Experienta mea ca fost ecumenist

17-09-2008 Sublinieri

02-exaltion-chesnohokhresta1.jpg

Cuvantul urmator, gasit pe grupul Credinta Ortodoxa si pe blogul Pro-Ortodoxia este un avertisment, un indemn si o marturie pline de simtire, izvorate dintr-o autentica durere a inimii, asupra vremurilor de apostazie pe care le traim. Scrise de un om care a experimentat “spiritualitatea” contra-facuta si frivolitatea ecumenismului, marturia capata o greutate si mai mare. Semnatarul randurilor de mai jos este Parintele Daniel din Satu Mare. Nu stim mai mult despre autor, dar credem in autenticitatea mesajului si am dori sa fim contactati de cei care il cunosc sau care pot aduce mai multe marturii despre parinte, mai ales ca in cuprinsul acestei scrisori, suntem indemnati sa-i transmitem numele noastre, pentru a  fi pomeniti:

12-paraclis-b-ispitirii.jpg

“In ce priveste problema ecumenismului, am sa va marturisesc experienta mea ecumenista pe scurt. Dupa ce am terminat facultatea vroiam sa vad si eu Europa, sa ma deschid, sa calatoresc, sa imi fac prieteni din toate colturile lumii, sa am acces la marile biblioteci. Si bineinteles ca prin facultatea mea nu am reusit sa prind o bursa, caci locurile la “Saint Serge” din Paris se dadeau numai la cei care faceau curat la profi si ingrijeau de pruncutii lor, asa ca am reusit numai printr-o fundatie ecumenista. Oricum, ideile lor s-au intalnit cu mentalitatea mea naiva de a dialoga, de a te deschide, de a cunoaste si ce gandeste celalalt. Credeam ca numai prin dialog si deschidere putem fi crestini adevarati. Ma preocupa unirea Bisericilor crestine intr-un singura Biserica crestina, asta pentru a da peste nas yoghinilor, budistilor, hindusilor, newagerilor care imi repetau mereu ca crestinismul e o religie depasita, si cum sa se converteasca ei la o religie faramitata in atatea biserici care se cearta intre ele?
Aceasta fundatie ecumenista mi-a oferit o bursa de un an. La rugaciunile lor, vorbeau in limbi, ceea ce m-a facut sa ma intreb daca mai sunt catolici sau penticostali. Am remarcat cat de newage-iste sunt capelele lor. Simboluri abstracte, statuete de inspiratie africana, tablouri expresioniste au inlocuit icoanele. Bisericile lor mai noi si capelele lor sunt de arhitectura newage-ista, numai bune ca sa se simta Anticrist bine in ele. Impresia mea a fost ca Biserica Catolica e pregatita spiritual si tehnic de catre decenii de aggiornamento ca sa primeasca pe Anticrist. Au spus ca ei vor ca eu sa raman ortodox, sa nu trec la ei, ci doar sa ne adancim fiecare propria religie prin impartasirea experientei religioase proprii. Ei bine, am constatat ca asta nu se poate, pentru ca:

1. Ei nu invatau nimic de la ortodoxie si nici nu ii interesa. Am incercat sa le prezint pe Siluan, pe Simeon Noul Teolog, pe Staniloae, dar ii lasa rece.

2. La intalnirile lor ecumeniste cu protestanti de toate felurile, catolici si ortodocsi, ortodocsii erau de decor, ca sa “dea bine” in reportaje, ca uite, si ortodocsii sunt aici. De fapt, dialogau numai protestantii si catolicii, si parerea mea e ca azi catolicii s-au protestantizat foarte mult. Asa ca azi e si mai improbabila o unire efectiva a catolicilor cu ortodocsilor, caci catolicii s-au indepartat si mai mult de noi. Si oricum nici nu-i intereseaza.

3. Am intalnit catolici traditionalisti, care tin catolicismul de dinainte de Vatican 2. Sunt foarte suparati pe papa pentru spiritul newage-ist, pentru scurtarea liturghiei, pentru inovatii, pentru protestantizare. Si atunci care sunt roadele ecumenismului, daca si veterocatolicii il neaga? (si ei sunt considerati de catre majoritatea catolica drept “conservatori, invechiti, fundamentalisti, batuti in cap“).

4. Mie personal ecumenismul nu mi-a adus decat niste sentimente vagi de cosmopolitism, prietenii usurele cu tineri de toate credintele si din toate tarile, care nu s-au adancit in prietenii crestine statornice si care puteau fi obtinute si prin Yahoo Messenger sau mirc sau prin site-urile de facut prieteni pe net.

5. Nu am avut nici o imbogatire spirituala. Nu am invatat sa ma rog mai bine. Nu m-a facut mai tolerant. Nu m-a deschis spre intelegerea altora. In schimb am simtit pericolul sincretismului, al diluarii ortodoxiei, al indepartarii de practicarea serioasa in favoarea unei religii sincretiste ambigua si colorata.

6. Asupra mea ecumenismul nu a avut o influenta notabila, nici dupa un an de experimentare intr-un centru ecumenist din straintatate. Dar asupra celorlalti tineri ortodocsi romani, care nu cunosteau ortodoxia decat superficial, a avut. Ei nu s-au facut mai buni ortodocsi, ci mai buni ecumenisti. Astazi ei sunt pregatiti spiritual sa primeasca New-Age-ul, si atunci cand va aparea Anticrist, vor alerga la el ca mustele la miere, caci au fost pregatiti sa-i inteleaga ideile.

7. Primejdia ecumenismului consta tocmai in acest New-Age care va fi religia mondiala a lui Anticrist. Ideile ecumenismului le-am gasit pana la ultima pe pagina de internet a lui Maitreya, cel mai probabil candidat pentru rolul de Anticrist. Studiati si voi site-ul ShareInternational.

8. Ca preot ortodox, am constientizat prin rugaciune si misiune pe teren ca numai practicarea ortodoxiei “la sange” e cea mai sigura cale de evitare a ispitelor contemporane de tot felul.

9. Trebuie tinute canoanele ortodoxe, hotararile Sinoadelor Ecumenice, trebuie facuta ascultare, trebuie sa nu scurtam din Liturghie, sa nu aducem inovatii, sa fim moderni numai prin descoperirea tezaurului patristic, sa fim ortodocsi pana la jertfa muceniciei daca e nevoie. Nu trebuie sa ne rugam cu cei de alte credinte, caci le legitimam, si atunci cum le mai dam sansa sa treaca la ortodoxie? Placide Desseille, Olivier Clement, David Huston, Seraphim Rose, Kalistos Ware, Peter Gilquist s-ar fi mai fi convertit la ortodoxie daca ziceam ca si religia lor e buna? Daca va cere Hristos din mana noastra la judecata sufletele celor pe care i-am lasat in credinta lor, pentru ca asa ne-a invatat o idee masonica, ecumenismul? Pavel nu era ecumenist, Sfintii Parinti nu erau. Ne-am trezit noi sa fim mai destepti.

10. Am descoperit ca puterea mea de a face misiune era slaba cata vreme nu respectam perceptele ortodoxe pana la ultima consecinta, insa pe masura ce ma adanceam in practicarea ortodoxiei, cugetul se intarea, inima se lumina, iar in jurul meu oamenii incepeau sa inteleaga si sa vina la Hristos euharistic, sa inceapa sa se roage si ei, sa porneasca pe drumul mantuirii.

11. Ce poate aduce nou ecumenismul care sa nu fie si in ortodoxie? Deschiderea, empatia, armonia, toleranta exista si in ortodoxie. Insa pericolele ecumenismului sunt imense. Ecumenismul e poarta prin care Anticrist va intra in Biserica. Nu degeaba ecumenismul e de origine masonica. Am citit pe site-ul lui Maitreya ca prin ecumenism doreste sa-i aduca in staulul sau pe ortodocsii “fundamentalisti”, care, marturiseste el, ii vor da mult de furca, si cam o treime nu-l vor accepta. Oare cine il va primi? Nu cei ce cred ca toate religiile sunt bune, deci, logic, suma lor, Newage-ul, e cea mai buna fiindca le cuprinde pe toate?

