Cuviosul DIONISIE IGNAT de la COLCIU risipeste tulburarea cu privire la actele electronice, pecetluire si vinovatie: “TOTUL ESTE VOINTA OMULUI… NUMAI CAND TI SE CERE O LEPADARE DE HRISTOS, ATUNCEA E PRIMEJDIE!

6-07-2010 Sublinieri


“(…)  – Vedeti, tehnica avanseaza foarte mult si lucrurile se complica, sa stiti. Si cu buletinul acela nu stiu cum o fi, cum n-o fi, dar faptul ca-ti implanteaza sub piele un dispozitiv si te poate urmari oriunde, ca poate sa-ti induca niste lucruri negative, asta e mai problematic. Ei au ca paravan lupta impotriva terorismului. Spun ca, daca te rapesc niste teroristi, asa pot sa stie de tine, unde esti, sa te localizeze la milimetru. La copii, in America, s-a implantat microcipul, la multe familii bogate, ca sa nu le rapeasca copiii. S-au facut deja probe in sensul asta si acum urmeaza raspandirea in masa, la populatie.

– Si vasazica, ei o fac pentru ca sa se convinga ce fel de persoana esti. Pentru orice greseala ai face, te gasesc.

– Da, te poate gasi oriunde. Nu te mai poti ascunde. Faci nu stiu ce lucru si te ascunzi, dar ei te pot gasi imediat, oriunde. Te pot urmari, te tin sub control in felul asta. Si la sistemele de alarma a masinilor prin satelit, iti gaseste masina oriunde, chiar daca o bagi in buncare, sa zicem, pana la un metru jumatate grosime.

– Acuma, totusi… Oricum ar face ei cu intelepciunea care o au pe fata pamantului, totu-i sa nu fim noi departati de Dumnezeu, cum spune la Apocalipsa. Dar, daca-ti pune pecetea aceea inseamna ca te dai in mainile lui Antihrist. Tu spui ca esti crestin, dar, daca ti-a pus pecetea pe tine, degeaba spui ca esti crestin. Esti departat de Dumnezeu.

– Dar daca ei te marcheaza fara sa stii, daca tu nu esti constient ca ti-au pus pecetea?

– Apoi, parinte, eu socotesc ca inaintea lui Dumnezeu este asa… Dumnezeu zice: „Da-mi, fiule, inima ta”. Daca tu nu esti de acord si ei ti-au pus pecetea fara sa vrei, tu nu ai nici o vinovatie inaintea lui Dumnezeu. Chestiunea asta Dumnezeu o stie.Daca ti-a pus-o fara sa-ti spuna, fara sa declari: „Da, vreau buletinul care are numarul 666, care-i pecetea lui Antihrist, vreau, ca am nevoie“, n-ai vina. Numai atuncea esti vinovat, daca stii. Dar asa, daca tu treci pe langa ei, si ei, cu mestesugurile care le au, iti pun numarul, inaintea lui Dumnezeu nu suntem vinovati. Tot crestini suntem si tot ca pe niste fii ai lui Dumnezeu ne va judeca Dumnezeu.

– Se spune ca microcipurile iti pot afecta mintea, modul de gandire, ca te distrug incet-incet, ca au scopul sa te controleze ca pe un animal. Daca tu stii lucrul asta, e bine sa le primesti?

– Nuuu! Asta-i rau.

– Stiti cum au facut? Au disparut banii si au facut cartele. La inceput, conducatorii spun ca e bine cu cartela, dar apoi zic ca o poti pierde. Si, decat sa mai ai cartela, atunci „mai bine iti implantam microcip”[1]Si atuncea te duci la banca, pui doar degetul si scoti banii. Microcipul e la tine tot timpul, nu poti sa-l pierzi asa cum ai pierde o cartela sau un buletin, si acolo in microcip ai si toate datele despre tine, toti banii.

– Mare lucru, mare lucru. Asta-i! Ei vor sa distruga omenirea, ca daca-ti pune asa ceva ca sa nu fii stapan tu pe gandire… Eh, numa’ mila Domnului sa fie cu noi.

– Ei sunt si vicleni, parinte, asta-i problema…

– Vicleni, da…

– Unii spun asa: „Eu o sa accept orice, dar n-o sa ma las de Hristos”. Altii zic, chiar si Parintele Paisie Aghioritul [2] scria, ca asta-i viclenia lor, ca te ametesc, ca nu au alt cod. Stiti ca toate lucrurile ce se vand acuma au un fel de cod de bare, sunt trei perechi de linii mai mari care la calculator se identifica cu numarul asta, 666. Si ei au zis ca altceva n-au gasit, deci e o smecherie la mijloc, e dubios, stiti? Si chestia asta a facut mare panica intre unii. Unii duhovnici din Romania, pe care i-am intrebat, au spus asa: „Cu buletinul nu va faceti probleme, ca nu-i bai cu buletinul, fiidca lepadarea va fi clara. Ca se va spune: «Ori te lepezi de Hristos, ori nu poti cumpara si vinde nimic.»”. Altii spun ca-i viclenie, ca o sa fie foarte vicleana treaba, ca n-or sa spuna, „uite, te lepezi de Hristos si poti cumpara sau vinde”. Deci, care-i treaba? O sa fie clara lepadarea?O sa spuna: „Mai, ori accepti asta si poti cumpara orice, dar te lepezi de Hristos, ori daca nu te lepezi de Hristos, n-ai sa poti cumpara nimic din magazine”?

– Apoi da! Da! Asa cred ca o sa fie, o sa spuna clar: „Leapada-te de Hristos si uite, ai toate bunatatile!”

– Cum L-au ispitit pe Mantuitorul.

– Pai da… Ei, numai Dumnezeu stie ce o fi, dar sa ne rugam Bunului Dumnezeu sa ne lumineze mintea sa nu dam gres. Ca, daca dam gres...Dar nu cred ca treaba asta o slobozeste Dumnezeu asa, fara sa vrem noi sa ne lepadam de Hristos.

(Conv. cu monahi de la M-rea Oasa, 05-11-2002)

*

– Parinte Dionisie, acuma in lume e foarte mare tulburare in legatura cu stampila Antihristului, 666. Ce ne puteti spune, Sfintia voastra, in legatura cu aceasta problema?

– Daca ti-o pune pe mana., daca ti-a dat-o in mana, scrisa, o stampila, tu, vrand-nevrand, te-ai dat cu Antihrist. Tu zici ca esti crestin si ortodox, dar, daca te-ai lepadat, na…Trebuie sa nu ne lepadam de Hristos. Noi suntem crestini si Sfintii Parinti cei vechi ne-au proorocit ca o sa vina timpurile astea. De-acuma trebuie intelepciune, ca vrajmasii Adevarului cu diplo­matie fac in asa fel ca singur tu sa ceri pecetluirea. Daca n-ai stampila lui Antihrist, nu poti sa lucrezi, nu poti sa muncesti, n-ai nimic, nimic, nimic.

– Deci va fi o pregatire, pe buletine, pe pasapoarte, pe bani, pe imbracaminte ori stampila se va pune intai, va merge direct pe om?

– Ei, pai dupa cum scriu Sfintii Parinti, la urma urmelor, la urma, o s-o puna pe fruntea omului sau pe mana.

– Deci acuma buletinele si pasapoartele care sunt toate electronice, prin calculator, contin stampila aceasta ori nu?

– Nu stim.Unii spun ca o contin, dar in secret. Insa noi, daca nu vedem numarul 666, noi ramanem in pace si la Dumnezeu nu suntem vinovati. Da’ cand or veni si ti-o vor pune pe mana, pe frunte, atuncea e altceva. Daca ti-o vor pune fara sa vrei tu… na, cum stam noi acuma la discutie, ei vin si de departe iti pun stampila, atuncea nu suntem vinovati. Ca Dumnezeu ce zice? „Da-mi, fiule, inima ta”. Inima noastra este ca sa nu fim cu Antihrist. Dar, daca ei cu viclesug ne-au stampilat, inaintea lui Dumnezeu suntem fara de vina. Dumnezeu inima o cauta. Ca ei o sa intrebuinteze si asta, vrand-nevrand te stampileaza.

– Parinte Dionisie, se spune ca omul, cand va primi stampila asta, benevol se va lepada de Hristos si n-o sa mai poata face fapte bune, adica o sa fie ca un fel de robot. Multi se tem sa primeasca pasapoartele si buletinele electronice, zic ca ele contin stampila aceasta si chiar s-au creat multe neintelegeri. Mai ales in Biserica Ortodoxa Rusa sunt multi preoti care nici nu-i primesc la impartasanie pe cei care au buletine si pasapoarte electronice, nici in manastire nu le permit sa intre, pentru ca spun ca acesti oameni de-acum sunt lepadati de Hristos. Totusi, oamenii acestia, facand lucruri, le fac constient, adica fac fapte cum este pocainta, recunosc ca au pacatuit, cu durere in suflet… Cum va explicati lucrul acesta? Sunt de primit buletinele acestea ori nu, indeobste?

