne Rose des heilige Nikolaus von Fribourg” – „Trandafirul de argint al Sfântului Nicolae de la Fribourg”. Acestă „tradiţie” a fost inspirată din „die Goldene Roze”- Trandafirul Auriu, pe care papa, începând cu secolul al XI-lea, în a treia duminică a Sfintelor Paşti îl binecuvânta şi apoi îl consacra „persoanelor care, în viaţa lor, asemeni Sfântului Nicolae” s-au străduit pentru a ajuta Biserica…. Anul acesta, distincţia a fost oferită monahismului românesc, reprezentat de stareţa Mănăstirii Văratic, din judeţul Neamţ, stavrofora Iosefina Giosanu. Maica Iosefina a primit această distincţie pe 5 septembrie, în cadrul simpozionului „Monahismul românesc, în trecut şi în prezent”, organizat la Sibiu cu ocazia Adunării Ecumenice, când a susţinut conferinţa cu titlul „Praxis şi Teosis în monahismul românesc”. Cu această ocazie, s-a tipărit o felicitare în 8.500 de exemplare, în interiorul căreia apare fotografia maicii stareţe Iosefina cu distincţia primită, precum şi o rugăciune către Sfântul Nicolae pentru unitatea creştinilor. Acestea au apărut în română, germană, franceză şi italiană, cerându-se ca fiecare monah şi fiecare monahie din Biserica Ortodoxă (au fost impresionaţi de numărul mare de ortodocşi monahi), să citească această rugăciune pentru unitatea creştinilor.>>

Ne intrebam daca cererea adresata monahilor nu a fost cumva un ordin militaresc prevazut cu canoane si pedepse. Ne mai intrebam daca nu cumva noile “ascultari” date calugarilor vor fi pe directia aceasta, adica de promovare si de asimilare a tezelor si sloganelor ecumeniste. Este extrem de grav ca monahismul romanesc incepe sa fie incununat pentru contributii aduse ecumenismului! (Desigur, nu monahismul unui parinte Iustin de la Petru-Voda, si nici cel al unui parinte Eftimie de la Huta. Acestia sunt „premiati” de prigonirile inovatorilor si rezista prin purtarea de grija a lui Dumnezeu si prin rugaciunile drept-credinciosilor pentru ei). Este la fel de grav ca se incearca re-educarea calugarilor prin orice mijloace, oricat de lumesti si de penibile ar fi, inclusiv prin felicitari cu rugaciuni ecumeniste si prin promovarea ca modele reprezentative pentru monahism a staretilor celor mai dedicati politicii ecumeniste! Totodata, trebuie sa amintim ca se foloseste si “ascultarea” calugareasca ca mijloc parsiv pentru a li se face acestora o noua formare, in duhul opus Sfintilor Parinti, uitandu-se ca ascultarea are sens numai intrucat slujeste lui Hristos si ca nu este valabila pentru erezie si pacat. Dar unde s-a mai auzit pana acum de “felicitari” bisericesti cu chipul unei calugarite ortodoxe in viata? Acestea sa fie noile noastre icoane? Si care calugar ortodox adevarat s-ar bucura de asemenea “distinctii”, care ar fi fericit sa fie premiat si laudat pentru asemenea “merite”?

CONCLUZII:

Intelegem din toate acestea ca acesti functionari “ortdocsi” (si nu ne referim doar la cei dinauntrul acest trust mediatic TRINITAS, ci si la alti preoti, teologi, ziaristi, chiar episcopi care au acelasi tip de discurs) aflati in slujba Noii Religii Mondiale nu se dau inapoi de la nici o deformare grosolana a adevarului si nu ezita sa faca, din ce in ce mai agresiv si mai “pe fata”, ceea ce s-ar numi re-scrierea Traditiei si a istoriei Bisericii in conformitate cu ideologiile “politic corecte” de astazi.