12. Cine vor fi cei care nu-l vor primi pe Anticrist si religia lui mondiala sincretista? Ortodocsii ca mine, care vor fi acuzati ca sunt “fundamentalisti”, “conservatori”, “invechiti”, “depasiti”, “talibani”, “reactionari”, “teroristi”. Nu va mirati. Aceste acuze vor fi cele prin care va fi justificata marea prigoana, asa cum “nu a mai fost si nu va mai fi”, prin care majoritatea Newage-ista de maine se va ridica impotriva minoritatii ortodoxe “care se opune noului si sunt indaratnici”.

13. In curand, peste cativa ani, va aparea Anticrist. Va vorbi telepatic intregii planete, va avea o forta de hipnotizare a oamenilor luciferica, va face minuni, va merge pe nori, va face paine din pietre, va oferi planetei pace, prosperitate, rezolvarea problemelor lumii a treia, o singura religie buna pentru toti, incetarea conflictelor religioase. Dar, va spune el, razboaiele sangeroase intre religii nu vor putea inceta pana cand minoritatea fundamentalista ortodoxa nu va disparea pentru totdeauna. Astfel, va prigoni pe toti ortodocsii. 14. Acum va intreb pe toti, cine credeti ca il va primi, si cine credeti ca nu il va primi? eu cred ca il vor primi: toate religiile necrestine, sectele, majoritatea catolicilor, protestantii, si acea parte din ortodocsi care e caldicica, usuratica, nu practica ortodoxia cu adevarat, precum si ecumenistii care sunt pregatiti spiritual sa-i accepte ideile geniale de pace mondiala si intelegere. Cum spune Pavel: “cand vor spune “pace, pace” atunci va veni sfarsitul“. 15. Si o ultima intrebare adresata tuturor, ecumenisti sau nu: daca eu nu reusesc sa fiu un bun ortodox, atunci cum as mai avea timp sa mai fiu ecumenist? Nu reusesc sa ma rog cu adevarat, nu ma rog cat ar trebui pe zi, nu citesc patristica asa cum as dori, nu fac misiune asa cum as dori, nu am suficient timp ca sa fiu ortodox adevarat cum ar trebui, si atunci de ce sa-mi mai pierd timpul cu ecumenismul? Voi reusiti? Petreceti macar 3-4 ore pe zi in rugaciune neimprastiata? Ati petrecut o noapte intreaga in rugaciune? Ati mers pe la spitale, azile, orfelinate, inchisori saptamanal, ca sa impliniti porunca Domnului, dupa care va fi judecata lumea? Ati imbracat pe cei saraci, care cauta in gunoaie in fiecare zi in fata blocului vostru, v-ati ingrijit de cei ce dorm la groapa de guoaie a orasului, de cei ce si-au pierdut locuintele si dorm pe malul raului cu copii mici? Ati luptat contra prapadului moral din randul ortodocsilor, v-ati luptat cu avorturile, betiile, desfraul, rockul satanic, sectele, bataile femeilor, alungarea copiilor in noapte, prin care diavolul secera in turma lui Hristos, prin care face prapad spumegand contra ortodocsilor? Ati adus oameni la credinta inflacarata prin discutii, prin eforturi, vorbind de Hristos cu timp si fara timp? V-ati interesat cine sunt saracii de pe strada dumneavoastra, care mama cu copii multi nu are cu ce sa-si plateasca intretinerea si vrea sa se arunce pe geam, caci va fi scoasa afara si i se va vinde apartamentul? V-ati luptat cu lipsa de informare din randul tineretului, cu ocultismul, religiile orientale, vrajitoria, satanismul care prolifereaza in randul tinerilor? V-ati pus banii, calculatorul, timpul, inima, viata, puterile in slujba lui Hristos? Va simtiti acea sluga buna si credincioasa, pe care Stapanul venind a laudat-o si a pus-o peste multe? Sau sluga care s-a luat cu grijile vietii si n-a facut nimic pentru dulcele Hristos? Va simtiti “binecuvantatii” care sunt invitati sa intre in rai, caci “ati fost si L-ati cautat in inchisori, in azile, in spitale, in orfelinate“? Daca da, atunci veniti sa ne unim fortele si sa luptam contra entropiei satanice care se lupta cu ortodoxia, veniti sa ne impartasim experientele, veniti sa schimbam idei, sa ne intarim unul pe altul cu rugaciunile fiecaruia pentru toti, veniti sa fim un singur suflet si o singura inima, si Hristos ne va intari si ne va iubi! Daca nu, atunci veniti sa rascumparam vremea, caci timpul s-a scurtat, si Satana ne cere sa ne cearna, veniti sa raspandim brosuri contra alcoolismul si avorturilor, veniti sa facem misiune si sa imbracam pe cel sarac, si gol, si pe orfan si pe vaduva, si sa raspandim vestea cea buna ortodoxa acolo unde ajunge cu greu, in periferiile sarace unde desfraul, injuraturile, saracia crunta, betia, jocurile de noroc, manelele si hotiile fac ravagii. Veniti sa ne rugam fierbinte unul pentru altul, asa cum cerea Pavel. Voi, cei din lume, dati-ne preotilor pomelnice cu toti cei pe care ii cunoasteti ca s-au indepartat de iubirea lui Hristos, tineri apatici, batrani indaratnici, betivi, necredinciosi, sarmani, prigoniti, inchisi, nenorociti intr-un fel sau altul, si noi ne vom ruga pentru ei la fiecare Liturghie. Voi, calugarilor, rugati-va fierbinte pentru noi, pomeniti-ne numele la Psaltirea si la sarindare, intariti-ne in lupta noastra cu fortele raului care actioneaza in acest teren de razboi nevazut care e lumea. Haideti sa trecem pe internet cartile vitale ale ortodoxiei care nu ajung la oamenii saraci pentru ca nu au bani nici sa manance, si sa le dam gratuit extrasele importante din ele! Puneti-va suporturile informatice la dispozitia marii mase de ortodocsi caldicei, si impartiti gratuit acatiste, rugaciuni, texte ale Sfintilor Parinti scoase la imprimanta! Strangeti saptamanal de la cunoscutii vostri care sunt mai milosi niste alimente si niste haine vechi si cautati-i pe copiii fugiti de acasa care dorm prin parcuri si stranduri, si duceti-le un suras si o lacrima si o rugaciune si mancare si haine si pe Hristos! Organizati-va in grupulete in fiecare oras, si cautati-l pe Hristos in fiecare durere, in fiecare necaz, in fiecare lacrima nestiuta a vecinului, sau a necunoscutului de pe strada! Faceti seri de rugaciune ortodoxe acasa la voi, o ora in care sa se citeasca din Vietile Sfintilor, sa se spuna niste rugaciuni vechi din Apantisma, sa cantati pricesne si colinde, sa vizionati un film cu Sf. Munte, sa ascultati o predica a marilor duhovnici, ca sa vina si prietenii vostri, si tinerii din blocul de peste drum, ca descopere frumusetea ortodoxiei, sa nu mai mearga la discoteca sau rockoteca sau maneloteca! Luati copiii de la orfelinat si duceti-i in parc sa se joace, cantati-le o colinda, dati-le fiecare cate 3 prajiturele care va raman la Craciun dupa ce v-ati saturat! Interesati-va cine e vaduva care nu are pe nimeni si e in pericol sa moara de foame si sa putrezeasca fara o lumanare in odaita ei. Vedeti cine e muncitorul care si-a pierdut apartamentul pentru ca nu si-a platit intretinerea si acum doarme sub cerul liber si bea ca sa se mai “incalzeasca”. Sunt unii care spun azi ca Biserica nu e datoare sa construiasca azile si orfelinate, ci statul. Nici nu e datoare! Nici nu trebuie! Dar a cauta pe cel indurerat, a-l mangaia, a-l ajuta in suferinta si singuratatea lui, asta Hristos ne-o cere. Si va fi criteriul dupa care se va face judecata. Fratiorilor si surioarelor, atunci veti simti Liturghia ingereste, va veti ruga cu putere, va veti inalta inima pana la ceruri si inapoi, si vi se va deschide sufletul spre toata durerea lumii, si veti empatiza cu toata suferinta lumii care se sparge de tarmul lui Dumnezeu ca un val urias de plans. Sunt unii care zic ca trebuie numai sa ne rugam. Eu spun ca trebuie intai sa ne rugam si apoi sa iesim sa cautam pe nenorociti, daca vrem sa ne asculte Dumnezeu rugaciunea. Uite ce spune parintele Arsenie Boca: “Omul care poate să facă bine şi nu-l face, este o fiinţă josnică. Fără milostenie, însăşi rugăciunea este fără rod. Cu ce nădejde te vei ruga lui Dumnezeu, când tu nu asculţi rugăciunile oamenilor saraci? Cum vei cere cu credincioşii in Biserică – „Dă Doamne” – când tu nu dai săracilor, deşi poţi să dai? Cu ce gură vei spune: „auzi-mă Doamne”, când tu însuţi nu-l auzi pe sărac, sau mai adevărat pe Hristos, care strigă spre tine prin sărac? Aşa cum ne purtăm noi cu aproapele, tot astfel se va purta şi Dumnezeu cu noi. L-ai dispreţuit pe sărac? Şi Dumnezeu te va dispreţui pe tine. N-ai deschis celui ce bătea? Nu ţi se vor deschide nici ţie porţile împărăţiei lui Dumnezeu. Nu ai auzit suspinul celui necăjit? Nu ţi se va auzi nici strigătul rugăciunii tale“. Deci, intai rugaciunea ne intareste ca sa facem binele, iar binele e fructul dulce al rugaciunii. Acesta e adevarata deschidere spre lume, nu ecumenismul, acesta e adevarata toleranta, ramanand ortodox si adancindu-te in ortodoxie pana cand, tot jertfindu-ti timpul, banii, energiile pentru Hristos, ajungi sa-l iubesti atat de mult incat ti-ai da si viata pentru El! Si mai mare iubire nimeni nu poate sa aiba, decat sa-si dea viata pentru Hristos. Atunci vom fi pregatiti pentru a intrunta vitejeste tavalugul lui Anticrist, ca niste vrednici soldati ai lui Hristos cel ceresc, in lupta cu fortele raului. Atunci, vom merita sa ne numim oameni, ortodocsi, crestini, urmatori lui Hristos! Daca nu , Anticrist ne va matura de pe scena istoriei ca un viscol niste frunze netrebnice. Aveti grija! Faceti misiune pana mai puteti, caci “vine intunericul, cand nimeni nu mai poate lucra faptele luminii”. VINE PESTE CATIVA ANI VREMEA IN CARE ORTODOXIA VA FI PRIGONITA, LITURGHIA VA INCETA, MANASTIRILE INCHISE, CALUGARII VOR FI URMARITI PRIN MUNTI, PREOTII INCHISI, SI ORTODOCSII NU SE VOR MAI PUTEA ADUNA IMPREUNA LA RUGACIUNE SAU SA FACA FAPTE BUNE, CACI VA FI INTERZIS PRIN LEGE. VOR FI MONITORIZATI PRIN SATELIT, PRIN CIPURILE CARE VOR TRANSMITE SEMNALE LA ANTENE, SI MARELE FRATE ANTICRIST II VA URMARI PE MONITOARELE CALCULATOARELOR URIASE. IAR CEI CARE NU VOR PRIMI CIPUL, SE VA GASI AC SI DE COJOCUL LOR. Faceti misiune pana mai puteti! Faceti fapte bune pana vi se mai da voie! Luptati pentru Hristos astazi, cand inca nu vi se cere sangele pentru a ramane crestini! Sa ne ajute Dumnezeu Cel Treimic sa trecem peste aceste incercari. Sa ne rugam unul pentru altul! Trimiteti-mi numele voastre si ale celor cunoscuti ai vostri care sufera, si va voi trece la pomelnicul permanent, si il voi da tuturor preotilor din imprejurimi care se lupta pentru Hristos! Uniti-va in orase si intalniti-va ca sa fiti mai puternici in fapta buna! Este foarte greu singur, este usor impreuna, caci unde sunt 2 sau 3 adunati in numele lui Hristos, acolo e si Hristos cu ei. Maran Atha! Vino, Doamne! Fie ca ori toti sa mearga in rai, ori niciunul in iad, cum spunea Paisie Aghioritul! Sa fiti mantuiti, fratiorilor si surioarelor intru Hristos!”