– Parinte, e lucru simplu. Cand ti-or pune pe mana sau ti-or da: „Uite, aici e 666, primeste-l!”, si tu vei primi, atuncea esti vinovat, fiindca stim de mici copii ca acela-i Antihristul. Dar, daca el, fara sa te intrebe, fara nimica, nu-ti spune: „Uite, iti dau pasaportul, da’ inauntru am pus stampila lui Antihrist”, nu-ti spune, nu stii nimic, si ai tu ideea ca nu cumva sa fie scris, atuncea n-avem pacat. Avem pacat cand tu singur o ceri: „Da-mi stampila, 666, ca eu ma dau cu voi”. Atuncea-i pacat! Dar daca el ti-o da fara sa stii tu, fara sa iti ceara ideile tale, atuncea nu e. Ca la Dumnezeu nu este nedreptate. Numai Dumnezeu este adevarul.

– Multi se tem ca datele din pasaport sunt introduse intr-un calculator universal, acela mare despre care se vorbeste, „Fiara”[3], si ca prin acest calculator poate sa fie influentata constiinta si vointa omului, sa-l lipseasca de vointa.

– Apoi parinte, in chestiunile astea numai Dumnezeu sa ne fie intr-ajutor si sa ne lumineze! Ce stim noi ce fac ei? Se poate intampla asa ca, fara sa ne mai intrebe, te stampileaza, te cutare si uite, asta e… Dar la Dumnezeu nu merge viclesug. Nu, la Dumnezeu este ce gandesti tu in sufletul tau. Ca asa zice Mantuitorul: „Da-mi, fiule, inima ta”, adica inima noastra sa fie cu Dumnezeu. Si Dumnezeu stie ca, daca ne-o pune cu sila, fara sa ne intrebe, inima noastra-i cu Dumnezeu, nu-i cu stampila lui Antihrist. Eh!… Sa facem rabdare si Dumnezeu sa ne fie intru ajutor.

(Conv. cu calugari de la M-rea Noul Neamt, Basarabia, 08-07-2002)

*

– O credincioasa din tara spune ca o sa se puna cipuri la animale [4], o sa le marcheze, si va intreaba ce atitudine sa ia?

– De ce o sa puna semne pe animale?

– Pai ca sa stie numarul lor, ca sa aiba control asupra lor. Pentru recensamant.

– Da, asta si inainte era, cand eram eu mic. La noi este o comuna mare, cu doua sate, si apoi vacile care erau, vacile care se mulgeau aveau cireada lor diferita – „cireada din Cotul de sus” si „cireada din Cotul de jos” – adica erau doua cirede, si pe fiecare vaca se punea o pecete, pe corp, ca sa se stie ca-i de la cireada de jos sau de sus.

– Deci ce sa faca femeia, sa primeasca marcarea animalelor?

– Sa primeasca, sigur, ca asta nu-i un lucru care sa te desparta de Dumnezeu.

– Ea mai spune ca e vorba sa se dea buletine cu microcipuri. Adica microcipuri in buletin, separat, nu pe om. Inca nu-i vorba sa fie chiar asa, dar ce sa faca atunci cand vor veni?

– Ei, pai atuncea cand or veni, sa se ajute, sa se sfatuiasca cu duhovnicii din tara. Ca vezi ce lucru „minunat” este? Noi stim din Sfintele Carti ca bu­letinul acela are 666, pecetea lui Antihrist. Dar ei nu-ti spun: „Ai in vedere ca asta e 666, care inseamna ca nu mai esti apropiat de Hristos, esti apropiat de Antihrist, contra lui Hristos“. Atata-i de minunat lucru, ca si parintele Cleopa asa spunea: „Daca nu-ti spune ca-i 666, eu iau bu­letinul acela. Tot cu Hristos sunt“. Ei, lucruri „minunate”, ca ei pot sa-ti puna pecetea pe frunte si pe mana fara sa stii.

Numai cand o sa fie discutia, „uite, de azi ina­inte o sa ai buletinul asta. Buletinul asta este ca sa fii ucenicul lui Antihrist”, atuncea, sigur, e altceva. Eu cred asa, ca trebuie discutate lucrurile astea cu oameni inspirati de Duhul Sfant. Conducatorii lumii o sa spuna asa: „Daca nu iei buletinul, tu esti con­tra noastra. Daca nu iei buletinul, esti contra legilor“. Vezi? Dar cand declari: „Da, iau buletinul si ma inchin lui Antihrist”, cand te inchini lui Antihrist, de-acuma te-ai lepadat de Hristos cu desavarsire.

(21-09-2003)

Dupa cum au conducatorii lumii mestesugurile lor atata de titanice, iti pun stampila pe frunte si pe mana fara sa stii tu. Dar atuncea tu esti vinovat? De la sine se intelege ca nu. Asa si asta. Daca ei nu-ti spun nimic…

Am vorbit acum vreo trei ani cu niste politisti despre buletinele astea. Ziceau: „Ei nu-ti spun ca asta-i buletinul cu 666, asta-i buletinul”. Nu discuta nimic, sa-ti zica: «Uite, ai buletinul asta, dar sa stii ca asta-i buletinul lui Antihrist si te-ai lepadat de Hristos». Atuncea da. Dar asa, noi, ca politai, trebuie sa-l luam si sa-l punem in buzunar si sa ne oranduim dupa acelea fara sa discutam, ca, daca incepem sa discutam, mai cu seama noi, ca politai, daca zicem ca nu-l luam, ca-i asa si asa, tot atuncea ne da afara.

Eu asa cred, Dumnezeu stie cum, dar adevarul asta este – cand cu gura ta te lepezi, cand cu gura ta spui: „Vreau sa iau 666, sa fiu ucenicul lui Antihrist”, atuncea esti vinovat. Aceea da.Dar ei nu-ti spun nimica de asa ceva. Ei spun ca ,,666 e secretul nostru, prin care putem sa stim ce face toata omenirea, prin care poate sa te controleze pe tine unde esti si ce faci, daca nu esti om rau si daca nu esti om bun, ca sa fii totdeauna sub observatia lor”.

– Bine, asta nu-i ceva fatis impotriva credintei. Buletinul tine mai mult de oranduirea politica a statului, a veacului astuia.

– Sigur, a veacului. Numai cand ti se cere o lepadare de Hristos, atuncea e primejdie. Dar noi, fiindca stim din Sfintele Scripturi ca 666 este pecetea lui Antihrist, sa fim atenti. Insa ei nu-ti spun de asa ceva, ci doar: „Cu numarul asta noi putem controla tot Pamantul, sa stim orice persoana, cine e si ce face si cutare”.

(21-09-2003)

*

– Parinte Dionisie, au aparut acum niste carti, des­pre 666, despre sistemul de marcare cu 666 pe mana sau pe frunte, despre buletine, carduri, cecuri, ca o sa fie cum scrie si in Apocalipsa [5].

– Da. Cu cata subtilitate lucreaza vrajmasul! Si vezi, s-a scris despre asta inca din timpul Sfintilor Apostoli. Sfantul Ioan, Cuvantatorul de Dumnezeu, el a vazut chestiunea asta.

– Apocalipsa!

– Apocalipsa, vezi? Adica n-avem nici un cuvant de indreptare, ca n-am stiut, ca n-am priceput toate astea. Dar, cu toate ca stim, trebuie sa ne rugam zi si noapte la bunul Parinte Ceresc sa ne lumineze, sa nu alunecam, ca cei care vin cu chestiunile as­tea sunt oameni subtili, adica oameni experimentati in viclesug, ca sa te convinga ca nu-i nimica. Asta nu-i nimica, aceea nu-i nimica”, pana cand iti pune pecetea si de-acuma esti al lui Antihrist. Tu spui: „Eu sunt crestin-ortodox”, dar ai pecetea pe tine. Vezi? Vezi, cata „delicatete” sataniceasca?

– Si cum o sa fie asta, parinte?

– Uite ce – sub nici un motiv nu poate sa-ti puna pecetea fortat [6]. Singur-singur tu o sa poti sa o ceri, ca, daca ti-o pune fortat sau tu nici nu stii, inaintea lui Dumnezeu nu este nedreptate. Noi stam acuma si mancam, dar, daca vine altul si ne-o bagat otrava in mancarea noastra, noi am mancat-o fiindca n-am stiut, nu-i asa? Asa si cu pecetea lui Antihrist – daca va fi pusa pe persoanele care nu sunt de acord sa o primesca si stiu ca e vatamatoare, chiar daca se va pune, persoanele acelea inaintea lui Dumnezeu socotesc ca n-o sa fie vinovate.