Se pot face mai multe paralele intre ceea ce se petrece acum si ceea ce se intampla in timpul comunismului. Asa cum in vremea comunismului se folosea un limbaj de lemn specific si inclusiv Biserica isi ‘adaptase’ discursul pentru a fi pe plac Stapanirii, tot asa si astazi asistam la crearea unui nou limbaj de lemn, “modernist”, slugarnic, mincinos, antiduhovnicesc si, in ciuda osanalelor aduse „studiilor”, vaditor al unor grave sincope intelectuale si de gandire. Asa cum in vremea comunismului, orice tema ai fi tratat, trebuia sa cinstesti prin ea Partidul si Conducatorul iubit, iar istoria intreaga era rescrisa pentru a justifica marxismul si comunismul, tot asa si astazi suntem indoctrinati si intoxicati si in Biserica cu ecumenismul, cu umanismul “filantropic” sau pragmatismul “social”, prin folosirea temelor bisericesti drept pretexte si drept “cal troian” prin care sa ne fie introduse, pe usa din dos, toate invataturile cultivate de masonerie. Astazi, orice sarbatoare a Bisericii a devenit – pentru lupii in piele de oaie din Biserica, pentru “furii” care s-au asezat pe locul Păstorului – simple pretexte pentru “celebrarea” si propovaduirea desantata a duhului antihristic. Acesti slujbasi ai Intunericului cu masca de slujitori ai Luminii n-au niciun scrupul din a face din toti sfintii Bisericii precursori ai tuturor modelor si ideologiilor contemporane.

Dumnezeu sa ii ierte pe cei care au necinstit pomenirea Sfantului Ierarh Nicolae cu astfel de “inovatii” strigatoare la cer, care falsifica, batjocoresc si hulesc intr-un mod ticalos chipul si invatatura Sfantului. Dar suntem convinsi ca, daca ar fi si trupeste de fata, astfel de neo-arieni ar primi din partea Sfantului Nicolae exact ce a primit si Arie, stramosul lor in duh…

Palmuirea lui Arie.JPG

**** *** ***

balcescu.jpg

Update:

Din pacate, stirile proaste legate de ceea ce slujitorii Bisericii valorizeaza astazi continua. Insusi Patriarhul Daniel, de praznicul Sfantului Nicolae, a ales sa participe la o ceremonie de dezvelire a unei statui a revolutionarului pasoptist Nicolae Balcescu. Patriarhul a elogiat memoria revolutionarului si a dat cateva citate care ar fi dovedit inspiratia crestin-ortodoxa a lui Balcescu.

Adevarul istoric si intelectual este insa cu totul altul. Este bine de stiut urmatoarele lucruri:

Nicolae Balcescu a facut, ca toti pasoptistii, parte din Francmasonerie. Acest lucru este ultra-cunoscut si cat se poate de oficial. Evident, e foarte posibil ca apartenenta lui Balcescu sa fi fost motivata mai degraba ideologic si sa fie atins mai putin de scopurile malefice si ascunse ale organizatiei. Acest lucru nu schimba insa cu nimic gravitatea faptului ca „fondatorii” statului roman sunt revolutionari masonici.

– Ideile crestine citate de patriarh poate ca sunt de inspiratie aparent crestina, insa cu certitudine nu ortodoxe. Cine cunoaste scrierile si gandirea promovata de Nicolae Balcescu stie ca acesta preia ideile revolutionare franceze cele mai radicale (iacobine) fiind practic un precursor al revolutionarilor bolsevici. Nu este deloc o desoperire ca exista in opera lui Balcescu referinte aparent crestine. In acea perioada existau foarte multi socialisti si comunisti (deja existau, da) care imbinau metodele si scopurile enuntate – in unele cazuri, mai tarziu – de Marx cu teme evanghelice. Balcescu face parte din aceasta categorie ca si Saint-Simon si alti socialisti utopici. Ei au dat o turnura luciferica (din pacate) crestinismului, transformand principiile evanghelice in mijloace revolutionare de a instaura societati utopice pe pamant.