Parintele Daniel, Satu Mare

spalarea-picioarelor-ucenicilor-775328.jpg


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Ecumenism, Marturisirea Bisericii, Portile Iadului, Preotie (pentru preoti), Vremurile in care traim

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

62 Commentarii la “Experienta mea ca fost ecumenist

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 2 / 3 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. @ Adriana
    Trebuie diferentiat intre “pacea lui Hristos” [Coloseni 3,15], care nu este o liniste precum oamenii o pot oferi [Ioan 14,27], si “pacea lumii” acesteia. Hristos a spus ca fericiti vor fi facatorii de pace, dar si ca nu a venit sa aduca pace (lumeasca) pe pamant, ci sabie, adica dezbinare chiar intre casnici [Matei 10,34]. Tocmai atunci, precum zice Apostolul Pavel, cand oamenii vor cauta mai intai de toate pacea lumeasca (sau confortul, atat sufletesc, cat si material), ziua Domnului va veni. Sa nu le confundam pe cele doua si sa ne straduim sa devenim fii ai pacii lui Hristos, iar nu ai concordiei atotnivelatoare, asa cum ni se propune de intelepciunea veacului acestuia. In plus, daca chiar mai trebuie adaugat acest lucru, invatatura Sfantului Apostol Pavel este – cum altfel? – una si aceeasi cu cea a Celui caruia I-a slujit ca mare Apostol, Domnul si Mantuitorul Iisus Hristos, facand parte din acelasi Nou Testament, asa ca este absurd, din principiu, sa fie facuta vreo contrapunere sau macar vreo diferentiere intre un mesaj si celalalt. Acelasi Duh Sfant si aceeasi dreapta invatatura se regaseste in tot Noul Testament si in intreaga Sfanta Traditie a Bisericii (Ortodoxe).

    A se citi si:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/06/20/n-am-venit-sa-aduc-pace-ci-sabie/
    http://preugen.wordpress.com/2008/05/11/vrea-hristos-sa-fim-pacifisti-si-toleranti-cu-oricine-doar-de-dragul-pacii/

    Cat despre bisericile catolice construite recent, nu vad de ce nu am crede ca exista astfel de influente, chiar daca noi insine nu le-am vazut. Este suficient sa privim sincretismul anumitor ceremonii publice la care a luat parte papa Ioan Paul al II-lea, ca sa ne facem o parere avizata.

  2. Doamne ajuta!Va multumesc pentru ca ati publicat acest articol si parintelui ca ne-a impartasit experienta lui si ca ne-a deschis ochii ca sa vedem in ce vreme ne aflam…Dumnezeu sa ne ajute sa fim cu adevarat crestini ortodocsi, ca daca vom reusi sa pastram frumusetea credintei cu multe bucurii ne va umple sufletul. Fetelor si femeilor le rog sa poarte batic si fusta in biserica caci de mare folos le va fi. Doamne ajuta!

  3. Subscriu la ce presupune Elisabeta. Sunt din Satu Mare si nu cunosc alt parinte cu acest nume de aici. Daca despre el e vorba (si aproape sigur asa e), este un deosebit slujitor al lui Dumnezeu, tanar, ranvitor si iubitor al Dreptei Credinte, in asa masura incat diavolul i-a luat glasul spre a-i opri misiunea precum oarecum prigonitorii i-au taiat limba Sfantului Maxim Marturisitorul spre a nu mai invata multimile despre Hristos. Parintele, inzestrat de Dumnezeu cu o capacitate intelectuala extraordinara s-a imbolnavit grav la gat, abia daca mai poate vorbi, trebuind sa renunte la activitatea preoteasca. De cativa ani nu l-am mai intalnit da sper sa o fac cat de curand.

  4. Daniil ce tare m-am intristat…E nevoie de rugaciunea noastra a celor ce am citit materialul de mai sus pentru Parinte!Si mai inteleg ca trebuie sa facem fiecare mai mult decat am facut pana acum fara mobilizarea Parintelui Daniel sau cineva care sa semene cu dansul…Ce incercare…Eu pictez icoane.Am pictat si pe lemn.Acum mai mult pe sticla.La un moment dat cele pe lemn erau expresive.Cu cat erau mai miscatoare,desigur respectand vechile icoane,cu atat aveam mai multe probleme in viata de zi cu zi.Pot sa spun ca inca nu am depasit ca am lucrat prea putin…In toate e nevoie de si mai multa rugaciune si incredere in Dumnezeu.Oricum in sufletul meu sufar pentru ce am aflat despre Parintele Daniel.Parinte Daniel ma rog la Dumnezeu sa va duceti pana la capat misiunea pe care o aveti.Dar pentru asta SANATATE multa va doresc!