Totul este vointa omului. Singur o sa te duci si o sa o ceri: „Nu-i nimic, uite, cum a luat celalalt si are dreptul sa se duca incoace si incolo, si are si serviciu, si-i platit bine, de-acuma ma duc si eu”. Atuncea esti departat de Dumnezeu, fiindca cu vointa ta vii.

(Conv. cu trei studenti romani)

*

Bineinteles, acuma pe alimentele care se vand au pus sigiliul acela.[7] Nici nu ne-au intrebat, nici nimica, numai Dumnezeu stie, dar eu socot ca nu suntem vinovati. Nu ne-o intrebat nimenea, au pus sigiliul acolo cu viclesug, ca sa obisnuiasca omenirea cu semnele acelea, ca atunci cand ti le-or pune pe mana sau pe frunte sa zici ca nu-i nimica. Ei, d-apoi cum sa fie nimica? Daca zici asta, tu te-ai lepadat desavarsit de Hristos. Nu-i asa, asta-i o greseala. Poti pune tu o suta de cruci, dar in inima si in mintea ta singur cunosti ca esti vinovat. Asa mergi inaintea lui Dumnezeu…

Vezi, de aceea trebuie luare aminte, ca toate cele ce s-au scris, spre invatatura noastra s-au scris. Noi suntem in timpurile cele mai critice. Cei mai multi dusmani ai Ortodoxiei sunt acuma, cum n-au fost poate niciodata. Si cu mult viclesug se poarta dusmanii. Inainte, imparatii romanilor – ca de acolo a inceput urgia, daca le spuneai ca esti crestin te omorau, te chinuiau, te faceau bucatele – nu mai stateau la discutii. Dar acuma cu mult viclesug dusmanii ortodoxiei cauta sa te convinga ca tu singur sa-i asculti si sa te lepezi de credinta si de Adevar. Dar dupa cum am zis – noi, ca oameni simpli si ca oameni inapoiati, nu ne trebuieste nimic altceva decat sa ne rugam zi si noapte la Dumnezeu sa ne izbaveasca Dumnezeu de intunecime. Nu numai pe noi, dar si pe conducatorii nostri. (2003)

————-

NOTE:

[1] La data aparitiei cartii, 2010, bancile din Romania se afla in plin proces de inlocuire a cardurilor magnetice cu cele care contin cipuri, cel mai important avantaj al acestui instrument de plata fiind considerat gradul superior de securitate. Cardul cu cip are diverse aplicatii, printre care si portofelul electronic. Emiterea noilor carduri se face pe baza normelor Uniunii Europene de implementarea sistemului SEPA, care obliga bancile sa treaca la cip pana la finele lui 2011.

[2] Vezi scrisoarea publica a Cuviosului Paisie Aghioritul (1924-1994), „Semnele Vremurilor – 666″, redactata in Sambata din prima saptamana a Postului Mare, 1987.

[3]In literatura de specialitate referitoare la sistemele de supraveghere electronica se afirma ca „The Beast” (Fiara) – porecla atribuita mca din anii ’70 – ’80 unui gigantic calculator aflat la Bruxelles, intr-unul dintre sediile oficiale ale Pietei Comune – ar avea misiunea de a monitoriza vietile sutelor de milioane de cetateni ai Uniunii Europene.

[4] In Romania, pe baza Legii 25/2003 (inregistrarea bovinelor), Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA) a inceput din 2005 implementarea efectiva a sistemului de identificare si inregistrare a bovinelor, ovinelor, caprinelor si suinelor, prin injectarea sub piele a unui microcip. Fiecare animal a fost identificat printr-un numar unic la nivel national. Con­form Legii 25/2003, proprietarii care nu isi inregistreaza animalele cu cipul electronic nu le pot vinde si sunt pasibili de amenzi mari.

[5] Este vorba, in principal, de cartile intitulate „La apusul libertatii”, scrisa de ieromonahul Hristodul, calugar de la Muntele Athos, si „Apocalipsa 13. Sfarsitul libertatii umane”, scris de romanul Mircea Vlad (pseudonim).

[6] De aceeasi parere era si Cuviosul Paisie Aghioritul (1924-1994). Intrebat fiind daca mai marii lumii vor impune pecetluirea cu sila, el a raspuns: „Politetea lor nu va ajunge pana acolo! Vor fi politicosi pentru ca vor fi… europeni. Vor arata ca sunt la inaltime. Nu vor chinui pe oameni, dar omul nu va putea trai daca nu are pecetea. Vor spune: «Fara pecete va chinuiti! Daca ati fi primit-o, nu ati fi trait asa de greu.»”, (Cuviosul Paisie Aghioritul, „Trezire duhovniceasca”, p. 202). In acelasi timp, Parintele Paisie era convins ca procesul de inaintare spre pecetluire va fi viclean si ca cei care nu vor fi de acord cu sistemul impus de Antihrist vor sfarsi prin a fi persecutati.

[7] Referire la asa-numitele coduri de bare folosite pentru reprezentarea numerelor de cod ale diferitelor produse, cele mai cunoscute si mai larg intrebuintate sisteme fiind U.P.C (Universal Pro- duct Code – Codul universal al produselor) si E.A.N-13 (European Article Numbering – Numerotarea Europeana a Obiectelor). O serie de specialisti sustin ca barele de siguranta (guard bars) aflate la inceputul, la sfarsitul si la mijlocul codului – trei perechi de linii verticale paralele mai lungi decat celelalte linii paralele – sunt citite de com­puter ca fiind cifra 6. La citirea codului, calculatorul detecteaza mai intai prezenta celor trei bare de siguranta (care, decodificate, alcatuiesc pe toate produsele numarul 666) si apoi, recunoscand aceasta pecete, declanseaza citirea codului si efectuarea operatiilor economice. Potrivit unor teologi si ganditori crestini, sistemul electronic utilizat in cazul codurilor de bare, avand la baza numarul 666, este premisa instaurarii pe Pamant, pe parcursul mai multor etape, a sistemului economic, politic si social mentionat in Cartea Apocalipsei, si care are drept scop identificarea oamenilor dupa numarul fiarei si aservirea lor lui Antihrist. Acceptarea numarului fiarei va atrage dupa sine lepadarea de Hristos si instrainarea automata si vesnica de singurul si adevaratul nostru Domn”.

(din: Staretul Dionisie, Lumea în vremurile de pe urma, Editura Prodromos, 2010)


Cititi pe aceasta tema si:

***

De Parintele Dionisie mai puteti citi:


Categorii

1. Slider, Cipuri, acte electronice, carduri, Noua ordine mondiala/ Masonerie, Parintele Dionisie Ignat de la Colciu, Portile Iadului, Razboiul nevazut, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

158 Commentarii la “Cuviosul DIONISIE IGNAT de la COLCIU risipeste tulburarea cu privire la actele electronice, pecetluire si vinovatie: “TOTUL ESTE VOINTA OMULUI… NUMAI CAND TI SE CERE O LEPADARE DE HRISTOS, ATUNCEA E PRIMEJDIE!

<< Pagina 1 / 6 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Ma bucur ca am gasit in sfarsit un raspuns pertinent. Am avut ieri niste lupte la comentarii pe un site foarte razboinic, care considera ca oamenii care au documente cu cip nu mai trebuie pomeniti la liturghie de parca ar fi eretici. Totusi, eram tulburata. Va multumesc din suflet pentru aceasta postare. Este in duhul duhovnicului nostru aceasta atitudine de a te preocupa de problema, fara a stigmatiza restul lumii, fara a face din lupta cu cipul primul scop existential de dobandire a manturii. M-am saturat de alarmismul asta de genul: sunteti pierduti, nu mai aveti ce cauta la manastirea cutare, v-ati dat Satanei, si ce este mai grav: suntem acuzati impreuna cu tot Sinodul, cu toti mai marii Bisericii, de parca toti ar putea fi declarati peste noapte eretici. Domnul sa ne dea smerenie si deosebirea duhurilor. Va imbratisez in Domnul fratilor, va multumesc ca ne aratati cum sa luptam cu rautatea, nu cum sa judecam preotii si ierarhii, sau sa pacatuim in alt fel. Va urmaresc zilnic postarile si mai ales cele care ne ajuta sa ne pregatim pentru vremurile grele care urmeaza, FARA A DISEMINA PANICA SI HAOS. Doamne ajuta!

  2. @ Alexandra:
    AMIN!