Ideea insasi de “Revolutie” este incompatibila cu crestinismul ortodox. Niciodata revolutionarii radicali nu au fost asumati de Biserica. Nicolae Balcescu participa la revolutia din 1848 din Franta, unde se afla printre randurile din fata ale revoluionarilor. Balcescu este un ideolog radical care cunoaste bine opera anarhistului Proudhon. In tara militeaza pentru o varianta radicala a momentului 1848.

Aceste observatii nu se doresc a fi o critica la adresa revolutionarului Nicolae Balcescu, ci la adresa celor care cred ca poate fi asumat un ideolog mason inspirat de anarhistii socialisti si de iacobinii francezi de catre Biserica Ortodoxa. Doar daca nu cumva gestul se doreste a face parte din aceeasi strategie de credibilizare a structurilor masonice, asa cum poate nu intamplator exista o statuie a masonului notoriu si prigonitorului domnitor Al. I. Cuza tocmai pe Dealul Patriarhiei… Este simptomatic faptul ca aceeasi figura revolutionara era folosita de si comunisti pentru justificarea “idealurilor” lor si rescrierea istoriei.

Si la fel de simptomatic este si faptul ca stirile Radio Trinitas de ieri de la pranz incepeau cu aceasta stire si abia apoi pomeneau de faptul ca “astazi crestinii il sarbatoresc pe Sfantul Ierarh Nicolae”… ca si cum Nicolae Balcescu era mai important, iar Sfantul putea usor sa treaca in plan secund…

00015d_nicolae1.jpg


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Meditatii duhovnicesti, Noua ordine mondiala/ Masonerie, Portile Iadului, Razboiul nevazut

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

51 Commentarii la “Cand intunericul ia chipul Luminii sau cum este NECINSTIT Sfantul Nicolae de catre ortodocsii “de scoala noua”

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 2 / 2 >>

  1. Frate ADMIN si Parinte Grigorie, In unele Sinte Canoane, respectiv: canonul al 7-lea de la Sinodul II Ecumenic, cononul 95 de la Sinodul VI Ecumenic, canoanele 7-8 de la Sinodul din LAODICEA, canoannele 47 si 57 de la Sinodul de la Cartagina, apoi in canoanele 1 si 47 ale SF. VASILE CEL MARE, ni se spune caACEI ERETICI care vor sa se intoarca la credinta cea adevarata, TREBUIE SA SE LEPEDE DE ERES MAI INTAI, si la (re)primire in Biserica cea Adevarata li se va pune de catre Preotii Bisericii, numai mainile pe cap (mirungerea) si li se vor face lepadarile (eu citez din memorie si ca un rezumat, caci nu am scaner sa scanez, dar poate vreun frate care are si CANOANELE si scaner, va scana aceste texte normative de drept bisericesc)!

    Dar Sf. Vasile Cel Mare ii imparte si clasifica pe cei care s-au departat de credinta adevarata in 3 categorii:

    – schismatici,
    – eretici,
    – cei din adunari ilegale.

    Pentru eretici, SF. VASILE spune ca botezul lor TREBUIE SA SE ANULEZE, iar pentru schismatici si cei din adunarile ilegale SA SE PRIMEASCA (botezul), caci schismaticii se socot INCA IN BISERICA, iar cei din Adunarile ilegale, prin pocainta cuvenita si convertire SA SE IMPREUNE IARASI CU BISERICA!

    Problema este ca multi teologi, dar si Sfinti Parinti (SF. Girgorie Palama, Marcul Eugenicul si altii) ii considera pe catolici ca fiind ERETICI, pentru ca au in invatatura lor dogme eretice!

    Sf. Teofan Zavoratul ne spune in lucrarile sale si cu deosebire in “Viata cauntrica”, ca CRESTINISMUL ORTODOX este LEACUL ADUS DE HRISTOS pentru VINDECAREA LUMII, si ca fiecare parte din componentele de baza ale CRESTINISMULUI ORTODOX, reprezinta UN INGREDIENT DIN ACEST LEAC.