  5. Dragi frati si surori intru Hristos,

    Sa veghem ca si cele 5 fecioare intelepte, caci sfarsitul este aproape…

    3. Si sezand El pe Muntele Maslinilor, au venit la El ucenicii, de o parte, zicand: Spune noua cand vor fi acestea si care este semnul venirii Tale si al sfarsitului veacului?
    4. Raspunzand, Iisus le-a zis: Vedeti sa nu va amageasca cineva.
    5. Caci multi vor veni in numele Meu, zicand: Eu sunt Hristos, si pe multi ii vor amagi.
    6. Si veti auzi de razboaie si de zvonuri de razboaie; luati seama sa nu va speriati, caci trebuie sa fie toate, dar inca nu este sfarsitul.
    7. Caci se va ridica neam peste neam si imparatie peste imparatie si va fi foamete si ciuma si cutremure pe alocuri.
    8. Dar toate acestea sunt inceputul durerilor.
    9. Atunci va vor da pe voi spre asuprire si va vor ucide si veti fi urati de toate neamurile pentru numele Meu.
    10. Atunci multi se vor sminti si se vor vinde unii pe altii; si se vor uri unii pe altii.
    11. Si multi prooroci mincinosi se vor scula si vor amagi pe multi.
    12. Iar din pricina inmultirii faradelegii, iubirea multora se va raci.
    13. Dar cel ce va rabda pana sfarsit, acela se va mantui.
    14. Si se va propovadui aceasta Evanghelie a imparatiei in toata lumea spre marturie la toate neamurile; si atunci va veni sfarsitul.

    (Matei 24, 3:14)

    Hristos si Maicuta Domnului sa ne aiba pe toti in paza!! Si sa ne pazeasca de toate smintelile si ereziile!!

  6. Cititi pe stirile de la http://www.revistalumeacredintei.ro cum functionarii din Bihor au primit recomandarea ca in fiecare luni sa mearga la o slujba ecumenica! Modelul se aplica acum si politic!
    http://www.revistalumeacredintei.ro/sct_3/st_170/6_octombrie_2008_funtionarii_publici_din_bihor_invitati_sa_inceapa_saptamana_cu_o_slujba_ecumenica.htm

  7. @Catalin.
    Trist dar nu de neasteptat. Lucrul cel mai bun care ar trebui sa-l faca un ortodox, este sa renunte de a mai avea orice legatura cu astfel de “preoti ortodocsi” cum este si preotul ortodox dr. Ioan Codorean (pe care nu il cunosc, dar ma rog pt. el). Daca bisericile la care slujesc acesti slujitori ai “multor adevaruri” vor ramane goale, poate le va da de gandit. Atata timp cat crestinul ortodox reactineaza prin neparticipare la erezie, mai sunt sperante.
    Insa atat timp cat el (ortodoxul) isi pleaca capul in fata prostiei si minciunii, lucrurile vor maerge din rau in mai rau.

  8. Se strange un lat gros in jurul gatului ortodocsilor nostrii, de nu iau sema la ce se pregateste pe fata, cu nerusinare! Si multi nici nu iau seama, nici nu stiu pe ce lume traim, azi! Latul este facut sa sugrume orice urma sau bruma de credinta adevarata dar nevalorificata prin energiile necreate primite la Botez si mirungere.
    In ziarul asta, cum numai dracu’- mester in masinatiuni de genul asta, este amestecat raul prin zgura ereziei cu binele din scrierile ori trimiterile la anumiti parinti (spre ex.Mina Dobzeu).

  9. Eu sunt din Cluj!As vrea sa facem ceva concret impreuna!sa ne adunam si sa ne intarim in credinta,pentru ca e adevarat ,intr-o tara ortodoxa,se vad atat de putini crestini ortodoxi!De aceea cred ca e de datoria tinerilor mai ales sa apere credinta strabuna si corecta ,pentru ca noi suntem cei care vom avea de luptat de acum incolo toata viata ,cu ereziile si cu ecumenismul!cum vom putea face aceasta daca (in afara de studentii la teologie )sunnt atat de putini tineri care efectiv citesc Biblia),cum sa ne aparam impotriva ereziilor ,cand noi nu suntem “echipati” adecvat cu cunostiintele necesare,cu credinta ,nadejde si dragoste!daca imi puteti da informatii despre cum as putea sa ajut,concret ,bineinteles pe langa tot ce a spus Parintele Daniel ,caruia ii multumesc din suflet!Dumnezeu sa ne apere pe toti ,si sa ne dea taria sa facem mereu doar voia Lui!!Amin

  10. Anca, deocamdata nu stim cum am putea face cu totii impreuna lucruri concrete pentru apararea credintei noastre, decat in anumite momente-cheie, cand trebuie sa semnam un memoriu, de exemplu. In restul timpului, insa, rezistenta trebuie sa o opunem la nivel personal, ca intarindu-ne duhovniceste prin rugaciune si prin citirile din Evanghelie si din sfintii parinti, viata noastra sa fie o marturie a dreptei-credinte. Bine ar fi sa nu ramanem izolati, desigur, ci sa ne apropiem de cativa frati intru credinta, ca sa putem lucra dragostea, sa putem fi trasi de maneca inainte de a aluneca si sa gasim mangaiere sufleteasca in necazuri.

  11. Si mie mi-a placut articolul parintelui Daniel. Din ea insa nu rezulta decat un singur lucru: ca pentru el (si, probabil, pentru multi dintre noi) drumul catre mantuire trece prin ortodoxie. Pentru altii, lucrurile stau, poate, altfel. Poti fi impotriva ecumenismului fara a fi impotriva altor forme de crestinism. Am intalnit marturii catolice sau protestante la fel de rascolitoare. Bine, poate nu chiar la fel, insa asta mi se trage de la faptul ca sunt eu insami ortodoxa si atunci e firesc sa ma impresioneze mai tare tot ceea ce mi se spune “pe limba mea”.

    Ortodoxia contine lucruri minunate, dar acoperite in mare masura de noroi. Am ajuns la site-ul acesta in urma unei discutii in contradictoriu cu un prieten. Ii spuneam ca fundamentalistilor ortodocsi li se pare mai periculos ecumenismul decat coruptia din interiorul Bisericii, pe care o trec sub tacere. Uite, ii spuneam, nu vad pe nimeni din interiorul bisericii spunand ceva impotriva masinilor scumpe in care se plimba inaltii prelati (care-s si calugari, pe deasupra), in schimb tuna si fulgera nu stiu cati impotriva altor confesiuni (ceea ce ma duce cu gandul la paiul din ochiul aproapelui). El mi-a spus: “Nu-i adevarat! Ia da tu un search dupa termenii astia: razbointrucuvant, masini scumpe”. Asa am ajuns aici. Despre masinile scumpe vorbeste insa nu parintele Daniel, ci gideon, intr-unul dintre primele comentarii la articol.

    Porunca ascultarii este utilizata, adesea, pentru a le pune ortodocsilor calusul in gura cand e vorba de coruptia din interiorul Bisericii. Il vedem mereu pe Antihrist in afara, cand de fapt clonele lui sunt peste tot.

  12. Ei, nu se gaseste chiar totul numai prin google 🙂

    1.
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/01/20/sfantul-lavrentie-al-cernigovului-vai-cat-de-multi-sunt-in-focurile-iadului-daca-i-ati-vedea-vi-s-ar-rupe-sufletul-de-durere/

    “Au venit la parintele maica dirijoare si alte surori si vorbeau rasfoind calendarul bisericesc: ‘Parinte, priviti cati arhierei sunt!‘. Dar parintele a privit si a spus: ‘Eu vad doar patru si va mai fi si al cincilea’. Oftand din greu, a inceput sa ne spuna, stergandu-si lacrimile: Va veni timpul cand si preotimea va fi atrasa de bogatia lumeasca, desarta. Vor avea masini, vile, vor vizita statiunile climaterice si rugaciunea lui Iisus li se va lua. Chiar vor uita de aceasta. Apoi nu vor mai merge pe calea care trebuie sa mearga, iar oamenii slabi de fire vor merge dupa ei. Dar voi sa fiti intelepti si cuminti. Cuvintele lor frumoase sa le ascultati, dar sa nu urmati faptele lor. Eu va spun si va compatimesc ca veti cumpara case mari si frumoase din manastire. Nu va va ajunge timpul pentru rugaciune si doar ati facut fagaduinte calugaresti!”