  3. @alexandra ,

    mie mi se pare ca , din acest articol , fiecare intelege ce vrea , referitor la un anunt de pe un site si la ” lupte la comentarii pe un site foarte razboinic ” . Este foarte ” in coada de peste ” aceasta postare , cuprinde argumente si pro si contra . Si poate ca n-ar fi rau , ca cei care ne-au ajutat de atatea ori , adica Adminii acestui site , sa ne ajute din nou cu un comentariu propriu , lamuritor .

    Doamne , ajuta-ne !

  4. @ Fane:

    Alexandra a inteles corect. E de ajuns sa citesti atent. De asemenea si sfaturile Cuv. Efrem. Citeste si comentariile noastre de ieri, unde am avertizat ce va urma, adica cea mai mare diversiune si cea mai grava si mai de amploare manipulare si sminteala, cu implicatii incalculabile.

  5. Pingback: Cuviosul Dionisie de la Colciu despre cipuri « Blogu' lui Saurian
  6. Eu am inteles asa: daca stim ca buletinul sau orice alt document electronic are cip cu 666 atunci nu trebuie sa primim, dar pe cei ce din nestiinta au acceptat asa ceva sa nu ii osandim si sa ii consideram cu totul vrednici de iad. Nu numai cipul cu 666 ne desparte de Hristos ci si pacatul !

  7. @ Cristian:

    Da, oarecum asa, desi nu e vorba de 666 in cip, e vorba de o tehnologie de supraveghere (pt. cipurile RFID, nu pentru orice cip), dar care este prezenta si in telefoanele mobile, trebuie sa fim constienti de asta. Iar la celulare sau la internet n-am auzit sa renunte pe vreunul dintre diversionistii anti-cip.

    Nu numai sa nu-i osandim, dar sa nu ajungem sa-i lipsim de Sfintele Taine, de Spovedanie, de Liturghie, sa ne ferim sau sa ne despartim de ei ca si cum ar fi niste apostati, sa nu ne invoim la dezbinare si crearea unei suspiciuni generalizate, a unei psihoze colective.

  8. Să fim curaţi în orice vreme
    Vegind în post şi-n pocăinţă
    Să nu cădem în înşelarea
    Şi-n viclenia din credinţă.

    Să fim fără de nici o vină
    Printr-o concretă renunţare
    La ceia ce ne poate duce
    În mod şiret la înşelare.

    Să nu ne speculăm lăuntric
    Spre-a convinge şi susţine
    Duhovnicia dubioasă
    Şi noile forme de bine.

    Căci lepădarea totdeauna
    Vine prin cele de ocară
    Ce le trăim –făcând păcatul-
    Şi’apoi prin cele dinafară.

    Câd compromisul nostru trece
    De’avertismentul conştiinţei
    Cădem din sfânta curăţie
    Şi din puterile credinţei.

    Şi astfel – motivaţi – continuu
    Vom trece peste renunţare
    Trăin dual otrodoxia
    Şi relele, prin înşelare.

    Vom pune pe aceiaşi treaptă
    Cultura cu sfânta credinţă,
    Ecumenismul, toleraţa
    Şi viaţa fără pocăinţă.

    Dar, fără sfânta curăţie
    Suntem sub vină în credinţă
    Şi ne’nşelăm prin comromisuri
    Fără mustrări de conştiinţă

    Şi ne’avântăm şi teologic
    Pe’acel teren, alunecos
    Unde-i stăpână înşelarea
    Şi unde n’a călcat Hristos.

    Politica religioasă
    Şi compromisul în Iisus
    -Azi- e şi crez şi misiune
    La foarte mulţi, din cei de sus.

    Teologia modernistă
    Vorbeşte ,,adânc ’’ de Dumnezeu
    Nu de’nşelările de astăzi
    Nici de pecetea celui rău.

    Nu-i apără pe cei ce luptă,
    Ci îi găseşte vinovaţi
    De extremisme şi de ură
    Şi-i socoteşte înşelaţi.

    Pe ritm de dans, emite zilnic
    Ortodoxia adaptată
    La noul modial şi stinge
    Trăirea cea nevinovată.

    Nu ne lăsa Doamne Iisuse
    Să pierdem sfânta curăţie
    Şi viaţa cea nevinovată
    Cerută de ortodoxie.

    Că de vom accepta păcatul
    În cele mici şi de ocară,
    Vom accepta şi lepădarea
    Ce se impune dinafară.

    Nu ne lasa purtaţi de duhul
    Zeloţior necruţători,
    Nici de trăirea-n compromisuri
    A marilor conducători.

  9. Totusi , e ceva care ma nedumereste; Parintele zice “Numai atuncea esti vinovat, daca stii. Dar asa, daca tu treci pe langa ei, si ei, cu mestesugurile care le au, iti pun numarul, inaintea lui Dumnezeu nu suntem vinovati”. Pe cand Parintele Paisie Aghioritul spune “Vor sili prin diferite mijloace viclene, pentru ca oamenii sa primeasca pecetea pe frunte sau pe mana…Chiar de s-ar pecetlui cineva din nestiinta, pierde harul dumnezeiesc si primeste lucrarea diavoleasca. Vezi, copilasul, la Sfantul Botez, atunci cand preotul il afunda in apa primeste pe Sfantul Duh, fara ca acela sa-si dea seama de asta si dupa aceea salasluieste in el harul dumnezeiesc”.
    Deasemenea, Parintele Dionisie spune “Numai cand o sa fie discutia, „uite, de azi ina­inte o sa ai buletinul asta. Buletinul asta este ca sa fii ucenicul lui Antihrist”, atuncea, sigur, e altceva” ; acuma nu vreau sa spun ceva nepotrivit, imi pun doar intrebari, dar nu cred ca cei care fac treaba asta vor zice asa ceva, adica nu iti vor spune ca asta e pecetea lui antihrist si prin asta va lepadati de Hristos; nu , ei , cum zice Parintele Paisie “Vor sili prin diferite mijloace viclene…”
    Deci cum se explica , voi ce ziceti?

  10. Fireste ca ei nu vor zice explicit de Antihrist, dar crestinii vor sti ca este vorba de Antihrist. Sub o forma sau alta va fi vorba de o consimtire clara, constienta, la valorile antihristice, o inchinare asumata fata de “fiul pierzarii”. Iar semnul va fi pe frunte si pe mana dreapta. Nu va putea fi ceva indoielnic, nesigur, obscur, despre care sa stie numai unii. Iar lepadarea va inseamna lepadare, nu primire a unui act si atat. Diavolul ne vrea si el inima si declararea fatisa a supunerii fata de el si invatatura sa.

  11. A se vedea, pentrru clarificarea subiectului si a pozitiei noastre, si raspunsurile pe care le-am dat zilele trecute, anticipat, aici si aici.

  12. Parintii Arsenie Papacioc si Adrian Fageteanu ce ne spun?

  13. Vicleanul a creeat cea mai mare diversiune de pana acum.Din pacate sfaturile sfintilor parinti nu sunt universal valabile.Duhovnicul meu spune ca nu ii poate cere unui om sa renunte la buletin pentru ca apoi el sa-i reproseze ca familia ii moare de foame.Alegerea este a fiecaruia,dupa masura lui duhovniceasca.
    Noi cautam sfaturi,insa solutia este la noi.

  14. Am inteles. Mai e ceva , parintele Paisie spune “- Parinte, ce legatura are acest buletin de identitate cu pecetluirea ? – Buletinul de identitate nu este pecetea; este introducerea pecetluirii” si “sa explice credinciosilor ca sa inteleaga ca de vor lua buletinul de identitate, asta va constitui o cadere”. Acest buletin de identitate de care vorbeste Parintele Paisie , ce buletin este ? e cumva cel care il vor scoate si va contine toate datele despre noi(totul intr-unul? )Si cum se intelege aceasta cadere despre care zice Parintele Paisie?
    Si mai zice undeva Parintele Paisie(nu mai stiu unde exact) ca in America sunt deja pecetluiti oamenii(3000 de oameni parca , in 1982 ); aceasta pecetluire este acea pecetluire de la sfarsit care inchide omului portile mantuirii , este pecetea lui antihrist? si cum poate fi pecetluire inainte de aratarea lui antihrist?
    astea ar fi unele nedumeriri ale mele….

  15. măi oameni buni, să privim la Bisrica lui Hristos din primele veacuri, ce refuzau creştinii să facă? doar să aducă jertfe idolilor, în rest împlineau toate legile impuse de antihriştii conducători de atunci, care erau în oaste slujeau ca soldaţi credincioşi, toţi îndeplineau cele ce se cereau de la ei atât timp cât acel lucru nu contravenea credinţei lor. Apăi pot să mă picteze cu 666 dacă acest număr nu e ascuns şi dacă nu este insoţit de o lepădare conştientă de Hristos nu are ce să mi se întâmple, iar aici nu e vorba de o lepădare de o zi, ci tocami de una asumată pentru tot restul vieţii, una conştientă. Să nu ne temem Hristos a biruit lumea.