    Prin urmare, spune Sf. Teofan, daca cineva SCOATE VREUN INGREDIENT DIN COMPOZITIA ACESTUI LEAC (pe care HRISTOS l-a adus lumii), el DEVINE INEFICIENT, in a-l mai…vindeca pe om!

    Or, Catolicismul (ce sa mai vorbim de Protestantism)a SCOS multe din invatatura CEA CURATA DINTAI APOSTOLICA, si de asemenea A ADAUGAT DOGME NOI, prin urmare a MODIFICAT COMPOZITIA leacului pe care il ofera lumii pentru a fi ea mantuita!
    Cu deosebire arata Sf. Teofan ca invatura catolica si practicile catolice liturgice sunt gresite, in lucrarea sa (aparuta in limba romana la ED.SOPHIA), “INVATATURI SI SCRISORI DESPRE VIATA CRESTINA”

    De la alti Sfinti Parinti (IGNATIE BRIANCIANINOV si altii) stim ca Duhul Sfant SE DEPARTA DE LA CEI CARE ZAC IN EREZIE sau care sunt macar putin molipsiti de ea, sau care petrec in cel mai grozav pacat care este MANDRIA!
    Or noi stim ca in decursul istoriei (si chiar si azi, dovada fiind Declaratia recenta a actualului Papa ca Catolismul este Singura Creinta chipurile “ADEVARATA”…) catolicii au petrecut (cu incapatanare) in acest pacat.

    Si atunci este firesc sa se intrebe multi DACA HARUL MAI LUCREAZA PRIN TAINELE LOR.

    Caci daca NU MAI LUCREAZA HARUL pri IERURGIILE CATOLICILOR (sacramentaliile, cum le numesc ei…) fiindca AGHIAZMA LOR SE STRICA, este firesc sa se indoiasca multi ca va mai lucra harul prin SACRAMENTELE LOR!
    Cum BOTEZUL Catolic este o taina a Bisericii Catolice, NU MAI EXISTA GARANTIA pentru multi teologi si parinti ortodocsi, ca si prin el lucreaza Harul Sfantului Duh!

    Ca o apa tulbure, si ca un leac “expirat”, dar care nu este exclus sa aiba inca actiune valida CONSIDERA unii ortodocsi (nu teologi sau profesori de la catedrele facultatilor de teologie, care si-au facut Studiile pe la…VATICAN) botezul catolic…

    Dar daca s-a inradacinat in lumea noastra ortodoxa practica ca botezul facut chiar de catre protestanti in NUMELE SFINTEI TREIMI sa nu se repete, si DACA NICI PARINTELE STANILOAE nu s-a pronuntat ferm si expres IMPOTRIVA lor, atunci cred ca este bine sa consideram si noi ceea ce au considerat alte minti mai luminate ale Bisericii noastre.

    Si Parintele Cleopa ii numeste pe catolici numai schismatici…

    Prin urmare, REMINISCENTA HARULUI APOSTOLIC care curge inca prin preotia lor, ne face intr-un anumit fel pe unii dintre noi sa spunem si noi ca si SFANTUL VASILE CEL MARE,ca botezul lor, SA SE PRIMEASCA, cand vor vrea ei sa devina ca si noi…!

    Precizez ca in cele de mai sus, in afara de indicarea textelor canonice amintite, restul ideilor (cu deosebiere modul de imbinare al argumentelor ca sa sugerez ceea ce am scris)…imi apartin, spun asta in eventualitatea in care cineva m-ar intreba unde…scrie ceea ce am spus eu?

    In carti scrie…dar fiecare are dreptul SA ISI FORMEZE pe baza celor citite propria parere asupra unui subiect si are dreptul sa imbine cunostintele dobandite prin lectura proprie intr-o articulatie si opinie personala.

    Dar chiar daca parerea mea proprie sau a altor frati crestini ar fi mai neinduplecatoare fata de catolici, este totusi intelept sa ii ascultam pe marii oameni ai lui Dumnezeu din neamul nostru care s-au pronuntat asupra acestei chestiuni delicate a validitatii botezului altor confesiuni. Si daca marii nostri teologi au spus ca poate fi acceptat botezul catolic si chiar protestant, dar FACUT numai IN NUMELE SFINTEI TREIMI, atunci se cuvine ca si eu un simplu mirean sa consider ca aceste lucruri sunt asa cum s-au pronuntat acesti mari oameni ai lui Dumnezeu!