    2.
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/09/08/maica-domnului-singura-bucurie-si-ultima-nadejde-intr-o-lume-in-agonie/

    “- Cum vedeti reinvierea duhovniceasca a monahismului?

    – Cu telefon mobil si cu masini luxoase... Aceasta se va petrece o data cu reinvierea crestinismului. Monahismul este un madular al crestinismului, care slabeste o data cu acesta. Am ajuns la starea in care monahii s-au facut precum mirenii, iar mirenii asemenea demonilor. Crestinatatea este foarte slabita si nu stiu daca se va mai indrepta.

    (parintele Justin Parvu)

    3.
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/03/27/parintele-selafiil-despre-preotii-necredinciosi/

    “- Parinte, exista preoti necredinciosi?

    Se poate sa cazi in deznadejde de la asta, poate sa te duca la prapastie. Sunt [din acestia], parinte, care, chiar de-i preot, dar nu crede in Dumnezeu. Sunt, eu am vazut asa, am auzit de asa preoti. El ii preot, iaca, o invatat, dar el nu crede in ceea ce canta la biserica. El slujeste, dar nu crede. Mie mi-o spus un diacon de la noi de acolo ca s-o dus la biserica, tot cand se inchideau, atuncea, si preotul ceala stii ce-o facut? Dupa ce-o impartasit lumea, vasazica, ce-o ramas in potir o dus sub un gard, langa biserica si o varsat jos. Dar diaconul intreaba: “Parinte, de ce versi particelele care or ramas de la impartasanie?” “Apai ce, daca eu am impartasit bolnavi, dac-oi manca, trebuie sa ma imbolnavesc si eu?” Iaca ce credinta avea el! O varsat Sfintele Taine, vrasazica, in buruiene, acolo, langa gard! Sunt multi azi care invata, dar nu mai tin nici miercurile, nici vinerile. Dumnezeu sa-i ierte! Preotul, vrasazica, trebuie sa aiba grija de turma lui, sa n-o lase s-o rapeasca. Dar el ce face? Si-o cumparat casa in oras si masina, da’ biserica o are in sat. Se duce numai duminica la slujba si nu mai stie ce se intampla cu credinciosii lui. Dar el trebuie sa se duca pe la case, sa vorbeasca cu oamenii, sa le spuna cum sa se poarte sotii intre dansii, cum sa se poarte cu copiii. De asta cresc toti niste necredinciosi.

    Ca sectantii au mai mare grija, ei si invata si se ajuta intre dansii. Da’ ai nostri sunt toti niste “invatati“. Nu-i judecam, dar sunt tot felul de credinciosi pe fata pamantului. Sunt unii care zic (eu am intalnit asa): aicea-i raiul, care are cu ce trai, ii rai, dar care n-are, ii iadul. Ei aicea cred, dar acolo zic: cand omul moare, ii bun mort, ca nu vine nime sa spuna cum ii acolo. Daca el nu stie Scriptura, nici “Tatal nostru” nu stie. Eu chiar am incercat pe multi: “Bai, stii Tatal nostru macar?” Dar el zice: “Nu“. Nu stie nica, nici la biserica nu stie cum ii. Nici nu se mai duce si asa moare. Si se duce la iad, saracul. Pe urma cheama preotul sa-l ingroape, dar cum sa-i canti “cu sfintii odihneste“, daca el niciodata in viata nu s-o rugat? Oameni prapaditi, rataciti tare-s amu in lume. Daca la manastiri si sunt oameni care greu cred, d-apai ce sa mai zici in lume?”.

    (Parintele Selafiil)

    4.
    http://www.lumea-credintei.ro/sct_3/st_294/smerenia_patriarhului_pavle_-_o_lectie_pentru_limuzinele_vladicilor.htm

  13. @admin

    Mai rar asa smerenie, simplitate in purtari la un ierarh! Patriarhul Pavle este pricina de sminteala pentru vladicii lor si a-i nostrii!

    Deci! Pe ansamblu: sa fim atenti la vorbele lor frumoase dar la purtarile lor sa nu luam seama, nu?

    In rest…sa le deschida bunul Dumnezeu ochii – si lor si noua – si, sa ne vedem paiul din proprii ochi, ca pari se vad din ce in ce mai des: de la pai o dam in simple surcele apoi, faurim buturugi groase si serioase fiindca ne smintim unii pe altii crezand ca suntem mai grozavi decat ceilalti!

  14. Multumesc :). Imi pare tare bine ca am descoperit site-ul dumneavoastra.

  15. Ar mai trebui spus totusi ca a pazi dreapta credinta este un criteriu fundamental de pastrare a harului. Nu e vorba deci de fundamentalism, din (un termen deja, din pacate, intrat in mod abuziv in folosire curenta ca desemnand pe oricine isi marturiseste crezul fara sa-l relativiza, pe cand conotatia sa stigmatizanta este intotdeauna cea de “fanatici religiosi” care vaneaza pentru a ucide pe cei de alte credinte sau, cel putin, se manifesta ofensiv, violent, incercand sa-si impuna cumva prin forta convingerile religioase proprii) si nici macar de impotrivire fata de alte credinte. Este vorba, dimpotriva, de o atitudine defensiva, dar nu complexata, de aparare si de afirmare, cu dragoste, dar si cu intelepciune si fermitate, fara rusine, a credintei adevarate, ortodoxe. Nu impunem nimanui sa creada ca noi, dar nici nu acceptam sa spunem: “toti sunt la fel de buni, toate credintele sunt la fel de adevarate”. Nu suntem ortodocsi doar pentru ca ne-am nascut asa, iar Ortodoxia nu este doar o ramura printre altele a crestinismului. Dar cu adevarat nu avem voie sa dispretuim pe nimeni si, fara indoiala, putem gasi multe exemple de crestini mult mai buni ca noi si printre cei care sunt in confesiuni eretice (si Cuviosul Seraphim Rose mereu dadea astfel de exemple ortodocsilor supercorecti si prea mandri de ortodoxia lor, fara sa aiba niciun merit!), prin asta insa neinsemnand ca s-a mutat cumva locul dreptei credinte, ci doar ca noi nu facem cinste Adevarului pe care il purtam.

    Iar referitor la preoti, Sfantul Ioan Gura de Aur avea urmatorul cuvant: “TREBUIE A ASCULTA DE INVATATORI SI DE PREOTI, SI A NU-I JUDECA, CHIAR DE AR AVEA O VIATA URÂTA; DACA ÎNSA CREDINTA LE E GRESITA, ATUNCI NU TREBUIE DOAR SA NU-I ASCULTAM, CI SI SA FUGIM DE EI, SI SA-I JUDECAM. CACI DUMNEZEU PRIN TOTI LUCREAZA PENTRU MÂNTUIREA POPORULUI, IAR PRO-ADUCEREA JERTFEI ACEEASI ESTE, FIE CA ARE VIATA CURATA SAU NECURATA CEL CE PROADUCE”. Prin urmare, erezia sau caderea din dreapta credinta (apostazia) sunt mai grave decat pacatele de rand pe care le poate face orice om. Desigur, asta nu este sub nicio forma o justificare sau o consolare pentru preoti, cum nici pentru credinciosi, pentru ca toti (si preotii mai aspru decat ceilalti) vom fi judecati dupa poruncile lui Hristos. Iar sminteala pe care o raspandeste un exemplu negativ de vietuire a unui preot este o grea povara pentru sufletul lui. Cu atat mai rau cand aceasta devine un fenomen generalizat, si mult mai grav cand aceasta mai este si cumva indreptatita (aici deja se intra pe teritoriul strambarii credintei drepte, practic). Deci credinta dreapta este criterul minim si absolut necesar.
    Totusi, mai de folos ne este noua sa nu luam aminte si nici sa barfim, sa facem publice pacatele omenesti ale cutarui sau cutarui slujitor, ci, in duhul dragostei, sa ne intristam pentru el (daca ceea ce vedem este adevarat si nu este o simpla banuiala a noastra, o vedere gresita a ochiului rau din noi) si sa cautam sa luam ceea ce este bun din invatatura sau din viata lui, luptandu-ne sa nu ne smintim. Iar in rest cu adevarat sa ne vedem pacatele noastre, singurele pentru care vom da seama la Judecata. Dumnezeu sa ne ajute si sa ne miluiasca pe toti!