  16. @ Liviu:

    E un pas premergator pecetluirii, in mod evident. Parintele avea atunci in vedere niste buletine grecesti care contineau codul de bare cu 666, daca nu ne inselam. Cele electronice aveau sa apara mult mai recent. Aici nu se pune problema de numar, problema e de inregimentare in “lagarul” electronic. Care ne ia, pas cu pas, toata libertatea si intimitatea.

    Nu stim ce sa zicem despre partea a doua. Sunt multi in America care au dorit voluntar implantul cu cip sub piele, dar nu stim cum si in ce conditii s-a facut asta. In orice caz, asta este faza de obisnuire cu “normalitatea” acestui “gest”.

  17. legat de documentele cu cip, eu urmez sfatul marilor nostri duhovnici si voi incerca sa nu le primesc. ca poate se exagereaza la man Petru Voda cu neacceptarea la impartasanie sau la slujba a celor care detin astfel de acte, vom vedea cine are dreptate. oricum, sa-L lasam pe Dumnezeu sa judece asta.
    stiti ce imi pare mie rau? ca a aparut inca un motiv de zazanie intre crestinii , sa zicem buni, care mai vedeau calea cea dreapta. dupa alte motive , cum ar fi calendarul sau solutii lumesti /solutii duhovnicesti, acum si asta….
    diavolul nu doarme, e clar si se bucura cand vede ca aruncam unii in altii cu pietre in loc sa fim de aceeasi parte a baricadei.

  18. @danutza: zazanie au facut cei care au promovat conceptii despre care stiu bine ca nu sunt impartasite de ceilalti mari parinti duhovnicesti si sfinti contemporani. Este o strategie abila prin care se doreste, prin promovarea asidua a unor declaratii controversate, compromiterea unuia din cele mai mari repere pe care le-a avut ortodoxia romaneasca in ultimii ani.
    Referitor la celalalt comentariu, nu ai inteles textul din Cuviosul Dionisie si confunzi problema la care se raporta Cuv Paisie cu problema actelor cu cip.
    Asadar: Cuviosul Dionisie afirma limpede ca nu avem scuza atunci cand ne afirmam in mod voit, clar si constient adeziunea la antihrist. Parintele Paisie Aghioritul se refera iarasi la o situatie concreta: in Grecia, pe vremea sa, nu erau acte de identitate cu cip, erau buletine electronice (pe alt sistem informatic) care aveau, IN MOD DECLARAT, adica OFICIAL, recunoscut de autoritati, numarul 666. La aceasta problema se referea parintele Paisie. Ei bine, in Grecia a existat opozitia Bisericii si autoritatile au renuntat la numarul 666.
    Diferenta fata de situatia aceea si situatia de acum este ca autoritatile, oficial, nu recunosc niciun fel de 666 in acte. Pericolul dovedit clar si fara dubii al acestor acte de identitate cu cip si biometrice este unul civic, legat de lagarul totalitar ce se construieste cu ajutorul lor. Duhovniceste, pericolul sta, in primirea neproblematica a acestor acte, in nesimtirea si nepasarea in care ne-am obisnui sa facem concesii sistemului tot mai intruziv fata de libertatea umana. Dar sub nicio forma nu afecteaza aceste acte harul botezului si al preotiei si inca in mod irevocabil.

  19. Eu totusi as fi curios de cateva lucruri:
    1. atunci cand se va trece la implementarea masurilor acestora, pana la ce nivel social ierarhic se va cunoaste situatia? (de ex. un functionar de filiala de banca, sau un inspector de credite, sau un director de agentie de oras – vor cunoaste acestia planurile sau ei fac parte doar din categoria “executanti” ?)
    2.vor face “presiuni” pe cale clericala acelor locasuri de inchinare care nu vor dori sa accepte acestea ale statului?(sub. pretextul ca tuturor clericilor li s-a citit la hirotonie juramantul care spune ca asculta de legile si conducatorii tarii?)
    3.Unde ne vom “ascunde” ?

    Sincer, voi cei de aici, veti lua acele acte?

  20. @Pr. Gabriel:

    Cand va fi implementarea pecetii, se va face in asa fel incat sa fie clar pentru toata lumea despre ce este vorba, nu sa stie despre aceasta doar o mana de initiati, fie ai sistemului, fie anti-sistem. In plus, lumea va fi avertizata prin cei doi mari prooroci, Ilie si Enoh.
    Dar, pana in acel moment, se vor intampla astfel de nenorociri, care ne bat la usa (razboi, cutremure, boli), incat nu stim cati vom mai ramane in viata. Acum se agita apele in mod fals, premeditat pentru a se compromite o rezistenta reala la momentul decisiv. In ceea ce priveste intrebarea dvs., referitoare, probabil, la actele de identitate cu cip si biometrice, CARE NU SUNT ACELASI LUCRU CU PECETLUIREA, sigur ca, daca vom trai pana atunci (si nu ne punem aceasta problema din cauza de batranete…) nadajduim, cu ajutorul lui Dumnezeu, sa nu le primim, dar nici nu vom considera ca cine le primeste si-a pierdut harul botezului. Ar fi in afara cugetului Bisericii o astfel de gandire.

  21. Lepadarea finala prin acceptarea CONSTIENTA SI VOLUNTARA a implantului cu cip pe frunte sau pe mana dreapta, este precedata de un adevarat plan strategic de pregatire psihologica a populatiei, plan ce contine din cate se observa, mai multe etape premergatoare. Fiecare in parte, scurteaza drumul ce ne desparte de deznodamant. Scopul? Dorinta celui rau de a lua locul lui Dumnezeu, in inima si sufletul nostru.

    La Taina Sfantului Botez am devenit madulare ale Bisericii celei vii, luptatoare, si apoi la Taina Mirungerii am fost pecetluiti cu pecetea darului Duhului Sfant. Cu ajutorul Harului Duhului Sfant, si prin Tainele Bisericii, putem sa lucram aici pe pamant mantuirea noastra. Aceasta pecete de viata datatoare, cel rau doreste sa o inlocuiasca cu pecetea sa mincinoasa si care duce sufletul omului la pierzare. Deci cel rau vrea sufletul nostru, si vrea ca oamenii sa i se inchine lui. Cum? Prin inselaciune, pentru ca, nu-i asa, el esta tatal minciunii! Dar pentru ca este „politically corect”, va cauta sa o faca cu acordul liber consimtit al oamenilor dusi in inselare. Doar asa lepadarea are adevarata valoare, asa cum a spus Parintele Dionisie.

    Dorinta de control a populatiei este veche de cand lumea. Noutatea absoluta, ce nu s-a mai vazut sub soare, va fi controlul total si direct al creierului celor implantati, subjugarea vointei acestora, transformarea oamenilor in niste roboti, de care cel rau isi va bate joc cum va dori el, iar sufletul va fi umilit si injosit.

    Modalitati de a obliga omul sa se lepede de Dumnezeu Cel in Sfanta Treime: Tatal, Fiul si Duhul Sfant, au existat nenumarate de-a lungul timpului, de la jertfele catre idolii pagani din antichitate, pana la metodele subumane ale experimentelor din inchisorile comuniste.