    Doamne ajuta!

  2. Doamne ajuta!
    Multumesc f mult ptr raspuns. vam intrebat ptr ca in Grecia mi sa zis categoric ca ii boteaza pe catolici iar cand am vorbit in tara cu altcineva tot la fel era f pornit pe catolici, tot cu argumente…. dar lam intrebat daca este valid botezul la cei pe stil vechi, adica acel catolic sa se boteze acolo, iar el mia zis ca este valid botezul lor dar nu al doilea botez(daca un ortodox se trece la ei il boteaza din nou) acum ce sa_i spun ca omul este nemultumit de cand a auzit ca nar fi valabil fara scufundare. noi mai avem destule pilde cu oameni care au fost botezati chiar cu nisp in pustiu (parca in paericul egiptean) si multe altele… ba chiar cineva mia zis atunci cind preotul spunea CEI CHEMATI ESITI SIMTEA CUM CINEVA IL SCOTEA AFARA dupa ce a fost botezat nu a mai avut probleme acum e protosinghel. am sa copii mesajul dvs si cred ca se va linisti, imi cer scuze ptr ca vam deranjat asa de mult va doresc mult spor duhovnicesc la toti.

  3. doamne ajuta!
    Pt Vela Gheorghe,

    Pidalionul este deja scanat si poate fi descacat de la adresa http://www.orthoblog.ro/media/pidalion.pdf

    Felicitari realizatorilor site-ului, si nadajduim ca Dumnezeu nu va lasa Biserca sa pradă lupilor in piei de oaie.

  4. apreciez articolul! foarte multe fete bisericesti au cazut,trist este ca au tras dupa ei multe suflete chemate la marturisirea credintei sfintilor parinti,trebuie sa fim tari si sa ne strangem in jurul baranilor care au mai ramas(si pe care pf nu i trimite la bolnita),si care, tin sa precizez , cunosc viata sufletului tau. mai sunt o mana,si unii tainuiti. dar sunt,iar dc esti sincer si smerit Dumnezeu ti-i descopera.Doamne ajuta

  5. Batranilor,ma iertati

  6. de cand am scris ce am scris vati cam retras daca va ajuta va rog sa stergeti tot ce am scris, eu nu ma supar poate prin ce screti ajutati pe cineva. va multumesc mult ptr tot si iertatima ptr tot.

  7. Parinte Eugen: Pidalionul scanat de care pomeniti, este incomplet. Daca doriti veresiunea completa, tradusa si publicata de mine dupa originalul de la Manastirea Neamt, va rog sa ma contactati la adresa de E-mail Theodosie@zappmobile.ro. Oferta este valabila pentru toti cei care-l doresc.

  8. Doamne-ajuta fratilor si surioarelor fiecare am putea spune multe mie i-mi e frica sa-mi dau cu parerea ca-s pacatos insa un singur lucru as spune daca nu supar pe cineva: Nu ne convine de prese dinte de judecatori de doctori de preoti de toti care ne conduc. dar oare cati din acei copii omoriti in pintece sau aruncati pe la ghena de gunoi ar fi putut sa fie niste conducatori buni si cu frica de Dumnezeu? asa ca eu personal nu am curaj sa arunc cu piatra ca sunt mic si plin de pacate si poate soarta asta o merit sa-i multumim Bunului Dumnezeu ca ne mai rabda si nu a aprins focul asupra noastra.si asta datorita faptului ca inca mai exista in aceasta sodoma si gomora Preoti si calugari buni si chiar Oameni Sfinti pentru care Dumnezeu i-si mai face mila si ne mai tine si pe noi datorita lor.Va doresc la toti multa bucurie in Iisus Hristos Domnul nostru Amin.