  16. Credinta cea dreapta nu-i o chestiune de cunoastere teoretica, de marturisire verbala sau de simpla adecvare comportamentala. Credinta adevarata este inseparabila de dragoste si nu este mai presus decat ea. De aceea eu nu inteleg cum poate fi compatibila dreapta credinta cu indiferenta si cu impetrirea inimii. Il simt de o mie de ori mai aproape de Dumnezeu pe samarineanul milostiv, chiar daca el avea o credinta ratacita sau niciuna, decat pe “dreptcredinciosii” care si-au vazut de drum. Nu zic sa-i aratam cu degetul pe cei din urma, dar nici sa fugim de samarineni ca de dracu’, de teama sa nu ne contaminam.

    Poate vi se pare exagerat ce scriu acum. Cine fuge de samarineni, veti fi spunand? Eu am insa in minte un exemplu concret. Stiu niste oameni foarte de treaba care s-au ratacit, partial, de dreapta credinta. Sunt in continuare ortodocsi, merg la slujbe, se spovedesc, se impartasesc, participa la intreaga viata a Bisericii, dar, in paralel, se aduna cativa laolalta si, pe langa rugaciuni foarte frumoase si la locul lor, isi inchipuie ca primesc nu stiu ce comunicari de la ingeri, se pregatesc pentru vremurile cand bisericile se vor inchide si credinta ortodoxa va fi interzisa etc. Niste aberatii, din punctul meu de vedere.

    Ii cunosc de ani de zile, sunt nasii mei de cununie si niste oameni minunati. Ratacirea aceasta tine de cativa ani, dar nu le-a afectat bunatatea. I-am comparat cu bunul samarinean fara sa exagerez absolut deloc. Au gazduit la ei acasa, de-a lungul timpului, fel de fel de amarati: o fata schizofrenica, alungata de familia ei, aproape un an; doua cersetoare bolnave, foarte murdare si pline de bube (le-au spalat, le-au dat sa manance, le-au tinut o luna de zile, pana si-au gasit alt adapost); o prostituata de 16 ani, care fugise de la pestele ei inapoi la parinti, dar pe care taica-su n-o mai primea acasa etc. In fiecare luna nasa mea merge la penitenciar si duce pachete la doi puscariasi fara familie, avand grija sa faca lucrul acesta cu ocazia unui sfant din calendar sau a unei mari sarbatori ortodoxe. Tot in fiecare luna, nasii mei merg la azilul de batrani si le duc tutror bolnavilor sarmale si dulciuri. Toate acestea, in conditiile in care pensiile lor, insumate, reprezinta vreo 6 milioane de lei ! Nu mai vorbesc de fel de fel de oameni nenorociti pe care i-au ajutat cu bani, cu alimente, cu haine, cu munca lor, de-a lungul timpului. Anul asta au donat, de exemplu, sinistratilor jumatate din recolta lor de grau.

    Si nu-i vorba, va rog sa ma credeti, numai de fapte ! Sunt oameni calzi, cu inima buna. Tot ce fac fac cu dragoste si cu un soi de voiosie luminoasa.

    Ei bine, copiii lor, oameni drept credinciosi, refuza sa le mai calce pragul, de cand cu ratacirea de care vorbeam. Chiar daca parintii lor sunt batrani si bolnavi, ei refuza sa-i mai contacteze, de teama de a nu-si primejdui sufletul si din dorinta de a apara astfel dreapta credinta. N-as vrea sa ramana cineva cu impresia ca divergentele religioase sunt folosite ca pretext: ei chiar se tem ca le merge rau daca trec pe acolo, se tem ca intra dracii in ei si asa mai departe. Mai au si impresia ca atitudinea lor le va fi parintilor invatatura de minte, desi mi se pare clar ca niciodata nu poti aduce un om pe drumul cel bun tratandu-l ca pe un paria.

    Acest gen de intransigenta isi poate gasi justificarea in diverse citate din Sfintii Parinti, sau chiar in Sfanta Evanghelie. La fel si atitudinea contrara ! Dar ortodocsii nu sunt, sau n-ar trebui sa fie, niste manipulanti de versete extrase din context. Nu ar trebui sa fie niste simpli executanti de porunci imprecise, ci niste persoane inzestrate cu o iubire inteligenta si creativa.

    Nu zice nimeni sa-i dai dreptate celui ratacit, dar nici nu-i intoarce spatele, mai ales daca-i un om simplu si bun si, pe deasupra, de aceeasi credinta cu tine !

  17. Spuneti ca dreapta credinta reprezinta o conditie minimala si mai importanta decat celelalte. Adica, daca am inteles eu bine, mai putem trece cu vederea impietrirea inimii, dar nu putem trece cu vederea abaterile de la dreapta credinta. Putem trece cu vederea absenta totala a iubirii, dar nu putem tolera indepartarea de credinta adevarata.

    Dar care este continutul esential al dreptei credinte? Mie mi se pare ca nu mai ramane nimic valoros din ea daca indepartam iubirea si bunatatea. Aceasta este inima invataturii lui Hristos. Fara ea nu poate fi vorba de dreapta credinta decat la niveul aparentelor.

    Un drept credincios poate fi uneori lacom sau desfranat sau zgarcit, dar nu poate fi un om rau sau cu sufletul rece.

  18. Nu sunt bolnavi. Si chiar daca ar fi, boala poate fi de folos pentru suflet. Si cand sunt bolnavi se vindeca ei prin punerea mainilor (bioenergie). Mai cred in reincarnare, ca Maica Domnului nu a fost fecioara.

    Iar multe din donatii sunt facute din comercializarea cartilor lui Dogaru, ale apei sfintite de la Desanka si din darurile primite de la ceilalti “credinciosi”-rataciti. A le plange pe umar sau a-i vizita, asa cum am facut pana acum 2 ani, inseamna a-i indreptati in ratacire. N-am refuzat nici un telefon de la ei. Chiar continui inca de-acum 2-3 ani sa le platesc abonamentul la telefon mobil. Chiar de ziua mamei am sunat si am felicitat-o!

    Iar din cei ce au fost ajutati multi au fost schizofrenici, cersetori. Nu mai scapai de ei: nu mai puteai dormi ca veneau tot timpul. Isi faceau din casa lor loc de refugiu fara a se indrepta. Un detinut ameninta din inchisoare prin scrisori ca iese el si-i ucide daca nu primeste bani de la ei.

    Sf Ap Pavel spune sa-i tinem ca straini pe cei ca ei, dupa ce i-ai sfatuit de cateva ori si nu s-au indreptat.

    Pacea-i mai importanta de 4 ori decat dreptatea. Dar nu in dauna Adevarului. Atunci iti iese singura sabia din teaca.

  19. @ Marcela:

    Va intelegem oful si vi-l impartasim in mare parte, doar ca, in acelasi timp, credem ca aveti o perceptie usor distorsionata, si de aici subapreciati putin ceea ce inseamna dreapta credinta. Ceea ce descrieti pare a se incadra in ceea ce parintele Seraphim Rose (de care am pomenit deja) numea “a fi ortodox, dar nu si crestin” sau “a fi bolnav de boala supercorectitudinii”. Desigur insa ca toti putem trece prin episoade de impietrire a inimii, de momente, zile sau chiar luni intregi in care ne simtim sufletul rece, fiindca a fost parasit de har, si chiar daca mai facem binele, il facem in sila, din constiinta, sa zicem, din datorie, dar nu fiindca am mai simti dragoste, mila. E nevoie deci de realism si de a nu ne mandri ca Petru, pe baza a ceea ce simtim, intens, profund si sincer la un moment dat. Noi insine putem fi rai, de multe ori, chiar daca nu vrem asta (zgarcenia, pe care o enumerati, nu e o forma de rautate si ea?). Apoi depinde de la ce treapta de formare pleaca fiecare atunci cand descopera credinta: unii au mai mult de muncit cu firea lor pe o anumita latura, altii pe alta latura. Deci nu putem judeca oamenii in bloc, pornind de la anumite cazuri extreme, sa zicem.