    Traim intr-o lume care mai ales dupa cel de-al doilea razboi mondial s-a indepartat tot mai mult de valorile crestine si de adevarata traire in Hristos. Intr-o PRIMA ETAPA a fost posibila introducerea insidioasa, pe diferite cai, a semnului 666, care si-a facut simtita prezenta tot mai mult in viata noastra. Cati se mai gandesc ca orice produs pe care-l cumparam poarta insemnul 666 in codul unic de bare, poate in afara de branza telemea pe care o cumparam de la tata Leana din piata, precum si alte produse de la tarani. Parintele Paisie ne-a asigurat ca acest cod de bare nu este pecetea, dar face parte din planul premergator pecetluirii. In SUA acest deja banal cod de bare este tot mai mult inlocuit de cipul RFID. L-am vazut si in supermarket-urile din Bucuresti. Din exemplele de mai sus, vedem ca suntem inconjurati de cifra 666, care si-a pus de mult pecetea pe foarte multe LUCRURI care ne inconjoara, si pe care le folosim in viata de zi cu zi.
    Primele exemple ale introducerii lui 666 in viata noastra nu ne-au lezat pe noi oamenii ca si persoane, care am fost creeati dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu.
    A DOUA ETAPA a reprezentat insa invadarea spatiului privat, intim al persoanei fiecaruia dintre noi, „invazii” pe care le-am primit cu bratele deschise, si la care inca nu putem renunta, categorie in care me includ si pe mine:
    1. Reteaua de internet (WWW), are ca si concept de baza tot cifra 666. Toti folosim din plin internetul, si mai ales avem adrese „privarte” de „e-mail-uri”. Mai mult nu vreau sa spun. Concluzia o trageti singuri.
    2. Telefonia mobila care asa cum s-a spus este dotata din plin cu cipuri. Fiecare om are numerele lui private de telefon, trimite SMS-uri, etc. Ne plimbam cu cipul la noi toata ziua, ne mai si periclitam sanatatea, dar ne folosim la maximum de aceasta gaselnita a tehnologiei cotemporane.
    O A TREIA ETAPA si mai periculoasa este introducerea diferitelor documente cu cip: carduri bancare, pasapoarte, carnete de conducere, si incepand cu anul viitor, cartile de identitate. Intr-un mic cip se poate stoca o serie importanta de date privind PERSOANA noastra, date pe care noi nu le vedem, nu stim daca sunt 100% adevarate, pe care nu le putem verifica si controla. Oricine poate „opera” modificari pe aceste mici baze de date ale cipurilor, modificari pe care, este posibil sa nu le cunoastem niciodata. Astfel devenim foarte vulnerabili si foarte controlabili, iar identitatea noastra poate fi falsificata. De aici incepe sau se continua discutia. Nu este pecetluire, dar este un pas foarte important care ne apropie de aceasta, avand in vedere implicarea PERSOANEI noastre.
    Dar asa cum a spus parintele Dionisie: „ Daca ti-a pus-o fara sa-ti spuna, fara sa declari: „Da, vreau buletinul care are numarul 666, care-i pecetea lui Antihrist, vreau, ca am nevoie“, n-ai vina, … Insa noi, daca nu vedem numarul 666, noi ramanem in pace si la Dumnezeu nu suntem vinovati. Da’ cand or veni si ti-o vor pune pe mana, pe frunte, atuncea e altceva, … Sa facem rabdare si Dumnezeu sa ne fie intru ajutor”.

    Ma scuzati ca am scris un comentariu atat de lung.

  22. Din cugetul Bisericii referitor la problema actelor de identitate cu cip si la numarul 666 (I)

    Din SFÂNTUL SINOD AL BISERICII GRECIEI 7 Aprilie 1997, Enciclica nr. 2626

    (…)Aşadar, remarcăm cu tristeţe că progresul civilizaţiei în domeniul aplicaţiilor electronice este legat, din păcate, de numărul 666, care este utilizat drept cod numeric principal în tehnologia respectivă. Acest număr este limpede menţionat în Sfânta Carte a Apocalipsei ca fiind numărul lui Antihrist. Despre acest număr s’au scris şi s’au spus multe. Biserica noastră recunoaşte că Pecetea lui Hristos nu este un oarecare simbol exterior, ce se poate impune oamenilor prin forţă şi prin tiranie, ci este harul Sfântului Duh, care, pogorât prin Sfintele Taine ale Botezului şi Mirungerii, îl sfinţeşte pe om şi îl face „fiu al lui Dumnezeu,” şi de aceea aceste Taine, mai cu seamă cea a Mirungerii sânt numite „peceţi ale lui Hristos.” „O pecete adevărată, luminată de Duhul,” după cum spune Sfântul Simeon Noul Theolog. Iar pecetea lui Hristos o are şi o păstrează cel ce mărturiseşte că Iisus Hristos este Fiul lui Dumnezeu, Care a venit în lume în trup şi S’a făcut om pentru mântuirea noastră. Iar o pecete care se impune cu forţa şi în mod tiranic nu este în stare a face nelucrătoare puterea lui Hristos.
    În acelaşi fel, pecetea lui Antihrist, despre care vorbeşte Apocalipsa, nu este un simbol extern care se poate impune cu forţa, peste voia şi împotrivirea omului, ci este lepădarea de bunăvoie de viaţa harului Sfântului Duh, prin renunţarea nesilită la credinţa că Iisus este Fiul lui Dumnezeu şi Mântuitorul lumii. Pe această temă s’au scris însemnate studii de către sfinţi slujitori ai Bisericii şi savanţi – theologi înţelepţi. (…)

    DUBLA SFÂNTĂ SINAXĂ EXTRAORDINARĂ A SFÂNTULUI MUNTE ATHOS
    21 August / 3 Septembrie 1997, Nr. Protoc. F2 / 32 / 1412

    Dubla Sfântă Sinaxă Extraordinară a Sfântului Munte, cercetând iarăşi importanta chestiune a Acordului Schengen şi a buletinelor electronice de identitate, a socotit necesar ca, în continuarea declaraţiilor sale anterioare, să aducă la cunoştinţa cinstitului popor ortodox Grec următoarele:
    1. Împărtăşim neliniştea întregii Biserici, alăturându-ne duhului recentelor comunicate ale Sfântului Sinod al Bisericii Greciei, Sfântului Sinod Eparhial al Bisericii Cretei şi ale multor altor sfinte mitropolii şi sfinte mănăstiri.
    2. Ca monahi ortodocşi, trăim permanent în duhul răstignirii şi al învierii, duh al plânsului de pocăinţă dătător de bucurie şi al aşteptării venirii Celui ce „a ieşit biruind şi ca să biruiască” /Apoc. 6:2/.
    Considerăm, de aceea, necesar să amintim fiecărui Creştin ortodox că împlinirea datoriei fundamentale a mărturisirii credinţei noastre către Domnul nostru Iisus Hristos nu se poate împleti cu un duh de tulburare şi panică, duh care nu arată altceva decât lipsa de credinţă şi de trăinicie a Harului în inimă. Adâncirea studiului semnelor vremii şi constatarea cu certitudine a zilelor de pe urmă produc o bună nelinişte, care are drept rezultat încercarea unei pocăinţe depline, a unei lupte hotărâte pentru biruirea patimilor noastre aducătoare de moarte şi a unei mai bune pregătiri pentru intrarea în împărăţia Mielului cel înjunghiat. „Fericiţi cei ce fac poruncile lui, ca să fie stăpânirea lor preste lemnul vieţii şi pre porţi să intre în cetate” /Apoc. 22:14/. (…)
    5. Declarăm încă o dată că datoria fundamentală a mărturisirii credinţei, dar şi încrederea în cele câte Mângâietorul le-a predat ca prorocii în Biserica Creştină, ne obligă să refuzăm a accepta orice fel de buletin electronic de identitate cu Cod Numeric Matricol Unic (C.N.M.U.), ca aducând prejudicii libertăţii persoanei şi conştiinţei noastre Creştine.
    6. Chemăm Guvernul şi pe reprezentanţii aleşi ai poporului Grec să anuleze aplicarea, dăunătoare Neamului, dar deja votată de Parlamentul ales, a Acordului Schengen, deoarece nu conţine o garantare deplină a respectării secretului particular şi a prezumţiei de nevinovăţie a cetăţeanului şi contribuie în cel mai înalt grad la degradarea Ortodoxiei neamului nostru, de vreme ce introduce discriminări inadmisibile pentru cetăţenii ţărilor terţe. (…)

    SFÂNTUL SINOD AL BISERICII GRECIEI 9 Februarie 1998

    (…)
    2. În consecinţă, dacă noile cărţi de identitate urmează să folosească ca şi cod de citire al lor de către aparatele electronice numărul nefast şi inacceptabil 666, atunci Sfântul Sinod, constatând încălcarea conştiinţei religioase a credincioşilor ortodocşi, recomandă credincioşilor să nu accepte noile cărţi de identitate. În această situaţie, conducerea trebuie să ia în consideraţie pe aceşti credincioşi care prezintă o problemă de conştiinţă si să rezolve în alt mod poziţia lor faţă de stat.
    3. Problema „peceţii,” pe de altă parte – despre care se spun şi se scriu multe în ultima vreme, perturbând liniştea sufletească a credincioşilor şi provocând tulburare, agitaţie şi sminteală multora, responsabili şi iresponsabili – evident, nu este nici temă de discuţii publice şi de recriminare şi, cu atât mai mult, de poziţii „autorizate,” personale sau colective. Sfinţii Părinţi se apropie cu cutremur de problemele Apocalipsei şi, cu şi mai multă atenţie, se feresc a se pronunţa asupra lor, recomandând tuturor priveghere şi curăţire pentru identificarea la vreme, prin luminarea Duhului Sfânt, a evenimentelor istorice trăite, faţă de cele prorocite în Apocalipsă. „Pecetea” – fie că este vorba de numele lui Antihrist, fie de numărul numelui lui –, doar atunci când va veni vremea să fie impusă omului va atrage după ea şi tăgăduirea lui Hristos şi alăturarea cu Antihrist, întrucât este ajutată de acceptarea voită a ei de către om.
    Acceptarea voită a „peceţii,” care constituie tăgăduirea limpede a lui Hristos, împiedică lucrarea dumnezeiescului har, întrucât însuşi omul, cu voia sa, nu se face împreună-lucrător acestui har şi stăruie nepocăit în această tăgăduire. (…)

    http://www.predania.ro/editura/martor/identitatea-si-libertatea-omului-in-ortodoxie

    Asadar, pentru Sinodul Bisericii Greciei si pentru Sinaxa Muntelui Athos actele de identitate electronice (care pe atunci prevedeau in mod oficial numarul 666) reprezentau o problema de constiinta religioasa si lezau libertatea crestinilor, dar nu se confunda cu actul peceltuirii, care presupune o lepadare voita de Hristos si o recunoastere constienta a lui antihrist.