  9. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Stiri, recomandari si… cum ne mai spala pe creier “Ziarul Lumina” - 3 iulie
  10. pe parintele Sandu il cunosc putin, e un om de treaba, pacat ca a alunecat in ideea asta gresita de ecumenism. Insa la fac. de teologie din Iasi sunt multi preoti profesori care si-au luat doctoratele prin strainatate la universitati protestante.La inceput m-am mirat …ce nevoie era ca un ORTODOX sa invete la scoli protestante, sa invete… ce? Adica eu care am adevarul intreg in Biserica Ortodoxa ma duc sa invat franturi de adevar amestecat cu minciuni de la cei rataciti? Din pacate acesta este realitatea , acestia sunt oamenii si trebuie sa-i iubim asa cum sunt. Ma bucur pentru voi ca scrieti despre neregulile din Biserica ca oamenii sa stie care-i adevarul si sa-l urmeze, sper ca o faceti din dragoste fata de Dumnezeu si oameni ca de nu agitati spiritele de pomana.

  11. @ Cristian:

    Va multumim pentru comentariu si va impartasim parerile. Daca o facem din dragoste de Dumnezeu si de Biserica sau agitam spiritele va lasam sa va convingeti si din celelalte articole ale noastre.

  12. Pingback: Razboi întru Cuvânt » De la libertate la fascism si… indobitocire (Stiri 8 octombrie 2008)
  13. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Noutati 23 octombrie 2008
  14. Pingback: Război întru Cuvânt » Sf. Mare Ierarh Nicolae - chipul blandetii, al ravnei pentru adevar si al milei de oameni puse in lucrare
  15. Pingback: Război întru Cuvânt » Cum preamareste ziarul patriarhal Lumina erezia protestanta a cultului bogatiei
  16. Chiar asa?Cine-i Balcescu?Un ateu,un cosmopolit si un anarhist…Nationalismul pasoptist a folosit drept paravan disolutiei marilor imperii necesar incropirii utopicului stat federativ al Statelor Unite ale Europei(calchiat dupa cel american,iata,realizat acum ca o noua (h)uniune sovietica europeana).Insusi actualul imn”national” e o facatura masonica:”…Deviza-i: libertate si scopul ei preasfant(sic)”s.c.l….Ce cauta HOITUL lui al.i.cuza in biserica “Trei Ierarhi”?E cumva ctitor acolo?Cine a avut ideea sa-l ingroape acolo?De ce s-o fi dus “venerabilul”Daniel”Schuster”sa blagosloveasca idolul “balcescu” cel care avea ca deviza lozinca;”Egalitate(cu cine?),libertate(a cui?)fratie/a(cui?)(sic)!”? O fi prieten la catarama(la sort?) cu Horia Nestorescu Balcesti(stranepotul,caci aschia nu sare departe de trunchi) sau cu Constantin Balaceanu Stolnici(membru de frunte al M.A.N. B.O.R.-amandoi “venerabili”purtatori de echere si compase)?O fi fost hipiot intarziat si admirator al lui “Motu”,”mare comandor” si el?De unde sa stim noi?Incurcate sunt uneori caile…”marelui arhitect”…

  17. Pingback: Război întru Cuvânt » SFANTUL MARE IERARH NICOLAE – chipul blandetii, al ravnei pentru adevar si al milei de oameni puse in lucrare. LA MULTI ANI PARINTELUI NICOLAE TANASE!
  18. Pingback: Război întru Cuvânt » Cateva minuni contemporane ale Sfantul Ierarh Nicolae
  19. Pingback: Cotidianul patriarhal Lumina PROPOVADUIESTE GLOBALIZAREA COMUNIST-CRESTINA
  20. Pingback: Semnalarea unui derapaj rusinos al cotidianului patriarhal ZIARUL LUMINA: evocare slugarnic-laudativa a unui DOCUMENT EUROPEAN ce ar “apara libertatea religioasa” INTERZICAND INSA “DISCRIMINAREA” HOMOSEXUALILOR - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Articole Recomandate

Carti recomandate