    Desigur, in cazul relatat, nu exista nicio justificare pentru o indepartare a copiilor de parinti pana acolo incat sa-i refuze sa-i cerceteze, mai ales batrani, singuri si bolnavi fiind. Nu exista cuvinte din Sfintii Parinti care sa indreptateasca asa ceva. Din contra, iubirea ar fi o sansa pentru a-i intoarce si pe acestia, macar in ultimul ceas, din ratacire. (UPDATE: Se pare insa ca cel vizat de Dv. a si raspuns aici, iar situatia respectiva, in concret, e ceva mai complicata si nuantata. Totusi nu avem cum sa fim de acord in niciun caz cu: “Nu sunt bolnavi si daca sunt, boala le e de folos si… se vindeca ei prin bioenergie”, etc. – pe datele de fata ale problemei (nestiind cum sta situatia in realitate pana la urma) impresia noastra e ca va gasiti fiecare la o extrema si gresiti fiecare dintre Dv., mergand catre a absolutiza fie iubirea – care are si ea nevoie de dreapta socoteala – fie intransigenta – pana la incalcarea poruncii iubirii si a cercetarii celui bolnav, chiar ratacit de ar fi – In orice caz, nu am dori sa transformam site-ul intr-un ring pt. o polemica personala intre doua persoane care se pare ca se cunosc si ca pot discuta si privat, noi exprimandu-ne deja aici o pozitie generala, de principiu).

    Sfantul Vasile cel Mare a avut drept prieten foarte apropiat un medic evreu (sper sa nu gresesc) pentru care s-a rugat si nu s-a lasat pana in clipa mortii sale pana nu l-a adus la Hristos. Indepartarea/fuga se cere numai atunci cand cei de alta credinta cauta sa faca prozelitism cu noi, cauta sa ne atraga la credinta lor, iar noi suntem si prea slabi ca sa-i biruim (ceea ce e cazul celor mai multi), iar in acest caz este limpede ca nu este vorba de dragoste si omenie, ci de alte scopuri. De altfel tovarasia apropiata cu oamenii care ne pot influenta in orice fel in rau se recomanda a fi evitata.

    Fariseii sau preotul si levitul din Evanghelie erau oamenii literei legii, proceduristii marunti si ipocriti, care pierdusera sensul a ceea ce faceau, iar cu inima ii slujeau… altcuiva decat lui Dumnezeu. De aceea le-a si spus Hristos: “Tatal vostru este diavolul”. Desigur, si in Ortodoxie se poate intampla sa dai pe astfel de oameni, din pacate. Trebuie spus insa ca astazi fariseismul infloreste parca mai mult sub alte forme, multa mai subtile si viclene, pentru ca aparent, se opun fariseismului acestuia cunoscut din Evanghelie. Adica este vorba tocmai despre fatarnicirea dragostei si de discursurile false care justifica orice compromis si abatere in numele dragostei crestine. Este cam ceea ce se intampla prin ecumenism si ceea ce au facut, la o scara mare si vizibila, ierarhii Nicolae Corneanu si Sofronie Drincec. Dragostea devine atunci pretextul util pentru a vinde ortodoxia.

    Si, credeti-ma, daca cercetati viata si marturisirea Sfintilor nostri Parinti, veti intelege de ce este importanta dreapta credinta, adica pastrarea nestirbita a Revelatiei lui Hristos. Si daca iubiti Biserica lui Hristos, cu certitudine nu va vor lasa indiferente pildele lor, pentru ca Biserica noastra sta pe temelia sangelui varsat de ei. Si veti vedea cata iubire autentica au avut ei, pana la jertfa totala, dar iubire deplina, de Dumnezeu si de aproapele in acelasi timp, dar… in aceasta ordine! Pentru ca se uita prea usor totusi de intaia si cea mai mare porunca, iar dragostea de aproapele, in lumea de azi, tinde sa devina numai un umanitarism social, despartit de Dumnezeu. Poruncile acestea doua sunt, in realitate, nedespartite.

    Nadajduiesc sa nu va suparati daca va voi sugera niste linkuri tot de pe acest site (nu fiindca e al nostru, ci fiindca imi e mai usor sa le gasesc aici) referitor la ceea ce am incercat sa explic:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/11/09/pentru-tine-conteaza/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/01/21/credinta-nascuta-din-sange/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/01/21/sfantul-maxim-marturisitorul-nor-calauzitor-in-intunericul-generalizat-al-apostaziei-prin-tacere/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/09/30/ce-inseamna-sa-i-iubim-pe-vrajmasii-bisericii-si-cum-o-putem-face/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/02/20/vamesul-fariseu-sau-cum-ne-pre-facem-in-farisei-crezand-ca-suntem-vamesi/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/10/22/zelotii-ortodoxiei/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/07/09/ravna-fara-socotinta-sau-boala-supercorectitudinii/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/07/07/scrisoare-catre-un-fiu-duhovnicesc-in-vremuri-de-restriste-pentru-biserica/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/03/01/iubirea-este-criteriul-judecatii-de-apoi-dar-care-iubire/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/01/25/iubirea-de-sine-singura-iubire-a-ecumenistilor/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/06/23/a-spune-ca-224-sau-despre-marturisirea-si-lepadarea-adevarului-incomod/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/11/11/sfantul-teodor-marturisitorul-porunca-domnului-este-a-nu-tacea-in-vremea-primejduirii-credintei/

  20. M-ati inteles gresit.

    Nu au fost niciodata atat de bolnavi incat sa ceara ajutorul.

    Isi gasesc prozeliti prin bioenergie. Binele pe care-l fac e de fatada. Cu scopul de a insela sufletele. Poate ca a fost si ceva sinceritate dar binele facut si popularizat te duce la mandrie si la cadere. Asa cum se intampla cu Vadim si Gigi Becali.

    Dracul face bine dar ca sa insele pe termen lung. Si sunt draci peste tot, inclusiv in biserica, mai putin in Sfantul Potir.

    E un caz tipic de ratacire pornind de la Oastea Domnului, cartile lui Scarlat Demetrescu, Desanka de la Arad, Constantin Dogaru.

    Cu vorbe si apropiere nu reusesti sa-i ajuti: am incercat ani buni dar tot degeaba. Nefiind in aceeasi localitate a fost si mai dificil. Cred ca doar rugaciunea poate ajuta. Am cerut sfatul multor preoti si calugari si ne-au sfatuit la acestea.

  21. In privinta bioenergiei atat Pr.Cleopa, Sf.N.Velimirovici s-au pronuntat asupra faptului ca, acea ‘putere’ prin punerea mainilor pe locul bolnav vine de la puterile intunericului; Pr.Cleopa evidentia faptul asta si i l-a confirmat acelei femei care a venit la el; ca sa se convinga ca acea putere nu este de la Dumnezeu, a pus-o sa citeasca la 12 noaptea Acatistul Maicii Domnului timp de 40 de zile si sa ceara sa i se releve de este bun lucrul pe care-l face si este incuviintat de Dumnezeu; a facut asa si, in ultima noapte dupa ce a terminat de citit i s-a aratat diavolul fata catre fata apostrofand-o pe fata: ‘de la mine iti venea puterea, de la cine credeai?’ – moment in care a cazut jos de frica!

    Si cum acea ‘putere’ vine tocmai ca sa hraneasca mandria, orgoliul de a fii/devenii mare vindecator plus argintii pe care ii primesti pentru o atare ‘binefacere’ spune totul; iar daca nu iei arginti, paruta smerenie ca esti milostiv precum Hristos te face sa mergi inainte facand fapte ale milosteniei trupesti si sufletesti rusinand multi crestini! Si aici este caderea in plasa sau de la inaltime: te faci bland, bun, ‘smerit’ tocmai pentru ca, fiind in mainile diavolului, nu-ti mai da ‘razboi’ fiindca esti ‘castigat’ deja!

    Multi spun si contracareaza: ‘da, domnule! Dar m-a facut bine’ – ei! A fost facut ‘bine’ pentru tot raul lucrat chiar de Nichiduta fiindca, daca boala este ingaduita de Dumnezeu nu te va face bine nici-un medic, nici-un bioenergetician, nici-o vrajitoare… luand cu sine, alaturi de pacatele personale acumulate de-a lungul vietii si pacatul umblarii pe la vrajitorii ‘moderni’ care, inselati de duhurile intunericului inlocuiesc ‘punerea mainilor’ prin Harul primit de la apostoli incoace, cu puterea venita din adanc!

  22. @ Admin,

    Va multumesc pentru raspuns. N-am citit prea mult din Sfintii Parinti (doar fragmente disparate, citate in diverse imprejurari), insa eram aproape sigura ca ei recomanda indepartarea de cel ratacit NUMAI in situatia in care acesta incearca sa ne abata de pe drumul cel bun. Nu este cazul, in situatia descrisa de mine mai sus. Nu voi mai reveni insa asupra ei, pentru ca mi-am clarificat, deja, lucrurile, cu ajutorul dvs.

  23. @ Marcela si Mihai,
    Va rugam sa intelegeti ca nu avem cum sa ne pronuntam intr-un caz anume, ci doar sa scriem niste repere generale, indeobste bune de a fi urmate.
    Indepartarea de omul eretic nu este recomandata doar in cazul in care acesta incearca sa ne convinga de adevarurile sale, pentru ca, in general, orice partasie indelungata cu acesta este primejdioasa pentru cei care nu au o credinta tare. Deci, in general, “de omul eretic, după întâia şi a doua mustrare, depărtează-te”, pentru ca trebuie sa ne aparam pe noi insine. Aceasta nu inseamna sa fie o ruptura totala, ci poate sa insemne o indepartare, o limitare a legaturii.
    Desi prin boala omul poate fi cercetat si adus la calea cea buna de catre Domnul, nu este bine sa ne argumentam/indreptatim indiferenta fata de bolnavi prin judecata lui Dumnezeu. Indiferent care ar fi cauzele duhovnicesti ale bolii, pe care numai Domnul le stie cu siguranta, noi avem porunca de a intrista macar cu cei care plang.
    Fara a sti in ce masura trebuie aplicate aceste doua porunci la cazul vostru, ne rugam ca Domnul sa va dea darul sinceritatii, al smereniei si al dreptei-socotinte, astfel incat sa vedeti cu limpezime care sunt pasii de urmat pe calea cea buna, avand grija sa luptati cu patima de a va cauta cu dinadinsul numai ce va indreptateste si a ignora partea pe care fiecare o are de “lucrat”. Daca Mihai spune ca s-a sfatuit cu mai multi parinti si acesta este sfatul primit, atunci asa sa faca, dar sa nu uite ca, indiferent cum au ajuns parintii lui, sau cu atat mai mult cu cat au ajuns foarte rau, este dator cu mila si multa durere fata de ei, ca unii care i-au dat viata si l-au crescut. Marcela insa ar trebui sa tina cont si de celelalte aspecte ale problemei si sa nu se creada ca “are dreptate” si “a biruit”, ci mai degraba sa se fereasca si de a privi iubirea numai prin prisma aparentelor, a unor acte exterioare, care pot sa “ia ochii” de multe ori si sa ascunda altceva. Si, in general, sa nu se grabeasca sa judece si sa se sfatuiasca cu parinti duhovnicesti de incredere.
    Iertati-ne daca am indraznit prea mult cu sfaturile! Dumnezeu sa ne ierte si sa ne miluiasca pe toti sa urmam calea Lui intru Adevar, Iubire si… dreapta socoteala!

  24. @Magda,

    Pana una alta, vindecarile prin bionergie nu prea sunt vindecari. Iar cand se poate vorbi, totusi, despre vreo ameliorare, e vorba de cele mai multe ori sau de efectul placebo, sau de vreo forma primitiva de psihoterapie, sau de ceea ce se cheama in termeni medicali “remisie spontana”.

    Mi-e drag parintele Cleopa si-i sunt profund recunoscatoare pentru multe lucruri (printre altele, m-am lasat de fumat cu ajutorul lui ), dar nu cred ca tot ce spune el trebuie luat ad literam. Acolo unde el vorbeste despre draci, s-ar putea sa fie vorba doar despre autoinselare sau impostura. Uneori or fi si draci, ca in cazul femeii de care povesteati dvs, dar acelea cred ca sunt cazuri izolate.

    Dracii produc teama, iar teama naste ura si intoleranta. E greu sa iubesti un om pe care ti-l inchipui posedat de draci.

  25. @Admin,

    N-ati indraznit prea mult, iar eu, personal, va multumesc pentru sfaturi. In cazul nasilor mei, nu este vorba doar de manifestari exterioare ale iubirii si nici de erezie, dar nu-ti poti da seama de lucrul acesta discutand 5 minute pe an cu ei, la telefon.

    In Pateric sunt numeroase exemple de frati care cadeau prada unor amagiri ale mintii sau inimii, fara a parasi insa dreapta credinta. Parintii pustiei nu-i ocoleau decat in masura in care ocoleau, pentru anumite perioade de timp, orice prezenta umana. Nu le dadeau apa la moara acestor frati, dar nu refuzau sa stea la aceeasi masa cu ei, sa-i mangaie la necaz sau sa-i ajute la vreo treaba mai grea.

  26. @Marcela

    Spune-le oamenilor simplii de la tara de efectul Placebo sau remisie spontana :); este vorba de o forma de sugestie foarte puternica din partea ‘vindecatorului’ si o forma de autosugestie din partea celui care cere ajutor – pe asta se bazeaza in principiu afacerea vrajitorilor noi (bioenergeticienii)si, atat ei cat si cei vechi care fac oameni sa zboare pe sus, sa-i aduca acasa, sa fie robiti vointei unei singure persoane este posibila pentru cei neimbisericiti si putin probabila pentru cei care se spovedesc, se impartasesc, merg la Biserica; in privinta privinta Pr.Cleopa, Pr.Ilarion Argatu si multi altii…sa nu uitam! ca ei au avut o alta intelegere… suprafireasca, duhovniceasca in ceea ce priveste indracirea; despre autoinselare la unii din acesti Parinti, nici nu poate fi vorba! Autoinselare prin autosugestionare in rau, prin exacerbarea sentimentului de vinovatie la unii..da!, impostura unora de a se da drept indraciti pentru a atrage atentia sau mila cuiva…da! dar…este altceva!

    Spui “Dracii produc teama, iar teama naste ura si intoleranta” – teama celor care ii sesiseaza? Teama celor care-i percep aproape fizic? Teama celor care-i viseaza? Ura si intoleranta cui? a celor care vad manifestarile de indracire a unor frati de-ai nostrii? Dar de ce neaparat ura sau intoleranta? Eu am asistat la Man.Cernica pe vremea Pr.Ilarion Argatu la exorcizari si crede-ma! nu exista ura sau intoleranta fata de ei ci, numai mila nesfarsita! Te rugai si tu in taina uneori tremurand camasa pe tine de ceea ce vedeai, ca sa fie izbaviti!

  27. N-am explicat eu bine, se pare. Ma refeream la autoinselarea sau impostura vindecatorilor.

    Parintele Cleopa vorbeste, asa cum sugerezi si tu, pe intelesul omului simplu. El spune “draci” ca sa simplifice lucrurile. Insa aceasta e o arma cu doua taisuri: daca este crezut, oamenii se vor feri de vindecatori, dar vor incepe sa-i priveasca cu scarba si groaza, daca nu chiar cu dusmanie. Apare astfel riscul ca in ei sa se nasca ura si intoleranta. In niciun caz nu ma gandeam la ura si intoleranta din partea parintelui Cleopa.

  28. Totusi, ne place sau nu, draci, adica duhuri necurate si diavol chiar exista, nu-s figuri de stil… Iar frica si groaza ar trebui sa le indreptam asupra pacatului, sa intelegem ceea ce ne spun Parintii: ca prin fiecare patima salasluita in noi, facem loc unui duh rau.

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/10/23/crestinismul-ca-razboi-declarat-impotriva-diavolului/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/10/25/cuviosul-paisie-aghioritul-ne-arata-cum-lucreaza-diavolul-la-nivel-personal/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/10/22/meditatie-obscurantista-adica-ortodoxa/

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Articole Recomandate

Carti recomandate