  23. Din cugetul Bisericii (II)

    SFÂNTUL SINOD AL BISERICII UCRAINEI PATRIARHIA MOSCOVEI 1998

    (…)Dar, pe lângă aceasta, este important să nu uităm că pecetea lui antihrist doar va pune capăt procesului de lepădare de Dumnezeu şi de harul Său, care se întâmplă astăzi în chip tainic întru adâncul inimilor oamenilor. Tocmai în acest caz, al numărului individual de identificare, care va fi atribuit fiecărui om, va fi introdus drept ajutor şi va fi pus asupra lui cu ajutorul unei tehnologii care „nu poate fi îndepărtată,” de aceea poate deveni „pecetea lui antihrist.” La sfârşit, omul se va afla în faţa unei dileme: fie să accepte codul, fără de care existenţa sa în societate ar deveni imposibilă, fie să-l refuze, şi în felul acesta să iasă în afara graniţelor lui antihrist şi, astfel, să fie supus persecuţiilor, adică în rânduiala evenimentelor ce vor veni, care este descrisă în Apocalipsa Sfântului Apostol Ioan Theologul. Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe a Ucrainei, cercetând sub toate aspectele problema introducerii numerelor de identificare, care, la cererea sa, a fost studiată în cadrul şedinţei lărgite a Comisiei Theologice sinodale – la care, pe lângă membrii acesteia, au participat şi experţi în sisteme de computere, economişti, persoane de conducere din administraţia fiscală a statului precum şi stareţi, vicari şi clerici din mănăstiri cunoscute şi alţi clerici cu autoritate –, a ajuns la concluzia că, în clipa de faţă, ar fi premature şi nejustificate declaraţii categorice cum că Creştinii ortodocşi ar fi siliţi să primească pecetea antihristului.
    În primul rând, conform învăţăturii Sfinţilor Părinţi, pecetea antihristului va fi universală pentru întreaga omenire. Astăzi, însă, prin mila lui Dumnezeu, poporul nostru încă nu s’a cufundat în familia secularizată a popoarelor apusene, iar cărţile noastre de identitate şi numerele de identificare sânt deocamdată prevăzute numai pentru utilizare internă.
    În al doilea rând, codificarea în sine, în afara oricărui context, nu poate fi calificată ca o acţiune antihristică. Însă fiecare Creştin ortodox are dreptul să decidă pentru sine dacă poate să primească un astfel de cod. În legătură cu aceasta, nemicşorând vigilenţa credincioşilor, socotim că primirea acestor numere de identificare încă nu înseamnă trădarea lui Hristos şi, din această cauză, încă nu înseamnă primirea „semnului lui Antihrist”. Sfânta Biserică, la vremea potrivită, va ridica glasul său şi va atrage atenţia şi îi va feri pe fiii săi credincioşi de păcate de neîndreptat.(…)

    (…)De împărăţia lui Antihrist în viitor sânt legate două chestiuni ale căror rădăcini se găsesc în prezent: noţiunea de semn, pecete şi drepturile şi libertăţile persoanelor.
    Primirea semnului lui Antihrist presupune închinarea conştientă în faţa lui, ca Dumnezeu. Pentru unii, aceasta va fi de bună voie, pentru alţii silită, dar în ambele cazuri va fi conştientă. Pecetea (în sine) este mijlocul tehnic care va da posibilitatea existenţei în lumea supusă lui Antihrist şi fără închinarea înaintea lui (a semnului), acesta nu are nici o tainică putere reală asupra omului. Şi, totuşi, împărăţia lui Antihrist nu va fi posibilă fără bază tehnică corespunzătoare, cu ajutorul căreia el va încerca să-şi îndeplinească scopul. (…) De aceea, cei care au acceptat numerele de identificare, de bunăvoie sau siliţi, nu trebuie să privească acest lucru ca o lepădare de credinţă. Pe de altă parte, cei care, conştienţi de aceasta, nu vor să primească codul nu trebuie siliţi să o facă, ci în cazul refuzului din pricina sensibilităţii de credinţă să nu fie numiţi fanatici şi sectari.
    Deoarece în contextul Apocalipsei dumnezeieşti avem parte de o călăuzire eshatologică şi ni se arată caracterul primejdios, sub toate aspectele, al controlului tehnic al persoanei, nu putem să fim indiferenţi faţă de introducerea acestora în casele noastre, unde Domnul ne-a rânduit să vieţuim, şi în ţările pe care ni le-a lăsat prin părinţii noştri. (…)
    Întâi-stătătorul Bisericii Ortodoxe a Ucrainei, Înaltpreasfinţitul Mitropolit al Kievului şi al întregii Ucraine
    † Vladimir,împreună cu membrii Sfântului Sinod,
    la Lavra Kiev-Pecerska, 29 Decembrie 2003

    SFÂNTUL SINOD AL BISERICII ORTODOXE RUSE

    (…)Unii preoţi au inclus din proprie iniţiativă problema acceptării numărului fiscal în rândul problemelor care se pun la spovedanie, punând refuzul înregistrării fiscale drept condiţie a primirii la Sfânta Împărtăşanie. Celor care încearcă să lege numerele de identificare de pecetea lui antihrist le reamintim că, în predania Sfinţilor Părinţi, o astfel de pecete este înţeleasă ca semn, care întăreşte lepădarea conştientă de Hristos. Conform cuvintelor lui Ippolit Romanul, această pecete va zice: „Ne lepădăm de Ziditorul cerului şi al pământului, mă lepăd de Botez, mă lepăd de toată slujirea lui Dumnezeu şi sânt de acord cu tine şi cred în tine.” La fel spune şi Cuviosul Nil Izvorâtorul-de-mir: „Pe pecete vor sta scrise următoarele: «Eu sânt al tău» – «Da, tu eşti al meu».” În pofida acestei predanii, oamenii, uneori, susţin că tehnologia poate, pesemne, să provoace o întorsătură în cele mai ascunse adâncimi ale sufletului omenesc, ducându-l la uitarea lui Hristos. O astfel de superstiţie se deosebeşte de tâlcuirea ortodoxă a Apocalipsei Sfântului Ioan
    Theologul, conform căreia „semnul fiarei” se pune celor care cred de bunăvoie în ea (în fiară), „numai pentru minunile ei mincinoase” (Sfântul Ioan Gură-de-Aur).
    Nici un semn extern nu tulbură sănătatea duhovnicească a omului dacă nu se face ca urmare a trădării de bunăvoie a lui Hristos şi a batjocoririi credinţei. (…)

    http://www.predania.ro/editura/martor/identitatea-si-libertatea-omului-in-ortodoxie

  24. @el: frate, am incercat sa iti raspundem pe mail, dar nu ai adresa valida. Apoi, esti tare incoerent. Verifica-ti gandurile daca sunt dupa cugetul Bisericii, ai materiale pe care le-am pus la dispozitie. Noi nu am facut decat sa spunem ce au spus Sinoadele si Parintii in aceasta privinta: NE OPUNEM ACTELOR CU CIP DIN PROBLEME DE CONSTIINTA CRESTINA SI DE LIBERTATE RELIGIOASA. Dar nu le consideram ca fiind pecetea lui Antihrist, adica primirea lor nu inseamna lepadarea de harul botezului, nefiind insotite de o inchinare constienta la antihrist.

  25. Referitor la ce spunea si Alexandra, pe site-ul respectiv in afis este mentionata si semnatura electronica.
    La logarea in yahoo mail sau gmail se foloseste un protocol numit https ce foloseste un certificat digital (ce este de fapt o semnatura electronica). Ceea ce inseamna ca cei care folosesc mailul nu ar mai trebui pomeniti. Mi se pare absurd.
    Si iarasi mi se pare suspect cum parintii de acolo fac un afis si apoi merg la aprobare la Parintele Justin. Cel putin asa reiese din site. Nu era normal sa il intrebe mai intai?

  26. @admin
    nu sunt deloc incoerent,am citit cu atentie ce ati postat;nu ma convinge argumentatia oferita si mi-ati raspuns la intrebari.Am inteles exact ca NU e vorba de pecetluire dar nu inteleg cum puteti pretinde ca acceptarea actelor biometrice nu este decat o simpla problema de sensibiliate, de constiinta religioasa fara implicatii duhovnicesti.Ma uimiti ,e ca si cum ai zice ca daca urasc pe cineva in sinea mea in ascuns si nu ma maifest exterior sunt ok ca doar nu ii aduc atingere directa.(,poate exemplul ales pt comparatie nu e cel mai exact cu putinta).Evident ca nu te lepezi direct si explicit de Hristos dar nici curat nu mai esti cand stii al carui plan apartine cu viclesug actul respectiv.Si relativizati cu usurinta diferenta dintre a accepta sau nu actele bimetrice daca negati atingerea reala,duhovniceasca ce o poate aduce primirea acestor acte.Orice compromis cat de mic cu raul alunga harul,nu va iluzionati.Sunt intru totul de acord cu parerea Parintelui Paisie Aghioritul in privinta asta.

  27. @ el:

    Orice compromis cat de mic cu raul alunga harul,nu va iluzionati

    Asa este, ati facut vreodata cel mai mic compromis fata de poruncile lui Hristos si ale Bisericii? Ati pierdut harul? Ati simtit asta? Pentru asa ceva ati fost pedepsit cu NEDEZLEGAREA PACATELOR LA SPOVEDANIE? Despre ce vorbim? Facem diferenta intre pacate si apostazia insotita de pierderea definitiva a harului de la botez, care nu se intampla decat in cazul pecetluirii finale? De ce incurcati lucrurile? Chiar nu e clar fata de ce anume am luat atitudine? Una este apelul parintelui Iustin din ianuarie 2009 si cu totul altceva este absurditatea teologica terorizanta de acum, orchestrata de grupuri din care fac parte oameni care… culmea, au bine mersi, pasapoarte cu cip, carne de sofer noi si tot ce vreti…

    nu inteleg cum puteti pretinde ca acceptarea actelor biometrice nu este decat o simpla problema de sensibiliate, de constiinta religioasa fara implicatii duhovnicesti.

    E o contradictie in termeni ce spuneti, pe langa faptul ca ORICE facem are implicatii duhovnicesti. Ceea ce nu distingeti este gradul si natura acestora intr-un caz sau intr-altul. Una este sa spui ca ai facut o greseala, care iti slabeste vointa inspre bine, si alta ca te-ai lepadat de Hristos si gata cu mantuirea, chiar si daca arunci actul cu cip… prea tarziu. Aici s-a ajuns. Tocmai ca sa se compromita orice actiune SANATOASA pentru a determina autoritatile sa nu ne oblige la primirea acelor documente si pentru a convinge oamenii sa nu le primeasca.

  28. Asteptam sa avem aceeasi acrivie si cand este vorba despre pacat, despre incalcarea poruncilor Evangheliei, despre abateri de la morala ortodoxa. Ce surpriza, la acel gen de postari… nimeni nu mai comenteaza, iar cand totusi cineva cauta sa spuna ceva, o face ca sa… indulceasca, sa indreptateasca, sa relaxeze imperativele morale si duhovnicesti. Dar cand e vorba de actele cu cip… toti sunt lei. Nici nu-si dau seama unii, ca, traind in mari patimi si pacate, intr-o viata plina de rautate, viclenie si curvie, de mizerii de tot felul, s-au lepadat deja de Hristos… dar El tot ii mai asteapta sa se pocaiasca si pe acestia, si SA FIE DEZLEGATI, nu sa moara, deznadajduiti, in pacatele lor.

  29. Am vazut si eu acum cateva zile, cu stupoare, “afisul” respectiv.

    Nu am inteles atunci, si nu pot sune ca m-am lamurit intre timp, ce se intelege mai exact prin sintagma “acte cu cip”. Nu am inteles nici ce inteleg mai exact dansii prin notiunea tehnica de “cip”, dar asta e alta discutie pe care nu vreau sa o dezvolt acum.

    De cand este cardul bancar un “act” ? Sau abonamentul ratb ? Act este buletinul, pasaportul si, eventual, carnetul de conducere. Momentan, buletinul si carnetul de conducere nu au cip, iar pasapoarte biometrice nu se emit inca decat in f. putine locatii din tara, deci ma indoiesc ca posesorii lor se inghesuie la spovedanie la Petru Voda. In fine, o aberatie totala.

    Eu nu cunosc in istoria Bisericii un caz similar, ca un om sau un grup de oameni sa fie considerati lepadati de Hristos pentru ceva ce nu au facut constient sau pentru o lepadare pe care acuzatorul nu a putut in vreun fel sa o dovedeasca. Mai mult decat atat, avem exemplul Sfantului Apostol Pavel, care si-a folosit cetatenia romana pt. a-si ajuta propovaduirea.

    Poate cineva sa probeze, tehnic vorbind, existenta numarului 666 in cipul pasapoartelor biometrice ? Nu. Poate cineva sa probeze, tehnic vorbind, faptul ca permisul auto are macar cip in el ? Nu. A avut cineva pana acum curiozitatea de a testa un abonament ratb pt. a vedea ce anume are scris pe el cip-ul respectiv ? Sau un card bancar ? Nu. Atunci bine este si crestineste sa taci cand nu stii despre ce vorbesti. Altfel, te ridiculizezi atat pe tine cat si grupul in numele caruia pretinzi ca vorbesti.

    Acest gen de comportament, ma refer al celor de la apologeticum, este tipic sectantilor habotnici, nu ortodocsilor. Se ascund in spatele unor sloganuri precum “este conform Sfintei Scripturi si Sfintilor Parinti” si in spatele unor poze cu parintele Iustin tinand in mana o hartie pentru ca, in fapt, nu pot dovedi nici logic, nici teologic, faptul ca respectivul afis este corect.

    Tragic este, dupa parerea mea, faptul ca acesti oameni, in momentul in care va veni cu adevarat momentul pecetluirii, nu vor mai fi capabili sa i se opuna. Vor fi prea epuizati de luptele pe care le-au dus pana in acel moment impotriva celor care au comis “apostazia” de a-si face un abonament ratb si nu au vrut sa le urmeze sfatul de a merge 10 km pana la servici printre masini si noxe pe bicicleta.

  30. @ Lucian:

    Bine punctat.

    Stii ce e si mai tragic? Ca o mare parte dintre acestia nici macar nu-si pun problema sa se opuna la ceva, asta e numai pentru “catei”, pentru “prosti”. Securistii si agentii de sprijin cred in cu totul altceva. Asta ne-a fost greu sa intelegem si sa acceptam pana acum, ca, de fapt, la mijloc nu este decat o sinistra diversiune, careia, din pacate, i-a cazut, deocamdata, victima si parintele Iustin, convins sa creada ca deja am ajuns in faza pecetluirii finale, prin actele care consfintesc, pe baza de semnatura, inchinarea la Antihrist.

    Si inca un aspect, mai putin observat, pe care l-a subliniat intr-un comentariu de pe alt blog Iulian Capsali:

    incurajarea delatiunii (probabil ca in viitor o sa apara pe Apologeticum lista preotilor care au carnele auto cu cip).

    Asta fiindca se pune problema ca un diacon sau un preot sa caute sa identifice, dupa gura lumii, pe cei impreuna cu care nu mai poate sa slujeasca, iar un credincios sa detecteze daca mai are har preotul la care se spovedeste si biserica la care se impartaseste! NIMIC MAI PUTIN DECAT ATAT SE IMPUNE ACUM LA PETRU-VODA…
    Si cum zicea acelasi I.C., care este scopul?

    Dupa ce au incercat sectarizarea manastirii Petru Voda prin atragerea acesteia in zona zelotismului stilist – operatiune nereusita, slava Domnului! – acum se revine cu aceasta marota (cipurile) in acelasi spirit exclusivist prin care se incearca din nou (pentru a cata oara?) producerea unei brese in BOR.

    Adica vor enclaviza manastirea, pe model Esfigmenu. Si vor ajunge tot ceea ce au dorit mai demult, dar acum pe o alta cale: nepomenirea ierarhilor BOR. De ce? Pai daca nu-s destul de cazuti din har prin ecumenism si nou-calendarism, acum insa precis sunt apostati din cauza ca au la ei macar un card bancar cu cip sau un permis auto, de nu si un pasaport…

Comentariile sunt inchise.

Formular comentarii

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate